PDA

Bekijk Volledige Versie : Universal Studios met kleine kinderen



Fan
01-11-05, 13:15
Hoi allemaal,
Wij vertrekken 26 december weer naar florida. Vorig jaar hebben we de disneyparken bezocht was erg leuk. Maar nu hebben we het idee om naar de Universal Studio's te gaan. Heeft er iemand ervaring mee of Universal leuk is voor een kindje van vijf jaar? Wij hebben echt geen idee namelijk.
Hoop dat er mensen zijn met ervaringen.
Alvast bedankt.
Groetjes Fan

Stephanie
01-11-05, 13:30
Islands of adventure is zeker ook voor kinderen bedoeld. Er zijn wel een aantal spectaculaire attracties (bvb. dueling dragons e.d.) die niet zo voor kinderen geschikt zijn, maar op de meeste attracties zal hij wel op kunnen. Ook zijn twee van de vijf "islands" volledig op kinderen gericht. Het Jurassic Park eiland zal hij vast ook wel geweldig vinden.
Ook in het Universal Studios park zelf zijn nog veel attracties die voor kinderen geschikt zijn, bvb. Jimmy Neutron, Shrek 4D...
Ik denk dat er in het Universal Park weinig attracties zijn met leeftijd of lengtebeperkingen (correct me if I 'm wrong)
Als het een rustige dag is (weinig wachtrijen) kan je misschien een ticket kopen waarbij je toegang hebt tot beide parken en in allebei de meest kindvriendelijke attracties doen.

Njit
01-11-05, 13:59
Heeft er iemand ervaring mee of Universal leuk is voor een kindje van vijf jaar? Wij hebben echt geen idee namelijk.
Hoop dat er mensen zijn met ervaringen.

Zie deze link:
http://themeparks.universalstudios.com/orlando/website/what_is_nine_under.html

Er zijn zat attracties die leuk zijn voor kleine kinderen. Animal Planet Live! mag je ook niet overslaan..

Stephanie
01-11-05, 16:03
In één attractie in Islands of Adventure mochten wij zelfs niet in, volwassenen mochten er enkel in "als ze begeleid waren door een kind onder een bepaalde lengte" :lol:
Dus ja, ik denk dat een kind van 5 er zeker genoeg lol kan beleven voor één of twee dagen. En het is natuurlijk ook allemaal spongebob wat de klok slaat!

Fan
01-11-05, 16:10
Hoi,

Nou alvast erg bedankt voor jullie antwoorden, hier heb ik zeker wat aan.
We gaan het toch maar doen, ziet er wel leuk uit. Ik heb waarschijnlijk gewoon niet goed gekeken op de site.
Dom dom dom van mij.

Maar wat ben ik weer blij met dit forum zeg. TOP

Groetjes
Fan

Michael66
01-11-05, 19:07
Wij hebben afgelopen zomer de Universal-parken gedaan met onze 5-jarige zoon. Die vond het fantastisch, vooral de "Curious George" attractie, een grote water-spellplaats voor kids. Kijk vooral ook eens op onze site voor het reisverslag, met een heleboel foto's:
www.orlandoflorida2005.tk

Volgens mij staat het meeste wat ik daar beleefd heb op. Mochtje nog specifieke vragen hebben: ik hoor het graag van je en zal je graag van mijn ervaringen voorzien.

Fan
03-11-05, 08:04
hoi Michael,
Ook heel erg bedankt voor je antwoord, ik heb je reisverslag gelezen, hartstikke leuk. Toch heb ik nog een vraag. Omdat we maar 6 dagen in orlando zijn doen we maar een Universal park. Welke van de 2 is dan het beste? Ook zag ik dat jullie de buggy bij je hadden voor je zoontje, wij zitten er ook aan te denken, maar aangezien we nog een week gaan cruisen vinden we het een beetje zonde om voor die paar dagen de buggy mee te slepen. Zijn er ook wagentjes te huur bij universal, bush gardens en sea world? ik kan het namelijk niet vinden op de site van de parken. Hoop dat je me weer kunt helpen.
Groetjes
Fan

Njit
03-11-05, 08:39
Zijn er ook wagentjes te huur bij universal, bush gardens en sea world? ik kan het namelijk niet vinden op de site van de parken. Hoop dat je me weer kunt helpen.

Universal: http://themeparks.universalstudios.com/orlando/website/phi_guest_services.html#rentals


Stroller and Wheelchair Rentals
Guests can rent strollers, wheelchairs and Electric Convenience Vehicles upon entrance to both parks and to the left side of each park's entrance. Manual wheelchairs are also available at the Rotunda area of the parking structure. ECV Rentals are on a first-come, first-served basis.

Seaworld en Bush Gardens bieden iets vergelijkbaars..

Michael66
06-11-05, 16:32
hoi Michael,
Ook heel erg bedankt voor je antwoord, ik heb je reisverslag gelezen, hartstikke leuk. Toch heb ik nog een vraag. Omdat we maar 6 dagen in orlando zijn doen we maar een Universal park. Welke van de 2 is dan het beste? Ook zag ik dat jullie de buggy bij je hadden voor je zoontje, wij zitten er ook aan te denken, maar aangezien we nog een week gaan cruisen vinden we het een beetje zonde om voor die paar dagen de buggy mee te slepen. Zijn er ook wagentjes te huur bij universal, bush gardens en sea world? ik kan het namelijk niet vinden op de site van de parken. Hoop dat je me weer kunt helpen.
Groetjes
Fan

Hoi Fan,
Welke is het beste .....
Vanuit het standput van jonge kids zou ikdan voor Universal Studios kiezen. Zoals je mogelijk al in mijn reisverslag van dit jaar hebt gelezen is daar Curious George, een gedeelte met veel water voor de kids. Mijn zoon heeft zich daar uren kunnen vermaken, terwijl wij lekker onder een ventilator met waterverstuiver zaten uit te rusten. Ook de attracties Jimmy Neutron (met SpongeBob!!), Shrek 3D, Jaws en E.T. zijn zeer geschikt om met kleinere kids te doen. Ook Islands of Adventure heeft attracties voor kleinere kids, maar in mijn ogen toch wat minder dan Universal Studios.

Wagentjes zijn bij de entree te huur. Kost rond de $ 10. Als je meerdere dagen een park ingaat is het misschien een aanrader om bij de WalMart een buggy an te schaffen. De goedkoopste kost daar ron de $ 17, dus met 2 dagen huur van een kinderkarretje in een park ben je al duurder uit.

Fan
07-11-05, 19:46
hoi,
Erg bedankt voor jullie antwoorden, we hebben er veel aan gehad. We nemen dus onze buggy maar mee, blij dat we hem nog bewaard hebben. En gaan naar Universal Studio's.

Dus nogmaals heel erg bedankt voor de medewerking.

Groetjes
Fan

jetje
20-11-10, 18:14
Hoi,
Ik heb een gehandicapte zoon.In Disneyland Parijs mocht hij gratis naar binnen en de begeleider voor half geld.Weet iemand of er in de parken van Orlando ook deze voorzieningen geeft. Parkeren was ook gratis.In Orlando ook met een gehandicaptenkaart?

Groetjes,Jetje

hrjhaan
20-11-10, 18:48
Wij hebben gewoon parkeergeld betaald aan de kassa en vervolgens de lijn gevolgd voor de gehandicapte parkeerplaats. Je moet wel je kaart meenemen vanuit Nederland en goed zichtbaar achter je voorruit plaatsen. Je moet voor het gehandicapte kind en de begeleider allebei een kaartje kopen. Eenmaal in het park kun je bij de klantenservice een speciale pas ophalen (dit verschilt per park). Met deze pas kun je bijna bij alle attracties via de achteringang naar binnen. Soms moet je een paar beurten wachten, maar over het algemeen ben je vrij vlot binnen.
Vliegen jullie vanaf Amsterdam of Düsseldorf? Op het vliegveld van Düsseldorf kun je met je gehandicapte parkeerkaart gratis parkeren. Wel even een kopie maken van je kaart. De kopie leg je dan in je auto en het origineel neem je mee naar Florida.

jetje
20-11-10, 20:38
Bedankt voor je reactie.Hier kan ik wat mee .
=D>

calimero
28-11-10, 00:51
Die kaart kennen ze alleen in de disney parken heet daar Gast Assistent card. Bij universal kennen ze hem niet. Zowel op de website als daar ter plaatste konden we gene info er over vinden. Je kan bij universal wel een express pass kopen waarmee je door de express ingang naar binnen kan bij atraqcties. Scheelt lag wachten mocht het druk zijn. Werkt net zo als ene fasst pass alleen dan betaalt