PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerste keer Golf van Mexico: Vragen en Tips!



nolleke
02-06-05, 10:25
ik ben druk bezig met de planning van onze reis in juli,
na miami heb ik 2 nachten aan de golf en dan 6 nachten orlando waarna 1 nacht miami en retourvlucht.
nu zou ik bij vertrek vanuit miami de everglades willen doen en dan ergens 2 nachten overnachten aan de golf. ik wil dit nogal relaxed doen zodoende lijkt het me geen goed idee om door te rijden tot clearwater maar ergens in de buurt van naples te verblijven alvorens naar orlando door te reizen of is het goed te doen om door te rijden tot sarasota ofzo?
op 1 namiddag?
en hoe zit het met een daguitstap naar clearwater vanuit orlando?
is dit ook goed te doen of vermoeiend?

ekkie50
02-06-05, 15:43
Een dagtrip vanuit Orlando naar Clearwater is zeer zeker te doen. In het
(zonnige) weekend heb ik ervaren dat menigeen richting Clearwater gaat
en kan het zeer druk zijn op de wegen daarnaartoe, vooral het laatste
stuk over de bruggen.
Doordeweeks gaan raad ik aan, en hopelijk is de I-4 dan filevrij. Daar
wordt namelijk nogal eens aan gewerkt. Info daarover is op het web wel
terug te vinden. Zonder files - en buiten de spits! - duurt een
doordeweekse reis naar Clearwater ongeveer 1 uur en 3 kwartier.

Harm
02-06-05, 23:28
Vorige week zijn wij van st Petersburg naar Orlando gereden. De tijd heb
ik niet bijgehouden maar heb de hele ochtend in de file gestaan.
Harm

ekkie50
03-06-05, 09:42
dat klinkt dus niet bemoedigend :cry:
Hopelijk wordt het in de nabije toekomst beter op de I-4.

Een alternatieve - liefst snelle - route naar Clearwater is er volgens mij
nauwelijks. Hoewel een stuk noordelijker, zou route 50 een mogelijkheid
kunnen zijn. Het is een lange B-weg van Orlando via Clermont naar de
westkust van Florida. Vanuit Kissimmee is de aansluiting daarop misschien
het makkelijkst via route 27 noord. Route 27 rijdt behoorlijk goed door.

Bij de kust aangekomen is het nog een eind naar het zuiden op route 19
via Port Richey en Tarpon Springs. Zoals gezegd een flink stuk om, maar
het rijdt wel door (door de weeks en buiten de spits blijf ik echter altijd
aanraden) en het is een stuk fraaier dan bijvoorbeeld "snel"weg I-4.

Ik heb route 50 gereden van de westkust naar Orlando, andersom dus.
Dat was een behoorlijk lange rit herinner ik me nog. Bij de aansluiting in
Orlando zelf richting zuiden (Kissimmee) zat ik echter ook vast. Maar als
je niet zover doorrijdt, maar bijvoorbeeld al route 27 neemt, of Avalon
Road (zie mijn "supertips voor een trip") zit je wel goed.

Tja, ik zou bijna zeggen dat centraal Florida dicht slibt door z'n eigen populariteit.

Trouwens, de stranden aan de oostkust (Daytona Beach, Playalinda
Beach, Melbourne Beach etc.) zijn ook de moeite waard, en veeeeeel
makkelijker en sneller te bereiken.

good luck!

vanisher
02-09-05, 12:25
Wij vertrekken volgende week voor een rond reis. Nu met de orkaan blijkt er schade te zijn aan ons hotel in de everglades waardoor wij genoodzaakt zijn om ofwel een dag langer op Islamorada ofwel in Fort Myers te verblijven. Graag had ik nen keer de mening gehoord van mensen die er al geweest zijn. Het zou dan natuurlijk de bedoeling zijn om de everglades te bezoeken. Dus wat is de meest praktische locatie voor een bezoek? Ik kan de rijtijden moeilijk inschatten.
Het is nu wel zo dat er in ons pakket reeds 2 nachten voorzien zijn op Key West, 1nacht op Islamorada. Het was voorzien dat we van ons hotel in de everglades naar St Petersburg zouden rijden via Fort Myers. Er was echter geen overnachting in Fort Myers voorzien.

Greetz Vanisher

Jo en Rene
23-05-06, 23:47
Wij willen aan het einde van onze rondreis nog drie nachten in Fort Myers blijven en daarna 1 nacht in St Petersburg. We kunnen het echter ook omkeren; dus 1 nacht FM en 3 nachten SP. Heeft iemand een suggestie welke van deze plaatsen het leukst is/het meeste biedt voor een relaxed maar toch actief einde van de vakantie ? :?: :?:

Michael66
24-05-06, 02:39
Fort Myers (+ Sanibel Island) vond ik persoonlijk niet zoveel aan. Vandaar mijn advies: doe drie dagen St. Petersburg.

Willen jullie trouwens in St. Petersburg verblijven, of in St. Pete Beach?

En wanneer gaan jullie? Als je nl. tussen april en oktober gaat kun je in St. Petersburg mooi een wedstrijdje van de Tampa Bay Devil Rays meepikken. Als ze tenminste thuis spelen als jullie er zijn.

Frank
24-05-06, 09:52
Vorig jaar ben ik 4 dagen in Clearwater Beach/Sint Pete's Beach geweest en ik moet eerlijk zeggen dat we ons daar uitstekend vermaakt hebben.

Ook zijn we 2 dagen in Fort Myers geweest. Was ook wel aardig, met name Sanibel Island, maar echt bijzonder was het niet. Misschien dat het ook te maken had met het slechte weer (Bedankt nog, Andrew).

Kortom ik zou nu zeker voor St. Pete's kiezen en dan ook proberen om een wedstrijdje van de Rays mee te pakken (anders krijg ik vast ruzie met Michael66 :D ).

rembrandt
24-05-06, 12:02
en dan ook proberen om een wedstrijdje van de Rays mee te pakken (anders krijg ik vast ruzie met Michael66 :D ).

Hoezo, is Michael66 zo'n grote Baseball fan dan? :wink:

Wij gaan niet naar St. Pete maar naar Bradenton, met de tolbrug zijn we zo in St. Petersburg en zullen hier ook zeker gaan kijken en ook naar de Devil Rays :P .

Ik had over deze omgeving positievere berichten gelezen dan over Fort Meyers.

kol
24-05-06, 12:40
Als het mijn keuze zou zijn zou ik zeker een dag Ft Myers en 3 st Petersburg doen. Ik vond ft Myers omgeving een stuk saaier. Ook Sanibel Island vond ik niet zoveel aan. De omgeving van Clearwater is een stuk levendiger.

Nicole

Jo en Rene
24-05-06, 21:27
Fort Myers (+ Sanibel Island) vond ik persoonlijk niet zoveel aan. Vandaar mijn advies: doe drie dagen St. Petersburg.

Willen jullie trouwens in St. Petersburg verblijven, of in St. Pete Beach?

En wanneer gaan jullie? Als je nl. tussen april en oktober gaat kun je in St. Petersburg mooi een wedstrijdje van de Tampa Bay Devil Rays meepikken. Als ze tenminste thuis spelen als jullie er zijn.

Bedankt :P
Kun je me misschien nog wat tips geven om te zien en doen; wat mag ik zeker niet missen ? We zitten trouwens in het Don Cesar aan St.Pete Beach eind Juli begin Augustus.

MyFlorida
24-05-06, 22:21
Misschien niet in helemaal in de buurt van st.pete is Siesta Key (1 1/2 uur rijden), Myakka State park (2 uur rijden) wat een van de oudste state parks is in Florida. Verder is Ybor City leuk om 's avonds uit te gaan (in Tampa). En natuurlijk Busch Gardens maar dat zal wel bekend zijn. De pier van St. Pete is overigens ook leuk maar wel erg druk.

Michael66
25-05-06, 06:12
Kun je me misschien nog wat tips geven om te zien en doen; wat mag ik zeker niet missen ? We zitten trouwens in het Don Cesar aan St.Pete Beach eind Juli begin Augustus.
**KwijlKwijl JaloersJaloers** >>>>>>>>Don Cesar!!!
Daar heb ik ook naar zitten kijken maar vond de prijs toch wat aan de hoge kant ($250+ per nacht). Wel een echt superschitterend hotel.
Ik ga 22 en 23 juli naar de wedstrijden van de Devil Rays in St. Petersburg. Gaan jullie mee?

Jo en Rene
25-05-06, 10:24
Bedankt voor je aanbod; maar we vertrekken pas op 22 Juli en starten dan in Orlando. Maar je hebt ons wel op een idee gebracht om een naar The Devils te gaan terwijl we in FL zijn.

Carlo
26-05-06, 00:07
Vanuit St. Pete kun je ook een keer naar Tampa gaan, bijv. eten in Ybor City, is wel aardig. En je zit dicht bij het fantastische strand van Fort de Soto Park. Ft. Myers is wel leuk, maar buiten Sanibel/Captiva is er niet zoveel te doen. Ft. Myers Beach is, vind ik, wel leuk voor een dagje maar in St. Pete heb je meer mogelijkheden.
Have fun!

Michael66
26-05-06, 08:57
Nog een reden om Fort Myers te mijden:


Florida angler lands possible world record hammerhead shark

BOCA GRANDE, Fla. (AP) -- Fishing Capt. Bucky Dennis has been trying to catch a record hammerhead shark for 10 years. He may have finally succeeded.

On Tuesday, he reeled in a monstrous 1,280-pounder that ate a 25-pound stingray for bait at Boca Grande Pass near Fort Myers. That would beat by nearly 300 pounds the current all-tackle world record for a hammerhead shark.

Dennis, who was using 130-pound test line, and three friends fought the 14 1/2 foot shark for five hours and it dragged his boat about 12 miles offshore before they got it aboard.

"It's fun hooking them, but if you get too close, they will bite," Dennis said. "And whatever they bite, they will bite off."

The current all-tackle world record hammerhead is 991 pounds, caught May 30, 1982, by Allen Ogle of Punta Gorda, according to the International Game Fish Association. The organization is reviewing the latest catch to determine if it qualifies as the new record, a process that will take about 60 days.

The Port Charlotte fishing captain donated the big fish to the Center for Shark Research at Mote Marine Laboratory in Sarasota, which plans to have it mounted and displayed. Center director Robert Hueter said researchers prefer that people tag and release large sharks because they help sustain the species.

"But we are grateful that this animal has been donated to science. It will help us understand more about these animals," Hueter said.

The largest shark ever hooked was a 2,664-pound great white caught off the southern coast of Australia in 1959.

Michael66
27-05-06, 01:16
Deze was 't:

http://www.sptimes.com/2006/05/26/images/xlarge/C_1_Shark1_242075_0526.jpg

http://www.sptimes.com/2006/05/26/images/large/C_5_shark3_242136_0526.jpg

Link (http://www.sptimes.com/2006/05/26/Sports/Angler_lands_1_280_po.shtml)

corrus
27-05-06, 01:17
Deze was 't:

http://www.sptimes.com/2006/05/26/images/xlarge/C_1_Shark1_242075_0526.jpg


That's one uuuuugly m..... f.....

A bad one... :)


.

vln
27-05-06, 11:23
Deze was 't:

http://www.sptimes.com/2006/05/26/images/xlarge/C_1_Shark1_242075_0526.jpg


That's one uuuuugly m..... f.....

A bad one... :)


.
Ik vind die haai ook niet echt mooi.

dorien
14-09-06, 15:05
Hallo, ik ben nieuw op het forum. In 2005 ben ik met een vriendin in Orlando geweest maar dit jaar gaan mijn man en ik van 30 december tot 6 januari met de meiden (6 en 8 jaar) een rondreis maken, route: Miami-Naples-st Petersburg-Orlando. Heeft er iemand tips wat er in Naples en St Petersburg te doen is, en daar tussenin? Ik lees vooral veel over Orlando, de Everglades en de oostkust maar minder over de westkust. Alle tips zijn welkom. Dorien

beppie
14-09-06, 17:02
De westkust is super Dorien.
Eigenlijk is alles wel mooi: strand is altijd goed.
Wij zijn erg gecharmeerd van Clearwater Beach. Net overal tussen in en toch alles dichtbij.
De pier daar is erg leuk vertier, je kunt er dolfijnen zien en nog veel meer.

Tina
14-09-06, 17:52
Sanible en Captiva Island. Wij zijn daar afgelopen zomer geweest en je ziet daar zeekoeien en dolfijnen en mjin kinderen hebben tussen de pelikanen gezwommen. Een stukje paradijs op aarde dus!

Michael66
14-09-06, 19:40
Op veel plaatsen aan de westkust zitten veel pelikanen vlak langs de kust die vlak naast je het water in ploffen, op jacht naar de vele visjes. Heel leuk, maar aan het begin wat angstaanjagend (het zijn best grote bessten).
In Clearwater Beach heb je veel boten waarmee je op dolfijnen-tour kunt. Little Toot (www.littletoot.com (http://www.littletoot.com)) is leuk, maar voor kids is er ook een piraten-boot, waar ze zich als echte piraten kunnen verkleden en een avontuur beleven. Ook heb je daar mooie stranden, een leuke pier en veel eetgelegenheden.
In St. Petersburg zijn diverse mooie musea, en er is natuurlijk ook de Pier, met (klein) aquarium. In Tampa is veel groter aquarium. Helaas voor jou is het voor de honkballers van de Tampa Bay Devil Rays dan "winterstop". Als je toch graag wat amerikaanse sport wilt kijken kun je terecht bij de (ijs)hocheyers van de Tampa Lightnin'.
Ook altijd leuk is een bezoekje aan de Griekse enclave in Florida: Tarpon Springs. Dit is d esponzen-hoofdstad van noord-amerika. De Gyros smaakt wel wat anders dan je hier gewend bent, maar de sfeer is er goed. Leuke tour door de stad met een trolleybusje.
Ook leuk is een uitstapje naar Weeky Watchee Springs. Vlakbij Hudson ligt dit oudste "pretpark" van Florida. Even Googelen en je vindt er een heleboel info over.
Verder heeft de westkust een aantal stranden die meerdere keren bekroond zijn als de mooiste en beste van de VS. Even zoeken op dit forum en je komt daar een heleboel info over tegen.

Nog meer vragen?

dorien
15-09-06, 11:41
Bedankt voor de reacties! Met deze tips kan ik wel verder. Die piratenboot klinkt leuk, is dat die Little Toot waar je naar verwijst? (De site is niet meer in gebruik) of is het een plaats. We zijn op 31 december in Miami, weet iemand misschien of dit in Florida een beetje 'op straat' gevierd wordt?
Dit forum is echt geweldig, ik heb er al veel meer informatie vandaan gehaald dan uit de gemiddelde reisgids. Ik krijg steeds meer zin in onze vakantie. leuk om meer van Florida te zien dan alleen de parken en I-drive, zoals de vorige keer.:p

Guus
15-09-06, 12:00
We zijn op 31 december in Miami, weet iemand misschien of dit in Florida een beetje 'op straat' gevierd wordt?
:p

Als ik jullie was zou ik naar South Beach gaan. Daar is altijd wat te doen. Zeker met de jaarwisseling.

Michael66
15-09-06, 16:14
Die piratenboot klinkt leuk, is dat die Little Toot waar je naar verwijst? (De site is niet meer in gebruik) of is het een plaats.
De piratenboot is Captain Memo: http://www.captainmemo.com/
Little Toot is een ander bootje, dat door de hoge golven die het maakt veel dolfijnen aantrekt: http://www.southernromance.com/littletoot/

Ze vetrekken allebei vanuit dezelfde haven in Clearwater Beach. Daar zijn nog andere rondvaarten beschikbaar. Ook voor vissen naar van alles en nog wat en duiken. Voor de westkust van Florida zijn diverse mooie duikplaatsen.

silvia1981
29-10-06, 14:13
Tarpon springs is ook wel een leuk plaatsje,is een oud grieks dorpje.
Leuk om daar even rond te struinen en verder vind ik zelf heel leuk madeira beach om daar in een condo te zitten en dan over te steken naar John's pass.
waar heel veel toeristen winkeltjes zitten en wat leuke restaurantjes.
Ook kun je daar verschillende boot tours doen,zoals dolfijnen tour en ook met een piratenschip en de gamble boat.
En een stukje terug op die weg heb je ook de beer garden,erg leuk voor mensen die van bier houden!Dus genoeg om eens rond te kijken?

suzie1
07-01-07, 14:16
goedemiddag,
ik ben al weken mijn vakantie naar florida aan het plannen, maar ik heb nog een paar vragen....

om een paar dagen te relaxen willen we ook ergens op een mooi wit strand langs de golf van mexico verblijven. maar we vinden het wel leuk als er wat te doen is. Aangezien we ook aan een bepaald budget vastzitten, kunnen we niet teveel aan een hotel uitgeven. ik dacht zo aan maximaal 70 euro per nacht/kamer.

Wie weet een leuke plaats en misschien zelfs een hotel?

Dank alvast voor de moeite!

Michael66
07-01-07, 17:25
... maar we vinden het wel leuk als er wat te doen is.
Wat bedoel je daar precies mee? Uitgaan 's avonds of uitstapjes overdag?

En wil je een hotel aan het strand, of mag het ook een 10-15 minuten rijden ervandaan liggen? De hotels aan het strand zijn nl. een stuk duurder dan hotels aan bijv. US19.

St. Petersburg ligt aan de Tampa Bay, niet direct aan de Golf van Mexico. Daar zijn wel wat leuke dingen om te bekijken (musea, honkbal, The Pier etc.).

St. Pete Beach is wel leuk, maar echt veel te doen is er niet.

In Clearwater Beach is wel weer meer te doen, o.a. boottochtjes om dolfijnen te spotten. En het is ook de badplaats die het dichtst bij Tampa ligt, waar uiteraard heeeeeel veel te doen is.

suzie1
08-01-07, 12:40
dankjewel.
we willen een paar dagen op het strand blijven maar savonds wel een beetje uitgaan. Clearwater lijkt me in dit geval een goede keus.
Nogmaals dank!

Michael66
08-01-07, 19:38
Inderdaad, voor uitgaan is Clearwater Bach een goede keuze. Ik - als saaie 40-er en vader van een 7-jarige zoon - ben niet zo'n uitgaander en kies dan ook voor een accommodatie die wat rustiger is. Gelukkig heeft ook de westkust van Florida zo voor iedereen iets dat bij hem/haar past.

Carlo
09-01-07, 22:48
Als je in de buurt van St. Pete of Clearwater een hotelletje vindt kun je overdag naar Fort De Soto-park voor het magnifieke strand (zeer hoog op de lijst van mooiste stranden van de USA) en 's avonds (in het weekend) naar Ybor City in Tampa voor de nachtclubs, restaurants, bars enz....

sonja
12-01-07, 20:16
Kan het Dolphin beach resort van harte aanbevelen, ligt op het mooie brede witte strand van St. Pete's beach, goed hotel, mooie kamers en redelijke prijzen. Hotel is ook via Exit-reizen te boeken, maar qua prijs maakt dat niet uit.

http://www.dolphinbeach.com/

In de avonden is in St. Pete niet zoveel te beleven, maar zoals Carlo suggereert, in Ybor city in Tampa kun je goed uitgaan.

Veel plezier met de voorbereiding.

SpaceAce
05-02-07, 19:45
In onze planning voor rondje Florida in mei/juni hebben we een overnachting gepland naar Clearwater Beach. Nu zijn wij niet zo'n zwemfanaten en onze bedoeling was om even over het strand te lopen en dan naar St. Petersburg te rijden voor een bezoek aan de pier en Great Explorations.

Nu kom ik op het Alles-Amerika Forum een tip tegen over 'Fort De Soto Park'. Dat ziet er ook erg mooi uit. Maar een uitgebreid bezoekje zal er niet in zitten met onze huidige planning.

Nu zit ik er aan te denken om Clearwater Beach te laten vervallen en na ons bezoekje aan Busch Gardens meteen door te rijden naar St. Petersburg (voor twee overnachtingen) en niet naar Clearwater Beach voor een overnachting aldaar. Of is Clearwater Beach te mooi om te laten vervallen?

Ofwel: als je mocht kiezen: Clearwater Beach of Fort De Soto Park?

SpaceAce
05-02-07, 20:36
hm... ik heb even research (lees: ff de zoekknop gebruikt) gedaan en kom tot de conclusie dat mijn persoonlijke voorkeur naar Ft. De Soto Park gaat :)

Dan wordt het dus voor ons:



Dag 02 - 19/05/2007: Orlando – St. Petersburg (1.30 uur / 0.45 uur)

Bezoek Busch Gardens Africa
Hotel in/bij St. Petersburg


Dag 03 - 20/05/2007: St. Petersburg



St. Petersburg: Great Explorations – de Pier - Fort De Soto Park
Hotel in/bij St. Petersburg

Dag 04 - 21/05/2007: St. Petersburg – Fort Myers (1.45 uur)


Sarasota: Myakka River State Park – Ringling (Circus Museum – Ca’d’Zan)
Hotel in/bij Fort MyersMichael, spelen de Tampa Bay Devil Rays toevallig ook de 20ste mei? :D
(ik zie namelijk wel bij schedule staan: Home Game en dan vs FLA
1:40 PM. Betekent dat nou dat ze die middag spelen? Zoja, dat is dan weer jammer, aangezien we natuurlijk de middag al volgepland hebben...)

SpaceAce
06-02-07, 08:25
Plan de boel niet helemaal strak vol, da's "killing" voor je vakantiegevoel!!

De meeste dingen die op de planning staan, zijn ook 'notes' om eventueel te kunnen doen of te bezoeken. Niet dat we in Florida zelf nog moeten kijken wat er allemaal te doen is in die omgeving.

Maar Fort De Soto Park trekt me net iets meer als een wedstrijd :)
(vandaar dat we die middag in dat park zullen zitten - of ergens anders in St. Petersburg - maar in ieder geval niet bij de wedstrijd...)

Ta2 Gerrit
06-02-07, 10:10
Ik blijf het maar promoten (omdat wij het prachtig vonden); het Salvador Dali Museum in St.Pete

Ta2 Gerrit
07-02-07, 09:54
Dan maar een beetje pushen [-o< . Zoek de Toreador (of misschien wel 2)

http://img201.imageshack.us/img201/2022/hallucinogenictoreadorep1.jpg (http://imageshack.us)

En dan zien in 4 bij 3 meter in St. Pete (http://www.salvadordalimuseum.org/visit/overview.html) :razz:

Nicole
07-02-07, 11:21
10 jaar geleden zijn wij ook naar het Salvador Dali museum geweest. en wij zijn ook niet van die cultuurbarbaare maar het was toch wel gaaf om te zien en zeker omdat de schilderijen zo groot zijn en dat je er veel in kan zien.

hansem
20-07-07, 10:11
Dag Allemaal,

Ik ben aan het rondkijken voor onze trip eind december/begin januari.

We willen een weekje naar de westkust van Florida, maar weten eigenlijk niet waar. We willen een beetje centraal zitten zodat we niet voor alles meteen een eind moeten rijden, hiermee bedoel ik dan restaurants, winkelcentra, strand, etc.

Ik zat zelf te denken aan de buurt van Naples maar twijfel of niet wat noordelijker moeten, in de buurt van Venice.

Ons doel is om wat te relaxen maar ook om wat dingen te gaan bekijken, de Everglades enzo.

Wat is nu een leuke plek om een weekje te vertoeven, de week daarna gaan we denk ik een weekje naar de Keys.

Waar moeten we naartoe ;-)

Groeten,
Marco

Marcel
20-07-07, 16:45
Ik zou dan Naples zelf kiezen, in wat ze in Naples het historic district noemen zijn diverse hotel en motels aanwezig.
Je zit daar dicht bij het strand, de winkel/restaurantstraat 5th Ave. south.
en natuurlijk zijn de Everglades ook dicht bij.
De mall Coastland center is ook nabij.

Ik ga dit jaar weer logeren in de Seashell motel, goede prijs en gelegen nabij 5th Ave. en een supermarkt.
http://www.bestlodgingswflorida.com/seashell/index.html

bemmel47
20-07-07, 18:57
wij zitten zelf in december in napels en hebben gekozen voor het trianon old inn. Goede recencies.

pieterpostma
21-07-07, 17:18
wij zitten zelf in december in napels en hebben gekozen voor het trianon old inn. Goede recencies.

Hallo Bemmel: in april waren we in Old Trianon Naples, wat de hotels betreft een topper in onze vakantie. Zeer netjes publiek (golf?).
Voor Amerikaanse begrippen een lekker ontbijt. Prima dus, inclusief de ruime kamers. Genieten maar.

Oant sjen,
Pieter Postma

:-\" :-\"

Faye
25-07-07, 20:10
Twee weken geleden waren we op doorreis en kwamen we in Naples terecht en we overnachtten in het Holiday Inn. Een goed en schoon hotel
Dit hotel ligt bij de Tamiami trail.
Naples vonden we een gezellig stadje, mooi strand en er is een leuke mall om lekker te shoppen.

rengelen
10-09-07, 18:18
We willen graag 1 of 2 dagen doorbrengen in de omgeving van Clearwater beach.

Wat is een goede omgeving voor een Hotel aangezien Clearwater beach vrij prijzig is.

Is de afstand van Tampa naar Clearwater goed te doen? Ook ivm drukte etc?

Michael66
10-09-07, 21:46
De hele kust van Clearwater Beach tot St Pete Beach staat vol met hotels. Heel veel keuze daar. Echter, in de hiervoor genoemde plaatsen is het meeste te doen en daar betaal je dus ook de hoogste prijs voor. Wil je minder betalen, zoek dan een betaalbaar alternatief uit in het tussenliggende gebied.

Je kunt vaak ook heel goed terecht bij één van de Florida-gespecialiseerde reisbureaus. Zij krijgen vaak de mogelijkheid om goede hotels te boeken voor hun klanten tegen een zeer gubstige prijs. Zo heb ik de afgelopen twee jaar in hotels in die buurt gezeten voor ongeveer 60-70% van de laagste prijs die ik zelf via internet kon vinden, met dank aan American Vacations. Dit jaar het Sirata Beach Resort in St. Pete Beach en vorig jaar het Double Tree Hotel in North Rdington Beach. Voor foo's en indrukken: klik onderaan dit bericht op de jaartallen voor de reisverslagen.

Carlo
10-09-07, 22:47
Het is ook maar net wat je zoekt. Wij hebben in St. Pete's Beach in een prima motel gezeten (allemaal losse huisjes in een soort tuin met een mooi zwembad) voor $40,= per huisje per nacht. Vlak bij het strand en met alle gemakken. Wij zijn de leukste hotels/motels tegengekomen door op de bonnefooi te gaan en kijken waar wat vrij is. En zeker in dit gebied zijn zoveel motels en hotels dat altijd wel wat vrij is.

Carlo
11-09-07, 22:04
Hoi Nancie,

Het motel heet Carlton House Motel (www.123carlton.com (http://www.123carlton.com)). Ze hebben een motel gedeelte en een aantal (ik dacht 8 ) huisjes. Echt leuk, met palmboompjes en zo. Vlak in de buurt is een Wafflehouse, dus ontbijt is ook dichtbij......Wel even in de couponboekjes kijken voor aanbiedingen. De prijzen op de site zijn de rack-rate, als je die omrekent is het $53,= per dag per huisje dus dat valt ook nog mee! Wij waren er in 2004 dus hoe het er nu is weet ik niet....

rengelen
12-09-07, 09:01
Ik boek het hotel via Priceline.

Wat ik eigenlijk nog wil weten, is het handig om een 4 ster in Tampa te boeken en 1 dag op en neer te rijden naar clearwater?

Of kan ik beter een hotel in de regio clearwater nemen?

Helmi
19-01-08, 16:02
Hallo,

Op 21/04/2008, komen we in Orlando aan, we moeten de villa nog huren (al heel wat site's doorgebladerd maar we zijn er nog niet uit, #-o)

Na deze periode van PARKEN willen we richting Tampa, Bush- garden bezoeken en daarna van de kust/strand gaan genieten.

Mijn vraag is wat is een centrale plaats om een aantal dagen of week te blijven en daar vandaan uitstapjes te maken ??

De laatste dagen van de vakantie zijn we in Miami of Fort Lauderdale in deze laatste plaats vertrekken we op vrijdag 9 mei om 16.20 uur.

Reakties, altijd welkom Helmi:D

bradentonjuice
21-01-08, 23:21
Hoi Helmi,

Bradenton is op zich een redelijk centrale plek aan de Westkust. Je bent binnen een uur rijden in Tampa en St. Petersburg waar natuurlijk van alles te doen is. Binnen een mum van tijd ben je in Sarasota en dat is een erg leuke plaats met bijvoorbeeld het Ringling-museum. Niet ver van Sarasota heb je het Myakka River State Park. Tussen Sarasota en Tampa heb je op de I-75 de Prime Outlets in Ellenton en daar kun je heel veel dollars op zowel een verantwoorde als onverantwoorde manier uitgeven. Last but not least heb je in Bradenton tal van mooie stranden. Het strand van Anna Maria Island is onze favoriet. Bradenton is overigens een doorsnee Amerikaanse stad met weinig uitstraling. Alles is aanwezig, maar Sarasota is wat dat betreft een meer uitnodigende plaats. Maar dat zie je dan ook weer terug in de prijzen van de accomodatie. Bradenton is wat minder gewild en daarom weer beter betaalbaar. Waar je ook voor kiest aan de Westkust, de mooie witte stranden zijn bijna overal aanwezig.

zzziggyman
22-01-08, 14:29
Ben ooit een paar dagen in Clearwater Beach geweest. Fantastisch wit strand en erg relaxed.

huug & Astrid
24-01-08, 17:50
Ik heb ergens in het forum gelezen dat je tot Juli 2008 Clearwater moet mijden
omdat ze bezig zijn met renovatiewerkzaamheden

mauricem1974
04-02-08, 01:33
Floridafanaten,

Van 24 april t/m 9 mei gaan we met 4 volwassenen en 2 kinderen (1 en 3 jaar) naar Florida. Van 24 april t/m 30 april naar Orlando (villa is al geboekt). Van 30 april t/m 3 mei naar Naples, Marco Island of Bonito Springs. Van 3 mei t/m 8 mei naar Marathon (keys, villa al geboekt), 9 mei Miami.

Wij hebben diverse huisjes bekeken op Naples (VRBO) en ook al diverse mails gestuurd. Wij kozen voor Naples omdat we in die 3 dagen een dagje naar het strand willen, 1 dagje Everglades (Shark Valley) en Naples bekijken. Maar de prijzen van de huisjes in Naples zijn vrij hoog. Dit heeft ons doen besluiten om rondom Naples te gaan kijken en zodoende zijn we uitgekomen bij Bonita Springs en Marco Island. De huisjes zijn prachtig en betaalbaar.

Toch hebben wij een paar vragen voordat we overgaan tot boeken van een villa:
1) Is Marco Island of Bonito Springs qua strand net zo mooi als Naples of zelfs mooier? Heeft iemand een tip voor een strand? We willen graag faciliteiten rondom het strand, zoals wc, parasolletje,ligbettjes en restaurantje of zo, zodat we niet met een koelbox, parasol e.d. moet kopen en sjouwen.
2) Is het te doen om vanuit Naples/Marco Island of Bonito Springs naar Shark Valley te rijden en daar een fiets te huren en Shark Valley te verkennen? Google maps geeft een reistijd van 1:30 -1:45 uur aan. Hebben ze ook fietsen met kinderzitjes? Tevens wilden we ook een keer op zo'n airboat.Kan dat op weg naar Shark Valley? Of is dat allemaal teveel van het goede op 1 dag? En moeten we buiten muggenspray, lange broek en trui nog ergens anders aan denken?
3) We hebben dus nog een 3e dag om te besteden. Maar wat is nog leuk om te bezichtigen? We houden van natuur, maar ook een leuk, gezellige stadje is leuk. Misschien natuur in de ochtend/middag en namiddag/avond naar een stadje. Heeft iemand nog wat tips voor ons?
4) We willen ook heel graag naar een alligatorfarm? Dit wilden we op de doortocht van Naples/Marco Island/Bonito Springs naar Marathon doen? Google maps geeft aan dat dit ongeveer 4-4,5 uur rijden is. Waar kunnen we dit het beste doen of is dit ook weer teveel van het goede??

Veel vragen van onze kant en ik hoop dat we wat antwoord krijgen zodat we het e.e.a. kunnen uitstippelen. Alvast bedankt voor de reacties.

Harm
04-02-08, 08:33
Ik weet niet waarom jullie 3 dagen rond Naples willen blijven voor 1 dag strand
Vlakbij Naples ligt Ten Thousand Islands, je kan daar met een boottrip mee tussen de eilanden door. De volgende dag zou ik doorrijden naar Homestead via de Tamiamitrail. Onderweg kun je dan een bezoekje brengen aan het
http://img474.imageshack.us/img474/809/postkantoor1136x8525af.th.jpg (http://img474.imageshack.us/my.php?image=postkantoor1136x8525af.jpg)
kleinste postkantoortje van Amerika een aireboot tocht maken en
http://img299.imageshack.us/img299/3382/sharkvalleytower4tc.th.jpg (http://img299.imageshack.us/my.php?image=sharkvalleytower4tc.jpg)
fietsen in Shark Valley. Er zitten geen kinderzitjes op de te huren fietsen.
Vanuit Homestead kun je dan ook nog eens naar Flamingo de Everglades in en eventueel een krokodillen farm bezoeken.

Rstar
04-02-08, 08:51
1) De stranden van Marco Island zijn geweldig. Er is echter weinig commercieel vertier. Bezoekers zijn op de stranden niet echt welkom en alles is gericht op de lokale bevolking.
2) Anderhalf a twee uur in de auto is niks in Florida! Airboat rides zijn er genoeg in de Everglades. Kinderzitjes hebben ze niet (voor op de fiets dan). Koop muggen spray met DEET.
3) Naples is best een leuk stadje (heel wat beter dan Homestead). Je kunt ook het hectische Miami bezoeken en dan met name South-Beach, waar het bruist van het leven.
4) Als je de 41 van Naples naar Miami neemt (en zo moet je ook naar Marathon), dan kom je genoeg alligator farms tegen.

jaap
04-02-08, 21:38
Wij gaan al jaren naar Naples, maar maximaal 4 uur strand is voor ons genoeg (anders verbranden wij levend).

Het strand is niet te vergelijken met Nederland. Alleen in het weekend is het soms een beetje druk. Er is weinig parkeer ruimte, geen strandtenten en soms stoelenverhuur bij de hotels in Bonito Springs. Wij huren in Naples altijd een appartement. Daar kunnen we dan gratis stoeltjes, parasols en fietsen meenemen. Deze fietsen hebben wel kinderzitjes, maar kinderen moeten wel een helm op. Wat betreft fietsen in die tijd het kan erg heet zijn lijkt mij en voor kleine kinderen geen pretje om dan achter op te zitten. Naples heeft geen echt centum, maar wij gaan wel lekker winkelen in de Mall.

Muggen steken dwars door lange broeken, truien en sokken heen. Je moet gewoon geluk hebben wat betreft de muggen. Het ene jaar stikt het van de muggen, het andere jaar zie er geen een. In Naples zelf nooit last gehad van muggen.

Dally
05-03-08, 11:08
Hallo,berichtje van Jan.

Ik heb gehoord van het reisbureau dat er een grote kans is dat je veel last kunt krijgen van ongedierte (muggen e.d.) als je aan de golf van Mexico wilt vertoeven.
Op het Forum heb ik hiervan niets gelezen, wie weet hier meer van?
Oh ja, wij zijn van plan om eind December er naar toe te gaan (Fort Myers)

rimpie
05-03-08, 11:13
Volgens het journaal gister krijgen we daar hier ook veel last van Hahaha
Gelukkig zijn de villas aan de golf kust al vaak voorzien van een screen. Nu hier nog:-P

meisje
05-03-08, 19:22
Wij zijn er al een paar keer geweest maar niets van dat alles. Kijk overal vliegt wel eens iets rond maar dat het nu extreem is aan de Golf van Mexico?
Volgens onze ervaringen niet!! We gaan er dit jaar dan ook heerlijk weer heen.

meisje

cindyke
16-03-08, 16:59
We twijfelen nog of we bij onze rondreis door Florida een nachtje Tampa of Clearwater zouden boeken.
We houden van wat nachtleven, maar zitten ook graag dicht bij het strand.
Het reisbureau stelde ons een hotel voor in Tampa, maar dat is 50 km van het strand:-(

BroWorld
16-04-08, 23:20
Vanaf 22-8 vertrekken wij naar Florida.
Tickets/huurauto geregeld Villa Kissimmee op het oog in ieder geval de eerste week.

De tweede week willen wij eigenlijk naar de Gulfcoast om een beetje te genieten van de stranden en niet te actief te zijn ( bijkomen van Orlando).
Natuurlijk wel het eea bekijken en doen, maar niet elke dag verkassen de rondreis hebben we in het verleden al gedaan.

Ik heb al wat proberen te zoeken, maar ben op zoek naar de "gouden" tips.

Ik denk aan 2 a 3 dagen Clearwater of St Pete beach en misschien Ft Myers of Naples.

Wie o wie heeft nog goeie tips betreffende tijdvulling/mooie lokaties en overnachting.
Of kan ik aan de Gulfcoast ook beter voor een Villa gaan?

5 Sept vliegen we weer terug vanuit MCO

corrus
16-04-08, 23:28
Villa's aan de Gulf Coast zijn een stuk duurder...
Logisch eigenlijk, er staan veel minder villa's die je kunt huren... :)

BroWorld
16-04-08, 23:37
Ja idd, dat was me ook al opgevallen :???:

corrus
16-04-08, 23:47
Ja idd, dat was me ook al opgevallen :???:
Bovendien de meesten verhuren het liefst voor minimaal een week...
Wil je dit niet, dan wordt het meestal duurder per nacht...
Voor een paar dagen, zou ik dan een mooi hotel nemen...

rimpie
17-04-08, 00:04
Er zijn mooie super de luxe villas te huur via www.vacationhit.com (http://www.vacationhit.com) in Cape Coral. De prijs is volgens mij zelfs lager dan in Kissimmee.

rimpie
17-04-08, 00:16
http://www.corkscrew.audubon.org/ in Naples is volgnes mij zeker de moeite waard. Niet te vergeten de mooie zonsondergangen en kijk anders even op onze weblog voor meer ideeën bij de links. Wij hebben trouwens de Adele villa gehuurd.

http://deschouwentjesopreis.blogspot.com/

corrus
17-04-08, 00:18
Er zijn mooie super de luxe villas te huur via www.vacationhit.com (http://www.vacationhit.com) in Cape Coral. De prijs is volgens mij zelfs lager dan in Kissimmee.

Goedkper???

Oh... US$ 1700 pw... excl tax... tegen minder dan EUR 500 per week in Orlando...

Is de Gulf Coast zeker niet goedkoper t.o.v. orlando... :)

rimpie
17-04-08, 10:22
De villa die we hebben gehuurd komt op 1377 dollar voor 1 1/2 week incl de borg van 280 dollar en alle verdere kosten.http://www.vacationhit.com/Picturepages/HouseAdele.htm En dan gezien de privacy, luxe en uitzicht dat je hiervoor krijgt is dat toch helemaal niet slecht? Wij houden er niet zo van dat als we buiten zitten zo in het zwembad van de buren kunnen kijken. Voor een villa in Kissimmee hebben we best lang moeten zoeken om een beetje vrij te zitten en daar betaal je dan ook weer meer voor.http://www.justfloridavacations.com/pla.htm
En aangezien wij met z'n 5ven zijn is een villa in veel gevallen toch voordeliger dan een hotel.
Maar ik ben natuurlijk de Spaanse villa prijzen nog gewend en dan is Florida zowiezo een koopjeO:)


http://deschouwentjesopreis.blogspot.com/

corrus
17-04-08, 10:31
De villa die we hebben gehuurd komt op 1377 dollar voor 1 1/2 week incl de borg van 280 dollar en alle verdere kosten. En dan gezien de privacy, luxe en uitzicht dat je hiervoor krijgt is dat toch helemaal niet slecht? Wij houden er niet zo van dat als we buiten zitten zo in het zwembad van de buren kunnen kijken. Voor een villa in Kissimmee hebben we best lang moeten zoeken om een beetje vrij te zitten en daar betaal je dan ook weer meer voor.
Maar ik ben natuurlijk de Spaanse villa prijzen nog gewend en dan is Florida zowiezo een koopjeO:)


Ik vind het nog steeds een hoop geld... (mijn mening) :D

BroWorld
17-04-08, 19:05
Thanks voor de links ik zal eens wat gaan rondneuzen. Ik vind het idd ook wat prijzig tov Orlando.

Maar daarentegen is een hotel met uitzicht aan de gulf ook niet zo heel goedkoop.

Ben nog steeds in dubio of ik een aantal plaatsen aan wil doen of vanaf een lokatie enkele dagtrips ga maken

Carlo
17-04-08, 19:33
als je twee nachten in Clearwater wilt doorbrengen en twee nachten in Naples e.o. kun je ook gewoon een motelletje nemen, toch? Kamers zijn vaak prima, groot en van alle gemakken voorzien. Er is meestal een zwembad en ze zijn vaak dicht bij het strand. Kijk maar eens langs de strandweg die loopt van St Pete's Beach naar Clearwater hoeveel motelletjes er zijn en dan kun je voor $50,= per kamer klaar zijn. Wij hebben zelf in het Carlton House Motel in St Pete's Beach gelogeerd (tuinkamer voor $39), echt prima. In Naples hebben we gelogeerd in de Lemon Tree Inn. Vlakbij het centrum en heerlijk rustig, perfecte voorzieningen en $50 per kamer per nacht.
Wil je toch een villa huren kijk dan eens op vrbo.com en vergelijkbare sites.

BroWorld
17-04-08, 19:38
Ja idd motelletje op de bonnefooi blijft ook leuk. En ondanks het feit dat heel Europa de states aandoen is er altijd wel ergens iets te vinden. Enige nadeel vind ik dat je elke of om de twee dagen moet gaan "zoeken"naar overnachtingslokatie, daarentegen blijf je wel flexibel.

Idd VRBO en villa2000 heb ik iig de orlando villa gevonden

cetje
07-06-08, 18:51
Hallo allen,

Over een maandje is het zover en vertrekken wij naar Florida. Aan het eind van de trip willen we nog een paar dagen westkust aandoen, maar twijfelen tussen Sarasota en Clearwater.
Ik vind het lastig om een beetje info over beide plaatsen te vinden, dus hoop dat jullie je ervaringen willen delen :)
Weet iemand trouwens of Clearwater nog steeds zo in de steigers staat?

Vast bedankt voor het meedenken en groetjes, Cetje

rolthof
08-06-08, 16:12
Hoi,

We zijn begin mei op Cleawater Beach geweest, geen steiger gezien.

Wel een schitterend strand !

Echte aanradar wat ons betreft.

lien
08-06-08, 16:26
In mei voor de tiende keer naar Sarasota geweest ,is onze favoriete plek .Schitterende stranden ,mooie omgeving en veel te doen!
&#233;&#233;n keer in Clearwater geweest is ook leuk maar Sarasota blijft favoriet!

bertvlug
14-06-08, 11:18
Beste Cetje,

Het is en blijft natuurlijk heel persoonlijk, wat de één leuk vind, vind de ander niets aan. Ik wil het niet nog moeilijker voor je maken, maar heb je ook al eens aan St.Pete's Beach gedacht, je zou kunnen zeggen dat dit tussen Clearwater en Sarasota in ligt. Wij zijn hier vorig jaar in dit hotel http://www.dolphinbeach.com/ geweest, ligt vlak aan het strand, netjes, schoon, mooie kamers, lekker zwembad. Tegenover het hotel ligt een klein winkelcentrum met o.a. een Publix en een Dollar Tree, dus alles dicht bij de hand, je hoeft niet met de auto weg om boodschappen te halen. Dit hotel wordt overigens door meer forumleden genoemd in topics.

De stranden van St.Pete's Beach zijn heel mooi, makkelijk bereikbaar en dus zeker de moeite waard. Ook ben je vlak bij Clearwater en St.Petersburg en ook Sarasota is niet zo ver weg.

Nogmaals het maakt niet zo veel uit waar je voor kiest, het is in dat gebied overal heel erg mooi. Wij zullen zelf waarschijnlijk ook weer in oktober naar Amerika gaan en zitten er toch ook weer aan te denken om een paar dagen op St.Pete's Beach te blijven.

Ik wens je in ieder geval heel veel vakantie plezier en laat als je terug bent ons eens weten waar je uiteindelijk geweest bent en wat je er van vond.

cetje
15-06-08, 13:16
Hallo allen,

Bedankt voor de reacties. Het is uiteindelijk 2 dagen Naples (vanuit de Everglades lekker dichtbij) en 3 dagen Clearwater geworden. Vanuit daar staan inderdaad St Petersburg en Sarasota op het programma.
De keus uiteindelijk maar door Priceline laten bepalen, waar we een vrij goedkoop hotel in Clearwater hebben gewonnen. Bij Sarasota hapte Priceline niet ;)

AstridV
07-07-08, 18:24
Hallo Allemaal,

Welke stadjes zijn de moeite waard om te bezichten of om een dagje langer te blijven aan de kant van de Golf van Mexico?

En wie heeft er een cruise gemaakt van Fort Lauderdale, Key West, Cozumel, Belize en weer terug of van Fort Lauderdale, jamaica, Kaaiman eilanden en weer terug?

Alle reactie's zijn welkom?

Groetjes,
Astrid

Nijntje
08-07-08, 11:21
Plaatsjes die ik zelf de moeite waard vind zijn St Petersburg, Clearwater Beach en Ft Myers. Maar dat komt omdat ik daar zelf vaker ben geweest.
Met betrekking tot de vraag over het cruisen, ben alleen maar vanuit Miami vertrokken, nooit vanuit Ft Lauderdale. Wel ben ik naar Key West, Cozumel, Belize en Grand Cayman geweest. Vind cruisen zeker de moeite waard en erg leuk. Maar dat zal voor iedereen persoonlijk zijn. Gaat het je eerste cruise worden?

AstridV
08-07-08, 17:46
Hoi Nijntje,

Dank voor je reactie.

Nee, het is niet mijn eerste cruise. Ik ben vanuit Miami naar de Bahama's geweest. Bahama's vond ik tegenvallen. Maar de cruise zelf was helemaal geweldig. Dus vandaar dat we nog een keer willen. Dus wil dan graag wat over Cozumel, Belize, Jamaica en de Kaaiman eilanden.
Dus kom maar op met je verhalen.

Ja en de plaatsen die jij op noemt langs de golf van mexico daar zat ik ook al naar te kijken. Die komen ook het meeste voor in de reisgidsen.
Mag je me ook meer over vertellen.

Groetjes,
Astrid

Michael66
08-07-08, 18:25
Er is al een heleboel geschreven op het forum over de plaatsen aan de westkust van Florida. Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd? In de bovenste blauwe balk klik je op "zoeken", je vult een plaatsnaam in het vakje in en klikt op de knop "zoeken" en .... voilá! Een heleboel onderwerpen over de betreffende plaats, met een heleboel info over wat je daar kun doen en zien.

Succes!

Nijntje
10-07-08, 12:16
Hoi Astrid,

Als je eenmaal een cruise verslaving ontwikkeld, dan kom je er niet meer vanaf hoor! ;-)
Buiten de diverse excursies die je natuurlijk aan boord of aan wal kunt boeken heb je in Cozumel, Belize en Grand Cayman (en zal ook wel in Jamaica, maar daar ben ik niet geweest) een groot winkel gebied vlak bij het schip. Met name in Belize wordt je veel door kinderen "lastiggevallen" die je of willen rondleiden, of iets (meestal van die kettinkjes) willen verkopen. Ik zelf ben in Belize naar een Maya ruine geweest , Altun Ha, waar ik niet zo heel veel aan vond. Viel me zowiezo wat tegen en we hadden een vreselijke saaie gids! In Cozumel heb ik alleen wat rondgelopen door de winkel straatjes. Erg gezellig en je kan daar goed afdingen!
In Grand Cayman heb ik een tour genomen naar de Turtle farm, het plaatsje Hell en de Stingray Sandbar. Hell stelt niet zoveel voor. 3 schuren, 2 shopjes en een pruttelende rotsformatie met een bord ervoor. Turtle farm was leuk. Je mocht ook uit een bak er 1 vangen en vasthouden. Maar het meest geweldige was toch wel de Stingray sandbar. Je vaart naar een een zandbak midden in de zee. Daar liggen dan een heleboel boten omheen en kan je uitstappen tussen tientallen stingrays (als het er niet meer zijn) Ze zwemmen langs je onder je en echt overal. Je gids vangt er ook 1 en die mag je dan aaien, voeren en vasthouden. Ze gaan respectvol om met die beesten, heb het ergens anders wel eens anders gezien.... Super ervaring als je van beesten houdt! Ft. Myers beach is ook een favoriet omdat ik daar al 4 keer dolfijnen heb zien zwemmen dicht bij de kust. Tevens kan je er lekker shoppen ,maar dat kan je practisch overal. Verder is het eigenlijk overal in Florida leuk en kan je erover blijven vertellen. Je valt je eigenlijk geen buil aan welke plaats dan ook.

Succes met het verder plannen en ik hoor het wel als je nog meer wilt weten.

In St Petersburg is de Pier wel leuk om even naar toe te gaan. Je hebt daar ook het Dali museum, mocht je daar van houden. Clearwater Beach is mijn favoriete strand. Mooi wit en super helder water (maar dat heb je daar op veel meer plaatsen langs de kust)

Larie
11-07-08, 17:38
Hoi Astrid,

Ik ben zelf helemaal weg van Naples, het is echt zo'n Golden Girl plaatsje maar het heeft een schitterend strand en een heel erg leuk oud centrum

AstridV
14-07-08, 17:41
Hoi,

Dank voor alle info.

Mijn bedoeling is om vanuit Miami of Fort Lauderdale naar Key Largo, Ft. Myers, Clearwater te gaan en dan naar Orlando. De vertrekplaats ligt eraan waar de cruise start. We hadden een cruise gezien van 8 dagen. daar willen we mee beginnen. Dan een half rondje en eindigen 2 weken in Orlando. Vandaar dus Key Largo, Ft. Myers en Clearwater.
Of is dat geen goed plan. Ik heb/wil 4 weken vakantie. 1 dag meer is ook niet erg. (Sarasota en Key West hebben we al 2 keer gezien).
Dus vandaar mijn oproep voor tips en ideeen.

Groetjes,
Astrid

wendy1
23-07-08, 14:47
We zijn ons aan het orienteren op een villa aan de Gulf Coast.

We twijfelen tussen Cape Coral/F. Myers of omgeving Sarasota/Tampa.
We willen een strandvakantie aan een mooi strand, maar ook wat te doen in de omgeving (shoppingmalls etc ;-).

Wat is dan de beste keuze qua gebied??

jet
23-07-08, 15:55
Wij zijn helemaal weg van de Sarasota/Tampa regio...maar ik kan geen vergelijking maken omdat wij nooit naar Fort Myers zijn geweest. Wij hebben al 4x een huisje gehuurd in de omgeving van Tampa....2x op Longboat Key, 1x St. Pete en 1x Spring Hill (bij New Port Richy). Longboat Key was prachtig. Prachtige stranden en rustig. Alleen vrij prijzig. Wij willen volgend jaar in Sarasota huren. Wij vinden onze huisjes trouwens op www.VRBO.com (http://www.VRBO.com) (vacation rental by owner). Daar staan mooie, (betaalbare) huizen op. Met de gunstige dollarkoers is het nu helemaal leuk: Ons huisje in Spring Hill (zijn we net van terug) was omgerekend 330 euro per week!!!! Voor een huis met zwembad op 2 acres grond! :)

Shopping malls: Bradenton heeft leuke malls en cinema's (ook een dollar theater), Brandon heeft een mooie mall en er is ook een grote outlet mall in de buurt van Tampa (Ellenton).
Verder....Busch Gardens in Tampa is leuk! In Sarasota heb je de Jungle gardens.

Wanneer willen jullie gaan?

wendy1
23-07-08, 17:58
Hoi,

Bedankt voor je reactie. Wij willen de 1e week van juni 2009 gaan. Heb je een linkje (of nr) van de huizen die jij gehuurd hebt?

Gr,
wendy

Carlo
23-07-08, 23:26
Hoi Wendy1,

Wij zijn ook helemaal gek van de Gulf-regio.
De omgeving van Ft. Myers/Naples is prachtig alleen is in de directe buurt (vinden wij) te weinig te doen om langere tijd daar door te brengen (bijv. een week). Wel mooie stranden (Sanibel/Captiva e.d). De omgeving van Tampa is wat levendiger en je zit zo in Orlando en ook mooie stranden (Clearwater/Ft. de Soto). Wij zijn net terug en hebben in een heel fijn huis gezeten in Palm Harbor. Dit ligt tussen Clearwater en Tarpon Springs aan de US19. Erg mooie buurt, stranden en National Park op 15 minuten rijden en Clearwater op 30 a 45 minuten. Aan de 19 heb je allemaal winkels/malls en restaurants e.d.. Wij hebben het huis rechtstreeks bij de Engelse eigenaren gehuurd. We huren altijd rechtstreeks en altijd is het prima maar dit was erg prettig. De link is http://www.holiday-rentals.co.uk/14394
Als je meer info wilt hoor ik het wel...8-)

jet
24-07-08, 11:20
Ik zie dat onze Longboat key listing er niet meer bij staat. Wij hadden toen een condo van de Longboat Bayclub gehuurd. Longboat Key is geweldig mooi. Het huis in Spring Hill was leuk (hele aardige, behulpzame eigenaren en een gigantische tuin rondom) alleen vond ik het huis iets te ver van het strand (30-45 minuten rijden). De stranden (Green Beach en Pine Island)waren wel mooi en rustiger dan de stranden in de St. Pete regio. Aan de 19 zijn inderdaad veel restaurants en winkels. Elke 10 minuten kom je wel weer een Walmart tegen.l Wij zijn van plan om volgend jaar (juli 2009)weer te gaan, maar nu naar Sarasota of daar in de buurt. :cool:!!!

AstridV
04-02-09, 11:17
Beste Floridagangers,

Ik heb al lopen zoeken op dit forum, maar ik kom er niet helemaal uit.
Mijn vraag is welke plek is het leukst om 3 dagen te verblijven "Clearwater of St. Petersburg". Wij zijn namelijk winkelgek, houden van het strand en dat er s'avonds toch nog wat te doen is. En vooral als het regent.
Graag willen we dan ook de reden weten waarom we daar moeten zijn.

Ik had ook gelezen dat er tussen Naples en Fort Myers een aantal winkelcentra's(malls) moeten zijn. Welke zijn dat?

We willen in de periode september/oktober gaan.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Vast bedankt.

Groetjes,
AstridV

Nijntje
04-02-09, 11:37
1 van de vele malls/outlets tussen Naples en FT Myers is bv Miromar. Als je googled dan vind je nog tal van andere outlets en malls.

Carlo
06-02-09, 00:20
Op zich is in zowel St Pete als Clearwater niet zoveel te doen 's avonds. Je hebt weliswaar de pier in Clearwater Beach maar dat is niet zo spectaculair. Verwacht geen Miami-achtig uitgaansleven. Je zit vlak bij Tampa en in het weekend is Ybor City leuk om te bekijken. Winkels, mooie bioscoop, clubs en restaurants. Verder heb je in Tampa verschillende malls en als je de 19 naar het noorden volgt heb je ook een aantal malls met de bekende winkels (Macey's, JC Penny enz). Naar de Gulf ga je toch echt voor de stranden, rust en de natuur (en de sportwedstrijden....).
De hele strook tussen Clearwater Beach en St. Pete's Beach is een aaneenschakeling van kleine plaatsjes die erg toeristisch zijn. Mooie stukken strand, bars, restaurants en motels.
Voor een bruisend nightlife moet je hier dus niet zijn.....
Eigenlijk geldt hetzelfde voor plaatsen als Naples en Ft. Myers. Mooie locaties maar niet als je 's avonds wil gaan stappen e.d. Malls kom je overal wel tegen en vind je ook op dit forum. Deze plaatsen zitten verder van Orlando. Vanuit Clearwater ben je daar zo.

AstridV
06-02-09, 15:03
Hoi Carlo,

Bedankt voor je reactie. Het is niet echt de bedoeling dat het uitgaansleven net zoals in Miami moet zijn. Maar wij willen altijd graag na het eten even wandelen(winkelen). Dan moet niet alles gesloten zijn net zoals s'avonds in de Kalverstraat in Amsterdam. Of dat je s'avonds nog ergens op een terrasje kan zitten mensen kijken.:-)
Orlando gaan we dan hierna doen. Daar, weten we, is genoeg te doen.
Al ga je dan maar s'avonds naar een Wal*Mart. Daar ben je dan ook wel uren zoet.;)

Groetjes,
AstridV

Michael66
06-02-09, 20:41
Of dat je s'avonds nog ergens op een terrasje kan zitten mensen kijken.:-)[-X Dat zal niet gaan lukken, terrasjes zoals in NL kennen ze in de VS niet of nauwelijks. Hooguit een dakterrs of veranda van een hotel of zo, maar dan heb je het wel gehad.

Op zich kan het - als je er van houdt - leuk zijn om een sportsbar of zo in te duiken, vaak erg vermakelijk, vooral als er belangrijke wedstrijden zijn. Of een gentlemen's club .... :shock:

rreedijk
06-02-09, 20:51
Ik ga dit jaar St. Petersburg eens verkennen.
Afgelopen jaar door Clearwater gereden maar heel bijzonder vond ik dat niet (geloof ik).
Lijkt me leuk om een hotelletje te boeken op Treasure Island in St Petersburg.

Carlo
06-02-09, 22:46
Op zich heb je in Naples wel een leuke straat met restaurants en winkels en volgens mij ook wel een enkel terrasje (weet ik niet zeker:?), volgens mij is dat fifth street of fifth avenue o.i.d. Wel een beetje sjieke bedoening maar daar is in het weekend wel wat te doen.
In Winter Park, iets ten noorden van Orlando zijn er wel terrasjes en ijs- en espressozaken (ook andere dan Starbucks...). Is ook een sjiek plaatsje. Maar het is inderdaad wel anders dan in Nederland. Uitgaan gebeurt in clubs en bars en niet buiten, behalve in New Orleans.....

wendy1
23-07-09, 17:02
Wij gaan volgend jaar 4 weken naar Florida, na 2 wkn Orlando willen we 1 week een villa huren in de buurt van Sarasota.

Dit jaar zaten we in Bradenton, ongeveer 30 min rijden van Anna Maria Island (wat een prachtstrand!).

Nu zitten we te kijken waar we nog naar toe kunnen behalve Bradenton.

We willen max 20 minuten van het strand zitten, wel een mooi en rustig strand zoals Anna Maria Island ;-). Wie heeft er tips?

Gr,
Wendy

Ebelix
23-07-09, 18:13
Wellicht is Rotonda een optie. Dit plaatsje ligt op een schiereiland tussen Sarasota en Naples.

Tinkerbell
23-07-09, 21:18
Misschien Naples zelf? Een stralend wit strand,bijna leeg en een mooi vriendelijk oud plaatsje. En elke dag dolfijnen :lol:

Kijk even in ons log bij dag 10 voor de foto's.

wendy1
24-07-09, 09:18
Hoe zit het met Hudson en het gebied boven Clearwater?

Michael66
24-07-09, 11:51
Saai. Weinig te doen. Vriendin van ons woont daar en die wist ook niets aan te geven wat we daar konden doen. Ja, Wiki Watchee state park en het plaatsje Tarpon Springs (Griekse sponsduikers) zijn wel leuk, maar stranden .... geen idee.

eiluap
24-07-09, 14:14
Inderdaad saai en duur het is een beetje te vergelijken met Aerdenhout.Ook de mensen daar zijn erg hoohartig anti-Amerikaans als je echt iets leuks wil rij dan naar Fort Lauderdale en overnacht daar (tip Bluesea Courtyard) succes als je meer info wil laat maar weten

petrajessy
24-07-09, 22:44
Bekijk onze weblog eens. Een week strand (Rotonda) en een week Orlando is voor ons een ideale vakantie en op de weblogs kun je foto's zien van de omgeving van Rotonda en de link van de villa die we gehuurd hadden. Villa is vooral helemaal top. Ik ben door Rotonda gereden, heb veel villa's gezien en heel veel gezocht op internet, maar deze villa had alles. Dus dat is zeker een aanrader!

kafka
22-03-10, 11:56
Wij gaan begin mei 2 weken naar Florida en zijn er nog niet over uit of we, na 1 week Orlando, nog een paar dagen naar Fort Myers of naar Naples zullen gaan. We reizen met 2 kinderen, van 5 en 7 jaar oud. Heeft er iemand tips?

corrus
22-03-10, 11:58
Een paar dagen Fort Myers en daarna een paar dagen Naples...
Da's véél beter... :D

Michael66
22-03-10, 14:10
Tja, da's een keuze die je zelf het beste kunt maken op bass van wat je wilt en wat er in beide plaatsen te doen is.

Over neide plaatsen is een onderwerp beschikbaar op het forum. Misschien dat je die eens door kunt lezen en als je dan over die plaatsen nog vragen hebt kun je ze in die onderwerpen stellen.

Naples (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=4837&highlight=naples)
Fort Myers (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5296)

En over de keuze van hotels daar kun je het een en ander vinden onder hotelervaringen.

Ebelix
22-03-10, 15:09
Of je gaat tussen de 2 plaatsen inzitten. Kan je ze allebei bezoeken zonder te hoeven verkassen. Is ook fijn met 2 jonge kinderen.

ejb
31-03-10, 00:04
Wij gaan dit jaar voor de tweede keer naar Naples (voor 3 weken en rijden dan één dag op en neer naar Orlando voor Disney). Wij hebben ook heel jonge kinderen (3; 2 en 7 maanden) en vinden het helemaal super, maar het is natuurlijk net wat je zoekt...

kellebel
05-04-10, 22:52
Hallo,

Wij willen in onze planning nog een paar dagen strand in een leuk stadje. Kan iemand ons tips geven of ervaringen delen, ik kan namelijk niet kiezen tussen Naples, Clearwater, St petersburg. Ik vind een mooie omgeving(strand) en gezellige tentjes belangrijk!!

Alvast bedankt.

nikie1968
06-04-10, 00:56
hallo,

wij gaan in mei naar dolphin beach in st petersburg
maar ik persoonlijk vind het daar aan de golf van mexico allemaal geweldig...

Francien
06-04-10, 13:53
Haai! Naples is bounty-achtig mooi. Vanaf de beroemde visserspier (vroeger de handelspier) zie je dolfijnen, ray's en wat al niet meer gewoon aan je voorbij zwemmen. Het vertier van Naples zit (gelukkig) niet aan het strand, dan moet je een paar straten teruglopen. Ik geloof voor wat jij bedoelt kun je beter naar Fort Myers Beach, St. Pete's Beach gaan. Daar vind je wat meer terrasjes. Vergeet echter de Costa del Soltoestanden. Bestaat niet in Florida. Misschien in lichte maten in Miami.
En...daar kom ik weer met mijn strandtentje: Anna Maria Island: The Sandbar. Restaurantstoeltjes in het zand en glas in de hand! Lifemuziekje en versvisje erbij, helemaal top!

Macjac
06-04-10, 15:00
Hi,
Naples beach is beautiful we komen er al een paar jaar en genieten daar inderdaad van de bounty achtige sfeer. Lekker eten met zicht op de Mexican Gulf, je kunt het slechter treffen!!

Groeten, Macjac

ps. nog effe en wij mogen weer gaan!

kellebel
08-04-10, 20:00
Ik kies denk toch maar voor naples!! Ik hou vooral van mooie natuur!! bedankt voor de reacties!!

gr. kelly

Francien
09-04-10, 20:46
Good for you! Wel naar me zwaaien. Ik heb lang bruin haar, 1,70, te bruin (te veel op dat strand), te grote zonnebril (vind ik leuk) en een eeuwige smile op mijn gezicht net als iedereen daar:).

wendy1
23-04-10, 10:37
We gaan al een week naar Bradenton/Sarasota en Orlando. Nu willen we nog ergens een villa huren aan de kust.

Hoe is het gebied rond fort meyers qua stranden, dingen te doen? Iemand suggesties voor een villa?

Gr,
Wendy

Bericht verplaatst naar topic met soortgelijke strekking

angelique100
23-04-10, 12:15
Hallo Wendy,

de stranden aan de golf zijn ontzettend mooi. Als je bv zou kiezen voor Bonita (ligt erg centraal) kun je ook vandaar uit uitstapjes maken naar Sanibel, Naples ed. Onze eerste villa aan de Golf was van interhome nr US3675.150.1 dit is een mooie ruime villa goede ligging/wijk ,schoon en heel groot zwembad. De house keeper Rosie is een Duitse en bijzonder vriendelijk. Als je fotos wilt zien laat het dan maar even weten dan mail(pm) ik ze naar je door.

10eke
07-11-10, 11:50
Hallo,

Wij zijn op dit moment bezig met het plannen van ons 'rondje'. Na Celebration willen wij een paar dagen relaxen langs de Gulf Coast voordat we naar de Keys doorrijden.

Ik hoor iedereen over Clearwater Beach, maar in de reisgidsen komt deze amper voor en staat er alleen een zinnetje dat Clearwater Beach gekenmerkt wordt door hotels en toeristen.

ST. Petersburg daarentegen wordt aangeprezen als cultureel centrum. Mijn vraag is dan ook of iemand ervaringen heeft met deze plaatsen en of hij/zij tips kan geven wat te kiezen.

wij zijn geen uitgaan en feest mensen, en komen na een paar dagen Disney en Orlando voor ontspanning (en natuurlijk shoppen).

nee
07-11-10, 15:11
St Petersburg, is een mooie stad. Dali museum en de pier is leuk om te zien. Verder is het in de zomer erg warm, daardoor is er overdag weinig te beleven op straat. Wij zaten in St Pete beach, erg mooi strand, en leuke tentjes om te eten. Wij hebben dagtrips naar St Petersburg en Clearwater gemaakt. Bij Clearwater kan je een leuke boottocht maken met litte Toot, de dolfijnen springen bijna de boot in. Wij zaten in St Pete Beach in Dolfin Beach resort, vanaf het balkon regelmatig dolfijnen gezien.

Ebelix
07-11-10, 15:37
In plaats van St Pete kan je ook nog iets noordelijker gaan. Net ten noorden van St Pete is een rij van kleine plaatsjes langs de kust waar het ook goed vertoeven is. Sommige zijn heel toeristisch en andere niet. Madeira Beach is een leuk plaatsje om te verblijven.

Succes met de voorbereiding.

Michael66
07-11-10, 19:40
St. Petersburg of St. Pete Beach .... welke bedoel je?

http://img100.imageshack.us/img100/8651/pinellas.png

In St. Petersburg vind je (zoals hiervoor al aangegeven) enkele culturele hoogtepunten. Als je cultuur zoekt (musea, muziekoptredens, evenementen etc.) kun je ook eens kijken naar wat Tampa op dat gebied te bieden heeft, daar is namelijk erg veel te vinden. Zie o.a. hier (http://www.tampachamber.com/ti_entertainment.asp), hier (http://www.hisuitestampa.com/attractions/museums.php), hier (http://www.visittampabay.com/visitors/things-to-do/arts-and-culture/) en hier (http://www.tampabay.org/subpage.asp?navid=1&id=52).
St. Pete Beach is een badplaats, enigzins vergelijkbaar met andere badplaatsen zoals Clearwater Beach. En is evenals Clearwater Beach vooral een plaats vol hotels en toeristen, in sommige weekenden druk met "toeristen" uit de grotere plaatsen Tampa en St. Petersburg.

Wat er zoal in deze drie plaatsen te doen is? Genoeg, voor ieder wat wils.
St. Petersburg (http://www.visitstpeteclearwater.com/)
St. Pete & Clearwater Beach (http://www.visitstpeteclearwater.com/)

Op het forum bestaan trouwens al onderwerpen over St. Petersburg / St. Pete Beach (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3422) en Clearwater Beach (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9473). Voor specifieke vragen over deze plaatsen kun je beter in die onderwerpen terecht.

debbus
14-12-10, 23:29
wij willen graag een weekje naar de westkust. Wie weet daar een leuke plaats aan het strand, want ook leuk is voor een baby en een peuter?

Vike32
15-12-10, 16:13
Westkust is wat mij betreft de mooiste kant van Florida. Zoveel leuke plaatsen daar met prachtige stranden en goede hotels. De sfeer is wat relaxter dan aan de oostkust. Naples, Ft. Myers Beach, Cape Coral, Clearwater, Sarasota, allemaal ruime en witte stranden waar het voor een jong gezin prima toeven is.

Aanrader: Fort Myers Beach: Best Western Beach Resort (http://www.bwbeachresort.com/)
Hotel direct aan een prachtig strand, loopafstand van winkels & restaurants.

Veel succes met het plannen.

Tans4USA
15-12-10, 17:41
Wij vinden ook de stranden fijner en mooier aan de westkust.
Onze favoriete plaatsen zijn Marco Island en Naples. Het Hilton hotel in Marco Island en Marriot hotel liggen direct aan het strand en zijn zeer geschikt voor kleine kinderen.
Veel plezier met de voorpret.

sonja
15-12-10, 19:34
Mijn favoriete stukje Florida is de westkust, met name St. Pete beach heeft prachtige stranden. Ook de hiervoor genoemde tips zijn prima, eigenlijk is de gehele westkust geweldig.
In St. Pete heb je o.a. het Dolphin beach resort (http://www.dolphinbeach.com/), redelijk geprijsd, grote kamers met 2 2 persoonsbedden, wellicht iets voor jullie. :lol:

cindy74
15-12-10, 23:00
wij nemen in cape coral altijd een villa lekker rustig en we gaan met de auto naar de stranden . Misschien ook iets voor over na te denken met kleine kinderen

Vike32
16-12-10, 10:31
Voor ons in maart 2011 voor het eerst een villa in cape coral (link (http://www.vacationhomerentals.com/vacation-rentals/Cape-Coral-Florida-vacation-rental-home-proID-52210.html)), daarna nog een paar daagjes naar de Keys.
Heel erg benieuwd hoe de villa ons gaat bevallen.
In de week dat we in Cape Coral zijn ook een boot gehuurd om lekker te gaan wakeboarden en dolphins spotten.

Mocht je nog tips hebben voor Cape Coral: graag!

angelique100
16-12-10, 12:44
Ook wij gaan dit jaar weer naar Cape Coral, wij hebben 4 kinderen en ook zij vinden het hier geweldig.(ook toen zij klein waren). Inderdaad als je naar Cape Coral gaat huur dan een boot, vaak kan je deze huren van de eigenaar, de dolfijnen zwemmen langs je boot,... Eigenlijk is de hele Golf kant wel geschikt met kinderen. Bonita is bv ook super, kijk inderdaad eens naar het huren van een villa, als de baby slaapt overdag vermaken jullie je gewoon in het zwembad met lanai. (houdt ook nog eens de zon een klein beetje tegen). Standen zijn er volop alleen het strand van Marco Island (Tigertail beach) is niet echt kind vriendelijk omdat je eerst door een lagune moet voor je naar het strand kan, (strand zelf is wel erg mooi). Mochten jullie het verveldend vinden om "zomaar" iets te huren van het internet, heb ik nog wel een aantal adressen van waar wij zijn geweest.

samantha85
02-01-11, 10:18
Hoi allemaal,

In februari willen we twee nachten overnachten in de westkust. We willen graag aan een paradijselijk strand zitten (wit en een mooie zee). We hoeven niet perse in de drukte te zitten.

Ik heb zelf zitten kijken voor St petes beach, Anna maria island, of longboat key/ siesta key/ lido key.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Is het strand overal even mooi? Nog leuke suggesties voor een hotel/ motel? Helaas valt Hemsley sandcastle af vanwege de prijs (285 euro voor 2 nachten). Maximaal willen we 200 euro betalen.

Alvast bedankt voor de tips.

Groetjes,
Samantha

2theUSA
11-01-11, 18:46
Hoi Samantha,

Wij vonden het strand bij Ft Myers Beach echt supermooi!
De allermooiste zonsondergangen die wij ooit gezien hebben. Vanaf ons terras zagen we dagelijks de dolfijnen voorbij komen.
Zie eventueel dag 13-18 van ons reisverslag.

Succes groet,
Christa

sonja
11-01-11, 19:21
Ieder zal zijn eigen voorkeur hebben en de stranden aan de westkust zijn fantastisch. Wij vinden het strand bij St. Pete Beach fantastisch, breed, schoon en wit. Als je daar bent kun je eens gaan kijken bij het vlakbij gelegen Fort Desoto, http://www.pinellascounty.org/park/05_ft_desoto.htm, dit strand is in 2005 uitgeroepen tot het mooiste strand van Amerika en behoort nog steeds tot een van de mooiste stranden van de VS.

Jostravels
29-03-11, 10:45
Tijdens onze reis rijden wij van Orlando naar Anna Maria en van Anna Maria naar Naples. Dat zijn geen lange stukken, dus we hebben best tijd om tussendoor wat te zien of doen. Hebben jullie tips? Een mooie plek voor een wandelingetje in de natuur bijvoorbeeld? Of een gezellig stadje voor een lunch?

christophe
29-03-11, 15:26
Ga in Naples zeker naar de pier, je krijgt er een rustige en wondermooie zonsondergang. De dolfijnen zwemmen onder de pier door.
Op 5th avenue liggen enkele uitstekende en romantische restaurants.

Jostravels
01-04-11, 13:20
Is Tampa de moeite van een bezoekje waard?

sonja
01-04-11, 20:37
Absoluut, Tampa (http://www.visittampabay.com/) is heel gezellig met name 's avonds.

marfra
05-04-11, 20:10
Zijn er in St Pete's beach ook strandtentjes waar je leuk kunt eten?

Michael66
05-04-11, 20:37
Nee. In Florida heb je (bijna) nergens strandtenten zoals we die hier kennen. De stranden worden grotendeels omzoomd door hotels en appartementencomplexen. In de hotels zijn meestal best wel goede plaatsen om te eten.

Fenjur
05-04-11, 23:29
Op Anna Maria Island en Longboat Key prima strandtenten te vinden. Hebben heerlijk meerdere malen gegeten bij Beachhouse Restaurant bij ondergaande zon... http://www.groupersandwich.com/

slivo
06-05-11, 12:33
Wij gaan van de zomer eerst 5 nachten naar New York en daarna hebben we voor 10 nachten een villa gehuurd in Davenport. Het is voor ons de 2e keer dat we naar Orlando gaan. Dit keer willen we naar discovery cove en tickets voor Bush garden er bij bestellen.
Het lijkt me leuk om dan een dag eerder richting de kust te gaan en een paar uurtjes op het strand te blijven en een tour te boeken om dolfijnen te spotten. Heeft iemand nog een tip bij welke organisatie? We houden van een levendige sfeer s'avonds. We twijfelen waar we zullen overnachten. Er staan wel ervaringen van clearwater en St. Petersburg maar sommige zijn een beetje gedateerd. Ik heb wel begrepen dat er een nieuwe pier komt en dat de oude een beetje vervallen is. Mijn vraag is waar is het s'avonds het leukste/gezelligste? Moet je de dolfijnen tour en/of een hotel van te voren boeken ( eind augustus ).

Andere tips voor die dag zijn ook welkom (plekken om wild te spotten? ). De volgende dag willen we dan naar Bush gardens en aan het einde van de dag weer naar Davenport.

Groetjes Mirjam

slivo
19-06-11, 17:09
Weet iemand antwoorden op de vragen die ik hierboven stel? Vooral of je vooraf moet boeken voor een dolfijnentour? En welke plaats het gezelligste is om te overnachten?

Alvast bedankt Mirjam

sonja
19-06-11, 17:34
Dolfijnen spotten kan heel goed in Clearwater op de Little Toot (http://www.littletoot.us/), superleuk. Als je het kaartje koopt krijg je een parkeerkaart erbij, je kunt vlakbij parkeren. Je kunt wellicht het beste even bellen om te reserveren. Wij zagen veel dolfijnen op de trip van 11.00 uur. Later wordt het ook erg warm.
Voor het spetterende avondleven moet je m.i. niet in St Petersburg, St Pete of Clearwater zijn. Je hebt heel veel vertier in Ybor city (http://www.ybor.org/index.cfm?section=vs)in Tampa, heel erg leuk.

spidey81
03-07-11, 08:55
Groeten vanuit St. Pete Beach!
St. Pete Beach, is dat een aanrader van strand? Wat zijn de voor/nadelen tov Clearwater?

cloggie68
03-07-11, 15:58
Wij zitten nu op St Pete Beach en we vinden het er heerlijk, we zitten in het Dolphin Beach Resort. Gisteren zijn we in Clearwater Beach geweest, m.n. om met de Little Toot te varen en dolfijnen te zien maar we hebben ook even op het strand gekeken. Ziet er ook goed uit, dus ik denk dat het qua strand niet veel verschil maakt. Voor het vertier kan ik je niet verder helpen, wij zijn al tevreden met een Publix voor de deur :)

nikie1968
03-07-11, 16:13
zijn jullie al gaan eten bij wildwood bbq en burger...kun je lopend naartoe als je in dolphin beach zit...als je met je neus naar het winkelcentrum staat loop je naar links...wij hebben er vorig jaar een paar keer supergoed gegeten...

cloggie68
07-07-11, 06:53
Jammer geen tijd voor gehad! Maar ik heb zo'n idee dat we er nog wel eens terugkomen dus dan kunnen we die tip gaan gebruiken.

angelab
07-07-11, 12:34
Wij hebben vorig jaar Dolfijnen gespot vanuit het water! we waren aan het zwemmen voor ons hotel in Clearwater en op enkele meters afstand kwamen er 5 vinnen naar boven en ja hoor! DOLFIJNEN!! ze bleven zo'n 10 minuten lang pal voor ons neus in het water spelen, dat was pas echt kippenvel! een boot vol met toeristen stopte ook nog met heel veel mensen aan boord om naar de dolfijnen te kijken, die waren vast erg jaloers ;-) echt een prachtige ervaring

christophe
16-07-11, 20:17
We plannen op één dagje natuur (strand, wandelen, fietsen) te verkennen, wat kiezen we het best; honeymoon island of fort de soto? We overnachten in clearwater beach.

Michael66
17-07-11, 04:04
Kan allebei, wat je maar wilt. Beiden zijn erg mooi, staan jaarlijks in de top van de mooiste stranden van de VS en omringende landen.

Als je in Clearwater verblijft is Honeymoon Island (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=12543) wat dichterbij.
Fort de Soto (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6452&highlight=soto%2A) ligt namelijk nog onder St. Pete Beach, tussen de twee ben je zo een ruim uur onderweg (http://maps.google.nl/maps?saddr=Honeymoon+Island,+Dunedin,+FL,+United+S tates&daddr=3500+Pinellas+Bayway+S,+Tierra+Verde,+FL+337 15-2529,+Verenigde+Staten&hl=nl&sll=27.613865,-82.73404&sspn=0.006436,0.011362&geocode=Fdg3rAEdzB8Q-yllLKMLffTCiDE6YxAaUZTb8A%3BFalapQEdKJQR-yFj2NP1kli-1g&mra=ls&z=10).

Maak zelf je keuze maar welke je leuker/mooier lijkt. Dat kan een ander nooit voor je beslissen.

christophe
17-07-11, 18:47
Op basis van de afstand ga ik dan toch voor honeymoon island kiezen, zo hou ik nog iets over om volgende keer te bezoeken.

Sanibel
18-07-11, 17:23
Als ik je een tip mag geven als je toch op Honeymoon Island bent, neem dan de boot naar Caledesi Island(deze vertrekt vanaf Honeymoon Island). Hier heb je echt hele mooie stukken strand.
Laatste keer dat wij er waren in 2008 stond het in de top 3 van mooiste stranden van Amerika.

Sjon, Bianca en Romy

christophe
18-07-11, 19:06
bedankt voor de tip, ik zie op google maps dat caledesi island eigenlijk het verlengde is van clearwater beach. Of is die afstand te groot te voet (de weg stopt gewoon op een gegeven ogenblik).

Hans uit Koekelare
19-07-11, 11:35
We zijn gisteren naar Gasparilla Island geweest waar het dorpje Boca Grande is, een heel mooi strand ter hoogt van Wheeler Rd waar er plaats is om te Bbq (er staan er daar ingepland bij hutjes waar er banken staan), er is wel tolkost van 5$ om de brug te mogen gebruiken naar het eiland maar je krijgt er dan ook een boekje bij. Als je in de buurt zit, gewoon doen.

Sanibel
19-07-11, 11:37
bedankt voor de tip, ik zie op google maps dat caledesi island eigenlijk het verlengde is van clearwater beach. Of is die afstand te groot te voet (de weg stopt gewoon op een gegeven ogenblik).

Volgens mij is Caladesi Island allen per boot te bereiken welke zoals ik al eerder vermelde vertrekt vanaf Honeymoon Island.

Sjon, Bianca en Romy.

chloe
17-08-11, 16:56
Hi allemaal,

ik ga eind oktober naar Orlando. Ik zou graag een dag naar de Golf willen rijden om daar bijvoorbeeld het eiland Sarasota te bezoeken.

Hoelang is het rijden en hebben jullie nog tips?

Groetjes Chloe

Michael66
17-08-11, 17:20
... het eiland Sarasota te bezoeken.Hoi Chloe,
Dat wordt lastig. Sarasota is namelijk geen eiland, maar een plaats aan de Golf van Mexico. Voor de kust van Sarasota zijn wel een aantal eilanden, zoals Siesta Key, Lido Key en Bird Key. Kijk maar eens op dit kaartje (http://maps.google.nl/maps?q=sarasota+fl&hl=nl&t=h&z=12&vpsrc=0).

Sarasota is vanuit Orlando / Kissimmee ongeveer 2 uur en een kwartier rijden, zonder stops of ander oponthoud. Voor de route kun je hier (http://maps.google.nl/maps?saddr=Kissimmee,+Florida+34746,+Verenigde+Sta ten&daddr=sarasota+fl&hl=nl&sll=27.326483,-82.54303&sspn=0.103093,0.209255&geocode=FXSzrwEdrdEl-ynnCxU3GoTdiDENwv0Rl83nlA%3BFfMeoQEdo64U-ykrwrKd5jfDiDHZFVcdHTQ14w&mra=ls&vpsrc=0&t=h&z=9) kijken.

Wat is eigenlijk de reden dat je naar Sarasota wilt? Voor een leuke dag strand aan de Golf van Mexico kun je namelijk ook kiezen voor St. Pete Beach of Clearwater Beach, allebei op iets meer dan anderhalf uur rijden vanuit Orlando / Kissimmee.

sonja
17-08-11, 17:22
Sarasota is geen eiland hoor, maar een mooie stad aan de golf van Mexico. Je kunt over de brug naar Lido Key en daar is een mooi strand. Het is ca. 2 uur rijden van Orlando. Je kunt ook via Bradenton naar Anna Maria island de stranden daar zijn een klein paradijs. Je rijdt daar ca. 1,5 uur over.

edit: Michael66 was me net voor, zijn suggestie voor Clearwater en St. Pete Beach is absoluut de moeite waard.

armara
18-08-11, 16:44
In ons reisschema zijn we op zoek naar het mooiste plaatsje/strand tussen Orlando en Everglades.
Op dag 5 vertrekken we vanuit Orlando
op dag 6 willen we arriveren bij de Everglades.
We zijn dus op zoek naar een plaatsje aan de west kust!
Het is de bedoeling dat het een rustdag wordt.
dus lekker op het strand schelpen zoeken, relaxen, wandelen, mooi hotelletje.
We zijn met 2 volw. en 2 kinderen (meisjes van 5 en 11 jaar)
alvast bedankt voor het meedenken!

gr Tamara

A.Hofman
18-08-11, 23:36
Misschien is Venice iets voor jullie?

http://www.venice-fla.com/

Hans uit Koekelare
20-08-11, 13:50
@ armara

Beste Tamara,

Wij hebben deze zomer in Cape Coral verbleven, een heel goede uitvalsbasis voor alles in die regio te gaan bezoeken net als Fort Myers.

Maar als jullie maar 1 dag in de buurt daar zouden verblijven in misschien Sanibel of Captiva iets voor jullie of wel rond de pier in Naples is het ook wel te verduren of Marco Island is ook wel prachtig.

Als je iets noorderlijk zou zien zitten is Gasparilla Island echt een pareltje, maar dat is natuurlijk al wat verder van de Everglades af.

Zo denk er even over na, want de keuze is overweldigend, maar wat je keuze ook is, het is er werkelijk prachtig. :D

Mvg

Hans & Francisca.

2theUSA
20-08-11, 20:32
@ Tamara,

Wij zijn helemaal weg van Ft Myers Beach, waar wij 2 x een Beach house op het strand aan zee hebben gehuurd.
wij zijn net 2 dagen terug, zie eventueel ons reisverslag vanaf dag 14 voor foto's van ons verblijf in Ft Myers en het beach house waar we verbleven.

Succes, groet Christa

Irene74
11-10-11, 11:49
We willen een villa trip doen bij Jan Doets. We kunnen dan kiezen tussen Fort Myers of Naples. Onze voorkeur gaat uit naar hele mooie stranden. Welke plaats kunnen we dan het beste kiezen? En kan iemand verder het verschil uitleggen tussen deze 2 plaatsen?

weimar
11-10-11, 14:19
Wij waren in Fort Myers Beach in juli, en daar zijn ze bezig (ik neem aan dat ze nog niet klaar zijn) met het opspuiten van het zeestrand in het noorden.
Dit zorgde in de toch al een beetje troebele baai van Ft Myers Beach voor helemaal ondoorzichtig water.
Ik denk dat het in het zuiden van het eiland meer meevalt.

Ook blijkt achteraf dat de kwaliteit van het water slecht was (op ecoli gebied).

Als we het van te voren hadden geweten, hadden we het dit jaar overgeslagen. Gelukkig was het maar één week van het geheel. Daarna zijn we weer naar het fantastische Annamaria island gegaan.

Naples kennen we niet, maar volgens mij is Naples wat luxer/stiller, en Ft Myers wat volkser.

Irene74
11-10-11, 15:47
Alvast bedankt voor de 1e reacties!

Alleen ticket kost op 27 december al rond 1000 euro. En deze reis met villa en reis gecombineerd onder 1000 euro. Of weet je iets beters?

Welke reisorganisator is dan goedkoper en heeft nog plaats voor 9 dagen met vertrek op 27 december?

Ik heb nu 4 plaatsen gevonden Sarasota, New Port Richey, Naples of Fort Meyers. Welke is qua strand het mooist?

moonlight91
11-10-11, 16:52
onze voorkeur gaat naar Naples... maar ja, smaken verschillen

de sfeer rond en op de pier vind ik heerlijk
de vissers ,de pelicanen en af en toe een dolfijn
lekker langs het strand lopen ,of er zitten
maar denk dat dat voor ieder anders is, het is een gevoel

zo kan ik in clearwater beach ook zo genieten

corrus
11-10-11, 20:46
Alleen ticket kost op 27 december al rond 1000 euro. En deze reis met villa en reis gecombineerd onder 1000 euro. Of weet je iets beters?Ik snap 'm even niet meer...

Even samenvattend: Je schrijft dat je vliegticket 1000 euro kost...
Daarna vertel je dat dit inclusief een villa is...

Hoe zit ie nu... 1000,- met een villa???
Kan me niet voorstellen

Ik begrijp er nu helemaal niets meer van...

angelique100
12-10-11, 10:15
Wij vinden Naples voor de wat oudere, Fort Myers heeft wat meer sfeer dat zie je al als je over de brug komt aanrijden. Maar je kan ook gemakkelijk naar de verschillende plaatsen stranden toerijden, ik zou zeker niet in 1 plaats blijven. Sanibel zou ik ook niet overslaan. Stukje rijden maar Clearwater is ook zeker de moeite waard.

Over de tickets valt weinig te zeggen,prijzen veranderen steeds. Je zou ook zelf een los ticket kunnen boeken en op zoek gaan naar een aanbieding en een villa huren van een particulier. Denk dat je je alleen niet teveel op het strand moet richten eind december,....

Mocht het ticket inclusief een villa zijn voor 9 dagen onder de 1000 euro moet je dat boeken dat ga jezelf niet vinden voor die prijs !

Irene74
12-10-11, 12:25
Door alle toeslagen die erbij komen, zitten nu voor een hotel + vlucht op Sanibel Island boven de 1000,00 pp. Dit vinden we te duur worden voor 9 dagen. Bedankt voor jullie antwoorden!

stephie
30-10-11, 17:59
Wij gaan in 2012 wederom richting Florida :D
Ja de (Amerika) verslaving is nu echt compleet!

Wij hebben een aantal opties lopen m.b.t. villa's en appartementen. Hopelijk kan iemand ons meer vertellen over de omgeving waarin de accommodaties zich bevinden.
Hoe is bijvoorbeeld Springhill en omgeving? Is daar wel wat te beleven?

Bradenton en omgeving kennen we nu, omdat we daar afgelopen mei/ juni zijn geweest.
Wij vonden Sarasota erg leuk en gezellig. We hebben dan ook een optie op een appartement op siesta key. Ook hebben we een optie op een cottage in Sarasota.
Is er in de omgeving van Springhill ook zoiets als Sarasota te vinden? Dus met een gezellig stadscentrum en een haven met leuke boulevard?

Wij zijn nooit echt heel erg noordelijk gegaan, boven Tampa bedoel ik dan, langs de golfkust op. We zijn al wel langs de oostkust helemaal naar het noorden geweest.

Christiannee
31-01-12, 11:59
Deze zomer gaan wij een rondreis maken met onze 3 volwassen dochters. Nu ben ik opzoek naar een hotel op Captiva of Fort Myers. Wat is leuker ???

Bedankt alvast, groetjes,
Christianne

Teleton
31-01-12, 13:34
op Captiva of Fort Myers. Wat is leuker ???
Ooei..wat is leuker; Mickey of Minnie, breien of naaien, lopen of fietsen, binnen of buiten, boven of beneden, Captiva of Fort Meyers.....lastige vraag! Wist je dat er een handig overzicht over de hotels (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=119769&postcount=6)in de verschillende plaatsen aan de kust op dit forum bestaat? Misschien vind je daar inspiratie.

sonja
31-01-12, 17:19
Deze zomer gaan wij een rondreis maken met onze 3 volwassen dochters. Nu ben ik opzoek naar een hotel op Captiva of Fort Myers. Wat is leuker ???

Captiva is een schitterend eiland en ligt vlakbij Fort Myers. Ik denk dat je veel voordeliger een hotel in Ft Myers kunt boeken en vandaaruit dan naar Captiva (en Sanibel) kunt gaan.

Minneke
31-01-12, 23:18
Zijn deze zomer én met Kerst op Captiva en Sanibel geweest. Prachtige plaatsen, geen hoogbouw, mooie fietspaden, veel groen, mooie stranden, schelpen, boottrips, ... Ik denk ook dat je in Fort Meyers (Beach) voordeliger kan logeren. Wij logeerden in Cape Coral (villa), niet ver van Fort Meyers en Captiva.

Hans uit Koekelare
01-02-12, 20:56
Wij hebben vorige zomer ook in Cape Coral een villa gehuurd, was echt prachtig.
Zeker Captiva en Sanibel zijn 2 eillanden die echt de moeite zijn om te bezoeken.
Wanneer je meer naar het noorden zou gaan is er een zeer prachtig eiland Boca Grande, met super witte stranden. In Ft Myers kan je ook jet ski huren.

cindy74
06-02-12, 21:35
Ook wij hebben 2 maal een villa gehuurd in cape coral en van daaruit reden wij naar captiva en sanibel heerlijk rustig, ruimte en niet overbevolkt. Fort meyers hebben we 1maal gedaan en we moesten een uur aanschuiven eer we de brug over konden steken. En 1maal aan het strand was de teleurstelling heel erg groot het deed benidormachtig aan zo druk was het er gelukkig hebben we er dolfijnen kunnen zien. We zijn dan ook doorgereden naar lovers key waar het rustig was en geweldig mooi.

mblokland
26-02-12, 20:01
Algemene Info:

Waarom Cape Coral als uitvals basis?

Gebaseerd op ervaringen (vier keer Florida vakanties) is dit een zeer mooie omgeving om te verblijven (Sanibel, Captiva, Cayo Costa en Fort Myers zijn wat voorbeelden). Nadeel van deze plaatsen (Captiva en Sanibel) is dat het duur is om hier een villa (met zwembad) te huren. Een huis met zwembad huur je in Cape Coral voor 750 euro per week (kan nog goedkoper) een zelfde huis kost op Sanibel of Captiva al snel het dubbele zonder zwembad!

Indien je gaat huren in Cape Coral is de Yacht Club neighbourhood aan te bevelen.

Vliegen

Vliegen vanaf Dusseldorf rechtstreeks naar Fort Myers met AIRBERLIN (https://www.airberlin.com/booking/flight/vacancy.php?LANG=net&sid=2f9dd31f9d2abbdca1f4)
Vanaf Amsterdam (http://www.skyscanner.nl/vluchten/ams/fmya/120505/120512/vliegtarieven-van-amsterdam-naar-fort-myers-in-mei-2012.html)
Fort Myers airport (http://www.flylcpa.com/swfiainfo/), Fort Myers is een van de weinige vliegvelden in Florida waar je de huurauto op het vliegveld kan ophalen! (geen ritje met de bus)



Handige websites:

http://www.cape-coral-vacation-guide.com/index.html
http://www.florida-usa.nl/directe-omgeving.html
http://www.happyflipper.com/indexhf_omgeving.html
http://parksandrecreation.in360.com/


Huis huren:

http://www.valuevacationrentals.com/
http://www.vrbo.com/vacation-rentals/usa/florida/south-west/cape-coral
http://www.holiday-rentals.co.uk/cape-coral/s/963/fa/find.squery

Winkels/Shopping:

http://www.simon.com/Mall/?id=1202 (apple store)


Groupon aanbiedingen

Groupon (http://www.groupon.com/fort-myers-cape-coral/)


Sanibel
En als je dan toch in Sanibel bent vergeet dan hier niet langs te gaan http://www.pinocchiosicecream.com/
Change log:
26-2-2012 Eerste versie
29-2-2012 Airberlin direct link toegevoegd, Vliegen vanaf Amsterdam en Groupon Fort Myers/Cape Coral toegevoegd
29-2-2012 Algemene info aangepast

hannie
29-02-12, 19:24
Je zegt dat het duur is om aan de golf van Mexico een villa met zwembad te huren.
Dat valt in de zomer nog al mee omdat het daar dan laagseizoen tarieven zijn.
Ik heb best wel een aantal villa's gevonden voor rond de $100 per nacht met gulf access.
Zie bv hier: http://www.capecoral4vacation.com/

mblokland
29-02-12, 21:44
Mogelijk onduidelijk verwoord maar ik bedoelde dat het op Sanibel en Captiva duur is om een villa met zwembad te huren. In Cape Coral is het juist goed betaalbaar.=P~

Heleboel (http://www.holiday-rentals.co.uk/search/refined/usa/cape-coral/region:963/Bedrooms:3/Facilities:air+conditioning/Facilities:pool/Location+Type:waterfront/Managed+By:Owner/Review+Count:1/arrival:2012-07-14/departure:2012-07-21/maxPrice/500/currency/GBP) huizen voor onder de 700 Euro.

teddor
29-02-12, 22:30
Hallo,

Wij willen vanaf Oralndo naar cacao beach.
Vanaf daar willen we afzakken naar Miami (en vanaf daar gaat reis verder).
Behalve Fort Lauderdale, zijn er nog noemenswaardige plaatsen / bezienswaardigheden onderweg? We zien de rest van de reis nog genoeg strand dus dat is niet per se echt nodig:)

Groetjes!
Gijs

cant51
01-03-12, 07:41
http://www.navysealmuseum.com/, Dit is wel de moeite waard om te bezoeken, als je over de A1A naar Miami rijdt.

Verder is Vero Beach wel leuk de A1A gaat langs de kust, om te lunchen en even te lopen langs de mooie winkels, zijn geen keten winkels.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Grtjes. Toos

cindy74
01-03-12, 15:22
Palm beach is decadentie ten top mooi om door te rijden. En de venetian pool is ook mooi.

mblokland
01-03-12, 16:05
http://www.navysealmuseum.com/, Dit is wel de moeite waard om te bezoeken, als je over de A1A naar Miami rijdt.Nu goedkoop te boeken via http://www.groupon.com/deals/national-navy-udtseal-museum?sd=true&utm_campaign=VisitorReferral&utm_medium=email&utm_source=uu22048505

teddor
01-03-12, 18:54
Dank voor zover :D
(groupons altijd handig ook! dank:))

elstars
03-03-12, 17:57
Mogelijk onduidelijk verwoord maar ik bedoelde dat het op Sanibel en Captiva duur is om een villa met zwembad te huren. In Cape Coral is het juist goed betaalbaar.=P~

Heleboel (http://www.holiday-rentals.co.uk/search/refined/usa/cape-coral/region:963/Bedrooms:3/Facilities:air+conditioning/Facilities:pool/Location+Type:waterfront/Managed+By:Owner/Review+Count:1/arrival:2012-07-14/departure:2012-07-21/maxPrice/500/currency/GBP) huizen voor onder de 700 Euro.


Half Cape Coral staat leeg!!:sad:

mblokland
03-03-12, 18:29
Half Cape Coral staat leeg!!:sad:

Mee eens, de zeepbel is geklapt hetgeen geldt voor huizen prijzen door heel Amerika. Hoop Amerikanen kunnen de hypotheek niet betalen wat zorgt voor leegstand.
@Elstars
Wat ik me afvraag of dit Cape Coral een minder aantrekkelijke plaats maakt voor vakantie?

elstars
04-03-12, 15:24
Nee hoor, Cape Coral blijft natuurlijk mooi met z'n vele kanaaltjes. Zeker ook als je een bootje hebt.
De keer dat wij er waren, zaten we heel mooi in een villa aan het water.
(zie ook in ons reisverslag). De bootjes vaarden langs ons huis!
Ik vond het eigenlijk wel lekker rustig als ik eerlijk ben, en betaalbaar!O:)

sonja
04-03-12, 15:37
Cape Coral is mooi en (zeer) rustig, als je daarvoor komt en van de zon en het varen wilt genieten, is dit een uitstekende keuze.
Persoonlijk vind ik het ook wat saai, er is niet zo heel veel in de omgeving te doen.:-k

cindy74
04-03-12, 22:15
Das waar wij reden elke dag ergens naartoe shoppen, dagje strand, wandelen, rijden langs de sjieke huizen op captiva en dan heb je het wel gehad.......maar dit is o zo een welgekome rust na al die parken en drukte in orlando.

miepje83
05-03-12, 14:14
Wij hebben hele goede ervaringen met http://www.churchillpropertyservices.com/. Onze eerste keer in cape coral, 2 jaar geleden, hebben we in 1 van hun villa's verbleven. Echt heel luxe, mooie, schone villa's en perfecte service. We werden zelfs door ze gebeld tussendoor om te vragen of er nog wel genoeg gas in de gasfles zat om te kunnen barbequen.
Dit jaar gaan we weer en hebben weer een villa (villa marchio) geboekt bij churchill property services.

Hans uit Koekelare
05-03-12, 20:07
Wij hebben afgelopen zomer naar Cape Coral geweest en zeer goede ervaring gehad met Sea Breeze (http://seabim.com/)
Perfecte afhandeling en de villa's zijn zoals op de website en uiterst proper.

Lica
18-03-12, 00:53
Begin mei ga ik vrienden bezoeken in Florida. 2 dagen Orlando en 4 dagen Cape Coral en nog een reisdag daartussenin.

Omdat ik heb afgesproken op woensdag te arriveren en een week later op donderdag te vertrekken lijkt het me leuk om in elk geval er nog een paar dagen Florida achteraan te plakken en eventueel een paar dagen ervoor.

Ik heb nog geen ticket geboekt dus ik ben nog vrij om een vliegveld te kiezen voor de aankomst en het vertrek.

Nu zat ik zelf te denken aan een paar dagen St. Peterburg en omgeving en vertrekken vanaf Tampa, maar ik lees nu ook veel moois over de Everglades en dan misschien vertrek vanaf Miami.

Wat raden jullie aan? Tips, adviezen? Ook voor hostels / motels meer dan welkom, want ik ga dus het laatste stuk alleen reizen.

moedervan3
18-03-12, 16:03
Zoiets als South Beach of Fort Lauderdale. Waar je 's avonds leuk kunt wandelen en leuke eettentjes hebt.

Hans uit Koekelare
18-03-12, 19:19
Ft Myers is wel leuk

Hans uit Koekelare
21-03-12, 21:13
Om een villa te huren in Cape Coral zou ik zeker wegens eigen ervaring ook
Sea Breeze (http://seabim.com/) aanraden, kraaknette en betaalbare villa's .

mblokland
01-04-12, 12:24
Aanbieding:

Zeilen 2,5 uur voor $74 (http://www.livingsocial.com/cities/536-sarasota/deals/279414-2-5-hour-discover-sailing-adventure)

http://a4.ak.lscdn.net/imgs/19416b98-b107-4f80-805a-71c5d0fb178a/280_q60_.jpg

mrloes
04-04-12, 16:49
hi

The Bubble Room is echt geweldig leuk, wij wisten niet wat we konden verwachten en zijn er met "open mind" in gegaan en geen spijt. Lekker eten en je kijkt je ogen uit! Leuk winkeltje ook en tja, die taarten ... oeff, daar hadden we geen plaats meer voor maar waren wel bijzonder groot!

Sanibel en Captiva beide ontzettend mooi, keurig en 'op stand'. Zeer de moeite waard.

Wij verbleven in Matlacha bij een B&B, heel mooi aan het water met manatees en dolfijnen.

Van Fort Myers niets gezien.

mblokland
08-04-12, 15:19
Gebaseerd op ervaringen (vier keer Florida vakanties) is dit een zeer mooie omgeving om te verblijven (Sanibel, Captiva, Cayo Costa en Fort Myers zijn wat voorbeelden). Nadeel van deze plaatsen (Captiva en Sanibel) is dat het duur is om hier een villa (met zwembad) te huren. Een huis met zwembad huur je in Cape Coral voor 750 euro per week (kan nog goedkoper) een zelfde huis kost op Sanibel of Captiva al snel het dubbele zonder zwembad!

Vliegen

Vliegen vanaf Dusseldorf rechtstreeks naar Fort Myers met AIRBERLIN (https://www.airberlin.com/booking/flight/vacancy.php?LANG=net&sid=2f9dd31f9d2abbdca1f4)
Vanaf Amsterdam (http://www.skyscanner.nl/vluchten/ams/fmya/120505/120512/vliegtarieven-van-amsterdam-naar-fort-myers-in-mei-2012.html)
Fort Myers airport (http://www.flylcpa.com/swfiainfo/), Fort Myers is een van de weinige vliegvelden in Florida waar je de huurauto op het vliegveld kan ophalen! (geen ritje met de bus)


Handige websites:

http://www.capecoral.net/FourMileCoveEcologicalPreserve/tabid/226/Default.aspx
http://www.cape-coral-vacation-guide.com/index.html
http://www.florida-usa.nl/directe-omgeving.html
http://www.happyflipper.com/indexhf_omgeving.html
http://parksandrecreation.in360.com/
http://www.notjustcapecoral.com/cape_coral/cape_coral_attractions.htm


Huis huren:
Indien je gaat huren in Cape Coral is de Yacht Club neighbourhood aan te bevelen.

http://www.valuevacationrentals.com/
http://www.vrbo.com/vacation-rentals/usa/florida/south-west/cape-coral
http://www.holiday-rentals.co.uk/cape-coral/s/963/fa/find.squery
http://seabim.com/

Winkels/Shopping:

http://www.thebelltowershops.com/ Hoog (http://maps.google.nl/maps/place?cid=7464929124118406037&q=The+Bell+Tower+Shops&hl=nl&gl=nl&ved=0CBQQ-gswAA&sa=X&ei=dYGBT6SNEcmQOr_ksOgE&sig2=vIXPbHr3cH6o_Xizhzyb9w) aangeschreven shopping in Fort Myers
http://www.simon.com/Mall/?id=1202 (apple store)
http://www.shopsatsurfside.com/
http://www.thebelltowershops.com/
http://www.fishville.com/


Groupon/Social Living aanbiedingen Cape Coral/Ft. Myers

Groupon (http://www.groupon.com/fort-myers-cape-coral/)
http://www.livingsocial.com/cities/105-ft-myers-cape-coral


Restaurants Cape Coral omgeving

Japanse Topper (http://www.cape-coral-vacation-guide.com/Cape-Coral-Best-Restaurants-sushi.html)
Mexicaans familie restaurant (http://www.cape-coral-vacation-guide.com/Cape-Coral-Restaurants-Mexican.html)
Steakhouse topper (http://www.cape-coral-vacation-guide.com/Cape-Coral-Restaurants-Bubbas.html)



Sanibel & Captiva

http://www.pinocchiosicecream.com/ (Heerlijk italiaans ijs op Sanibel)
http://www.bubbleroomrestaurant.com/frameset.html (Captiva Island, geweldig restaurant qua beleving)
http://www.fortmyers-sanibel.com/ Dit is echt een prachtige website om een indruk te krijgen van deze omgeving. Vergeet niet de video's te kijken!!!


Blogs over Cape Coral


http://florida2009sonray.weblog.nl/page/3/
http://2012florida.blogspot.com/


Change log:
26-2-2012 Eerste versie
29-2-2012 Airberlin direct link toegevoegd, Vliegen vanaf Amsterdam en Groupon Fort Myers/Cape Coral toegevoegd
29-2-2012 Algemene info aangepast
11-3-2012 Shopping uitgebreid en Restaurants toegevoegd
19-3-2012 Tip van miepje83 toegvoegd, cape coral four mile ecological preserve
24-3-2012 Blogs sectie toegevoegd en Sea Breeze bij huis huren toegevoegd
04-4-2012 Bubbleroom toegevoegd plus wat opmaak wijzigingen
07-4-2012 Not just cape coral website toegevoegd (handige websites)
08-4-2012 Shopping uitgebreid en Sanibel info toegevoegd (tx petrajessy)

Yarinya
29-05-12, 17:52
is er ergens langs de kust van de golf van mexico en mogelijkheid tot het nemen van golfsurf lessen. Of moet ik hiervoor echt naar de oostkust van Florida ?

Sinan&Sam
19-06-12, 17:56
Wij gaan volgend voorjaar naar de Gulf Coast, voor de eerste keer. In onze voorlopige schema gaan we niet naar Naples, wel hebben we 3 dagen Cape Coral. We vertrekken uiteindelijk na Cape Coral richting de Everglades, dus ligt Naples wel op de route. Onze vraag; een dag Cape Coral minder en een nacht in Naples verblijven ( is maar 45 minuten rijden ) , of toch gewoon 3 dagen in Cape Coral blijven?

Syllvia
19-06-12, 18:36
Persoonlijk zou ik in Cape Coral blijven, het is toch weer inpakken, en soms moet je weer even wachten tot je hotelkamer klaar is in de volgende stad.
Zonde van de tijd:)

Sinan&Sam
20-06-12, 11:26
Bedankt Syllvia, we dachten misschien moeten we Naples écht gezien hebben. Waarschijnlijk gaan we het toch skippen dan :)

elstars
20-06-12, 21:07
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar Naples is echt wel de moeite waard hoor.
Wat je zelf al zegt: Het ligt op de route, even kijken kan geen kwaad.
Lekker een luchje op de Pier van Naples en dan door naar de Glades.:wink:

Ik kan het je aanraden!

Hans uit Koekelare
20-06-12, 21:28
Wij kunnen je dat ook aanraden om Naples te bezoeken, zeker de pier niet vergeten, is wel idyllisch en de huizen daar in de buurt zijn ook wel kleine kasteeltjes, echt de moeite.

Martinos
20-06-12, 21:50
De pier van Naples bij zonsondergang =D>

http://farm8.staticflickr.com/7114/7409396312_8a75f06054_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/martijnkapper/7409396312/)
Sunset at Naples Pier (http://www.flickr.com/photos/martijnkapper/7409396312/) by Martijn Kapper (http://www.flickr.com/people/martijnkapper/), on Flickr

Sinan&Sam
21-06-12, 12:01
Iedereen bedankt voor de adviezen en foto's :) zaterdag gaan we naar het reisbureau ( Tioga ) en we gaan dan toch Naples als extra tussenstop toevoegen ;)

Mickey99
21-06-12, 23:23
Prachtige foto van de pier! =D>

Sinan&Sam
16-07-12, 00:04
Hallo allemaal,

inmiddels is de reis definitief geboekt ( 18 april - 9 mei ). Aangezien we 4 dagen bij Clearwater / St. Pete's verblijven, vroegen we ons af of er hier in de buurt gezellige plaatsen zijn om s'avonds lekker een hapje te gaan eten en ergens een drankje te doen. We hebben gelezen over Ybor City in Tampa, en dat er hier genoeg te beleven is op dit gebied. Maar we vroegen ons dus af of er ergens in Clearwater of St.Pete's ook zoiets is. Gewoon een bruisende boulevard, wijk, straat of iets dergelijks wat dus vooral in de avonduren erg gezellig is :)

Lier
12-08-12, 22:47
Hallo,

Na onze geweldige reis van vorig jaar
( orlando, crystal river, sarasota, naples, key west, key largo, en miami)
Willen wij dolgraag weer terug naar Florida.
Wat alleen nu anders is, ipv 2,5 week hebben we nu maar 12 dagen, en beide merken
we dat we erg moe zijn van het werk dus willen we iets meer relaxen en iets minder reizen.

We willen sowieso de eerste dagen in orlando vertoeven. We zijn dol op disneyworld
dus die parken willen we weer bezoeken en ook universal.

Nu zitten we dus met de volgende gedachtes:
_ kiezen we ervoor alle 12 de dagen in orlando te blijven zodat we alles rustig aan kunnen doen en veel kunnen relaxen tussendoor?
- huren we een auto en gaan we toch wat plekjes langs de golf bezoeken en enidigen we weer in orlando?
- rijden we weer richting Miami en stoppen we onderweg om plaatjes aan de golf te bezoeken? Of is daar te weinig tijd voor..?

We zijn allebei gek op mooie stranden. Mooie natuurlijk, lichtblauw water en witte stranden, leuke restaurantjes, gezellige boulevartjes maak je ons echt happy mee.

Hebben jullie tips voor ons? Wat denken jullie dat de beste keuzes zijn? En welke mooie plekjes aan de golf zijn de moeite waard vanuit orlando?

We hopen dat jullie je mening met ons willen delen. Ik ben al volop reisverslagen aan het lezen om inspiratie op te doen!

Alvast erg bedankt!

chippie
13-08-12, 03:35
12 dagen, is dat inclusief de heen en terug vlucht? Tja als je Disney en strand leuk vind en je wilt ook nog relaxen dan zul je toch keuzes moeten maken en bepaalde dingen moeten laten afvallen.
Aan de andere kant wanneer je echt 12 volle dagen hebt moet het toch mogelijk zijn.

Lier
13-08-12, 12:32
Ja we vliegen heen op 1 oktober en vertrekken op de 12e.

Ps excuus voor sommigentypfouten,touchscreen op de ipad blijft lastig voor mij haha!

Sanibel
14-08-12, 09:48
Je hebt volgens mij 10 effectieve dagen in Florida, dat is volgens mij weinig tijd om en te relaxen en rond te trekken richting het strand en Miami.
Als je dan toch een strand zou willen bezoeken kan ik Siësta Beach aanraden. Dit was in 2011 verkozen tot een van de mooiste stranden in de USA.

hannie
14-08-12, 10:05
Ik denk als je wilt uitrusten, je moet kiezen voor alleen strand.
Van Disneyparken bezoeken rust je volgens mij niet echt uit.
Zou zeker kiezen voor 1 bestemming.

cindy74
20-08-12, 15:42
Wij hadden vorig jaar ook maar tien dagen . En wij zijn gewoon in orlando gebleven op een uurtje rijden ben je aan het strand . We zijn mat manatees gaan zwemmen in crystal river gaan paardrijden in lithia gaan kayakken in cocoabeach en gaan segwayen in celebration . Universal hebben We niet aangedaan maar wel de disneyparken .

mickey
20-08-12, 16:00
Ik zou kiezen voor een lekkere villa in Orlando, met zwembad en jacuzzi om heerlijk te relaxen en van daaruit af en toe een dag naar het stand, je kunt dan naar zowel daytona als de westkust.
de parken zijn het fijnst in de avonduren, dan is het niet zo warm.

Lier
24-08-12, 22:50
Ooh cindy dat klinkt helemaal naar onze wens! Ik ga je blog eens lezen..

mensen ervaring met clearwater beach?

chippie
25-08-12, 11:05
Wij zijn net terug van onze vakantie en zijn ook in Clearwater (http://chippie777.wordpress.com/2012/08/12/dag-5-doflijnen/) geweest.
Het strand was leuk en warm, de boottocht met Little Toot (http://www.littletoot.us) een top ervaring.
Zo wie zo vonden wij de stranden aan de golf van Mexico super. Helder en warm water.
Vorig jaar de Atlantische kust gedaan, was ook leuk en vooral Daytona Beach is heel bekend, maar mijn voorkeur zou toch uitgaan naar de golf van Mexico.

cindy74
03-09-12, 12:51
Nog een tip lier ....wij kijken elke dag op www.groupon.com daar staan trips in voor de helft van de prijs . Wij hebben daar alle dingen die we gedaan hebben geboekt . We zijn in merrit island ook nog een trail gaan wandelen en naar cocoa beach geweest .

Kimmeke
03-10-12, 19:01
Hey,hey,

Wij gaan in april een toertje Florida doen.
Nu, op onze route van Orlando naar Key West, hebben we 2 nachten voorzien om in Naples te verblijven (1 volledige dag dus)... maar nu vroeg ik me af of Naples wel onze beste keuze is?

Is Fort Myers beter? Of andere sugesties?

Alvast bedankt!
Groetjes,

Kimmeke

Minneke
03-10-12, 19:08
Dicht bij Clearwater heb je Indian Rocks. Wij hebben daar lekker gegeten bij Guppy's http://www.3bestchefs.com/guppys/ of in Salt Rock http://www.saltrockgrill.com/. Ik denk dat je best kan reserveren. Het kan daar behoorlijk druk zijn. Veel plezier.

Minneke
03-10-12, 19:11
Ybor City is een uitgangsbuurt waar vooral cubanen leven. 's avonds voelde wij ons daar niet zo veilig .... Het is ook wel een eindje rijden vanuit Clearwater. Ik zou dan eerder opteren voor St Petes (Pier)

Esther2013
06-10-12, 00:57
Wij gaan aug 2013 voor het eerst naar Orlando 10 dgn, maar zoeken daarna nog een leuk (betaalbaar) verblijf aan de West Coast voor ca 6 dgn.
Mag hotel, condo of hotel zijn.
Eis: onze kids zijn gek op het strand, dus liefst aan het strand of op loopafstand 5-10 min.
Wat is de leukste plaats met kids van 9+7: Fort Meyers, Naples, Clearwater, Sanibel, ik zie als Newbie door de bekende bomen het bos niet meer.
Het moet ook centraal liggen voor 1-2 uitstapjes en we houden van lekker eten, dus leuke restaurantjes in de buurt.
Ben benieuwd naar jullie suggesties....

Teleton
06-10-12, 09:54
Wat is de leukste plaats met kids van 9+7: Fort Meyers, Naples, Clearwater, Sanibel, ik zie als Newbie door de bekende bomen het bos niet meer.
. Je bent niet de enige hoor, daarom zijn er al flink wat topic waarin deze plaatsen worden vergeleken en waarin je suggesties vindt. Een voorbeeld vind je hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?14334-Cape-Coral-Fort-Myers-Sanibel)maar er zijn er meer!

chippie
08-10-12, 17:40
@Esther2013;
Wij hebben twee nachten doorgebracht bij Sanibel. Dat is ons uitstekend bevallen. Zeker met kinderen is Sanibel hartstikke leuk om te bezoeken. Veel strandjes en een leuk natuur park. Ik denk dat je het daar prima naar je zin zal hebben. Maar waarom niet een paar dagen Sanibel en een paar dagen naples of Clearwater? Afgelopen zomer hebben wij Clearwater en Sanibel gedaan en vorig jaar Naples. Hotels zijn er in alle prijsklasse en de plaatsen liggen niet al te ver uit elkaar dus zijn ze leuk met elkaar te combineren in een dag of 10.

djviola
11-10-12, 11:58
@Esther2013;

Wij zaten dit jaar in St. Petersburg dit is ook erg leuk. We gaan volgend jaar naar Sarasota. Hier heb je echt de witte stranden wat erg mooi is. We zijn er dit jaar ook een daagje geweest. De kids vonden het geweldig onze dochter van 11 lag alleen maar in het water met haar snorkel en duikbril vanwege het heldere water en alle leuke visjes die ze zag. Ze had nog een stel stingrays gezien die langs haar zwommen daar moest ze wel heel voorzichtig bij zijn natuurlijk. Maar wat locals zeiden al dat ze maar heel weinig zo dichtbij het strand komen. En natuurlijk dolfijnen die heel dicht langs de kust zwemmen dat vond ze geweldig. Ons zoontje van 3 liep als een soort Robinson Crusoe rond over het strand. Je zit vanaf Sarasoto ook dichtbij Venice Beach waar je met de kinderen naar haaientanden kunt zoeken. Ook erg leuk. Wij huren zelf meestal een appartement of huis is vaak goedkoper dan een hotel en meer leefruimte.

Esther2013
11-10-12, 19:27
Bedankt djviola, ga ik daar ook eens op zoeken, St. Petersburg (st Pete's beach?), Sarasota en Venice beach.
De keuzes zijn enorm, maar daarom blij met elke tip.

Ik lees ook heel vaak: children and pets not allowed, met name op de Keys, maar nog niet tegen gekomen aan de Gulf Coast, volgens mij is dat heel erg familie georiënteerd.

Weer wat te doen vanavond, meer tips qua verblijf zijn welkom!

sjaakie
14-10-12, 13:43
Wij hebben in 2009 2 nachten geslapen in het Doubletree hilton op North Redington Beach tussen St. petesburg en Clearwater beach, wij vonden dit een erg goed hotel met zeer mooie oceanview kamers, heerlijke bedden, goed eten, gezellige bar en aan/op het strand

http://doubletree3.hilton.com/en/hotels/florida/doubletree-beach-resort-by-hilton-hotel-tampa-bay-north-redington-beach-NORNHDT/index.html

Esther2013
14-10-12, 19:53
@sjaakie;
Dat ziet er heel leuk uit. Ik zie ook dat als ik met de CC vooruit betaal heel veel korting krijg.
bedankt voor de tip, ik ga ermee aan de slag!

rolandino
14-10-12, 21:59
Let wel op dat als je voor die optie gaat, je niet meer kunt annuleren. Geen probleem in de meeste gevallen, maar er zijn nog wel eens mensen die graag schuiven met de plannen ;-)

Esther2013
14-10-12, 22:28
Ok, dat is ook een goeie, goed opletten wat de cancellation policy is. Onze route na Orlando is nog zeker niet definitief.
Bedankt!

VinMor
04-04-13, 10:29
Wat is het leukste plekje om de zonsondergang te bekijken in Tampa?

En wat is het lekkerste visrestaurant daar?

Wil graag rond de middag die kant uit rijden om de zonsondergang te zien EN lekker te eten daar....strand wandeling en dat soort dingen :)

Michael66
04-04-13, 13:36
Ik heb je vraag over de zonsondergang ook uitgezet op de Facebook-pagina van het Florida Forum (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=496574267073151&set=a.441573609239884.108292.125237884206793).
Volgens mij krijg je nu echt wel een aantal antwoorden!

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/536717_496574267073151_39613906_n.jpg

MissM74
29-05-13, 22:48
Ik heb jullie hulp nodig. Heel veel zin in onze eerste keer Florida. Vanuit St Augustine steken we over naar de west kust en zijn op zoek naar 2 x 3 overnachtingen aan de golf van Mexico. Wij willen graag een niet al te massaal stadje waar we een accommodatie (vlak) aan het strand kunnen huren. Ons budget is 150 euro max per nacht. Wij willen een appartementje of kleinschalig hotel. Wat zou je ons aanraden?

Esther2013
29-05-13, 23:31
Hi, wij gaan in augustus naar een kleinschalig hotel op Sanibel, Seaside Inn, is niet duur en je loopt zo het strand op.
Centraal gelegen voor Captiva, Fort Myers en Naples.
Succes met zoeken!

Innoveda
30-05-13, 00:33
Shalimar op Sanibel is ook echt een aanrader, mits je een goede prijs kunt krijgen. Wij betaalden 135$ + tax. Hadden niks vooraf gereserveerd. Ze hebben cottages en een motel gedeelte. Wij hadden kamer 3 van het motel gedeelte. Op het strand en met een keukentje en heeeeeeerlijke bedden. Vanaf het balkon heb je een prachtig uitzicht op zee! Er is niet echt een stadje bij en het is vooral relaxen. Ft Meyers Beach is volgens mij ook best leuk (wel een stadje).
Naples hebben wij ook gedaan (maar we zaten niet aan het strand). Is ook een mooie plaats, maar het strand vond ik niet zo bijzonder.
Clearwater vonden wij veel te massaal. Wij zijn teruggereden naar Treasure Island (richting St. Pete) en dat was een stuk relaxter.

Als we nog een keer gaan dan gaan wij zeker weer naar Sanibel!

sonja
30-05-13, 12:08
Wij willen graag een niet al te massaal stadje waar we een accommodatie (vlak) aan het strand kunnen huren. Ons budget is 150 euro max per nacht. Wij willen een appartementje of kleinschalig hotel. Wat zou je ons aanraden?

Het Dolphin Beach resort (http://www.dolphinbeach.com/) ligt op het strand in St Pete Beach, aanrader, valt binnen je budget;)!

mineke
30-05-13, 12:47
The Helmsley Sandcastle in Sarasota.

MissM74
02-06-13, 23:28
Dank jullie wel, genoeg tips! Ik ga mijn huiswerk doen

Ventura
10-06-13, 09:41
Best Western Inns & Suites in Naples!

mblokland
05-11-13, 22:11
Wij zijn dit jaar een weekje in Dunedin (http://www.homeaway.com/vacation-rental/p104621vb) verbleven en gaan ook in 2014 weer.

Nu zijn we ook bij de zoetwaterbron geweest en kwam daar deze documentaire over tegen, leuk om te zien.

https://www.youtube.com/watch?v=HA_pV7ti9AY&feature=youtube_gdata_player

https://www.youtube.com/watch?v=kdckXiM192E&feature=youtube_gdata_player

P9ol
05-11-13, 23:14
Ik sluit me aan bij mineke!
Afgelopen jaar zatten wij in het Helmsley Sandcastle en dit zit gewoon op het strand.
Niet te groot en de zeeschildpadden leggen hun eieren hier op het strand.

Fam.Didam
09-06-14, 13:58
Kan iemand ons vertellen wat de leuke toeristische plaatsjes aan de golfkust zijn? Dus waar vinden we een plaatsje met leuke restaurantjes, winkeltjes enz.

Zoals beschreven in ons reisschema (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?16750-Reisschema-Fam-Didam-Orlando-GolfKust-Miami-April-2015-met-kleine-kinderen&p=201321#post201321), zoeken wij eigenlijk 2 plekken om te verblijven, 1 rond Tampa en 1 rond Ft. Meyers.

Rond Tampa hadden wij zelf al Clearwater Beach op het oog. Op t forum en andere plekken gelezen dat t rond t pier gezellig moet zijn (?).
Andere plaatjes in deze regio waar we ons op kunnen oriënteren voor t zoeken naar een verblijf?

Rond Ft. Meyers wellicht Ft.M Beach ? Of anders Naples?

Wie kan ons tips geven???
We hoeven niet het perfecte witte strand te hebben. De kids hebben daar toch geen oog voor; met een emmertje, schepje en bandjes om om in t water spelen zijn die tevreden.

nicolea
19-08-14, 05:32
Wij hebben 1 dag over om een leuke mall te bezoeken in de buurt van Cape Coral. We twijfelen tussen de Tanger Outlets en Miromar. Wie helpt ons onze keuze te vergemakkelijken?

Floridaeasy
20-08-14, 19:08
Miromar, zoveel gezelliger en veel meer winkels. Ga zeker eten bij Ford Garage, die zit in deze outlet. Je kunt hem ook bezoeken in Cape Coral. Is echt de moeite waard, alleen de inrichting al. Kijk eens op hun site.

nicolea
21-08-14, 01:17
Ford's garage hebben we gedaan in Cape Coral: Top!! Bedankt voor je reactie, Miromar it is!

LT1989
23-07-17, 20:33
Tijdens mijn aankomende vakantie in september wil ik graag een ochtend of middag fietsen op Sanibel Island. Is het handig om van tevoren fietsen te reserveren of kan je gewoon daar ter plekke iets huren? Ik wil het namelijk van het weer een beetje laten afhangen wanneer ik ga, maar wil niet dat er niks meer beschikbaar is als ik daar op de bonnefooi aanklop.

Fitzroy
23-07-17, 20:45
In september verwacht ik niet dat dat een probleem is. Het is immers geen hoogseizoen. Wij zijn zelfs in het hoogseizoen op de bonnefooi gegaan en hadden ook nog een fiets.

LT1989
23-07-17, 20:46
In september verwacht ik niet dat dat een probleem is. Het is immers geen hoogseizoen. Wij zijn zelfs in het hoogseizoen op de bonnefooi gegaan en hadden ook nog een fiets.

Fijn om te horen, dankje!

elstars
24-07-17, 07:32
September is een erg rustige maand aan de Gulfcoast, dus het lijkt me geen enkel probleem om niet van tevoren te reserveren.