PDA

Bekijk Volledige Versie : Individual tax identification number (Itin)



peterwoudje
14-12-10, 19:26
Heeft iemnad ervaring met de Individual tax identification number, volgens onze makelaar heb je deze nodig als je een woning koopt in amerika, omdat je anders als je later de woning verkoopt je 10% over de verkoopprijs moet betalen!!!

r.teeuwsen
14-12-10, 19:59
Hoi Peter,

Ik heb ook een ITIN nummer in Amerika. aanvragen is niet zo heel moeilijk, alleen heb je het niet zozeer nodig om je woning aan te schaffen maar de Amerikaanse overheid wil zekerheid wat betreft afdracht van 'inkomstenbelasting' en 'tax'. De meeste huizen/villa's gaan namelijk in de verhuur en zo borgen ze dat er afdracht is van tax.
Bij verhuur zit er namelijk 13% tax op, te weten 6% tourist tax en 7% Sales tax.
En inderdaad klopt het dat er bij verkoop ALTIJD 10% ingehouden wordt op de prijs, pas nadat is gebleken dat je alle taxen keurig hebt voldaan, komt deze 10% vrij, dus na goedkeuring van de Amerikaanse overheid. Dus in eerste instantie moet je dus genoegen nemen met 90% van de verkoopprijs, pas na een paar maanden komt de andere 10% vrij. Dit kan inderdaad een paar maanden duren, hou daar wel rekening mee!
Als je iemand zoekt die het daar voor je moet regelen stuur dat even een PB'tje, ik heb daar een Accounting Office die mijn administratie/aangifte doet van ons huis.

Succes, Remco

peterwoudje
15-12-10, 14:40
Hoi Remco,

Bedankt voor de uitgebreide info, kun je ons het adres doorsturen en als je het wilt vertellen ook wat de jaarlijkse kosten zijn, wonen jullie ook in de buurt van orlando en zoja waar zijn jullie verzekerd voor opstal en inboedel, vind het erg moeilijk zoeken en vergelijken.
Bedankt vast voor de moeite.
metvrgrpeter

koenkamphuys
15-12-10, 21:38
Peter,

Ik heb geen ITIN en zonder problemen een perceel grond gekocht en een huis laten bouwen. De tax collector weet mij feilloos te vinden voor het innen van de onroerendgoedbelasting. Evenmin heb ik ITIN het nodig gehad voor het openen van een bankrekening, het kopen van een auto (+ licence plate) of het verkrijgen van een verzekering voor de auto (Progressive). Maar ik verhuur niet dus hoef ik geen inkomsten op te geven en evenmin ben ik van plan om ooit mijn paleisje van de hand te doen.

Er is een uitgebreid topic over huizenbezit (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4798&highlight=huis+kopen) (en nog een (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10629&highlight=davenport)) waarin uitgebreid in wordt gegaan op kosten en dergelijke. Zelf ben ik verzekerd bij Southern Fidelity in Talahassee voor ongeveer 800 dollar per jaar; dat is opstal, inboedel en huisgerelateerde aansprakelijkheid, maar niet flood insurance. Geregeld via een lokale verzekeringsagent die inmiddels naar Lakeland is vertrokken. Kosten hangen natuurlijk af van de waarde van je huis. Wil je flood insurance regel dit dan altijd via een dealer die bij het de "preferred risk policy" van het government program (http://www.floodsmart.gov) verkoopt. Flood insurance bij een particuliere verzekeringsmaatschappij is schandalig duur.

disney-golf
19-12-10, 22:34
Een ITIN is inderdaad niet verplicht.
Je hebt het nodig indien je het huis gaat verhuren. (vergeet ook niet je vergunning aan te vragen voor het mogen verhuren!)
Zelfs wanneer je het huis niet gaat verhuren is het raadzaam het aan te vragen.
Alle kosten m.b.t. het huis mag je in mindering brengen en zo boek je verlies, zeker als je niet verhuurd.
Dit verlies mag je bij verkoop, gecumuleerd, aftrekken van de verkoopprijs en zo (en niet anders) verlaag je de value added tax die eventueel te betalen is.
dwz. je koopt je huis voor 200.000$ en verkoopt het later voor 300.000$.
Hierop zit 100.000$ added value. De tax hierop is 15%, dus 15.000$ die je moet betalen aan "Uncle Sam".
Heb je via je ITIN 100.000$ aan kosten gecumuleerd dan is de added value "0" en betaal je niets.
Dus Koen, ik zou het toch maar aanvragen.
Misschien ben je niet van plan om je paleisje weg te doen maar het eeuwige leven zal je ook niet hebben (anders moet je me vertellen wat je geheim is :-D)
Als het niet voor jou is, dan toch voor je erfgenamen en 15% op de winst is voor mij toch de moeite om het wel aan te vragen.:-k

disney-golf
21-01-11, 13:27
ff een update!

Vanaf 2011 moet iedereen (resident and alien) die een huis bezit in de V.S. een formulier 1042-s invullen.
Hierop moet je melden of je wel of geen huur ontvangt.
De enige correcte mannier om dit formulier in te vullen is het opgeven van het SSN of ITIN nummer van de geregistreerde eigenaar.
Dus: vanaf dit jaar is het nodig om een ITIN nummer te hebben als buitenlandse eigenaar van een onroerend goed gelegen in de V.S.

't Is maar dat je het weet!

peterwoudje
21-01-11, 15:38
Kregen vandaag van onze bank (wachovia) een brief dat ze voortaan een ITIN nummer nodig hebben.

grpeter

koenkamphuys
21-01-11, 20:40
Vanaf 2011 moet iedereen (resident and alien) die een huis bezit in de V.S. een formulier 1042-s invullen. Hierop moet je melden of je wel of geen huur ontvangt.
Michel, ik ben even aan het zoeken geweest op de site van de IRS, maar ik kan er geen wijs uit waaruit zou blijken dat een dergelijk formulier nodig is als je geen inkomsten hebt. Waar heb je die informatie vandaan? Post gekregen, ergens gelezen?
Alvast bedankt, Koen

knaapje
21-01-11, 20:53
Kregen vandaag van onze bank (wachovia) een brief dat ze voortaan een ITIN nummer nodig hebben.

grpeter

Uit posting van MarcelG d.d. 30/03/09 en later in topic "US bankerekening"

........... De federale banken zijn er sinds vorige week mee begonnen, de rest zal volgen.
Ze zeggen dat het is om het terroristische geldverkeer aan te pakken...........

Is dat ook niet een van de banken , die een paar jaar geleden alle rekeningen van buitenlanders wilden opheffen?
Zou een wettelijke maatregel zijn. Nooit meer iets over gehoord.

@koenkamphuys
Ik begrijp,dat je een itin nummer alleen nodig hebt als je inkomsten in de US hebt.

...An ITIN number is only issued for tax reporting purposes. To see if you qualify please contact us (http://www.itin-application.com/Contact-Us.html). If you don't get your US ITIN number we don't charge a fee............
Gehaald van: (http://www.itin-application.com/?gclid=CPCl8OSRzKYCFQM53godP0xtHg)
http://www.itin-application.com/?gclid=CPCl8OSRzKYCFQM53godP0xtHg

Let wel!! dit is een commercieel bureau wat zijn diensten aanbiedt.
Knaapje

disney-golf
21-01-11, 21:31
@ Koen en knaapje.

Ik heb deze vraag van zowel mijn accountant als van mijn property manager bekomen in een tijdspanne van 3 dagen.
Het zou straf zijn als deze info niet juist zou zijn want beide partijen kennen elkaar niet!
Mijn PM heeft zijn eigen accountant en die vraagt het dus ook.

"I have been informed by my accountant that in order to comply with current IRS regulations, I need to supply you with a form No 1099 (US residents) or 1042-S (non-US residents) confirming rental income that has been paid to you during 2010.
In order for me to do this, I need the Social Security Number (SSN) or Individual Tax Identification Number (ITIN) for all owners."

Anyway, of jullie het aangeven of niet blijft jullie zaak, ik rij ook altijd meer dan 120 Km/u. maar strafbaar blijft het wel...:mrgreen:

knaapje
21-01-11, 21:50
Meer informatie:
http://www.irs.gov/businesses/small/international/article/0,,id=129631,00.html

Overigens staat er bij TIN :

14
.....Recipient’s U.S. TIN, if any ............

"If any" duidt erop, dat je mogelijk geen nummer hebt.

Nog een citaat uit de filing requirements:


However, no return is required to be filed by a nonresident alien individual, nonresident alien fiduciary, or foreign corporation if such person was not engaged in a trade or business in the United States at any time during the tax year and if the tax liability of such person...........

Ik maak eruit op dat je alleen een nummer hoeft te hebben en aangifte te doen als je ook werkelijk belastingplichtig bent. In dit geval dus verhuurt.
(Ik heb het nog niet werkelijk nauwkeurig bestudeerd, dus onder voorbehoud.)

Knaapje

P.S. Ik heb overigens zelf geen onroerend goed in de US.

disney-golf
21-01-11, 22:18
@ Knaapje.

Geen onroerend goed in de V.S?
Wat niet is kan nog komen hé... (Ik gun het je, kunnen we misschien samen iets gaan drinken. Belgisch biertje b.v.b. \\:D/) Geintje!
Nogmaals; de info die ik kreeg zegt dat iedereen het formulier moet invullen of je nu wel of geen huur ontvangt.
Of je het doet of niet is ieders zaak.
Ik snap eigenlijk de tegenstand niet.
Het kost niets en het is de enige mannier om Capital Gain Tax, bij verkoop, te vermijden.
Maar nogmaals (3e keer) ieder doet wat hij/zij wil, ik geef enkel de info!

knaapje
21-01-11, 22:46
.......Het kost niets .............

Nou het bureau in de door mij aangehaalde link berekent tussen de $ 100 en $ 250 op voorhand voor de aanvraag.

Knaapje

disney-golf
21-01-11, 22:55
Doet mij denken aan de bureau's die de Green Card loterij en de ESTA voor je aanvragen...
Geloof me, het is gratis! (als je het zelf doet natuurlijk)

r.teeuwsen
21-01-11, 23:39
@disney-golf:

Het wetsvoorstel lag begin december al klaar, het moest alleen nog bekrachtigd worden... en dat is zo te horen nu gedaan.
De aanvraag kost inderdaad niets, ook als je het door een accountants bureau laat doen.... tenminste ze hebben er ons niet voor laten betalen.
Ik zou het wel weten, altijd aanvragen, als je de extra tax op eventuele winst wil vermijden ;-)
Maar zoals je al aangeeft in de laatste zinsnede:

Anyway.... wij zitten op dezelfde 'golf'.... ik denk er net zo over ;-)

disney-golf
22-01-11, 00:55
Right on, Buddy! \\:D/

koenkamphuys
22-01-11, 17:03
Klaas en Marcel - ik zit nog met 100 vragen waar ik geen wijs uit kom - help! :???: Allereerst het formulier.

Bij de reason you are submitting Form W-7 kan ik geen keuze bedenken die van toepassing is, of het moet de 'other' zijn... ze geven in de toelichting zelf als voorbeeld een bank die het vereist, maar de bank heeft mij niets gevraagd. Niemand heeft me iets gevraagd - dus kan ik hooguit een reden gaan verzinnen. De toelichting op het document (http://www.irs.gov/instructions/iw7/ch01.html) maakt me niet veel wijzer.

De toelichting geeft onder "who must apply" een aantal categorieën waar ik niet in val. De meeste van die categorieën vereisen het meesturen van documentatie die ik niet heb.

Ik begrijp ook dat ik een door een notaris gewaarmerkte kopie van mijn paspoort moet meesturen... Hebben jullie dat ook zo gedaan?


Zelfs wanneer je het huis niet gaat verhuren is het raadzaam het aan te vragen.
Alle kosten m.b.t. het huis mag je in mindering brengen en zo boek je verlies, zeker als je niet verhuurd.
Dit verlies mag je bij verkoop, gecumuleerd, aftrekken van de verkoopprijs en zo (en niet anders) verlaag je de value added tax die eventueel te betalen is.
Dit is natuurlijk een goede reden om het aan te vragen maar ik kan me niet voorstellen dat het gaat werken want de IRS wil dan natuurlijk wel bewijslast zien. Een grote verbouwing door een aannemer kan ik me dan nog iets bij voorstellen, maar het soort home improvement dat je op een splinternieuw huis doet valt in de categorie zelf tegeltjes leggen op de veranda en een douchewand in de badkamer in plaats van het gordijn. Ik neem aan dat ik de IRS niet kan gaan lastigvallen met de bonnetjes van de Home Depot.
En als je dan bij uiteindelijke verkoop of vererving hierop aanspraak wil maken, hoe doe je dat dan? Jaarlijks het een of ander formulier sturen naar de IRS met je gemaakte kosten, zonder inkomsten? Of moet je in lengte van jaren je kosten bijhouden op de een of andere manier en dan een staatje presenteren? Ik kan me er werkelijk niets bij voorstellen... ](*,)

knaapje
22-01-11, 18:50
Koen,

Ik kan ook geen categorie ontdekken waar je met je niet-verhuurde huis onder zou vallen.
Als ik een beetje de lijn van alles volg denk ik, maar dat is mijn indruk van het verhaal, dat het ongeveer is als ook in Nederland van toepassing is op 2de woningen.
Globaal als volgt:
Als je ze zelf gebruikt en niet verhuurt heeft het geen consekwenties voor de inkomstenbelasting uit het oogpunt van kosten en/of opbrengsten.(Je investering is wat anders= vermogensrendement) .
Als je het weleens verhuurt moet je de huur opgeven en mag je een vast percantage voor kosten aftrekken.
Als je het vrijwel alleen verhuurt, wordt het een soort zakelijk object (Je ziet dan in de advertenties vaak staan dat je het ex-BTW kunt kopen) en dan ben je kompleet belastingplichtig voor BTW en IB. Je mag kosten aftrekken, opbrengsten zijn winst en mogelijk moet je bij verkoop over je winst/verlies belasting betalen of kan je verlies verrekenen.
Even voor de eenvoud mitsen en maren en haken en ogen weggelaten.

Maar even wat anders: Waarom zoek je per brief of mail geen kontakt met de IRS. Net als in Nederland zijn ze best bereid je te helpen met vragen.

http://www.irs.gov/localcontacts/article/0,,id=101292,00.html

Het consulaat in Franfurt heeft zelfs een IRS afdeling;

http://frankfurt.usconsulate.gov/frankfurt/img/assets/5816/irs_customer_service2.pdf

Kan je bellen en wellicht mailen.
In vele gevallen word je als je als "leek" belt zelfs beter geholpen dan als prof.


Wat betreft je paspoort:
Misschien kan je als je in Sebring bent met je Ned. paspoort naar een Notary public ter plaatse gaan, ik ken de (on)mogelijkheden daar niet van.
Mijn eigen ervaring (aug 2010) in Nederland is, dat je met je paspoort naar het consulaat in Amsterdam moet, na afspraak, en dat je daar onder ogen van de consul de formulieren moet tekenen. Daarna zetten ze er een stempel en handtekening bij en kan je je formulieren opsturen. Kosten zo'n $ 40 tot 50 en het kost je een halve dag. Veiligheidsmaatregelen zijn erger dan op Schiphol.

Succes
Knaapje

disney-golf
23-01-11, 00:46
Koen, Ik zal ff wat licht in je duisternis brengen:

Het formulier 1040 is eigenlijk een ventilatieblad waarin je alle kosten netjes opsomd en ja een bonnetje van Wal Mart is voldoende.
Dit formulier moet je jaarlijks toesturen en gecumuleerd van de laatste 5 jaar is het bedrag dat je in mindering mag brengen bij de verkoop.

Je moet hier wel een verschil maken in herstellingen en improvements.
Deze laatste zijn investeringen en slaan op je tangible tax.

Om je paspoort te notariseren moet je een zwart-wit copie ervan maken en tesamen met je paspoort naar een Notary gaan.
(Opgelet geen kleur copie want dat wordt gelijkgesteld met een vervalsing!)
Een Notary heeft niets te maken met een notaris zoals wij die kennen.
Een Notary is iemand die een eed heeft afgelegd zodat die een verantwoordelijkheid heeft ingeval van valsheid in geschrifte.
Je Title Company is bvb zo iemand, weet je wel, het bedrijf waar je naartoe bent geweest als je je grond hebt gekocht.
Normaliter doen die het zelfs gratis.

Mocht je verder rechtstreeks antwoorden op je vragen hebben kan je de IRS aanschrijven, voor Florida is dit; Internal Revenue Service, P.O. Box 149342, Austin TX 78714-9342 of je kan ze zelfs bellen (215) 516.2000.

Succes! Deze informatie gaat je wel een biertje kosten in Florida hoor...\\:D/

Fredke
24-01-13, 12:51
Wie o wie kan mij helpen aan een "tussenpersoon" die mij kan helpen met het invullen van een 1040NR tax return formulier. Ben een """beetje "" laat er mee, aangezien ik sinds februari 2009 in huis in Kissimmee heb en is ook verhuurd. ik heb dus geen taxpayer identification number.
Ik woon en werk in Nederland. het zou mooi zijn als een 'adviesbureau' in nederland mij zou kunnen helpen, zoniet dan ben ik ook tevreden met een bedrijf in Kissimmee, maar liefst een nederlands sprekend bedrijf, met niet teveel dollartekens in haar ogen.

Ebelix
24-01-13, 13:20
Kan je locale management bureau je niet helpen aan een betrouwbaar bureau?

Fredke
24-01-13, 15:48
Ik heb inmiddels aardig wat adressen/namem gevonden op internet; ik ga daar maar eerst mee aan de gang.
Misschien iets te snel op het forum............................................. ..maar toch bedankt voor de reactie(s).