PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Samantha85: Florida februari 2011



samantha85
05-12-10, 11:50
Hallo,

In februari 2011 willen mijn vriend en ik (27 en 25 jr) 2 weken naar Florida met een tussenstop in New York. Wij willen graag wat van Florida zien, vandaar dat we hebben gekozen voor een rondreis.

Graag zouden wij willen weten of ons reisschema goed is. Wij willen een losse vlucht boeken en vervolgens zelf de autohuur en hotels regelen.

Dag 1 vlucht AMS - NY
Dag 2 NY
Dag 3 NY
Dag 4 NY
Dag 5 vlucht NY - Miami
Dag 6 Miami
Dag 7 Miami - Kennedy Space center - St. Augustine 545 km
Dag 7 St - Augustine - Daytona - Orlando 260 km
Dag 8 Orlando
Dag 9 Orlando - Chrystal river (einde van de dag vertrekken) 170 km
Dag 10 Crystal river (zwemmen met manatees 6.15 uur) - Homosassa Springs - Tarpton Springs - Fort de soto park
Dag 11 Fort de soto park
Dag 12 Sarasota
Dag 13 Sarasota - Everglades - Key West 600 km
Dag 14 Key West
Dag 15 Key West - Miami 270 km
Dag 16 vlucht Miami - AMS

Alvast bedankt!

SenT
14-12-10, 13:41
Mispak je niet in de afstanden tussen de steden, zoals bijvoorbeeld op dag 7 en dag 13. Het is wel te doen als je enkel en alleen de afstand wil overbruggen, maar dan ga je die dag ook niet veel meer doen dan in de auto zitten.
Volgens Google maps is de snelste afstand tussen Miami en St Augustine al snel goed voor 5 uur en een kwart auto rijden (zonder files en pauzes erbij te rekenen).

Houd er ook rekening mee dat je op de snelweg niet zo snel mag rijden als hier: zo'n 105 km/u. zal wel het maximum zijn.

Het is ook geen plicht om op dezelfde luchthaven toe te komen en terug te vertrekken. Hier heb je misschien andere combi-mogelijkheden? Bijvoorbeeld landen op orlando en terug vertrekken vanop key west? Of landen op Jacksonville en vertrekken van Miami? Ga bij de verschillende luchtvaartmaatschappijen de mogelijkheden eens na (je kan alles regelen via de optie multicity).

Mijn raad zou zijn: concentreer je op datgene dat je nù echt graag wil zien. Ik vrees dat je anders dat je met dit reisschema een beetje van alles zal gezien hebben, maar dat je geen tijd zult hebben om ergens rustig bij stil te staan.

Ta2 Gerrit
14-12-10, 13:57
Dag 7 is nog wel redelijk te doen. I95 North en karren maar, en met 110+ p/u, zeg maar 120 :lol:

Maar Sarasota - Key West wordt wel een lange dag, want alleen al de laatste 200 en nog een beetje kilometers is uitsluitend 2-baans met weinig tot geen inhaalmogelijkheden.

Maar goed, het is te doen. Wij rijden tijdens de rondreizen nog wel meer KM's op een dag.
Je ziet van alles, maar wel heel kort :-).
Maar als je van A naar B wilt, moet je dat voor lief nemen.

Dr. Phlox
15-12-10, 11:19
Is is zoals Gerrit al aangeeft te doen, maar om dan ook nog Kennedy Space center te bekijken (is een rondtour) lijkt me wel vrij kort qua tijd.
Grz
Ton

2theUSA
17-12-10, 15:49
Hoi samantha,

Graag zou ik willen weten waar jullie overnachten in St augustine, wij zoeken daar ook nog een hotel.
Eerlijk gezegd vind ik de afstanden van dag 7 en 13 wel erg groot als je de everglades en kennedy space center "echt" wil zien. KSC is een tour waarbij je van lokatie naar lokatie gereden wordt. Op hun site kan je wel vinden hoe lang die tour duurt. Op weg naar key west, ongeveer halverwege de keys ligt op Islamorada Het "Morada Bay Cafe" dat is een bezoek zeker waard! ( zie ook de foto's hiervan op het florida forum, bij de foto's. ).

groet Christa

samantha85
18-12-10, 11:54
Ik denk dat het schema dat we hebben opgesteld ook wel erg krap is hier en daar.
We willen alleen graag zoveel doen :). De vluchten hebben we inmiddels geboekt. We vliegen op 12 februar en komen op 1 maart weer terug. Met een tussenstop van vier nachten in New York.

@ Christa,
We hebben nog geen hotels geboekt. We moeten eerst even het reisschema vast hebben staan. Ik had voor hotels gekeken bij Oad maar dat wordt wel erg duur. Ik denk dat we wat goedkope hotels via het nternet gaan boeken.

Hebben jullie misschien ideeen hoe we het schema beter zouden kunnen doen? Misschien St augustine laten vallen zodat we meer tijd hebben voor KSC. Of is dat juist weer zonde?

Bedankt voor de tips!

Teleton
18-12-10, 17:20
Misschien St augustine laten vallen zodat we meer tijd hebben voor KSC. Of is dat juist weer zonde?


Eigenlijk is het antwoord in de vorige reacties al een beetje gegeven.
Op sommige dagen willen jullie echt veel te veel: Crystal river (zwemmen met manatees 6.15 uur) - Homosassa Springs - Tarpton Springs - Fort de soto park. Hoe zie je dat dan voor je, vraag ik me echt af. Als je een dagje naar de Veluwe gaat kan je het Nationale Park, het Deelerwoud, De Onzalige Bossen en de Loenermark best op een dagje plannen, maar of je werkelijk wat ziet.....denk van niet. Niet voor niets wordt hier vaak gezegd dat Florida too much is.

En, ja.. wat is zonde? 't Is maar net wat je er van verwacht......! Persoonlijk zou ik nooit naar St Aug. rijden om er een beetje rond te kijken. Kom je er langs, dan is het een plezierige stop.

Kijk hier (http://www.augustine.com/vacation/cat/Attractions)voor wat attracties die het plaatjes kent. Ben je een liefhebber van oude forten en musea, of wil je graag het oudste houten schooltje van de VS zien, dan is St. Aug. een must. Anders kan je het gerust overslaan.

Als je echt een beetje rust wilt inbouwen (vergeet niet dat je ook al uit New York komt strompelen, als je daar drie dagen hebt rondgebanjerd) dan kan je overwegen om van Miami naar Orlando te rijden. Hiervandaan kan je een dagje KSC doen. Rij terug langs de kust en doe eventueel nog een badplaatsje aan. Verder kan je in Orlando van de vele attracties genieten. Winkelen, stappen, zwemmen, wat je maar wil.

In februari moet je eigenlijk niet op strandweer rekenen dus, Daytona en St Aug. liggen niet direct voor de hand. Kiezen, dus: of/of. Van een en/en vakantie wordt je echt niet gelukkiger. En dat is pas zonde!

2theUSA
18-12-10, 21:17
Hoi Samantha,

Wij zijn vorig jaar vanuit Orlando naar KSC geweest, daarna nog even langs geweest bij Cocoa Beach, dat was een prima dagje. Vanuit Miami is het veel verder rijden. Ik zou inderdaad St. Augustine laten vallen, net als Teleton zegt, anders wordt het echt teveel. Het is leuk veel te zien, maar je moet wel kunnen genieten van wat je gaat zien.

Wij hebben vorig jaar op doorreis een nacht in een Travelodge doorgebracht, dat was eigenlijk prima voor een zeer lage prijs.

Succes en groet,
Christa

www.medemaatjes2.blogspot.com

A.Hofman
19-12-10, 10:11
Ik zou van NY naar Orlando vliegen, dan een dagtrip naar KSC maken. Vervolgens via de westkust naar het zuiden rijden. Door de everglades naar Miami en een paar dagen later naar Key West rijden en van daaruit terug vliegen naar NL( via..?). Volgens mij bouw je zo veel meer rust in, je hebt tenslotte vakantie..

Teleton
19-12-10, 10:47
Ik zou van NY naar Orlando vliegen, dan een dagtrip naar KSC maken. ..

Maar ja:
De vluchten hebben we inmiddels geboekt Da's dus een goeie tip voor een volgende keer, maar nu kan Sam er helaas niet zo veel meer mee.

A.Hofman
19-12-10, 12:16
Oops, die regel heb ik gemist :)

samantha85
19-12-10, 22:26
Bedankt voor de tips. We hebben inderdaad geen flexibiliteit meer in de luchthavens. Wij dachten dat een rondje reiden wel makkelijk was. Zo zie je maar weer dat als je echt gaat plannen het weer anders kan lopen.

Ik denk dat we St augustine dan maar laten vallen. Dan hebben we een hele middag in Cape canaveral als we een beetje op tijd vertrekken uit Miami. Dan hebben we een extra nacht in Orlando of overnachten ergens daar in de buurt.

Tevens wil ik de overnachting in Fort de soto park laten vallen dan kunnen we die omruilen met bijv. Naples zodat de rit naar de Keys niet zo lang is en we ook tijd hebben voor de Everglades. Op dag 10 laten we de springs vallen. Dan gaan we dus alleen naar Crystal River en fort de soto park (overnachten in Sarasota).

Zijn er wel mensen op het strand in badkleding in februari (westkust)? Ik kan me voorstellen dat als je uit het koude nederland komt 19/ 20 graden goed te vertoefen is!

Teleton
20-12-10, 08:37
Zijn er wel mensen op het strand in badkleding in februari (westkust)? Ik kan me voorstellen dat als je uit het koude nederland komt 19/ 20 graden goed te vertoefen is!

Goeie aanpassingen, lijkt mij. Strandweer in februari? Zeker, als je geluk hebt. Maar het is niet vanzelfsprekend, de gemiddelde temperatuur mag dan wel voorjaarsachtig zijn; koele dagen zijn echter niet ongewoon en nachtvorst is niet uitgesloten.........[-o<.

Terwijl de gemiddelde temperatuur in december 23 graden is, liepen de mensen er vorige week met wantjes aan, mutsjes op en waren de autoruiten 's morgens bevrozen.....Het weer? Brrrrr, ik waag me er niet aan om een voorspelling te doen!