PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Meg: Miami & Florida Keys



Meg
30-11-10, 15:29
Hallo,

Ik hoop dat jullie Florida experts mij een aantal tips kunnen geven voor onze reis naar Miami eind februari.

We gaan precies 1 week naar Miami (van vr t/m vr) waarna we doorvliegen naar Mexico.

Nu wil ik graag Miami combineren met de Florida keys maar lees ik op diverse plekken in het forum dat waarschijnlijk 2 nachten florida keys wel genoeg is om een indruk te krijgen. Hebben jullie nog een tip hoe ik deze week het beste kan indelen of welke 3e stad ik kan combineren? Zelf zat ik bijvoorbeeld te denken aan Palm Springs maar ik weet niet of dat de moeite waard is.

Hier is m'n plannetje tot nu toe:

Vr AMS-Miami Za Miami Zo Miami Ma Miami - Key west Di Key west Wo Key west - Palm springs Do Palm springs Vr Palm Springs -Miami - Mexico
Graag hoor ik jullie mening en tips. Met name ook voor B&B of kleine hotels want als we naar Florida gaan ben ik ruim 6 maanden zwanger dus we willen het wel een beetje rustig aan doen en niet midden tussen de feestende Amerikaanse college studenten zitten :razz:

Alvast bedankt!

Chicco68
30-11-10, 20:04
Ik persoonlijk zou 1 dag korter in Miami blijven (of 1 dag korter op Palm Springs) en 1 dag langer op Key West. Miami is wel leuk, maar in 1/1,5 dag heb je Miami wel gezien. Of heb je een bepaalde reden om zo lang in Miami te blijven?
Zoals je het nu hebt staan kom je ergens rond de "late" middag (is toch wel een paar uurtjes rijden vanaf Miami naar Key West, volgens Google Earth rond de 3,5 uur maar reken maar rond de 4-4,5 uur) op Key West aan. Dan de avond, slapen en daarna heb je nog maar 1 dag om dan weer een heeeeeele lange rit naar Palm Springs te maken (volgens Google Earth zeker 4,5 uur maar ook dat zal zeker langer duren).
De weg vanaf Homestead tot aan Key West is nagenoeg alleen maar voorzien van 1 rijstrook, dus inhalen is er bijna niet bij. En zeker als er dan ook nog eens feestende Amerikaanse college studenten die kant op willen wordt het treintje rijden met een vrij lage snelheid.
En dan ben je onderweg nog nergens gestopt om ergens een kijkje te nemen c.q. even te relaxen zoals bijvoorbeeld Bahia Honda State Park, Keydeers kijken op de Big Pine Key (met evt. bezoek van de No Name Pub waar je lekker kunt eten en overal $$$'s hangen zowel op het flafond als tegen de muren) etc.


Ik persoonlijk zou dus 1 dag OF minder in Miami blijven OF 1 dag minder in Palm Springs en een dag langer willen genieten van de Keys/Key West.
Althans.... als je van de caribische sfeer houdt.....

Succes met je keuzes en alvast een fijne vakantie!!