PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema von24: Orlando 2006



von24
28-10-05, 19:40
Wij willen in maart 2006 9 dagen naar Orlando gaan. Omdat 9 dagen niet echt lang is wil ik vragen of iemand soms tips heeft om deze 9 dagen zo optimaal mogelijk te gebruiken. We zijn grote Disney fans dus dat mag zeker niet ontbreken. Ook houden we van shoppen.

Dus kom maar op met de tips! :D

Michael66
29-10-05, 15:55
... wil ik vragen of iemand soms tips heeft om deze 9 dagen zo optimaal mogelijk te gebruiken.

Het is even de vraag wat jij "optimaal" vindt.

A) Optimaal = veel Disney + veel shoppen: blijf dan 9 dagen in Orlando. Negen dagen is meestal inclusief reisdagen, dus effectief heb je 6 - 7 dagen. Doe dan een 5-daagse Disney-pas en ga 1-2 dagen lekker shoppen en/of Kennedy Space Center. Dan is je vakantie alweer voorbij.

B) Optimaal = veel verschillende plaatsen in Florida "zien": doe dan een fly-drive bijv. vanaf Tampa, dagje Tampa, dagje Naples, door de Everglades naar Miami (2 dagen), via Kennedy Space Centre naar Orlando en daar enkele dagen Disney en shoppen. Dan vanaf Orlando terugvliegen. Andersom kan natuurlijk ook, en er zijn ook allerlei andere combi's mogelijk bijv. vanaf/naar Miami vliegen. Naar de Keys lijkt mij niet verstandig in zo'n korte vakantie: de afstand is erg groot.
Na zo'n vakantie heb je veel kilometers gedaan en ben je waarschijnlijk helemaal gesloopt. Maar je hebt wel veel gezien.

Het zijn maar wat groffe weergaven van de belangrijkste twee opties. Alles daartussenin kan natuurlijk ook, maar mijn tip: doe niet teveel.

Suces met uitzoeken en veel plezier!!

Orangedevil
30-10-05, 22:31
Wij zijn ook al 2x 9 dagen geweest en het is goed te doe.Ik heb het idee dat een werkweek sneller om is dan zo'n week.Wij zijn toen op zaterdag vertrokken en op zondag de week erna geland dus we hadden een volle week.Als je alleen in Orlando bent zul je niet alles kunnen/zien of doen maar toch wel veel.Je kan bv.Animal kingdom en epcot op 1 dag doen als je alleen de grote dingen wilt zien.

Een rondreisje kan ook.Wij hadden 1 nacht Tampa,1 nacht ft.myers,1 nacht Miami ende rest van de week Orlando.

von24
01-11-05, 10:23
Het echt de bedoeling om 9 dagen naar Orlando te gaan. En tja, wat is dan slim?
We zitten eraan te denken om een 3-daagse park hopper te nemen van Disneyworld. Is dit genoeg om alles in grote lijnen te kunnen zien?
Daarna dan naar Seaworld en Universal Studio's. Dan houden we nog wat tijd over om te shoppen.

Je hoort ook vaak dat men 's ochtends vroeg naar een pretpark gaat, dan 's middags wat winkelen e.d. en 's avonds weer terug naar het pretpark. Iemand hier ervaring mee?

En het weer in februari/maart? Is dat redelijk?

Alvast bedankt voor de tips!

Stephanie
01-11-05, 10:50
Je hoort ook vaak dat men 's ochtends vroeg naar een pretpark gaat, dan 's middags wat winkelen e.d. en 's avonds weer terug naar het pretpark. Iemand hier ervaring mee?
Tja eerlijk gezegd, dat vind ik geldverspilling. Je hebt je tijd in de parken hard nodig om alles te zien. Om dan wanneer je een duurbetaald pretparkticket hebt even wat te gaan shoppen ... :? Dan ga je toch beter shoppen op de dagen dat je géén pretparkticket hebt!

FrankS
01-11-05, 11:08
Dat ligt maar net aan het soort toegangsticket dat je hebt. In de tijd van de Fun in the Sun passen kon je je nog wel een half dagje Disney veroorloven, omdat die pas toch 30 dagen achtereen geldig was. Wij hebben nu een Premium Annual Pass en komen regelmatig maar voor een paar uurtjes een park in en vullen de rest van de dag met shoppen, zwemmen, relaxen, etc.

Stephanie
01-11-05, 11:40
Ja inderdaad :)
Ik bedoel maar, als je een 4-daags Disney ticket hebt, en je gaat tussendoor shoppen e.d., had je net zo goed een 3-daags Disney ticket kunnen kopen, en de 4de dag gebruiken voor shopping doeleinden. Veeeel goedkoper :)

Eric
01-11-05, 13:31
Volgens mij kun je, als je een hopper optie neemt gewoon het park in en uit gaan, ik zou dat zeker doen als ik zo kort gaat, dan haal je het optimale rendement uit je dagen.
Ik denk alleen dat je een beetje onderschat hoe vermoeiend het is in de parken, er tussen door shoppen pleegt helemaal een aanslag op je voeten.
's-Morgens parkje, dan even rust bij je hotel, en dan 's-middags + 's-avonds weer terug. Dan houd je het wat beter vol.
Eric

Stephanie
01-11-05, 14:59
Wij hebben op 4 opeenvolgende dagen Seaworld, Universal Studios, Islands of Adventure, EPCOT en Kennedy Space Center gedaan :D
Inderdaad, zeker een aanslag op je voeten, maar "een kermis is een geseling waard" :D

Michael66
01-11-05, 18:25
Als je naar Seaworld wil: doe dat dan in 2 halve dagen (begin van de dag) en ga daarna de rest van die dagen shoppen. Met de 1-daagse tickets kun je gratis een 2e dag toegang krijgen (even bij de guest-services-desk links van de ingang langs gaan) zodat je je inspanningen lekker over twee dagen kunt verdelen. Je zult merken dat een hele dag in een park vaak niet echt lekker is qua klimaat, dus soms is het beter om een halve dag buiten te zijn en daarna lekker de rest van de dag in de airco-omgeving van een mall door te brengen. Of ben ik nou een ouwe bal ..... :P

SpaceAce
01-11-05, 23:14
Je zult merken dat een hele dag in een park vaak niet echt lekker is qua klimaat, dus soms is het beter om een halve dag buiten te zijn en daarna lekker de rest van de dag in de airco-omgeving van een mall door te brengen.

Ligt er natuurlijk aan in welk deel van het jaar je gaat. En zoals ik begreep wil Von24 in februari/maart gaan. Dan is het nog niet echt heel erg warm qua echte behoefte aan de airco :)

Als je inderdaad in die 9 dagen Orlando ook de reistijd hebt zitten, dan heb je in principe maar 6 dagen te besteden in Orlando. Dat wordt inderdaad wat combineren: Animal Kingdom samen met Epcot?

Dan zou je drie dagen kwijt zijn met Disney (uiteraard wel voor de hopper-optie kiezen). Dan zijn er nog drie parken (Seaworld - Universal - Island of Adventure) en een Mall te verdelen.

Bestaat er eigenlijk iets als IOA en Universal hopperpassen? Dat zou wel ideaal zijn, maar dit weet ik dus niet zeker of dit bestaat.

Het wordt een beetje passen en meten, maar het zou moeten lukken. Of je zou natuurlijk ervoor kunnen kiezen om iets te laten vervallen.

marisca
25-01-06, 20:35
Ik zou de 4-daagse disney hopperpas nemen , En de 2 daagse universal hopper pas, dan kun je twee dagen heen en weer lopen tussen de parken. Daarna 1 dag seaworld en ook nog shoppen , Ik weet niet of je er al uit was, maar dit zou ik doen, je moet je eigen gevoel volgen en interesses. Groetje maris. :D