PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Steson: poolvilla's en cruise 2011



steson
25-11-10, 20:03
Hallo !!

Heb me zojuist aangemeld op dit forum en ben benieuwd of de eerste opzet van onze reis voor mei 2011 een beetje oké is......

vliegen van Amsterdam naar Orlando
6 nachten poolvilla Kissimmee
2 nachten Golf van Mexico
7 nachten poolvilla Naples of Marco Island
2 nachten Key Largo
2 nachten Key West
1 nacht Miami
3 nachten cruise Bahama's met Royal Caribbean
2 nachten Miami
vliegen vanaf Miami naar Amsterdam

Ik zit nog met een paar vragen.....
We zijn een beetje gesteld op luxe, maar ook privacy. Ik zie bijv. op Google Maps dat de wijken met de poolvilla's best hutjemutje zijn. Als ik heerlijk in een jacuzzi zit of aan het zwembad bij de villa, dan wil ik niet graag bijna bij de buren zitten, zeg maar... ;-)
Hoe kan ik de lokatie van zo'n poolvilla zien voordat ik deze reserveer (en WAAR kan ik het beste zijn voor reserveren). Kun je die voorkeuren opgeven?
Welke lokatie is mooier: Naples of Marco Island ?

We zijn heel erg op zoek naar een mooi beachresort aan de Golf van Mexico om tussen de twee poolvilla's in even heerlijk aan het strand te zitten met een cocktailtje en onder de palmbomen aan een mooie blauwe zee.
In welk plaatsje aan de kust kan ik dit vinden ??

Alle tips voor leuke hotels op de Keys zijn ook welkom !!
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het forum nog goed moet lezen hoor, maar misschien heeft iemand een 'hidden gem' gevonden die hij/zij graag wilt delen :D

Alvast bedankt !!
Sonja

cant51
25-11-10, 20:51
Hallo,

Wij hebben afgelopen oktober hier http://www.southseas.com een paar dagen gezeten, erg mooi resort luxe kamers mooi strand en mooie zwembaden, wij hadden een kamer met uitzicht op een jachthaven ergggg leuke bootjes binnen zien komen vanaf het balkon, al vonden wij het echt schepen:shock:, maar als je iets zoekt wat luxe is zeker een aanrader (dit resort is op Captiva Island).

Je schema ziet er goed uit, zelf al 2x een cruise van 7 dagen gemaakt met Royal kan je zeer snel ook aan verslaafd raken net als Florida.

Grtjes Toos

steson
26-11-10, 16:22
Jee, als ik zo naar die prijzen kijk lijkt het wel of Florida een tikkie duurder is dan West-USA !!
Ik kreeg trouwens door dat Orlando - Naples in 1 dag aan te rijden is, dus eigenlijk hebben we geen hotelovernachting nodig..... Heb denk ik de afstanden van onze laatste vakantie in West-USA nog in gedachten.
Plak ik toch liever een nacht cruise er achteraan !!!
Hmmmm.... misschien dan toch nog tijd voor een stukje oostkust ?? Geen idee of dat de moeite waard is......

cant51
26-11-10, 17:04
Nou de prijzen op de webside hebben wij toch echt niet betaald, gewoon bellen en onderhandelen over de prijs, wij betaalde 90 dollar per nacht per kamer, was ook niet heel druk in oktober en we waren er ook niet in het weekend.

Voor wat betreft de oostkust is Vero Beach misschien een leuke optie, leuke hotels in alle prijsklasse, zoek wel naar hotels aan de beach en gewoon bellen en onderhandelen over de prijs, ze merken overal dat het minder druk is en er staan veel kamers leeg dus willen best wat aan de kamer prijzen doen.

Misschien niets op voorhand reserveren maar gewoon gaan, je kan tenslotte ongeveer op iedere hoek van de staat een hotel vinden, wij wilden afgelopen oktober nog een paar dagen naar Orlando, zijn gewoon gegaan en vonden een Hilton met ontbijtbuffet voor $ 70 per kamer hotel was nog niet zo lang open en met de auto was je overal zo, kamers waren normaal iets van rond de $150 per nacht.

steson
26-11-10, 17:25
Wordt voor ons dan best avontuurlijk !!! Normaal gesproken hebben we het liefst vooraf een planning en reserveringen klaar. Maar het klinkt goed !
Maar..... is mei/juni het laagseizoen en waarom ??

cant51
26-11-10, 18:12
Denk dat mei/juni ook nog niet druk is alle snowbirds zijn weg uit Florida en de schoolvakanties zijn nog niet begonnen, ja wat is avontuurlijk in Florida
of eigenlijk in heel veel plaatsen in de USA er zijn hotels in overvloed !!

Natuurlijk zijn er plaatsen waar je het beste kan reserveren, maar Orlando en omgeving buiten het seizoen kan je echt naar mij idee zonder, en gewoon de beste deal maken.

Maar als je, je beter voel met een reservering voor al je hotels moet je dat natuurlijk zeker doen je heb niets aan stress voor een slaapplaats je bent tenslotte op vakantie=P~.

Wij zijn heel makelijk in dat, hebben dan ook erg veel werelddelen bezocht en eigenlijk nooit georganiseerd altijd op eigen gelegenheid natuurlijk wel eens uit nood een kamer gehad waar het ongedierte bij ons op de kamer sliep, maar dat in de USA nog nooit meegemaakt.

Doordat wij nooit alles vastleggen erg leuke ervaringen opgedaan in kleine hotels in de USA.

Hoop dat je een geweldige vakantie gaat hebben in Florida en de cruise zal je vast ook geweldig vinden en waarschijnlijk spijt krijgen dat je niet langer op het schip zit, een cruide maken is zooooooo lekker8-)

steson
25-12-10, 13:01
Jawel !!!! GEBOEKT !!!!

Vertrek is op vrijdag de 13e (hi hi)
Dit is ons schema:

13 mei vliegen met KLM (rechtstreeks) naar Miami
13-14 mei: Miami (Hilton Airport)
14-15 mei: Jensen Beach (Caribbean Shores Hotel)
15-22 mei: Orlando e.o. (superior poolvilla met zwembad)
22-29 mei: Marco Island (poolvilla met zwembad en aanlegsteiger, dus aan water) Jarig zijn !!!
29-31 mei: Key West (Paradise Inn)
31-02 juni: Tavernier (Island Bay Resort) Huwelijksjubileum !!
02-03 juni: Miami (Hilton Airport cruisepack)
03-06 juni: Bahama's (Norwegian Sky hut/balkon aan aft-zijde)
06-08 juni: Miami Beach (Grand Beach Resort)
08 juni vliegen met KLM (rechtstreeks) naar Amsterdam

Hebben er ontzettend zin in !!!
Nu eens gaan lezen en lezen en lezen over de dingen die we kunnen gaan doen/zien.....

carmen1988
11-03-11, 14:41
Hoi Steson,

Ben net even jullie reisverslag aant bekijken en ziet er super uit!

Wij gaan inderdaad ook een cruise maken voor de 4de keer! Hebben er enorm zin in! Welke eilandjes leggen jullie aan met Royal Caribbean? Wij gaan met Carinval Destiney naar Grand Cayman en Jamaica!

Greetz

steson
13-03-11, 12:34
Hoi Carmen

Wij gaan niet met Royal Caibbean maar met Norwegian en we gaan heen en weer naar de Bahama's voor 4 dagen.
We hebben wel gekeken naar de Royal Caribbean en dan de Majesty of the Sea. Maar de Norwegian Sky had een aantrekkelijke aanbieding en we hebben een hut aan de aft-zijde en dat is wel heel gaaf met een balkon !!!
We hebben geboekt bij een Amerikaanse site: Cruisedirect.com. Voorlopig ging dat nog perfect..... We zijn al ingecheckt ;-)

Norwegian heeft ook een eigen eilandje bij de Bahama's: Stirrup Cay. En we komen bij Nassau, maar ik heb al gehoord en gelezen dat dat een enorme 'tourist-trap' is, dus we gaan het zien..... Moet nog gaan kijken voor excursies.

steson
25-03-11, 17:51
Hallo,
Ik heb nog even een vraag over een tripje.....
Als we in een villa zitten omgeving Orlando, zou ik graag een uitstapje willen maken naar St. Augustine. Ik wil dan rijden via Ocala, maar het duurt volgens Google Maps ruim 3 uur..... Is dit te doen in 1 dag als we vroeg weg gaan, of is het de moeite waard of zoveel te bekijken in St. Augustine dat we een nachtje moeten inplannen ? Terug willen we langs de kust rijden, dat duurt dan ongeveer 2 uur tot aan Orlando.

Bedankt ! SonjaT

carmen1988
25-03-11, 18:19
Hallo,

Wij zijn onze laatste 2 Florida vakantie ook naar Sint Augistine gegaan vanuit Orlando. Gewoon als dagtrip. Wij reden er ongeveer 2,5 uur op. Als je dus vroeg gaat is dat goed te doen. Op een dag heb je alles wel gezien is de stad. Wel erg leuke stad trouwens.

Groetjes Carmen

steson
27-03-11, 10:46
Thanks !!!
We pakken 'm dus mee als dagtrip......
Ja, het lijkt me een erg mooi stadje gezien de geschiedenis.
Wij zijn in onze vakantie geen steden-trippers (kwamen we achter in west-USA), dus ik zat inderdaad een beetje in dubio of ik er een nacht aan moest spenderen.

Bedankt voor je antwoord dus !

steson
10-04-11, 10:16
Kregen afgelopen week de reispapieren al binnen van American Estates !! ruim 5 weken voor vertrek..... Prettig !

De villa omgeving orlando blijft een verrassing, dat horen we pas als we de sleutel ophalen....
De villa op Marco Island heeft wel een adres: 921 Ivory Court. Op Google Maps ziet deze er heel erg leuk uit en aan het water !!
Ik denk wel dat we fietsen gaan huren daar, we zitten 1 mijl van het strand.....

trails
10-04-11, 15:49
Op www.bing.com/maps (http://www.bing.com/maps) kun je de ligging van villa's in bird's eye view zien.
Ik hoop dat de villa in Orlando niet tegenvalt.

Wij hebben 1 keer een superior 5 slaapkamer villa met pool gehuurd via American Estates en doen dat dus nooit meer. Er was niks superiors aan: geen internet, geen gamesroom en totaal ingesloten aan de achterkant. We zaten op amper een meter afstand van 5 buren. We waren met 7 personen en het terras was net groot genoeg voor 4-5 personen en geen spatje zon. De eerste dagen deed de poolheat het niet en op een dag kwamen we rond 18.00 terug bij de villa en had het managementbureau er nieuwe sloten ingezet. Tja, en daar stonden we dan met een sleutel die niet in het slot paste (zeer slecht managementbureau).

Wij huren nu altijd rechtstreeks bij de eigenaar zelf en voor we boeken kijken we via de Bing site hoe een huis precies ligt t.o.v. buren en zon.

Ik hoop echt dat jullie de villa krijgen die je verwacht!!!!!

steson
10-04-11, 19:19
Hi Trails,

Dat klinkt inderdaad naar.....
Ik zeg altijd maar dat ik wel verwacht waar ik voor betaal, en we gaan het zien..... We hebben een Disney Area Hot Special 4**** villa met private pool. Ik heb tot nu toe geen vervelende ervaringen met American Estates (1e keer dat we bij hun boeken) en onze vragen worden zelfs op een zondag beantwoord !! Er staat in de boekingsformulieren ook een telefoonnummer die we direct kunnen bellen als er iets niet bevalt. Achteraf kunnen ze weinig doen (ook logisch).

De villa op Marco Island is wel van alles voorzien wat we hadden verwacht. Dit staat op een Amerikaanse verhuursite en daar lezen we dat we ook gratis WiFi hebben en de lanai ligt op het zuiden en er is een BBQ-grill. De foto's zien er ook goed uit met een heel complete keuken. Ach, meer hebben we ook niet nodig.....

Maar ik zou inderdaad niet graag bij de buren 'op schoot' willen zitten !!!

steson
09-05-11, 23:22
Dit is super cool !!!!!
De Space Shuttle Endeavour wordt 16 mei gelanceerd !!!! En dan zitten wij net 1 dag in onze villa bij Orlando.......

Een droom komt uit........ (als het doorgaat)

sonsi
10-05-11, 07:13
dan hoop ik dat de lancering nog even uitgesteld wordt tot na 21 mei :):)

pusto
10-05-11, 16:31
ehmmm tot 5 juni dan maar!!! ;-)

steson
10-05-11, 23:05
Ha ha, ik laat het jullie wel weten !!
En deze is al uitgesteld tot 16 mei (stond ergens in april gepland) en dan nog staat de dag in het 'rood', dus blijft spannend....... Het is wel zijn laatste vlucht. Vind het al gaaf om een Space Shuttle de lucht in te zien gaan in plaats van een 'raketje' !!

steson
23-05-11, 03:46
@ trails

De villa bij Orlando was heel mooi in de wijk Sandy Ridge, op een hoek in een doodlopende straat en dus aan 1 kant geen buren. Aan de andere kant waren de buren niet thuis en we zaten met de achterkant aan de rand, dus geen overburen. Heerlijk rustig, mooie villa alleen kwamen we de key-box niet in en hebben we 3 uur staan wachten voor de deur tot iemand er eindelijk in kwam (de lock-smith). Gelukkig was het niet onze fout en American Estates kon hier ook niets aan doen. We hebben $100 compensatie gekregen...... En de volgende dag was de key-box opengebroken en hebben ze er een andere voor geplaatst.

De villa op Marco Island is echt zo super mooi, dat we echt niet konden geloven dat we hier een week zullen zitten !!! Helaas verschafte American Estates ons onjuiste informatie en stonden we bij een zeer oud adres waar je ooit vroeger de sleutel kon halen. Gelukkig nam wel iemand de telefoon op nadat we het noodnummer hadden gedraaid en die man had er wel gewerkt en wist ons goed te helpen uiteindelijk (nadat hij overal zelf naartoe had gebeld). Ook American Estates nam de telefoon op, al was het in Nederland 00:30 uur ! Dus hou ik het maar op een foutje, alleen erg vervelend. Maar de villa maakte alles goed !!!! Heb nog nooit in zo'n mooi huis verbleven...... Marco Island is dus echt aan te raden.