PDA

Bekijk Volledige Versie : Schoonmaakkosten bij huurvilla's



Yowannes
19-11-10, 15:28
Wanneer je een villa huurt in Florida, dan zit doorgaans de schoonmaakkost inbegrepen in de huurprijs (of dat is alvast hoe wij het ervaren).
Ik wou nu even horen of er forumgangers zijn die al eigenaardigheden met deze schoonmaakkost hadden meegemaakt. Die bijvoorbeeld hebben moeten bijbetalen of die achteraf plots vernamen dat de schoonmaak toch niet inbegrepen was.
Laat die ervaringen maar komen...

reneefrankrijk
19-11-10, 15:39
Geen problemen, maar wij laten de villa schoon achter als we weggaan, dus badkamers en keuken zijn allemaal schoon. Het enige wat we niet doen is stofzuigen en dweilen.

cant51
19-11-10, 17:21
Nooit problemen gehad, ook wij laten de villa "schoon" achter, dus badkamers, keuken, koelkast schoon, meestal ook alles gewassen lakens,handdoeken etc. 1x gehad dat we erg vroeg weg moesten naar het vliegveld zodat ik niet kon wassen, was geen enkel probleem.

Ook wij stofzuigen en dweilen niet, en meestal zet ik de afwasmachiene aan als we weggaan, wel verder alles wat we gebruikt hebben voor het zwembad en gameroom opgeruimd.

ietie
19-11-10, 17:23
nooit geen problemen gehad, soms ligt er een mapje op de tafel met hoe je het achter moet laten, wij laten de keuken schoon achter, halen het beddegoed eraf, gooien vuilnis weg,pakken de vaatwasser vol en zetten hem al aan als we weg gaan.

Michael66
19-11-10, 17:30
Ik heb ook nog nooit een naverrekening gehad. Ik laat de villa dan ook altijd opgeruimd achter: alles op z'n plaats, koelkast leeg, vuilnis in de container, beddegoed en handdoeken op een stapel bij de wasmachine, laatste vaat in de vaatwasser en die bij vertrek aangezet, airco aan op voorgeschreven stand.

Als je een villa "normaal" bewoont en geen schade aanricht zal er eigenlijk nooit (zeg nooit nooit) zeer zelden een naverrekening plaatsvinden. Schoonmaakkosten liggen meestal tussen de €/$ 50 en 100 en worden meestal alleen bovenop de huurprijs gerekend bij huurperiodes van enkele dagen / korter dan een week. De voorwaarden en bijzonderheden staan eigenlijk altijd beschreven op de website, offerte, huurcontract of .....

Als je huurt is het altijd handig als je je van te voren op de hoogte stelt van alle voorwaarden. Als je iets in de voorwaarden niet begrijpt, of iets mist: vragen!! Achteraf is het altijd lastig als er iets mis gaat.

O ja, altijd de airco aan laten staan bij vertrek. Als je de airco uitzet krijgt de luchtvochtigheid vrij spel en trekt er vocht in muren, vloeren en meubilair. Gevolg: Schimmel = herstel = kosten!

Ta2 Gerrit
19-11-10, 17:58
Helemaal eens met vorige sprekert, hoewel we wel één keer $100,- hebben moeten betalen.

Niet in FL, maar in Vegas, waar we met een groot gezelschap in een villa met annexen zaten. In één van de annexen had iemand van ons gezelschap gerookt, ondanks dat dat strikt verboden was binnenshuis.
Dus volledig terecht beboet, en de persoon er op aangesproken. Gewoon dom, dus.

Maar wat Michael al zei, spit de regels door en probeer je er aan te houden, dan is er niks aan de hand.

Yowannes
19-11-10, 18:28
Blijkbaar heel wat propere mensen hier :wink:
Ik moet meteen toevoegen dat we zelf ook nog niet te klagen hebben gehad. (of althans ons management bureau dan). Tot nu toe nog niet gehoord dat huurders het echt vuil achterlieten.

Wat we wel zelf ooit hebben voorgehad na verblijf in een hotel (de naam ontsnapt me even, maar 't was eentje aan de Sand Lake Road in Orlando): plots bleek op onze credit card voor iedere dag dat we daar verbleven $4 te zijn afgeboekt. Dat bleek dan om de kosten te gaan voor het dagelijks opmaken van het bed en het stofzuigen van de kamer. Nogthans was alles op voorhand geregeld en betaald. Gezien het alles samen over $16 ging, hebben we er geen punt van gemaakt (een klachtentelefoon naar de VS van 10 minuten kan al gauw meer kosten dan dat).

Nog mensen met een andere ervaring wat de schoonmaak betreft?

reneefrankrijk
19-11-10, 18:30
Bij ons verblijf in de condo op Caribe Cove zijn schoonmaakkosten niet inbegrepen maar dat staat duidelijk vermeld op de website van de verhuurder. Dus bij het uitchecken betaal je dan een bepaald bedrag.

JKG
19-11-10, 21:59
Geen naheffing gehad. Wel eens één kastje vergeten leeg te maken. Niets over gehoord. Wel even opletten als je de villa of townhome binnenkomt om wel even alle dingen die niet kloppen door te geven binnen 24u. In de laatste villa zelfs kleine gaten in de muur (van deuren hard open gooien), die wil ik toch echt wel graag doorgeven. :) Maargoed, dit gaat specifiek over schoonmaakkosten he.

r.teeuwsen
20-11-10, 00:43
Uit eigen ervaring naar onze gasten toe:
De schoonmaakkosten zijn altijd incl. bij een verblijf van een week of langer, bij een korter verblijf dan een week worden er schoonmaakkosten in rekening gebracht.
Onze ervaring is dat onze gasten de Villa zeer netjes achterlaten...
(dat mag ook wel eens gezegd worden!!)
En als er is een keer een glas/bord of kopje of iets dergelijks stuk gaat, kan altijd gebeuren en liggen wij niet wakker van. Thuis gaat er toch ook wel eens iets stuk??
Geen reden om iets van de borg in te houden in ieder geval.

Yowannes
20-11-10, 09:54
... Geen reden om iets van de borg in te houden in ieder geval.

Dat lijkt me inderdaad heel correct. Thuis sneuvelt er ook al wel eens iets...

Yowannes
25-11-10, 18:27
Niemand anders?
Als dat juist is, dan gaan mijn Frankrijk-liefhebbende vrienden nogal eens opkijken. Ze hebben daar wel vaker last van problemen met schoonmaakkosten... Héhé :lol:

sonja
27-11-10, 16:38
Wij hebben villa's gehuurd van Nederlanders, Amerikanen en Engelsen en nog nooit extra schoonmaakkosten behoeven te betalen. In de voorwaarden staat meestal uitdrukkelijk vermeld of schoonmaakkosten er al dan niet inzitten. De villa laten wij achter conform de instructies en dat betekent meestal dat de vuile was op de machine kan worden achterlaten. De dag draaien we een was zodat uitsluitend beddegoed en een paar laatst gebruikte handdoeken op de machine gaan. De vaatwasser zetten we aan als we weggaan. Afgelopen vakantie in Davenport heb ik een schoteltje gebroken, uiteraard gemeld aan het property management, antwoord: 'don't worry its your holiday', niet hoeven te betalen. De villa laten we netjes opgeruimd achter.

jastsali
01-12-10, 21:51
Heel lang niet meer op dit forum geweest en nu toevallig dit interessante topic gevonden. Wij hebben met onze gasten tot op heden ook nauwelijks problemen ondervonden en bijna altijd wordt onze villa keurig achtergelaten. Onze schoonmaak/management heeft wel eens wat meer werk maar dat geeft geen extra kosten. Een glas of ander kleinigheidje sneuvelt altijd wel eens. Ongelukje kan altijd gebeuren. Moet wel zeggen dat er verschillen zijn in properheid afhankelijk van uit welk land de gasten afkomstig zijn en daar steken Nederlanders erg positief bij af. Ook snowbirds uit Canada zien we graag komen. Die behandelen het echt als hun eigen huis. Bijna geen eindeschoonmaak nodig.

r.teeuwsen
02-12-10, 01:10
Ik sluit mij volledig aan bij het bovenstaande!! Nederlanders laten keurig de woning achter, geen enkel probleem tot nu toe gehad!

Michael66
02-12-10, 01:57
Wacht maar tot het Florida Forum Modder-ator team is langsgeweest ....:twisted::-?:twisted:

It's a swamp thing!

8-[

Yowannes
02-12-10, 10:53
... Moet wel zeggen dat er verschillen zijn in properheid afhankelijk van uit welk land de gasten afkomstig zijn ....

En welke zijn dan de ergsten?

Marcelg
04-12-10, 02:23
Amerikanen.


Schoonmaak kosten incl of excl bij beiden is de tip nooit inbegrepen :razz:
Niet vergeten hoooor.

Yowannes
13-12-10, 12:28
Daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik kan vermoeden dat gasten, die op de dag van vertrek het schoonmaakteam zelf niet te zien krijgen, die "tip" al wel eens vergeten, neen?

Syllvia
13-12-10, 16:55
Nee, maar het is wel jammer dat je de schoonmaak mensen niet ziet.
In een hotel zie je nog wel eens iemand lopen met zon karretje:)

Michael66
14-12-10, 21:00
Ik haal het kleingeld uit mijn broekzakken aan het einde van elke dag, haal de quarters eruit (tol, centenpletters) en mik de rest in een schaaltje. Aan het eind van de vakantie is dat best wel wat en dat laat ik achter. Wat "ze" er mee doen ..... :-k

r.teeuwsen
14-12-10, 21:03
Wacht maar tot het Florida Forum Modder-ator team is langsgeweest ....:twisted::???::twisted:

It's a swamp thing!

@Michael66, kom gerust eens op de koffie als wij er zelf zitten.... ben nieuwsgierig hoe jullie het achterlaten ;-)

Michael66
14-12-10, 21:06
We houden het forum schoon. Waar denk je dat we alle rotzooi laten .... :-\"