PDA

Bekijk Volledige Versie : Pleasure Island wordt Hyperion Wharf



pascalbrouwers
17-09-06, 10:44
Toen wij afgelopen April/Mei in Orlando waren lag Pleasure Island op de schop. Vele uitgaansgelegenheden waren gesloten, werden verbouwd. Ik vraag mij nu af hoe het er nu bij ligt.

Vroeger gingen we er altijd heen. Toen was het er altijd afgeladen vol en super gezellig.

Groetjes,
Pascal

Mickey99
19-09-06, 14:24
Toen wij er in juni waren, waren ze inderdaad ook nog veel aan het verbouwen. Wij vonden het voorheen ook altijd erg leuk om daar uit te gaan. Vooral de live optredens op Westend Stage van "Frankie & the Westend boy's" vonden wij erg leuk! :-({|=

Wij gaan er 3 oktober weer 2 weken dus hoop dat de verbouwing dan klaar is en dat het weer een leuke plek is om uit te gaan....

FrankS
19-09-06, 16:51
Het Westend Stage is inmiddels volledig afgebroken. Voorheen trad Frankie ook wel eens op in de Beachclub, maar ook die is verdwenen. Ik geloof dat de planning is om tegen nieuwjaar klaar te zijn met de eerste fase.

Mickey99
19-09-06, 17:31
:-( Jammer hoor!! Ben benieuwd of we Frankie ooit nog terug zien....

Hier wat plaatjes uit de goede oude tijd:

http://img236.imageshack.us/img236/8959/wdw2003315rb0.jpg (http://imageshack.us)

http://img162.imageshack.us/img162/9200/wdw2003304vi3.jpg (http://imageshack.us)

http://img236.imageshack.us/img236/7025/wdw2003303kg5.jpg (http://imageshack.us)

http://img236.imageshack.us/img236/316/wdw2003306vq2.jpg (http://imageshack.us)

Ta2 Gerrit
14-02-07, 12:04
Als we er aan toe komen, zal ik over een paar weekjes even een blik werpen. Moet toch even naar de Virgin Megastore. En als ik er dan aan denk zal ik bericht doen.
Ik had even via Google gezocht, maar daar wordt je niet veel wijzer van, behalve "business as usual".

Mickey99
14-02-07, 14:06
Hoi Pascal,

Toen wij er in oktober waren was de verbouwing nog steeds bezig. In verband met de verbouwing hoefde je geen entreegeld te betalen om Pleasure Island op te gaan maar alleen als je bij een club naar binnen wilde.

Ik heb kort geleden (ik dacht op het forum van Ben) gelezen dat de gratis toegang (om Pleasure Island op te komen) waarschijnlijk blijft en dat je dan alleen nog moet betalen om de clubs binnen te gaan. Ik heb net ff snel op dat forum gekeken maar ik kan het berichtje niet zo snel terugvinden...

Toen wij er in oktober waren was er in ieder geval al een hele grote Ierse Pub geopend aan het begin van Pleasure Island (aan de kant van World of Disney) waar je ook Fish & Chips kunt eten. Ik vond dat die pub er erg mooi uit zag.
Westend Stage is in ieder geval helemaal weg en komt, geloof ik, niet meer terug :sad: Ook werden de winkeltjes grondig verbouwd en/of opgeheven (er stonden grote schermen voor dus je kon er niet echt veel van zien). Ik ben ook heel benieuwd of de verbouwing in april (als wij weer gaan) helemaal klaar is en hoe het eindresultaat geworden is.


Groetjes,
Sonja

FrankS
22-06-07, 16:37
De laatste paar jaar zijn er in toenemende mate klachten over de "hangjongeren" op Pleasure Island. Volgens onderstaand bericht (uit de Orlando Sentinel) maakt Disney daar nu korte metten mee:



Teens face crackdown at Downtown Disney

Henry Pierson Curtis and Scott Powers Sentinel Staff Writers | June 22, 2007

Walt Disney World is stepping up efforts to roust unwanted teens and young adults from its Downtown Disney complex.

The company's security guards and off-duty Orange County deputy sheriffs boosted their presence last weekend at the popular shopping and entertainment area, issuing as many trespass warnings in two days as they had the previous 51/2 months.

Fifty teens and young adults were banned from Disney property forever. If they return, they can be arrested.

Those barred included a 15-year-old boy from Osceola County who was arrested with marijuana and a loaded .380-caliber pistol, according to the Orange County Sheriff's Office.

The operation, which adds 11 off-duty deputy sheriffs to the normal four-member team at Downtown Disney for four weekends, started a week after two Connecticut tourists reported they were abducted from the parking lot and later robbed.

Disney and sheriff's officials said the crackdown stemmed from broader concerns, not one incident.

"A ganglike presence was unfortunately identified at Downtown Disney. And that is not going to be tolerated," Disney World spokeswoman Jacquee Polak said Thursday. "So additional deputies were proactively assigned to patrol the area and that's going to go on as long as is needed."

Sheriff's Capt. Ted Brown, who supervises patrols at Disney, said the heightened enforcement had been planned weeks ago in response to increasing numbers of problem teens Disney and deputies had noticed starting late last year.

"A lot of them were described as 'wannabe gangbangers.' " he said. "And some of them were flat-out harassing and bothering other guests."

Under the current push, Disney security officers survey the crowds and question guests they suspect of being a problem. Deputies are asked to issue warnings if the guests refuse to answer, argue and refuse to leave, according to the Sheriff's Office.

Targeting minorities?

Out of the 50 warnings issued last weekend, the Sheriff's Office was able to find only 40 of the reports. Warnings were issued to 20 young Hispanic males, 19 young black males and one young black female.

None came from Orange County, the location of Downtown Disney. Eleven were from Osceola County, 11 from Lake County, 11 from Polk County, five from Georgia and one each from Arizona, Texas and an unreported location.

One of the teens told never to come back asked why no whites were among those warned about trespassing.

"A whole bunch of white boys walked by yelling and stuff, and they didn't do nothing to them," said Michael Washington, 16, of Polk City.

Washington said that he, his brother and three cousins drove to Downtown Disney on Friday night to go to the movies. They met two young black men and a woman in the parking lot who said "they were arresting all black folks."

He said Disney security officers followed them after they visited a store. One of his cousins cursed the guards after being stopped, Washington said.

Asked whether he thought race played a role in why they were ejected, the teen said, "I don't know. I don't know, sir. They came straight at the black crowd."

Polak would not comment on the racial breakdown of those teens and young men who were rousted. She also would not comment on what guidelines Disney security follows in deciding who should get a trespass warning.

"Our priority, and that of law enforcement, is to maintain a safe experience," Polak said.

A review of trespass warnings issued last year at Disney showed more diversity. Out of 296 total trespass warnings at Downtown Disney in 2006, 29 went to blacks and 42 went to Hispanics, according to sheriff's records.

The rest -- 225 -- went to whites, Asians and others.

'Like it was the mall'

Teens loitering in the Downtown Disney area first became a problem in early 2005 after Disney stopped charging an entry fee to the Pleasure Island nightclub complex, Brown said.

Once the turnstiles were removed, teens began congregating at two outdoor plazas between the nightclubs. Large screens that displayed rap, hip-hop and other music videos provided free entertainment.

"It quickly became an area for these kids to go, and for whatever reasons undesirable elements started congregating there, too," Brown said.

In January 2006, Disney removed the projection screens and outdoor music to "get rid of the street-party atmosphere," he said.

An additional concern involved even younger guests.

"And there was an even younger group of kids who were getting dropped off by their parents like it was the mall or someplace to hang out," Brown said. "You know, Disney does not want to be a baby-sitting service."

No one has been arrested in the June 10 abduction and robbery reported by Justin Stetzer and Jessica DellaCamera of North Branford, Conn. But even before the first beefed-up detail began, sheriff's detectives were raising doubts about parts of their story.

Inconsistencies included their claim to have been abducted at gunpoint in a lighted parking lot just six rows from an observation tower staffed by a Disney security guard, according to a report released this week.

"Both victims then became even more irate and began cussing and stating that they never would cooperate any more," a detective wrote about asking Stetzer and DellaCamera to take a lie-detector test.

The Sheriff's Office has stopped pursuing the case.

Henry Pierson Curtis can be reached at hcurtis@orlandosentinel.com or 407-420-5257. Scott Powers can be reached at spowers@orlandosentinel.com or 407-420-5441.
Henry Pierson Curtis can be reached at hcurtis@orlandosentinel.com or 407-420-5257. Scott Powers can be reached at spowers@orlandosentinel.com or 407-420-5441.

FrankS
23-06-07, 12:52
De bedoeling was juist dat er een betere doorstroom zou komen van Downtown Disney Marketplace naar West Side. Daarnaast zal Pleasure Island meer third-party restaurants gaan krijgen en die redden het niet als ze niet toegankelijk zijn.

Mickey99
27-09-07, 20:53
Volgens mij is Pleasure Island zelf nog steeds gratis en moet je alleen de toegangsprijs betalen als je de clubs in wilt (of is dit sinds afgelopen mei veranderd?). Verder lijkt het me logisch dat je voor een voorstelling van Cirque du Soleil moet betalen :D Dat gratis winkelen ben ik trouwens nog nooit tegengekomen.... :-\"

@ Mafo; misschien is het leuk als je jezelf ook nog even voorstelt?

mafo
27-09-07, 21:04
Ja je mag inderdaad gratis rondlopen op Pleasure Island ook 's avonds alleen dan heb je slechts een paar extra winkels die je kan bekijken. Maar de stand-up comedians zijn alleen al de entreeprijs waard.

http://static.flickr.com/31/46045401_87b03489c1_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/46045401/)

Overigens kan ik me ook herinneren dat het hele Pleasure Island gebied werd afgesloten voor niet betalende bezoekers, ik neem aan dat dit nog steeds zo is wanneer er op het centrale podium artiesten staan.

Gratis winkelen is niet zo heel vreemd hoor, het meenemen van spullen kost wel geld (als je tenminste niet illegaal wil bezig zijn).


win·ke·len (onov.ww.)1 winkels bezoeken

Mickey99
27-09-07, 21:09
Dat centrale podium is helaas(!) weg :( Voorheen moest je altijd betalen om Pleasure Island op te kunnen (er waren elke dag optredens op het centrale podium) maar sinds een jaartje zijn ze met een grote verbouwing bezig en is de toegangprijs voor Pleasure Island zelf er niet meer.

mafo
27-09-07, 21:18
Ja ik dacht me ook al iets te herinneren van een verbouwing. Ben vorig jaar wel heel even bij Downtown Disney geweest maar te kort om ook echt naar PI te gaan. Misschien dat het er deze winter weer van komt. Moet alleen nog even kijken of ik wel naar Orlando ga dit jaar.

pascalbrouwers
27-09-07, 21:25
Als ik mij niet vergis zijn ze vorig jaar April begonnen met het slopen vh podium. Toen was er ook niet echt veel loos. Ik heb het nog meegemaakt dat het er "zwart" vd mensen was, allemaal dansend op de macarena :-k . Liedje waardeloos, sfeer super.

Groet,
PAscal

FrankS
28-06-08, 15:44
Gisteren/vandaag is bekend gemaakt dat alle 6 clubs op Pleasure Island (Downtown Disney) op 27 september 2008 definitief hun deuren sluiten. Vervolgens zal WDW in 28 maanden een nieuwe serie restaurants en shops bouwen.

Een zwarte dag, vooral voor de fans van de Adventurer's Club en Comedy Warehouse...

calypso
28-06-08, 23:13
Disney (http://disneyworld.disney.go.com/wdw/common/helpFAQ?id=PleasureIslandFAQPage) zelf of Orlando Sentinel (http://www.orlandosentinel.com/business/tourism/orl-disney2808jun28,0,2367595.story)

FrankS
29-06-08, 11:22
Tja, waarom zou je unieke gelegenheden als Comedy Warehouse en (vooral) Adventurer's Club openhouden als je het ook kunt vol bouwen met nog meer (3rd party) restaurants en shops. Het zal er veel vroeger op de avond uitgestorven zijn en dat heeft ook effect op West Side en Marketplace. Voor een aantal gasten wellicht zelfs een reden minder om hun vertier binnen WDW te zoeken en eens te gaan kijken wat er in de omgeving nog meer te beleven is.

Tinkerbell
29-06-08, 12:03
Gokje?

Ik denk dat Disney de overlast van bepaalde groepen die PI terroriseren meer dan beu is.

FrankS
29-06-08, 15:44
Met die overlast valt het nog best wel mee. Daar hoeven ze de tent niet voor te sluiten... Doen ze dat ook als er overlast komt in MK?

Tinkerbell
29-06-08, 16:20
Ik lees de Orlando Sentinel eigenlijk dagelijks en de berichten over drugshandel,overlast van bepaalde groepen,overvallen op toeristen,auto's die opengebroken worden,pijpbommen op de parkeerplaats en intimidatie van de bezoekers van PI zijn eigenlijk wekenlijkse kost.
Dat Disney daar een einde aan wil maken lijkt me vrij logisch.

Wat betreft overlast in MK . Er zullen toch eerst dure entreekaartjes gekocht moeten worden voor je daar binnen komt en dat is een zeer goed filter om dit soort overlast in de kiem te smoren.

corrus
29-06-08, 19:03
Het is Disney's eigen schuld...

Vroegah... Was het overdag gesloten, en 's-avonds uitsluitend op vertoon van een toegangsbewijs...
En de sporadische overval op de parkeerplaats waren te verwaarlozen...
Bij de bioscoop komt veel vaker ellende voor...

Bovendien zat het weghalen van de clubs al heel lang in de pen, maar door aktievoerders steeds tegengewerkt.

En nu is het dan zo ver...

Als regelmatig en veelvuldig bezoeker van de Adventure’s Club, is het voor mij een groot verlies, hier kon je met andere lotgenoten heerlijke gesprekken voeren.
Dat wordt dus voor iedereen uitwijken naar een andere locatie...

Tinkerbell
29-06-08, 19:27
Wat dus betekend dat eindelijk de juiste maatregelen genomen zijn.
Zoals vele Orlando inwoners schrijven :"trash out en famely fun in".

corrus
29-06-08, 20:51
Ben ik toch niet mee eens, er is maar een handjevol mensen die dit zeggen...

Ik kom er ook vaak, ik ben echt geen trash...
The Adventure’s Club wordt veel bezocht door Disney personeel, ook niet echt trash.

Dit hele spelletje is helemaal voorbereid door het Disney management in Burbank...
Het past niet meer in deze tijd zeggen ze nu ineens...

Nee, het is veel simpeler, dure upscale non-Disney restaurants leveren gewoon meer op...

Tinkerbell
29-06-08, 21:25
Misschien kan Disney dan daar het o zo gewenste "Adults only"resort openen?

corrus
29-06-08, 22:07
En voor wat het waard is...


Hieronder wat "Concept Art"... Hoe het zou kunnen worden...

De nieuwe T-shirt winkel...
wel belangrijk... dit betekent méér inkomsten.


“La Dolbe” Restaurant,
we hadden namelijk helemaal nog géén restaurants...
http://www.attractionsmagazine.com/PI/dolbe.jpg

"Tuscan Country Trattoria" (De voormage Portobello Yacht Club)... nog zoiets belangrijks,
want DIE naam is ook ineens niet meer van deze tijd...
http://www.attractionsmagazine.com/PI/portobello.jpg

Een nieuw frontje voor Fulton's Crab House,
dit hadden we ook echt nodig
http://www.attractionsmagazine.com/PI/fultons.jpg

Het nieuwe podium van Market Place,
het "oude" deugt ook al niet meer.
http://www.attractionsmagazine.com/PI/stage.jpg

Hetzelfde podium, vanuit een andere hoek gezien
http://www.attractionsmagazine.com/PI/stage2.jpg


En misschien krijgen we ook wel een nieuwe grote "Apple Shop" :roll: of een paar "Pixar" restaurants. :roll: :roll:
Heeft Steve Jobs (één van de grote aandeelhouders Disney) ook weer een goeie dag... :roll: :roll: :roll:
.

FrankS
30-06-08, 08:42
Een restaurant bezoeken duurt vaak niet langer dan 1 uur. Als je nu een gehele avond vertier zoekt, dan moet je dus van Disney-property weg. Boardwalk is om 11 uur ś avonds ook uitgestorven, dus ook geen optie. En of ik nu in een 3rd party restaurant in Disneyworld zit, of in een 3rd partyrestaurant daarbuiten, dat maakt niet uit. Dat maakt een verblijf in 1 van de Universal resorts weer wat waarschijnlijker... En als je daar eenmaal zit, dan kom je gegarandeerd ook minder in WDW, minder in de shops, etc.

Overigens is er al een zeer actieve petitie online (nu bijna 3000 handtekeningen) om de AC te "redden" en krijgt het ook veel aandacht van bloggers en andere media:

http://www.petitiononline.com/wdwaclub/

FrankS
19-01-09, 19:38
De Adventurers Club is weliswaar gesloten voor het gewone publiek, het kon nog steeds gereserveerd worden voor "private events", compleet met entertainers. Afgelopen zaterdagavond zou de laatste private party plaats vinden en zou dus definitief het doek vallen. Toch was er nog een lichtpuntje, getuige het bericht dat gisteren geplaatst werd in een AC-specifieke nieuwsgroep:


As you may or may not have heard, last night was to have been the final "private party" at the Club. There were probably a dozen or more regulars gathered at Laffers for what I guess could be considered sort of a wake. A few of the CMs actually came outside to say hello, and one shared the good news the cast had received last night--THE CLUB WILL NOT BE TORN DOWN!

At least not before October 1 (I did say "semi-good"). Not a lot of detail, but
apparently they will continue to hold corporate shows there due to popular
demand for the rest of the fiscal year. I assume this means the decor will
remain largely if not entirely intact as well. So, theoretically, if they need
to boost business at The Salty Rim come July, it wouldn't take a lot to
re-open. Again, pure speculation, but I have more hope today than I've had
since September 28.

BTW, security seemed tight, no doubt a response to the WDWNews hoax last year. But just to show the potential market being ignored, at one point after the event the staff left the front door open (with the chains down). In two
minutes, at least eight or ten random guests off the streete walked in and had to be shooed out again.

BTW: het genoemde "Laffers" is de buitenbar die tegenover de AC zit. Deze is nog steeds open en serveert o.a. nog steeds de beroemde "Kungaloosh".

FrankS
02-02-09, 17:55
Vandaag duikt op 1 van de geruchten-sites (Screamscape) wederom het bericht op over een mogelijke heropening van een paar clubs, waaronder de Adventurers Club:


I’ve heard a rumor this weekend that Disney may have reopened bookings for some of the old Pleasure Island nightclub locations as well as the Adventure’s Club. If the rumor is true, staff were informed that they may be taking new bookings for special events through to October 1st, 2009 now, the end of Disney’s fiscal year. There are whispers starting to work their way up about possibly doing something to breathe new lift into the area sooner than later, perhaps reopening the Adventure Club and a Club or two for the spring break crowds. Anyone know more?

Disney heeft nu lijkt me toch een kapitale fout gemaakt. Ze hebben zich rijk gerekend met kandidaat-huurders voor PI, waar ze nog geen contracten voor hadden. Vooruitlopend daarop hebben ze de hele tent gesloten. Nu er nog maar weinig bedrijven zijn die kunnen en willen investeren in uitbreiding, zit er een enorm zwart gat tussen Market Place en West Side. Het is dan wel heel aantrekkelijk voor Disney om daar nu een paar clubs te heropenen, zodat er weer leven in de straat zit. De kans dat 1 van die clubs de AC is, is erg groot. Zeker omdat die club vooral erg populair is voor private parties en company events en daarmee veel omzet genereert. Die populariteit is deels vanwege de fanbase van de normale openingen, dus ze kunnen het niet alleen openstellen voor private parties. Bovendien hebben ze dan nog steeds geen "levendig PI".

Als je het niet erg vindt laat ik die laxeermiddelen dus nog maar even in het medicijnkastje staan... ;)

cindy74
22-01-10, 19:30
sorry begin weer te zagen maar ik mis pleasure island zooo

Ta2 Gerrit
18-11-10, 21:42
Complete makeover van PLeasure Island in Downtown Disney komende 3 jaar.
Restaurants, winkels en veel, heel veel lichtjes.

http://www.wftv.com/news/25839063/detail.html

Hier de artist impressions; http://www.wftv.com/slideshow/news/25840032/detail.html

Njit
18-11-10, 21:48
Ziet er leuk uit. Hiermee onderscheiden ze zich wel van de Citywalk.

cindy74
18-11-10, 22:04
ik hoop met heel mijn klein hart dat de adventure club erbij is

Teleton
19-11-10, 01:09
Ze zijn hier helemaal over the moon, 1200 banen er bij! Oplevering 2013.....weer iets om naar uit te kijken!

Lego breidt met 60 % uit naar een veel grotere winkel, verder is het wachten op de namen van de nieuwe restaurantketens die zich hier gaan vestigen.

ralfbosz
19-11-10, 09:33
Wel apart dat Lego zo uitbreidt, eindje verder komt een heel nieuwe park van ze, neem aan dat ze daar wel de grootste winkel van Florida neerzetten.

Maar maakt mij niet uit, hoe meer Lego hoe beter :).

Njit
19-11-10, 10:12
Ik denk dat LEGO juist gaat uitpakken bij Hyperion Wharf om bezoekers te trekken naar het LEGO park.

Michael66
19-11-10, 17:22
Op zich wel vreemd dat Disney een grotere Lego-winkel toestaat in DownTown Disney. Da;s dan toch - zoals Njit terecht al aangeeft - een reclamezuil voor een concurrerend park.

Zal wel een goede reden achter zitten. Zoals: Elke bezoeker die vanwege het Lego-park naar Florida gaat zal ook wel één of meerdere dagen naar Disney gaan. Beter twee dubbeltjes verdienen dan helemaal geen dubbeltje .... ;)

Michael66
01-08-11, 21:47
Voorlopig ligt de herinrichting stil. En zijn misschien voorlopig wel helemaal afgeblazen.


Changes slow to appear at Disney's Pleasure Island

ORLANDO

At the end of summer 2008, Walt Disney World shut down the nightclubs that once made Pleasure Island an after-dark destination for more than 1 million people a year, saying it wanted to transform the adult-oriented district into a new venue more suitable for families with children.

Three years later, Disney has yet to realize that vision. Five Pleasure Island clubs are still standing, but they're sealed up and dark, little more than elaborately themed, empty storefronts. Two others have been demolished, replaced only by a grass field walled off from pedestrians. Just one restaurant has been added, though Disney says a clothing boutique will open later this summer.

Disney announced this month that the new concept planned for the area — which would have converted Pleasure Island into an early-1900s-themed seaport dubbed "Hyperion Wharf" — has been postponed indefinitely. The concept appears unlikely to be revived.

The slow-moving makeover is the result, at least in part, of what many former Disney officials say has been a long-running debate within the company about how best to position Pleasure Island and whether adult-only entertainment fits with Disney's family-entertainment brand.

Disney acknowledges Pleasure Island's transformation has progressed more slowly than planned. But it notes it has been making many changes elsewhere in Downtown Disney, the broader retail area that includes Pleasure Island, from opening the dinosaur-themed T-Rex Cafe to adding tabletop dining to an existing AMC movie theater. The resort this month announced that Splitsville, a 50,000-square-foot "upscale entertainment center" with bowling, billiards, dancing and drinking, will begin construction in the fall.

Long before it turned out the lights in the nightclubs, Disney knew it had to do something about Pleasure Island. Attendance at the venue, which opened in 1989, had been steadily declining for years. It lost business to Universal Orlando's CityWalk and International Drive's Pointe Orlando, as well as to Disney's own theme parks as they extended their operating hours later into the night.

Already a low-margin business because of costs such as live bands and comedians, some of Pleasure Island's clubs began losing money.

The financial struggles added to what both current and former Disney officials say were long-held concerns among some top Disney executives that dancing- and drinking-fueled nightclubs undermined the company's reputation for wholesome family entertainment. One former Downtown Disney manager recalls being told by a supervisor: "You're always going to have to justify the existence of Pleasure Island."

Analysts say there are risks to leaving Pleasure Island unfinished. Empty buildings are a waste of valuable real estate. And a lack of things to do on Pleasure Island could discourage some visitors from wandering through it to move between Marketplace and West Side — a half-mile walk, twice as long as the distance between anchors in a typical regional mall.

"It's a perception thing. You don't want to walk a couple of city blocks if there's nothing there," said David Marks, a real-estate consultant specializing in commercial development.Of in de Nederlandse Google-vertaling:
Op het einde van de zomer van 2008, Walt Disney World het afsluiten van de nachtclubs die ooit gemaakt Pleasure Island een na-dark bestemming voor meer dan 1 miljoen mensen per jaar, zegt dat wilde de volwassen-georiënteerde wijk te zetten in een nieuwe locatie meer geschikt voor gezinnen met kinderen.

Drie jaar later, Disney is nog te realiseren die visie. Vijf Pleasure Island clubs zijn nog overeind, maar ze zijn verzegeld en de donkere, weinig meer dan uitgebreider thema, lege etalages. Twee anderen zijn gesloopt, vervangen door slechts een grasveld ommuurde off van voetgangers. Slechts een restaurant is toegevoegd, maar Disney zegt dat een kleding boetiek zal later opent deze zomer.

Disney kondigde deze maand dat het nieuwe concept voorzien voor de regio - die zou hebben omgezet Pleasure Island in een vroeg-1900-themed zeehaven bijnaam 'Hyperion Wharf "- is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Het concept lijkt onwaarschijnlijk dat nieuw leven worden ingeblazen.

De langzaam bewegende makeover is het resultaat, althans voor een deel, van wat veel voormalige Disney ambtenaren zeggen dat is een langlopende discussie binnen het bedrijf over hoe het best Pleasure Island positie en de vraag of adult-only entertainment past bij Disney's familie-entertainment merk.

Disney bevestigt Pleasure Island de transformatie is langzamer dan gepland verlopen. Maar zij merkt het is veel veranderingen te maken elders in Downtown Disney, het bredere retail gebied dat Pleasure Island omvat, van het openen van de dinosaurus-thema T-Rex Cafe aan het toevoegen van tafel dineren aan een bestaande AMC bioscoop. Het resort deze maand aangekondigd dat Splitsville, een 50.000 vierkante meter 'upscale entertainment center' met bowling, biljart, dansen en drinken, zal beginnen met de bouw in het najaar.

Lang voordat het bleek dat de lichten in de nachtclubs, Disney wist dat het moest iets over Pleasure Island doen. Deelname aan de plaats, dat werd geopend in 1989, gestaag dalende jaar. Het verloor business to Universal Orlando's CityWalk en de International Drive Pointe Orlando, alsmede een eigen thema Disney parken als ze uitgebreid hun operationele uren later in de nacht.

Al een lage marge activiteiten vanwege de kosten, zoals live-bands en cabaretiers, sommige van Pleasure Island clubs begon geld te verliezen.

De financiële strijd toegevoegd aan wat zowel huidige als voormalige Disney-ambtenaren zeggen dat zijn lang gekoesterde betreft onder een aantal top executives die Disney-dansen en drinken aangedreven nachtclubs reputatie van het bedrijf voor de gezonde familie-entertainment ondermijnd. Een voormalig Downtown Disney-manager herinnert wordt verteld door een toezichthouder: "Je bent altijd gaat te hebben om het bestaan ​​van Pleasure Island te rechtvaardigen."

Analisten zeggen dat er risico's voor het verlaten van Pleasure Island onvoltooid. Leegstaande gebouwen zijn een verspilling van waardevolle onroerend goed. En een gebrek aan dingen te doen op Pleasure Island zou kunnen ontmoedigen een aantal bezoekers van een wandeling door het te verplaatsen tussen Marktplaats en de West Side - een half-mijl lopen, twee keer zo lang als de afstand tussen de ankers in een typische regionale winkelcentrum.

"Het is een beleving ding. U wilt niet een paar van de stad straten lopen als er niets is", zegt David Marks, een real-estate consultant die gespecialiseerd is in commerciële ontwikkeling.Bron (http://www.tampabay.com/news/business/tourism/changes-slow-to-appear-at-disneys-pleasure-island/1183326).