PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Cara: Miami-Miami 2011



Cara
14-11-10, 11:52
Vertrek 19 augustus 2011.Terug 31 augustus of 1 september 2011

Dag 1: aankomst Miami 15.30 naar hotel voor overnachting.
Dag 2: met de auto richting de Keys.
Dag 3: verblijf Keys
Dag 4: halve dag Keys ,dan met auto richting Everglades.Overnachting Naples
Dag 5: verblijf Everglades/Naples
Dag 6: richting Orlando
Dag 7: BuschGardens
Dag 8: Rustig aan + shoppen
Dag 9: Universal of Epcot
Dag 10:Nog vrij in te vullen
Dag 11:richting cape Canaveral,s'avonds door halverwege Miami daar overnachten.
Dag 12: Miami Beach/Miami en omgeving
Dag 13/14: Miami of vertrek naar huis.

sonja
14-11-10, 14:18
Leuk dat je heerlijk naar de Sunshine state gaat. Het zijn wel heel veel kilometers in 14 dagen. Heb je hotels e.d. al vastgelegd of is er nog ruimte om te schuiven? Bijvoorbeeld dag 6, je gaat naar Orlando maar wilt ook naar Bush gardens, wat is dan je overnachtingsplaats? Als je van Naples naar Tampa gaat en daar overnacht dan kan je de volgende dag Bush Gardens doen en aan het eind van de dag door naar Orlando, dat is een uurtje rijden.
Van Orlando naar Cape Canaveral is een uur rijden, met het bezoek aan KSC ben je toch wel zo'n 5 tot 6 uurtjes bezig. Misschien handig om in Daytona beach of Cocao beach te overnachten en de volgende dag naar Miami door te rijden.
Nogmaals het zijn veel kilometers, je zit veel in de auto en dat is eigenlijk zonde. Wat wil je echt perse doen, misschien kan het allemaal nog wat efficienter.

Teleton
14-11-10, 15:34
Nogmaals het zijn veel kilometers, je zit veel in de auto en dat is eigenlijk zonde. Wat wil je echt perse doen, misschien kan het allemaal nog wat efficienter.

Ik schrok ook een beetje van het hoge asfaltgehalte. Probleem is dat je er niet voor hebt gekozen om naar Miami te vliegen en via Orlando terug te reizen. Voor zo'n relatief korte vakantie is dat vaak de oplossing. Je maakt nu een rondreis waar je eigenlijk zeker drie weken voor moet uittrekken, wil je onderweg echt de tijd hebben om iets te gaan zien. Hou er ook gerust rekening mee dat je in die periode de kans loopt dat er niet iedere dag zeven zonnen staan. Een paar dagen flinke regen is echt geen uitzondering. En vanwege de hoge luchtvochtigheid en de warmte, wordt je vrij snel vermoeid.

Wat meer keuzes maken brengt ook wat rust in de vakantie. Zo zou je de Keys kunnen laten schieten, of juist kunnen besluiten om Orlando nog maar over te slaan. Verder weet ik nooit zo goed wat ik me moet voorstellen van verblijf Everglades/Naples? Wat zou je dan allemaal op zo'n dag willen doen/zien? Nog een voorbeeld: dag 12. Een dagje Miami, wat kan je dan precies eigenlijk gaan doen. Of nog beter: wat wil je gaan doen?

Maar misschien vinden jullie het wel lekker om veel in de auto te zitten. Dus, hoe dan ook, een hele fijne vakantie gewenst!

Cara
14-11-10, 16:46
De bedoeling van dag 6 is ook rustig naar Orlando te rijden met lekker een paar keer stoppen onderweg.Daar het hotel op zoeken en dag 7 naar BuschGardens.

Dag 11 vanuit Orlando naar KSC en daarna halverwege Miami een hotel te boeken en de volgende dag dan door naar Miami.
In of rond Miami beach willen we een paar dagen lekker relaxen nog.

Hotels hebben we nog niet vastgelegd dus daar is nog ruimte genoeg om te schuiven.

Teleton
15-11-10, 02:12
De bedoeling van dag 6 is ook rustig naar Orlando te rijden met lekker een paar keer stoppen onderweg.Daar het hotel op zoeken en dag 7 naar BuschGardens.

Volgens mij missen we elkaar, onderweg. Zowel Sonja als ik bedoelen dat het bijvoorbeeld niet efficient is om eerst van Naples naar Orlando te rijden, om vervolgens de volgende dag naar Tampa terug te rijden voor een bezoek aan Busch Gardens. Veel mensen zouden dat combineren, dus dat valt op aan je planning.

De planning voor dag 11 is ook niet zo logisch, Sonja geeft een concreet alternatief aan. Je eigen planning is erg vaag: halverwege Miami een hotel? Waar dan en waarom niet gelijk doorgereden, of zoals Sonja als suggestie geeft, maak der dag rond KSC af met een etentje en een overnachting?

Ander voorbeeld: op het gemakje van Naples naar Orlando met "zo hier en daar een stop". Waar dan en om wat te gaan doen? Kijk eens naar de reisplannen van anderen en zie dat het in de regel anders wordt aangepakt. Laatste voorbeeld: In of rond Miami verblijven, maakt nogal wat verschil maar het is natuurlijk ook afhankelijk van wat je er wil gaan doen. Als je maar zo'n korte tijd hebt, kiezen veel mensen er voor om bij de hotspots te overnachten. Maar kom je toch niet verder dan het strand of het zwembad, dan kan je natuurlijk net zo goed in Noord Miami zitten......

Als je het zo vaag wil, is dat ook prima, maar zeker met zo'n korte, overvolle vakantie kan je beter maar van te voren bedenken wat je precies wil gaan doen. Daar heb je straks nauwelijks tijd om het allemaal uit te vogelen. Met een goede voorbereiding en wat alternatieven achter de hand, reis je wat efficienter. Het komt niet vaak voor, maar een enkele keer spreek ik wel eens mensen voor wie de vakantie in Florida tegenviel. Als je dan naar hun verwachtingspatroon en hun planning kijkt, is dat logisch. Een fijne Floridavakantie komt niet zomaar aanwaaien maar vereist een strakke planning en een soepel uitvoering.

Forumleden die een vaag of onduidelijk reisplan publiceren, worden hier met de allerbeste bedoelingen op attent gemaakt. Vervolgens moet je natuurlijk vooral lekker je eigen plan trekken, het is per slot van rekening jouw vakantie....;)!

Cara
15-11-10, 08:10
Ik ben ook blij met alle aanvullingen en suggesties van iedereen hier.Zeker omdat het de eerste keer is voor ons en we toch veel willen zien maar ook niet een overvolle agenda willen hebben.

We hebben jullie suggesties ook opgeschreven en er is al het een en ander verandert in het reisschema.:wink:

Bedankt alvast voor het meedenken.