PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Air Canada



reneefrankrijk
19-10-10, 20:11
Heeft iemand wel eens met hen gevlogen? Zowel met de 767 als de 777 ben ik in geďnteresseerd.

Wat is het toch moeilijk om een "goede" vlucht te vinden :cry:

Anthonie
19-10-10, 20:22
Hoi Renee,

Vrienden van ons hebben met hun gevlogen, en afgeraden! Weinig beenruimte en een slechte service! Dit is wat hun ervaring is met Air Canada, misschien hebben anderen weer juist goede ervaringen.

Gr
Anthonie

Marco Stern
19-10-10, 20:43
Niet echt een topper inderdaad. Service was niet super en geen tvtjes in stoel. Geen idee met welk vliegtuig ik vloog, maar het was van AMS->Calgary en Vancouver->AMS

Teleton
17-01-12, 18:15
Voor mij een nieuwe optie; verkrijgbaar voor het vroege voorjaar bij tix.nl. Voor 394 euro vlieg je heen met Air Canada (AC 833 en AC 1230) van Brussel via Montreal naar Orlando en terug met US Airways. (1590 en 750).

Heen ben je dik 16 uur onderweg, vanwege een overstap van bijna vijf uur. Aankomst MCO om 20:45. Ik heb gekkere deals gezien. Terug ben je na 11 uur thuis!

In Montreal ga je (net als in Dublin) al langs de us immigrations voor je op de vlucht naar Orlando stapt (preclearance). Je hoeft in Orlando dan alleen nog langs de douane, als ik het allemaal goed begrijp.

Deze constructie is voor mij nieuw maar misschien zijn er toch forummers die over dit traject, de maatschappij en/of het vliegveld en de preclearance iets te melden hebben?

rolandino
17-01-12, 18:49
Ik zag laatst 2 posts van mensen die inderdaad de route via Canada nemen:
http://floridaforum.nl/showpost.php?p=161165&postcount=185 en
http://floridaforum.nl/showpost.php?p=161182&postcount=186

Beiden zijn in het hoogseizoen "maar" 600-650 euro p/p kwijt. Gelijk een goeie mogelijkheid om Canada uit je landen lijstje te halen ;-)

trails
17-01-12, 19:49
In Montreal ga je (net als in Dublin) al langs de us immigrations voor je op de vlucht naar Orlando stapt (preclearance). Je hoeft in Orlando dan alleen nog langs de douane, als ik het allemaal goed begrijp.Je hebt het goed begrepen.

Dit staat op de site van Montreal airport:
U.S. pre-customs clearance
All passengers bound for the United States must go through U.S. Customs before boarding their flight. As a result, they will not have to submit to any other formalities when they arrive in the United States.
U.S. Customs and Border Protection requires that all travellers fill in and present Declaration Form 6059B or I-94. You must also have all required documentation with you. Note also that you cannot take certain products, such as fruit from other countries, into the United States.

http://www.admtl.com/Passengers/Formalities/DepartingPassengersUnitedStates.aspx

International-U.S.
If your flight originated outside Canada or the United States and you need to take a connecting flight to a U.S. destination, there are two possible options:
If your airline offers the option of automatically transferring your luggage and you have a boarding pass for your connecting flight, you will be asked to proceed via a connecting flights corridor, avoiding Canadian Customs. You will, however, have to go through U.S. Customs. Your checked luggage will be transferred automatically by the baggage handling system. Note, however, that U.S. Customs officers are authorized to recall your luggage, if necessary, for manual inspection. If the Customs officers do not yet have the information on your luggage at hand, you will be asked to proceed to the waiting area.
If your airline does not offer the option of automatically transferring your luggage, you must pick it up yourself from the carrousel, then follow the normal procedures for international arrivals, then for U.S. departures.Ditzelfde geldt trouwens ook voor vliegen via Toronto:
For the majority of US flights, guests leaving Toronto will go through US Customs in Toronto, which allows you to arrive in the US as a domestic passenger.

In Terminal 3, the US Customs process is busy, but working effectively.
In Terminal 1, the US Customs process is busier than ever and is resulting in some line ups that are longer than normal.
To help avoid congestion in the US Customs hall in Terminal 1, while you are required to check-in a minimum of 2 hours before your flight, at certain times of day US-bound guests will only be allowed into the Customs hall based on their scheduled flight time. Once you have checked in, you will be directed to a waiting area where you will be called in to the US Customs hall according to the time of your flight. This process is designed to move you through the customs process as quickly as possible and avoid flight delays.Biedt toch weer wat perspectieven...

knaapje
17-01-12, 20:02
@teleton
.........Air Canada (AC 833 en AC 1230) van Brussel via Montreal naar Orlando en terug met US Airways. (1590 en 750).............

Heb je dit ook gezien?:
....
Opgelet: Vlucht AC 833 bevat een technische tussenlanding om brandstof bij te tanken. Montreal (YUL) van 12:20u naar 14:00u
.....

Knaapje

Teleton
17-01-12, 20:31
Opgelet: [/B]Vlucht AC 833 bevat een technische tussenlanding om brandstof bij te tanken. Montreal (YUL) van 12:20u naar 14:00u

Altijd goed kijken bij dit soort constructies....;-) Jij verwijst naar de vlucht die via Toronto vliegt en die kost 397 euro.

Ik bedoel de vlucht met een stop in Montreal en dan direct door naar Orlando!
http://img217.imageshack.us/img217/2576/aaaaamtoronto.png (http://imageshack.us/photo/my-images/217/aaaaamtoronto.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


http://img9.imageshack.us/img9/5337/aaamtoronto.png (http://imageshack.us/photo/my-images/9/aaamtoronto.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

knaapje
17-01-12, 20:43
Heerlijk, die directe/doorlopende vluchtnummers met tussenlandingen!!

Knaapje

elstars
17-01-12, 21:48
Er wordt op dit moment enorm gestund met tickets.
wij hebben voor 993 euro bij BA een retour tampa te pakken.
Hele gunstige tijden en mooie planes. 777 (28-4 <---> 12/5) overstap LGW

KLM/AF zijn ook al aan het afprijzen. (777 747 330)

In mrt/april ook voor ca 500 pp naar bijv Orlando (niet meer rechtstreeks dat is wel jammer, maar toch gunstige tijden)

United en Lufthansa idem maar dan heb je weer een 757

Maar ... Air canada is wel heel goedkoop!! wat voor vliegtuig heb je dan ? een 767?

Teleton
17-01-12, 23:10
Maar ... Air canada is wel heel goedkoop!! wat voor vliegtuig heb je dan ? een 767?

Brussel Montreal 767
Montreal Orlando A321

Het is een heel gepuzzel, maar zo'n koopje heb ik al lang niet meer gezien.

Enne dit zijn vanaf Brussel prijzen. En de Brusselaars reizen ook met een 777 met United naar Newark en Washington. Nog niet zo gek, dat Belgenvolkje......=D>

sonja
17-01-12, 23:52
Wij zijn afgelopen oktober met Air Canada naar Toronto gevlogen, geweldige service, redelijke maaltijd, vriendelijk personeel en uitgebreid personal entertainment system. Op de nachtvlucht terug, was er zachte pastel kleurige verlichting die heel subtiel telkens kleur verandert, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wat een fijne vlucht was dat. =D>

Chub
20-01-12, 12:54
Kijk, dat is een prettig bericht. Ik zit in de maand juli op de vlucht 833 naar Montreal. Aankomst 12.20 uur. Om 13.45 vertrek ik weer verder naar Chicago. Dat is een andere vlucht, n.l. 8655.

Dus we moeten in Montreal door immigration voor de vlucht naar Chicago?
Hmmm :-k, dan maar hopen dat de rij niet al te lang is, een uur en 25 minuten vind ikzelf nogal aan de korte kant.

Heeft iemand ervaring met het overstappen in Montreal? Ik had liever pas bij aankomst in de US door de US customs gegaan, maar goed dit moet dus al in Montreal gedaan worden. Wat denken jullie, is dan 1 uur 25 minuten hiervoor voldoende ... :?: of moet ik vlak voor het landen maar vast als eerste bij de uitgang gaan staan...:p

Teleton
20-01-12, 13:04
een uur en 25 minuten vind ikzelf nogal aan de korte kant. De vlucht is geboekt, niks meer aan doen. Komt tijd, komt raad en geen zorgen voor de dag van morgen.....toch?

En als je toch onrustig wordt, kijk dan even in het vluchtschema van Air Canada welke vluchten die middag nog meer gepland staan. Je kunt zelfs de bezettingsgraad zien, zodat je weet wanneer je kans maakt op een volgende vlucht als je de geplande vlucht toch mocht missen.

Chub
20-01-12, 13:12
Ja, ik zal eens kijken voor scenario B, voor het geval we (vooral ik) weer eens te laat komen. Vorig jaar ook meegemaakt, aansluiting gemist door de drukte van US customs. Toen konden we een uurtje later naar Orlando, daar schiet ik niet van in de stress. Nadeel dit keer is dat we 2 x moeten overstappen en dat ik de vlucht naar m'n volgende aansluiting niet wil missen (Montreal - Chicago - Orlando). En mocht het wel gebeuren, dan loopt alles maar in de soep, je kan het dan toch niet voorkomen.
Maar even kijken hoe vaak men van Montreal naar Chicago vliegt is wel een tip!

Hmm.. ik zie net dat de minimum overstap tijd in Montreal (naar US) 55 minuten is. Dan krijg ik altijd van die stripverhaal beelden dat dat alleen geldt voor degene die als 1e uit het vliegtuig rent, met een noodgang naar de US customs dendert, met alle bagage en vrouw en kinderen meeslepend 40 minuten op een rennen zet roltrap op en af en met zweet op z'n voorhoofd bij het inchecken te horen krijgt ''u bent net op tijd meneer''. En ik ga voor m'n rust.... Ach, we zien wel.

@Teleton, waar vind je die bezettingsgraad??

Teleton
20-01-12, 16:43
@Teleton, waar vind je die bezettingsgraad?? Als je een 'schijnboeking" maakt op de site van AC voor de dag dat je reist, zie je alle beschikbare vluchten. Als je een vlucht aanklikt, kan je het stoelenplan zien. Dat geeft een aardige indicatie, zeker als je het vlak voor vertrek even bekijkt. Succes d'r mee!

Korte lay-overs zijn altijd spannend. Wij hadden eens anderhalf uur en bij Immigrations hadden ze geen haast. Sorry meneer, we hebben nog honderden passagiers die moeten overstappen en haast hebben. Geen tijd meer om schermen te raadplegen, hollen, rennen, vliegen en weer doorgaan.....Komen we hijgend vijf minuutjes te laat bij de Gate, heeft het vliegtuig een uur vertraging.......:mrgreen:.

[verwijderd]
20-01-12, 16:51
En vergeet ook niet dat je vaak eerder aankomt dan volgens tijdschema, althans die "mazzel" hebben wij altijd op de heenreis.

corrus
21-01-12, 12:42
En vergeet ook niet dat je vaak eerder aankomt dan volgens tijdschema, althans die "mazzel" hebben wij altijd op de heenreis.Some people have all the luck!!! :lol: :lol: :lol:

Maar er zijn ook reizigers die gewoon 3 uur later landen :eek: omdat de vliegtuigbrandstof op was en moesten landen in één of ander noord-amerikaans gat om bij te tanken. :shock:

Marita
21-07-12, 18:33
Hallo allemaal,

We zitten midden in de vakantie's zijn er nog medeflorummers die via Montreal gevlogen zijn en wat zijn de ervaringen met de overstap.

Groetjes Marita

Chub
22-07-12, 10:14
Wij hebben dat gedoe komende dinsdag, overstappen. Binnen anderhalf uur. Ik hou m'n hart vast of dat wel gaat lukken.
Dus ik ben ook wel benieuwd naar reacties.

Marita
29-07-12, 20:13
Hoi Chub,

En hoe is het gegaan met de overstap?Ben benieuwd naar je ervaring.

Groetjes Marita

Ritchie
24-12-14, 01:13
Wie heeft er ervaring met Air Canada.
Ze hebben best goede prijzen voor onze periode nl.

Ta2 Gerrit
25-12-14, 10:23
De prijzen zijn inderdaad interessant, alleen de recensies, met name over Air Canada Rouge (de prijsvechter van AC waarvoor die prijzen gelden) zijn niet echt super. Met name over service en ruimte, en die houden ons nog een beetje tegen. Maar als je dat voor lief neemt zijn prijzen en tijden zeker niet verkeerd.

moniquekruiningen
15-01-16, 16:16
Wij vliegen over 100 dagen met Air Canada (AC825) vanaf Amsterdam naar Toronto om vervolgens 2 uur en een kwartier later door te vliegen naar Orlando. Dat laatste met Air Canada. Zijn er nog recente ervaringen?

marijke8
15-01-16, 20:38
Hi Monique,

Heb het zelf niet ervaren. Maar familie van mij heeft deze vlucht 19 december 2015 en retour op 1 januari 2016 gedaan. Vonden het een prima maatschappij. Konden niks slechts noemen. Prima luchthaven Toronto, zij vlogen alleen naar Tampa.

toornent
16-01-16, 15:58
Mijn familie was er zeker over te spreken. Gaan het zelf deze zomer ervaren. Met Rouge naar Orlando krijg je alleen niets aan boord.

moniquekruiningen
17-01-16, 00:00
Dank voor jullie reactie..
Niks te eten of drinken aan boord? Mmm niet leuk, maar we zullen t hopelijk wel overleven..
Terug vliegen we vanaf Tampa met Lufthansa, dus er kunnen 2 luchtvaartmaatschappijen en een land extra van ons lijstje afgevinkt worden.. :cool:

ietie
12-01-18, 14:58
Wij hebben geboekt bij United en de vlucht word uitgevoerd door air canada met een tussenstop in torronto en dan door naar miami.
Wat zij de ervaringen met air canada ?
Je kunt vooraf internet kopen om te gebruiken op de vlucht wie weet hoe het gesteld is met de kwaliteit hiervan .
Nu schijn je naast je esta aanvraag ook een eta aanvraag nodig te hebben dit is omdat je land op canadees grondgebied .
Ik had hier nog nooit wat over gehoord maar kwam het bij toeval op het internet tegen echter schijnt er ook een bepaalde zone
op het vliegveld te zijn dat als je daar niet voorbij komt je de eta aanvraag weer niet nodig hebt iemand ervaring hiermee?

marjolijne
12-01-18, 17:18
Wij zijn terug gekomen uit Las Vegas met air Canada. Onze vlucht was 1/3 vol en bijna iedereen zat voorin. Wij achterin en hebben dus een heerlijk vlucht gahad.
4 stoelen pp.
Wij hadden geen wifi aan boord dus daar weet ik niks over.
Ondanks dat wij alleen een overstap hadden in Toronto hadden we toch een ETA nodig, dus die zou ik toch maar aanschaffen.

moniquekruiningen
12-01-18, 20:34
Wij zijn 3 jaar geleden met Air Canada heen en terug via Canada gevlogen. Je komt in Canada al via homeland security Amerika in. Ik vond alleen het wachten in de ruimte tot onze naam op het bord kwam (dan was je bagage overgeladen) en je door mocht naar homeland security rommelig. De namen worden raar weergegeven zo stonden wij op het bord als swagema en mvanba of iets dergelijks maar een deel van je achternaam en het tussenvoegsel in het geheel. Op de reis naar Canada hadden we opvallend oude stewardessen.. 60+ maar wel heel erg vriendelijk en op de vlucht mer Air Canada Rouge hele jonge meiden. Maar allemaal even vriendelijk.

Lannie
12-01-18, 23:47
Wij vlogen eind oktober 2017 met Air Canada via Toronto naar New York. Tripje NY vanwege de 50e verjaardag van mijn man. De heenreis ging perfect. We werden goed verzorgd. Op de vlucht tussen NY en Toronto was er wifi aan boord, maar dit was wel tegen betaling. De stoelen hebben allemaal usb-laders voor je apparatuur. En inderdaad je hebt een Eta nodig, deze is overigens maar 6/7 euro of zoiets. Als je aankomt in Toronto ga je door een soort zelfscan ruimte en daar moet je wachten.

De terugweg ging het bij ons behoorlijk mis, een vertraging van 24 uur. Het toestel ging in NY naar de startbaan en heeft daar 3 uur gestaan waarna we weer terug gingen naar de gate. Hierdoor miste we de aansluiting in Toronto naar Amsterdam. We werden overgeboekt naar een andere vlucht, wat overigens allemaal heel goed, duidelijk en heel erg gefaseerd ging, ze kwamen naar je toe met een ticket voor een andere vlucht, waarna je rustig het vliegtuig uit kon lopen, alle andere passagiers bleven gewoon rustig zitten. 4 uur later dan gepland kwamen we in Toronto. Hier hebben we 1,5 uur aan een balie gestaan, maar ze konden geen vlucht naar Amsterdam vinden, uiteindelijk kregen we vouchers voor eten op het vliegveld 40 dollar / overnachting in Marriott hotel en vouchers van 65 dollar voor ontbijt, lunch en diner de volgende dag. Het enige nadeel wat we hebben ondervonden, was dat we de koffers niet mee konden krijgen, omdat ze op dat moment niet traceerbaar waren (vonden wij wel vreemd, omdat je een bon met nummers van je koffers hebt). 's nachts hebben we zelf nog moeten bellen voor een vlucht van Toronto naar Amsterdam. Dit was telefonisch binnen 5 minuten geregeld, wat ze aan de balie op het vliegveld niet voor elkaar kregen. Er was op zaterdag geen vlucht naar Amsterdam met Air Canada, dus werden we geboekt op een vlucht met Jet Airways en hadden uiteindelijk in totaal 24 uur vertraging.

Door de vertraging en het regelen op het vliegveld, lagen we heel laat in bed, zelf hadden we de gedachte om lekker uit/bij te slapen, maar dat ging niet op, want om 11.00 uur moet je namelijk weer je hotelkamer uit. We besloten om een uber taxi te nemen naar een winkelcentrum. We konden helaas niet richting de stad, omdat we vertrokken uit NY 24 graden en het in Toronto 6 graden was en de jassen zaten in de koffer :( Uiteindelijk lekker geluncht in een winkelcentrum en een jas en trui gekocht, zodat we het iets warmer hadden. Op tijd weer uber gebeld en naar het vliegveld gegaan. Op het vliegveld voor vertrek nog goed gegeten van de vouchers en daarna naar het vliegtuig. Air Canada had ons al bij omboeken ge-upgrade naar business class. Een uur van tevoren moesten we al boarden. Bij de gate werden onze tickets verscheurd en kregen we een upgrade naar firstclass!!!!!!

We wisten niet wat we mee maakten, een eigen stewardess, je eigen badkamer/toilet, een bed, toilettas met tandenborstel/tandpasta enz., een pyjama, slofjes, een flatscreen tv voor je, regelmatig van die warme verfrissingsdoekjes, een menukaart met alles wat je maar kunt wensen (champagne, sterke drank en heerlijke gerechten), eten geserveerd op borden en glazen, dure magazines. Echt je kunt het zo gek niet verzinnen. Helaas duurde de vlucht maar 6 uur en 15 minuten, maar wat hebben wij genoten.

Dus gewoon Air Canada boeken, gaat het mis, dan wordt je echt goed verzorgd! Of hebben wij gewoon mazzel gehad?

En o,ja we hadden voor de tickets met een errorfare 168 euro per persoon betaald ;-)

Mattie
13-01-18, 16:21
Haha, je zou bijna hopen dat het mis gaat in dat geval wat een reis zeg ;)

Frans1949
13-01-18, 17:31
@Lannie, wat een gaaf verhaal en wat een belevenis.
zoals Mattie schreef, je zou haast hopen op een vertraging. :rolleyes:

Lannie
13-01-18, 18:07
Hierbij de link naar een filmpje op youtube" https://youtu.be/84WIaK3bl_s Om een idee te krijgen wat first class inhoudt! :rolleyes:

.... en wat ik boven nog niet omschreven had, stoelverwarming, stoelmassage..... ik denk dat ik nog wel even door kan gaan!
Dit maken wij vast nooit meer mee.... thuis nog even op internet gekeken hoe duur dezelfde vlucht een week later was, hou je vast: 18.836,-- Canadese dollars, enkele reis Toronto - Amsterdam.

Dus ik zeg: Air Canada, gewoon doen hoor!!

Cindy1969
13-01-18, 20:21
Oh wat gaaf zeg, heb zo'n filmpje weleens bekeken. Ook ik zou daar graag die vertraging voor over hebben :p

Mattie
14-01-18, 13:02
Wow das wel heel erg overdreven haha :)

b767-300er
14-01-18, 15:56
Mwah. 24 uur vertraging terug
Gratis upgrade naar first
600 eur pp compensatie

Waar mag ik tekenen..

Lannie
14-01-18, 18:29
Helaas geen 600 euro compensatie, omdat we rechtstreeks hadden geboekt bij Air Canada!
De Verordening EG 261/2004 is echter niet van toepassing op niet-EU-carriers indien er náár Europa wordt gevlogen. De Verordening geldt wél voor alle vluchten vanaf Europa naar eender welk land en voor alle EU-airlines die naar Europa vliegen.

b767-300er
14-01-18, 21:37
Ai. Daar had ik even overheen gelezen.