PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

Chris71
06-10-10, 15:57
Zie hieronder een citaat uit "Reisrevue" vakblad reisbureaus;

"De vluchten gaan op 24 juni 2011 van start en worden op maandag en vrijdag uitgevoerd. ArkeFly kiest ervoor om vanaf Orlando Sanford (SFB) te vliegen in plaats van Orlando International (MCO). ‘Onze Britse zustermaatschappij Thomson heeft al jaren goede ervaringen op deze kleinschalige luchthaven ten noorden van de stad,' zegt Manager Product Ver Manfred Laheij. ‘Ik kan uit ervaring vertellen dat het een stressvrije luchthaven is met korte afstanden en een snelle afhandeling. Door de aanwezigheid van Thomson is er zelfs een speciale TUI ontvangstruimte.'

Prijzen
De vanafprijs voor een ticket Orlando of Miami, inclusief brandstof- en luchthavenbelasting is 539 euro. De vanafprijs voor een pakketreis Florida is 599 euro voor 9 dagen (7 overnachtingen). De tickets van ArkeFly en de reizen van Holland International zijn vanaf half oktober boekbaar."

Ebelix
06-10-10, 16:25
Betekend dit dat Arke naar zowel Orlando als Miami gaat vliegen? Op zich wel begrijpelijk dat Arke in het gat springt dat door Martinair wordt achtergelaten. De Air France/KLM groep zal toch de meeste vluchten over Parijs of Atlanta laten lopen. Ik verwacht niet dat KLM direct naar Orlando of Miami gaat vliegen.

Chris71
06-10-10, 17:00
Staat niet in het bericht, maar kan me voorstellen dat ze vluchr samenvoegen, bv. Amsterdam-Miami-Orlando-Amsterdam. We zullen even moeten wachten tot nadere berichten. Ik hou het ook in de gaten:wink:

[verwijderd]
06-10-10, 20:09
Zoals ik op een andere site heb begrepen gaan ze AMS-Orlando en Miami-AMS vliegen. Maar of je dan weer in Orlando in kan stappen voor de terugweg ???

Tevens begreep ik van velen al dat de drankjes niet gratis zijn bij ArkeFly. :(

A.Hofman
08-10-10, 08:52
Artikeltje uit Orlando Sentinel hier (http://articles.orlandosentinel.com/2010-10-06/business/os-arkefly-amsterdam-orlando-20101006_1_flights-amsterdam-airport-schiphol-orlando-sanford-international-airport)

Eefdepeef
11-10-10, 23:43
Ik denk dat Arke-Fly het op dezelfde basis gaat opzetten als naar Brazilië, nm. Amsterdam-Fortaleza-Natal-Amsterdam. In dit geval Amsterdam-Orlando-Miami-Amsterdam. Dit betekent in de praktijk dat de passagiers voor Orlando aldaar uitstappen en die voor Amsterdam instappen. De passagiers voor Miami blijven of zitten of moeten tijdelijk uitstappen, daarna vertrekt het vliegtuig naar Miami alwaar het zelfde gebeurd. Miami eruit, Amsterdam erin. Het is een georganiseerde chaos. Zo zijn er op het tussenstuk geen geresveerde plaatsen etc.Zoals gezegd doet Arke dit al jaren met de vluchten naar Brazilië. Ik ben benieuwd of Arke op Florida aankomst en vertrek van verschillende luchthavens accepteerd. Bijvoorbeeld
aankomst Orlando, je huurauto droppen in Miami en vandaar vertrekken. Hierdoor vermijd je het eerder genoemde rondje boven Florida. In Brazilië zijn de afstanden tussen Fortaleza en Natal te groot dus is men hiermee waarschijnlijk nooit geconfronteerd.

Ebelix
12-10-10, 07:30
Arkefly heeft juist gezegd dat je in Orlando kan uitstappen en in Miami weer de vlucht terug kan nemen. Het verhaal staat op luchtvaartnieuws.nl

Iris02
15-10-10, 07:20
Mhm, als 599 het goedkoopste tarief is dan zijn ze wel een stukje duurder dan Martinair. Anderzijds, al onze opties liggen nog open aangezien we pas in 2012 terug gaan !

Marco Stern
18-10-10, 21:31
Ja dat zeker, en voor die 599 is het mischien toch mogenlijk dat ik volgend jaar weer naar Florida ga. Mits ik niet terug hoef te vliegen vanaf Miami ik ga geen 6 uur naar het vliegveld rijden. Ben benieuwd heeft iemand al wat meer info te horen gekregen?

Het is mogelijk om een zogenaamde 'open jaw' ticket te boeken. Later deze maand zullen tickets boekbaar worden.

De route zal overigens worden: AMS-SFB-MIA. De eerste stop is dus op Sanford. Tickets zijn inmiddels boekbaar via de winkels en binnen afzienbare tijd via de website.

andromx
19-10-10, 12:16
hallo Marco,

nav jouw bericht dat vluchten al boekbaar zouden zijn heb ik contact opgenomen met een Arke winkel en deze ontkende dit verhaal. Zou "nog enkele weken" duren alvorens de prijzen bekend zijn en te boeken is.
Jammer, wat ik zit op het vinkentouw..

mvg Ron

Marco Stern
19-10-10, 14:09
nav jouw bericht dat vluchten al boekbaar zouden zijn heb ik contact opgenomen met een Arke winkel en deze ontkende dit verhaal. Zou "nog enkele weken" duren alvorens de prijzen bekend zijn en te boeken is.

Dat klopt niet, je kan hen vertellen dat het wel al boekbaar is via TOL. Ik heb het systeem gecheckt en de vluchten staan erin. De vluchten zijn nog niet op ArkeFly.nl boekbaar, maar dat komt snel.

bas&manon
20-10-10, 00:20
Hallo,
ik heb net een mail gehad van arke dat de reizen er vanaf vandaag op staan naar Orlando. Nou heb ik gekeken en nog steeds niks kunnen vinden. Ik ben benieuwd of jullie al wat gevonden hebben van de pakket-reizen rechtstreeks naar Florida?

andromx
20-10-10, 09:53
Prijzen staan erop : gewoon de KLM prijzen, dus zeker geen voordeelprijzen...hoogseizoen (eind juli) rond de euro 950...

Marco Stern
20-10-10, 10:11
De tickets zijn vanaf nu boekbaar op www.arkefly.nl. Vooralsnog geen open jaw mogelijkheid, dat kan je nu nog alleen via het reisbureau boeken. Pakketreizen worden later boekbaar.

Fleurida
23-10-10, 00:42
Dit betekent dat toch dat je terug gaat vanaf Orlando, eerst mee moet naar Miami en daar een poos moet wachten en dan pas doorvliegt naar Amsterdam.....
Dan valt er voor vliegen met overstap toch ook wel wat te zeggen, wordt je tenminste nog even losgelaten uit het vliegtuig. Orlando-Washington 1,5 uur vliegen dan 1,5 uur eruit, lekker lopen, wat eten en voor de nicotineverslaafden onder ons rookruimtes achter de security, en dan nog 7 a 7,5 uur en je bent weer in Amsterdam.

Marco Stern
23-10-10, 13:22
De pakketreizen met ArkeFly vlucht zijn inmiddels online boekbaar bij Arke. zie hier: http://www.arke.nl/vakantie/verenigde-staten/florida/resultaten.aspx

bas&manon
26-10-10, 12:37
Ik heb je paket reizen bekeken, het zijn er wel heel erg weinig in Orlando. Zullen er nog meer bij komen? Is er al iemand bij arke geweest, voor meer info? Hebben ze daar meer aanbod of het zelfde als op internet.

Hallo weet iemand al wat meer over arke? Is er iemand al naar een reisbureau geweest? Er staat nu hellemaal niks meer op de site voor juni 2011 iemand idee waarom? Ik ben zo nieuwsschierig omdat we er hard aan zitten te denken om wat te boeken maar dan moet ik wel weten wat de mogelijkheden zijn vandaar.
Alvast bedankt
Gr. Manon

Marco Stern
26-10-10, 14:37
het zijn er wel heel erg weinig in Orlando. Zullen er nog meer bij komen? Hebben ze daar meer aanbod of het zelfde als op internet.

Er komt nog meer aanbod op de website, maar nog niet alles is beschikbaar gemaakt. Hier wordt op dit moment hard aan gewerkt. Bij de Arke winkels zal je zowiezo meer keuze hebben, omdat zij combinaties kunnen maken van ArkeFly vlucht met hotels die via andere systemen boekbaar zijn. Deze hotels zijn niet gekoppeld aan de website. Je kan dus of nog even wachten tot het online staat of bij een Arke winkel binnenlopen.

pzomerdijk
02-02-11, 11:14
<<Gedeeltelijk verplaatst vanuit ander onderwerp (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=11816)>>

Voor plaatsreservering kun je pas 21 dagen voor vertrek reserveren. Daaraan zitten kosten verbonden (22 euro p.p.!). Hoeft natuurlijk niet, dan krijg je een plaats toegewezen op Schiphol. Je kunt echter niet online inchecken als je NIET aan stoelreservering doet. Dat is een combi.
Ik ben benieuwd hoe de ervaringen zullen zijn en hoe het is om aan te komen op Sanford. <<Zie ander onderwerp (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5698).>>
Verder benieuwd hoe e.e.a. is geregeld op de terugreis. Volgens mij weten ze het zelf ook nog niet helemaal. Mag je wel of niet in het vliegtuig blijven, hoe is het geregeld met de stoelreservering naar Miami???? Veel mensen vliegen dan nog door. Lijkt me lekker chaotisch maar goed, het is dan terug en dan zijn we over het algemeen toch al minder vrolijk.
Verwacht zelf overigens dat je in Miami uit het vliegtuig moet i.v.m. tanken en schoonmaak.

corrus
02-02-11, 11:28
Heenreis Orlando:
Rechtstreeks vliegen naar Orlando (Sanford) , met gereserveerde stoelen (indien je deze hebt gekocht)
Sanford is heel relaxed, zeker t.o.v. OIA. Maar wél iets minder keuze bij de Car-Rentals

Terugreis Miami:
Stoelreserveringen zijn niet mogelijk voor deze vlucht, in Miami dient men eerst uit te stappen, zoals met een normale tussenstop.

Terugreis Amsterdam:
Stoelreserveringen zijn hier weer mogelijk... (ook hier weer tegen betaling)



Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

HKB
03-02-11, 09:24
Wij hebben met Arkefly gevolgen 2 jaar terug,vanuit de Domincaanse Republiek via Jamaica (montego bay ) naar Amsterdam en moesten gewoon in het vliegtuig blijven ruim 2 uur lang.We werden wel verteld dat we de riem af moesten doen toen ze het vliegtuig deden bijtanken.Wij waren niet happy met het feit dat we moesten blijven zitten en daarna nog een lange vlucht voor de boeg hadden.Voor ons geen Arkefly meer.

Njit
03-02-11, 09:38
Welkom in de wereld van de Chartervlucht :) Wij vliegen dit jaar ook met ArkeFly naar Curacao. Enige voordeel: je mag 25 kg meenemen. En als je Comfort Class boekt zelfs 35 kg :)

ArkeFly met bestemming Aruba, Bonaire en Curaçao, Canada en Verenigde Staten


Economy Class: max. 25 kilo
Comfort Class: max. 35 kilo
Premium Comfort Class: max. 45 kilo

Zie verder ook Bagage aan boord (http://www.arkefly.nl/klantenservice.aspx?_r=UWhoU2FzcXhNaGFYYHNsAREzPCQ 9O2wLDzk3FjQsEyURLjABNG4GIRIXLwcjNCklFHQNDSFzcAgaK DwQPSsuK08%3d&FaqNodeId=8910)

Remco Weijts
22-03-11, 13:28
wij hebben 2 jaar geleden ook met arkefly gevlogen,(Dominicaanse Rep)en ik moet zeggen dat me dat zeker is bevallen,wij vlogen comfort class..op de terug weg hadden we een tussenlanding in Punta Cana(Dominicaanse rep)en daar moesten we wel het vliegtuig uit voor een uurtje en toen lekker teruggevlogen naar Amsterdam....
November gaan we naar Orlando en vliegen we weer comfort class met Arkefly

dennis-oostveen
28-04-11, 09:34
Heb op het forum een discussie gelezen over de tussenstop van Arkefly op SFB. Moet ik eruit en door de douane of kan ik blijven zitten?
( kon dit zo snel niet terug vinden ) Ik heb uit nieuwschierigheid een mailtje naar arke gestuurd. Wat ze daar voor antwoord geven hou je niet voor mogelijk:[-(
Het kan voorkomen dat u het toestel tijdelijk dient te verlaten, dit wordt u aan boord verteld.hier schieten we nog niet veel mee op. Hou er rekening mee dat je het vliegtuig moet verlaten en door de douane moet. Het is "point of entry" in de V.S. en dan is het een binnenlandse vlucht naar Miami.

1250
28-04-11, 11:41
Als het de eerste keer is dat je in Amerika landt moet je eruit, daar ga je dan door Immigrations, dat is dan je POE (Point of Entry).

dennis-oostveen
28-04-11, 12:03
Ja ik weet dat wel, maar Arkefly doet het vermoeden dat het een rechtstreekse vlucht is met een stop op Orlando om mensen uit te laden en nieuwe opstappen. Verder kan iedereen blijven zitten of moeten in een ruimte wachten. Iedereen hier op het forum is inmiddels bekend met het feit dat je bij het POE door immigration en costums moet. Misschien voor nieuwe florida reizigers een nuttige mededeling. Ik heb dit inmiddels ook gemeld bij Arkefly, maar hier nog geen reactie op gekregen. Het is wel raar dat ze zeggen dat je pas aan boord te horen krijgt of je uit moet stappen of niet.

en op de terugweg meer dan 1 drankje gratis....!\\:D/

jena1953
28-04-11, 13:09
Zojuist op de site van Arkefly gelezen, zomerkorting van €75 p/p. Voor Orlando op 26/9 comfort klas, terug op 27/10 premium klas zijn we voor twee personen dan €1441 kwijt. Miami is 20 euro totaal goedkoper. Premium klas veel ruimte en 45 kilo bagage, is natuurlijk super voor de terugreis :o)

A.Hofman
28-04-11, 14:05
Voor onze data(23/8-3/9 ,2 volw.1kind) zouden we bij Arke € 700 duurder uit zijn tov United, en daar is al €225 'zomerkorting' van af.

Toedeledoki!

knaapje
28-04-11, 16:14
Helaas heb je op de vlucht Orlando Amsterdam een tussenstop in Miami
SFO 15.45 Mia 17.45 AMS 9.10 uur Vlucht 318

Knaapje

dennis-oostveen
28-04-11, 17:06
Heen is AMS -> SFB -> MIA
Terug is SFB -> MIA -> AMS

Dus het vliegtuig vertrekt uit A'dam Schiphol naar Orlando Sanford en vandaar naar Miami international en dan weer naar A'dam Schiphol. Je kan ook in MIA opstappen, dan is het inderdaad een rechtstreekse vlucht. Mijn voorkeur is echter rechtstreeks naar MIA met KLM. Is wat prijs betreft iets duurder dan ArkeFly, maar je krijg tenminste iets aan boord wat je niet hoeft te kopen, zoals bij ArkeFly het geval is. Of je moet premium class boeken $$$$$$$$$

Teleton
28-04-11, 17:12
Volgens mij is het een rechtstreekse vlucht, vlieg je op Miami dan heb je een tussenstop. Zoals Knaapje al aangeeft en al eerder hier is aangehaald: je vertrekt ( deo volente) om 15:45 lokale tijd uit Orlando. Dat is 'onze" tijd 21:45. Je komt om 9:10 in A'dam aan. Van Orlando naar Miami is geen 11 en een half uur vliegen. Daar zit echt een stop in Miami in, wat een druk vliegveld is waar je wel even staat als de piloot zijn slot niet haalt.

Tel daar bij op dat Arkefly nu niet echt de reputatie heeft van op tijd te vliegen. En dat er slechts twee vluchten in de week verzorgd worden, zodat je bij calamiteiten echt niet op ze hoeft te rekenen.

De vraag is nu: Wist je echt niet dat er een verborgen overstop in de vlucht van Orlando naar Amsterdam zit? Arkefly gaat hier straks nog een heleboel passagiers mee tegen zich in het harnas jagen, ze doen er veel te stiekum over.

dennis-oostveen
28-04-11, 17:31
Ik heb ArkeFly om een aanvullende reactie gevraagd i.v.m. mijn eerdere vraag (zie aantal berichten hiervoor #42 en #44). Het antwoord weet ik al, laat dat duidelijk zijn. Ik vind alleen het antwoord wat vreemd. Je krijgt dus in het vliegtuig pas te horen of je eruit moet....!! Denk je lekker te kunnen blijven zitten tot MIA, moet je eruit om door de immigration en costums te gaan. Je zal je formuliertje nog niet hebben ingevuld zeg.

Ik hou jullie op de hoogte

dennis-oostveen
28-04-11, 17:47
Volgens de site zit er met uitzondering van de premium comfort class maar 1 maaltijd bij met een glaasje drinken en een kopje koffie of thee.

Economy Class


Eten en drinken aan boord

Voor Europese en Middellandse Zee-bestemmingen: keuze uit het uitgebreide assortiment van het ArkeFly Café met o.a. diverse koude en warme dranken, snacks en warme maaltijden (tegen betaling).
Op verre bestemmingen krijgt u één gratis maaltijd, inclusief een glaasje jus d’orange, appelsap of water en een kopje koffie of thee. Tegen betaling keuze uit het ArkeFly (Grand) Café-assortiment.
Comfort Class


Eten en drinken aan boord

Voor Europese en Middellandse Zee-bestemmingen: keuze uit het uitgebreide assortiment van het ArkeFly Café met o.a. diverse koude en warme dranken, snacks en warme maaltijden (tegen betaling).
Op verre bestemmingen krijgt u één gratis maaltijd inclusief een drankje (keuze uit jus d’orange, appelsap, water, bier of wijn) en een kopje koffie of thee. Tegen betaling keuze uit het ArkeFly (Grand) Café-assortiment.

Premium Comfort Class*


*Op alle vluchten van en naar Aruba, Bonaire en Curaçao en incidenteel op andere bestemmingen.


Eten en drinken aan boord

Op vluchten van/naar Europese en Middellandse Zee bestemmingen ontvangt u een welkomstdrankje en een maaltijd met een drankje.
Op verre bestemmingen krijgt u een welkomstdrankje, twee uitgebreide maaltijden en gratis (alcoholische) drankjes gedurende de vlucht.
Als dit in het vliegtuig niet zo is, moeten ze het personeel maar niet aanpakken. Prima gastvrije service

knaapje
28-04-11, 18:13
...en let even op:
economy class krijgt : een glaasje.....
comfort class heeft de keuze uit....

Dat zal toch niet betekenen, dat comfort class een heel blikje krijgt?? :grin:
en ook nog bier of wijn.
Hetzelfde verschil als een etentje en een dinertje voor Moskovitch ??

De teksten zijn duidelijk door handige marketing figuren opgesteld.
Zo scherp als wat en straks maar klagen over een hoop teleurgestelde reizigers.
Er wordt bijv. alleen uitgebreid over de heenreis gesproken, maar over de terugreis met een tussenstop, geen woord.
Knaapje

jena1953
28-04-11, 19:51
@Teleton;
Nee, ik wist echt niet dat er op de terugvlucht een tussenstop zat, had ik bij nader inzien wel gezien moeten hebben. Het zou dan mooi zijn om vanuit Miami naar Amsterdam te vliegen, maar die mogelijkheid is er op de site niet. Ik dacht dat onze keus al vaststond, maar ik geloof dat ik toch nog even verder moet kijken.

knaapje
28-04-11, 20:02
@Jena1953
In eerdere postings van je lees ik, dat je diverse lange vluchten gemaakt hebt, ook met tussenlandingen.
Lijkt het je juist dan niet relaxter om met een betrouwbare maatschappij qua vliegtijden met een tussenstop van zo'n 3 uur bijv. te gaan? Zit je niet zo lang achter elkaar, kan je lekker de benen strekken en je bent ook al door alle formaliteiten heen.
Eventueel kan je bijv. bij United ook meer beenruimte nemen of proberen bij een andere maatschappij de speciale stoelen bij een uitgang te krijgen.

Knaapje

jena1953
29-04-11, 00:37
Opzich vind ik een tussenlanding niet echt relaxter, natuurlijk wel prettig om even de benen te strekken, maar het heeft beslist niet mijn voorkeur. Het is niet enkel de lange vliegreis, maar de reistijd met een tussenstop in zijn geheel. Vandaar dat de vlucht van Arkefly me wel iets leek, zeker met de optie comfort of premium klasse. Maar ik ga nog wel even shoppen op internet.

pzomerdijk
29-04-11, 14:19
Wij vliegen naar Orlando Sanford met ArkeFly. Heen dus rechtstreeks, daar was het ons om te doen; terug via Miami.... Heen rechtstreeks vliegen vinden wij prettig. En.... al die gerenomeerde lijnvluchten zijn ook niet altijd op tijd. Regelmatig wordt aansluiting gemist en heb je een heel gedoe. Vertrekt een vliegtuig later, dan ga je toch zitten denken..... halen we het wel..... Nou, dat vind ik helemaal niet prettig. Maar goed, smaken verschillen. Terug via Miami, even uitstappen hoeft niet te rennen naar een andere gate, en dan terug naar A´dam. Wat is het verschil met al die ,,overstap lijnvluchten´´. Het gaat maar om vliegen... En dat eten, heb met veel maatschappijen gevlogen, allemaal bagger... En dat drankje extra, pffff, zal me een biet zijn. Vliegen moet nou eenmaal en is voor ons nog geen onderdeel van de vakantie.... Meer noodzakelijk kwaad. Nu zullen er wel weer reacties komen dat je kunt gaan zwemmen, met de boot, onderzeeer, enz. maar dan toch maar met ArkeFly. Laten we het allemaal eerst maar eens afwachten in juni.... Zal allemaal best wel meevallen...

corrus
29-04-11, 18:03
Als ik in het reserveringssyteem kijk staat er een een "turn over" tijd van ongeveer 20 minuten, dus voor uitstappen zal niet zoveel tijd zijn :D

pzomerdijk
29-04-11, 18:19
Nou, vliegtuig moet schoongemaakt worden en moet afgetankt worden. Dan mag je echt niet blijven zitten.... Dus, even terug naar de wachtruimte en dan ,,opnieuw'' instappen, dat weet ik haast wel zeker...

corrus
29-04-11, 19:20
Lijkt mij ook wel...
Hoewel het anders wordt aangegeven in Amadeus...
Maar het zal best wel goed gaan...

En het meest belangrijke is dat jullie blij zijn met jullie beslissing om ArkeFly te vliegen, want dáár gaat het tenslotte om...

dennis-oostveen
29-04-11, 21:01
Omdat ik niet tevreden was over het antwoord van ArkeFly eergisteren (bericht #42) heb ik een aanvullende vraag gesteld. Mijn vraag aan hun was:
Is het niet zo dat wanneer je voor het eerst op Amerikaans grondgebied komt je verplicht door immigration en costums moet? Hier het antwoord van ArkeFly:
Bij de tussenlanding welke gemaakt wordt in Orlando kan het zijn dat u het toestel tijdelijk dient te verlaten ivm schoonmaken of bijtanken van het toestel. U hoeft in ieder geval niet opnieuw door de douane en ook de bagage hoeft u niet opnieuw in te checken.
Dit is alleen van toepassing wanneer u een vlucht zou reserveren waarbij u dient over te stappen naar een ander toestel.
Met ArkeFly wordt er met hetzelfde toestel doorgevlogen.Waarschijnlijk heeft ArkeFly een uitzonderingspositie in de V.S. Wie o wie gaat er met hun naar Miami, laat ons het even weten! Ben toch echt benieuwd hoe dit dan zit.

jena1953
30-04-11, 11:13
Na veel speurwerk maken wij waarschijnlijk toch de keus om met Arkefly naar Orlando te gaan. Op de heenreis kiezen wij voor Comfort class en op de terugreis de premiumclass, die nu i.v.m. de zomerkorting redelijk geprijsd is, en ook een redelijk comfortabele beenruimte bied. De tussenstop op Miami nemen we dan maar voor lief. We zullen wel zien of het ons bevalt, wat dat betreft is het toch altijd een gok. Valt het tegen, gaan we volgend jaar weer op zoek naar een andere vervoerder.

Zodra we de tickets geboekt hebben voor sep/oktober begint voor ons de voorpret al.

@pzomerdijk, Ik hoor graag jullie ervaring in juni :smile:

Njit
02-05-11, 00:28
Wij zijn begin dit jaar met Arkefly naar Curacao gevlogen. Niks mis mee. Gewoon de standaard-klasse geboekt, voor het entertainment hadden we de eigen laptop bij ons en ipods. Je krijgt voldoende eten en drinken en een flesje water kost je ook weer niet de kop (2 euro dacht ik). Het zou niet mijn eerste keuze zijn maar echt een drama is het ook niet..

Tans4USA
02-05-11, 12:18
Wij vliegen in oktober met Arke Fly naar Sanford en hebben comfort klasse geboekt met de zomerkorting die tot 3 mei loopt.
Mijn zwager die meegaat en langer dan 2 meter is heeft premium comfort geboekt. Ben erg benieuwd, omdat mijn schoonmoeder meegaat wilde ze graag een direct vlucht.
Bijkomend voordeel is dat je in comfort klasse 35 kg bagage mee mag nemen en in premium comfort 45 kg \\:D/

Njit
02-05-11, 12:58
Ik ben zelf 1m97 en kon op zich prima in de normale stoelen zitten zolang de mensen voor me hun stoel niet naar achteren deden. Comfort is iets meer, Premium Comfort is wel erg ruim. Daar kun je gewoon languit liggen :)

jena1953
02-05-11, 14:38
Wij hebben inmiddels de tickets geboekt, heen comfort class en terug premium comfort, en dan zowat languit kunnen klinkt wel heel aantrekkelijk, dus we zijn zeer benieuwd.

Onze eerste vliegreizen waren ook een soort avontuur en zeker het begin van de vakantie. Maar hoe vaker je vliegt en hoe ouder je wordt, dan is vliegen voor ons niets meer dan een manier om te komen waar we willen zijn. Na twee films gezien te hebben, is dat ook niets meer, uit het raampje zie je zowat hetzelfde, dus niet echt ontspannend. Onze ereaders gaan wel mee, dus lezen tot je ogen moe zijn, en dat is voor ons gelukkig niet echt een straf :razz:
Ik zou bv ook heel graag nog eens naar Australie willen, maar begin er niet aan vanwege de zeer lange reistijd.

Njit
02-05-11, 14:53
Hier staan filmpjes van de verschillende klasses: http://www.arkefly.nl/travelclasses.aspx

@jenna: terug kunnen julie dus 45kg pp meenemen. Da's wel lekker veel! Ik weet alleen niet hoe je dat precies moet regelen want 'Eén stuk ruimbagage mag maximaal 32 kilo wegen'. En volgens mij mag je maar 1 stuk meenemen.

jena1953
02-05-11, 16:48
Hier staan filmpjes van de verschillende klasses: http://www.arkefly.nl/travelclasses.aspxDank je wel, vooral bij premium is het verschil in beenruimte goed te zien.
@jenna: terug kunnen julie dus 45kg pp meenemen. Da's wel lekker veel! Ik weet alleen niet hoe je dat precies moet regelen want 'Eén stuk ruimbagage mag maximaal 32 kilo wegen'. En volgens mij mag je maar 1 stuk meenemen.Eén stuk ruimbagage mag maximaal 32 kilo wegen

In mijn optiek betekent dit, dat je in geval van 35 en 45 kg twee koffers of tassen mee kan nemen. Verder kan ik nergens iets vinden over de hoeveelheid koffers cq tassen p/p. Maar voor alle zekerheid zal ik wel even contact opnemen met Arkefly. Ik laat het hier nog wel even weten.
Bedankt in elk geval dat je mij hier op hebt gewezen, zou erg lullig zijn als we straks bij de balie met twee koffers van 45 kg staan ;)

knaapje
02-05-11, 16:52
.........En volgens mij mag je maar 1 stuk meenemen.
...........

Vreemd genoeg is dat op de site nergens terug te vinden.

Doet een beetje vreemd aan als je 35 kg mee mag nemen en dat moet over 2 koffers zijn.
Ook staan nergens maximale maten voor de in te checken koffers zoals bij andere luchtv.mijen.
Wel voor handbagage (de bekende 115 cm), die trouwens ook maar 7 kg mag wegen.

Knaapje

jena1953
02-05-11, 18:26
@knaapje, het zou best kunnen dat je maar één stuk ruimbagage mee mag nemen, maar dan lijkt het mij erg onlogisch om de nadruk op één stuk ruimbagage te leggen. Dan had er ook kunnen staan "uw koffer cq tas mag maximaal 32 kilo wegen". Maar goed dat is mijn optiek. Ik heb inmiddels een mail gestuurd en het antwoord zal ik hier dan posten. Ik kan mij zo voorstellen, dat we in Florida gewoon een flinke sport/reistas kopen als de koffers al aan het toegestane gewicht zit.
Overigens is die 7 kilo handbagage niet uitzonderlijk, en daarbij mag je ook de volgende handbagage nog meenemen.


U mag naast de toegestane handbagage het volgende meenemen:

Babyartikelen voor gebruik aan boord
Eén jas en een paraplu of wandelstok
Eén plastic tasje met ‘duty free’ artikelen
Een aantal tijdschriften en/of boek
Eén kleine foto- en of videocamera
Eén laptop
Ik neem ook een minilaptop mee in een gewone laptoptas, dus daar gaat ook nog het e.e.a. in.
Deze wordt niet gewogen.

Het onderstaande vond ik op flybrazil met Arkefly

Economy Class:
U mag 7 kg handbagage en 20 kg ruimbagage meenemen.
Comfort Class:
U mag 7 kg handbagage en 25 kg ruimbagage meenemen.
Star Class:
U mag 2 stuks handbagage meenemen aan boord (max. 7 kg. per stuk) en u mag 30 kg. ruimbagage inchecken.
Het maximaal aantal kilogram per vluchtklasse mag meegenomen worden in 2 koffers.
Let op! 1 stuks ruimbagage (incl.overgewicht) mag i.v.m. cao voorwaarden maximaal 32kg wegen

Marco Stern
02-05-11, 21:28
Er wordt bijv. alleen uitgebreid over de heenreis gesproken, maar over de terugreis met een tussenstop, geen woord.
Knaapje

Die info stap in stap 3 van het boekingsproces vermeld;

Op de vlucht OR 318 Sanford-Orlando-Amsterdam wordt een tussenlanding gemaakt op Miami. Het kan voorkomen dat u verzocht wordt het toestel tijdelijk te verlaten in verband met bijtanken of schoonmaken van het vliegtuig


Nee, ik wist echt niet dat er op de terugvlucht een tussenstop zat, had ik bij nader inzien wel gezien moeten hebben. Het zou dan mooi zijn om vanuit Miami naar Amsterdam te vliegen, maar die mogelijkheid is er op de site niet. Ik dacht dat onze keus al vaststond, maar ik geloof dat ik toch nog even verder moet kijken.

Ik zie dat je je ticket al geboekt hebt, maar in de fysieke winkel had je wel een ticket kunnen boeken AMS->SFB en terug MIA->AMS. Helaas ondersteunt de website dit soort 'open jaw' constructies niet.

Ik dacht dat ik een beetje klaar was met Florida, maar het kriebelt weer! En nu blijkt ArkeFly al een week eerder te gaan vliegen op Florida, al vanaf 17 juni. Je vliegt al voor 421,- naar Orlando nu, dat is natuurlijk een koopje! :) Ik heb vandaag een optie genomen op Orlando 17 juni t/m 1 juli voor deze ticketprijs. Overigens blijft ArkeFly vliegen op Florida, ook na 19 december - wat nu de laatst boekbare retourdatum is.

jena1953
02-05-11, 21:49
Ik zie dat je je ticket al geboekt hebt, maar in de fysieke winkel had je wel een ticket kunnen boeken AMS->SFB en terug MIA->AMS. Helaas ondersteunt de website dit soort 'open jaw' constructies niet.

Wellicht dat ze die optie in de toekomst ook op de site gaan geven, voor nu heb ik er vooralsnog geen spijt van gewoon op deze manier te vliegen. Die overstap zullen we wel overleven denk ik :razz:

Mijn voorkeur gaat uit naar zoveel mogelijk online af te handelen, er hoeft niemand vrij te nemen en zo, het gemak dient de mens.


Ik dacht dat ik een beetje klaar was met Florida, maar het kriebelt weer!

Volgens mij is het zo, dat wanneer je eenmaal in Florida bent geweest, je er gewoon terug moet komen. Ik had zelf nooit verwacht dat het zo verslavend zou werken.



En nu blijkt ArkeFly al een week eerder te gaan vliegen op Florida, al vanaf 17 juni. Je vliegt al voor 421,- naar Orlando nu, dat is natuurlijk een koopje! :) Ik heb vandaag een optie genomen op Orlando 17 juni t/m 1 juli voor deze ticketprijs. Overigens blijft ArkeFly vliegen op Florida, ook na 19 december - wat nu de laatst boekbare retourdatum is.

Dat is een mooie prijs, ben een tikkie jaloers, wij moeten nog even wachten :razz:

jena1953
05-05-11, 12:11
Ik heb inmiddels antwoord van Arkefly over de bagage. Op de vraag wat te doen als je bij comfort class en premium respectievelijk 35 en 45 kilo ruimbagage mee mag nemen, terwijl het toegestane aantal kilo's per koffer 32 is, kreeg ik als antwoord, dat het dan toegestaan is, de bagage over twee koffers per persoon te verdelen. Dat wordt dus flink shoppen in Florida :-)

hvm
08-05-11, 17:42
Wij gaan 2 X per jaar naar Florida, dit even gemeld bij arkefly en gevraagd naar de prijs en beschikbaarheid voor 30 sept. heen en 15 dec.2011 terug.
Die prijs was nog niet bekend
wij kregen het advies om in juli nog maar eens terug te bellen.
Dus maar bij United geboekt.
Zo jammer dat het zo slecht geregeld is, gelukkig niet bij United.
m.vr.gr. Huib

Marco Stern
08-05-11, 19:27
Wij gaan 2 X per jaar naar Florida, dit even gemeld bij arkefly en gevraagd naar de prijs en beschikbaarheid voor 30 sept. heen en 15 dec.2011 terug. Die prijs was nog niet bekend

De maatschappij heeft er voor gekozen om dat soort lange reisduren niet aan te bieden. Dit is om de verkoopbaarheid van terugvluchten optimaal te houden. Een nadeel is dat ze dan mensen als jou als klant mislopen. Of dat dan slecht is... tja.. het is een keuze.

Overigens.... ArkeFly heeft een extra vlucht toegevoegd op 17 juni. Deze vliegt alleen naar Orlando en niet door naar Miami. Je kan deze boeken voor 399,-. Ik heb hem al in optie laaten zetten bij het reisbureau voor mijn eigen vakantie.

jarjarbinks
11-05-11, 21:21
Zie dat er nog een aantal goedkope vluchten beschikbaar zijn naar Orlando in de maand juni. Dit alles bij Arke Fly

Hieronder een voorbeeld voor € 399,- even proberen voor de lastminute boekers:
Plaatje is iets onduidelijk maar probeer maar eens van 17 juni t/m 1 juli.

zie hier: http://www.arkefly.nl/vluchten/amsterdam-amerika.aspx?utm_medium=partner&utm_campaign=florida&utm_content=arkeflybanner1&utm_source=floridaforum.nl&network=canberra


http://www.familyatholiday.eu/effe/arkefly.jpg

pzomerdijk
22-06-11, 20:04
Afgelopen vrijdag is de eerste vlucht vertrokken. In ieder geval op tijd, zelfs een kwartier eerder. Op een ander forum gelezen dat e.e.a. is te vergelijken met Martinair en dat de heenreis goed is bevallen.
We merken het wel... Eerste berichten zijn tenminste goed.

Marco Stern
22-06-11, 20:27
Ik ben met de eerste vlucht meegegaan en was prima, geen bijzonderheden. Sanford is ook een erg relaxed vliegveld moet ik zeggen, ik was zo door de security en had
meteen m'n koffer. Volg m'n blog voor meer....

pzomerdijk
22-06-11, 23:13
Goed om te horen. Mooie auto overigens die HHR. Toen deze net uit was ook onze auto bij Alamo (2006) Relaxed bakkie.
Zit alle autohuur een beetje bij elkaar in de buurt, wij hebben gehuurd bij Dollar. Verder lees ik dat je een internetdongle van Virgin hebt gekocht bij de WallMart. Koop je daar dan ook je ,,tegoed'' of kun je dat activeren via een website. Ik heb waarschijnlijk wel internet in de villa, maar voor het geval dat bagger is dan koop ik denk ik ook zo'n dongle-tje.
Veel plezier en we zullen je blog blijven volgen. Leuk om te lezen.

Pietc
25-06-11, 18:25
@Marco, in wat voor vliegtuig vloog je? Als het goed is heeft Arke 2 soorten voor long-haul vluchten. Een 767-600 zonder in-seat entertainment en een 767-600 (winglets) met in-seat entertainment. In juli vliegen wij ook met Arke en ik kan nu al inloggen om de stoelen te kiezen en ook om een personal entertainment system te huren maar het lijkt me zonde om ervoor te betalen terwijl er al in-seat entertainment aanwezig is.

De voorwaarden van Arke zijn ook niet echt eerlijk zo te lezen (voor in geval je de PEP hebt gehuurd en er toch in-seat aanwezig is):
Voorwaarden Persoonlijk Entertainment Programma
De service is niet-restitueerbaar bij wijzigingen op verzoek van de klant. De reservering wordt gemaakt voor een Persoonlijk Entertainment Programma en niet voor een specifiek type programma. Aan boord heeft u dus ofwel een In-seat Entertainment ofwel een Personal Entertainment Player. Indien het Persoonlijk Entertainment Programma (ofwel het In-seat Entertainment ofwel de Personal Entertainment Player) aan boord niet aanwezig is, ontvangt u een terugbetaling. Voor vluchten die vanuit Nederland twee bestemmingen aandoen, een gecombineerde vlucht, kunnen reizigers voor de heenvlucht tot het eerste station over een Persoonlijk Entertainment Programma beschikken en kunnen reizigers voor de terugvlucht vanaf het tweede station naar Nederland over een Persoonlijk Entertainment Programma beschikken

Marco Stern
25-06-11, 18:52
Het was de versie zonder winglets, de witte zoals je in mijn eerste blog op de foto kan zien. Er zit geen entertainment systeem in je stoel maar ik weet niet of het altijd hetzelfde vliegtuig is - maar denk het wel. Wat vind je niet eerlijk aan de tekst die je quotte? Overigens vlieg je met ArkeFly en niet met Arke ;)

Pietc
25-06-11, 21:41
Er zit geen entertainment systeem in je stoel maar ik weet niet of het altijd hetzelfde vliegtuig is - maar denk het wel. Wat vind je niet eerlijk aan de tekst die je quotte?

Ok, bedankt voor de duidelijkheid! Ik zal gewoon een PEP gaan reserveren dan. Wat ik van die voorwaarden heb begrepen is dat de service, oftewel het huren van die PEP, niet-restitueerbaar is als er een PEP aan boord is (logisch) of er een in-seat entertainment aanwezig is. Sinds de in-seat voor iedereen gratis is zou je dan verwachten dat je het geld terugkrijgt. Dus vandaar dat het dan niet eerlijk is maar misschien lees ik het verkeerd.


Vertrek jij dan binnen 21 dagen. Leg mij anders eens uit waarom jij nu al stoelen kunt reserveren! Ik heb begrepen dat je dat extra moet betalen (22 euro voor retour met daaraan gekoppeld online-inchecken) 21 dagen voor vertrek. Of heeft het met je klasse te maken?

Ik vertrek inderdaad binnen 21 dagen. Wij vliegen Comfort Class. Om stoelen te reserveren moet je inderdaad extra betalen. Tevens kan je dus dan ook meteen een aantal andere opties kiezen/reserveren zoals entertainment system, duo seat, maaltijd en lounge.

cybertal
30-06-11, 12:32
Wij hebben gisteren een Arkefly vlucht geboekt Amsterdam-Orlando, Orlando-Amsterdam. Vertrek 8 juli en terug 18 juli, comfort class.
Wij hebben al met veel vliegtuigmaatschappijen naar de USA gevlogen en al verschillende onplezierige dingen meegemaakt, zowel met Nederlandse als Amerikaanse.
Vliegtuigen met vertraging, extra tussenstop zonder dat die gemeld was, onvriendelijke stewardessen, heel vies eten, vieze vliegtuigen enz.
Arkfly was in ons geval 250,- euro p.p. goedkoper dus alle minpunten van geen eten en 1 drankje en een extra tussenstop in Miami neem ik op de koop toe.
Wij vinden het eten toch nooit lekker in het vliegtuig en nemen zelf wat lekkers mee en op de terugreis nemen we een slaappilletje en zijn we zo weer in Amsterdam!!
Ga me er ook niet meer druk om maken!

dennis-oostveen
30-06-11, 12:45
@ Cybertal,
De discussie ging er toen om of je als passagier naar Miami uit moest stappen en door douane en immigratie of kon blijven zitten. Arkefly deed het namelijk overkomen dat iedereen kon blijven zitten en niet door C&I hoefde. Dit is nu duidelijk en ze waren "een beetje dom". Verder is het eten in het vliegtuig als bij elke maatschappij en daar maak ik nooit een probleem van en van die 250 euro kun je inderdaad nog iets leuks kopen. Let wel op met eten meenemen naar de USA dat je dit aangeeft op het witte formulier of achterlaten in het vliegtuig, aangezien je niet alles mag invoeren. Kijk voor meer info op: http://help.cbp.gov/

Alvast veel plezier met jullie sunny vacation!

pzomerdijk
01-07-11, 13:43
Wij vliegen ook met ArkeFly. Dezelfde discussie gehad met het Arke reisburo die ook deden voorkomen alsof je kon blijven zitten. Nou, mooi niet. Dat wisten we toen al. Voor ons maakt het niets uit. Ons eindpunt is heen Sanford.
En terug... vanaf Sanford.... door de douane richting Miami..... Daar dan wel ff uitstappen en vervolgens weer instappen en naar Amsterdam. Of dat zo is ga ik dan maar vanuit en lijkt ook logisch. Dus eindstation Sanford met ArkeFly lijkt iets praktischer. Aan de andere kant lijkt de afhandeling op Sanford redelijk snel te gaan. Begrijp echter nog steeds niet waarom bagage ,,niet-wordt-doorgelabeld''. Op andere overstapplaatsen heb ik nooit onze bagage weer moeten ophalen.
Verder nog wel wat meer maffe dingen bij Arke zoals het reserveren van een stoel. Heb dat inmiddels gedaan + een entertainment, toch weer 37,50 voor enkeltje (3 pers.). En online inchecken...... kan niet.... i.v.m. veiligheid volgens ArkeFly. Terug kan pas weer 21 dagen voor vertrek en hoe ze dat gaan regelen met nog een half vol vliegtuig voor bestemming Miami.... We zullen het op het forum wel weer horen.
Of toch nog een ingewikkelde procedure voor de terugreis...? We laten ons verrassen. Maar dan hebben we toch al de P... in....
Blijft echter ook voor ons dat de ticketprijs het meest aantrekkelijk was t.o.v. alle andere ,,overstap-vluchten''.

dennis-oostveen
01-07-11, 17:42
Met alle maatschappijen, maakt niet uit uit welk land je komt, het eerste vliegveld waar je in de U.S. aankomt moet je door de customs & immigration. Daardoor moet je ten alle tijden allemaal het vliegtuig verlaten en je koffer op halen. Ook wanneer het vluchtnummer hetzelfde is en met het zelfde vliegtuig verder gevlogen wordt. De rest van de reis wordt dan beschouwd als een binnenlandse vlucht, dan ben je eerder klaar met je koffers en hoef je het hele security systeem niet meer door.
Op de terugreis worden de koffers wel doorgelabeld en kun je gewoon van toestel wisselen. Hoe dit in zijn werk gaat met Arke weet ik niet, de koffers zullen uiteraard blijven liggen, maar of de passagiers die in Sanford zijn opgestapt hier uit moeten stappen denk ik niet. Ze zullen het vliegtuig in Sanford kaar maken voor de terugreis naar Amsterdam. Sanford Airport is lekker kleinschalig en het gaat er rustig aan toe. Er landen niet heel veel internationale vluchten gelijktijdig zoals op Miami, dus de douane zal ook niet druk zijn.

Alvast veel plezier met de vlucht en je vakantie.

Dennis

Marco Stern
05-07-11, 15:24
Hoe dit in zijn werk gaat met Arke weet ik niet, de koffers zullen uiteraard blijven liggen, maar of de passagiers die in Sanford zijn opgestapt hier uit moeten stappen denk ik niet.Ik ben net terug uit Florida met ArkeFly en kan je vertellen dat we wél moesten uitstappen in Miami. We kregen een transferkaart mee en mochten even vrij rondlopen in de algemene wachtruimte waar de taxfree winkels enzo zijn. Alle handbagage moest je wel het vliegtuig uit halen. Dit duurde een half uurtje, waarna we weer als eerste in mochten stappen en vervolgens de reizigers die vanaf Miami terugvlogen.
Sanford Airport is lekker kleinschalig en het gaat er rustig aan toe.Klopt, ik was binnen 5 minuten ingecheckt en door de douane.
alle minpunten van geen etenDat klopt niet, je krijgt wél eten. Echter is dit slechts één keer terwijl je bij de lijndiensten over het algemeen twee keer eten krijgt. Maar inderdaad lekker belangrijk. Je neemt of zelf wat mee of je koopt wat extra in het vliegtuig.

Norbert
06-07-11, 10:18
Misschien lees ik er overheen, maar is het niet mogelijk om met Arkefly op de heenreis uit te stappen op Sanford en bij de terugreis op te stappen in Miami? Dan heb je toch 2 rechtstreekse vluchten en kun je mooi een leuke tour door Florida doen.

corrus
06-07-11, 10:26
Dien je dit wél op die manier ook te boeken...

Dus heen Amsterdam - Orlando
Terug Miami - Amsterdam.

Geen probleem hoor...

dennis-oostveen
06-07-11, 19:01
Kan dat ook online? Ik zie die keuze namelijk niet staan.

Ik ben van plan om volgend jaar mei met Arke te gaan.
Wilde eerst KLM rechtstreeks naar MIA, maar qua kosten is het
met Arkefly stukken goedkoper. Voor het zelfde geld zit ik dan premium comfort en mag ik 35 kilo p.p. bagage meenemen. Is weer 2 bowlingballen voor deze jongen.

Marco Stern
06-07-11, 19:12
is het niet mogelijk om met Arkefly op de heenreis uit te stappen op Sanford en bij de terugreis op te stappen in Miami?Ja dat is wél mogelijk, maar alleen via een reisbureau. Zo'n ding van baksteen dus, in een winkelstraat :) Echter kan het wel zo zijn dat je duurder uit bent omdat kortingen veelal op retours zijn berekend waarbij heen&terug Orlando Sanford óf Miami is.
Kan dat ook online? Ik zie die keuze namelijk niet staan.Klopt, dit is op dit moment nog niet online mogelijk en ik verwacht niet dat dit heel snel zal gebeuren omdat de website daar niet op berekend is.
Ik ben van plan om volgend jaar mei met Arke te gaan. Wilde eerst KLM rechtstreeks naar MIA, maar qua kosten is het met Arkefly stukken goedkoper. Voor het zelfde geld zit ik dan premium comfort en mag ik 35 kilo p.p. bagage meenemen. Is weer 2 bowlingballen voor deze jongen.Je kan echter nu nog geen ArkeFly tickets boeken voor mei 2012, dat zal pas over een paar maanden kunnen. Wat de bagage betreft kan je met Premium Comfort zelfs 45 kilo meenemen. Met Comfort kan je 35 meenemen :-) Ik zie dat dit op de algemene info pagina (http://www.arkefly.nl/luggage.aspx) nog niet goed staat vermeld.

lautje.
12-07-11, 16:59
Wij vliegen aanstaande vrijdag met Arkefly naar Orlando Sanford, ik ben benieuwd! Wij vliegen heen economy en terug comfort class, en dan mag je inderdaad 35kg per persoon mee (twee koffers dus), dus dat is wel héél fijn! Jullie zullen nog wel van me horen hoe het ons bevallen is :-) En anders kunnen jullie het lezen op onze blog: http://lautje-amerika.blogspot.com/

rotarynette
12-07-11, 20:38
Wij vlogen heen economy(let wel als je bovengemiddeld bent zit je echt niet lekker!) op een vrijdag naar Sanford en een maandag vanaf Miami naar Amsterdam,premium,prima te doen lekker voorin en een keuzemenu!
Jammer dat de films op heen en terugweg hetzelfde waren.
Voor de transit mensen vind ik het nog wel rommelig,vanuit Sanford kwam ons vliegtuig naar Miami,mensen moesten eruit en alle handbaggage eruit!
Deze mensen kregen een aparte instapkaart en bij boarden moesten zij het eerste weer in het vliegtuig en de kaart inleveren,voor vertrek misten ze nog kaarten en moest er weer geteld worden anders mocht het vliegtuig niet weg.
Let op mensen die AMS-Sanford met tussenstop Miami hebben,doe bij de uitstap je gekochte parfums en drank in je koffer,want het word in beslag genomen ook al is het in AMS geseald!!

cybertal
22-07-11, 16:49
Zijn net terug met Arkefly! Prima gegaan!
Vlogen comfortclass naar Orlando, vlucht was goed en je kreeg 1 welkomsdrankje.
Verder kreeg je nog 1 warme maaltijd met drankje en daarna nog eens koffie of thee.
Als je daarna nog iets te eten of te drinken wilde hebben kon je dit kopen en er was genoeg om te kiezen tegen redelijke prijzen.
Omdat wij dit allemaal van te voren wisten hadden we vanalles meegenomen dus hadden verder niks meer nodig.
De passagiers die verder vlogen naar Miami moesten uitstappen en door de Douane in Orlando.
Bij de terugvlucht inderdaad een tussenstop in Miami en pas in Miami kregen we te horen dat we moesten uitstappen voor een uurtje en in de buurt van de Gate moesten blijven, dit wist men niet bij het inchecken!
Bij terugkomst in het vliegtuig was er een technisch probleem en hadden we een vertraging van 2 uur!
I.p.v. van 9 uur vliegen hebben we 9 uur en 45 min teruggevlogen maar omdat dit een nachtvlucht is hebben we lekker geslapen en waren we zo weer terug in Amsterdam.

BrendaPink
23-07-11, 14:00
Op 2 september vliegen wij met ArkeFly naar Miami.
Nu vind ik het erg onduidelijk hoe het zit met films en entertainment onderweg.
Je kan alleen een Personal Entertainment ding huren voor 15 euro, maar op de routes naar de Middellandse zee bestemmingen wordt een standaard programma aangeboden.

Betekent dit nou dat als ik maar iets van een film wil kijken ik altijd 15 euro kwijt ben op de vlucht naar Miami?

Njit
23-07-11, 14:07
Zo heel onduidelijk is het niet. Het is precies zoals het er staat:


Entertainment aan boord

Als Economy Class en Comfort Class passagier aan boord van de Boeing 767 op vluchten langer dan 6,5 uur, kunt u een persoonlijk Entertainment Programma huren. Vliegt u Premium Comfort Class? Dan maakt u hier gratis gebruik van. Aan boord van een Boeing 737 en een Boeing 767 naar Europese en Middellandse Zee bestemmingen wordt een standaard entertainment programma aangeboden.
Aangezien je langer dan 6.5 uur in het vliegtuig vliegt en niet naar de Middellandse Zee bestemming gaat zul je een kastje moeten huren. Of extra bijbetalen voor Premium Comfort Class.

Zelf nemen we meestal een laptop mee (als we met Arke vliegen). Die houd het wel twee films uit. En de rest van de tijd vermaken we ons wel met slapen, lezen en muziek luisteren.

pzomerdijk
23-07-11, 14:58
Gisteren naar Sanford gevlogen met ArkeFly. Vlucht is op zich prima verlopen maar wel een gehannes als je wat extra's wilt drinken o.i.d. Staan ze te klooien met zo'n portable cardreader die het niet doet. Het duurt ook allemaal een eeuwigheid. Zitplaatsen zijn redelijk, beenruimte goed, eten als gebruikelijk in het vliegtuig, personeel vriendelijk.... Alleen uitstappen duurde erg lang. Eerst moesten de Orlando-gangers eruit, even later moesten die weer gaan zitten en moesten de Miami-gangers als eerste eruit. Uitstappen duurde al met al een half uur. Afhandeling op Sanford was prima, druk bij de douane maar alle poorten waren open en een hostess delegeerde je naar een rij. Koffers stonden al klaar naast de band en kon zo doorlopen (security kan, maar als je geluk hebt kun je door) naar Car Rental (Dollar). Ook hier direct aan de beurt, er was veel personeel bij Dollar. Papierafhandeling van prepaid voucher, auto toegewezen en wegwezen. We hebben naar Davenport (27) ongeveer 20 minuten langer gedaan dan vanaf MCO. Prima te doen.

Teleton
02-08-11, 17:18
Dan hebben we dezelfde route, wij gaan 5 augustus ook dus via Orlando richting Miami. Dus als ik het goed begrijp mag men wél b.v. eten kopen achter de douane en mee het vliegtuig in nemen?

Achter welke douane bedoel je precies? Vuistregel *): Als je vanaf Amsterdam vertrekt mag je zoveel eten meenemen in het vliegtuig als je maar wil. Aangekomen in Amerika wordt het oppassen, want je mag geen 'eten' invoeren. Wil je iets te nassen meenemen voor op het traject Orlando- Miami dan moet je dat na Customs en Immigration op de kop zien te tikken.

*) Meer info in dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=696)Hier gaat het eigenlijk over Arkefly.....

mrloes
02-08-11, 22:21
hOi allemaal

Heb vandaag bericht gehad: ze verwachten de tarieven voor de zomer 2012 in december!! Ik ben hier eerlijk gezegd 'n beetje verbaasd over ... als je in april wilt reizen, dan wil je toch niet wachten met je ticket boeken tot December? Of ben ik nu te ongeduldig? Plus, april en mei vallen bij mij nog altijd in de lente, niet in de zomer ...
Zal de dame nog eens mailen!

Njit
02-08-11, 22:35
Bellen kan ook:

0900-ARKEFLY
(0900-2753359, € 0,15 p.m.)


Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag: 09.00 - 23.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 23.00 uur
Zondag: 11.00 - 23.00 uur

mrloes
03-08-11, 13:22
Weer bericht gehad ivm de prijzen voor april/mei:
In de reiswereld wordt met 2 seizoenen gewerkt, het zomerseizoen van april tm oktober en het winterseizoen november tm maart. Het kan zijn dat wij wel al eerder met onze prijzen komen, maar hiervoor zult u onze website in de gaten voor kunnen houden.Tja ...

damian08
03-08-11, 13:29
Nou dat is wel heel erg makkelijk..

Ik vind dat eigenlijk ook erg laat hoor..als wij in September gaan heb ik in Januari toch echt al mn tickets geboekt.. dus nee ongeduldig vind ik je niet :D
Je kan toch normaal 330 dagen van te voren boeken, iets in die koers tenminste?

Nou ik hoop in ieder geval dat je gauw je tickets kan gaan boeken, dat wordt dus elke dag de site checken ;)

corrus
03-08-11, 14:15
Dit verschilt per maatschappij...

Het 330 dagen verhaal is ooit door iemand ongenuanceerd in de wereld gebracht.
En nu loopt iedereen het maar te roepen, terwijl dit beslist niet altijd zo is...

Het heeft ook een beetje te maken WANNEER de airlines hun tarieven willen laden. Het ene jaar is dat zlefs vóór de 330 dagen, maar het jaar daarna zomaar ineens 360 dagen. De UA groep is vaak vroeg, maar sinds de merger is het een puinhoop. Eerst staan er tarieven in, dan blijken ze weer niet goed geladen te zijn, en komen er een week later ineens weer nieuwe.

Het meest erge van het hele verhaal is dat de uiteindelijk schuldige de consument is. Zij WILLEN steeds vroeger boeken, vaak ook tegen alle redelijkheid in. Of dit nu is om sneller te zijn dan de buurman of weet ik veel. Het staan natuurlijk ontzettend stoer om te zeggen dat JIJ al tickets hebt tegen de dan sip kijkende buurman. Hierdoor zijn sommige maatschappijen aan de rem gaan trekken. Het is natuurlijk van de gekke dat je bij wijze van spreken nu al geen tickets kunt kopen voor de meivakantie... en dat alleen om hebberigheid.

Bij UA gaat dit straks ook veranderen, ze gaan gewoon minder beschikbaarheid geven, waarna ze dan uiteraand snel gevolgd zullen worden door KLM/AF/Delta. Misschien komt er dan weer een beetje rust in de markt.

Norbert
05-08-11, 11:59
Sta op het punt 2 tickets te boeken voor eind volgende maand.
ArkeFly vliegt op dit moment het goedkoopst naar FL voor 499,- p.p.
Het is erg prettig dat ze rechtstreeks naar Orlando vliegen en je de mogelijkheid hebt de terugreis via Miami te laten verlopen zodat het dus ook echt 2x rechtstreeks is.

Maar toch twijfel ik. Waarom? Geen idee. Iets houdt me tegen met Arkefly te vliegen.
Misschien de oude vloot? Weinig eten onderweg? Erg vroeg vertrekken? (zou om de vrijdag gaan, dan gaat ie 8:30) Of de standaard 1x 25kg bagage p.p. regel?

Maar het is wel goedkoop en dan kun je niet te veel verwachten, toch?
En er zijn voor dat bedrag weinig alternatieven.

Ik kom er niet uit, iemand een doorslaggevend advies?

knaapje
05-08-11, 12:05
Doen!
Goedkoop.!
Rechtstreeks!
Oude vloot? Ouder dan KLM, US, United? Valt wel mee dacht ik. Onderhoud is net als alle andere op de USA.
Weinig eten? Sowhat je hebt een vakantie om aan te komen en je kunt ook nog wat meenemen.
Erg vroeg vertrekken? Alleen een voordeel. Je komt ook vroeg aan.

Wat was het nadeel? :?:

Knaapje

sasja
05-08-11, 13:42
Ik zou voor comfort class kiezen, voor een paar centen meer toch wel meer gemak en wat betreft bagage, je mag 35 kilo meenemen.....mooi toch ;-)

mrloes
05-08-11, 17:10
Het kan ook zijn dat mensen gespreid bepaalde dingen willen betalen en als 1e het vliegticket; dan ben je immers verzekerd van vervoer over de plas heen.
Twee maanden later regelt men bv de huurvilla of hotels en 1,5 maand daarna de huurauto.
Dus ja, als je in de mei-vakantie wilt gaan kan het handig zijn om stilaan te beginnen met oriënteren, vergelijken en boeken. Je hebt dan een overzicht van hoe of wat 't zo'n beetje gaat kosten, voor sommige mensen kan dat prettig zijn. (denk ik)

Fleurida
06-08-11, 00:49
Hallo Corrus ,wij willen altijd zo vroeg mogelijk boeken en wel om de volgende reden, wij hebben een eigen bedrijfje(eenmanszaak) en dan moet je best wel van tevoren plannen. Dit gaat niet om tegen de buurman of wie dan ook te zeggen "wij hebben al tickets" maar is in ons geval gewoon noodzaak. Een pluspunt vinden wij trouwens ook dat je dan stoelen uit kunt zoeken en als we weten wanneer we gaan ook gelijk een huis bespreken.

Tinkerbell
07-08-11, 01:13
mrloes.
Als je in april met AB wilt vliegen en in mei terug kun je de heenvlucht al boeken. De retourvlucht boek ik later.
Heb ik ook gedaan en we doen dit al jaren zo.
We zitten er gelijk bovenop zodra de vluchten vrij gegeven worden omdat we de xl seats willen reserveren.
We hebben de heen vlucht geboekt in mei de dag nadat we terug kwamen en juist die stoelen waren al bijna helemaal volgeboekt. Nu kunnen we zelf uitmaken wanneer we op vakantie gaan. Geen dwang van schoolvakantie of werkgever dus het maakt ons niet zoveel uit welke dag we vertrekken.
Ik zit er bovenop wanneer de terugvluchten beschikbaar komen geloof dat maar gerust. :mrgreen:

Iris02
07-08-11, 13:00
Is het dan zo erg om goedkope tickets te willen hebben? Met een gezin met 3 (bijna)pubers wil ik graag wat goedkoper vliegen. Wij zijn al afhankelijk van de schoolvakantie waardoor het duurder is dan wanneer je het hele jaar kan gaan. Dus ja, ik zoek en speur nu al het internet af om te kijken of kan boeken voor juli 2012 (overigens nog niet gevonden maar dat zal aan onze terugreisdatum liggen).
Vervelend dat ik nu al moet boeken? Ja, ik zou het liever op een later tijdstip doen. Met 2 eigen bedrijven en een nog verdere economische crisis wil ik liever even wachten. Het risico is dan wel dat ik het niet meer voor de prijs kan boeken die ik graag wil. Voor 5 tickets is 200 a 300 euro verschil per ticket een behoorlijk bedrag !

Norbert
08-08-11, 10:04
Ik heb gisteren geprobeerd telefonisch de 2 tickets te boeken. Dit zou gaan om tickets naar Miami, waarbij dus door Arkefly standaard op de heenreis een tussenstop plaatsvindt op Orlando, Sanford. Ik wil dan dus graag in Orlando uitstappen (eindbestemming heenreis) en op de terugreis gewoon in Miami opstappen. Dit zou volgens Melanie van het contactcenter (per mail) geen prijstechnische gevolgen hebben. Dit heeft het echter wel degelijk.
En niet te weinig ook!!

Ik kwam zelf, voor 2 personen met heenreis economy- en de terugreis comfortklasse, op een prijs van € 1067 totaal. Er werd telefonisch door ene Christiaan berekend dat er volgens hem een totaalprijs uitkwam van € 1241. En hier was geen speld tussen te krijgen... Volgens hem heeft dit te maken met de 2 lege stoelen in het toestel wanneer deze uiteindelijk doorvliegt naar Miami. Wat een raar verhaal ,ik heb dan toch gewoon betaald voor die 2 stoelen, of ik nu wel of niet uitstap in Orlando.

Dus, een verschil op de totaalprijs van 174 euro om uit te stappen op Orlando?! Hahaha eigenlijk gewoon grappig. Zo grappig zelfs, dat ik m'n langste vinger naar ze opsteek en verder ga shoppen ;)
Oh en trouwens, 42 minuten in de wachtrij hangen (a 0,15 cent per minuut) voor ik iemand aan de lijn had en vervolgens nog 10 minuten onzin aanhoren, maakte me ook niet echt vrolijk!! Bijna 8 euro voor niks, mag ik ff vangen?! (ff "going Dutch")
Zo dat is er ook uit :P

[verwijderd]
08-08-11, 10:21
Norbert, houd er ook rekening mee dat tickets via Internet meestal goedkoper zijn dan als je deze probeert te boeken via de telefoon bij diezelfde maatschappij. Hoe raar het ook klinkt heb ik dit zelf al meermalen meegemaakt als ik voor tickets belde welke ik via internet wel vond maar niet kon boeken.

Teleton
08-08-11, 11:26
Norbert, houd er ook rekening mee dat tickets via Internet meestal goedkoper zijn dan als je deze probeert te boeken via de telefoon bij diezelfde maatschappij. Jeroen, Arke is en blijft een vreemde eend in de bijt. Norbert is, zoals hij zijn reis heeft gepland, afhankelijk van het reisbureau of de telefoon. De site van Arkefly biedt nu eenmaal beperkte mogelijkheden, Of je kiest voor een retour Orlando, of je kiest voor een retour Miami. We kunnen Arkefly nu eenmaal niet vergelijken met de maatschappijen die een lijndienst onderhouden.

@ Norbert: je redenering over de stoelen gaat in deze industrie niet op. Soms kan je heel voordelige tickets kopen met vertrek vanaf Brussel, Dusseldorf of Parijs maar via Amsterdam. Clever Dickies denken dan dat ze wel gewoon in Amsterdam kunnen vertrekken. Die vlieger gaat ook niet op, hoe onlogisch we dat allemaal ook mogen vinden.

Verder vraag ik me af hoe je zelf je tarief van 1067 euro hebt berekend. De site biedt die mogelijkheid niet. Er zit een behoorlijk verschil in het tarief van en naar Orlando en van en naar Miami. Voorbeeld: vertrek 26/8 terug 16/9 naar Miami 499, naar Orlando 769 euro.

Het storende en verwarrende van Arkefly vind ik zelf dat ze propageren rechtstreekse vluchten te verzorgen. Uit het prijsverschil wat uit 'jouw' verhaal blijkt, volgt dat de vluchten helemaal niet zo rechtstreeks zijn, kennelijk kan je zelfs tickets kopen voor het traject Orlando- Miami.

Norbert
08-08-11, 12:54
Het genoemde bedrag van 1067 euro voor 2 personen is heel simpel berekend; Ik selecteer een vlucht naar Miami op 23 sep. en retour op 7 okt. voor 2 personen. Ik kies er vervolgens voor om bij de retourvlucht gebruik te maken van de "comfortklasse" dit uiteraard ook voor 2 personen.

Omdat bij deze vlucht een tussenstop wordt gemaakt in Orlando heb ik Arkefly gemaild met de vraag of ik er dan direct uit kan en dit dus de eindbestemming kan zijn voor de heenreis. Het antwoord van Arkefly was per mail ook heel simpel, dit kan en dit brengt geen extra kosten met zich mee.

Voila...

corrus
08-08-11, 16:00
Omdat bij deze vlucht een tussenstop wordt gemaakt in Orlando heb ik Arkefly gemaild met de vraag of ik er dan direct uit kan en dit dus de eindbestemming kan zijn voor de heenreis.
Het antwoord van Arkefly was per mail ook heel simpel, dit kan en dit brengt geen extra kosten met zich mee.Maar dan heb je eiegenlijk de prijs van een retourtje Miami. Ik denk niet dat het zo werkt. Zoals ik al zei, er is nu eenmaal een verschil in de kosten van de vluchten naar Orlando en naar Miami.

Arkefly neemt waarschijnlijk de tarieven naar Orlando en Miami, telt die bij elkaar op en middelt die dan. Of ze berekenen het enkele tarief van en naar de verschillende bestemmingen en tellen dat bij elkaar op. Dan kom je hoger uit dan een simpel retourtje Miami. Zo kom je hoger in prijs uit, terwijl er feitelijk geen extra kosten worden berekend.

Ben je nog van plan om naar een Tui winkel te gaan? Mocht dat zo zijn, dan horen we graag de toverformule.......;).
Het genoemde bedrag van 1067 euro voor 2 personen is heel simpel berekend; Ik selecteer een vlucht naar Miami op 23 sep. en retour op 7 okt. voor 2 personen. Ik kies er vervolgens voor om bij de retourvlucht gebruik te maken van de "comfortklasse" dit uiteraard ook voor 2 personen.Het is gewoon veel simpeler: Jij zag de tickets op datum X en op tijd Y. Na de prijs gezien te hebben ben jij gaan mailen met ArkeFly. (het antwoord kennen we)
Toen heb je de telefoon gepakt en geprobeerd het zaakje te boeken
Echter... de stoel/boekingsklasse die jij gezien en berekend had was toen inmiddels volgeboekt, waarna je in een duurdere stoel/boekingsklasse terecht kwam, welke veel duurder was.
En die meneer van ArkeFly is in de regel iemand die in een Call-Center zit van Arke, en bijna voor 90% een student is die een centje bijverdient.
Ik begrijp alleen nooit dat dit soort mensen een L**verhaal ophangen.
Het stoelenverhaal is klinkklare onzin, ondanks dat het hier om een Charter gat en niet een Lijndienst.

VakkieV
08-08-11, 22:20
De tarieven van ArkeFly worden door TUI inderdaad gemiddeld (o.b.v. halve retours). In de brochure staat dat combinaties alleen zijn toegestaan in de richting van Amsterdam - Orlando Sanford, Miami - Amsterdam.

pzomerdijk
09-08-11, 18:31
Wij vliegen op 19 augustus vanaf Sanford terug via Miami. Nou las ik in het ,,voucher-boekje'' dat je de terugreis binnen 48 uur voor vertrek moet herbevestigen. Wij hebben dat nog nooit meegemaakt. Hoe hebben onze voorgangers die met ArkeFly hebben gevlogen dit gedaan. Op de bijlage in de voucher-boekje staat een Amerikaans telefoonnummer.

Michael66
09-08-11, 18:55
Herbevestigen .... ??? Da's toch al tien jaar geleden afgeschaft ...?!?

Je kunt het beste gewoon even bellen. Ik verwacht niet anders dan dat het alleen maar een bevestiging is dat/of de vlucht inderdaad op de aangekondigde tijd vertrekt.Op de website van Arkefly staat:
Moet ik mijn terugvlucht herbevestigen?

Oplossing:
Indien u een losse vlucht heeft geboekt of een accommodatie die niet door de reisleiding wordt bezocht dan dient u uw terugvlucht altijd te herbevestigen. In uw reisbescheiden is hiervoor een coupon opgenomen met het betreffende telefoonnummer ter plaatse.
Het kan voorkomen dat tijdens uw verblijf op de bestemming de tijd van uw terugvlucht wijzigt. Indien de terugvlucht niet is herbevestigd, komen de eventuele gevolgen voor eigen rekening. Controleer de tijden van uw terugvlucht minimaal 24 uur voor vertrek.En in de voorwaarden:
Herbevestiging van de vlucht
5.2 Aan voortzetting van de heen- of terugreis kan de voorwaarde verbonden zijn dat de Passagier zijn vlucht binnen een bepaalde tijdslimiet dient te herbevestigen. Het niet voldoen aan deze voorwaarde geeft de Vervoerder de bevoegdheid om het recht van de Passagier om op de heen- of terugreis vervoerd te worden te annuleren zonder hierdoor schadeplichtig te worden.

pzomerdijk
09-08-11, 20:27
@michael66

Dat dachten wij ook ja. Ik heb een online stoelreservering gemaakt en dan bevestig je je terugvlucht toch ook al. Waarschijnlijk heeft het alles te maken met vertrektijden e.d.. In ieder geval bedankt voor je moeite. Ben eigenlijk wel benieuwd of mensen dat gedaan hebben bij de eerdere vluchten. Dat horen we misschien nog....

corrus
10-08-11, 01:25
Wij vliegen op 19 augustus vanaf Sanford terug via Miami. Nou las ik in het ,,voucher-boekje'' dat je de terugreis binnen 48 uur voor vertrek moet herbevestigen.Dat is vrij normaal met Charters...
Herbevestigen .... ??? Da's toch al tien jaar geleden afgeschaft ...?!?Niet voor Charters...
Voucher? Werkt Arkefly niet met E-tickets?Een e-ticket is zo-wie-zo helemaal niet nodig... en die voucher is voor de klant als geheugensteuntje... en bewijs dat deze betaald heeft... :D

pzomerdijk
12-08-11, 04:21
Heb even mail gestuurd naar contactcentre en kreeg het volgende antwoord terug:
Tegenwoordig is herbevestiging niet meer verplicht en wordt het nu nog gebruikt om de klant te informeren over eventuele vluchtwijzigingen. In uw geval staan de geplande tijden volgens originele planning vast. Uw vlucht vertrekt nog steeds 14.30 lokale tijd vanuit Orlando Sanford. Ik raad u aan 2 a 3 uur van tevoren aanwezig te zijn op de luchthaven.

b767-300er
21-08-11, 09:46
Wellicht kun jij er de nuance erin aanbrengen dan? Want ik weet ook niet beter of dit kan bij veel maatschappijen wel. Wel gerekend vanaf de retourdatum.. ArkeFly: op 1 december boekbaar voor de periode april-oktober. Op 1 juni boekbaar voor de periode november-maart.

ArkeFly is een charter maatschappij en geen lijndienst. Vandaar het verschil
Ok, bedankt voor de duidelijkheid! Ik zal gewoon een PEP gaan reserveren dan. Wat ik van die voorwaarden heb begrepen is dat de service, oftewel het huren van die PEP, niet-restitueerbaar is als er een PEP aan boord is (logisch) of er een in-seat entertainment aanwezig is. Sinds de in-seat voor iedereen gratis is zou je dan verwachten dat je het geld terugkrijgt. Dus vandaar dat het dan niet eerlijk is maar misschien lees ik het verkeerd.Zowel voor de losse player als de in seat dien je te betalen. De inseat is niet gratis bij ArkeFly. Dus van te voren reserveren is altijd handiger! (en goedkoper)
Kijk anders even hier (http://grootjen.home.xs4all.nl/belangrijkereisinfo.htm), daar staat alles over entertainment, bagage etc. Gaat wel over caribisch gebied, maar geldt hetzelfde voor Orlando en Miami. Succes.

Verder vwb ArkeFly, de tickets zijn een stuk goedkoper als bij de major airlines, maar de service beduidend minder. Dat is een keuze die je zelf maakt tijdens het boeken. Je moet natuurlijk niet verwachten dat je voor 2 honderd euro minder precies hetzelfde krijgt.

Daarbij, vliegen is slechts 2x 9 uur van je vakantie, die kom je toch wel door? Snel verdiend!!

Om nog even een misverstand uit de weg te ruimen: Een Rechtstreekse vlucht is iets anders als een non-stop vlucht. Alle NON-STOP vluchten zijn rechtstreeks, niet alle rechtsreekse vluchten zijn non-stop. (Zelfde idee als alle koeien zijn dieren, maar niet alle dieren zijn...... Juist!)

Rechtsreeks: Je vliegt met hetzelfde toestel onder hetzelfde vluchtnummer van A naar B, met al dan niet een (technische)tussenstop op C of D
Non-Stop: je vliegt met hetzelfde toestel onder hetzelfde vluchtnummer van A naar B, zonder (technische) tussenstops.

MAW, rechtstreeks is zonder overstap, maar een tussenlanding kan er wel inzitten. Non Stop is zonder overstap zonder tussenlandingen

Teleton
21-08-11, 11:18
Verder vwb ArkeFly, de tickets zijn een stuk goedkoper als bij de major airlines,

Een stuk goedkoper? Kom, kom, dat kan je zo niet stellen. Het eerste de beste steekproefje wijst al uit dat arkefly voor mij beslist niet goedkoper zou zijn. Als ik deze week voor de periode periode begin eind oktober/begin november een ticket bij Arkefly geboekt had, kostte me dat 629 euro. Met de flitskorting van 50 euro, komt het ticket op 594 euro.

Als ik voor de zelfde periode een ticket bij de major airlines geboekt had, blijf ik ruim onder de 500 euro en ik kan ook nog eens van mijn favoriete, dichtbij gelegen vliegveld vertrekken.


http://img823.imageshack.us/img823/4328/alerttickets.png (http://imageshack.us/photo/my-images/823/alerttickets.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


Alle NON-STOP vluchten zijn rechtstreeks, niet alle rechtsreekse vluchten zijn non-stop. (Zelfde idee als alle koeien zijn dieren, maar niet alle dieren zijn...... Juist!)
. De vergelijking die je maakt gaat niet op; het is immers voor iedereen volstrekt helder wat een koe/dier is..... Voor de aardigheid ook nog even in het woordenboek gekeken: Het bijvoegelijk naamwoord 'rechtstreeks' als in 'rechtstreekse vlucht' betekent direct. Synoniem: zonder hinder. Synoniem: zonder omwegen. Synoniem: zonder tussenstappen. Een'non-stopvlucht' komt niet voor in de Woordenlijst Nederlandse Taal (http://www.woordenlijst.org/) van de Taalunie, wel vind ik: vliegtocht zonder tussenlanding.

De marketingjongens in de luchtvaartindustrie bakken ze van eieren zodat er voor de gemiddelde consument geen touw aan vast te knopen is. De definitie die zij aan het woord rechtstreeks geven, vind ik in geen woordenboek of encyclopdie terug. Ter verduidelijking: als je met je zestienjarige dochter de afspraak maakt dat ze na school rechtstreeks naar huis komt, weet ze donders goed dat het niet de bedoeling is dat ze een tussenstop in de kroeg of in de koffieshop maakt. Tenzij ze de marketingdefinitie hanteert.........

Marco Stern
21-08-11, 11:34
op 1 december boekbaar voor de periode april-oktober
Op 1 juni boekbaar voor de periode november-maart.


En ook dat zijn geen vaste regels. Waarschijnlijk worden komende week alle nieuwe bestemmingen bekend gemaakt voor zomerseizoen 2012. ArkeFly vliegt dan met 10 eigen vliegtuigen. Ik kan je vertellen dat er verrassende nieuwe bestemmingen bij zullen komen. Op het moment dat de nieuwe bestemmingen definitief zijn, kan het gepuzzel met de schema's worden afgerond. Het een en ander zal waarschijnlijk wel enige tijd vóór 1 december boekbaar zijn.

Overigens kunnen er ook altijd weer uitzonderingen zijn, want Curaçao is al wel tot en met juni 2012 boekbaar gemaakt. Zo zie je maar weer dat er geen vaste regels voor zijn.

RayLein
21-08-11, 12:53
Hoe zit het eigenlijk het van te voren inchecken online? Ik heb begrepen dat dat bij Arkefly al vanaf drie weken van te voren kan, maar wij krijgen onze tickets pas tien dagen van te voren. Dan kun je het toch nog wel regelen, of gaat het dan niet meer?

Want ik zie dat je dan een reserveringsnummer e.d. in moet geven, maar die heb ik natuurlijk nog niet....

Sorry, laat maar, zie dat het niet geldt voor vluchten naar de Verenigde Staten. Dat wordt gewoon op Schiphol gedaan.

b767-300er
21-08-11, 13:02
@Teleton;
Goed. Even ter verduidelijking van mijn punt.
In de (Nederlandse) reisbranche wordt gehandteerd wat ik hierboven vermeldde. Was alleen maar bedoeld als goedbedoelde uitleg, niet ter betweterigheid.

En vwb de prijzen, natuurlijk kan het goedkoper dan met ArkeFly. Hoeveel overstappen wil je? Vaak is het zo, hoe meer overstappen, hoe goedkoper de reis wordt. ArkeFly rechtstreeks heen, de voorbeelden die er staan die jij aangeeft zijn allen met overstap. Vergelijk KLM eens met ArkeFly, vliegen beide rechtsreeks naar MIA.

Wat ook vaak zo is, de goedkoopste ticketprijzen krijg je ongeveer 2 maanden voor vertrek.

Verder geen zin om een discussie op te gaan starten over een van mijn zijde goedbedoelde uitleg cq. advies.
En ook dat zijn geen vaste regels. Waarschijnlijk worden komende week alle nieuwe bestemmingen bekend gemaakt voor zomerseizoen 2012.Bovenstaande data zijn richtlijnen zoals ArkeFly het graag zou willen.
Zoals jij al aangeeft is het vaak al eerder mogelijk om te boeken. Zie het als een soort uiterste data die TFL/OR hanteerd. AUA CUR en BON zijn inderdaad altijd erg vroeg boekbaar. Zo zijn de Canaren voor de meivakantie ook altijd al vroeg boekbaar.
Er komen zeker leuke bestemmingen bij. Back to topic : Florida
Hoe zit het eigenlijk het van te voren inchecken online?Voor vluchten naar de states kan je idd voor ArkeFly alleen op schiphol inchecken en niet online

Je kan inderdaad op andere bestemmingen 3 weken tevoor je stoelen reserveren. Daarvoor heb je geen ticket nodig. Enkel je reserveringsnummer wat staat op je boekingsbevestiging. Die krijg je dus al met boeken en niet als je je tickets krijgt.

knaapje
21-08-11, 13:45
@B767-300ER............En vwb de prijzen, natuurlijk kan het goedkoper dan met ArkeFly. Hoeveel overstappen wil je? Vaak is het zo, hoe meer overstappen, hoe goedkoper de reis wordt. ArkeFly rechtstreeks heen, de voorbeelden die er staan die jij aangeeft zijn allen met overstap..................

De laagste prijzen in het overzicht zijn met 1 overstap.
Zoals je ongetwijfeld weet is Arke de enige, die rechtstreeks vliegt.
Je opmerking snijdt dus geen hout, buiten Arke zal je altijd moeten overstappen en dat hoeft niet perse een nadeel te zijn. Je bent dan gelijk al door immigration en customs, zodat je bij aankomst op je eindpunt sneller weg bent. Ook kan je dan uit veel meer luchthavens dan het nou niet bepaald centrale Sanford kiezen.

Knaapje

b767-300er
21-08-11, 14:29
Beste Knaapje
Naar mijn weten is ArkeFly niet de enige de rechtsreeks vliegt. Volgens mij vliegt KLM rechtreeks naar Miami MIA (KLM0627) Volgens mij vliegt United rechtstreeks naar Orlando MCO (UA0946) Ik kan me vergissen nartuurlijk. Ik heb enkelt even op de website van schiphol.nl gekeken.
KLM (http://www.schiphol.nl/Reizigers/Vluchttijden/Vertrektijden/Vluchttijden/DetailsVertrekkendeVlucht.htm?prefix=KL&suffix=0627&date=2011-08-21&place=Miami) United (http://www.schiphol.nl/Reizigers/Vluchttijden/Vertrektijden/Vluchttijden/DetailsVertrekkendeVlucht.htm?prefix=UA&suffix=0947&date=2011-08-21&place=Orlando)

Maar goed, even los daarvan, ik probeerde enkelt de termen die in de luchtvaartwereld gebruikt worden omtrent rechtstreeks en non-stop te verduidelijken en hoe het werkt met de PEP van Arkefly. Was gewoon een goedbedoelde uitleg om aan te geven wat de vliegmaatschappijen bedoelen met/verstaan onder rechtstreeks en non-stop en waarom iemand wel of niet dient te betalen voor de PEP. No hard feelings, maar waarom wordt iedereen dan meteen zo fel?
Zal wel aan het weer leggen. Good luck!

[verwijderd]
21-08-11, 15:27
Wat ook vaak zo is, de goedkoopste ticketprijzen krijg je ongeveer 2 maanden voor vertrek.Is dat bij Arke Fly ? Bij alle andere maatschappijen zijn de tickets meestal het goedkoopst als je ze net kan boeken, hierna worden ze alleen maar duurder tenzij er een actie komt bij een airline. Ik heb zelden gezien dat er een goedkoper ticket beschikbaar kwam nadat ik besloten had te boeken en ik kijk toch regelmatig hoe de prijzen voor die data dan zijn.
Dus zou ik graag willen weten waarmee je dit wil onderbouwen.

Teleton
21-08-11, 15:36
Verder geen zin om een discussie op te gaan starten over een van mijn zijde goedbedoelde uitleg cq. advies.. Het gaat er toch niet om dat je uitleg cq advies goedbedoeld is? Dat haalt je de koekoek...! Maar dat wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt of dat anderen het met je eens zijn. Het is hier een forum waar mensen informatie en meningen met elkaar uitwisselen. Als je dat als 'fel' ervaart, soit. Het ligt niet aan het weer en ook niet aan mijn humeur, maar misschien moet je er aan wennen dat er, naast jouw mening, ook andere zijn. En een forum vol beweringen van de 'goedkoopste' , de beste' etc. lijkt mij zinloos, zeker als de onderbouwing ontbreekt. Daarom zal ik altijd aandacht vragen voor alternatieven, wanneer er weer eens iemand de 'goedkoopste' aanbeveelt.

En gelukkig, daar zijn we het kennelijk bij nader inzien met elkaar eens:
natuurlijk kan het goedkoper dan met ArkeFly

knaapje
21-08-11, 16:34
Volgens mij vliegt de UA0946 naar Washington IAD en is alleen het vluchtnummer naar MCO..
... en het zijn geen hard feelings, maar we proberen met z'n allen de juiste info op dit forum te krijgen. Kreten en verhalen geven alleen twijfels en verwarring.

Knaapje

P.S. Misschien kan je je ook even voorstellen, is wel zo netjes.

corrus
21-08-11, 17:06
Vluchtnummer UA946 is in dit geval een gekoppeld nummer...
dit vluchtnummer vliegt van AMS naar MCO met een tussenstop op IAD
echter dit staat om diverse redenen niet vermeld in de timetables

De enige die wél rechtstreeks Amsterdam - Orlando vliegt is ArkeFly... maar dit geldt uitsluitend voor de heenreis.

b767-300er
21-08-11, 18:21
Is dat bij Arke Fly ? Bij alle andere maatschappijen zijn de tickets meestal het goedkoopst als je ze net kan boeken, hierna worden ze alleen maar duurder tenzij er een actie komt bij een airlineAls de ticketprijzen bij ArkeFly net uit zijn zijn ze gemiddeld geprijst. De prijs loopt dan langzaam op en daalt vervolgens weer tot een maand of 2 voor vertrek. Dat zijn gemiddeld de laagste prijzen. Vervolgens loopt het weer iets op. Heeft te maken met verschillende prijsklassen in dezelfde reisklasse. Ik geloof (weet niet zeker) dat er bij TFL alleen al in de economy classe 8 verschillende prijsklassen zijn.


Vluchtnummer UA946 is in dit geval een gekoppeld nummer. dit vluchtnummer vliegt van AMS naar MCO met een tussenstop op IAD.Toch grappig dat als je op Schiphol loopt er bij de kist die deze vlucht uitvoerd toch echt de 2 bestemmingen genoemd worden.
Waarmee ik overigens niet wil beweren dat je ongelijk hebt, ik neem aan dat de fout hierbij op schiphol.nl ligt.
P.S. Misschien kan je je ook even voorstellen, is wel zo netjes.Voorstellen? Prima!
Naam: B767-300ER
Werkzaam: Amsterdam Airport Schiphol
Meeste van mijn info haal ik dus vanuit mijn werk op AAS, of van familie, werkzaam bij KLM (cockpit), TFL (Cabine en Kantoor) TUI (reisburo) en AAS.

corrus
21-08-11, 18:28
Heel simpel.. niet geloven??

www.united.com (http://www.united.com)

En ja... Ik ben heel grappig!!! :roll:

Bovendien snap ik niet dat als het het toch al beter weet, deze vragen überhaupt stelt...

Dus opgelost! :mrgreen:

b767-300er
21-08-11, 18:32
www.schiphol.nl (http://www.schiphol.nl/Reizigers/Vluchttijden/Vertrektijden/Vluchttijden/DetailsVertrekkendeVlucht.htm?prefix=UA&suffix=0947&date=2011-08-21&place=Orlando)
Inderdaad grappig, die tegenstrijdigheid :smile: Weer wat geleerd!

BTW, nogmaals, ik heb geen vraag gesteld, slechts uitleg gegeven over de term Non_stop/Reschtsreeks zoals die in de nederlandse reisbranche gebruikt wordt en uitleg over de PEP's van TFL.

Mocht je ooit feitelijke informatie willen hebben over (vakantie)reizen naar het Caribisch gebied, kijk dan eens hier
www.grootjen.home.xs4all.nl (http://www.grootjen.home.xs4all.nl)
Wordt later uitgebreid met timetables naar de Antillen en Florida.

corrus
21-08-11, 18:32
Verder gebruikt ArkeFly exact hetzelfde mechanisme als iedere ander airline... dus da's niets bijzonders...

En doordat ArkeFly een charter is kunnen dingen uithalen die alleen charters kan doen.
Ik houd het wel bij lijndiensten

Teleton
21-08-11, 18:45
De prijs loopt dan langzaam op en daalt vervolgens weer tot een maand of 2 voor vertrek. Dat zijn gemiddeld de laagste prijzen. Vervolgens loopt het weer iets op. Heeft te maken met verschillende prijsklassen in dezelfde reisklasse. Ik geloof (weet niet zeker) dat er bij TFL alleen al in de economy classe 8 verschillende prijsklassen zijn. Ach, was het leven maar zo simpel. Ik geloof, weet niet zeker, maar heb het ook maar van horen zeggen, dat de ontwikkeling van de ticketprijzen afhankelijk is van vraag en aanbod. In de luchtvaart is de bezettingsgraad een factor voor het prijsniveau van de tickets, verder spelen seizoenen, concurrentie, olieprijzen, landingsrechten en belastingen een rol.

Dan gaan ze toch niet zitten knoeien met voorspelbare tijdsfactoren zoals jij die beschrijft? Als ik er naast zit, hoor ik het wel, maar (mocht dit niet zo zijn) dan wacht iedereen voortaan toch lekker met boeken tot de prijzen (gemiddeld) twee maanden voor vertrek op het laagste niveau liggen?

corrus
21-08-11, 18:51
Als je dingen uitlegt dien je dan wél de juiste info te verstrekken...

Dat doe je duidelijk niet, en als laatste redmiddel gebruik je dat het dan misschien wel verkeerd op Schiphol staat.
Wat een verhaal...
Om je verhalen kracht bi te zetten is het al beslist niet nodig om met dingen te gooien wat je allemaal voor werk je doet of niet doet...
Daar is al helemáál niemand van onder de indruk...

[verwijderd]
21-08-11, 19:05
Toch grappig dat als je op Schiphol loopt er bij de kist die deze vlucht uitvoerd toch echt de 2 bestemmingen genoemd worden.
Waarmee ik overigens niet wil beweren dat je ongelijk hebt, ik neem aan dat de fout hierbij op schiphol.nl ligt.

En als ervaringsdeskundige van deze vlucht kan ik je vertellen dat je inderdaad zoals Corrus zegt op IAD land en daarna met een heel ander vliegtuig verder vliegt naar MCO. Overigens is er binnen Amerika nog een vlucht met dit vluchtnummer. (Om het makkelijk te maken)

Verder gaat je verhaal misschien op voor Charter vluchten maar voor lijnvluchten heb ik het nog niet eerder gezien dat er 2 maanden voor de vlucht goedkopere prijzen zijn.

En met zoveel bronnen is het misschien toch eens zaak een familiefeestje te beleggen en dit eens daar te bespreken, ben erg benieuwd of iedereen het met jou eens is nml.

Toevoeging:

Meteen even gekeken op Arkefly, vluchten over precies 2 maanden komt het goedkoopst op Euro 549,- pp. en vluchten die over 3 maanden gaan komen uit op Euro 519,- pp. Verder gekeken kom ik zelfs voor een reis vertrek 26 aug. en terugkomst op 12 sept. uit op een bedrag van Euro 476,-.

Maar ga dit maar eens proberen bij Lijnvluchten, daar gaan de prijzen voornamelijk alleen omhoog naarmate de reisdatum dichterbij komt.

Marco Stern
23-08-11, 20:05
Toch wel grappig dat mensen denken te weten hoe het werkt met de prijsontwikkelingen van vliegtickets. Wat Teleton terecht zegt, zou iedereen dan wachten tot twee maanden voor het vertrek en waren de Yielding afdelingen niet meer nodig.

Het is met ticketprijzen net als bij beurskoersen; vraag, aanbod en emotie zijn van invloed op de prijs.

Om het nog makkelijker te maken; op dit moment is het bij vertrek op korte termijn voordeliger om een ArkeFly vlucht mét accommodatie te boeken op www.arke.nl dan een vliegticket-only op www.arkefly.nl.

Voorbeelden;

29-08 t/m 05-09
Arke pakketreis met verblijf in Econolodge: 349,-
ArkeFly ticket-only: 399,-

16-09 t/m 23-09
Arke pakketreis met verblijf in Econolodge: 449,-
ArkeFly ticket-only: 526,-

31-10 t/m 07-11
Arke pakketreis met verblijf in International Palms Resort 449,-
ArkeFly ticket-only:546,-

Renske1978
18-09-11, 13:55
Oke ik lees hier dit topic wat door en wij hebben zojuist 2 tickets voor december met Arkefly gevlogen. Nu komen er bij mij nu de volgende vragen op:
- Klopt het dat je voor de drankjes onderweg (frisdrank) apart moet betalen en zo ja hoeveel?
- Klopt het dat je voor het entertainment moet betalen en zo ja hoeveel?
- Is het een beetje comfortabel vliegen?

We hebben er sowieso heel veel zin in en weten dat met een andere maatschappij vliegen ons 180 euro meer kost en op de terugweg nog een overstap geeft.

sasja
18-09-11, 15:53
Misschien word je hier wat wijzer van:
http://www.arkefly.nl/arkeflyservices.aspx

Verder zou ik persoonlijk kiezen voor comfortclass , dan heb je iets meer beenruimte, voor zo'n lange vlucht erg prettig.

Renske1978
18-09-11, 18:46
Ja ik heb het net al op de site teruggevonden. Prijzen van drankjes is wel okay, en we nemen gewoon de ipad mee voor entertainment.

Mijn man en ik zijn beiden niet echt heel lang, dus heel veel beenruimte heb ik niet nodig. :)

Hans van Demen
18-09-11, 19:29
@Renske1978;
Je krijgt alleen bij het eten water of vruchtensap voor de rest moet je extra betalen. Ook bij Arke heb je op de terugweg een tussenlanding in Miami, je moet het vliegtuig uit, omdat het wordt getankt etc. Voor Europeesche bestemmingen tot plm 5 uur is dit goed te doen. Op Verre bestemingen boeken we altijd Premium Comfort Class, zo ook weer voor 30 december 2011. Kom je lekker uitgerust aan, kun je s middags alvast een deel van een park doen, 2 x eten alle dranjes gratis, Entertainment en krantjes etc.

Prima voor elkaar bij Arke Fly.

Renske1978
18-09-11, 19:57
Ah ja sorry vergeten, dit forum is heel erg gericht op Orlando en op de pretparken daar. Wij gaan in eerste instantie vliegen op Miami en hebben op de heenweg dus een tussenstop in Orlando en komen rond 16:00 uur aan in Miami. Een park aandoen....tja ik weet niet of het deze vakantie gaat gebeuren we slaan ze vaak gewoon over en genieten van al het andere moois dat Florida heeft te bieden.

Premium comfort class is al snel 200 euro meer....nou dat besteden we eigenlijk liever aan ons verblijf.

Daffelina
21-09-11, 14:01
Hoi Renske. Ik weet niet in welke classe je vliegt, maar alleen in de premium "krijg" je alles gratis. Een krant, drinken, persoonlijk entertainment en eten. Maar, dan alleen het eten van de maaltijden, want als je iets buiten de geplande maaltijden om wilt hebben, moet je daar toch weer voor betalen!
Wij zijn in augustus van dit jaar met Arke premium (indeling 2-3-2) naar Curaçao gevlogen. Je mag kiezen uit drie hoofdmaaltijden en krijgt en paar uur voor de landing nog een extra maaltijd. Bij die laatste maaltijd (gevulde pasta) vroegen we ons af hoelang dat al dood was, dus we zijn toen maar op jacht gegaan naar hotdogs en soep. Dit moest wel betaald worden. Op de terugweg vanaf Bonaire zaten we comfort class. Genoeg stoelruimte, maar verder zit er niet veel bij. We kregen twee keer de keuze uit een sapje of water (beide gratis, maar wilde je cola of wat anders, dan moet je € 2,50 betalen). Ook twee keer de gratis keuze voor koffie/thee/wijn of bier en that's it! Ook voor persoonlijk entertainment moet je tot en met comfort class betalen. Als je van tevoren reserveert via internet € 7,50 per enkele reis en als je in het toestel aangesloten wilt worden € 10 per enkele reis. Alleen de airshow (waar vlieg ik, op welke hoogte en hoelang gaat dit nog duren) die is wel gratis te bezichtigen. In de premium class krijg je een uitgebreide verzorgingsset en in de comfort class een uitgeklede versie hiervan. Er zit een gezichtsmaskertje in om je ogen te bedekken, mooie oranje Arkesokken in one size (erg geliefd trouwens. Ik heb heel veel mensen met die sokken zien rondlopen) en daar mag je't mee doen. We kregen eerst een maaltijd van het gehalte "Haal maar gauw weer weg" en pas uren later konden we een saucijzenbroodje kopen € 3,50. Jammer genoeg op de terugweg geen hotdogs! Nou landden we wel om 7 uur 's ochtends en dat was anderhalf uur voordat we zouden moeten landen (Trek je dus niets aan van die geruchten dat Arke altijd vertragingen heeft. Wij waren heen en terug erg op tijd!) maar het cabinepersoneel was helaas niet in staat om die broodjes echt warm te krijgen. Maar ja, je moet wat binnen hebben, dus je at het maar op!

Voor het verschil van € 200 voor premium zou ik zeggen: alleen boeken voor de terugweg als je van plan bent zoveel kleding aan te schaffen dat je moet betalen voor overgewicht! Anders zeker niet doen, want dat levert verder weinig voordeel op!

En of het comfortabel vliegt? Ik vind van wel! Vooral de comfort class kent een goede beenruimte! Alleen die indeling (net als in de economy 2-4-2) is niet al te handig, maar als je van tevoren een stoelreservering doet (€ 11 per persoon per enkele reis) heb je in ieder geval de plek die je wilt hebben.

orient
23-09-11, 01:21
Zo wordt vliegen TOCH nog duur....

Voor mij dus nooit meer een charter. Ik vlieg heel veel m.n. naar het Verre Oosten en dan heb je dit soort airlines niet.

Ik vraag me af hoeveel winst je nog behaalt als je met een charter vliegt of met een lijndienstmaatschappij....

Vrienden van mij vliegen vandaag (vrijdag) terug naar Orlando en hadden 3 weken geleden een vertraging vanuit Orlando van 3 uur, omdat 3 wc's verstopt zaten.
Ze hebben heel de terugweg in een pislucht gezeten bij Arke Fly. Nou, met zo'n maatschappij wil ik dus nooit vliegen!

Iris02
23-09-11, 07:49
@Orient,
Dat is makkelijk praten als je alleen of met 2'en vliegt. Maar als je voor een gezin met 3 kinderen moet boeken dan kunnen de prijsverschillen al snel oplopen. In een dergelijke situatie kies ik dan toch voor honderden, vaak meer dan duizend, euro verschil ;D

chippie
23-09-11, 12:10
Vergeet niet dat (technische) problemen niet alleen bij charters voorkomen, ook lijndiensten hebben hier last van. Belangrijker is hoe er wordt omgegaan met vertragingen, hoe je wordt behandeld als er eens iets misgaat. Dit alles bepaald uiteindelijk de keuze. Uiteraard is de prijs van grote invloed op je keuze en ieders budget is anders.

Harold
29-09-11, 18:51
Hoi iedereen,
ik zou me misschien opnieuw moeten voorstellen, zolang ben ik hier al niet meer geweest.. :oops: de Baas wilde wel weer eens andere delen van de wereld zien, maaar.. we staan op het punt te boeken voor een welverdiende vakantie naar Florida! we hebben een vlucht in optie staan bij Arke, Comfort Class heen en terug, maar ik zie zojuist dat het met ons gerenomeerde KLM maar 100 pp scheelt. helaas ben ik niet zo'n fan van KLM en heb ik nog nooit met Arke gevlogen..

Mijn vraag dus : wat zouden jullie doen?! voor 400 niet zeiken, gewoon arke, of toch KLM ik neig naar arke, want 400 is toch bijna $600 extra in Prime, Premium, lake buena vista, Sawgrass mills, aventura etc etc:D

2 volwas en 2 kids: Arke: 1875,- KLM: 2284,-

groetjes

Ebelix
29-09-11, 19:10
Hangt ook af van de route die je van plan bent om te gaan vliegen. Bij Arke is aankomst in Orlando en vertrek uit Miami gunstig want dan heb je geen last van dat je op terugvlucht instapt in Orlando en vervolgens in Miami weer kan uitstappen om een uur later weer in te stappen voor de vlucht naar Amsterdam. Uiteraard als je Miami als bestemming hebt dan heb je hetzelfde probleem in Orlando plus dat je daar dan door immigrations en custom gaat.

KLM is goed en betrouwbaar. Ik vlieg zeer regelmatig met de KLM. In economy is de stoelafstand niet veel beter dan bij Arke. Wel is alle drank en eten gratis. Als je geluk hebt kom je economy comfort te zitten en heb je meer ruimte. Als je deze stoelen moet kopen komt er nog eur. 240 pp bij. Zit je wel goed op de heen en terugweg. KLM vliegt in Florida alleen direct op Miami.

Het is het afwegen van de plussen en de minnen.

Harold
30-09-11, 00:54
Het wordt zeer waarschijnlijk toch Arke, want we hebben tickets gecheckt voor naar Miami, dat was 1875,-.
Als we dan kijken voor tickets naar orlando, komen we uit op 1666,-

Dit vergeleken met KLM, dan is het prijsverschil wel erg groot.. (+/- 600,-)Het uitstappen op de terugweg in Miami moeten we dan maar voor lief nemen.

Ik zal morgen nog eens bellen met Arke; hoeveel het scheelt als we bv. heen in orlando uitstappen en terug vanaf miami, of andersom.

Wordt vervolgd

BTW: Reisdata 9 dec - 26 dec voor de scherpe forummers die zich eventueel afvragen hoe dit zo goedkoop kan..

peterwoudje
16-10-11, 21:13
Lees in de algemene voorwaarden van Arke Fly dat de handbage niet zwaarder mag wegen dan 5 kg. Op hun internet site staat 7 kg. Wat zijn de ervaringen van mensen diie al met Arke fly naar Orlanda zijn gevlogen? Wordt de handbage gewogen?

grpeter

Harold
17-10-11, 15:07
ik dacht dat ik het al gemeld had, maar toch vergeten zie ik nu..](*,)

wij hebben een paar weken uiteindelijk toch geboekt
van 9 - 26 december, Miami heen en vanaf Miami terug. totale kosten voor 4 pers. 1875,- comfortclass vv.

Tans4USA
27-10-11, 16:41
@peterwoudje;
Bij de incheck balie staat ook 7 kg voor handbagage.
Wij vlogen comfort klasse en bij ons werd de handbagage niet gewogen. Ik zag dat ze bij economy bij een paar mensen, ook niet iedereen, wel de tassen wogen.

Het viel mij op bij aankomst in Sanford toen we verschillende mensen spraken dat er een hoop mensen waren die een complete reis bij ArkeFly geboekt hebben voor 9 dagen en een ontzettend vol programma geboekt hebben, zonder huurauto. Iemand zei bijvoorbeeld; we gebruiken de trolley wel naar de parken:shock: en een andere familie wil met een taxi naar de parken.
Dat zijn vast mensen die geen info van het forum gehaald hebben.

Shopping_frieda
29-10-11, 15:32
Gisteren met arkefly naar orlando gevlogen.
Op de vlucht zelf was weinig aan te merken maar een vertraging van 7 u maar liefst.
We kregen een maaltijd aangeboden.Toen ik iets zei over een vergoeding werd werd er gezegd "daar doen we niet aan mee".Heb toen gezegd dat het verplicht was en toen werd het stil.Ik ga een claim indienen alleen weet ik niet of dat gaat lukken.
Ze hebben mij de dag voor vertrek gebeld met de mededeling dat de vlucht veranderd was maar op de schermen op schiphol stond vertraagd.
Graag een beetje raad aub

rolandino
29-10-11, 17:37
Er zijn bepaalde richtlijnen omtrent het op tijd melden door de maatschappij, maar dan moeten ze dat minimaal 2 weken voor de vlucht aangeven. Daarna mag het niet zomaar meer gewijzigd worden. Zie ook hier (http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Vakantie_en_vrijetijdsbesteding/Vliegreizen/Veelgestelde_vragen/Ik_heb_een_vliegticket_geboekt_Nu_zijn_mijn_vlucht tijden_veranderd_Moet_ik_dit_accepteren).

Dat schiphol vertraagd aangeeft maakt niet zoveel uit, je hebt met Arkefly te maken. Arke zelf geeft trouwens aan dat ze pas vanaf 8 uur helpen met een vertragingsverklaring (http://www.arkefly.nl/klantenservice.aspx?FaqNodeId=8955), die je kunt gebruiken voor het vragen van compensatie bij je reisverzekering. Komt raar op mij over, maar daarvoor heb ik te kort gegoogled.

Maar eerst lekker genieten van de vakantie, en dan eens de papieren in duiken.

Susie One
29-10-11, 18:39
Arkefly is een europesche vliegtuigmaatschappij en je kan op de site van EU claim kijken. Als je langer dan 3 uur vertraging heb dan kom je in aanmerking voor een schadevergoeding van maximaal EUR 600.

http://www.euclaim.nl/

Laat je vakantie hierdoor niet verpesten en geniet van je vakantie:razz:

Shopping_frieda
02-11-11, 02:41
Ik dacht hal 3 de D gate.

Dit is het antwoord dat ik kreeg van het reisbureau
Wij hebben Uw mail doorgestuurd naar de klantenservice van TUI Nederland die ook alles
van Arkelfy afhandeld.
Echter wat mij niet duidelijk is uit Uw schrijven of dat Uw vlucht daadwerkelijk vertraagd was op de dag van vertrek. U heeft een dag van te voren de timechange ontvangen, het betreft namelijk een chartervlucht en geen lijndienst.
Zodra wij bericht ontvangen zullen wij dit direct aan U doorsturen. De verwachting is dat dit binnen 4 weken is.Ze hebben mij inderdaad de dag ervoor om 18.00 laten weten dat de vlucht later zou vertrekken.

Njit
02-11-11, 15:42
Dan is het toch ook geen vertraging? Je bent later vertrokken dan het plan was maar ik neem aan dat je ook later naar Schiphol bent vertrokken?

Shopping_frieda
03-11-11, 12:38
Ik ben idd later vertrokken naar schiphol.
Maar bij aankomst kreeg ik excuses en een bon om te eten en werden we op de hoogste gehouden ivm met vertrek. De vlucht was vertraagd omdat het toestel onderdelen was gaan halen voor een ander toestel en daarna bleek dat er 2 toiletten defect waren. Ik denk niet dat een maatschappij zomaar de vluchttijden mag veranderen.

Njit
03-11-11, 13:02
Als ze jou op tijd informeren mag dat best. Het zou wat anders zijn als je op de dag zelf vertraagd zou zijn. Maar je kan via Facebook contact zoeken met EUClaim. Wellicht zien zij het anders:

https://www.facebook.com/EUclaim

corrus
03-11-11, 13:09
Ik denk niet dat een maatschappij zomaar de vluchttijden mag veranderen.
Ik ben toch écht bang dat je dan verkeerd denkt.
Indien het een maatschappij uitkomt mag deze vluchttijden en zelfs hele vluchten en schema's veranderen.
Bovendien heb je een dag van te voren nog een schedule change gekregen, dus hebben ze naar de wet en juiste regels gehandeld.
En dat de vlucht uiteindelijk op dag van vertrek nu toch nog vertraagd werd is jammer.
Ik vind dat ze de reizigers zelfs heel goed behandeld hebben door een etensbon te verstrekken.

Hoeveel minuten vertraging is er nu uiteindelijk NÁ de Schedule Change opgetreden??

Shopping_frieda
03-11-11, 13:29
Euclaim vind dat de vlucht wel vertraagd was.
Ik ga het toch proberen.
Ik ben idd netjes behandeld maar als er op de luchthaven word gezegd dat de vlucht vertraging heeft kan je nadien niet zeggen dat dit niet zo is.
We moesten na de verandering om 14.40 u vertrekken en zijn om 16.30 vertrokken.

Innieminnie
03-11-11, 13:44
Als het zo weinig is, kan je weinig maken denk ik, een dag van te voren bellen kan je wat kort dag noemen, maar je bent op de hoogte gebracht. Dit zouden ze beter kunnen doen. Maar je hebt netjes een etensbon gekregen, doen ze niet overal(ezy bijvoorbeeld, als je ruim 8u vertraging hebt doen ze niets maar dan ook niets).

En je hebt minder dan 2uur vertraging op de dag zelf. Ben bang dat je hiermee weinig geluk zult hebben.

rotarynette
06-11-11, 04:21
Wij zaten ook op deze vlucht,wij hadden het van der valk hotel geboekt,omdat we om 8.30u zouden gaan vliegen.
Deze kamer hadden we niet nodig na het telefoontje van Arke,maar de kamer kan je kostenloos annuleren 24 uur voor aankomst.Nu dus niet meer,de overnachting moest betaald worden.
En na de zgn. reparatie van de wc die verstopt was,deed deze het nog niet!!

Harold
09-11-11, 19:28
Wij hebben ondertussen verlengd. Ipv 26 dec, komen we nu op 30 dec terug.
Dit kost ons 289 extra. Goeie deal denk ik zo!

duikkie
16-11-11, 20:35
ben net terug met arkefly van orlando via miami. voor 12 uur vliegen is het eigenlijk droevig met deze vliegmaatschappij, oke we zaten in het arme fly gedeelte, met in de nachtvlucht 12 uur een heel vervelend jankend jong van onder de de 2 !!!, maar dat lag meer aan het fatsoen van de ouders !!!!. maar liep van ellende maar door het vliegtuig , en arke had het zo voor elkaar dat er ook zo'n rotjong gratis in comfort zat en ook in allerduurste klasse hadden ze er 1 ;)
het is toch zo mooi dat drie gratis mee reizigers , zo'n hele vlucht 12 uur erg lang kunnen maken !!!

op de heen weg kregen we trouwens vroeg eten 2 uur na opstijgen uit amsterdam
ook 2 uur na miami was het raak.

verder is altijd het keuze menu op ??? waarom keuze menu dan denk ik dan.

kortom neem u eigen vermaak me ( tablet) of mp3 speler, of oordopjes, zelfs slaappillen helpen niet tegen gillende rotjong :(

Innieminnie
16-11-11, 21:03
Jankende kids had ik 1.5 jaar geleden ook last van met Arke. Met andere maatschappijen nooit problemen mee gehad.

Maar na 2uur. Wel erg snel voor zo'n lange vlucht. Maar denk ook dat het komt ivm het tijdverschil tussen Orlando en Amsterdam.

Teleton
17-11-11, 00:47
Wat heeft een huilend kind in 's hemelsnaam met vliegen met Arke te maken? Hebben die ouders van Arke soms een bonus gekregen, omdat hun kind zo lekker gejankt heeft? En denk je dat andere maatschappijen tot de laatste stoel het volledige keuzemenu hebben? En kan je bij andere maatschappijen misschien je maaltijd laten serveren op een moment dat het jou uitkomt? Kom op zeg, als jij vindt dat de maaltijd te vroeg wordt geserveerd, bewaar je hem toch lekker? Of neem zelf wat te eten mee, dan mag je helemaal zelf uitmaken wanneer je gaat schaften.

Wat is er trouwens vreemd aan dat de maaltijd twee uur na vertrek uit Miami wordt geserveerd? Wat had je zelf gedacht? En als je ook nog eens jaloers bent op de mensen in de duurdere klassen die daar waarschijnlijk gewoon voor betaald hebben, ga dan voortaan lekker de volgende keer met een prive-jet, denk ik dan.

Natuurlijk vind niemand het leuk wanneer een kind onophoudelijk huilt in een vliegtuig terwijl de rest van de passagiers probeert te slapen. Maar het getuigt nu ook niet direct van inschikkelijkheid en inlevingsvermogen zoals jij over dat rotjong en zijn onfatsoenlijke ouders vertelt.

Waarom zou het eigenlijk onfatsoenlijk zijn als een wanhopige ouder met zijn kind door het gangpad loopt om het rustig te krijgen? Welke regels zijn er voor hen precies anders dan voor passagiers die zonder kinderen reizen? En wanneer is iemand met een kind volgens jou precies onfatsoenlijk? Of een rotjong van anderhalf.........?

Wanneer de dienstverlening van ArkeFly te kort schiet, dan is het forum een prima plek om daar met elkaar van gedachten over te wisselen. Kom maar op maar gebruik goede argumenten. Niemand is er bij gebaat om hier met kulverhalen over Arke aan te komen.

Oh, ja voor ik het vergeet: nog wat leuks te melden over de vakantie, duikkie.... ;) ;).

Njit
17-11-11, 09:08
Huilende kinderen zijn altijd vervelend, voor ouders én passagiers. Maar ik denk niet dat Arke er veel aan kan doen. Ze hebben geen noodluik voor vervelende passagiers..

Wij hebben mooie Bose Noise cancelling headsets. In combinatie met een laptop met films kan een kind zo hard janken als hij wil, ik hoor ze niet :)

SpaceAce
17-11-11, 19:07
Maar na 2uur. Wel erg snel voor zo'n lange vlucht. Maar denk ook dat het komt ivm het tijdverschil tussen Orlando en Amsterdam.

Ik heb al vele malen gevlogen en met vele verschillende maatschappijen en je krijgt toch altijd zo'n 2 uur na het opstijgen het eten? Ook op die lange vluchten?

Je stijgt op en dan komen ze meestal als eerste langs met de oordoppen, daarna vaak (niet altijd) met de taxfree spullen en daarna meteen het eten. En dan een goed twee uur voor het landen krijg je weer eten (op de lange vluchten).

Dus daarin zie ik geen enkel verschil tussen Arke of een andere vlieg maatschappij.

duikkie
17-11-11, 19:29
Wat heeft een huilend kind in 's hemelsnaam met vliegen met Arke te maken?

je had er bij moeten zijn ;) , en zo wanhopig waren die ouders niet , die zatten gewoon mee te gillen. ik denk dat alle vliegtuigmaatschappen iets aan voorlichting kunnen doen bij gratis mede vliegers ( want een jong van 2 betaald niks he) als bij nachtvlucht kan je zo'n jong iets gegeven, ik zelf had ook slaappillen bij. ik heb nog niets gezegd over de overdag vlucht naar florida toe. daar had ik op gerekend dat dat 12 uur herrie was. maar zo erg als met arkefly had ik het nog nooit meegemaakt. over de keuze menu als ze bij arkefly al zeggen de keuze is waarschijnlijk op voordat ze gaan uitdelen, moeten ze daar niet aan beginnen. iedereen hetzelfde als je niets extra betaald kan ik ook nog in komen. maar omdat de ene rij wel snel werk en maaltijden uitdeelt van de andere slangzame uitdelers klopt het niet, mijn buurman die van de snelle rij kon kiezen en ook de mensen achter hem , mensen voor mij in de langzame rij uitdelers niet. gewoon niet stelen van andere uitdeel kar. twee uur na miami kan ik begrijpen je vlieg de nacht in. maar 3 uur in de middag, snap ik echt niet, ook omdat er verder niet zoveel meer te doen was.

kortom zo erg als arkefly had ik nog niet meegemaakt, ik kan natuurlijk pech hebben gehad. maar als het licht uitgaat is het dat arke dan probeert de mensen erop wil wijzen. wees een beetje stil. zoals ik weet dat het een nachtvlucht wordt zo konden ook deze ouders zorgen dat ROTJONG ging slapen alles was donker, maar misschien werkt dat anders ?? ik vind dat onfatsoenlijk tegenover andere in het vliegtuig. maar deze ouders hadden echt niets bij of aan gedacht, maar ik hou er over op. was erg !!!

wat ik hiermee wil bijdragen is dat je bij arkefly zelf rekening moet houden , dus neem oordoppen mee en vermaak. het aanbod vermaak bij arke kost geld en is vrij oud( de films) .

helaas kan ik echt niets positief kunnen bijdragen waarom mensen moeten kiezen voor arkefly. ik ben gewoon beter gewend met 1 uitzondering, dat was onno air ( de turkse).

ik gewoon niet meer vliegen met arkefly, dat weet ik zeker !!!!


Dus daarin zie ik geen enkel verschil tussen Arke of een andere vlieg maatschappij.

bij arke fly (arme fly klasse ;) ) krijg je 1 maaltijd en verder niets op water na dan. en over 10 uur echt vliegen als je niet naar miami gaat is de verdeling ongelukkig.

bij andere maatschappijen krijg je dus meer eten. dat is dus wel een verschil !!

SpaceAce
17-11-11, 19:54
We zijn ook al een paar keer met Arke gevlogen (nog verder dan Miami, namelijk naar Curacao en Mexico) en ik moet eerlijk bekennen dat het me niet eens is opgevallen dat er maar één keer eten werd geserveerd :oops: Blijkbaar heeft mijn lichaam niet zo'n behoefte aan twee keer eten op zo'n lange vlucht :) (meestal is het tweede keer eten bij een andere vliegmaatschappij ook alleen maar een broodje hoor. Afgelopen keer vlogen we van Miami terug naar Amsterdam met Continental. Twee uur voor de landing in Amsterdam kregen we een klein broodje met boter en kaas en wat koffie, dus zo heel veel stelt die tweede keer eten ook niet voor).

duikkie
17-11-11, 19:58
o ja teleton even vergeten , die ouders zijn dus wel beloont met bonus van arkefly

verder is dit niet het item vliegen bij arkefly om de leuke dingen hier op te schrijven , autohuur alamo was zeer positief. bij southern dunes ( huisje) moeten ze niet midden in de nacht elke dag gaan grasmaaien verder goed oord. redelijk positief. garden bush weer heel negatief met hun niet eigen voedsel mee naar binnen ??? disney was weer goed en druk. gps in auto een gevecht ;)


We zijn ook al een paar keer met Arke gevlogen (nog verder dan Miami, namelijk naar Curacao en Mexico) en ik moet eerlijk bekennen dat het me niet eens is opgevallen dat er maar één keer eten werd geserveerd :oops: Blijkbaar heeft mijn lichaam niet zo'n behoefte aan twee keer eten op zo'n lange vlucht :)

ik eigenwijs lichaam hebben, maar die 1 keer eten is niet zo erg, mijn hele handbagage zat vol met broodjes. ik had op de papieren van arkefly gelezen dat zelf maar 1 keer met drank zou komen , dus ik met lege flesjes door de scan om ze daarna te vullen, maar zo waar het water was aanwezig bij arkefly ( toch nog iets positiefs ;) )

dennis-oostveen
17-11-11, 20:12
Beste Duikie,

Iedereen die in een vliegtuig stapt moet betalen, ook een klein(e) baby/kind.

Het is weliswaar niet veel maar 10% van de ticketprijs van de ouders, is trouwens wel veel geld als je het kind op schoot moet houden! vanaf 2 jaar moeten ze al een eigen stoel hebben en krijg je een korting van maar liefst 20%(schiet niet erg op).

Ik heb ook met een klein kindje gevlogen en had een late vlucht terug, maar door alle stress e.d. had hij ook moeite met slapen, en nog wel in zijn eigen autostoeltje. Achter mij een snotneus van een jaar of eindpuber die aan zijn ouders vroeg:"was ik vroeger ook zo lastig" ( mijn zoon heeft een half uur gehuild omdat we de dvd speler niet aan de praat konden krijgen ) "nee hoor" antwoord moeder "jij was heel lief". Maar ondertussen zat dat puberende jong achterop mijn stoel te drukken met zijn knieen, dit de hele vlucht lang.

Dus niet alle kleine kinderen zijn rotjongens, ouderen kunnen er ook wat van, en dan kan ik ook nog wel wat negatieve ervaringen noteren van volwassenen........!

Maar goed, om even on-topic te blijven:

Je vliegt met Arkefly goedkoper dan met gerenomeerde airlines en dat merk je met het eten bijvoorbeeld. Als je aan 1 maaltijd niet genoeg hebt, dan kun je gebruik maken van het Arkecafé.

Cindy1969
17-11-11, 20:15
Dat wilde ik eigenlijk ook net zeggen, ik vlieg zelf in feb ook met Arkefly, maar je kan gewoon aan boord eten en drinken kopen. Vlieg normaal altijd binnen Europa, meestal met Transavia, dus weet niet beter ;-)

En tja, kleine kindjes die huilen, je hebt er nu eenmaal mee te maken. De ouders voelen zich er meestal zelf behoorlijk opgelaten onder.
Pijn aan de oortjes, het enge van vliegen. Het zij zo.

Tinkerbell
17-11-11, 20:19
Dat kinderen huilen vind ik persoonlijk niet zo'n probleem. Je kunt het de kinderen niet kwalijk nemen . Voor ons is de gulden regel: rust,reinheid en regelmaat nog steeds de meest toepasselijke ovoedkundige waarheid.

Waar ik me wel godsgruwelijk aan erger is het feit dat de stoelen en ruimte aan de uitgangen, waar je een flinke meerprijs voor mag betalen, beschouwd worden als openbare ruimte om of met je huilend kind recht voor ons beeldscherm te gaan staan of je kinderen dumpen met speelgoed net voor onze voeten.
O ja en dan heb je ook nog personen die eerst op hoge poten bij het vliegend personeel gaan eisen dat juist die stoelen ideaal zijn als je kinderen hebt en jij maar op moet rotten. Als ze dan bot vangen komen ze bij je en ventileren ze hun meest frusterende gevoelens op jou af door te zeggen:"ze moesten "oude" mensen verbieden om te vliegen".

trails
17-11-11, 20:27
Ik kan ook niks vreemds vinden in het hele verhaal, over hoe Arke Fly het doet bedoel ik dan.
We hebben al met verschillende maatschappijen de grote oversteek gemaakt en de hoofdmaaltijd komt inderdaad vrij aan het begin van de vlucht en later nog een snack. Er zijn mensen die het vliegtuigeten niet pruimen en die nemen zelf wat te eten mee. En als je de maaltijden niet genoeg vindt, neem dan zelf wat extra te snacken mee. Al is het maar "voor de zekerheid".

Kinderen die huilen: wij hebben in 2000 met Martinair gevlogen met onze 2 kinderen. Onze jongste was net 3 en ik kan me herinneren dat ze op de terugreis niet in slaap kwam omdat ze oververmoeid was. Normaal gesproken voel je je als ouders echt niet happy met een huilend kind en ik heb alles geprobeerd om haar stil te krijgen/houden. Ik voelde me zelf zeer ongemakkelijk.

Voor de rest begrijp ik niet veel van je verhaal, maar dat ligt misschien wel aan mij?

Njit
17-11-11, 20:35
Ik snap er ook niet veel van :) Ik stel me er altijd op in dat ik minimaal 9 uur in een vliegende bus zit. Alles wat er extra is aan comfort is mooi meegenomen.

SpaceAce
17-11-11, 20:39
Deze twee posts snap ik even niet. Aan de ene kant geef je Arke de schuld dat ze maar één keer een maaltijd serveren op 10 uur vliegen en aan de andere kant had je dat van te voren al gelezen en had je genoeg eten en drinken bij je... ??? Dan kun je Arke daar de schuld toch niet van geven?

Wat ik al zei, bij elke vliegmaatschappij serveren ze het eten vrijwel direct na het opstijgen (en andere vliegmaatschappijen dan Arke serveren dus vaak net voor het landen ook nog een snack of een broodje, maar geen volledige maaltijd inderdaad). Dus wat dat betreft had je toch genoeg aan jouw eigen meegenomen broodjes? Je wist het immers van te voren. Dus ik snap 'de klacht' niet zo...


bij arke fly (arme fly klasse :wink: ) krijg je 1 maaltijd en verder niets op water na dan. en over 10 uur echt vliegen als je niet naar miami gaat is de verdeling ongelukkig.

bij andere maatschappijen krijg je dus meer eten. dat is dus wel een verschil !!


ik eigenwijs lichaam hebben, maar die 1 keer eten is niet zo erg, mijn hele handbagage zat vol met broodjes. ik had op de papieren van arkefly gelezen dat zelf maar 1 keer met drank zou komen , dus ik met lege flesjes door de scan om ze daarna te vullen, maar zo waar het water was aanwezig bij arkefly ( toch nog iets positiefs ;) )

Innieminnie
17-11-11, 20:53
Moet wel zeggen dat ik het met je eens ben met je laatste post SpaceAce.

Huilende kinderen zijn inderdaad vervelend. Je doet er weinig aan, zeker met opstijgen&landen(denk eens aan de druk die je op je oren krijgt, bij een klein kind kan je er echt weinig tegen doen).

Voor mij is het de 1e keer naar Amerika, 1x met ze naar Tunesië gevlogen met Arkefly, had geen maaltijd op de vlucht naar Tunesië, wel alleen bij stijgen&landen huilende kinderen, niet hele vlucht gelukkig. Dus qua eten moet ik echt van anderen uit gaan en zelf maar bepalen of het klopt of niet kom ik dan vanzelf wel achter. En is dus zo te lezen handig om leeg flesje in mijn tas te hebben en wat extra te eten.

duikkie
17-11-11, 21:41
Deze twee posts snap ik even niet. Aan de ene kant geef je Arke de schuld dat ze maar één keer een maaltijd serveren op 10 uur vliegen en aan de andere kant had je dat van te voren al gelezen en had je genoeg eten en drinken bij je... ??? Dan kun je Arke daar de schuld toch niet van geven?

Wat ik al zei, bij elke vliegmaatschappij serveren ze het eten vrijwel direct na het opstijgen (en andere vliegmaatschappijen dan Arke serveren dus vaak net voor het landen ook nog een snack of een broodje, maar geen volledige maaltijd inderdaad). Dus wat dat betreft had je toch genoeg aan jouw eigen meegenomen broodjes? Je wist het immers van te voren. Dus ik snap 'de klacht' niet zo...

misschien schrijf ik het allemaal een beetje ongelukkig op, sta ik over het algemeen wel bekend om. ook hier haal ik de heen en terug weg door elkaar. voor mij logisch omdat ik het verschil wel zie , maar voor een ander onlogisch lezen.

op heen weg was het eten al om 15:00 hollandse tijd, dat vond ik vroeg ik had omdat ze toch maar 1 maaltijd serveren dat wat later gehoopt. maar wij zowel op heen als terug weg onze handbagage volgeprompt met broodjes daar wij ook na het vliegen nog niet thuis zijn.

op heen weg had ik nog geen honger maar toch maar wat gegeten. wat ik verder arkefly op viel is dat ze dus aangeven we hebben keuze menu , maar al aan begin zeggen niet voor iedereen. doe dat dan niet. geef iedereen dezelfde maaltijd. betaal je wat bij krijg je keuze logisch.

wat viel me verder op bij arkefly het niet goed regelen van vanalles en nog wat , vraag je gelijk om dekens en kussen op heen weg heb je die. krijg je pas na 4 uur kou is het op , dit weer in tegenstelling met de nachtvlucht terug keurig voor ieder een deken met kussen. kijk dat vind ik onlogisch, dat vliegtuig vliegt op 10.000 meter zowel heen als terug temperatuur hetzelfde.

op heen weg hadden wij er al op gerekend dat het herrie was de zon ging nooit onder. de terug reis staat bekend als nachtvlucht. de lichten gaan ook uit.

vanuit arke krijg je voor je vliegt een heel pakket papieren mee. ik vind dat dat ook een vel bij had gekund hoe kids voor te bereiden op lange vluchten en nachtvluchten. er zijn middelen ook voor kinderen. ik mag mijn slaappillen niet aan zo'n huilend tierend rotjong geven alhoewel het net m en m 's zijn mooi geel en rond met letter erop ;)

persoonlijk hou ik ook rekening met mensen en kids in vliegtuig, 12 uur herrie als het licht is oke, helaas mocht de 12 uur rust in de nachtvlucht geen waarheid worden, maar ouders die dan ook nergens rekening mee houden is toppunt. 300 mensen moeten maar begrip op brengen. ik reis al niet in kinder vacanties en wel om deze reden. maar ja die onder 2 zijn nog gil bevoegd.

zoals ik eerder al schreef het maakt dus niet uit waar je zat bij arkefly ook in de luxe klasse hadden ieder zijn eigen ROTJONG, daarom liep ik ook door het gehele vliegtuig nergens rust.

ARKE beloond ouders het huilend jong dus wel als ze onvoorbereid instappen, maar ja dan is het al te laat. een extra maaltijd of gratis plezier scherm daar heeft een niet naar ouders kid van onder de 2 eigenlijk niets aan. ook het rondrennen is totaal verkeerd worden ze echt niet stil van.

maar voordat ik hele verhalen ga ophangen, ik had op rust gehoopt zeker op nachtvlucht en het valt mee zwaar tegen dat arkefly die dat elke week toch 2 keer doet niet meer ervaring heeft , hoe clienten met kids onder 2 te begeleiden en bij boeking aangeven dat het een nachtvlucht is en hoe moeilijk dat is voor kids. je heb namelijk ook mensen zoals ik , die graag zo'n gillend strontje wel willen smoren hoor.

specifiek voor arke zal het wel niet zijn, maar dit mijn eerste nachtvlucht zijn , volgende keer andere maatschappij en maar weer begrip opbrengen voor ( zoals mijn ouders altijd zeiden , het ongedierte wat nachts leeft en overdag slaap en je dan geen herrie mag maken, want je begrijpt toch wel dat hij slaap nodig heeft ) het is toch maar jong kid gegil.

er komt misschien een tijd dat je net als niet roken op vlucht een lampje krijgt ( blink) GEEN GEGIL ;) prop in mond , slaappil in en niet rennen !!!

SpaceAce
17-11-11, 22:01
misschien schrijf ik het allemaal een beetje ongelukkig op, sta ik over het algemeen wel bekend om.

;)


wat ik verder arkefly op viel is dat ze dus aangeven we hebben keuze menu , maar al aan begin zeggen niet voor iedereen. doe dat dan niet. geef iedereen dezelfde maaltijd. betaal je wat bij krijg je keuze logisch.

Hmz, dan heb je wellicht deze heen- en terugvlucht pech gehad. Wij hebben op onze alle Arke vluchten steeds de keuze gehad tussen vlees en pasta.

[verwijderd]
17-11-11, 22:37
@Duikkie, ik neem aan dat je zelf geen kinderen hebt en anders nooit met jonge kinderen hebt gevlogen.

Zelf ben ik trots vader van 2 kinderen waarbij we met de eerste vanaf zijn 3e jaar geregeld vliegen en met de tweede al vanaf 7 maanden in het vliegtuig zijn gestapt, hieronder ook lange vluchten naar Amerika.

Over het algemeen kunnen wij de kinderen stil houden op de vluchten door met ze bezig te zijn en ze bezig te houden, echter is dit niet altijd de juiste remedie om kinderen stil te houden/krijgen.

De dochter van een bevriend stel heeft erg last van het opstijgen en landen en gilt het dan echt uit van de oorpijn die ze heeft, ook airplugs in haar oren helpen hier niet voldoende tegen. Dit is dus iets waar je niets tegen kan doen en het moet accepteren als ouder.

Onze jongste heeft toen hij 7 maanden was op de heen vlucht naar Florida zich perfect vermaakt en ook nog een deel geslapen, op de terugweg was hij oververmoeid en begon hij te huilen en gillen ondanks alles wat wij zelf deden. Gelukkig hebben we hem na ca. 30 minuten toch stil gekregen en uiteindelijk in slaap. Ook hier sta je als ouder op een gegeven moment machteloos en voelen de meeste ouders zich heel erg opgelaten.

Wij merkten overigens dat de meeste mensen toch begrip hebben als ze zien dat je alles probeert om je kind te laten stoppen met huilen, echter mis ik in jouw verhaal alle begrip voor andere mensen waar jij je blijkbaar erg aan stoort.

Het meest frappante vind ik dan nog dat ik lees dat jij lekker bent gaan rondstappen in het vliegtuig waardoor je zeer waarschijnlijk ook vele mensen zelf hebt geïrriteerd zonder het door te hebben. Mijn grootste ergernis in vliegtuigen is nml. niet een gillend of huilend kind maar volwassenen die hun draai niet kunnen vinden in hun stoel en dan maar zeer irritant heen en weer gaan lopen waarbij ze herhaaldelijk tegen mijn stoel of arm aanlopen omdat de gangpaden erg smal zijn.

Overigens accepteer ik dat gewoon omdat ieder mens nu eenmaal anders is en je het in het vliegtuig toch met elkaar zal moeten doen. Ook zorgt het irriteren aan anderen er voor dat ik niet uitrust tijdens het vliegen en dat de vlucht daardoor alleen maar langer lijkt te duren.

Het is jammer dat je als volwassenen dit dan niet kan accepteren en dan op het forum zo'n afschuwelijke samenvatting neerzet waaruit alleen maar blijkt hoe jezelf in elkaar steekt. Ik denk dat je toch echt eens bij jezelf te raden moet gaan of je überhaupt nog een keer gaat vliegen in een toestel waar ook andere mensen en kinderen in mee vliegen.

duikkie
17-11-11, 23:07
ben dan ook nog steeds opzoek naar een maatschappij die eens wilt vliegen zonder kids, ik zit niet zo aan datums vast. dus als een maatschappij nu eens 1 op de 10 vluchten zegt alleen voor mensen die rustig willen vliegen, soort stilte coupe maar dan voor vliegtuig, ga ik die zeker nemen. nu kan je zeggen zakelijk vliegen , maar of dat echt ook voor je 600 euro meer stil is ???

verder zijn er genoeg mensen van het soort zonder kids , en inderdaad meestal moet je maar begrip hebben, maar andersom zou ook wel eens leuk zijn niet.

maar weet nu ook weer zelfs op een nachtvlucht is geen rust te vinden.

even tussen twee haakjes ( ik ben even in heel het vliegtuig gaan kijken of upgraden zin had ) , verder slaappil ingenomen helaas niet sterk genoeg voor rond gillend jong die in je oor gilt wat doet die man daar (PROBEREN TE SLAPEN )

verder vind ik het jammer dat arke me niet heeft voorgelicht dat ook op nachtvluchten kids ontzettend kunnen gillen. stom van mij om aan te nemen dat ook jonge kids gaan slapen als het buiten pik donker is.

aan de andere kan zag ik ook in arke papieren niets over kids en lange vluchten. ik had rust verwacht helaas. ik kende geen nachtvluchten ik reis meestal naar zuiden en niet oost. kids, overdag , gillen allemaal bekend.
nu kids nacht gillen ook.

Tinkerbell
17-11-11, 23:08
@ jverwijderd.
Ik wil hier toch graag enige nuance en kanttekeningen bij plaatsen.

Allereerst ik behoor tot het oude ijzer en heb vast geen moderne ideeën maar wij zouden er toch behoorlijke vraagtekens bij plaatsen of je een kind dat niet eens KAN beseffen wat hem overkomt in een situatie moet brengen dat hij moet huilen van oververmoeidheid, oorpijn of andere ongemakken. Nogmaals rust,reinheid en regelmaat is alleen maar ten voordele van kleine kinderen.

Ik begrijp ten volle dat ouders graag op vakantie gaan maar moet dat dan ten koste van je eigen kinderen en op de allerlaatste plaats ten koste van anderen?
En ja ik heb ook kinderen maar hun comfort,rust en gezondheid hebben altijd geprevaleerd boven onze wensen.

SpaceAce
17-11-11, 23:16
Aan de andere kan zag ik ook in arke papieren niets over kids en lange vluchten. ik had rust verwacht helaas. ik kende geen nachtvluchten ik reis meestal naar zuiden en niet oost. kids, overdag , gillen allemaal bekend.
nu kids nacht gillen ook.

Ik ben geneigd om dit niet meer serieus te nemen... Zowel Arke als geen énkel ander maatschappij zal in de papieren zetten dat kinderen ook op de nachtvluchten herrie kunnen maken. Dat lijkt mij algemeen bekend dat dit kan. Beetje naïef gedacht... Geef daar Arke niet de schuld van dat het niet in de papieren staat...

Advies: ga nooit meer naar Amerika op vakantie, want 95% van de vluchten (niet alleen bij Arke) zal terug in de nacht zijn... Dus de kans dat je 's nachts wakker gehouden wordt door een kind is ook bij andere vliegmaatschappijen aanwezig. Als je jezelf hieraan dermate erg aan stoort (en aan je taalgebruik te lezen zit het je énorm hoog) lijkt mij de oplossing: niet meer 's nachts vliegen :)

Michael66
18-11-11, 07:31
Moderator Michael66:

Inmiddels heeft de discussie niet meer specifiek met ArkeFly te maken en is dus off topic. Vandaar dat ik dit op dit moment in dit onderwerp beëindig*.

Het staat jullie uiteraard vrij op de juiste plaats op het forum de dialoog voort te zetten of opnieuw op te starten.

*= nieuwe off topic berichten worden verwijderd.

jena1953
19-11-11, 02:21
Afgelopen maandag hebben hebben wij onze eerste vlucht met Arkefly naar Miami gemaakt met een tussenstop op Orlando Sanford. Met name de tussenstop had ik erg tegen op gezien, maar ik moet zeggen dat het 100% is meegevallen. Koffers ophalen en gelijk weer inchecken, daarna nog even op een bankje buiten wat peuken weg gerookt :-) instappen en weer op weg naar Miami. Ook geen vertraging gehad, dus wat ons betreft een blijvertje, zeker gezien de prijs.

Tinkerbell
19-11-11, 11:26
Vandaag in de Telegraaf een bericht over Arke Fly.

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/10955272/__ArkeFly_kan_nog_beter__.html?p=25,1


Vertragingen vooral door technische mankementen aan oude vliegtuigen

ArkeFly kan nog beter

door Jos van Noord Over het natje en droogje aan boord lopen de meningen ook sterk uiteen. De één klaagt dat ArkeFly nog geen glaasje water weggeeft, op zo’n elf uur lange, intercontinentale vlucht. Terwijl de ander juist vol lof is over de thuis al bestelde, speciale maaltijd aan boord. Weer een ander klaagt ?dat het eten op was. Op! Boze passagiers mochten ook al geen eten, nog geen flesje water meenemen!


„Wij vliegen liefst Comfort Class naar Zuid-Europa”, mailt mij Ben Staal. „Daar zijn we heel tevreden over. De maaltijden zijn niet echt bijzonder, maar worden wel snel na het opstijgen geserveerd. Wij vinden ArkeFly een aanwinst voor Nederland."
Toe maar!
Echt vrolijk ben ik niet geworden door het lezen van al uw mails naar aanleiding van mijn vraag van vorige week (http://www.telegraaf.nl/reiskrant/10895175/__Zit_u_goed___.html) over deze ’tweede luchtvaartmaatschappij van Nederland’. Veel lezers lijken blij bij mij hun hart te mogen luchten. Het zit ze vooral hoog dat ze hun klachten bij ArkeFly geen gehoor kregen. Soms is dit vliegbedrijf nog wel bereid om een klachtenformulier toe te sturen, maar dan wordt de klager vaak al op voorhand gewaarschuwd dat die geen schijn van kans maakt op compensatie.
Uiteraard bestaan er ook genoeg tevreden ArkeFly-klanten, zeker nu de luchtvloot steeds verder groeit. Vooral vakantievluchten naar bestemmingen op relatief korte afstand vertrekken steeds vaker op tijd, zo valt menigeen op. Met de nieuwe 737-toestellen is niks mis. En passagiers die dan voor een geringe toeslag hadden geboekt in de Comfort Class, die zitten inderdaad goed.
Maar bij die ouwe meuk aan 767 Boeings, een enkele meer dan twintig jaar intensief gebruikt, gaat telkens wat stuk. Geen wonder: ook een oude auto, al wordt-ie goed onderhouden, vertoont vaker mankementen dan een nieuwe. Eerste generatie 767, méér dan twintig jaar intensief gebruikt, erfgoed van Air Holland.
Zelfs al boekten passagiers naar Orlando, Curacao, Colombo of Cuba een luxe premium stoel, dan nóg bleek dat geen garantie voor zitcomfort. Heel wat lezers mailen mij dat zij net iets meer dan twee weken voor vertrek het geld van hun luxe-stoelboeking plotseling teruggestort kregen, omdat de Premium Class vol zat.
Het gegoochel met vliegtuigen! „Omdat het vliegtuig kapot op Sri Lanka stond, vlogen wij na een etmaal terug met Miami Air, allemaal dezelfde stoelen. Ik moet m’n geld van de geboekte comfort stoel nóg terug krijgen."
Vluchttijden die op het laatste moment worden gewijzigd: men vertrekt opeens vier uur later, in het holst van de nacht. En op Schiphol telkens groepen passagiers die van de ene gate naar de andere rennen. „Daar heb je Arke!" roepen luchthavenmedewerkers al, zodra er weer zo'n gezelschap komt aanstormen.
„Als je dan met drie uur vertraging nóg in het vliegtuig zit te wachten op vertrek, komt ArkeFly ter compensatie met een speciale koffieronde. Als extra verrassing moet je die nog betalen ook!", mailt mij M. Gijp. „Niemand vertelt je wat en als er wat fout gaat, wordt je behandeld als sperzieboon of eendagskuiken."
Maar als alles goed gaat, wat doorgaans het geval is, zijn passagiers enthousiast. Henri Tollenaar mailde mij: „Wij zijn buitengewoon tevreden, vooral met de beenruimte in de Premium Comfort Class. Misschien hadden wij geluk, maar wij hebben nooit langer vertragingen gehad dan een halfuur."
„Wij hadden comfortplaatsen geboekt, maar mijn vrouw zat drie rijen achter mij”, mailt mij L. van Bilsen. „In vergelijking met enkele jaren geleden vliegen ze tegenwoordig mooi op tijd”, mailt mij D. Makkinga. „Neem Liga-koeken mee tegen de honger”, adviseert Janny Polak.

Harold
20-11-11, 01:26
Nog tips voor strategisch gezien goede stoelen in de comfortclass?

Wel of niet in de buurt van de toiletten?

Ik begreep dat de 4 stoelen in het midden (2-4-2) daarvan de armleuningen niet omhoog kunnen..?

rotarynette
20-11-11, 23:31
Bij de voorste stoelen heb je een vaste armleuning,daar zit je tafeltje in.

orient
22-11-11, 00:54
Vandaag in de Telegraaf een bericht over Arke Fly (http://www.telegraaf.nl/reiskrant/10955272/__ArkeFly_kan_nog_beter__.html?p=25,1).Het enige wat ik hierop kan zeggen: vlieg NOOIT met een charter, want dan gebeuren dit soort dingen altijd.
Als je met een lijnvlucht vliegt (KLM_DELTA_UNITED etc.) heb je veel minder kans dat dit je overkomt.

Ben enkele keren stilgevallen in het verleden door problemen met het vliegtuig en ik werd altijd uitstekend ondergebracht (ook als economy passagier) in goede hotels met uitstekend eten en de andere dag een uitstekende doorvlucht met dezelfde of een andere gerenommeerde maatschappij.

Kies je voor het goedkoopste om te vliegen, klaag dan niet. Als je met een lijntoestel vliegt heb je veel meer rechten.

pama
01-12-11, 04:29
Hallo allemaal,

In mei gaan we met arkefly naar orlando.
Sinds gisteren zijn de vluchttijden bekend (voorzover dit klopt zien we dan wel)
nu staat er bij de vluchttijd ingevuld:
vertrek 13.00, aankomst 18.00 lokale tijd. Vlgs mijn berekening zouden we er
dan 11 uur over doen? ( 13.00 -6 uur tijdverschil= 07.00 07.00+11.00=18.00)
reken ik nu verkeerd of hebben we zo'n traag vliegtuig? ;-)
Voor degene die deze vlucht al gedaan hebben, hoelang waren jullie onderweg?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Tans4USA
01-12-11, 08:35
Wij hebben in oktober met ArkeFly gevlogen en kregen aan boord te horen dat de vlucht geen 11 uur maar 9 uur en 40 minuten zou zijn :-o
Zie ons reisverslag
http://meerfamilie-orlando2011.blogspot.com/2011/10/coming-to-america-today.html

Onze tijden waren vlak van tevoren aangepast en wij landden al om 12.15 uur lokale tijd, dat was super!

Innieminnie
01-12-11, 14:17
Wou dus hetzelfde zeggen. Naar Miami maak je een tussenstop op Orlando Sanford. Vind het wel een goede, mijn reispapieren geven aan dat er geen tussenstop gemaakt zal worden tussen Orlando en Amsterdam. Terwijl dit wel het geval is.

Pama: Kijk is hier: http://nl.flightaware.com/live/flight/TFL317. Kan je nakijken hoe lang de laatste vluchten geduurd hebben. Geeft natuurlijk nog geen garantie voor toekomstige vluchten.

corrus
01-12-11, 15:59
Dit heeft te maken met een (heel raar) verschil in uitdrukken...
We hebben het hier (gek genoeg) over een RECHTSTREEKSE vlucht...
Maar ze praten niet over een NON-STOP vlucht.
Daardoor heeft het ook hetzelfde vluchtnummer...
Rechtstreeks wil niet per definitie zeggen dat dit een Non-Stop vlucht is. :lol:

Harold
01-12-11, 20:02
Je hoeft in ieder geval niet je koffers heen en weer te zeulen zoals dat is met een overstap.

Ik ben benieuwd, volgende week mag ik het proberen.

corrus
01-12-11, 20:28
Je hoeft in ieder geval niet je koffers heen en weer te zeulen zoals dat is met een overstap.

Wanneer je met een overstap met een reguiere lijndienst vliegt zeul alleen op de heenvlucht... een miniscuul stukje... maar je hoeft tenminste niet opnieuw je bagage in te checken...

Volgens mij is het met ArkeFly zo, dat wanneer je in Orlando bent opgestapt, wordt de bagage in Miami van boord gehaald.
Deze dient door de reiziger opnieuw worden ingecheckt voor de vlucht MIA > AMS... beetje raar hoor... :???:

Remco Weijts
01-12-11, 22:30
Wij zijn afgelopen 4 Nov naar Orlando Sanford gevlogen met Arkeflye...Heenweg duurde 9 uur en 30 min ook bij ons stond dat we er 11 uur over zouden doen...De mensen die door vlogen naar Miami moeten het toestel uit en de koffers halen en weer inchecken...

Terugweg zijn we ingechecked op Orlando Sanford om te vliegen naar Miami en dan naar Amsterdam....De vlucht van Orlando naar Miami duurt ong 40 Minuten je bent ongeveer een uurtje op Miami je hoeft dan niet je koffers op te halen,je moet wel het vliegtuig uit en je handbagage meenemen...Vanaf Miami naar Amsterdam was 8 uur en 20 minuten.

corrus
01-12-11, 23:26
Zal het zeker even laten weten.Hieronder heb je het antwoord al...
De mensen die door vlogen naar Miami moeten het toestel uit en de koffers halen en weer inchecken...

De vlucht van Orlando naar Miami duurt ong 40 Minuten je bent ongeveer een uurtje op Miami je hoeft dan niet je koffers op te halen,je moet wel het vliegtuig uit en je handbagage meenemen...Vanaf Miami naar Amsterdam was 8 uur en 20 minuten.
Ik wist dat ik iets was maar had het dus verkeerd geïnterpreteerd.

TommyW
03-12-11, 04:20
Vandaag met arke naar Miami gevlogen, met overstap, ging prima en heb niks te klagen, was prima reis voor een prima prijs!

Sunny isles girl
03-12-11, 23:23
Wij vinden het eten toch nooit lekker in het vliegtuig en nemen zelf wat lekkers mee

Het eten is zowiezo vaak niet bijzonders. KLM had vroeger een eigen catering en stond daar goed om bekend, maar sinds ze overgestapt zijn op KCS is het ook minder geworden. Ik zelf vind het niet zo belangerijk, want ik neem altijd 2 broodjes mee en dat vind ik voldoende. Maar dat slaap pilletje en eigen eten mee, dat doe ik ook al jaren met mijn moeder.

De ergste vertragingen heb ik wel met Martinair gehad. Ze lieten ons inchecken op John F Kennedy en dan staat het toestel nog in Nederland. Wat krijg je er voor terug. Een tegoed bon voor het restaurant van 20 dollar, terwijl je daar je drinken alleen van kon kopen. Ik heb 1x een fikse vertraging opgelopen met United en dat was netjes opgelost.

Remco Weijts
04-12-11, 15:00
@Harold;
Tja wat zal ik zeggen de vlucht was prima yde service wordt steeds slechter maar dat zal wel bij alle Airlines zo zijn....Je betaald voor een blikje Cola 2,50 euro...1 tip als je wat wil kopen aan boord dan zal ik maar wat kleingeld meenemen want ze hebben heel erg weinig wisselgeld...Het eten was niet heel slecht je kan gratis water pakken en Appelsap en Sinasappelsap...Voor een bak koffie of Thee buiten het eten om betaal je ook 2,50 voor....Ik moet zeggen dat Orlando Sanford wel heel erg is bevallen lekker klein en je bent zo van het vliegveld weg....

Remco

pzomerdijk
06-12-11, 12:54
Vliegen met ArkeFly is ons afgelopen zomer meegevallen. Als je naar Orlando gaat is het rechtstreeks vliegen op Sanford prima bevallen. Helemaal eens dat het een relaxed vliegveld is met goede verbinding richting Kissimmee/Davenport e.o. Bij gelijke tarieven direct weer op Sanford. Aankopen aan boord is belachelijk.... kocht een klein busje Pringles, 5 dollar... Terug via Miami geen probleem, even uitstappen, even wat drinken, instappen en weer onderweg. Geen stress om op tijd de overstap te halen... lekker!

peterwoudje
06-12-11, 13:01
Wij zijn in oktober geweest, kan niet anders zeggen dat het zeer prettig is te landen op Sanford, gaat snel en mensen waren erg vriendelijk.eten en hapjes in het vliegtuig beperkt en duur maar als je zelf zorgt voor een broodjes gaat het allemaal prima.

Ta2 Gerrit
14-12-11, 11:44
Vandaag met arke naar Miami gevlogen, met overstap, ging prima en heb niks te klagen, was prima reis voor een prima prijs!

Wat ik me afvroeg is of Sandford dan POE is en je naar Miami als binnenlandse vlucht doorvliegt, of moet je in Miami langs Immigrations & Customs ?
Niet dat ik Arkefly plannen heb, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.

Njit
14-12-11, 12:37
Point of Entry is waar je je voeten aan de grond zet..

TommyW
14-12-11, 19:13
Ik heb twee week terug deze vlucht gedaan en het viel mij allemaal erg mee, sanford uitstappen en langs de customs immigrations. Koffers ophalen en 80 meter lopen, koffers inleveren inchecken en weer vliegen. Miami kan je in 1 x doorlopen.

Arkefly is dan wel budget, maar ik zat naast een man die ongeveer 5 x per jaar heen weer vliegt van orlando/sanford naar amsterdam en dat al 20 jaar. Die man zei dat arkefly gewoon heel scherp qua prijs is en dat het een erg goede prijs/kwaliteit verhouding is, wil je meer service dan moet je gewoon een andere maatschappij nemen en daar is ook de prijs naar.

8bwillem
15-12-11, 17:07
Wij vliegen 2 januari 2012 met Arkrfly, op de heen weg vliegen we met een direct vlucht van Amsterdam naar Orlando Sanford en de terugvlucht Orlando Sanford - Amsterdam met tussenlanding Miami. Een andere manier was er niet.
Maar wat wil je voor die prijs wij zitten voor 522 euro per persoon 20 dagen in Orlando.

mattrob
15-12-11, 17:15
Wij vliegen op 4 januari heen vanaf Brussel, via NY, naar Miami (met Delta) en op 11 januari rechtstreeks van Miami naar Amsterdam (met KLM), voor 425euro. Dus per definitie goedkoper zijn ze ook niet natuurlijk ;)

Hans van Demen
16-12-11, 19:00
Wij vliegen op 4 januari heen vanaf Brussel, via NY, naar Miami (met Delta) en op 11 januari rechtstreeks van Miami naar Amsterdam (met KLM), voor 425euro. Dus per definitie goedkoper zijn ze ook niet natuurlijk ;)Kun je beter onderstaand boeken, is incl hotel etc.? Hoef je ook niet eerst naar Brussel.

-persoonskamer, Standaard Bezet door: 2 volwassenen Nog 5 of meer beschikbaar. Reisduur: 9 dgn (7 nachten)
Verzorging: Logies
Vervoer: Vliegtuig
Datum heenreis: vr 06-01-2012
Vertrek Amsterdam: 08:10
Aankomst Orlando Sanford: 13:15ArkeFly, Economy
Datum terugreis: vr 13-01-2012
Vertrek Orlando Sanford: 18:05
Aankomst Amsterdam: 12:00ArkeFly, EconomyUw reissom Volwassene 1€571,00Volwassene 2€571,00Aanbiedingskorting.€-204,00Calamiteitenfonds€2,50Totale reissom € 940,50 Gemiddelde prijs p.p. € 470,25
Afhandeling van de reis U boekt uw reis zelf online. Betalen doet u daarna bij een ANVR reisbureau. Tijdens het online boeken, kiest u een reisbureau bij u in de buurt.

EconoLodge Inn & Suites is vandaag, om 16:58 uur voor het laatst geboekt.

hrjhaan
16-12-11, 19:08
De data zijn ook anders. Niet iedereen kan buiten de schoolvakanties.

mattrob
16-12-11, 21:46
Dat is waar; maar ik vlieg liever KLM/Delta en Brussel is voor ons niet zo vervelend. En ik slaap liever in iets anders dan EconoLodge (maar ik geef toe, ik ben verwend ... :roll:)

Hans van Demen
16-12-11, 23:49
Ben ik zeker met je eens, wij gaan van 30 dec a.s t/m 7 januari , vliegen wel met Arke, hebben Premium comfortclass. Moet zeggen dat dit perfect is. Heb veel gevlogen ook met KLM, Martinair etc. Moet zeggen dat prijs/kwaliteit in goede verhouding is bij Arke.

Ook bij KLM en Delta of de andere partners is de service ook voortaan ver te zoeken.

Ben met je eens dat ecolodge ook niet mijn keuze zal zijn.

Renske1978
17-12-11, 23:29
Gisteren met arkefly naar Miami gevlogen! Nou ik ben ondertussen nog gebroken. Ongeveer 1,5 uur voor landen in Orlando voelden en hoorden we dat een van de motoren ermee stopte. Even later werden alle schermpjes gereboot en terwijl dat nog enig was werden de stewardessen gemaand het vliegtuig landingsklaar te maken. De piloot nam het woord en zei dat we een voorzorgslanding gingen maken in Charleston. Hij had namelijk in verband met een verstopte oliefilter de linkermotor uit moeten zetten, hij benadrukte dat het een voorzorgslanding was en geen noodlanding. De stewardessen keken behoorlijk benauwd en de landing was ook wat minder comfortabel als normaal we kwamen met een flinke klap neer en het remmen ging niet zo vlot. Gelukkig hadden we een extra lange militaire landingsbaan en stonden brandweer en ambulances (gelukkig niet nodig) ons op te wachten. Na 2 uur stil gestaan te hebben en snacks en water gekregen te hebben moesten we van de autoriteiten uitstappen en wachten in een afgesloten ruimte. Als de monteur die was opgeroepen bevoegd was geweest hadden we nog met hetzelfde vliegtuig door mogen vliegen maar de bevoegde monteur kwam pas 21:00 locale tijd en dan mochten de piloten niet meer vliegen. Er is een ander vliegtuig van
Miamiair geregeld die om 19:00 uur zou vertrekken.

We waren rond 13:00 lokale tijd geland en hadden tot 18:30 geleefd op de snacks (mars e.d.) en graanrepen uit de afgesloten ruimten. Om 18:30 uur werd bij de gate een flinke lading pizza's afgeleverd die uitgedeeld werd. Rond 20:00 uur gingen we boarden maar we vertrokken pas rond 21:00 uur ivm het ontbreken van de flightmanifest. Rond 23:30 waren we uiteindelijk in Miami.

1. Eerste stuk van de reis was prima
2. Na de landing deed het personeel zijn uiterste best om alles te regelen incl door de zaal roepen van de status (geen omroepsysteem)
3. We waren wel gebroken en heel laat pas aangekomen. Maar liever laat aankomen dan op tijd neerstorten.

Innieminnie
18-12-11, 01:02
Gisteren met arkefly naar Miami geblogen!

Volgens mij bedoel je gevlogen. Komt bij mij een beetje raar over het woord geblogen, maar kan gebeuren.

Informeer is bij je reisverzekering en Arkefly.

rolandino
18-12-11, 01:04
Dat is wel even spannend, gelukkig kan elk vliegtuig prima vliegen op een motor minder, maar schrikken is het wel. Dat je enkele uren later aankomt is niet leuk, maar zoals je zelf aan aangeeft beter te laat dan nooit.

Wat ik me nog wel afvraag, heb je tussendoor ook nog een landing gemaakt in Orlando? Of moest iedereen eerst naar Miami?

Renske1978
18-12-11, 02:38
Volgens mij bedoel je gevlogen. Komt bij mij een beetje raar over het woord geblogen, maar kan gebeuren.

Informeer is bij je reisverzekering en Arkefly.

Ja op een iPhone schrijven kan soms foutjes met zich meebrengen ik denk dat de meesten wel kunnen begrijpen dat er gevlogen moest staan.

We hebben zowel arkefly en de verzekering al gemaild, en zullen gaan overleggen met de rechtsbijstandsverzekering of we een claim in moeten dienen.

Hoop alleen dat er hier al ervaringen zijn!



Dat is wel even spannend, gelukkig kan elk vliegtuig prima vliegen op een motor minder, maar schrikken is het wel. Dat je enkele uren later aankomt is niet leuk, maar zoals je zelf aan aangeeft beter te laat dan nooit.

Wat ik me nog wel afvraag, heb je tussendoor ook nog een landing gemaakt in Orlando? Of moest iedereen eerst naar Miami?

Eerst naar Orlando met een propvol vliegtuig het was namelijk een kleiner vliegtuig dan de eerste, daarna naar Miami.

Gelukkig was iedereen bekaf dus voor het grootste deel van de vlucht hoorde je alleen wat gesnurk, een kwartiertje was er een krijsend kind wat je kunt voorstellen door een daling waarbij de ouders het kind geen flesje water gaven ofzo. De kinderen die het 1e vliegtuig en de wachtruimte beterroriseerden waren gelukkig ook aan het slapen.

Harold
19-12-11, 17:39
Hoi,

We hebben onze eerste Arkefly vlucht achter de rug! Ik had ons voorbereid op de ergste vlucht ooit zodat het allemaal wel mee zou vallen.. Wat denk je?

Het was niet slechter dan een vlucht met pakweg United;

Rond de klok van 05.30 kwamen we aan op schiphol. Er stond al een kleine rij van 20 man. Wat daarbij opviel was dat er 1 lange rij was, dus geen aparte rij voor de premium class.
Ik merkte daar wat irritatie over bij enkele premium reizigers.
Wat ook opviel: de baliemedewerksters(servisair) wisten niet precies hoe het nou zat met uitstappen of blijven zitten voor pasagiers naar Miami.
Daarnaast vond ik het een beetje vreemd dat er werd geantwoord dat het niet uitmaakt hoeveel koffers ik pp mee terug neem, zolang ik de 35kg maar niet overschrijd op mijn vraag hoeveel koffers ik mee terug kan nemen.

Boarden verliep prima, minder validen, ouders met baby's en kinderen mochten eerst.
We zaten op rij 18/19 AB, deze plaatsen kan ik overigens zeer aanbevelen: bij binnenkomst vliegtuig direct rechts 2 rijen achter de bulk. Beenruimte in de comfortclass is goed! Dus zeer de moeite waard om te boeken. Mijn vrouw was tijdens de vlucht even naar achter gelopen en meende dat het in de economy echt overleven was.

Vlak voor de take off tijd van 08.10u kwam de captain met een mededeling dat er een mankement was. Dit duurde uiteindelijk 1 1/2 uur. Nogmaals met onze voorbereiding op de vlucht viel het mee. De kids waren allang zoet met al hun meegebrachte kleurplaten, nintendos etc.

De vlucht was niet vol, dus je links en rechts een hele rij voor je zelf kiezen.
Het cabine personeel was erg aardig, dat viel echt op.
Een aantal maal kwamen ze langs met water en sap. Als maaltijd kon er gekozen worden uit rijst met kip en iets vegetarisch.. Dit is als bij alle andere airlines niet te eten (mijn mening)

Voor de rest moest betaald worden. Wij zelf hadden 4x cola plus een. Unox noodlesoep. Totaalschade 13,50. We zijn op vakantie dus daar al rekening meegehouden, ook na tips hier op hetforum flink wat kleingeld ingeslagen, dus alles kon gepast betaald worden.

Wat ook opviel was dat de sfeer aanboord echt heel relaxed was, dit zal denk ik mede gelegen hebben doordat het vliegtuig niet vol zat denk ik. Maar dat was wel prettig.

Ik spring wat van de hak op de tak, excuus daarvoor, maar het is alweer een week geleden, dus ik moet even graven..

Bij aankomst in Sanford stapten we uit helemaal vooraan bij de premium class. Wat opviel dat de stoelen daar precies de zelfde afmetingen hebben als bij de comfort, alleen meer beenruimte.
Oja de stoelen vond ik trouwens wel erg uitgewoond, van leder, maar helemaal uitgezakt, leek alsof je eigenlijk op hout zat met een klein laagje schuim ertussen.

We moetsne langer als gemiddeld wachten op de koffers, waarom weet ik niet misschien waren de bagagemedewerkers van sanford nog met pauze? Of verdwaald ? Haha

In ieder geval bijna een uur gewacht , stukkie mee gelopen door de security. 1 koffer moest open omdat... Ze wilde. Kijken naar de 6 potten calve met stukjes noot. ( grappig eigenlijk, wij nemen altijd een voorraad peterpan peanut butter mee, en als wij die kant opgaan of we dan calve willen meenemen voor familie)

Daarna de koffers weer ingeleverd ( afstand is overigens wel meer dan 80m dat ik meende te lezen hierboven: grofweg 200meter denk ik).

Daarna moestene we opschieten van iedereen omdat men de eerder opgelopen vertraging zo min mogelijk wilden laten oplopen. De mensen die van sanford richting Adam vlogen mochten eerst instappen, zo kwam ik nog een bekende tegen die terug ging naar huis ( wat een kleine wereld). Vlucht naar Miami duurde 44 min, was zo voorbij.

In Miami moets ook weerr iedereen uitstappen, eerst de miami gangers, daar a de rest.
Daar snel de koffers opgehaald en ..... Vakantie!!!

Al met al viel het reuze mee, eigenlijk wel een goede vlucht..
Oja het viel ook erg op ( heb overal goed opgelet om een mooi verslagje hier te kunne schrijven ;) ) dat de stewardessen van sanford naar Miami al een stuk minder aardig waren, hooghartig zelfs, een beetje als klm medewerkers (mijn mening)

Ok ik moet nu echt stoppen, snel de tanden poetsen en douchen, want om 11u de beroemde Duck March.

Groetjes vanaf een redelijk zonninge Intl Drive!

Sjeesj ik ziedat het een iets langer verslag is geworden dan gepland. En erg chaotisch. Sorry daarvoor

mattrob
19-12-11, 23:02
We zaten op rij 18/19 AB, deze plaatsen kan ik overigens zeer aanbevelen: bij binnenkomst vliegtuig direct rechts 2 rijen achter de bulk. Beenruimte in de comfortclass is goed! Dus zeer de moeite waard om te boeken. Mijn vrouw was tijdens de vlucht even naar achter gelopen en meende dat het in de economy echt overleven was.


Wat bedoel je dan met 'overleven', ik neem aan dat enige verschil de beenruimte is, of bedoel je iets anders ?

TommyW
19-12-11, 23:15
Ik zat economy en ben 194 lang, maar ik vond het prima te doen. Voor de rest herken ik mij helemaal in het verhaal. Situatie verschilt ook per vlucht uiteraard, mijn koffer stond al klaar voordat ik er was, dus hoefde niet te wachten. Van die stoelen klopt ook, we zeiden al dat het een wat oudere schuit was:)

Njit
19-12-11, 23:21
Ik ben 1m97 en kan ook prima zitten in Economy Arkefly. Ofja, niet minder slecht dan bij andere maatschappijen.

jbdutch
20-12-11, 00:47
hmm,heb ik dan voor niks premium comfort geboekt met mijn 1.90?

Harold
20-12-11, 05:33
Ik heb het nog even gevraagd en moeder de vrouw bedoelde met 'overleven' dat ze het idee had dat het nogal krapjes was, omdat ze bijna iedereen langs hetgangpad met de benen in het gangpad zag zitten, daarnaast hoorde ze vrij veel gezucht en gesteun.

@Jbdutch

Het zal niet voor niks zijn, je hebt beduidend meer beenruimte, maaltijden en drankjes gratis.
Je hebt alleen de zelfde stoelen qua afmetingen.

Renske1978
01-01-12, 13:28
Terug hebben wij economyclass gevlogen, we zaten prima! We kregen een "normale" vliegtuigmaaltijd en sap en water was de hele reis beschikbaar. Op de terugweg waren er gelukkig dekentjes en kussens want die waren er op de heenreis niet.

Enige probleem was dat de gate stuk was en die dus niet aan het vliegtuig kon worden gekoppeld, na verloop van tijd kwam een reparateur die hem aan de middelste uitgang wist te koppelen.

Jerros
02-01-12, 05:16
Hoi Renske,

Ik zat ook in het vliegtuig van 16 december. Weet jij nog het vluchtnummer en de vliegmaatschappij die ons van Charleston naar Sanford Orlando heeft vervoerd?

Renske1978
02-01-12, 08:00
Op het bordje stond gewoon het originele vluchtnummer.

76-er
02-01-12, 11:52
Bij mijn weten was dat Miami Air. Die vliegen 's zomers ook voor TFL vanuit AMS naar de gebruikelijke vakantiebestemmingen en waren toevallig in de buurt.

flexman
06-01-12, 02:30
Heeft er al iemand met Arke gevlogen met een kind van 12-16 maanden? Op internet zijn de meningen verdeeld. We vliegen comfort class.

jbdutch
06-01-12, 13:35
Uitstappen in orlando en weer instappen in miami kost je wel een extra 120 euro!
Ik heb het daarom toch maar niet gedaan.

AenG
07-01-12, 16:37
wij hebben vorig jaar met arkefly gevlogen naar curacao en het is ons eigenlijk prima bevallen. We denken er zeker over om volgend jaar met arkefly naar amerika te gaan. We gaan heen naar orlando en terug vanaf miami. Heb al een beetje rondgekeken wat een ticket gemiddeld kost in het hoogseizoen (juli/aug) en kan nergens iets vinden met deze voordelen.
- comfort class erg voordeling ivm andere luchtvaartmaatschappijen.
- 35 kg pp mee kunnen nemen (shoppen geen probleem).
- rechtstreekse vlucht, zonder tussenstops.
- erg voordelig (850 pp) in het hoogseizoen

of kan het ergens toch goedkoper met deze voordelen???

Teleton
07-01-12, 18:24
We denken er zeker over om volgend jaar met arkefly naar amerika te gaan. Over de ticketprijzen in 2013 bij arke en bij de concurrentie is nog geen zinnig woord te zeggen.....laat staan of het elders goedkoper kan.

Het is al zo vaak gezegd, de prijzen van vliegtickets zijn afhankelijk van vraag, aanbod, taxes, seizoen, dag, uur, vertrekplaats, overstap, aankomst, en nog veel meer factoren zoals de dollarkoers en de prijs van brandstof. Kortom het is veel werk om dat uit te zoeken, kan je dagen mee bezig zijn en vereis ook veel voorbereiding. Gelukkig hebben jullie alle tijd! Vergelijken van de prijs kan in het bestaande topic over dit onderwerp.

flexman
07-01-12, 18:39
@AenG;
Let wel op dat je bv bij stoel reservering voor de terug vlucht 5 weken van te voren kan reserveren en de heen vlucht 21 dagen van te voren. Dit staat nergens op hun website vermeld. Ik kwam er per abuis achter en had hierover gebeld. Blijkt dus dat je 5 weken van te voren dus je stoelen voor de terug vlucht kan reserveren.
Heeft er al iemand met Arke gevlogen met een kind van 12-16 maanden? Op internet zijn de meningen verdeeld. We vliegen comfort class.Is er niemand die met arke gevlogen heeft met kids??

Innieminnie
07-01-12, 21:07
Let wel op dat je bv bij stoel reservering voor de terug vlucht 5 weken van te voren kan reserveren en de heen vlucht 21 dagen van te voren. Dit staat nergens op hun website vermeld. Ik kwam er per abuis achter en had hierover gebeld. Blijkt dus dat je 5 weken van te voren dus je stoelen voor de terug vlucht kan reserveren.

Heb is gekeken. Mijn vlucht is over iets meer dan 3 weken, maar kan absoluut geen stoelen reserveren. Zowel heen als terug vlucht niet. Je kan wel al de stoelindeling zien en met welk vliegtuig gevlogen gaat worden. Voor mij dus de 767-300ER. En voor online stoelreservering is CC verplicht.

AenG
07-01-12, 23:18
@ innieminnie: Volgens mij is het vanaf drie weken van tevoren. Anders zou ik ff een reisbureau bellen of arkefly zelf. Ik heb de vorige keer via arke geboekt en die hebben toen de stoelen geregeld voor ons. Ik zou wel proberen op zo dicht mogelijk achter de premium class te gaan zitten, dus zover mogelijk voorin. Daar zitten over het algemeen de mensen die het minste "herrie maken" zeg maar....

Innieminnie
07-01-12, 23:39
Tja, minst herrie maken, kan ik beter achterin zitten met m'n muziek. Maar inderdaad goede tip om Thomas Cook even te gaan bellen voor stoel reservering, aangezien ik aan gangpad moet zitten ivm knie(moet deze af en toe strekken, anders zit ik binnen 2 uur te janken van de pijn&niet iedereen zal op prijs stellen als ik er steeds langs moet om te lopen, of dat men een knietje in de rug krijgt).

AenG
08-01-12, 00:15
Ik weet niet met hoeveel personen je vliegt? Het vliegtuig is volgens mij 2-4-2 en dan zou je met zn tweeen bij t raam kunnen gaan zitten. Of de stoelen bij de nooduitgang nemen natuurlijk :)

flexman
08-01-12, 00:33
Wij vliegen met vlucht OR317. Via de "mijn arke" omgeving kan je doorklikken naar arke services. Dan moet je opnieuw inloggen met je reserveringsnummer en vanuit hier kan je de stoelen reserveren. De heen vlucht is nog gesloten, maar terug vlucht is al gereserveerd.
Verder heb ik comfort klasse geboekt. En je kan inderdaad alleen met cc betalen. Ze vragen 11 euro per stoel in de comfort classe. Ach ja, dan zitten we ook bij elkaar.
De stoel verdeling was overigens 2-3-2 (zonder winglets)

Innieminnie
08-01-12, 00:37
@AenG Vlieg alleen. Maar stoel bij nood uitgang is niet handig als je problemen hebt met een of beide knieën. Omdat je over het algemeen niet snel weg bent als het er op aan komt, dan hebben ze je liever aan het gangpad, zeker als je tot bepaalde mate gewoon kan lopen(zoals ik). Heb dit ook al paar keer meegemaakt zoals bij KLM en Transavia. Aangezien ik dit gewoon aangeef bij boeken dat ik minder mobiel ben. Moet met lange afstanden lopen ook echt krukken meenemen.

Renske1978
08-01-12, 12:47
Heeft er al iemand met Arke gevlogen met een kind van 12-16 maanden? Op internet zijn de meningen verdeeld. We vliegen comfort class.

Volgens mij hangt alles af van hoe vol het vliegtuig is. Is het vliegtuig vol dan gaat het kind op schoot is het niet vol (zoals bij onze vlucht) dan hebben de ouders van het kind ineens 2 stoelen voor het kind beschikbaar.

mafo
08-01-12, 12:55
Hoi Renske,

Ik zat ook in het vliegtuig van 16 december. Weet jij nog het vluchtnummer en de vliegmaatschappij die ons van Charleston naar Sanford Orlando heeft vervoerd?

Hallo Jerros, het was een ander vluchtnummer Miami Air zijn vlucht BSK317 moest wel even op mijn blog kijken (http://2011winter.blogspot.com/2011/12/charleston-sc.html) want ik wist het ook niet meer. Hier staat ook meer over het verloop van de vertraging. Het was dus alleen een wijziging van de eerste letters omdat het een andere maatschappij was.

flexman
08-01-12, 23:47
@Renske1978
Zo... wat had jij een meevaller. Had je daar overigens zelf om gevraagd of kregen jullie zelf het aanbod? Mijn dochter (nu 15 mnd) is volgens de normen nog te jong voor een eigen stoel, nou weet ik dus niet of wij daar ook voor in aanmerking komen.

[verwijderd]
09-01-12, 00:16
Normaal gesproken kun je als jij het geld er voor over hebt gewoon een stoel boeken voor je kind onder de 2 jaar. Wij hebben dit zelf ook gedaan omdat je toch echt niet ruim 7 uur met een kind op schoot wil gaan zitten met de beperkte ruimte die je al hebt in een vliegtuig.

En het is ons ook heel goed bevallen met onze zoon van 13 maanden, we hebben de autostoel meegenomen in het vliegtuig en hem daarin vast gezet. Op wat pruttel momentjes na geen problemen met hem gehad.

Volgens mij is dit bij elke maatschappij mogelijk alleen betaal je voor de stoel.

flexman
09-01-12, 10:59
Het was bij online boeken niet mogelijk, waarna ik gebeld had met Arke. Ze vertelden dat kids t/m 1 jaar geen eigen stoel krijgen. Enige mogelijkheid is een duoseat, maar bij een volle vlucht is deze niet beschikbaar.

Stoelreservering gedaan: we zitten pal achter de premium comfort classe, dus leuke stoelen kunnen reserveren.

Hans van Demen
09-01-12, 23:24
In tegenstelling tot mijn eerder bericht van 16-12-2011, hebben we nu ook de schaduwzijde van Arkefly meegemaakt ;

Op 30 december zijn wij in Premium heen gevlogen naar Orlando Sanford, reis prima op tijd verlopen, vriendelijke service aan boord, geheel naar prijs/kwaliteitsverhouding. Zeer fijne dagen en een onvergetelijk oud op nieuw gevierd in Epcot.

Op 6 januari gingen wij, na het inleveren van de huurauto bij Alamo, ruim drie uur van te voren alvast inchecken voor de terugvlucht. Daar kregen we een kopietje in de hand gedrukt met een paar regels tekst in het Nederlands en Engels. Het kwam erop neer dat Arkefly een ander toestel had moeten inzetten en dat de Premium comfort class was overboekt en dat we terugvlogen in de comfort class.

Nou moeten jullie weten dat mijn vrouw reuma heeft en wij daarom deze klasse boeken ivm het zitcomfort, mijn vrouw kan dit anders niet volhouden.

Er werd verder door de grondstewardess achter de balie geen enkele verder uitleg of excuses of iets dergelijks aangeboden. Aan de andere kant hing een nonchelante hostess van Arke. Toen wij dus aangaven het hier niet mee eens te zijn, begon zij zich er mee te bemoeien. Hangend aan de de balie gaf zij als reactie : Ja meneer ik kan er ook niets aan doen, ze sturen een vliegtuig met maar 14 Premium plaatsen en niet zoals gebruikelijk 31 ! Mijn reactie, mevrouw wij hebben ruim drie maanden geleden deze klasse geboekt en willen gewoon deze klasse vliegen. Mevrouw van Arke was gelijk op haar teentjes getrapt en riep meteen ; u hoeft mij niet persoonlijk aan te vallen etc etc. Waarop ik natuurlijk ook boos werd en haar terugkaatsten dat ze er zo bij hing of dat het haar ook geen ene F**K interesseerde. Ze zei daarop. ja u kunt ook gewoon annuleren, en een andere vlucht proberen te boeken! Op eigen kosten!
En de volgende keer KLM boeken.

We probeerde het nog een keer bij de grondstewardess maar deze vertelde ons dat ze geen invloed had op de stoelbezetting omdat deze in Miami werd ingedeeld. Wij kregen stoelen in de comfort class direct de eerste rij achter Premium, een regelrechte ramp, hier staat namelijk een wand , waardoor je je benen niet kunt strekken. Het was trouwens 1 van de oudste toestellen die ze hebben, was nog van Air Holland !

Aangekomen in Miami, daar moet toch iedereen weer het vliegtuig uit, hebben we ons meteen gewend naar de Arke balie, met de vraag voor andere stoelen. Dit was niet mogelijk omdat de stoelindeling in Sanford wordt gedaan ?!? (Hoezo, van het kastje naar de muur sturen )

Toen wij in Miami weer instapten was de chaos helemaal compleet, er waren mensen met dubbele stoelnummers, er waren dus meer instapkaarten uitgegeven dan er beschikbaar waren. Deze chaos heeft zeker drie kwatier geduurd voor dat iedereen een zitplaats had.
Mensen die Premium hadden geboekt zaten zelfs in Economy, er waren ook mensen van Economy die nu in comort zaten etc etc.

Mensen die extra hadden betaald voor stoelreserveringen, bij elkaar zitten, entertainment aan boord etc, Ja daar konden ze allemaal geen rekening mee houden !

Er waren sowieso te weinig players aan boord.

Een regelrechte rampreis ! Daarna nog bijna een uur wachten op de koffers op Schiphol. Nee, geen Arkefly meer.

Njit
09-01-12, 23:43
Al contact gehad met Arkeyfly in NL? De info die de grondstewardess gaf is niet volledig want je hebt gewoon recht op geld terug:


Vraag: Ik heb met een andere luchtvaartmaatschappij gevlogen, waar heb ik recht op?

Oplossing

ArkeFly heeft een vervoersverplichting en streeft naar punctualiteit. Indien er redenen zijn dat ArkeFly een vertraging verwacht of dat er op de dag zelf omstandigheden zijn die leiden tot vertraging dan zal, in het belang van de passagiers, een andere luchtvaartmaatschappij gevraagd worden de vlucht namens ArkeFly uit te voeren. Voor de volledigheid vermelden wij dat in dit geval er geen sprake is van een annulering van uw vlucht. Indien u Comfort of Premium Comfort had geboekt ontvangt u automatisch bericht tijdens uw vlucht hoe de verrekening verloopt. Mocht u onverhoopt geen bericht hebben ontvangen stuurt u dan uw tickets met boarding pass naar: ArkeFly T.a.v. afdeling Klantenservice Postbus 787 7500 AT Enschede

Klacht dien je schriftelijk in te dienen:


Vraag: Hoe kan ik een klacht indienen?

Oplossing

Indien u opmerkingen, suggesties of klachten heeft over uw vlucht met ArkeFly dan kunt u hier melding van maken. De klacht moet uiterlijk binnen één maand na afloop van de reis (of na de oorspronkelijke vertrekdatum) schriftelijk ingediend worden. De contactgegevens vindt u in uw boekingsbevestiging of bij uw reisbescheiden.
Wanneer u heeft gereserveerd bij een reisbureau verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met het desbetreffende reisbureau voor de afhandeling van uw klacht.
Klantenservice
Postbus 787
7500 AT Enschede

Innieminnie
09-01-12, 23:47
@Nijmegen: Wel balen dat dit zo gebeurt is. Weet hoe het is om ruimte nodig te hebben als je reuma hebt. Mijn moeder had het ook en heb zelf knie problemen. En het is bij grote bedrijven vaak zo dat je van het kastje naar de muur word gestuurd. Maar aan de koffers kan Arkefly niets doen. Dit word niet door hen gedaan maar door een (externe?) partij van Schiphol. Dit geldt voor alle aankomende vliegtuigen, van welke maatschappij dan ook. Heb dit dus ook is gehad met KLM dat ik een uur kon wachten op mijn koffers.

Hans van Demen
09-01-12, 23:53
Dag Njit,

Dank voor je reactie, inderdaad hebben we ook wel de mededeling gehad dat we natuurlijk de kosten voor Premium krijgen gecrediteerd.
Had dit moeten vermelden.

Maar dat lost het probleem voor mijn vrouw niet op, zij heeft geen fijne reis gehad.

Njit
09-01-12, 23:58
En daar had die Hostess ook wel wat vriendelijker op mogen reageren. Nu kan die Hostess ook geen vliegtuig tevoorschijn toveren maar een stukje begrip tonen doet ook al veel. Ik raad je aan om een schriftelijke klacht in te dienen. Ten eerste ben je dan je verhaal kwijt en wie weet wat ze ermee doen.

elstars
10-01-12, 00:36
Tja, wel een hele slechte beurt van Arke, terwijl ze het juist beter leken te gaan doen. Dit is voer voor een Airport aflevering!!
Ik zou ook schriftelijk mijn beklag doen, wie weet leren ze ervan!

Renske1978
10-01-12, 09:30
@Renske1978
Zo... wat had jij een meevaller. Had je daar overigens zelf om gevraagd of kregen jullie zelf het aanbod? Mijn dochter (nu 15 mnd) is volgens de normen nog te jong voor een eigen stoel, nou weet ik dus niet of wij daar ook voor in aanmerking komen.
Ik heb geen kind ik geef alleen aan zoals het bij ons in het vliegtuig ging. Volgens mij hadden ze wel eerst een extra stoel gereserveerd, is die niet beschikbaar dan kregen ze het geld terug.

Ebelix
10-01-12, 10:07
Je kan voor je baby gewoon een ticket kopen. Alleen dan ben je zeker dat je een stoel voor de baby hebt. Anders moet je afwachten of er stoelen beschikbaar zijn. Wij hebben zelf een zoon van nu 21 maanden maar hij is al 2 keer meegeweest naar Florida en beide keren hebben wij een ticket voor hem gekocht. we waren toch wel heel erg blij met de extra stoel. Alle ruimte om je spullen kwijt te kunnen is heerlijk en je kan hem nog eens op zijn stoel leggen als hij aan het slapen is. Je hoeft dus niet heel de tijd je kind vast te houden.

Teleton
10-01-12, 10:48
Toen wij dus aangaven het hier niet mee eens te zijn, begon zij zich er mee te bemoeien. .

Met alle respect voor het ongemak dat zo iets geeft, vraag ik me af of het niet een klein beetje naief is om er van uit te gaan dat alles tijdens een reis altijd op rolletjes loopt. Je weet vooraf (of had kunnen weten) dat het boeken van een andere stoelklasse in Economy nu eenmaal inhoudt dat je het risico loopt dat die klasse niet beschikbaar is. En het is hier op het forum al vaker gezegd, je hebt bij geen een maatschappij recht op een bepaalde stoel, ook al heb je hem 'gereserveerd'. Dus ook (of juist) niet bij Arke.

Je kunt het er niet mee eens zijn tot je een ons weegt, maar het feit ligt er. Je weet ook vooraf (of had kunnen weten) dat je je geld hiervoor terug kunt claimen. Een discussie met het grondpersoneel is zinloos, zij kunnen niet toveren.

O, wat zijn we blij dat we voor de bekende scheet en dr** Kn*kkers naar Florida kunnen vliegen. En nog wel direct! We roepen triomfantelijk om het hardst dat we zo tevreden zijn als de reis wel op rolletjes loopt. Maar o, wee als het eens tegen zit. Dan heeft Arke logischerwijs minder mogelijkheden om een probleem op te lossen dan de KLM, United of noem ze maar op. Als je je verstand gebruikt voor je boekt, kan dat nooit een verrassing zijn. Wanneer je dan 9 uur met de gebakken peren zit, is het huis te klein en roepen we "nooit meer Arke". Tsja, kalf > verdonken> put.

Ik zou zeggen, juist in het geval van lichamelijke ongemakken, knikkende knieen of extra lange tenen: Neem minder risico en ga voor de zekerheid met een echte lijndienst. Niet dat er daar nooit eens een ander vliegtuig wordt ingezet, niet dat de stoelindeling daar altoos zou kloppen, niet dat het daar rozengeur en manenschijn is en niet dat daar geen onvriendelijke medewerkers zouden zijn, maar de kans op malheur is net even wat kleiner.

Njit
10-01-12, 12:02
Ben ook benieuwd op basis van welk criterium bepaalde mensen voorrang zouden moeten krijgen. Want er waren er 31 geboekt en maar 14 beschikbaar. Dat wil dus zeggen dat er 17 mensen ontevreden waren. Die hebben allemaal van te voren geboekt. Want ik denk dat iedereen wel een goede reden heeft om die plaatsen te boeken. Zou Arke dan moeten gaan vragen welke reden iedereen had?


Ja meneer ik kan er ook niets aan doen, ze sturen een vliegtuig met maar 14 Premium plaatsen en niet zoals gebruikelijk 31 ! Mijn reactie, mevrouw wij hebben ruim drie maanden geleden deze klasse geboekt en willen gewoon deze klasse vliegen.

knaapje
10-01-12, 12:29
Treinen vallen uit
Veerponten vallen uit
Bussen vallen uit
Waarom zouden er geen vliegtuigen uitvallen of wijzigen naar een ander type.
Het is per slot van rekening gewoon (goedkoop) openbaar vervoer.

Vorig jaar in januari geboekt voor oktober, vlucht PHL-MIA zat goed vol volgens de site. Zo'n 6 weken tevoren werd vlucht gewoon geannuleerd. Wat moet je?
Kon geld terugkrijgen (andere vluchten waren inmiddels veel duurder) of 5 a 6 uur overstaptijd voor liefnemen of 2 keer overstappen.
Kan je de pest over in hebben, maar kan gebeuren.
Knaapje

jbdutch
10-01-12, 12:50
Ben ook benieuwd op basis van welk criterium bepaalde mensen voorrang zouden moeten krijgen. Want er waren er 31 geboekt en maar 14 beschikbaar. Dat wil dus zeggen dat er 17 mensen ontevreden waren. Die hebben allemaal van te voren geboekt. Want ik denk dat iedereen wel een goede reden heeft om die plaatsen te boeken. Zou Arke dan moeten gaan vragen welke reden iedereen had?

Wat mij onofficieel wordt verteld:
Stoel reservering,heen en terug.

Njit
10-01-12, 12:55
Maar dan loop je nog steeds de kans dat je minder plaats hebt dan reserveringen.
Je kan het volgens mij als Arke nooit goed doen in zulke gevallen; er zullen altijd passagiers zijn die buiten de boot vallen..

jbdutch
10-01-12, 13:04
Klopt,het enige voordeel als premium comfort reiziger is dat je terug gezet kan worden naar comfort en niet naar economy!

Teleton
10-01-12, 19:34
Klopt,het enige voordeel als premium comfort reiziger is dat je terug gezet kan worden naar comfort en niet naar economy!

Arke ziet dat anders, denk ik:
ArkeFly heeft een vervoersverplichting en streeft naar punctualiteit. Indien er redenen zijn dat ArkeFly een vertraging verwacht of dat er op de dag zelf omstandigheden zijn die leiden tot vertraging dan zal, in het belang van de passagiers, een andere luchtvaartmaatschappij gevraagd worden de vlucht namens ArkeFly uit te voeren. Voor de volledigheid vermelden wij dat in dit geval er geen sprake is van een annulering van uw vlucht. Indien u Comfort of Premium Comfort had geboekt ontvangt u automatisch bericht tijdens uw vlucht hoe de verrekening verloopt.

Njit
10-01-12, 20:44
Arke kan ook niks garanderen. Op een stoel die er niet is kun je ook niet zitten :)

jbdutch
10-01-12, 22:34
Ik bedoel eigenlijk dat het waarschijnlijker is dat passagiers van de comfort klasse naar de economy worden doorgeschoven en niet iemand die niet alleen premium comfort klasse heeft maar ook nog voor een stoel reservering geld heeft betaald.

Njit
10-01-12, 22:42
Je staat iets hoger op de ladder. Maar hier geldt: op = op

[verwijderd]
10-01-12, 22:47
Ik denk dat zelfs dat niet uitmaakt, je kan dan premium comfort hebben en dan zeggen ze gewoon tegen je dat er geen plek is en je morgen pas mee kan, dan hebben ze 1 teleurgestelde passagier.

Als ze jou doorschuiven en een ander naar de vlucht van morgen zetten hebben ze in ieder geval 2 teleurgestelde passagiers. Nou ik zou het wel weten, liever 1 iemand die loopt te klagen dan 2.

Dus je blijft toch echt afhankelijk van de oplossing die daar bedacht wordt.

jbdutch
10-01-12, 23:32
Ach ja,was eerst van plan om met klm rechtstreeks naar miami te vliegen in April.
Kon ik nu ook op zoek naar een alternatief!

Orlando2012
11-01-12, 15:41
zou iemand mijn kunnen vertellen hoelang de rechtstreekse vlucht van ams naar orlando sanford duurt met arkefly?

Want ik dacht ongeveer 9 uur maar als ik naar mijn vliegtijden kijk zou dat niet kunnen klopen.
Het tijdsverschil is 6 uur toch?

En ik vlieg om 13 vanuit ams en ben om 18 uur op sandford.

Als ik tel vanaf 18 uur usa tijd dan zouden we pas om 24:00 nl tijd laden dat zou een vlucht van 11 uur betekenen!!

Michael66
11-01-12, 15:58
Goed gerekend! Inderdaad 11 uur (en 5 minuten, maar die zijn zo voorbij).

Orlando2012
11-01-12, 16:06
Nou 11 uur kan best lang duren hoor :-)8-[
Maar dan heb je ook wat na die 11 uur.....

Ik hoop dat arke een beetje vermaak aan bord heeft zeker voor de kids bv tv in stoel met tekenfilmpjes...want een dsi gaat ook geen 11 uur mee.

Maar altijd beter als een overstap ,want dat is echt stress met 2 kids en doe ik ooit nooit weer...