PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8

b767-300er
05-08-14, 08:29
Dan is er grote kans dat de OYJ in Maart al naar Jetair gaat ipv april. Ik zal dat nakijken.
De rest van de maanden zowiezo niet en volgens mij krijgt Arke in maart haar 3e dreamliner dus zal goed kunnen.

Mick
05-08-14, 10:16
Waar gaat die 3e dreamliner op vliegen dan eigenlijk? Toen we boekten voor 1 mei, stond er inderdaad dat we zouden vliegen met een dreamliner, maar dat is inmiddels alweer veranderd in 767-300.

Hermanus
05-08-14, 16:03
Wij hebben voor september 2015 geboekt. Naar Sanford en konden ook gewoon premium economy boeken. Als vliegtuig staat vermeld: Boeing 767-300.

b767-300er
05-08-14, 20:22
Dat klopt! Vanaf het voorjaar heeft Jetair een machine van Arkefly overgenomen.
Waar gaat die 3e dreamliner op vliegen dan eigenlijk? Toen we boekten voor 1 mei, stond er inderdaad dat we zouden vliegen met een dreamliner, maar dat is inmiddels alweer veranderd in 767-300.10x Antillen 3x Mexico/Cuba 2x Dominicaanse Republiek/Jamaica.

Je kan maar 5 op en neertjes per week maken omdat vluchttijden en ondraaitijden per leg zon 25-27 uur zijn (heen vlucht plus omdraai plus terugvlucht plus omdraai voor volgende vlucht)

Mick
07-08-14, 08:29
De onduidelijkheid op de site van Arkefly duurt voort. Nu zijn de vluchten naar Orlando Sanford voor na maart 2015 überhaupt niet meer te boeken (ook via JetAirFly niet). Miami is nog wel mogelijk tot en met mei 2015....

ina
07-08-14, 09:09
Maar gaan ze nu samen of splitst Arke Sanford helemaal af? Wij maakte steeds gebruik van die aanbiedingen, 9 dagen + hotel, vaak voor maar 500 euro, dat kan je straks dan niet meer boeken bij Arke?

b767-300er
07-08-14, 19:55
Ze gaan samen verder op de route. Hoe dat staat nog even in de steigers.
Overigens zijn ze de vluchten naar Sanford opnieuw aan het doorladen want enkele data zijn alweer boekbaar en voor de terugreizen alle data alweer.
Voor Miami idem dito.

Mick
07-08-14, 22:47
Ja, ik had het inmiddels gezien. Gelukkig maar. ;-)
Ze hebben er nog wel steeds staan dat Miami-Amsterdam rechtstreeks (non-stop) is op 16 mei 2015.

mikey
09-08-14, 18:43
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren met het aanpassen van de schema's kan nu wel 8/5/15 heenvlucht kiezen maar retour pas ergens in juni ?, in mei kan ik geen retourdatum kiezen ??

b767-300er
09-08-14, 18:43
Gewoon even bellen.

Meultje
12-08-14, 15:24
Ik vlieg 27 april met Arkefly via Orlando naar Miami en op 16 mei vanuit Miami rechtstreeks terug naar Amsterdam voor,in mijn ogen,een scherpe prijs.
ik begrijp dus dat er een kans bestaat dat dit met Jetairfly gaat plaatsvinden en een tussenlanding in Brussel tot de mogelijkheden kan behoren?
Kan iemand mij misschien ook uitleggen waarom de reis naar enkel Orlando bijna €2000,- duurder is terwijl ik juist verder doorvlieg naar Miami?
Nu maar een kleine aanpassing gemaakt in het reisschema en met de auto weer terug naar Miami.

Frans1949
12-08-14, 15:48
Ik heb mijn twijfels over een tussenlanding in Brussel.
Ik denk, maar weet niet zeker, dat het toestel vliegt; Amsterdam , Orlando, Miami naar Brussel V. V.
Wil je het zeker weten ga www.vliegschemas.nl/forum

b767-300er
12-08-14, 19:42
Ik vlieg 27 april met Arkefly via Orlando naar Miami en op 16 mei vanuit Miami rechtstreeks terug naar Amsterdam voor,in mijn ogen,een scherpe prijs.
ik begrijp dus dat er een kans bestaat dat dit met Jetairfly gaat plaatsvinden en een tussenlanding in Brussel tot de mogelijkheden kan behoren?
Routing is Amsterdam-Sanford-Miami-Brussel-Miami-Sanford-Amsterdam. Niet via Brussel dus.


Kan iemand mij misschien ook uitleggen waarom de reis naar enkel Orlando bijna €2000,- duurder is terwijl ik juist verder doorvlieg naar Miami?
Nu maar een kleine aanpassing gemaakt in het reisschema en met de auto weer terug naar Miami.

Is kwestie van vraag en aanbod. De stoelen beschikbaar voor Sanford willen ze graag verkopen icm de pakketten die ze aanbieden in de voorjaarsvakantie voor Sanford. Daar ligt de winstmarge op. Met de hogere prijzen voor Sanford proberen ze de seat only's iets te ontmoedigen. Marktwerking en Yield managment, eigenlijk heel lastig om iemand uit te leggen die er niet dagelijks mee te maken heeft..

b767-300er
12-08-14, 20:02
Vliegschemas.nl had het wederom bij het juiste einde:

Jetairfly en Arke komende winter gezamenlijk naar Florida

RIJSWIJK - Arke vliegt komend winterseizoen samen met de Belgische zustermaatschappij Jetairfly naar Florida. Jetairfly zal twee keer per week vanaf Amsterdam en Brussel koers zetten naar de Amerikaanse staat, waarbij zowel Miami als Orlando wordt aangevlogen. Arke koopt daarbij stoelen in op de Jetairfly-vluchten.

Dat bevestigt een woordvoerster van TUI. Vanaf 3 november vliegt de Belgische maatschappij 's maandags met een Boeing 767-300ER op de route Amsterdam-Brussel-Miami-Brussel-Amsterdam. Op vrijdag wordt in een zogeheten W-patroon gevlogen op de route Amsterdam-Orlando-Miami-Brussel-Miami-Orlando-Amsterdam.
Het voornemen om de vluchten naar Florida gezamenlijk uit te voeren kondigde Arkefly-directeur Hans van de Velde in juni al aan in het blad Luchtvaartnieuws. De Nederlandse luchtvaartmaatschappij vliegt nu nog tweemaal per week met eigen toestellen de driehoek Amsterdam-Orlando-Miami.

Zanzibar
Met het samenvoegen van de Nederlandse en Belgische takken van TUI zullen steeds meer vluchten gezamenlijk en in combinatie worden uitgevoerd. Het gaat met name om bestemmingen waarvoor Arkefly of Jetairfly alleen niet voldoende stoelen kunnen verkopen. Florida is daarbij geen primeur: sinds 1 juli vliegt Jetairfly al in samenwerking met Arke vanaf Schiphol via Brussel naar de Afrikaanse bestemmingen Mombasa en Zanzibar.
Volgens de TUI-woordvoerster is van een dergelijke samenwerking overigens geen sprake op de nieuwe Jetairfly-route van Eindhoven naar Nador, die komend winterseizoen van start gaat. De opening van die route werd dinsdag aangekondigd.





LET op: vanaf de zomer (laatste weekeinde van maart 2015) wordt het hierboven genoemde W-Patroon ook op maandag gevlogen.

Mick
12-08-14, 21:38
Bedankt voor de update! In het winterseizoen geeft de Arke site inderdaad inmiddels ook aan dat er een tussenstop is op de terugvlucht Miami-Amsterdam, in mijn boeking voor het zomerseizoen 2015 (in Mijn Arke) nog niet.

b767-300er
13-08-14, 02:44
Lets wait and see about that one.
Als je het topic een beetje hebt doorgelezen zul je ongetwijfeld gemerkt hebben dat de website vliegschemas.nl (http://Www.vliegschemas.nl)waarin regelmatig wordt verwezen vaak eerder over de juiste informatie beschikte dan de website van arkefly zelf.
Dit ging altijd over de vliegtijden. Doordat genoemde website zich baseert op aangevraagde starts en landingen op de diverse luchthavens in de wereld bleek dit voorlasnog vaak actueler dan de informatie op de website van de airline

Meultje
13-08-14, 10:08
@b767-300er bedankt voor je reactie,ik heb met interesse je berichten gelezen en kennelijk zit je dicht bij het vuur,het gaat dus Jetairfly worden.
Ik stel me er maar op in dat ik vanuit Miami ook een tussenlanding krijg,dit is overigens op een zaterdag dat staat niet op vliegschemas.nl?

b767-300er
13-08-14, 10:27
Volgens mij staat er bij de vrijdagvlucht aangegeven in het rood onder de tijden "terugvlucht op zaterdag"
Of staat dat er bij u niet?

Meultje
13-08-14, 10:55
Ik heb het wel zien staan op het vliegschema maar het strookt helemaal niet met de documenten die ik van Arke heb mogen ontvangen.
Volgens dit schema zou ik dan met Jetairfly dan toch op maandag eerst naar Brussel vliegen terwijl mijn reisbescheiden het over Sanford hebben.
De retourvlucht zou dus ook volgens dit schema op zaterdag met Jetairfly plaatsvinden maar met een tussenlanding op Sanford terwijl mijn reisbescheiden een rechtstreekse vlucht aangeven.
Overigens is gedurende het hele boekingsproces nergens iets van Jetairfly ter sprake gekomen maar dat terzijde.
Welliswaar is dit reisschema niet meer geldig op het tijdstip dat ik vertrek (27/4) maar hoop dat jij het me in Jip en Janneke taal dan wil uitleggen als ik het verkeerd lees of jij ove rmeer informatie beschikt door je werk.
Alvast bedankt!

verbeek
13-08-14, 14:09
Rechtstreeks Orlando is vliegen vanaf Amsterdam.
Rechtstreeks Miami is vliegen vanf Brussel.

b767-300er
13-08-14, 17:52
Ik heb het wel zien staan op het vliegschema maar het strookt helemaal niet met de documenten die ik van Arke heb mogen ontvangen.
Volgens dit schema zou ik dan met Jetairfly dan toch op maandag eerst naar Brussel vliegen terwijl mijn reisbescheiden het over Sanford hebben.
De retourvlucht zou dus ook volgens dit schema op zaterdag met Jetairfly plaatsvinden maar met een tussenlanding op Sanford terwijl mijn reisbescheiden een rechtstreekse vlucht aangeven.
Overigens is gedurende het hele boekingsproces nergens iets van Jetairfly ter sprake gekomen maar dat terzijde.
Welliswaar is dit reisschema niet meer geldig op het tijdstip dat ik vertrek (27/4) maar hoop dat jij het me in Jip en Janneke taal dan wil uitleggen als ik het verkeerd lees of jij ove rmeer informatie beschikt door je werk.
Alvast bedankt!
Je haalt nu 2 dingen door elkaar:

Winter(vanaf eind oktober 2014 tot eind maart2015 ):
maandag AMS-BRU-MIA-BRU-AMS
Vrijdag AMS-SFB-MIA-BRU
Zaterdag BRU-MIA-SFB-AMS

Zomer (vanaf eind maart 2015)
Maandag: AMS-SFB-MIA-BRU
Dinsdags: BRU-MIA-SFB-AMS
Vrijdags: AMS-SFB-MIA-BRU
Zaterdags: BRU-MIA-SFB-AMS

Jij vliegt 27/4, dat is een maandag in de zomer, dus als je dan naar MIA gaat, heb je inderdaad, zoals de reisbescheiden zeggen, een tussenlanding op Orlando Sanford.

MIA=Miami, SFB=Orlando Sanford, BRU=Brussel, AMS=Amsterdam
De vlucht heeft een OR vluchtnummer, dus dat jetAir de uitvoerende maatschappij is maakt niet uit, je vliegt contractueel gezien met ArkeFly.

Mick
13-08-14, 17:53
Heb het topic zeker gelezen b767, ze zijn bij Arke alleen wat minder snel met bijwerken dan jij op jouw site. ;-)

De arke site geeft nu aan voor terugvluchten op zaterdag in mei 2015:
Vertrek Miami 16:20 uur (non stop vlucht)
Vertrek Orlando 18:55 uur (1 tussenlanding)
Amsterdam, aankomst 10:05 (+1)

Dus qua tijden klopt het denk ik wel, alleen de indicatie nonstop/tussenlanding nog niet.

Wat ook opvalt is dat het vluchtnummer van de terugvlucht op de arke site is veranderd van OR318 naar OR324.

b767-300er
13-08-14, 18:01
Klopt, de indicaties op de website van Arke zijn niet altijd juist.
Vaak worden deze nog gecorrigeerd maar zoals in het verleden wel vaker is gebleken heeft mijn site vaker al eerder de juiste informatie dan Arke zelf

Meultje
15-08-14, 16:14
Dus ook zaterdag een tussenlanding,hartelijk bedankt voor de uitleg b767-300er!

b767-300er
15-08-14, 17:51
Zoals ik het nu kan zien wel. To be continued!

Mick
18-08-14, 20:15
De arke site geeft nu aan voor terugvluchten op zaterdag in mei 2015:
Vertrek Miami 16:20 uur (non stop vlucht)
Vertrek Orlando 18:55 uur (1 tussenlanding)
Amsterdam, aankomst 10:05 (+1)


Nog even een update, na contact hierover gehad te hebben met het reisbureau... Zij geven nog steeds aan dat de vlucht vanuit Miami rechtstreeks is, en dat 'dus' de tijden wel niet zullen kloppen. Maar goed, ze kijken natuurlijk in hetzelfde systeem als waaraan de Arke site gekoppeld is... To be continued!

(Ik ga er in ieder geval nog steeds vanuit dat de gegevens van b767 kloppen, dat klinkt allemaal veel logischer)

thelatinworld
19-08-14, 16:29
Op site Arke zie ik nu staan: Miami-Amsterdam 1 tussenlanding. En dat is correct.

Schema is (onder voorbehoud van wijzigingen):
V Miami 16:20
A Sanford 17:35
V Sanford 18:55
A Amsterdam 9:25

b767-300er
19-08-14, 19:51
Zo zie je maar weer... De website van Arke dus wederom niet juist en de gegevens op deze website (http://Www.vliegschemas.nl) wel

Mick
20-08-14, 07:23
@thelatinworld;
Ik zag het! Ze hebben gisteren de site aangepast voor mei 2015.

Van het Customer Contact Center van Arke kreeg ik (ook gisteren trouwens) nog het volgende antwoord op mijn vraag waarom het schema in april afweek van dat in mei:

In dit geval zijn beide schema's juist. In het winterseizoen (van 1-11-2014 t/m 31-03-2015) wordt de vlucht uitgevoerd met de route van Amsterdam - Miami - Orlando - Amsterdam. Vanaf het zomerseizoen (1-4-2015 t/m 31-10-2015) staat de route gepland: Amsterdam - Orlando - Miami Amsterdam.
Dus de klantenservice is nog niet helemaal op de hoogte kennelijk. ;)

b767-300er
20-08-14, 10:13
Erg apart, want in de winter is het al tijden bekend dat de route is: Amsterdam - Orlando - Miami - Brussel - Miami - Orlando - Amsterdam.
Dus ook daar begaat de klantenservice van Arkefly wederom een fout

Frans1949
20-08-14, 11:00
Inderdaad, zoals B767-300er mij al eerder heeft verteld.
Het grappige is dat een vriend van mij vliegt op 16 januari van Amsterdam naar Orlando met vluchtnummer: OR 316 Vertrek AMS 09:20 aankomst Orlando 14:25.
En mijn vrouw vertrekt Orlando 16 januari naar Brussel met hetzelfde toestel vluchtnummer JAF 518. Vertrek Orlando 15:30 aankomst Brussel 09:20

b767-300er
20-08-14, 11:17
Klopt, OR 317 wordt JAF 518 en JAF 623 wordt OR 318 in Florida op vrijdagen/zaterdagen.

vandelaar
22-08-14, 19:26
Hmmm poging nummer 3 om wat te posten.... Worden de vluchten op zaterdag die worden overgenomen door Jetair dan als volgt? Sanford-Miami-Brussel-Amsterdam??? :confused:

Frans1949
22-08-14, 19:59
DE route is Brussel naar Miami naar Sanford Orlando naar Amsterdam.
Dan omgekeerde volgorde.
Voor de preciese data kan je het beste kijken bij www.jetairfly.com en www.arkefly.com

b767-300er
23-08-14, 07:07
Op vrijdag vliegen ze:
amsterdam-sanford-Miami-Brussel (aankomst zaterdagochtend)
op zaterdag vliegen ze Brussel-Miami-Sanford-Amsterdam.

Je gaat als je op zaterdag teruggaat dus niet eerst langs Brussel.

hoop dat een en ander nu duidelijk is. Anders kan je het ook terugzien op mijn genoemde website.

marjolijne
26-08-14, 08:40
Ik ben de trotse bezitter van een arke ticket maar wel nog wat vragen.
Ik heb alleen nog maar KLM, delta, United enzo gevlogen.
Dus ben erg benieuwd.

Ik heb even een vraagje over de stoelen, hoe Breed zijn deze?
En zijn de Comfort plaatsen even breed?

Ik ga met 2 vriendinnen dit maal en alle niet heel lang, dus denk ik dat we aan economy voldoende hebben.
Maar ja he die breedte.....

En het eten is alleen 1 maaltijd in het begin van de vlucht?

Al gevonden http://www.arke.nl/klantenservice/?faqnodeid=13422

Nu even kijken welk type toesel we hebben 41 en 45 cm is toch wel een verschil. Van wel 4 cm jippie!!

Frans1949
26-08-14, 10:28
Marjolijne, ik persoonlijk heb niet zo veel problemen met Arke, Eigenlijk even slecht als die andere airliners die jij noemt. Vind ik.
Wat de breedte aangaat kan ik, met mijn 100 kilo, hetzelfde uit de voeten als die andere airliners.
De lengte kan een probleem zijn (ik ben 1,79 mtr en heb geen probleem) en dat zou dan een overweging zijn voor Comfort klasse.
Wat het eten en drinken aangaat kan ik kort zijn. Het is een budget airliner en daar is het eten en drinken ook op gebaseerd.
Los het op door (duur) eten en drinken bij te kopen of neem wat broodjes en fruit mee.
Kijk uit met meenemen van drinken wat betreft het toelaten.
En, denk eraan, het zijn heel goedkope tickets en daar is de kwaliteit ook naar.
Maar met wie je ook vliegt het blijft een takke eind. :mad:

Kijk hier even: http://www.vliegschemas.nl/arkefly.htm

Helemaal onder deze blz veel info.

Bullyleo
26-08-14, 13:59
@marjolijne;
Als je het vluchtnummer weet, kijk dan even op www.seatguru.com (http://www.seatguru.com). Daar staat veel info over welk vliegtuig en de stoelen.

Ebelix
26-08-14, 14:06
.....Nu even kijken welk type toesel we hebben 41 en 45 cm is toch wel een verschil. Van wel 4 cm jippie!!

Deze stoelen staan in hetzelfde toestel. In de premium comfort klasse zijn de stoelen 45 cm breed en in comfort en economy 41 cm breed. Er zit tussen economy en comfort alleen verschil in de beenruimte en niet in de breedte van de stoel.

mirretje
26-08-14, 16:04
Wij hebben in juli comfort class gevlogen met arke. We zaten goed ik vond economy er wel krapjes uizien dus ik was blij dat we comfort hadden geboekt. Net na het opstijgen krijg je water en een koek of pretzels. Wij vonden het allemaal goed te eten maar het is echt te weinig voor zo een lange zit. gelukkig hadden we van alles en nogwat mee. Drinken is alleen water en een keer koffie of thee. Terug kregen onze dochtertjes toch echt nog trek dus tosti`s besteld a 4,50 die niet erg smakelijk waren. In de premium comfort krijg je daaraantegen best heel vaak een snack, drinken en eten. Wij zaten er pal achter op de terugweg dus konden het goed in de gaten houden....:-)

marjolijne
26-08-14, 16:21
Als je het vluchtnummer weet, kijk dan even op www.seatguru.com (http://www.seatguru.com). Daar staat veel info over welk vliegtuig en de stoelen.

Helaas kan ik niks van Arke vinden op seatguru.
Het staat wel op vliegschema's!

@ebelix: volgens arke is de Boeing 767-300 ER met winglets 41 cm en de Boeing 767-300 ER 45 cm breed.
1x raden welke wij hebben :)

b767-300er
26-08-14, 16:40
Marjoleijne,

Wanneer vlieg je exact?
Want tussen oktober en maart voert een 767 Winglets van Jetairfly de vluchten van Arke uit en die heeft in economy en comfort wel 45CM. (waar Arke 41 CM heft in haar 76W)
De stoelbreedte economy of comfort is hetzelfde, de verzorging ook, alleen de beenruimte is in comfort beter.

Beide klassen 1 maaltijd plus een drankje, aan het begin van e vlucht eend rankje en 1x koffie/thee. De rest is betalen.

De 76W van Jetair kan je hier terugvinden: www.vliegschemas.nl/jetair.htm

b767-300er
26-08-14, 16:41
Arke staat niet op seatguru inderdaad.

marjolijne
26-08-14, 18:45
We gaan op Vrijdag 7 november weg, en vertrekken op Zaterdag 15 November weer uit Orlando.
Het zal mooi zijn als dat wel 45 cm is, dan hoef ik niet zo met dichtgeknepen billetjes te zitten. :D

Zag trouwens dat de laatste vlucht die wij het Delta hebben gevlogen 17,5 inch is, dat is bijna hetzelfde.
Maar toen had ik een klein jongetje van 4 jaar naast me.

We zaten er ook aan te denken om een koeltasje (koelelement voor vertrek weg te gooien) mee te nemen met wat toast en kaasjes en filet american enzo.
Alleen voor in het vliegtuig.
Is dat heel erg raar? Het lijkt me wel leuk

Je moet er toch wat van maken:D

captain-oats
26-08-14, 19:28
Zo, weer stoelen gereserveerd voor de heen en terugreis! Nog 3 weken en dan mogen we weer richting Orlando met Arkefly! :)
We zaten er ook aan te denken om een koeltasje (koelelement voor vertrek weg te gooien) mee te nemen met wat toast en kaasjes en filet american enzo.
Alleen voor in het vliegtuig.
Is dat heel erg raar?is het niet handiger om op Schiphol nog eten te kopen? :-)

b767-300er
26-08-14, 21:55
Dan vlieg je met de jetair machine met 45cm breedte (18 inch breed)

marjolijne
27-08-14, 08:22
Dan vlieg je met de jetair machine met 45cm breedte (18 inch breed)

YES :D

Daar zijn we helemaal blij mee.

Bieg
27-08-14, 12:27
We zaten er ook aan te denken om een koeltasje (koelelement voor vertrek weg te gooien) mee te nemen met wat toast en kaasjes en filet american enzo.
Alleen voor in het vliegtuig.
Is dat heel erg raar? Het lijkt me wel leuk

Je moet er toch wat van maken:D

Ik vind het niet raar hoor, zelf eten meenemen! Ik heb zelf in juni Vitalu crackers en mini's jam meegenomen vanuit Nederland. Op de terugreis heb ik die als ontbijt genomen, ontbijt is namelijk niet inbegrepen en wat je kunt kopen is duur en niet echt smakelijk! Mijn schoonzus verklaarde me eerst voor gek maar uiteindelijk gaf ze me groot gelijk en hebben we best lekker ontbeten!

Let overigens wel op dat je de etenswaren die je mee wilt nemen op de heenreis op hebt gegeten voordat je door Homeland Security gaat, ze kunnen een beetje moeilijk doen :).

Veel plezier met de voorbereidingen! Groetjes, Monique

Flashy
03-09-14, 15:41
Heeft Arke in bepaalde periodes ook aanbiedingen voor vliegtickets?
Ik weet wel dat ze regelmatig scherpe lastminutes hebben maar dit is vaak voor 1 of 2 weken en wij willen langer gaan.
En kun je ook gewoon van te voren tegen betaling je stoel reserveren?

b767-300er
03-09-14, 16:20
Je kan 21 dagen voor de heenreis je stoelen voor de heenreis reserveren en 35 dagen voor aanvang van je terugreis de stoelen voor de terugreis.

Flashy
03-09-14, 17:44
Je kan 21 dagen voor de heenreis je stoelen voor de heenreis reserveren en 35 dagen voor aanvang van je terugreis de stoelen voor de terugreis.

Net als binnen Europa met Arkefly dus.

b767-300er
03-09-14, 18:48
Klopt. Daar zit geen enkel verschil tussen. Wel even de tijd omrekenen naar NL tijd :-)

Lier
05-09-14, 19:38
@b767
wij willen eventueel 3 oktober naar miami met arke.
vliegen we dan met de jet air kist?
zoiets las ik?

Patrick
05-09-14, 19:55
Wij zitten erg te twijfelen om comfort class bij te boeken. Het kost ons (incl stoelreserveringen) ongeveer € 300,- extra voor de vluchten. Een hoop geld en ik vraag me af of het dat wel waard is.

Frans1949
05-09-14, 21:49
Patrick, hoe lang zijn jullie? Wat je krijgt is, voor zover ik weet, alleen iets meer beenruimte.
En ik kan niet over ander zijn geld beslissen maar ik vind het zeker geen 300 euro waard.

b767-300er
05-09-14, 23:27
Die stoelreserveringskosten heb je toch evengoed? Heeft toch niets met
comfortclasse te maken?

met hoeveel personen reizen jullie? Voor 6 personen vind ik 25 eur pp per enkele reis wel meevallen (300:6:2)
echter als je alleen reist is het veels te veel geld

b767-300er
05-09-14, 23:28
@b767
wij willen eventueel 3 oktober naar miami met arke.
vliegen we dan met de jet air kist?
zoiets las ik?
Dat is pas vanaf het komende winterseizoen (vanaf 26-10-14)

Patrick
06-09-14, 07:33
Die stoelreserveringskosten heb je toch evengoed? Heeft toch niets met
comfortclasse te maken?

met hoeveel personen reizen jullie? Voor 6 personen vind ik 25 eur pp per enkele reis wel meevallen (300:6:2)
echter als je alleen reist is het veels te veel geld

Het gaat om 3 stoelen. Reserveren kost in totaal € 66,- (goedkoopste klasse)

Iris02
06-09-14, 08:28
Een iets bredere stoel en meer beenruimte is voor de terugreis wel aan te bevelen. Het slaapt gewoon iets makkelijker als je wat meer ruimte hebt (maar dat is mijn persoonlijke ervaring en daar moet ik ook bij melden dat ik knieproblemen heb waardoor ik mijn been regelmatig van houding moet veranderen)

Patrick
06-09-14, 10:12
Dank je wel Iris!

@b767-300, kan jij ook al zien welk vliegtuig de 26e naar Sanford vliegt en eventueel welke er terugvliegt op 17 oktober? Ik kan op jouw site alleen het type vinden, maar nier echt welk toestel het is. Alvast bedankt.

b767-300er
06-09-14, 10:33
Wil je de registratie weten, snap ik je zo goed?

Patrick
06-09-14, 10:36
Inderdaad (als dat zo heet haha) Of het bijvoorbeeld de PH-AHQ is.

b767-300er
06-09-14, 10:36
Oke. Dus 230 euro voor de confortclasse met zijn 3 en heen en terug?

is dus 35 euro per persoon per traject. Dat valt toch wel mee?
stoelreservering kost in economyclasse ook gewoon geld dus dat maakt geen reet uit.

b767-300er
06-09-14, 10:40
Je vliegt op een vrijdag. Dat is een 763. En daarvan heeft arke er nog maar 1. De PHAHQ dus (op mijn website staat waarschijnlijk nog 76W)
de 76w's die operationeel zijn zijn de PHOYI en de PHOYE. De PHOYJ staat deze maand in onderhoud in London!

zie de registratie als een soort kenteken, waarbij de lettere/cijfers voor het streepje de landaanduiding is en achter het streepje de unieke code. PH is dus Nederland.AHQ is de unieke code voor het vliegtuig. Samen. PHAHQ.

Patrick
06-09-14, 10:43
Dank je wel! Dus heen en terug zonder winglets en een 2-3-2 configuratie als ik het goed gelezen heb.

Patrick
06-09-14, 11:29
Patrick, hoe lang zijn jullie? Wat je krijgt is, voor zover ik weet, alleen iets meer beenruimte.
En ik kan niet over ander zijn geld beslissen maar ik vind het zeker geen 300 euro waard.

Ik ben 1.90 en mijn vrouw 1.81. We gaan er nog even goed over nadenken. Van dat geld kan je ook een hoop andere leuke dingen doen :-)

Flashy
06-09-14, 11:52
Helaas, wij zouden met een 767 naar Griekenland vliegen maar dit is toch een klein toestel geworden. Ik kan dus niet testen hoe een 2-tje voor ons bevalt.

b767-300er
06-09-14, 12:36
Ik ben 1.90 en mijn vrouw 1.81. We gaan er nog even goed over nadenken. Van dat geld kan je ook een hoop andere leuke dingen doen :-)
Nou voor de paar euros zou ik het als ik 190 was zeker doen.
2x 10 uur zitten hou ik met me 193 niet vol in een arke economyclass

marjolijne
06-09-14, 17:30
Comfortclass is alleen iets meer lengte, de breedte blijft gewoon hetzelfde !!

marjolijne
06-09-14, 21:32
Even een vraagje voor de kenners.

Ik zit op checkmytrip te kijken, en bij hun hebben we heen naar orlando (vrij 7-11) de code OR517
Hierbij staat Operated by Jetairfly.
Terug (zat 15-11) hebben we OR624 zonder operated by

op ons e-ticket stond trouwens OR317 en 318 bij boeken

Waarom die andere code's en op de terugweg toch Arkefly?

Frans1949
06-09-14, 23:01
Marjolijne, b767-300ER zal jou ongetwijfeld antwoorden als hij tijd heeft.
Hij is bij uitstek De Expert!
In de tussentijd ga kijken bij http://www.vliegschemas.nl
Goed doorspitten en je vind alle info over die vluchtnummers.
Vooral onderaan de blz.: http://www.vliegschemas.nl/jetairfly.htm

b767-300er
06-09-14, 23:48
Even een vraagje voor de kenners.

Ik zit op checkmytrip te kijken, en bij hun hebben we heen naar orlando (vrij 7-11) de code OR517
Hierbij staat Operated by Jetairfly.
Terug (zat 15-11) hebben we OR624 zonder operated by

op ons e-ticket stond trouwens OR317 en 318 bij boeken

Waarom die andere code's en op de terugweg toch Arkefly?

Beide vluchten worden uitgevoerd door JetAirFly
vluchtnummers inderdaad OR517 en OR624. Dit is gedaan om de nummers gelijk te trekken aan JAF. Dit moet nog gecorrigeerd worden op mijn website.

Patrick
08-09-14, 13:35
Vandaag de stoelen gereserveerd. Het blijkt (volgens de reservering) toch een 2-4-2 config te zijn. Ik ben benieuwd of dit zo blijft.

b767-300er
08-09-14, 20:16
Klopt. In september is alles weer anders kom ik nu achter door het genoemde onderhoud aan 1 van de 767-s. Kan helaas niets nakijken vanaf hier, ik geniet vakantie in het buitenland.
Op mijn website staat overigens ook 76w, dus een 2-4-2. Dus het klopt :-)

Patrick
09-09-14, 08:28
Je hoeft je website inderdaad niet aan te passen ;-) Fijne vakantie!

b767-300er
09-09-14, 11:33
Jij ook straks.

Xsynto
14-09-14, 22:38
Geen premium comfort meer in het voorjaar van 2015
Heb geboekt een trip naar Sanford op 27 februari 2015 en retour vanuit Miami op 9 maart 2015.
Kon voor de heenreis geen premium boeken en wel voor de terugreis. Helaas kreeg ik later een mail van Arke dat zij geen premium konden aanbieden omdat zij geen vliegtuig hebben met premium comfort. Wellicht dus in het voorjaar van 2015 geen vluchten meer met arkefly maar alleen met jetairfly. Op de terugreis vliegen wel 's avonds om 23.20 wat wel een mooie tijd is, helaas wel een tussenlanding in Brussel.
@b767-300 Gaat arke hier nu de dreamliner inzetten na het voorjaar?

b767-300er
15-09-14, 08:47
Geen premium comfort meer in het voorjaar van 2015
Heb geboekt een trip naar Sanford op 27 februari 2015 en retour vanuit Miami op 9 maart 2015.
Kon voor de heenreis geen premium boeken en wel voor de terugreis. Helaas kreeg ik later een mail van Arke dat zij geen premium konden aanbieden omdat zij geen vliegtuig hebben met premium comfort. Wellicht dus in het voorjaar van 2015 geen vluchten meer met arkefly maar alleen met jetairfly. Op de terugreis vliegen wel 's avonds om 23.20 wat wel een mooie tijd is, helaas wel een tussenlanding in Brussel.
@b767-300 Gaat arke hier nu de dreamliner inzetten na het voorjaar?

Beste,

In dit topic is het al meerdere malen besproken. Vanaf 1 november 2014 voert JetAirFly deze vluchten van Arke uit. De huidige toestellen van JetAir hebben nog geen premiumcomfortclasse. Waar ik eerder meldde dat JetAir vanaf medio maart een 767 met premium krijgt, is dat nu pas medio mei.
Voorlopig wordt de dreamliner niet ingezet op de Florida route.. Ook aankomende zomer vliegt JetAirFly deze route voor Arke.

Op Europese vluchten komt de premiumclasse geheel te vervallen per 1 april 2015. Dit geldt dus NIET voor de lange afstandsvluchten.

marlenes
25-09-14, 23:37
Wij hebben onze reis voor oktober 2015 alweer vastgelegd echter vragen wij ons af of het al bekend is vanaf wanneer de dreamliner zal gaan vliegen naar orlando?

Groetjes,
Marlene

b767-300er
26-09-14, 19:38
De Dreamliner zal niet ingezet worden voor reizen naar Orlando met Arke voor het komende zomerseizoen waar oktober 2015 in valt.

Patrick
07-10-14, 13:49
Ik heb momenteel even een meningsverschil met Arke. Het is een heel verhaal waar ik jullie niet mee zal vermoeien, maar kan iemand voor mij nakijken of hij /zij die bij Arkefly tickets hebben geboekt voor 2014, € 19,50 reserveringskosten PER ticket moesten betalen?

Frans1949
07-10-14, 14:25
Hoi Patrick, wij zijn met ARKE Fly in Mei naar Miami gevlogen.
Wij hebben 1 x 20 euro boekingskosten betaald.
Indien nodig wil ik je wel via een PB-tje de volledige factuur sturen.

Patrick
07-10-14, 14:35
Beste Frans,

als je dat zou willen doen, graag!

Njit
07-10-14, 14:45
Ben gék op lange verhalen dus vermoei ons maar :D

Net een proefboeking gedaan op Arke.nl en ik zie maar 1x 15 euro boekingskosten.
Heb je de boeking zelf online gedaan of via een reisburo? Want dat kan ook weer een verschil zijn.



Uw reissom
Aa Aaa (17 jr.) € 709,00
Bb Bee (14 jr.) € 709,00
Cc Cee (18 jr.) € 709,00
Dd Dee (17 jr.) € 709,00
Boekingskosten € 15,00
20kg ruimbagage (heenvlucht) € 5,00
20kg ruimbagage (heenvlucht) € 5,00
20kg ruimbagage (heenvlucht) € 5,00
20kg ruimbagage (heenvlucht) € 5,00
20kg ruimbagage (terugvlucht) € 5,00
20kg ruimbagage (terugvlucht) € 5,00
20kg ruimbagage (terugvlucht) € 5,00
20kg ruimbagage (terugvlucht) € 5,00
Calamiteitenfonds € 2,50

Totale reissom € 2893,50



Wat zijn de boekingskosten bij het reisbureau?
Voor boekingen via een van onze Arke reisbureaus rekenen wij € 29,50 per boeking aan boekingskosten.


Telefonisch boeken
Een voorkeur voor telefonisch boeken? Een overzicht van telefoonnummers en openingstijden is te vinden onder het menu Contact.

Voor telefonische boekingen rekenen wij € 25,- administratiekosten per boeking.

Patrick
07-10-14, 15:11
Ik zal het in het kort proberen uit te leggen.

In januari hebben wij via Arke.nl tickets geboekt bij arkefly. 2 Volwassen en 1 kind. Hier heb ik toen via ideal € 1816,59 voor betaald. Naar mijn mening inclusief 3 koffers heen en terug. De boeking was niet helemaal goed gegaan in het systeem van Arke en een medewerkster heeft het toen opnieuw ingevoerd. Arke zelf had ook geen boekingsbevestiging ontvangen. Ik kreeg daarna wel de e-tickets.

Op schiphol aangekomen bleek dat we geen koffers hadden bijgeboekt, volgens het systeem. Als gevolg daarvan moesten we 3 x €15,- bijbetalen.
Ik heb toen arke gemaild met deze vraag/klacht. Als antwoord kreeg ik toen dat ik voor de tickets 2 x 606,03 en 1 x 546.03 heb betaald. Een totaal van € 1758,09 euro.
Een verschil van € 58,50. Naar mijn mening de boekingskosten, calamiteitenfonds en de koffers. Maar volgens Arke is dat precies 3 x € 19,50 aan reserveringskosten voor de tickets. Als "bewijs" kreeg ik een worddocument waar het volgende in stond:

Winkelwagen


Product(en)


Van

Tot

Bestemming


Totale prijs

Product status




Flights
Arkefly


03 Okt 2014

18 Okt 2014

Orlando



1758.09





Ticketgarantie



0.00





Reserveringskosten (totaal)



58.50





Totaal winkelwagen



1816.59





IDEAL



0.00





Totaal boeking uiterlijk te ontvangen op: 21 Jan 2014



1816.59

Patrick
07-10-14, 15:13
Het worddocument was gisteren gemaakt om 17:32 en nog gewijzigd op 17:35. Zo'n worddocument kan ik zelf ook wel maken ;-) . Het vreemde is nu ook dat ze nu opeens wel een boekingsbevestiging hebben kunnen vinden (maken), maar dat deze vanaf het begin niet aanwezig was.

Njit
07-10-14, 15:17
Bij Arke betaal je normaal gesproken per boeking, niet per ticket. Raar als dat nu opeens anders is..

Zit er niet toevallig een tracking in het Word document? Dat ze die per ongeluk aan hebben staan :)

knaapje
07-10-14, 15:47
Zit in het totaal van de reserveringskosten al niet een bedrag van EUR 2,50 voor het calamiteitenfonds? Dan zou 3 * EUR 19,50 al niet meer kloppen..

Njit
07-10-14, 15:58
Ook knap dat je op 03 t/m 18 okt 2014 vliegt en dat men de betaling begin dit jaar al wil hebben:



Totaal boeking uiterlijk te ontvangen op: 21 Jan 2014 € 1816.59

Frans1949
07-10-14, 16:21
Beste Frans,

als je dat zou willen doen, graag!

Patrick, dit moet duidelijk zijn maar als er meer vragen zijn ... welkom.


Sorry, ging wat fout probeer het later opnieuwhttps://www.dropbox.com/lightbox/home/Public

marjolijne
07-10-14, 17:30
Wij hebben via vliegtickets geboekt (was goedkoper) en betaalde 29,50 voor de gehele boeking.

José
07-10-14, 18:30
Ook wij hebben via Arke reisbureau vlucht en auto geregeld met een eenmalig boekings bedrag van € 29.50. Daarna nog een upgrade gedaan naar comfort class voor de terug vlucht waar ook verder geen kosten aan verbonden waren. Dit is voor ons ook de reden om via het Arke reisbureau te boeken en niet via hun site.

b767-300er
07-10-14, 20:40
Via reisbureau is het het tarief van het reisbureau
online is het 15 euro per boeking.

Wat staat er op je oorspronkelijke boekingsbevestiging?
gewoon even een briefje op hun facebook plempen, wordt het vanzelf opgelost.

Wat stond er op de e-tickets die je wel meteen had ontvangen?
daar staat je bagagevrijdom namelijk op vermeld.

kobe_08be
07-10-14, 21:58
Weet er soms iemand vanaf wanneer de tickets voor september of november 2015 beschikbaar zijn?

Fitzroy
07-10-14, 22:15
Ik heb geprobeerd mijn factuur van Arkefly hierin te kopiëren maar dat lukte niet.
Anyway, op de factuur die ik direct ontving na de boeking staat gespecificeerd wat je geboekt hebt.
In ons geval: Arrangement Seat Only,
Basisreissom 2 x .... = ......
20 kg ruimbagage 1 x 10,- = 10,-
20 kg ruimbagage 1 x 10,- = 10,-
boekingskosten 1 x 15,- = 15,-

geen calamiteitenfomds overigens, wsch omdat het Seat only is.
Heb jij niet direct na boeking zo'n factuur per mail gekregen?

Fitzroy
07-10-14, 22:19
Overigens denk ik dat je bagage verdwenen is bij het inboeken van de medewerker van Arke zelf. Wij hadden later geüpgrade naar Comfort Class en ik zag pas een paar weken voor vertrek dat de ruimbagage verdwenen was. Heb er toen over gebeld en idd hadden ze dat bij de verandering vergeten mee te nemen. Ze hebben het toen direct weer veranderd maar daar moest ik dus wel zelf voor bellen. Anders had ik op Schiphol ook op mijn neus gekeken.

b767-300er
08-10-14, 07:10
Ze zeggen niet voor niets dat je altijd je papieren moet controleren......

Fitzroy
08-10-14, 09:52
Ik zat nog eens te kijken, maar die 58,50 is echt niet te verklaren.
3 x ruimbagage = 30,- + boekingskosten 15,- = 45,- + calamiteitenfonds (overigens vreemd dat je dat nu moet betalen voor alleen tickets) 2,50 = Max. 47,50. Dan zit ik nog steeds niet aan 58,50.

b767-300er
08-10-14, 10:00
Hangt er wellicht vanaf hoeveel ruimbagage. We nemen hier aan dat het om 20 kilo oer persoon per enkele reis gaat.
Maar je kan per persoon per reisdeel bepalen hoeveel iemand meeneemt. Bijvoorbeeld terug meer dan heen, voor kinderen minder dan jezelf etc.

Het blijft een apart verhaal in ieder geval.

Patrick
08-10-14, 14:06
Hier de uitleg van Arke:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Ik kan goed begrijpen dat een en ander zeer verwarrend voor u is. Het is inderdaad correct dat de boekingskosten van Arkefly EUR15.00 per reservering bedragen, deze kosten zijn echter gebaseerd op chartervluchten waar andere voorwaarden aan verbonden zijn dan aan lijndienstvluchten.

De reservering welke u op 01 januari 2014 via Arke.nl hebt gemaakt was gebaseerd op een lijndienstvlucht. Hiervoor bedragen de reserveringskosten EUR19.50 per persoon (inclusief ticket garantiefonds). Daar de website is aangepast kunnen wij dit nu helaas niet meer aantonen.

Patrick
08-10-14, 14:07
Ze zeggen niet voor niets dat je altijd je papieren moet controleren......
Ik heb dus nooit een boekingsbevestiging ontvangen, omdat het fout was gegaan bij Arke in het systeem. Wel de e-tickets. Het was mij niet bekend dat daar ook de bagage op moest staan.

b767-300er
08-10-14, 16:21
Hier de uitleg van Arke:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Ik kan goed begrijpen dat een en ander zeer verwarrend voor u is. Het is inderdaad correct dat de boekingskosten van Arkefly EUR15.00 per reservering bedragen, deze kosten zijn echter gebaseerd op chartervluchten waar andere voorwaarden aan verbonden zijn dan aan lijndienstvluchten.

De reservering welke u op 01 januari 2014 via Arke.nl hebt gemaakt was gebaseerd op een lijndienstvlucht. Hiervoor bedragen de reserveringskosten EUR19.50 per persoon (inclusief ticket garantiefonds). Daar de website is aangepast kunnen wij dit nu helaas niet meer aantonen.

Dan rest mij de vraag, waar ging de reis dan heen?

b767-300er
08-10-14, 16:24
Weet er soms iemand vanaf wanneer de tickets voor september of november 2015 beschikbaar zijn?

September is al beschikbaar. November volgt ergens in maart

b767-300er
08-10-14, 16:25
Ik heb dus nooit een boekingsbevestiging ontvangen, omdat het fout was gegaan bij Arke in het systeem. Wel de e-tickets. Het was mij niet bekend dat daar ook de bagage op moest staan.

Ik reageerde eigenlijk op Fritzroy ;-)

Cindy1969
08-10-14, 18:42
Arke heeft weer tickets in de aanbieding, vanaf EUR 309,= naar Orlando, via Arke.nl Voor zover ik kan zien diverse data in december.

Patrick
08-10-14, 22:23
Ik reageerde eigenlijk op Fritzroy ;-)
Ah, ok :)
de reis ging naar Sanford.

kobe_08be
09-10-14, 11:54
ik wil volgend jaar september-oktober naar florida. Als ik nu de prijs opzoek is het 609 euro per persoon. En als ik dan de aanbiedingen zie voor nu te vliegen. Kan ik dan beter wachten tot volgend jaar in de zomer te boeken?

Hans van Demen
09-10-14, 20:21
Veel mensen maken ook een vergissing met Arkefly en Arke reisburo , zijn wel degelijk twee verschillende bedrijven.

b767-300er
10-10-14, 18:37
Niet helemaal, daar ArkeFLY niet meer bestaat ;-)

corrus
10-10-14, 21:32
TUI Benelux... :cool:

Hans van Demen
10-10-14, 22:11
Niet helemaal, daar ArkeFLY niet meer bestaat ;-)

Officieel volgens het handelsregister bestaat het bedrijf nog wel. Ook gebruiken ze de naam Arke vliegtickets.

Maar wat ik bedoelde is dat Arke.nl een reisburo is en Arkefly een vliegmaatschappij (was) die zowel charter- als lijndiensten uitvoerden.

@ b767b is nu de naam TUI Nederland ?

b767-300er
11-10-14, 19:22
Nee, de naam is "Arke" ipv "ArkeFly". In maart verdwijnt het laatste toestel met de oude titels erop.
(idd het handelsregister blijft Arkefly noemen, als handelsnaam voor TUI Airlines Nederland)

Door de naamsgelijkheid wordt alles gelijkgetrokken. Vandaar ook dat de merknaam Holland International ook verdwijnt. Alles van TUI Nederland heet straks Arke (En van TUI Belgie jetAir). TUI Nederland en TUI Belgie gaan samen TUI Benelux vormen. Er vind straks ook meer uitwisseling van vliegtuigen plaats. (ook met de Engelsen, Thomson)

Ferry77
17-10-14, 01:18
Beste allemaal. Ik ben nieuw op dit forum en heb al veel gelezen. Echter het antwoord dat ik zoek kon ik niet vinden. Ik hoop dat iemand hier op dit forum mij kan helpen.

Wij vliegen maandag 4 mei 2015 (http://www.floridaforum.nl/x-apple-data-detectors://0) premium comfort van AMS naar SFA. Naar ons weten en gezien onze reis beschrijving van arke vliegen wij met een 767 met winglets met een arke ( arkefly toestel ) rechtstreeks naar orlando.
Onze terug vlucht is op dinsdag 19 mei 2015 (http://www.floridaforum.nl/x-apple-data-detectors://1) ook weer premium comfort.
Op arke.nl (http://arke.nl) staat ook bij het boeken van vliegtickets dat pas vanaf 27 maart (http://www.floridaforum.nl/x-apple-data-detectors://3) de premium comfort geboekt kan worden en dus de vlucht met een arke boeing 767 zal geschieden.

Nou had ik gelezen dat jetairfly geen premium comfort heeft en veel vluchten naar orlando gaat doen met hun toestellen.
Er is bij mij toch veel onduidelijk hier over.

Klopt de info van arke nou of niet ? Zo ja Kan iemand ons vertellen met welke maatschappij wij op bovenstaande data vliegen ?
Op vliegschema's staat onze data er nog niet tussen.

Alvast dank voor jullie antwoord.

Mvg fer

thelatinworld
17-10-14, 16:41
Vanaf 1 mei 2015 wordt er gevlogen met het toestel van Arke B767-300ER (76W) En deze heeft wel Premium Comfort Classe

Hans van Demen
17-10-14, 16:55
Wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk Premium vliegt bij Arke, wij hebben daar namelijk slechte ervaringen mee.
Enkelen jaren geleden hadden wij ook retour Premium geboekt, maar op de terugweg kregen we doodleuk te horen, dat deze overboekt was, en kregen we een plek in de comfort direct achter het schot. Dit was eens en nooit meer met Arke ( mijn vrouw heeft reuma ) sindsdien weer iedere keer KLM of een van de partners geboekt ( business) en nog nooit meegemaakt dat ze overboekt zijn.

Ferry77
17-10-14, 16:58
Dank je voor de reactie

Is het verstandig om 3 uur bij de incheck balie aanwezig te zijn ( voor de premium comfort klanten ) of heeft dat geen enkel zin ?

Hans van Demen
17-10-14, 17:10
Heeft geen zin. Wij zijn trouwens altijd pas plm. 1.5 uur van tevoren bij de balie's, hebben we nog nooit problemen met gehad.

Ferry77
17-10-14, 17:16
Dank je Hans

Njit
17-10-14, 17:19
Hoe recent zijn je ervaringen Hans? Want je schrijft dat je al jaren niet meer met ze vliegt aangezien je er een slechte ervaring mee had.

SpaceAce
17-10-14, 17:26
Beetje offtopic, want het gaat niet om een reis naar Florida...


Wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk Premium vliegt bij Arke, wij hebben daar namelijk slechte ervaringen mee.

Dat is niet alleen met Arke. Kan ook met andere maatschappijen zijn, zoals Corendon. Mijn ouders boeken een duurdere reis om met Onur Air te kunnen vliegen. Blijkt het vliegtuig niet vol te zitten en worden ze overgezet naar het goedkopere Corendon vliegtuig. Maar geld terug krijgen ze niet...

Hans van Demen
17-10-14, 17:26
@Njit is eind 2011 geweest, zie ook mijn reactie van begin januari 2012 (Tabblad 23 in dit topic)

Fitzroy
17-10-14, 22:52
Als je gebruikt maakt van stoelreservering heb je je stoelen maar vastgelegd en kom je op de luchthaven niet voor verrassingen te staan.

Ferry77
17-10-14, 23:41
Is er iemand die ook de Vlucht maandag 4 mei 2015 OR321 heeft.

wij gaan ( ik mijn vrouw en 2 kids van bijna 4 en 6 ) wel met deze vlucht in de premium comfort.
we zouden het leuk vinden als we mensen tegen komen op dit forum die ook onze vlucht hebben.

hopend tot horens.

gr Fam veld

Njit
17-10-14, 23:46
Je kan het beste dit lijstje in de gaten houden: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?17050-Op-een-rijtje-Naar-Florida-in-2015
Staat nu nog niemand op 4 mei maar dat kan nog komen natuurlijk :)

Ferry77
18-10-14, 00:02
Bedankt gelijk gedaan

b767-300er
18-10-14, 19:16
Overboeken van Premium Comfort bij Arke gebeurde alleen bij noodzakelijke en onvermijdbare Aircraft Change. Als er een 767-300ER met winglets gepland staat, maar die door omstandigheden de vlucht niet kan uitvoeren (bv vertraagd binnenkomt of een technisch mankement heeft), zette arke wel eens een 767 zonder winglets in. Deze is aan de binnenkant anders geconfigureerd.

OP genoemde vliegdatum beschikt Arke alleen nog maar over 767 met winglets en 787 toestellen. Daarmee kan dat dus niet meer gebeuren dat de Premium "Overboekt" is.
De 767 zonder winglets staat vanaf eind oktober nagenoeg stil op Schiphol en gaat in december naar de schredder. Overigens kan je dit simpel voorkomen door gewoon rij 2 of 3 te reserveren, bij aircraft change kom je dan evengoed in de premium terecht. Tipje van mij ;-)

Ferry77
18-10-14, 19:57
Super tip !! Ik heb al veel geleerd van dit forum ... Echt bijna alles is er op te vinden.
wel prettig als je toch een kleine vorm van vliegangst heeft

P.s
naar de schredder ? Maar hij vliegt nu nog wel ?

b767-300er
18-10-14, 22:11
Jij gaat in mei op vakantie en dan vliegt ie niet meer.
Ja hij vliegt nu nog wel ja, na de herfstvakanties zal deze amper meer ingezet gaan worden. Enkel eind december nog een paar vluchtjes. Zodra de tweede boeing 787 Dreamliner er is, wordt er afscheid genomen van dit toestel en gaat deze met pensioen.

Schredder: Slopershamer, oud ijzerboer, noem maar op. Net als een auto. Die is op een gegeven moment ook niet rendabel meer en gaat naar de sloop (Of naar Polen)

Ferry77
18-10-14, 22:15
Oke snap het... Vliegtuigje is dus oud en slecht aan het worden ... Pfff blij dat ik daar dan niet mee hoef... Zou in me broek schijten hahaha

b767-300er
18-10-14, 22:23
Oke snap het... Vliegtuigje is dus oud en slecht aan het worden ... Pfff blij dat ik daar dan niet mee hoef... Zou in me broek schijten hahaha
Ik heb nergens gezegd dat ie slecht wordt. Echter vliegtuigen hebben een onderhoudsprogramma wat loopt tot zoveel duizend starts en zoveel duizend vlieguren....
en deze Boeing 767 nadert de grens van de maximale aantal vlieguren dat afgedekt is door onderhoudsprogramma's.
Voor de boeing 767 loopt dit tot 100000 uren en daar zit deze machine bijna aan.
Dit is oprekbaar tot 130000 uren, maar dan moet er wel nog een peperdure onderhoudscheck aan de machine plaatsvinden (de kosten daarvan zijn ruim 1 miljoen euro). Aangezien dit niet meer terugverdiend wordt is het dan dus over en uit.

Bij autos exact hetzelfde. Soms sta je voor reparaties en als een olauto een bepaalde leeftijd heeft ga je er ook geen duizenden euros meer wn uitgeven en is het vaak slimmer weer wat nieuws te kopen

oor alle duidelijkheid. Vliegtechnisch is dit beestje nog prima in orde!

Ferry77
18-10-14, 22:31
Thanks duidelijk !!

Ferry77
19-10-14, 14:20
Wat zijn de Exacte afmetingen voor trolley's handbagage die mee aan boord mag van arkefly vluchten ?
en wat zijn de regels als de betreffende trolley een paar centimeter afwijkt ?
lijkt mij namelijk stug dat ze bij het inchecken alles met een centimeter gaan nameten bij honderden passagier

b767-300er
19-10-14, 14:38
Daar hebben ze een mal voor bij de check-in en bij de gates. Past je tas of koffer erin dan is het akkoord, past die niet, tsja...
Er is geen maximaal gewicht.
Wel is de maximale afmeting 55x40x25 cm....

dwouters85
19-10-14, 14:41
Wat zijn de Exacte afmetingen voor trolley's handbagage die mee aan boord mag van arkefly vluchten ?
en wat zijn de regels als de betreffende trolley een paar centimeter afwijkt ?
lijkt mij namelijk stug dat ze bij het inchecken alles met een centimeter gaan nameten bij honderden passagier

Zie onderstaande tekst van de site van Arkefly. Mijn ervaring is dat ze vrij makkelijk hierin zijn. Maar mocht een incheckende stewardess twijfels hebben, dan verzoekt ze je om de handbagage in de daarvoor bestemde "meetbak" te zetten. Past hij dan niet erin, dan mag je betalen. Ik zou persoonlijk het risico niet willen lopen, want het is echt sonde geld. Maar je kan het altijd wagen om een grotere mee te nemen. Arkefly hanteert overigens de geweldige regel dat op handbagage geen maximaal gewicht zit, maar dat regel is: zolang je hem zelf maar bovenin het bagagevak kan tillen.


Afmetingen Als uw handbagage niet groter is dan 50 x 40 x 20 centimeter blijft deze gegarandeerd bij u aan boord. In de bagagebakken boven uw hoofd, of onder de stoel voor u.
Kiest u voor een groter stuk handbagage, houd dan rekening met de maximaal toegestane afmeting van 55 x 40 x 25 cm. Wanneer er ruimtegebrek in de bagagebakken ontstaat, vervoeren we de grotere stukken alsnog in het vrachtruim van het vliegtuig. U hoeft daarvoor niet te betalen, maar heeft uw handbagage dan niet bij de hand.
Voor handbagage die groter is dan de maximaal toegestane afmeting van 55 x 40 x 25 cm, geldt dat we deze zonder uitzondering in het vrachtruim vervoeren. Bij de gate vindt een laatste controle plaats. Voor de extra handelingen van onze medewerkers én het risico op vluchtvertraging, betaalt u vijftig euro.

Ferry77
19-10-14, 15:12
Duidelijk gewoon gaan voor 50 40 20 dus

Ferry77
20-10-14, 18:40
VRAAG:

Heeft arkefly een vaste gate op Schiphol waar het boarden plaatsvinden voor vluchten naar orlando en andere verre bestemmingen ?
zo ja welke is dat en is daar een plattegrond van ?
wij hebben horen zeggen dat arkefly samen met een andere maatschappij een gehele nieuw ontwikkelde gate me wachtruimte heeft voor hun reizigers met allemaal speciale verlichting enz.
misschien heeft iemand zelf foto's

gr fer

b767-300er
20-10-14, 19:30
Fer

dat bericht stamt uit 2010 ofzo.
Vertrekgate is afhankelijk van waar de vorige vlucht vandaan komt.
Komt ie uit Europa, grote kans dat je van Delta 2 of 8 vertrekt.
komt hii van de Antillen, dan Golf 8 of 9 en Echo 24 of 22
overige bestemmingen: alle E of G gates (behalve G2) of d47-d57 (oneven nummers)
opgeteld bij de reeds genoemde gates


Verder nog 1 tip: ga lekker gebieten van je voorpret en maak je vooral niet druk om dingen waar je toch geen invloed op hebt. Anders kan je beter niet gaan.

Groeten Niels

Ferry77
20-10-14, 19:35
Niels is de naam dus...top
maak me niet zo druk hoor maar wilde dit graag weten ivm die nieuwe gate.

bedankt voor je bericht

b767-300er
20-10-14, 19:37
Yup. En dat had je op mijn eigen forum allang kunnen lezen aangezien mijn naam onder elke post daar staat;-).

Het is dus geen nieuwe gate meer, maar indertussen alweer een paar jaar oud en Arke staat daar zelden of nooit. ;-)

Ferry77
20-10-14, 21:34
Ik lees veel maar niet alles Niels ... Het is een berg informatie op al jouw ( zeer informatieve ) forums
ik probeer eerst het forum af te spitten voor ik een vraag stel of deze al eens gesteld is maar gezien de grote van het forum is dat denk ik onmogelijk.
maar ik leer graag dus als je tips hebt om slimmer of beter met jouw forums om te gaan .... Graag dan.

gr ferry

Fitzroy
20-10-14, 22:11
Ferry, maakt het ook maar iets uit welke gate je hebt? Je krijgt het ruim van tevoren te horen dus alle tijd - als je tenminste op tijd op Schiphol bent - om er naartoe te lopen.

Wij zijn dit jaar 2 x van de D-gate gevlogen voor vluchten naar Griekenland en naar Florida vanaf de E-gate.
Het enige verschil is dat je bij de D-gate Burger King hebt achter de douane (en heel lang moet wachten) en bij de E-gate heb je MacDonalds :)

Je moet je niet zo druk maken om alles, Ferry, zonde van je energie. Je ziet het allemaal vanzelf wel, van gate tot Immigrations en zoals Niels al aangeeft, je hebt er zelf geen invloed op.
Ik maak me alleen druk om de vlucht, daar heb ik al meer dan genoeg aan ;)

Ferry77
20-10-14, 23:42
Ik maak me echt niet om alles druk maar wilde het van die speciale gate gewoon weten... Thats all !
en het antwoord was duidelijk van Niels dus weer wat geleerd op dit super forum.

p.s Niels
dit onderwerp is verplaats zag ik. Waar had ik het dan direct moeten plaatsen ?
kan ik ook bij een onderwerp een nieuwe onderwerp starten ?

groet fer

Fitzroy
21-10-14, 06:27
Waarschijnlijk heeft een moderator het terecht verplaatst naar het verzameltopic vliegen met Arkefly, omdat je vraag Arkefly gerelateerd is.

Njit
21-10-14, 09:25
Klopt helemaal :up: En ja, je kan gewoon bij een bestaand onderwep aansluiten. Graag zelfs :)
Klik hiervoor op de knop 'Plaats een reactie' of gebruik het 'Snelle reactie' invulveld helemaal onderaan.

Ferry77
21-10-14, 10:05
Oké dank....

b767-300er
21-10-14, 12:06
Geen idee. Dit is niet mijn forum.
Maar aangezien dit gedeelte over Arkefly gaat en de ander ook kan je het makkelijk hier posten
een nieuwe vraag over arke kan je ook gewoon hier stellen.
En ik had het alleen iver de naam Niels die op mijn eigen forum staat http://Www.vliegschemas.nl/forum.htm

Ferry77
25-10-14, 22:33
De maten voor handbagage van arkefly is mij bekend.
maar wordt je handbagage ook echt gemeten ?

Henk Mychelle
26-10-14, 09:23
ik zou het risico niet willen lopen. Bovendien is mijn motto voor een reis: "Alles wat je thuis laat is meegenomen".

Njit
26-10-14, 09:26
Alles wat je thuis laat heb je volgens mij juist NIET meegenomen..

b767-300er
26-10-14, 10:03
Waarom nu weer een nieuw topic starten?
Kan toch prima in het Arke topic?

Handbagage wordt niet gemeten, maar geplaatst in een bak bij twijfel van de grootte. Deze bak heeft de maximale afmetingen van een handbagagestuk. Past het, dan gaat ie mee, past het niet, dan niet.

José
26-10-14, 10:26
Alles wat je thuis laat heb je volgens mij juist NIET meegenomen..

;) :up: Ha,ha, jij bent echt al goed wakker, uurtje langer gehad zeker? :p

Ferry77
28-10-14, 23:02
Ja José de antwoorden zijn altijd doeltreffend !

dianalj
24-11-14, 11:54
Goedemorgen (nog net :))

Ik ben nieuw hier op het forum.
Wij gaan in juni 3 weken naar Florida met onze meiden van dan bijna 5 en bijna 3.
Wij willen graag rechtstreeks vliegen naar orlando dus blijft volgens mij, na de nodige info gelezen te hebben ook hier, alleen Arkefly over.
Nu las ik dat er afgelopen januari ticketsale was bij Arke voor boekingen t/m 30 juni.
Heeft iemand enig idee of dit ieder jaar terugkeert?

Groetjes Diana

Bieg
24-11-14, 13:01
Hoi Diana,
Zowel mijn man als ik hebben nu twee jaar achter elkaar in juni met Arkefly gevlogen, beide keren voor een redelijk lage prijs. Ik denk dus wel dat dit een terugkerend gebeuren is. Mijn broer heeft vorig jaar december geboekt voor eind mei, toen hadden ze ook ticketsale. Gewoon de site in de gaten houden en je abonneren op de nieuwsbrief zodat je het meteen op de mail krijgt.

Groetjes,
Monique

dianalj
24-11-14, 14:36
Hoi Monique,

Bedankt voor je reactie!
Dan zal het inderdaad wel en wacht ik het nog even af :)
De prijs is nu rond de € 600 per ticket, maar ik hoop toch op iets lager!
Ik ben lid van de nieuwsbrief dus ik wacht het even af.

Gr. Diana

b767-300er
27-11-14, 20:35
Vanaf 1 mei 2015 worden de Florida vluchten van Arke uitgevoerd met een Boeing 787 Dreamliner.
Meer informatie vindt u op deze website (http://www.vliegschemas.nl/arkefly.htm).

De woensdagvluchten in het hoogseizoen zijn echter wel vervallen. Passagiers die al geboekt hebben worden kosteloos overgeboekt,

Ferry77
27-11-14, 23:06
@b767

onze vlucht is toch met een 767 ?
aangezien wij 4 mei 2015 vliegen

ik zie idd op jouw site dat het een dreamliner is.
echter op website ArkeFly staat nog steeds de 767 gepland.

ik hoor je graag

b767-300er
28-11-14, 09:47
@Ferry77;
Antwoord staat in de post boven je.
Vanaf 1 mei 2015 worden de Florida vluchten van Arke uitgevoerd met een Boeing 787 Dreamliner.
Meer informatie vindt u op deze website (http://www.vliegschemas.nl/arkefly.htm).

De woensdagvluchten in het hoogseizoen zijn echter wel vervallen. Passagiers die al geboekt hebben worden kosteloos overgeboekt,

Ferry77
28-11-14, 10:11
@b767 oké verrassend ! Wel gaaf om met de dreamliner te gaan.
kun je me ook vertellen waar je deze wijziging gevonden hebt ? , arke geeft namelijk nog steeds stug de 767 aan bij het boeken van mei datums naar florida.

niet dat ik twijfel aan je antwoord maar meer omdat wij en meerdere mensen premium geboekt hebben en ook straks een stoelreservering gaan boeken. Als arke dan de 787 ipv de 767 in zet gaat het denk waarschijnlijk mis met stoelreserveringen en klasse's met een ander type toestel

b767-300er
28-11-14, 18:13
Maak je niet zo druk joh. Komt allemaal goed.

Waar ik mijn gegevens vandaal haar kan je hier al eerder teruglezen. Laten we het er maar op hoiden dat ik het de laatste paar jaar bij het rechte eind had, in tegenstelling tot de Arke medewerkers en de arke website.

Ferry77
28-11-14, 18:37
B767 Dan houden we het daar maar op ja,
Vreemd dat arke zelf niet eens de juiste informatie heeft ...

Ik vind het trouwens meer verbazingwekkend dan dat ik me er druk over maak, maar als arke zijnde zou ik me toch behoorlijk gegeneerd voelen als een niet officiële bron ( weet ik niet zeker natuurlijk ) het wel weet terwijl arke zelf foutieve info laat zien aan hun klanten.

maar goed, ik ben gebaat en blij met jouw bron van info dus dank je voor je bericht

b767-300er
28-11-14, 20:07
Ik vind het trouwens meer verbazingwekkend dan dat ik me er druk over maak, maar als arke zijnde zou ik me toch behoorlijk gegeneerd voelen als een niet officiële bron ( weet ik niet zeker natuurlijk ) het wel weet terwijl arke zelf foutieve info laat zien aan hun klanten.
Als je dit topic terugleest zul je lezen dat dit al meerdere jaren het geval is voor de Florida vluchten. Mijn tijden die op mijn website (hier klikken) (http://www.vliegschemas.nl) gepubliceerd worden bleken al vaker juist te zijn, in tegenstelling tot de achterhaalde informatie op de ArkeFly website

Ferry77
28-11-14, 20:33
Heb het gelezen op je forum nu. Bij arke zegt iedere werknemer wat anders als je vraagt op Facebook of per mai of bij 1 van de reisbureau naar de premium seats in de dreamliner. Op arke website staat wel premium aan boord van deze nieuwe dreamliner... Op Facebook bij arke en bij reisbureaus wordt er gezegd dat er wel starclass is maar geen premium.
In dat laatste geval vervallen denk ik onze plaatsen.
onsamenhangend wederom bij arke omtrent een simpele vraag vind ik.

P.s wat weet jij over de premium seats aanboord van de dreamliner ?

b767-300er
28-11-14, 21:02
Vervallen plaatsen????
waar heb je het Allemaal over?
Je hebt premium geboekt. In het "slechtste" geval zit er geen premium in maar star class. Het laatste zit een stukkie beter nog. Ga je er alleen maar op vooruit

Alle dreamliners hebben star classe en wirden in de loop van 2015 weer ongebowud naar premium. Dit ivm vlootuniformiteit binnen de gehel TUI groep

Ferry77
28-11-14, 21:20
Oké !!!!!!!!!!

Mick
02-12-14, 17:21
B767, weet jij toevallig of de 2 Arke dreamliners die nog komen (12 december geloof ik, en ergens in maart 2015) al de 'premium comfort' indeling hebben, of ook nog omgebouwd moeten worden?

b767-300er
02-12-14, 20:53
De PHTFL welke komt in december heeft Star Class. De 3e (PHTFM) is uitgerust met Premium Comfort.
De PHTFM wordt dedicated ingezet voor de Florida route vanaf Amsterdam en Brussel.
De andere 2 neme de Dominicaanse Republiek, Mexico en Antillen voor hun rekening. Begin september worden de PHTFK en PHTFL ook omgebouwd naar Premium Comfort. De Star Classe verdwijnt dan weer. Voor Florida geen Star Classe dus.

Ferry77
12-12-14, 11:41
Als het goed is land vandaag de tweede dreamliner van arke. Iemand al nieuws erover ?

76-er
12-12-14, 11:49
Hij is binnen

Ferry77
12-12-14, 12:00
@76 er
dank je

b767-300er
12-12-14, 19:41
PHTFL landde om 1107C lt op de 18R en daarvandaan door naar Golf7
staat nu op het Yankee platform

Ferry77
12-12-14, 20:11
Wanneer is zijn eerste commerciële vlucht ?

b767-300er
12-12-14, 20:32
Dinsdag. AMS-ACE-FUE-AMS

Mick
12-12-14, 21:24
Zag het op de Arke facbook pagina.
Is er ergens te zien wat de status van de PHTFM is? Wordt die al gebouwd? Of staat ie nog gepland etc? Op internet lees je best veel verhalen over vertragingen bij de productie van de Dreamliner.

b767-300er
13-12-14, 06:01
Ja. Arke zou de eerste dreamliner in 2010 krijgen. Dus vertragingen genoeg.
De PHTFM gaat in januari in productie en zal in april geleverd gaan worden.

Njit
14-12-14, 21:01
Hij is binnen

Foto van de landing

http://s2.postimg.org/4xd42f8eh/1969158_762436253811032_4952922412887178023_n.jpg

Ferry77
14-12-14, 21:12
Leuk om te zien

gayka
14-12-14, 23:45
Ook kunstig hoor, om op 1 onderstel te landen :cool:

Frans1949
15-12-14, 00:49
Hadden ze een hinkelbaan uitgezet?:cool:

Njit
15-12-14, 06:24
Nee Crosswind tijdens het landen. Ach, konden ze dat ook gelijk oefenen :p

b767-300er
15-12-14, 06:46
Moet je de foto eens uitvegroten en kijken hie evenwijdig de wielen van die ene set staan tijdens touchdown.

Ferry77
15-12-14, 23:08
Zag hem ( dacht ik ) vanmorgen staan op Schiphol. Of het was zijn zus... Kon zijn nr niet goed zien. Valt goed op met de nieuwe tui kleuren. Mooi

Njit
16-12-14, 08:04
Moet je de foto eens uitvegroten en kijken hie evenwijdig de wielen van die ene set staan tijdens touchdown.

geen idee wat je hiermee wilt zeggen. Is dat positief/negatief?

b767-300er
16-12-14, 20:26
geen idee wat je hiermee wilt zeggen. Is dat positief/negatief?

rij je auto?
Hoe evenwijdig staan die banden? :)

Njit
16-12-14, 21:39
Ik rij auto.. maar ik kijk nooit naar de wielen ;)

corrus
16-12-14, 23:24
Misschien bedoelt ie dat de Camber is veranderd?

b767-300er
17-12-14, 06:04
Ik neem toch aan dat je weet dat je banden van je auto evenwijdig aan elkaar staan ;-)
als je even kijkt naar het landingsgestel dan zie je dat door de klap de bandjes daar op moment van touchdown er niet helemaal lekker uitzien. (Overigens kan een landingsgestel dat prima hebebn hoor)

Ferry77
23-12-14, 20:20
Zojuist zag ik op de website van arke dat onze vlucht idd zoals @b767-300er had gezegd met de 787 dreamliner is.
Onwijs gaaf om met dit nieuwe toestel te gaan !!!

b767-300er
23-12-14, 22:02
Blijk ik toch weer juistere informatie te hebben dan de arke website zelf?!
fijne vakantie!

Ferry77
24-12-14, 07:29
Je bronnen waar dan ook vandaag zijn in ieder geval goed ! Dank je

Ferry77
25-12-14, 20:56
@b767.
Vraaag: is er ook al een stoel indeling ( plattegrond ) van de dreamliner zonder de starclass ? De laatste dreamliner heeft toch alleen premium comfort, comfort en economy.
ik zie wel een stoelindeling staan op vliegschema's maar die is met de starclass.

dank alvast

b767-300er
26-12-14, 06:51
Stoelindeling zondet star class nog nog geen plattegrond van, maar die kan je zelf invullen.
de voorste sectie komt te bestaan uit 6 rijen 2-3-2 stoelen en 1 rij ( de achterste)2-3 stoelen
oftewel zelfde breedte als de huidige star classe alleen iets minder beenruimte

Ferry77
26-12-14, 07:39
Dank je
is het bouwproces ook ergens te volgen van de PH TFM ?
die foto's die arke plaatsen van hun vorige Dreamliners vond ik altijd gaaf om te zien

b767-300er
26-12-14, 12:59
Ze zijn nog niet begonnen met de PHTFM

Ferry77
26-12-14, 15:24
@b767.
Zou het fijn vinden als je mij daarvan op de hoogte kan en wil
houden. Bijvoorbaat dank

b767-300er
26-12-14, 15:59
29-12 start de productie. Tijdens productie zal ik zorgen dat ik wat fotos in mijn bezit krijg.

Ferry77
26-12-14, 17:09
@b767 dat zou geweldig zijn ! Ik kijk er naar uit ..
Bedankt

Mick
02-01-15, 14:39
Hoi b767, is de stoelingdeling van de PHTFM dan ongeveer vergelijkbaar met die van Thomson (http://www.seatplans.com/airlines/thomson-airways/b787-2)? Ik zag al wel dat ze daar alleen standard en premium club hebben, dus helemaal identiek zal het wel niet zijn, maar wel 6 x 2-3-2 en 1 x 2-3 .



http://www.seatplans.com/assets/Airlines/thomson-airways/seatplans/Thomson_B787-Dreamliner.jpg

Ferry77
02-01-15, 17:08
Als het arke toestel dezelfde stoelen krijgt als de premium club op de foto is het wel prachtig hoor mick. Ziet er in het thomson toestel heel erg ruim en luxe uit.

p.s b767 kan je er heel veel over vertellen, toen ik boekte voor onze vliegtickets was het juni juli 2014 en zou het de dreamliner zijn.... Daarna werd het toch de 767 vertelde de arke site ons.
Kort geleden werd de switch gemaakt naar de dreamliner volgens @767. En ja hoor idd hij had gelijk. Ik hou me voortaan vast aan vliegschema's want dat is tot nu toe altijd correct.
Ik ben hier op dit forum en op vliegschema's al heel wat te weten gekomen.
ook ik wacht met spanning het antwoord af mick.

gr fer

b767-300er
02-01-15, 21:45
Klopt, de premium classe van de TFM is hetzelfde als op de afbeelding.
Vanaf september/oktober 2015 zijn alle 787's in de hele TUI groep hetzelfde.
Voor de Arke bakken betekend dit dat de star classe verdwijnt , en er in het voorste gedeelte 5 stoelen bijgeplaatst worden zoals hierboven staat afgebeeld. en dat er in het economy/comfortgedeelte 1 rij van 3 en 1 rij van 9 stoelen verdwijnen. Comfort verdwijnt dan ook meteen en je krijgt een ruime economy (33"seatpitch (KLM heeft 31))

In de huidge thomsonbakken word 1 rij van 9 stoelen bijgeplaatst in het middelste gedeelte. Dan hebben alle kisten 300 seats. 33"economy en 38"premium (KLM heeft 31"om 35", business van KLM niet meegerekend)

dianalj
04-01-15, 18:37
Vanaf morgen ticketsale bij Arke!
Ik ben heel benieuwd!

Fitzroy
04-01-15, 19:16
Ik verwacht er maar niet teveel van nu ze met Jetairfly samen doen. We zullen zien. Het is iig maar tot 1 juli.

B767: jij weet zoveel ;), weet je misschien ook wanneer de KLM werelddealweken beginnen?

b767-300er
04-01-15, 21:02
Meestal eind januari begin februari. Echter garanties uit het verleden...

Ferry77
04-01-15, 22:47
@b767 Wij waren heel vroeg met tickets boeken en nu scheelt dat behoorlijk als ik dezelfde tickets weer zou boeken.
P.s weet je al wat meer over de laatste dreamliner voor arke ? Op Google staat dat boeing ook dit jaar flinke vertragingen oploopt met de 787 door de grote orders van maatschappijen. Naar mijn weten loopt de productie nu toch redelijk

Claudia Isonline
05-01-15, 12:35
Ik was OOK vroeg met boeken ( november) en ik zou nu duurder uit zijn....Ik vlieg op 17 april.

b767-300er
05-01-15, 14:59
@b767 Wij waren heel vroeg met tickets boeken en nu scheelt dat behoorlijk als ik dezelfde tickets weer zou boeken.
P.s weet je al wat meer over de laatste dreamliner voor arke ? Op Google staat dat boeing ook dit jaar flinke vertragingen oploopt met de 787 door de grote orders van maatschappijen. Naar mijn weten loopt de productie nu toch redelijk
Flauwekul. Het orderboek voor 2015 is al helemaal gevuld. Geen enkele nieuwe order heeft daar invloed op. De zogenoemde productieslots zijn al vergeven.
Productie van de PHTFM is reeds gestart in Everett. Eerste vlucht in dienst van Arke staat gepland op eind maart

Ferry77
05-01-15, 18:03
@b767 oké de media weer met onwaarheden zoals regelmatig het geval is.

wat de PHTFM betreft: wordt de stoelindeling zoals jij uitlegde voor deze machine af fabriek geconfigureerd of gebeurt dit door arke zelf in Nederland ?

b767-300er
05-01-15, 19:35
Af fabriek!
Boeing produceert zon 10-12 787's per maand. Hij is nummer 33 om af te leveren nu, dus reken maar uit....
De PHTFL deed er 75 dagen over vanaf start prodcutie, dus ook met die rekenmethode kom je op eind maart uit....

Njit
05-01-15, 20:04
Wij zijn in 2013 naar de Boeing fabriek geweest. Je mag helaas binnen in de fabriek geen foto's maken maar het is een indrukwekkend proces om te zien. Als je in vliegtuigen geïnteresseerd bent is het echt de moeite waard. Verslag staat hier (http://usatour2013.wordpress.com/2013/06/13/dag-13-seattle-wa-moses-lake-wa/)

P9ol
05-01-15, 23:09
Floortje Dessing is er geweest met 3opreis.
Echt mega gaaf gezicht.
Hier de link naar het filmpje:
http://3opreis.bnn.nl/blogitem/156/floortje-de-vliegtuignerd-in-de-7de-hemel

Ferry77
06-01-15, 16:35
@b767
leuke weetjes hoor. Kan dus als het maximaal is zomaar 24 stuks per jaar meer zijn. Ik hoor graag meer nieuws als je weer meer weet.

@nijt... Lijkt me gaaf

b767-300er
06-01-15, 19:26
Nee. Tis een gemiddelde. De ene maand 10 de andere 12 dan weer 11 etc etc. Afgelopen jaar 114 geproduceerd, das iets minder dan 10 per maand. Met name de eerste paar maanden lag de productie nog wat lager.

b767-300er
06-01-15, 19:26
Btw. Een keertje naar Boeing Field is echt de moeite waard!!

Ferry77
06-01-15, 20:06
@b767 en die 114 stuks is dat van alle fabrieken van boeing ?
Boeing field wat is dat en waar ?

b767-300er
06-01-15, 20:48
Das waar de boeing fabriek staat. Dat heet Boeing Field.
Die 114 stuks zijn de 787's die van de 3 productielijnen in Everett (Boeing Field) en Charlston af zijn gekomenn.
Meer productielijnen voor de 787 heeft Boeing niet.

Bij elkaar worden er per maand een stuk meer vliegtuigen geproduceerd. Alleen van de 737 rollen er al circa 40 per maand van de productieband.

Maar we gaan nu wel erg offtopic.

Ferry77
06-01-15, 21:08
Ja idd off-topic maar wel erg leuke info ... misschien een keer een onderwerp starten over dit soort vragen of weetjes
ieder geval bedankt.

gr fer

dreamer
07-01-15, 12:47
@b767 "Eerste vlucht in dienst van Arke staat gepland op eind maart"
Is dit een testvlucht? Of gaat die dan al naar Florida?

Hebben gisteren geboekt en volgens Arke:
Jetairfly 787 Dreamliner
JAF 517 vrijdag 03/04/2015 Amsterdam - Orlando V: 9:00 A: 13:10
JAF 624 zaterdag 18/04/2015 Orlando - Amsterdam V: 18:55 A: 10:05 met tussenstop in Miami

Als ik je vorige posts goed begrepen heb, klopt die tussenstop in de terugvlucht niet en zal het rechtstreeks zijn
Ook had je ergens vermeld (en staat dit op http://www.vliegschemas.nl/arkefly.htm) dat de dreamliner pas vanaf 1/5 zal vliegen

Wordt het dan toch de 76W voor ons?

Trouwens heel leuk dat je al deze informatie met ons deelt!

Bieg
07-01-15, 14:06
Wat grappig, ik heb dezelfde terugvlucht geboekt op 18/4! Op de site van Arke staat inderdaad dat er gevlogen wordt met de Dreamliner, ben benieuwd! Groetjes, Monique

b767-300er
07-01-15, 14:48
De eerste vlucht is op eind maart. Dit is geen testvlucht (Dat wordt bij Boeing al gedaan), maar gewoon een reguliere vlucht (Naar Punta Cana en Puerto Plata). Inderdaad vanaf April wordt de Dreamliner reeds ingezet naar Miami en Orlando, maar ik heb helaas nog niet de exacte data (Zou de Arke website me dit keer voor zijn?? ;););)

b767-300er
07-01-15, 14:49
Ik kom hier nog wel even op terug :D

ikkemikke
07-01-15, 16:05
Klopt, de premium classe van de TFM is hetzelfde als op de afbeelding.
Vanaf september/oktober 2015 zijn alle 787's in de hele TUI groep hetzelfde.
Voor de Arke bakken betekend dit dat de star classe verdwijnt , en er in het voorste gedeelte 5 stoelen bijgeplaatst worden zoals hierboven staat afgebeeld. en dat er in het economy/comfortgedeelte 1 rij van 3 en 1 rij van 9 stoelen verdwijnen. Comfort verdwijnt dan ook meteen en je krijgt een ruime economy (33"seatpitch (KLM heeft 31))

In de huidge thomsonbakken word 1 rij van 9 stoelen bijgeplaatst in het middelste gedeelte. Dan hebben alle kisten 300 seats. 33"economy en 38"premium (KLM heeft 31"om 35", business van KLM niet meegerekend)

Dat betekent dus dat de Comfort klasse vervalt? Als dit inderdaad zo is, waarom kan ik nog wel boeken EN bijbetalen voor de Comfort. Dat is dan toch misleiding?!?

b767-300er
07-01-15, 19:47
Beste Ikkemikke

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb niet goed gelezen mbt comfortclasse. Mijn excuses!

(BTW, om nou meteen termen als misleiding etc te gaan gebruiken in je eerste post hier op dit forum gaat mijns inziens wel weer wat ver. Mensen kunnen ook gewoon fouten maken)

ikkemikke
07-01-15, 20:26
Allereerst dank voor je antwoord. Als ik jouw antwoord goed begrijp, dan blijft de Comfortklasse dus wel bestaan in de 787's. Als dit zo is, dan ben ik hier blij mee. De Comfortklasse biedt net dat beetje extra's op een lange vlucht tegen een aantrekkelijke meerprijs!
En de term 'misleiding' is misschien ongelukkig gekozen, dus excuses hiervoor.
Feit blijft, dat ik al geruime tijd bezig ben om mijn vluchten uit te zoeken. Op de website van ArkeFly staat namelijk niets vermeldt over de ombouw van de 787's. En gisteren heb ik een half uur aan de telefoon gehangen om een en ander duidelijk te krijgen. Zelfs de (vriendelijke) dame van reserveringen snapte er niets meer van. Nadat zij flink had rondgevraagd, kon ze mij inderdaad vertellen dat de kisten werden omgebouwd. De Starclass wordt Premium en de Comfort en Economy bleven ongewijzigd.
Vandaar mijn verwarring over jouw post.

b767-300er
07-01-15, 20:46
Tsja, de dames aan de telefoon, gewoon callcentermedewerkers zonder enige link met het bedrijf Arke zelf...
Comfort is alleen de beenruimte, niets anders extra's
Mocht je meer vragen hebben dan kan je altijd contact met me opnemen ;-)

Ferry77
07-01-15, 20:47
Alleen economy en premium comfort in de 787 als ik het goed begrepen hebt

b767-300er
07-01-15, 20:51
Nee Ferry, de beslissing om de comfort eruit te halen is (voorlopig) teruggedraaid. Deze blijft (zij het voorlopig) bestaan.
Wel verdwijnt de Star en Komt daar Premium voor terug. Verder krijgt economy door het aanblijven van comfort niet de meer beenruimte die ik in eerste instantie had aangegeven.

Wat grappig, ik heb dezelfde terugvlucht geboekt op 18/4! Op de site van Arke staat inderdaad dat er gevlogen wordt met de Dreamliner, ben benieuwd! Groetjes, MoniqueIk zou hier nog even op terugkomen. Zover ik het kan zien wordt deze vlucht nog uitgevoerd door JetAir, maar dan wel met de dreamliner van hen.
Vanaf begin mei moet alles normaal gaan...

Ferry77
07-01-15, 21:14
@b767 dus de 787 van arke wordt nu met economy comfort en de premium anders als de 787 indeling van jetairfly en thomson ?
Sorry voor de vele vragen maar begrijp het nog niet geheel duidelijk

b767-300er
07-01-15, 21:46
Ferry,

Maakt het niet moeilijker en ingewikkelder als dat het is:

Alle toestellen binnen TUI krijgen zoals gezegd dezelfde hoeveelheid stoelen. (300 stuks, 47 om 253)

Echter de beslissing om de comfort eruit te gooien is teruggedraaid. Dit was een hele grote wens van TUI Nederland ivm de populariteit van deze klasse
Alle TUI machines dus 47 stoelen premium comfort
VWB de 253 stoelen "full economy" , Deze worden nu onderverdeeld in een gedeelte comfort (waarbij de stoelen wat verder uit elkaar komen) en een gedeelte economy (waar de stoelen wat dichter op elkaar zitten) Dit zal alleen in de Arke machines zo zijn.

Het verschil is dan ten opzichte van de JetAir en Thomson bakken dat het achterste gedeelte van de kist (tussen de 3e en 4e deur) 1 rij van 9 stoelen meer heeft als een Thomson of Jetair bak, en het middelste gedeelte van de machine (tussen de 2e en de 3e deur) een rij minder hebben als de Thomson /Jetair bakken. Zo kan je nog steeds wisselen van machines tussen de diverse airlines en gaan er exact zoveel passagiers mee. 300 stuks.

Bij arke wordt economy dan 31 inch, waar dat bij Thomson en Jetair 33 inch is
Bij arke komt er dan comfort bij van 34 inch beenruimte.

Mocht er een machine van Arke vervangen worden door Jetair, dan worden de comfort passagiers in economy gezet, krijgen geld toeslag comfort terug maar hebben zoals je hierboven leest niet eens zoveel minder ruimte.

Let op: Bovenstaande kan zo weer wijzigen.

Ferry77
07-01-15, 22:21
@b767 dank voor je toelichting.
p.s ik ga november kijken bij boeing field

b767-300er
07-01-15, 22:26
Goed plan.

Vwn de ombouw en vlootstandaardisatie, dat zit hem met name in de premiumclasse. In engeland wordt er over passagiers die aan boord meer dan 100cm beenruimte hebben een extra belasting geheven. Vandaar dat alles onder de 100cm wordt. Als het aam TUI had gelegen en deze regel was er niet was de star classe blijven bestaan!

Ferry77
08-01-15, 00:11
@b767

Je hebt natuurlijk bij een vloot uniformiteit veel voordelen maar misschien ook soms nadelen.
Ik kijk wel echt uit naar mijn vlucht op 4 mei met de nieuwe dreamliner .... Hopen dat hij op tijd klaar is en zich tussentijds of na levering geen obstakels zich voordoen wat het toesteltype voor onze vlucht kan veranderen.
FINGERS CROSSED !!

Melissa & Patrick
08-01-15, 13:07
Hoi!

Vorig jaar had Arke een hele goede aanbieding voor tickets voor Eur. 279,= Hebben jullie misschien enig idee of er binnenkort weer zo'n aanbieding komt?:D

dianalj
08-01-15, 13:17
Daar ben ik dan ook wel heel benieuwd naar!
Wij willen in juni/juli richting Florida en wacht eigenlijk (zoals iedereen natuurlijk haha) op een leuke aanbieding!

Bieg
08-01-15, 13:26
Ze hebben nu ticketsale voor 399,- maar niet voor alle data!

Melissa & Patrick
08-01-15, 13:28
Ik vind de prijs van Eur. 279,= net even wat leuker... aangezien we eigenlijk helemaal niet zouden gaan dit jaar;)

nicolea
08-01-15, 15:01
Tsjaa.....als dat vantevoren bekend zou zijn kan Arke wel stoppen met de business, dan gaat er natuurlijk niemand meer voor een normale prijs....:o

dianalj
08-01-15, 15:04
Ze hebben nu ticketsale voor 399,- maar niet voor alle data!

Klopt.. Onze datum helaas niet..:(

Ferry77
08-01-15, 15:37
279€ voor een ticket is natuurlijk wel lekker
voor de consument maar of het reëel is.....

Bieg
08-01-15, 16:28
Ferry, wij hebben in november voor 280 euro heen en weer gevlogen vanaf Brussel, inclusief 20 kilo bagage per persoon. Dus reëel ? Ja hoor! ;)

b767-300er
08-01-15, 18:24
Denk dat Ferry "reeel" anders bedoeld dan of het mogelijk is.

Cindy1969
08-01-15, 19:36
Denk dat Arke er dan geld op moet toeleggen, maar ook ik heb er vorig jaar dankbaar gebruik van gemaakt :D

Njit
08-01-15, 19:45
Er zullen maar een zeer beperkt aantal stoelen voor die prijs zijn weggegaan. Maar men praat er nu wel over dus gratis reclame.
Zo terugverdiend :)

Bieg
08-01-15, 19:47
Het was inderdaad een aanbieding die maar een paar dagen geldig was..... Maar dankzij die aanbieding konden Hannie en ik lekker voordelig vliegen!

Ferry77
08-01-15, 21:03
@bieg.....ik snap je enthousiasme omtrent het voordeel wat je behaalt hebt.. Dat zou ik namelijk uiteraard net zo zijn.
Maar het is geen reële prijs voor een luchtvaartmaatschappij om rendabel te kunnen vliegen.
nogmaals... Neemt niet weg dat ik ook zo een voordeel zou pakken

@b767 klopt idd dat bedoel ik ermee

Laura
11-01-15, 12:02
Yieldmanagement is een complex "spel" waar veel mensen binnen bedrijven dag en nacht mee bezig zijn. Ik maak hier zelf onderdeel van uit en vind het iedere keer weer een compliment om te lezen dat gasten content zijn met prijzen die ze aangeboden krijgen en niet het gevoel hebben overpriced tickets te hebben aangeschaft. De een is namelijk tevreden met een ticket van € 300 terwijl een ander ditzelfde ticket € 500 waard vindt. Of je nu praat over een toestel of hotel, je probeert hem zo goed mogelijk te vullen. Zonder goedkope tickets geen dure tickets en vice versa. Love it!

goerik
13-01-15, 10:24
het viel mij op dat als je een boeking doet (vanaf medio mei) van AMS naar ORL dat nu zowel heen als de terugvlucht alszijnde non-stop wordt aangegeven. Maw, als je instapt in Miami, vlieg je naar ORL en dan naar AMS ?

thelatinworld
13-01-15, 12:31
Als je naar en vanaf Orlando Sanford vliegt, vlieg je zowel op heen als terugreis non-stop. Is je bestemming Miami, dan heb je zowel op heen als terugreis een tussenlanding.

Ferry77
13-01-15, 13:07
@thelatinworld

ons is verteld door reisburo arke dat onze vlucht ( arke 4 mei ) idd rechtstreeks naar orlando sanford is.....
echter de terugreis gaan wij vanaf orlando sanford eerst naar Miami en vanuit Miami door naar Amsterdam.
mochten wij verkeerd geïnformeerd zijn hoor ik dat graag bij jouw of @b767

dank alvast

corrus
13-01-15, 13:46
Klopt helemaal. :)

Roberto_
13-01-15, 16:07
Er worden in vier posts hierboven tegenstrijdige berichten geplaatst ;)

Ik ben toch benieuwd wat het nu is :)