PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)



Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8

nicolea
03-01-14, 08:43
Waar heb je deze aanbieding gezien dan?

Via vooraankondiging op mijn werk Jose! (Reisburo)

cindy74
03-01-14, 08:51
Zelfs voor 319 in januari . Maar je betaald hier je koffers nog als een extra

Ritchie
03-01-14, 10:12
Zelfs voor 319 in januari . Maar je betaald hier je koffers nog als een extra

Dat is dus het addertje :(

Njit
03-01-14, 10:15
Da's wel raar. Want die tariefswijziging gaat pas in april in..

Esther2013
03-01-14, 21:53
Ticketsale bij ArkeFly is begonnen euro 399 in januari. Zolang de voorraad strekt :cool:

nicolea
04-01-14, 08:46
Ticketsale bij ArkeFly is begonnen euro 399 in januari. Zolang de voorraad strekt :cool:

Ik zie in maart-mei en juni ook wel een aantal data hoor Esther.......:cool:

Angelina
04-01-14, 09:14
Ik vlieg met onze 5 kinderen eigenlijk ook het liefst met arkefly omdat ie rechtstreeks gaat, maar 2000 euro pp in de meivakantie gaat hem niet worden..... Ik snap die prijzen niet zo, want dat gaat toch niemand boeken? Gaan wel weer voor een andere maatschappij.........

Fitzroy
04-01-14, 09:59
Zal toch een kwestie van vraag en aanbod zijn. Blijkbaar zit het toestel al zo vol dat ze de ticketprijzen makkelijk tegen dit tarief aan kunnen bieden. En als je echt wilt en je hebt het geld dan zul je ook wel tegen die prijs boeken.

Fitzroy
04-01-14, 10:03
Wanneer is die mei vakantie eigenlijk want ik zie helemaal geen prijzen van € 2000,- p.p. maar
max. 779,- Pp.

b767-300er
04-01-14, 10:14
Ik vlieg met onze 5 kinderen eigenlijk ook het liefst met arkefly omdat ie rechtstreeks gaat, maar 2000 euro pp in de meivakantie gaat hem niet worden..... Ik snap die prijzen niet zo, want dat gaat toch niemand boeken? Gaan wel weer voor een andere maatschappij.........

Klopt, dat willen ze ook niet.
In vakanties zijn de stoelen die ze hebben nagenoeg gevuld voor reizigers met totale pakketten en daar verdienen ze mega veel op.
DUs die stoelen los kopen willen ze ontmoedigen.

b767-300er
04-01-14, 10:15
meivakantie.
Kijk maar eens 25 april heen 9 mei terug. Of 29 april heen 9 mei terug.

Fitzroy
04-01-14, 10:28
Dat had ik gedaan, maar ik zie het al, hij staat standaard op 2 personen, en dan heb je dus wel de prijs van 769,-. Staat idd wel bij laatste 2 stoelen voor deze prijs. Kun je niet overwegen om deze 2 te boeken en hopen dat er nog meer stoelen vrijkomen tegen een goedkoper tarief, of vind je dat te tricky?

Angelina
04-01-14, 10:32
Ja ik zag het al, 2000 pp. Idiote prijzen dus.
Keek nog bij een pakketreis via Arke............:(
In de meivakantie in de Yachtclub, dan heb ik het over 25 april heen-9 mei terug, kwam ik voor ons gezin (hebben helaas 2 kamers nodig) van 7 personen op 22000 euro.
Dat kan echt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper, dit zijn echt geen prijzen meer hoor. De volwassen prijs was 8000 euro! En daar zit alleen je vlucht en je kamer in, dus nog helemaal geen parktickets en huurauto..... Lekker ontmoedigingsbeleid.....

Fleurida
04-01-14, 11:20
Hallo Angelina, als je de vluchten los boekt en een huis huurt kom je op ongeveer € 5800,00
Een huis bijvoorbeeld als deze maar je kunt misschien nog goedkoper als je een beetje gaat zoeken:

http://www.homeaway.com/vacation-rental/p928432#calendar

en vluchten voor ongeveer € 600,00 pp

http://www.chaser.nl/zoekresultaten/?uq=CD3pNuRLgxItUkn9IZRb&tt=Retour&na=1&nc=0&ni=0&dd=20140425&rd=20140509&ori=Nederland%20en%20omstreken%20(NL)&des=MCO%20-%20Orlando,%20FL,%20Verenigde%20Staten&prefnonstop=false

YBodur
04-01-14, 11:47
Kijk ook eens naar de Miami vluchten. Soms is het prijsverschil echt belachelijk veel!
ik heb net nog even gekeken, verschil bij 3 personen €3700!! (29 april heen en 9 mei retour)
Voor dat geld wil ik wel een paar uur in de auto zitten ;)

Angelina
04-01-14, 14:44
Ik ook YBodur, maar met 5 kinderen waarvan de jongste 2 is is het geen optie voor ons vinden wij. Misschien als ze even wat ouder zijn.... Wel bedankt voor het meedenken (k ga toch eens neuzen ;)

Fleurida, ook bedankt voor het meedenken :D Wij kwamen met British Airways ook op 592 euro uit inderdaad, en dan zit je natuurlijk wel met de overstap maargoed, 2000 pp is het ons niet waard :D
Wat betreft accommodatie...........ik probeer mijn man al jaren in een villa buiten Disney te krijgen maar hij wil maar niet.......zelfs niet voor het prijsverschil. We gaan meestal naar 2 of 3 hotels van Disney en Universal Studio's en de voorkeur ligt in elk geval 1 week in de Yachtclub en een dag of 2 of 3 in Hardrock Hotel van Universal en nog een paar dagen in Grand Floridian of een ander disneyhotel. Maar dat kon ik zo gauw niet boeken in 1 pakketreis bij Arke vandaar dat ik even zo had gekeken ;)
Ik ga wel jouw link even bekijken, misschien dat ik hem dit jaar wel kan overhalen..............:D (wordt dan wel overhalen voor 2 andere opties op deze vakantie...........dat wordt lastig! hahahaha)

b767-300er
04-01-14, 16:42
Ik zou toch Miami eens overwegen/

595 eur per persoon bij 2 volwassenen en 5 kinderen?

kimdan
05-01-14, 11:19
Gisteren geboekt via Arkefly naar Miami 23 mei tm 3 juni voor 449 euro pp zo blij nu hotels boeken

Patrick
09-01-14, 10:28
Wij gaan ook voor het eerst met Arkefly 3 oktober heen en 17 oktober terug voor € 603,- pp.

pzomerdijk
09-01-14, 12:35
Arke heeft zijn ,,prijzen-goocheldoos'' weer geopend. Staan prijzen voor 849,- in de tabel, wordt er weer 819,- gerekend. Altijd goed zul je zeggen, maar als consument lastig. Ook de meldingen van ,,Nog 3 stoelen'' verandert spontaan als je er 6 wil boeken. Ze zijn zo verstrikt geraakt in hun kortingsystemen e.d., dat ze nu het systeem niet meer beheren en maar een berichtje over dit fenomeen hebben geplaatst.
Het blijven ,,rare snijbonen'' die ArkeFly met nogal merkwaardige marketingtechnieken! Andersom komt ook regelmatig voor, dus altijd even ,,doorklikken'' als je de ,,echte'' prijs wil weten.

marjolijne
09-01-14, 13:17
Het is mij ook wel eens opgevallen, nog drie stoelen beschikbaar.
En al we met zijn vieren gaan? nog 4 stoelen beschikbaar, en dezelfde prijs.
Echt zo'n lokkertje om mensen snel te laten boeken.

Of aanbieding nu 299 per ticket. Selecteer je 2 mensen, dan wordt de totaal prijs 799 euro, huh?

Njit
09-01-14, 14:13
Er staat nu idd een berichtje bovenaan de pagina:


Mogelijke prijsverschillen
Door het grote aantal bezoekers op de website geeft de prijstabel op dit moment niet altijd de correcte prijs aan. De prijs die u ziet bij ‘Totale reissom’ (onderaan de prijsberekening, rechts op de prijzenpagina) is altijd de correcte en juiste prijs.

Dat van lokkertjes met 'nog maar 1 kamer/vlucht/auto over' zie je wel vaker. Maar uiteindelijk ben je er altijd zelf nog bij..
Maar het ziet er wel erg knullig uit. Kies je een tarief van 419, wordt het 589 waar dan weer 170 vanaf gaat en 15 euro bij komt aan boekingskosten. En inderdaad, nog maar 1 stoel..

http://i.imgur.com/VAjNzvz.png

Maar gelukkig, die tweede stoel is er ook nog!

http://i.imgur.com/yo8eEBO.png

Njit
09-01-14, 14:14
Of aanbieding nu 299 per ticket. Selecteer je 2 mensen, dan wordt de totaal prijs 799 euro, huh?

ik zou dan gewoon twee losse tickets boeken ;)

b767-300er
09-01-14, 17:25
Nog 3 stoelen beschikbaar voor deze prijs.
Als je er 4 boekt krijg je ze alle 4 voor die prijs. Echter de volgende die boekt is dan de figuurlijke Sjaak en betaald de nieuwe prijs.... Inderdaad apart. Ach gelukkig staan bij arkefly de juiste prijzen meteen op de eerste webpagina en krijg je er niet 3 pagina's later nog wat toeslagen bij

Fitzroy
09-01-14, 17:40
Heel apart idd.

Even twee andere vragen: je kunt dus niet online inchecken voor de VS ?
En als je Comfort Class vliegt mag je 35 kg p.p. meenemen en maakt het niet uit in hoeveel koffers, klopt dat?
Dus bijv. 3 koffers met 2 personen is toegestaan?

b767-300er
09-01-14, 18:07
Dat is idd toegestaan bij een vertrek tot 1 april 2014.

Fitzroy
20-01-14, 23:16
Zit er geen max aan het gewicht per koffer? Ik meen me teherinneren dat het bij United iets van 23 kilo was.

En nog een vraag: kun je al ergens aan zien met wat voor toestel je vliegt, die met of zonder winglets? Of zie je dat pas op het moment van stoelreservering?

b767-300er
21-01-14, 16:09
Beste

het type toestel kan je zien op deze handige website: hier klikken (http://www.vliegschemas.nl)

het maximum gewicht van je koffer is 32 kilo. Is die zwaarder dan moet je het als vracht laten vervoeren.
Als je 30 kilo mee mag nemen dan mogen dat bv ook 6 koffers van 5 kilo zijn of 1 koffer van 30 kilo.
Je mag de vrijdommen van je hele gezelschap bij elkaar optellen. Let op dat als je dat doet je wel bij de balie drop off incheckt en niet bij de self service. De self service snapt het optellen niet. Succes

bono
21-01-14, 16:31
Heb net ook allemaal zitten kijken maar als je een extra koffer mee terug wilt nemen kost je dat maar liefst 12 euro de kilo extra!
en dus zitten rekenen, kom je met een iets duurder ticket nog goedkoper uit dan met Arke....helaas:(

b767-300er
22-01-14, 04:11
Dat hantver vanaf wanneer je vertrekt.
Die 12 euro de kilo wordt alleen bereeknd als je boven de 30 komt bij vetrek voor 1 april
per 1 april gelden zowiezo andere bagageregels bij ArkeFly, dan kost het een stuk minder om een aantal kilo's meer mee te nemen. En kan je per enkele reis aangeven hoeveel kilo's je meeneemt (in stappen van 10 kilo geloof ik) Weet niet wanneer je wilt gaan?

drugarth
08-02-14, 20:36
Mmhh toen ik boekte zou mijn vlucht om 13:00 uur vetrekken van amsterdam, de belangrijkste reden dat we voor Arke hadden gekozen omdat we uit Groningen moeten komen. Check ik nu echter de gegevens is dit ineens gewijzigd naar 8:00 :-(
Dat redden we dus niet vanaf hroningen...moeten we zeker ook nog een hotel op schiphol gaan boeken....

Ook omdat we oorspronkelijk pas om 18:00 aan zouden komen hebben we expres een hotel bij het vliegveld in sanford geboekt voor de 1e nacht en de auto pas voor een dag later gereserveerd...maar nu zijn we er ineens al om 13:00...zitten we een halve dag daar stuck.....

Lekker dan Arke...zeker geen reden om te mogen annuleren?? Want zo vlieg ik liever ergens anders mee en op international

laanvdj
08-02-14, 21:35
Dit gebeurt niet alleen bij Arke. Bij Delta kregen we tot een week voor vertrek continue andere tijden.
Kun je het hotel bij Sandford niet annuleren? En de auto een dag bijboeken?

Ritchie
09-02-14, 13:24
Dat is idd zeker geen reden van annuleren, maar waarom kunnen jullie niet om 8.00 uur in Amsterdam zijn, is toch kwestie van heel vroeg wegrijden vanaf Groningen.
Ik snap dat julllie balen, wellicht kan je het hotel in Sanford wel nog annuleren.

Hans van Demen
09-02-14, 13:44
Ik zou blij zijn als mijn vlucht om 8:00 uur zou gaan,dat is een hele mooie tijd. Maar waarom kunnen jullie vanuit Groningen niet om plm 5:30 uur op Schiphol zijn ?

Vaak is een hotel incl parkeren net zo duur als alleen een parking op Schiphol P 3. Ik weet niet wanneer je vertrekt, maar dit kan zelfs de laatste dag nog wijzigen.

Fleurida
09-02-14, 14:03
Als je om 08.00 uur vliegt moet je om 05.00 op Schiphol zijn dus om 03.00 weg uit Groningen, ik kan me voorstellen als je een vlucht boekt die eigenlijk om 13.00 zal vertrekken je dit niet leuk vindt. Ik zou er ook vreselijk van balen. Ook moet je dan andere dingen regelen zoals de ophaaltijd van de auto en wanneer je in je accommodatie terecht kunt. Het lijkt er echter op dat dit niet alleen bij Arke gaat gebeuren volgens bijgaand bericht:

http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424052702303496804579364973804887940

Ritchie
09-02-14, 14:19
Nou, wij vliegen binnekort ook met Arke om 13.55 uur, ik zou willen dat het werd veranderd naar 8.00 uur hoor.

Melissa & Patrick
09-02-14, 14:26
Wij vliegen over 4 weken naar Orlando Sanford.. Om 13.55 Ik zou een gat in de lucht springen als onze vlucht naar 8.00 's ochtends verplaatst zou worden!

Fitzroy
09-02-14, 14:33
Ik sluit me jullie aan. Ook hier 13.55 vertrek, en late aankomst in Miami. Ik had ook liever vroeger vertrokken.

Ritchie
09-02-14, 14:45
Het blijft natuurlijk persoonlijk, de een wil graag eerder, en de ander niet, of kan gewoon niet eerder.

drugarth
09-02-14, 15:03
Wij willen met het opbaar vervoer...dus 08:00 is onhaalbaar voor ons, de reden dat we voor een middagvlucht gingen... voor sommigen zal het beter zijn voor anderen niet, maar je plant wel alles rondom de vliegtijden..dus dit soort wijzigingen zijn vervelend.
Stel dat ik nu alles weer omgooi (hotel sanford airport annuleren, auto dag extra huren, hotel schiphol boeken) en dan wijzigen ze straks de tijden weer......
Ik wacht wel tot een week voor vertrek voordat we weer actie ondernemen...maar ben dus niet blij en dit kost me hoe dan ook extra....maar natuurlijk ook geen wereldramp..en allemaal oplosbaar..we hebben er nog steeds erg veel zin in :-)

Ritchie
09-02-14, 15:17
Als je met het openbaar vervoer wilt, snap ik het natuurlijk. Het is inderdaad verstandig om even te wachten tot 1 a 2 weken voor het vertrek. Gaan jullie op een vrijdag ?

drugarth
09-02-14, 15:50
Nee op dinsdag

Ritchie
09-02-14, 15:52
welke datum ?

SpaceAce
09-02-14, 16:26
Wij willen met het opbaar vervoer...dus 08:00 is onhaalbaar voor ons, de reden dat we voor een middagvlucht gingen... voor sommigen zal het beter zijn voor anderen niet, maar je plant wel alles rondom de vliegtijden..dus dit soort wijzigingen zijn vervelend.

Als je jezelf op middagvlucht heb ingesteld, is deze verandering natuurlijk niet leuk. Maar nu kun je een dag eerder lekker al vakantie houden :up: :) Inderdaad, daar komen dan kosten bij voor een hotel bij Schiphol (ik kan je CitizenM van harte aanraden - héérlijke bedden en op 3 á 5 mins lopen van de vertrekhallen :) ) Eind van de middag al richting Schiphol met de trein, daar een lekker hapje eten en dan zonder stress naar bed (althans, als ik thuis slaap - dan slaap ik met een kladblokje naast m'n bed en ben ik elk uur wakker - ben ik dit niet vergeten, of dit - dat heb je dan niet meer als je eenmaal op Schiphol slaapt. Je hebt immers alles al ingepakt :D )

Met een middagvlucht zou het inderdaad overbodig zijn, maar met dit vertrektijdstip, zou ik het wel weten...

drugarth
09-02-14, 17:02
Yup, dat is nu het plan Spaceace :-) we maken het er beste van...
@ritchie... wij gaan 3 juni...duurt nog even

laanvdj
09-02-14, 18:03
Wij vliegen 22/4 ook om 8.00 uur, tenminste dat hoop ik.
Al een sleep,park,fly geboekt, dit bevalt ons het beste. Geen gedoe met openbaar vervoer of files op de dag van vertrek. Heerlijk een borrel drinken in de hotelbar en 's ochtends ontbijten op Schiphol.
Zelfs als we 's middags vliegen, overnachten we toch bij Schiphol of Brussel. Vakantie kan ons niet vroeg genoeg beginnen.

Sniper
10-02-14, 06:48
Hmm, wij vliegen a.s. vrijdag 14 februari. Als ik thuis gelijk maar even de vluchttijden checken dan. Ben er niets gerust op, ook wij moeten uit Groningen komen.

b767-300er
10-02-14, 19:47
op vrijdag is het vertrek om 13.55. Dit gaat over de zomertijden.

Ritchie
15-02-14, 19:56
Je mag op de heenweg, 35 kg meenemen met Arke, en ik mag op de terugweg 25 kg meenemen, omdat ik terug vlieg na 1 april.
Nu las ik op een blog het volgende: "We mogen in comfort klasse 35 kg bagage per persoon meenemen maar een koffer mag niet meer dan 23 kg wegen".

Wij hebben dus ook comfort klasse, ik dit helaas niet in de voorwaarde kunnen lezen, of er overheen gekeken :(
Dus op de terugweg mag er maar 23kg in de koffer i.p.v. 25kg ????

MrNickert
15-02-14, 20:15
Je mag 25kg aan ruimbagage meenemen. Maar een koffer mag maximaal 23kilo wegen. Dat betekend dus dat als je 25 kilo mee terug wilt nemen je dit moet verspreiden over twee koffers. Dit zelfde geld voor de heen weg. Dat heeft te maken met de mensen die je koffers moeten tillen, die mogen maar een maximaal gewicht tillen.

Ritchie
15-02-14, 20:19
Dus op de heenweg, mag ik dus 35 kg aan bagage meenemen, verdeelt over 2 koffers, dit zal ik echter niet doen, maar daar gaat het dus niet om.

thelatinworld
15-02-14, 22:42
Op http://www.arkefly.nl/services/bagage/ staat: Eén stuk ruimbagage mag maximaal 32 kilo wegen

Ritchie
15-02-14, 23:35
Dus...het mag wel

Bieg
16-02-14, 00:15
Ritchie, volgens mij mag je meerdere koffers/tassen meenemen om aan dat gewicht te komen! Je mag het gewicht ook verdelen over de complete bagage (van alle passagiers). Als je medereiziger bijvoorbeeld 20 kg heeft ipv 25 dan mag jij 5 kilo meer meenemen... Zo interpreteer ik de uitleg tenminste :)

Ritchie
16-02-14, 01:16
Dat is mooi geregeld in ieder geval.

b767-300er
16-02-14, 09:12
Beste Ritchie,

Om aan alle onzekerheid even een einde te maken:
Gewoon even lezen op de website van Arkefly onder het kopje bagage:

Klik hier (http://www.vliegschemas.nl/bagagearkefly.jpg)


Een koffer mag dus maximaal 32 kilo wegen. Geen 23.
Echter het gewicht moet wel altijd binnen je vrijdom wat je geboekt hebt vallen.
Als je vrijdom 35 kilo is en je wilt 35 kilo meenemen, dan zul je dat moeten verdelen over 2 of meer koffers, omdat 1 koffer maximaal 32 kilo mag wegen.
Als je vrijdom 25 kilo is kan je dat probleemloos meenemen in 1 koffer je blijft tenslotte onder de 32 kilo.

Helderder kan je het niet krijgen toch?

Ik neem aan dat je voor 16 oktober hebt geboekt?

ina
16-02-14, 09:42
Veranderd het gewicht van de bagage wat je mee mag nemen dan per 1 april of heeft het te maken met het tijdstip van boeking, voor 16 oktober, ik kan de link niet openen van 16 oktober.

laanvdj
16-02-14, 09:53
Voor 1 april had je nog gratis ruimbagage. Vanaf 1april vliegen en geboekt na okt 2013 betekent betalen voor je ruimbagage, alleen je handbagage is nog gratis.
En als je 25 kilo mag meenemen en er maar 20 kilo in je koffer hebt, mag je medepassagier niet jouw 5 kilo extra in zijn koffer hebben. Dit is echt 25 kilo p.p. Je mag het wel over 2 of 3 koffers verdelen, maar het is p.p.

ina
16-02-14, 10:08
Dank je, dan mogen we dus nog 35 kilo:)

José
16-02-14, 10:14
Het gewicht van de handbagage heeft dan ook geen limiet meer!

SJSL
16-02-14, 10:17
En als je 25 kilo mag meenemen en er maar 20 kilo in je koffer hebt, mag je medepassagier niet jouw 5 kilo extra in zijn koffer hebben. Dit is echt 25 kilo p.p. Je mag het wel over 2 of 3 koffers verdelen, maar het is p.p.
Bij vertrek vanaf 1-4 mag dat wel hoor. Zie hier: http://www.arkefly.nl/services/bagage/#tabs-2


Als u met meerdere passagiers binnen één boeking reist, mag u het totale bagagegewicht verdelen. Reist u bijvoorbeeld met twee passagiers en hebt u ieder twintig kilo gereserveerd, dan mag u in de ene koffer vijftien kilo en in de andere koffer vijfentwintig kilo vervoeren. Uw bagage moet u in dat geval bij de balie inchecken, dit kan niet bij onze bagage drop-off.

Gelukkig maar, want onze dochter zullen we vast geen 20 kilo nodig hebben.

Hans van Demen
16-02-14, 10:28
Wat forumlid 767-300 zegt dat klopt. Is tenslotte werkzaam bij Arkefly, of heeft er heel veel mee te maken. ( weet alles over deze chartermaatschappij )

b767-300er
16-02-14, 10:40
Wat forumlid 767-300 zegt dat klopt. Is tenslotte werkzaam bij Arkefly, of heeft er heel veel mee te maken. ( weet alles over deze chartermaatschappij )

Ik werk niet bij ArkeFly, ik werk op Amsterdam Airport Schiphol.



En als je 25 kilo mag meenemen en er maar 20 kilo in je koffer hebt, mag je medepassagier niet jouw 5 kilo extra in zijn koffer hebben. Dit is echt 25 kilo p.p. Je mag het wel over 2 of 3 koffers verdelen, maar het is p.p.

Het is toch altijd wel grappig om te lezen hoe mensen het denken beter te weten dan de website van de airline zelf.
Bovengenoemde is dus NIET waar. en veroorzaakt alleen maar verwarring

Er staat op de website van Arkefly aangegeven en ook in hetzelfde linkje als hierboven (klikkerdeklik) (http://www.vliegschemas.nl/bagagearkefly.jpg) (wat een knipsel is van de website van ArkeFly):

Citaat website Arkefly bij bagageregels:

Als u met meerdere passagiers binnen één boeking reist, mag u het totale bagagegewicht verdelen. Reist u bijvoorbeeld met twee passagiers en hebt u ieder twintig kilo gereserveerd, dan mag u in de ene koffer vijftien kilo en in de andere koffer vijfentwintig kilo vervoeren. Uw bagage moet u in dat geval bij de balie inchecken, dit kan niet bij onze bagage drop-off.

Edit: Zag post van SJSL te laat Mijn excuses..
Verder: deze regel voor het optellen van bagage van medepassagiers in dezelfde boeking geldt niet van 1 april 2014, maar ook daarvoor al.

knaapje
16-02-14, 11:29
Je mag 25kg aan ruimbagage meenemen. Maar een koffer mag maximaal 23kilo wegen. Dat betekend dus dat als je 25 kilo mee terug wilt nemen je dit moet verspreiden over twee koffers. Dit zelfde geld voor de heen weg. Dat heeft te maken met de mensen die je koffers moeten tillen, die mogen maar een maximaal gewicht tillen.

Je zult de zwaardere koffers, maar moeten inladen! Heb je aardige klus aan.
Hierboven zie je dat Arke zelf ook over koffers van 25 kg spreekt. Als je het overwicht maar betaalt kan je gerust zwaardere koffers dan 23 kg bij de andere maatschappijen deelnemen. Kijk maar eens op de diverse sites bij de bagageregels.

Fitzroy
16-02-14, 12:44
Bij United mocht dat echt niet. Daar konden we op de Airport idd de koffer openen en er nog 2 kilo uithalen. Dit was vanwege Het maximale gewicht dat employees mochten tillen.

b767-300er
16-02-14, 13:23
Hmz, we hanteren de regels toch van Arkefly hier.
Maximum gewicht per koffer : 32 kilo.
Is je bagagevrijdom 25 kilo, dan uiteraard maar 25 kilo mee! (en dus geen 32!!), is je vrijdom 35 kilo, en wil je ook 35 kilo meenemen dan zal je moeten spreiden over 2 of meer koffers.

(en bij United mag je ook maximaal 32 kilo in je koffer doen, maar zoals knaapje terecht opmerkt betaal je dan wel overbagagetarief voor de kilo's boven de 23)
Echter komen ze boven de 32 dan moet een en ander als vracht worden vervoerd.

Fitzroy
16-02-14, 14:23
Niet dus, b-767. Wij hebben dat toen gevraagd maar we konden die 2 kilo er echt uithalen. Van betalen was geen sprake. Maar goed, het gaat hier idd om Arkefly en niet om United.

b767-300er
16-02-14, 15:26
Dan weten de dames of heren aan de check-in van United Airlines overduidelijk de eigen regels niet.

Hieronder staat een screenshotje van de bagageregels.
1e koffer tot 23 kilo gratis
2e koffer tot 23 kilo 100 dollar
koffer zwaarder dan 23 kilo maar lichter dan 32 kilo 200 dollar bijbetalen (zoals knaapje reeds aangaf, overbagagetarief)..

Komt letterlijk van de website van United.

Zie hier (klikkerdeklik) (http://www.vliegschemas.nl/bagageunited.jpg)

knaapje
16-02-14, 15:39
......en business en first class klanten mogen bij United gewoon een koffer van 32 kg meenemen, dus................

b767-300er
16-02-14, 17:35
Correct....

Fitzroy
19-02-14, 14:55
Vraagje, want ik weet niet of ik er overheen lees in de papieren, maar hoe lang van tevoren moet je aanwezig zijn in Miami om in te checken? Hoe laat gaan de balies open? En hoe groot is de kansdat je in Miami nog kunt upgraden naar Premium comfort?

b767-300er
19-02-14, 16:29
De balies in Miami openen 3 uur voor vertrek. Verstandig is dat je je ook 3 uur voor vertrek bent. Zker als je nog wilt upgraden.
"Openingstijden" van de check-in balies vind je hier: http://www.arkefly.nl/klantenservice/?FaqNodeId=8907

Aangezien ArkeFly aankomende zomer met toestellen naar Miami/Orlando vliegt waar slechts 12 Premiumstoelen in aanwezig zijn, acht ik de kans dat je op de luchthaven nog kan upgraden klein.
Deze klasse is vaak snel uitverkocht.
Voor de winter tot eind april heeft de maandagvlucht wel 31 stoelen. Dan maak je wat meer kans.

Fitzroy
19-02-14, 16:45
Het gaat idd om een maandagvlucht in de winter. ik zat meer met de passagiers die in Orlando opstappen.,die hebben natuurlijk eerder de kans op te upgraden.

Ritchie
19-02-14, 16:52
Ik las ergens, dat als je naar Sanford vliegt, dat eerste de mensen van boord gaan, die doorvliegen naar Miami.
Hoe controleren ze dat, ik wil nl. ook zo snel mogelijk weg, en hoef niet naar Miami ;)

b767-300er
19-02-14, 17:53
Omdat de ene groep naar "links" wordt geleid en de andere naar "rechts"?
Ik heb werkelijk geen idee, maar als iedereen tegelijk van boord gaat heb je de kans dat de machine onnodige vertraging oploopt doordat passagiers die verder moeten met dezelfde machine dan wellicht achterin de rij kunnen komen te staan?

Cindy1969
19-02-14, 18:26
Tja, gewoon een beetje geduld opbrengen en rekening houden met je medepassagiers, dus wachten. Iedereen wil er snel uit ;)

laanvdj
19-02-14, 18:28
Wordt pas gecontroleerd als je in de rij voor immigrations staat, dat komt iemand vragen wie er "transfer" heeft. Loodst je dan naar een ambtenaar voor controle.
In het vliegtuig wordt een paar keer gevraagd om de passagiers naar Miami eerst te laten uitstappen, maar hier trekken weinig mensen zich iets van aan. Bij ons in het vliegtuig stond iedereen op en begon gelijk de race naar de aankomsthal en immigrations.

Cindy1969
19-02-14, 18:35
Triest, en dan ben je op vakantie...

b767-300er
19-02-14, 19:45
In en in triest inderdaad. En eigenlijk vind ik het gewoon asociaal.

Zowiezo wordt er slecht geluisterd in het vliegtuig en bij het in en uitstappen....
en daarin spannen de Nederlanders echt negatief kroon.

mirretje
19-02-14, 19:55
Even een vraagje b767-300er, begrijp ik het goed dat er aankomende zomer alleen naar orlando/ miami wordt gevlogen met toestellen zonder winglets? ( dit nav je opmerking over de 12 premiumstoelen). Wij vliegen 4 juli en ik was al een beetje aan het rondneuzen welke stoelen we willen reserveren, we vliegen met twee kinderen dus is het leuk om bij het raam te zitten, maar kan nergens vinden of we met een toestel met of zonder winglets vliegen.

Hans van Demen
19-02-14, 19:55
Aangezien ArkeFly aankomende zomer met toestellen naar Miami/Orlando vliegt waar slechts 12 Premiumstoelen in aanwezig zijn, acht ik de kans dat je op de luchthaven nog kan upgraden klein.Zijn dat die oude Air Holland kisten ? Die stoelen zijn wel stukken beter en ruimer dan die met 31.

Fitzroy
19-02-14, 19:58
Voor zover ik het kon zien, want we zaten vrij vooraan, bleven bij ons de mensen wel netjes wachten. Het was ook door immigrations, koffer ophalen en weer afgeven en direct weer boarden. Idd behoorlijk asociaal als Mensen daar niet op kunnen wachten. Ze vertragen dan wel de vlucht naar Miami.

Overigens denk ik dat Arke het probleem zo moet op kunnen lossen. MensEn gewoon bij de uitgang van het vliegtuig hun boarding pass laten zien en dit ook omroepen. En heel kinderachtig terug sturen bijwie Orlando staat.

Ritchie
19-02-14, 20:18
Ik heb niet geschreven dat ik het doe he, ik wil alleen weten hoe ze het controleren.
Ik schrijf toch "ik wil nl. ook zo snel mogelijk weg"

Bieg
19-02-14, 21:59
Toen ik vorig jaar met ArkeFly vloog werd er inderdaad omgeroepen dat de passagiers voor Miami eerst uit moesten stappen. Een aantal mensen stapten uit waarvan ik zeker wist dat ze niet doorvlogen….. Uiteindelijk werd de steward boos en lieten ze de mensen die niet doorvlogen wachten. Ongeveer de helft van de reeds uitgestapte passagiers bleek uiteindelijk in Orlando de terminal uit te wandelen, triest!

laanvdj
20-02-14, 13:48
Ik heb niet geschreven dat ik het doe he, ik wil alleen weten hoe ze het controleren.
Ik schrijf toch "ik wil nl. ook zo snel mogelijk weg"

Je moet je niet aangesproken voelen.
iedereen wil zo snel mogelijk weg. Wij hebben gewacht tot miami-gangers eruit waren maar er toen wel de pas ingezet.
Indien mensen dan gaan treuzelen op weg naar immigrations haal ik ze rustig in.

Ritchie
20-02-14, 13:54
Voel me niet aangesproken.
Ja, dat doe ik ook, ik wacht ook netjes, maar als mensen gaan treuzelen, dan haal ik die ook altijd in.

b767-300er
20-02-14, 18:33
Even een vraagje b767-300er, begrijp ik het goed dat er aankomende zomer alleen naar orlando/ miami wordt gevlogen met toestellen zonder winglets? ( dit nav je opmerking over de 12 premiumstoelen). Wij vliegen 4 juli en ik was al een beetje aan het rondneuzen welke stoelen we willen reserveren, we vliegen met twee kinderen dus is het leuk om bij het raam te zitten, maar kan nergens vinden of we met een toestel met of zonder winglets vliegen.

Dat is correct.
Overigens kan je dit hier (klikken) (http://www.vliegschemas.nl/arkefly.htm) prima vinden......
De tijden bij de link zullen nog aangepast worden., deze zijn iets verouderd.

b767-300er
20-02-14, 18:35
Zijn dat die oude Air Holland kisten ? Die stoelen zijn wel stukken beter en ruimer dan die met 31.

Klopt, dat is een oude air Holland kist.
Er is geen sprake meer van kisten. De eerste van 3 is in januari 2011 reeds de vloot verlaten, de tweede volgt op 15-05-2014. Dan blijft er nog maar 1 over, welke na 31 oktober 2014 ook verdwijnt.

Ritchie
25-02-14, 14:01
Ik wil een nieuwe laptop tas aanschaffen, en wel een Crumpler met de afmetingen van: 52breed x 40hoog x14dik in cm.
Nu heb ik de vraag bij Arke al gezet, maar daar krijg ik helaas geen antwoord van.
Ik wil de tas nl. onder de stoel doen, zoals ik altijd al gedaan heb met andere tassen, maar ik weet helaas niet of deze wellicht te groot is voor onder de stoel.
Wellicht weet een frequent Arke vlieger hier meer over te vertellen. We hebben Comfort klasse

thelatinworld
25-02-14, 14:11
Op de website van Arkefly (http://www.arkefly.nl/services/bagage/) is het volgende te lezen:
Als uw handbagage niet groter is dan 50x40x20 centimeter, doet Arkefly niet moeilijk over het gewicht. Wilt u grotere stukken of meerdere stukken als handbagage meenemen? Dat kan. Lees hier waar u op moet letten.
Afmetingen
Als uw handbagage niet groter is dan 50 x 40 x 20 centimeter blijft deze gegarandeerd bij u aan boord. In de bagagebakken boven uw hoofd, of onder de stoel voor u.
Kiest u voor een groter stuk handbagage, houd dan rekening met de maximaal toegestane afmeting van 55 x 40 x 25 cm. Wanneer er ruimtegebrek in de bagagebakken ontstaat, vervoeren we de grotere stukken alsnog in het vrachtruim van het vliegtuig. U hoeft daarvoor niet te betalen, maar heeft uw handbagage dan niet bij de hand.
Voor handbagage die groter is dan de maximaal toegestane afmeting van 55 x 40 x 25 cm, geldt dat we deze zonder uitzondering in het vrachtruim vervoeren. Bij de gate vindt een laatste controle plaats. Voor de extra handelingen van onze medewerkers én het risico op vluchtvertraging, betaalt u vijftig euro.

Zo te lezen voldoet u aan de maximaal toegestane afmeting van 55 x 40 x 25 cm, maar blijft de vraag of hij onder de stoel past..

Ritchie
25-02-14, 14:19
Ja, dat is inderdaad mijn vraag, de rest wist ik helaas al, in iedergeval bedankt voor je reactie.

Fleurida
25-02-14, 15:07
Hallo Richie, ik heb dit (http://www.amazon.com/Travelon-Wheeled-Underseat-Carry-On-Back-Up/dp/B001CZN4DC/ref=pd_sim_a_sw_3?ie=UTF8&refRID=1W9AJSHZ3SP2MY0S8Z7B) koffertje hiervoor, en dit past perfect. Ik denk dat 52 breed te veel is. Deze (http://www.amazon.com/Travelon-14-inch-Wheeled-Carry-On-Size/dp/B001CZPA8E/ref=sr_1_8?ie=UTF8&qid=1393336803&sr=8-8&keywords=underseat+luggage) past ook.

Ritchie
25-02-14, 15:13
Dank je wel Fleurida voor het meedenken, ik houd het voorlopig nog even op mijn "oude" crumpler.

Fleurida
25-02-14, 15:49
Hallo Richie, ik heb mijn koffertje in Florida gekocht, bij Brookstone in de Florida Mall hebben ze ook van alles. Je kunt ook via Amazon of Ebay iets kopen en bij je vakantiehuis laten bezorgen. Je moet alleen wel Paypal hebben hiervoor. Dan kun je een extra adres toevoegen en worden de spullen daarheen gestuurd. Als we naar Florida gaan bestel ik meestal de dag voor vertek de spullen die ik hebben wil, meestal geeft een verkoper een dag of 3 levertijd op. Dan heb ik de spullen aan het begin van de vakantie al binnen. Dit werkt mooi en op Amazon of Ebay kun je dan ook mooi de laagste prijs en of het free shipping is opzoeken. Ik heb een mooi horloge gezien wat ik volgende week donderdag ga bestellen:)

Ritchie
25-02-14, 19:13
Dank je wel, misschien heeft iemand anders er iets aan, is wel een leuk koffertje

b767-300er
26-02-14, 11:56
Genoemde afmetingen passen niet onder de stoel.
50x40x20 past precies onder de (middelste) stoel, vandaar de garantie dat deze aan boord mee kan. Grotere objecten passen niet onder de stoel alleen in de bakken erboven.

Ritchie
26-02-14, 13:57
Dank je b767-300er, het was mij ook al wat duidelijker geworden, dan het wellicht niet zou passen, maar jouw bericht bevestigd dit nu helemaal.

Lizz
26-02-14, 16:49
Ik hoorde net op het reisbureau dat Arke stopt met het vliegen op Amerika.
Ze maken dit seizoen nog af, meisje van het reisbureau zei dat het te maken had met het kopen van de vliegrechten of zo die zouden nu weer opnieuw aangevraagd moeten worden.
Het was ook al een drama geweest om die rechten toendertijd te krijgen.

Ritchie
26-02-14, 18:42
Ben benieuwd, wanneer (als dit idd waar is) dit officieel wordt gemeld.

Melissa & Patrick
26-02-14, 18:48
Dat zou wel balen zijn... :( Volgende week vrijdag dus waarschijnlijk de laatste keer met ArkeFly :(

Ritchie
26-02-14, 18:53
Zelf kan ik nog niet zeggen of ik het balen vind, wil dit eerst ervaren, want wij vliegen eind maar met Arkefly.

Melissa & Patrick
26-02-14, 18:55
Onze ervaring was iig erg goed ;) Vandaar volgende week weer ;)

nicolea
26-02-14, 18:57
Dit `reisbureaumeisje`heeft nog niks gehoord hoor....over het eventueel stoppen van de Arkefly vluchten op Florida....

Ritchie
26-02-14, 19:04
Ik heb zelf ook een klein beetje mijn vraagtekens over dit bericht, maar we wachten met spanning af.
Ik heb overigens op een ander forum ook nog niks vernomen.

b767-300er
26-02-14, 19:13
Ik hoorde net op het reisbureau dat Arke stopt met het vliegen op Amerika.
Ze maken dit seizoen nog af, meisje van het reisbureau zei dat het te maken had met het kopen van de vliegrechten of zo die zouden nu weer opnieuw aangevraagd moeten worden.
Het was ook al een drama geweest om die rechten toendertijd te krijgen.

Of ze wel of niet stoppen is mij (nog) niet bekend. Zover ik weet start eerdaags de ticketverkoop voor de winter 2015.
Het verhaal van de rechten klopt niet. Als je eenmaal landingsrechten hebt, raak je deze niet meer kwijt. Je kan ze wel teruggeven, of op luchthavens waar deze rechten schaars zijn, verkopen aan een andere airline. voor de rechten moet je inderdaad wel betalen. Maar als je ze hebt, raak je ze niet kwijt. Behalve als je ze hebt en niet gebrukikt.
Maar als rechten verkrijgen zo lastig is, hoe komt JAF dan aan zijn rechten voor deze zomer en waarom gaat arkefly in de drukke maanden 3 keer per week vliegen. Kennelijk valt dat dus wel mee.

Fitzroy
26-02-14, 19:46
Ik zou het ook erg jammer vinden, vooral vanwege de prijs, hoewel ik wel het idee heb dat Arkefly er heen wel erg lang over deed. Of is een vliegtijd van 11 uur naar Orlando normaal?
Hoe lang doen andere maatschappijen erover die rechtstreeks vanuit Europa vliegen?

Verder vond ik het entertainmentsysteem echt prut, zowel heen als terug hadden wij haperende systemen en de koptelefoontjes hebben we direct vervangen door onze eigen koptelefoons.

Melissa & Patrick
26-02-14, 19:49
Vorig jaar hebben wij er echt maar 9 over gevlogen naar Sanford... Gelukkig niet zeg 11 uur.. pff
Met de entertainment schermpjes hebben wij geen last gehad.. werkte prima. Maar ook zoals hier zal iedereen zijn eigen ervaring hebben ;)

Fitzroy
26-02-14, 19:52
Dan hadden wij vast een sterke tegenwind, want we hebben er echt 11 uur overgedaan. Terug daarentegen maar 8 uur en een kwartier.

Cindy1969
26-02-14, 20:21
Hier een liefhebber van Arke, ben er erg tevreden over, vlieg liever met Arke dan United, dus hoop dat dit verhaal niet waar is.
Ik heb wel het idee dat Arke een beetje omvliegt, wat noordelijker dan anderen, je vliegt een stukje over Groenland.
Heen heb ik er 10,5 uur over gedaan, en terug 7.45 uur vanaf Miami. Toen flinke meewind terug.

76-er
26-02-14, 21:09
ArkeFly vliegt niet 'om'. Iedere dag opnieuw wordt de snelste weg berekend, dat houdt normaliter in op de heenweg de route met de minste tegenwind en op de terugweg de route met de meest meewind. Simpel gezegd dan hè. Vliegtijden heen en terug kunnen enorm verschillen, vooral in de winter wanneer de straalstromen op z'n hardst zijn (tot zo'n 300 km/u) . Zo ga je de ene keer via Groenland en de andere keer 'recht' over zee.

Vwb betreft het stoppen van routes, wordt daar niet enkel de westkust bedoeld?

Hans van Demen
26-02-14, 22:43
Vwb betreft het stoppen van routes, wordt daar niet enkel de westkust bedoeld?Arkfly vliegt niet op de Westcoast, alleen Miami en Stanford.

Cindy1969
27-02-14, 06:29
Ah vandaar, dank je voor de toelichting 76-er!
En idd, voorheen, tot vorig jaar ofzo, vloog Arke wel op de westcoast, misschien doelden ze daar wel op?

76-er
27-02-14, 10:12
Ben ik nou gek? Arke vloog tot vorig jaar toch ook op Las Vegas en Los Angeles? -ER, waar ben je?

Miami en Sanford zijn op de website nog gewoon te boeken.

nicolea
27-02-14, 10:35
De westkust zijn ze inderdaad pas dit zomerseizoen mee gestopt! Uiteindelijk hebben ze geloof ik maar 1 of 2 seizoenen op LAS-LAX en SFO gevlogen hoor....

José
27-02-14, 14:52
Twee keer met ArkeFly gevlogen en naar volle tevredenheid dus mei voor de derde keer. Hoop ook niet dat ze ermee stoppen, baalde ook al zo dat ze niet meer op Las Vegas vliegen.

b767-300er
27-02-14, 17:14
Ben ik nou gek? Arke vloog tot vorig jaar toch ook op Las Vegas en Los Angeles? -ER, waar ben je?

Miami en Sanford zijn op de website nog gewoon te boeken.

Hier ben ik ;-)
Tot afgelopen oktober werd de westkust aangevlogen en daarna gestaakt.
De oostkust blijft zover ik weet gewoon bestaan.

Over het omvliegen, heb niets aan het verhaal van 76-er toe te voegen. 11 uur is idd lang, meestal zit je dan al in Cancun. Ruim 10 uur klopt aardig. Maar dit doen andere maatschappijen er ook over als ze non-stop naar Orlando zouden vliegen.

Air Berlin rekent voor DUS-MIA 10h30m. Arkefly 10h15 voor AMS-SFO

Er zit zon 400 kilometer verschil in vliegafstand. Lijkt me dus aardig overeenkomen.

Ritchie
27-02-14, 17:18
Sinds een lange tijd ben ik "lid" van Flightaware (http://flightaware.com/), en volg vele maatshappijen, waaronder sinds kort ook Arkefly.
Als ik naar de gemiddelde vluchttijd kijk van OR317 op vrijdag, dan ligt deze op 9 uur en 55 minuten, er zijn uitschieters naar boven en naar beneden, gebaseerd op data tot vorig jaar oktober.

José
27-02-14, 19:53
Vaak rechtstreeks met Martinair gevlogen naar Orlando en meestal duurde de vlucht zo rond de 9 uur.

Fitzroy
27-02-14, 20:03
Daarom was ik ook zo verbaasd toen de piloot omriep dat de verwachte vliegtijd naar Orlando 11 uur was. Maar er stond vast enorm veel tegenwind, want op het stuk naar Miami werd gezegd dat de verwachte terugreis naar AMS 7 uur en 40 minuten zou zijn, dus die gingen als een speer terug.

Ritchie
28-02-14, 15:39
Is de vlucht van Arke vandaag soms uitgevallen, ik zie alleen het onderstaande i.p.v. OR 317:



http://e0.flightcdn.com/images/airline_logos/24px/ICE.pngIcelandair
ICE503 (http://flightaware.com/live/flight/id/ICE503-1393396280-airline-0021)
B753
Onderweg
vr 01:20PM CET
AMS

KEF

Keflavik IS


ICE689 (http://flightaware.com/live/flight/id/ICE689-1393396280-airline-0035)
B752
Gepland

KEF

SFB
08:05PM EST vr
1 uur 40 minuten

ina
28-02-14, 15:48
Nee hoor, ik zag bij Schiphol dat hij 14.11 u is vertrokken, je kon ook zien hoe lang de laatste vluchten er over deden dat verschilde van 9.45 tot 11 uur, zal denk ik toch met de wind toemaken hebben.

Ritchie
28-02-14, 15:53
Dan heb ik wellicht niet goed gekeken op Flightaware, ook op Teletekst volgens mij niet te zien

ina
28-02-14, 16:04
Ik heb via internet Schiphol vertrektijden, vluchtnummer en bestemming , wel Miami want dat is de eindbestemming, en toen stond er 14.11u vertrek. Moest ook wel even zoeken maar toen ik Miami als eindbestemming invoerde ipv Orlando toen kreeg ik de goede vlucht.

Je moet trouwens ook de schema tijd aanpassen die zette ik op 13.30

Ritchie
28-02-14, 16:09
Je moet trouwens ook de schema tijd aanpassen die zette ik op 13.30

Waar moet ik een schematijd aanpassen dan ? :confused:

ina
28-02-14, 16:15
Je ziet links onder schema staan, ik dacht in het rood, die tijd staat op de huidige tijd, als je er op klikt kan je de tijd aanpassen naar vroeger of later.

Niet in het rood maar direct onder waar je je vluchtnummer moet invullen, staat schema, 16.00 als je op die 1600 klikt kan je het aanpassen, dus bij Schiphol vertrektijden .

Fitzroy
28-02-14, 17:18
Of je kijkt op de site van Arkefly.
http://www.arkefly.nl/vluchttijden/
Daar staat ook de verwachte aankomsttijd in Orlando erbij. 18.21 uur om precies te zijn, met een vertrek van 14.11 uur is dat dus iets meer dan 10 uur vliegen.

b767-300er
28-02-14, 18:50
Vertrek is af-gate. Aankomsttijd is aan de gate. Dus de vluchtduur zal zon 9h45m / 10h geweest zijn.

E de machine is vandaag gewoon vertrokken hoor:
klikkerdeklik (http://www.schiphol.nl/Reizigers/Vluchttijden/Vertrektijden/Vluchttijden/DetailsVertrekkendeVlucht.htm?prefix=OR&suffix=317&date=2014-02-28&place=Orlando%20Sanford)

Ook is zomers de vluchtduur heen wat korter (en terug wat langer) omdat er dan minder straalstromen zijn van west naar oost, dus minder tegenwind op de heenreis.

Ritchie
05-03-14, 10:38
Ik zie ineens dat onze vlucht 1 uur later aankomt, terwijl we nog het zelfde tijdstip vertrekken, nu is de aankomst tijd 20.00 uur i.p.v. 19.00 uur.
Mij lijkt het een beetje sterk dat ze nu al weten wat eventueel de weersverwachtingen zijn. Dit hebben ze ook bij de vlucht van 21 maart aangepast.

76-er
05-03-14, 10:57
zomertijd/wintertijd?

b767-300er
05-03-14, 11:00
klopt. zomertijd in de VS gaat reeds mid maart in. Dit is altijd een verschil. 2 periodes per jaar. tussen 9 maart en 31 maart en tussen 26 oktober en geloof iets van 8 november.

Ritchie
05-03-14, 11:01
zomertijd/wintertijd?

helemaal waar, komend weekend gaat daar de klok 1 uur voorruit

ina
05-03-14, 12:50
9 maart gaat de zomertijd in, je vertrekt naar Amsterdam ook een uur later met dezelfde aankomsttijd. Wij hebben hetzelfde, hebben we op de terugweg lekker de tijd om onze week af te sluiten bij Olive garden :)

Fitzroy
22-03-14, 11:44
Weet iemand wanneer de winterdienstregeling van Arkefly vrij komt om te boeken? Daar ben ik wel benieuwd naar.

thelatinworld
22-03-14, 12:02
Hou de website van Arkefly in de gaten. Sommige bestemmingen zijn al te boeken, dus ze zijn ermee bezig.

sjnoebel
28-03-14, 11:33
Wij vliegen op 9 mei van AMS naar Orlando en retour op 27-05 vanuit Miami naar AMS. De vluchttijden toen we boekten waren heen vertrek om 13uur en retour om 21.30. Als ik nu op de arke site kijk en op mijnarke inlog staat er ineens vertrek heen om 9uur en terug om 16.30. Ik heb een bericht via Facebook naar Arke gestuurd en kreeg de mededeling dat de vluchttijden inderdaad nieuw ware maar dat ze altijd aangepast konden worden.
Ik zie dat de OR317 de laatste tijd steeds rond 13uur of iets later vertrokken is. Heeft iemand van jullie nog dit rare geval?

Waarom het belangrijk is? omdat we anders een hotel in de buurt van schiphol moeten boeken omdat we vanuit zuid-limburg moeten komen :-).

Thanks

drugarth
28-03-14, 12:48
Wij vetrekken 3 juni...hadden precies hetzelfde (zie eerdere posts)..hebben dus inderdaad maar hotel bij schiphol geboekt...

José
28-03-14, 13:10
Klopt hoor vertrek op 9 mei, staat al een paar maanden op 9.00 uur (wij zitten ook op die vlucht). Heerlijk komen we lekker bijtijds aan:up:

Hermanus
28-03-14, 16:15
Gezellig! Wij vliegen ook op 9 mei. Het is te hopen dat het 9:00 uur blijft, dan hebben we nog wat aan de middag daar!

nicolea
28-03-14, 16:20
Ooooh...ik zie net dat die van ons op 8 augustus ook van 13.00 naar 09.45 is...komen we lekker om 14.40 al aan in Sanford, heerlijk. Terug vanaf Miami wordt wel haasten dan, begin van de avond, als we vanuit Cape Coral moeten komen en onderweg nog een airboatride willen doen....

b767-300er
28-03-14, 20:22
Ik kan bovenstaande tijden alleen maar bevestigen.

Ze staan ook op deze website (klikkerdeklik), (http://www.vliegschemas.nl/arkefly.htm)die het de afgelopen jaren ook altijd bij het rechte eind had.

musicalfan
23-04-14, 08:25
Ik vlieg in mei voor de eerste keer met arke. Bij andere vliegtuigmaatschappijen ben ik gewend mijn passagiersinformatie zoals paspoortgegevens en eerste verblijfsadresdoor online door te geven.
Bij arke is dit niet mogelijk en online inchecken is ook niet mogelijk. Moet je deze gegevens pas bij inchecken op schiphol overleggen? Dit lijkt mij veel tijd kosten.Wat is de ervaring van degenen die al met arke hebben gevlogen?

b767-300er
23-04-14, 09:27
Dit gebeurd op Schiphol.

laanvdj
23-04-14, 13:26
Gisteren met arkefly naar Sanford gevlogen.
Keuze op schiphol om zelf in te checken of bij de balie.
Wij hebben zelf ingechecked, dit is zo gebeurd, gegevens bij de hand houden en invullen maar.
Bagage in de bagagekluizen deponeren, printen en off you go.
Maar je kunt ook gewoon naar de balie gaan, dit ging ook heel snel.

musicalfan
23-04-14, 15:42
@laanvdj & b767-300er:
Bedankt voor de informatie

Patrick
02-05-14, 16:34
Beste b767-300er,

ik zie dit op jouw site staan:


05-09-14 t/m 24-10-14
76W (http://www.vliegschemas.nl/stoelindelingarkefly.htm)
900
1315
1500
1615
1730
835




Klopt het dat dat eers een 763 was?

b767-300er
03-05-14, 07:16
Dat kan kloppen ja. Ik heb de oude gegevens even niet meer bij de hand.

b767-300er
03-05-14, 21:19
Even nagekeken, en inderdaad stond er eerst een 763 op deze vlucht en is dit gewijzigd in een 76W

Patrick
03-05-14, 21:54
Dank je wel! Is dat voordelig of juist nadelig? Heb nog nooit met Arke gevlogen.

76-er
03-05-14, 23:41
Ik kan het verkeerd hebben, maar voor zover ik weet hebben de nieuwere 76W(inglet) een breedte indeling van 2-4-2, tegenover 2-3-2 in de oudere modellen. Qua stoelbreedte ben je dus wat minder af.

b767-300er
04-05-14, 07:41
76-er,

Klopt.

Kort Samengevat:
een 763 is gemiddeld bij Arkefly 25 jaar out, en zit in premium 2-2-2, en in de andere klassen 2-3-2. Je hebt een losse entertainmentset (indien betaald)
Een 76W is gemiddeld wat jonger en nieuwer, zit in premium 2-3-2, en in de andere klassen 2-4-2, het entertainment zit in de hoofdleuning van de stoel voor je. Er is bij deze varianten ook gratis water aan boord wat je zelf kan tappen. (en door de winglets op de vleugels verstookt ie wat minder peut)

De 763 gaat er per 29-10-14 bij Arkefly helemaal uit. (ze hebben er 2 en de eerste gaat per eind mei)

Weet dus niet in hoeverre het nadelig is. De beenruimte is hetzelfde, de stoelbreedte 2,5cm smaller, het entertainment is wat moderner.

Cindy1969
27-05-14, 18:26
Leuke aanbieding van Arke, 14 dagen Orlando, vlucht en hotel, vertrek 20 juni, maar EUR 599,= per persoon (op basis van 2 personen)

http://www.arke.nl/vakantie/verenigde-staten/florida/orlando-kissimmee/maingate-lakeside-resort/prijzen.aspx?DepartureDate=2014-06-20&Duration=14&TransportType=2&utm_source=20140527&utm_medium=nieuwsbrief&utm_campaign=happyholideals&utm_content=36553

Marik
28-05-14, 14:06
Bizar verhaal weer bij Arke, we hadden Comfort geboekt nu kregen we begin deze week een belletje van ons reisbureau dat ze met een ander soort vliegtuig (waarschijnlijk een 763) vliegen en deze geen comfort heeft, we worden nu in economy geplaatst en krijgen geld terug.
Uit rond vragen of dit vaker voor kwam in mijn kenniskring hoorde ik dat dit standaard is bij Arke, en indien je niet via een reisbureau boekt maar rechtstreeks bij Arke dan krijg je dit pas te horen op het moment van vliegen.
Deze mensen krijgen dan een x % van de extra kosten terug en niet het bedrag wat je dus terug krijgt via je reisbureau.

Meerdere dit verhaal gehoord? Ik zal het zelf ervaren over 2 weken, maar vind het raar dat ze dit (bewust) op zo'n korte termijn (altijd) aanpassen.
De terug vlucht heb ik ook comfort maar dit zal volgens mijn reisbureau ook omgeboekt worden maar dat krijg ik tijdens mijn vakantie te horen.

Fitzroy
28-05-14, 14:43
Ik heb er nog nooit van gehoord en heb ook gewoon Comfort gevlogen. Ik vlieg dit jaar nog 2 x met Arke maar dan naar Griekenland dus ben benieuwd.
Wel balen trouwens want die extra beenruimte is juist zo fijn.

verbeek
28-05-14, 15:36
Zojuist ook gelezen dat er gecombineerd zal worden met TUI België op Miami.
Nog niet erg duidelijk hoe alles juist zal verlopen en of er ook een tussenstop in Orlando komt zoals met Arke.
Tijdschema's en dagen nog niet terug te vinden.
Keep you posted.

Holandesa
28-05-14, 15:37
Hoi Marik,

Dit heb ik ook meegemaakt met Arke in een trip naar Rhodos. En een vriendin van mij ook naar een andere bestemming. Mijn ervaring met Arkefly was zo slecht (vertraging, verandering van de klas (wij hadden ook Comfort geboekt), vecht om geld terug te krijgen. Voor mij dus geen Arkefly meer!...

Hans van Demen
28-05-14, 18:04
Zie ook ons bericht op bldz 23 dit gebeurd inderdaad regelmatig bij Arkefly, sindsdien hebben we weer alle vluchten met KLM gedaan, en alle klasse die we geboekt hadden ook gewoon gekregen. Wel gaan we op 19 juli voor de eerste keer met Lufthansa ben benieuwd.Voor ons ook nooit geen Arkefly meer.

verbeek
28-05-14, 18:37
Hierbij de link ivm gecombineerde vluchten JAF en Arkefly BRU-AMS-MIA-SFB http://www.travel-magazine.be/nl-be/PageItem/TargetModuleID/1586/NewsDetailItemID/6006

Klik gewoon linksboven op magazine en je komt bij het artikel:o

b767-300er
28-05-14, 21:19
De samenvoeging van belgie en Nederland is inderdaad bekend en gaat uit mijn hoofd per 1 november in.

Het probleem met de stoelen is al langer een bekend probleem. Heeft te maken dat ze met 2 types 767 toestellen vliegen die er van binnen niet hetzelfde uitzien. Kunnen ze ook niet gelijk trekken want de deuren zitten op andere plekken. Deze problemen ontstaan als ze wisselen van toestel door noodzakelijk onderhoud etc. Vanaf oktober is dit probleem opgelost omdat ze dan nog maar met 1 type 767 vliegen.

Overigens heb ik het ook een x andersom meegemaakt. Comfort geboekt, premium gekregen. Toen was de toestelwissel "andersom" en dus in ons voordeel. Voor een korte vlucht maakt het mij niet zoveel uit. Met een lange vlucht is het ronduit vervelend. Probeer een stoel bij de nooduitgang te bemachtigen!

groot voordeel voor de sanford gangers. Op vrijdags heen en zaterdags terug. Niet meer via Miami, dus 2 non stop vluchten.

verbeek
29-05-14, 08:32
Bedankt,leuk om weten.
Hopelijk binnen enkele jaren alles 787:)

b767-300er
29-05-14, 08:59
Voor de volledigheid, op maandag is de route AMS-BRU-MIA-AMS
Op vrijdag is de route AMS-SFB-MIA-BRU om vervolgens op zaterdag dezelfde route andersom te vliegen: BRU-MIA-SFB-AMS.

De vluchten worden uitgevoerd door Arke.
Dit is het begin van de samenwerking van Arke met Jetair, welke sinds 1 maart samen TUI Benelux vormen en als 1 bedrijf verder gaan. ook de serviceniveaus worden medio 2015 samengevoegd tot 1, en de interieurs van de dreamliners worden ook hetzelfde per april 2015. Dat betekend dat de indeling van de huidige dreamliner maar tot april 2015 zo blijft.

Marik
29-05-14, 09:01
Ik klaag verder niet, de vlucht was spot goedkoop en ik zit er 2 weken wat is 11 +/- op zo'n vakantie ;-)

b767-300er
29-05-14, 09:10
btw, verbeek, hopen op de dreamliner.
Laat ik voorop stellen dat het een prachtig toestel is en je meer ruimte hebt (vnl in de breedte) dan een 767.
Maar er wordt gevlogen in een 3-3-3 opstelling, en dat is als je met zijn 2-en reist toch altijd wat minder. Er zijn nagenoeg geen 2-tjes beschikbaar in de machine. Bij een 767 met de 2-3-2 of 2-4-2 indeling is dat toch altijd wel wat fijner.

ina
29-05-14, 09:22
Dus je krijgt dan een tussenstop in Brussel??

b767-300er
29-05-14, 09:38
Dat hangt er vanaf waar je heen vliegt en op welke dag je wilt vertrekken.

Voor Miami:
Op maandag een tussenstop op Brussel op de heen en terugreis
Op vrijdag een tussenstop op Orlando op de heenreis

Voor Orlando:
Op vrijdag non-stop heen
Op zaterdag non-stop terug.

Fitzroy
29-05-14, 10:22
Ik hoop voor ze dat dit geen klanten gaat kosten, ik zit niet echt te wachten op een tussenstop in Brussel. Erg jammer dat het samengevoegd wordt met de route vanaf Brussel.
Als ik hef schema goed bekeken heb, is non-stop Miami -Amsterdam niet meer mogelijk.
Edit: niet goed gekeken dus. Op maandagen vlieg je wel rechtstreeks terug naar Amsterdam vanaf Miami. Dus vanaf Amsterdam op vrijdag via Sanford heen en op maandag terug.

b767-300er
29-05-14, 10:47
ALs je naar Miami wilt, kan je beter via Brussel heen lijkt me.
Kan je gewoon de hele vlucht blijven zitten. Nu moet je in SFB weer van boord om vervolgens weer aan boord te gaan.

aangezien de meeste NL-ers naar SFB reizen is dit wel lekker dat je AMS-SFB en SFB-AMS beide non-stop zijn.

ina
29-05-14, 11:16
Vrijdag - zaterdag Sanford vind ik wel ideaal, 1 dagje langer en rechtstreeks:cool:

verbeek
29-05-14, 11:48
Voor sommigen misschien niet zo logisch maar uit economisch standpunt was de samenwerking echt wel een must.
Nederland en zeker België zijn te klein om afzonderlijk de vluchten te vullen.
Wij maken er ook geen gebruik van omdat we weliswaar met een tussenstop goedkopere vluchten vinden.
SFB ligt op een dik uur van waar wij altijd heen gaan MCO op 25 minuten.(SFB Sanford-MCO Orlando international)
Het verschil met een tussenstop van een paar uur maakt dan echt niet het verschil,de prijs des te meer.

Cindy1969
29-05-14, 16:32
Ah vandaar, zag laatste de vluchten voor komende winter op de site van Arke, en viel me al op dat alleen de vrijdag erop stond. Rechtstreeks, ook op de terugweg, helemaal prima natuurlijk. Wel jammer dat je nu een week of 2 of 3 weken moet kiezen, en niet meer 11 of 12 dagen kunt gaan.

b767-300er
29-05-14, 17:22
Heb je weer een excuus om een paar dagen langer te (moeten) blijven

Fitzroy
29-05-14, 17:55
Ik vond de tussenstop op Sanford wel zo prettig, ik denk ook dat Immigrations daar een stuk sneller is dan in Miami. Komen toch minder vliegtuigen aan.

b767-300er
29-05-14, 18:07
Als je op vrijdag gaat naar Miami heb je de tussenstop op Sanford nog steeds ;-)

ina
29-05-14, 18:24
Maar kan je dan niet de ene vrijdag heen en dan de volgende zaterdag terug kunnen dus 10 dagen?

b767-300er
29-05-14, 19:18
Wel hoor. Waarom niet?

ina
29-05-14, 20:09
Ik las hierboven dat je alleen nog maar 2 of 3 weken kon en geen 10 of 11 dagen??

b767-300er
29-05-14, 21:17
Als je op vrijdag heen gaat en op zaterdag terug ziet men dat als een week. Het is echter 10 dagen. Want je land op zondag weer op asmterdam..

de vluchtdagen en routes zijn hierboven netjes aangegeven.

Cindy1969
29-05-14, 21:28
Heb je weer een excuus om een paar dagen langer te (moeten) blijven

Wel goed excuus inderdaad :p
Laatste keer was ik 9 dagen, vind dat net even te kort, maar 15 dagen net even te lang (krijg snel heimwee naar huis...), dus een volgende keer wilde ik op vrijdag weg en dan op dinsdag weer terug, 12 dagen. Maar dat gaat dus niet meer.
Maar goed, een week is nu 10 dagen, dat is alweer een dag extra.

Ritchie
30-05-14, 10:03
Wij wacten maar zowiezo de aanbiedingen weer af, voor volgend jaar. Kregen afgelopen september via mail de tip van Cindy1969, hebben toen vrij snel geboekt (in de usa ;) )

Cindy1969
30-05-14, 18:21
Haha, wacht ook met smart de aanbiedingen af. Vorig jaar was dat idd in september toen die aanbieding voorbij kwam, dus tegen die tijd even elke dag de Arkefly site checken ;)

Ritchie
30-05-14, 19:14
zeker weten :)

Fitzroy
30-05-14, 21:18
Aan welke prijzen moet ik dan denken voor een ticket en in welke periode?

Cindy1969
31-05-14, 09:30
Ik had toen een ticket voor EUR 279,= en vertrok op 31 januari, die prijs was volgens mij ook alleen geldig in januari. Ritchie was in april geloof ik, weet niet meer wat zij betaald hebben, maar niet veel meer geloof ik?

Ritchie
31-05-14, 09:34
450 p.p. alles incl. dacht ik

Fitzroy
31-05-14, 14:02
O, dat laatste vind ik nog wel aan de prijs. Als je via Arke een fly-drive boekt kun je dat ook kwijt zijn. Of was het een fly-drive?

Cindy1969
31-05-14, 18:30
Volgens mij niet. Toen ik er in januari was sprak ik mensen op het vliegveld die wel een fly drive hadden, zij waren 399 kwijt voor 9 dagen incl. autohuur. Daar doe ik het ook wel voor hoor :D

Ritchie
01-06-14, 10:31
Foutje, onze tickets waren 549 p.p. en hadden de comfort klasse, zonder fly en drive.
Wij waren eind maart.

Fitzroy
01-06-14, 11:52
Wij betaalden hetzelfde in februari maar dan incl. 10 dagen autohuur. En als we nog iets langer hadden gewacht met boeken had het nog goedkoper gekund. Maar ja, dat blijft altijd een gok, het juiste moment van boeken.

b767-300er
08-06-14, 22:37
Voor de volledigheid, op maandag is de route AMS-BRU-MIA-AMS
Op vrijdag is de route AMS-SFB-MIA-BRU om vervolgens op zaterdag dezelfde route andersom te vliegen: BRU-MIA-SFB-AMS.

De vluchten worden uitgevoerd door Arke.
Dit is het begin van de samenwerking van Arke met Jetair, welke sinds 1 maart samen TUI Benelux vormen en als 1 bedrijf verder gaan. ook de serviceniveaus worden medio 2015 samengevoegd tot 1, en de interieurs van de dreamliners worden ook hetzelfde per april 2015. Dat betekend dat de indeling van de huidige dreamliner maar tot april 2015 zo blijft.
Ik moet mezelf even corrigeren hier, genoemde vluchten vliegen onder Arke vluchtnummer, maar met een JetAirFly machine.
Dientengevolge is er GEEN Premiun Comfortclasse aan boord....

betsydijkstra
08-06-14, 22:46
Beste b767
jij weet zoveel van over welke vlucht met welk vliegtuig type wordt uitgevoerd. Mag ik je vragen of je weet met welk toestel(len) de vluchten op 13-8 heen en 27-8 terug worden uitgevoerd (schermpjes etc)?
thanx!

b767-300er
09-06-14, 08:56
Beste Betsy,

Dit kan je zowiezo zelf ook terug zien op mijn website (klikken) (http://www.vliegschemas.nl/arkefly.htm). Je vliegt heen en terug met een Boeing 767-300ER Zonder winglets (opstaande vleugeleinden)
Deze machines zitten in Premium Comfort 2-2-2 en in economy/comfort 2-3-2. Ze hebben bredere stoelen dan de met-winglets variant. Wel heb je geen entertainment in de stoel voor je, maar een losse player.

Fijne vakantie!

LolekGwen
09-06-14, 15:14
Hoi,

weet iemand met welk vliegtuig Arkefly 17-06 naar SFB vliegt?
Heb stoelen gereserveerd voor de heenvlucht en bij het reserveren werd de 76W (zowel heen als terug) getoond met de beschikbare stoelen.
Maar heb ook gelezen dat de heenvlucht met de ' oude' 767 is.
Vlieg met mijn schoonouders en mijn vrouw dus we hebben nu 4 stoelen naast elkaar gereserveerd, wat niet kan in de oude 767.
Dus als het niet klopt moet ik even bellen....

Hermanus
09-06-14, 15:16
Beste B767,

Kun je mij de indeling van de Jetair machine verklappen? Is die in de comfortclass 2-3-2 of 2-4-2?

Wij zijn net terug uit Orlando met een 767 winglets maar vinden de stoelen in de comfort wel erg smal geworden.
Terug hebben wij premium comfort gevlogen maar goed beschouwd is dit eigenlijk vergelijkbaar met de comfort van de oude 767.

Maar niet getreurd hoor... volgend jaar weer! :cool:

Groet,

Hermanus

José
09-06-14, 18:39
Ook wij zijn dit weekend terug gekomen met Arke en wij hadden ook de indruk dat de stoelen in de comfort class smaller waren geworden, wij vlogen op de heenweg Premium comfort en dat was volgens ons dezelfde stoel breedte als de vroegere gewone comfort. Hoorde hier ook andere passagiers over praten.

b767-300er
09-06-14, 18:45
weet iemand met welk vliegtuig Arkefly 17-06 naar SFB vliegt?Genoemde vlucht wordt uitgevoerd met een Boeing 767-300ER met Winglets.
Ook wij zijn dit weekend terug gekomen met Arke en wij hadden ook de indruk dat de stoelen in de comfort class smaller waren geworden, wij vlogen op de heenweg Premium comfort en dat was volgens ons dezelfde stoel breedte als de vroegere gewone comfort. Hoorde hier ook andere passagiers over praten.Hallo Jose,
De Boeing 767-300ER met winglets (76W) heeft al sinds de introductie bij Arke smallere stoelen dan de variant zonder winglets (763).
2-3-2 in Premium en 2-4-2 in Comfort/Economy. De stoelbreedte bij Premium in een 76W is gelijk aan de stoelbreedte van comfort en Economy in een 763.
Wel is de beenruimte in Premium beduidend meer dan in Comfort, zowel bij oud als nieuw
Kun je mij de indeling van de Jetair machine verklappen? Is die in de comfortclass 2-3-2 of 2-4-2?2-3-2
Wij zijn net terug uit Orlando met een 767 winglets maar vinden de stoelen in de comfort wel erg smal geworden.
Terug hebben wij premium comfort gevlogen maar goed beschouwd is dit eigenlijk vergelijkbaar met de comfort van de oude 767.Zie het antwoord hierboven ;-)

(PS Kan iemand mij aangeven hoe je een Multi quote doet, als je reageerd op meerdere berichten)

LolekGwen
09-06-14, 20:32
Genoemde vlucht wordt uitgevoerd met een Boeing 767-300ER met Winglets.
Dank u:up:

Marik
09-06-14, 22:39
Klopt jouw site wel b767-300er, je vermeld dat mijn vlucht op 13-06 naar SFB om 14:00 vertrekt.
Ik heb 11:00 doorgekregen en we komen om 15:55 aan, ook de Schiphol app geeft dit door.

b767-300er
10-06-14, 05:22
Er zijn inderdaad wat wijzigingen geweest voor de vluchten voor de maand juni. Dit in verband met de extra WK vluchten. De tijden van het reisburo zijn de juiste. Ik zal eerdaags de juni tijden verwijderen van de website.

Njit
10-06-14, 08:32
(PS Kan iemand mij aangeven hoe je een Multi quote doet, als je reageerd op meerdere berichten)

- klik op het Multiquote icoontje (http://ultraimg.com/images/CwLcB.png bij de posts die je wilt Quoten. Deze verandert dan met een Checkmark: http://ultraimg.com/images/siWoP.png
- klik daarna op het 'Antwoord met citaat' knopje: http://ultraimg.com/images/5BfNx.png

Al je geselecteerde Quotes staan dan in 1 reactie. Deze kun je daarna bewerken en posten.

julieke
05-07-14, 23:29
Ik zie net dat arke volgend jaar april met de dreamliner vliegt op Sanford.

Prijzen zijn interessant alleen moet je nu dus ook bagage bijbetalen. 5 euro per vlucht per persoon.
Aangezien dit een nieuw toestel is... Is er dan gratis entertainment of moet je dit ook apart betalen? Ik vind het nergens terug.

Ritchie
06-07-14, 09:54
Volgens mij is er in het entertainment stuk nog niks veranderd voor de economy en comfort klasse, ik denk dat je er nog steeds voor moet betalen.
Anders kan je Arke gewoon effe bellen of mailen voor de zekerheid.

b767-300er
06-07-14, 09:55
Entertainment dien je, net als in de 767, te betalen voor economy en comfort. In star/Premium is dit gratis.
Bagage bijbetalen is al een tijdje zo ondertussen.

b767-300er
06-07-14, 10:03
Overigens worden de vluchten voor de zomer 2015 weer samen met JetAirFly gevlogen.

Routings zijn AMS-SFB-MIA-BRU-SFB-MIA-AMS.
Oftewel, maandags heen, dinsdags terug, woensdags thuis of vrijdags heen, zaterdags terug, zondags thuis.
Machines zijn, in tegenstelling tot het winterseizoen, in de zomer van ArkeFly

ferret
09-07-14, 23:09
Weet iemand of er in het vliegtuig van Arkefly powerports zitten onder de stoelen. Ik heb het al opgezocht bij Seatguru en bij b767-300er, maar kan het niet vinden. Dat zou betekenen dat ze er niet zitten. Maar ik wil het graag zeker weten.

Marik
10-07-14, 17:58
Ik heb ze niet gezien.

b767-300er
10-07-14, 20:44
Alleen in de dreamliner. In andere machines niet

Frans1949
11-07-14, 12:58
Ik ben in juni nog naar FL geweest met ArkeFly en heb geen mogelijkheid gezien om op te laden.

b767-300er
11-07-14, 19:48
Klopt, de 767 heeft het inderdaad niet, alleen de dreamliner, maar die wordt pas vanaf midden april 2015 ingezet op de Florida route

Frans1949
11-07-14, 19:59
Klopt, de 767 heeft het inderdaad niet, alleen de dreamliner, maar die wordt pas vanaf midden april 2015 ingezet op de Florida route


En,b767-300er, ik wil heel graag met de Dreamliner vliegen.
Een paar jaar geleden was ik in Seattle en toen stonden er vier Dreamliners op het platform en waren er nog twee in aanbouw terwijl ze nog geen meter hadden gevlogen.
Een collega van mij vloog een paar weken geleden naar Turkije en ,terwijl jij van niets wist, hadden ze de Dreamliner voor één keer ingezet.
Maar eens komt mijn tijd ook eens. :-)

erikvl
12-07-14, 18:35
De Dreamliner vliegt regelmatig naar Turkije, dit was zeker niet eenmalig.
Half september vliegen wij er ook mee naar Antalya.

b767-300er
12-07-14, 18:36
De dreamliner naar Turkije van arke was geen geheim hoor...
die waren in juni allemaan gescheduled.

b767-300er
12-07-14, 18:37
De Dreamliner vliegt regelmatig naar Turkije, dit was zeker niet eenmalig.
Half september vliegen wij er ook mee naar Antalya.
Klopt. 5x per week naar ABC, en 2 wekelijkse vluchten naar Antalya, Bodrum en Izmir

Frans1949
12-07-14, 20:17
Dat het geen geheim was wist ik wel.
Maar ik dacht gelezen te hebben dat de Dreamliner na zijn aankomst in Nederland en een rondvlucht langs de vestigingen van Arke eenmalig naar Turkije zou vliegen en daarna alleen naar A B C.
Doet mij goed te horen dat het niet zo is.
Maar ik blijf hopen op een kans om er ook mee te vliegen. :cool:

b767-300er
12-07-14, 20:35
Nee hoor, het heeft de hele maand juni diverse vluchten uitgevoerd naar Turkije, de Canaren en ABC.
Juli en augustus staan in het teken van ABC en Turkije, september ook met nog een bestemming die me even is ontschoten.

Mick
28-07-14, 20:11
Hallo b767-300er,
Ik heb een vraag over de vluchten van ArkeFly in Mei 2015. Deze data kan ik volgens mij op je site nog niet terugzien.
Toen we boekten, stond op de ArkeFly website dat we met de Dreamliner zouden vliegen, maar dat is nu veranderd. Nu staat er dat we met een 767 vliegen. Wat is juist?

Ook heb ik nog een vraag over de rechtstreekse vluchten: klopt het dat de vlucht van Amsterdam naar Orlando op vrijdag (in mei) rechtstreeks gaat, en dat de retour op zaterdag vanaf Miami rechtstreeks naar Amsterdam gaat?
Gezien de aanstaande samenwerking met JetAir en het wel of niet inzetten van de Dreamliner, kom ik er zelf niet meer uit.
Ik hoop dat je hierover wat meer duidelijkheid kan geven.

alvast bedankt, Mick

danithegirl
28-07-14, 20:20
Hi Mick,
Ik reageer even omdat ik de vraag aan Arke gesteld heb en vandaag antwoord heb ontvangen.
Er wordt inderdaad NIET met de dreamliner gevlogen, maar met de 767.
Toevallig hoorde ik dat de vlucht van Arke altijd het rondje Amsterdam Orlando Miami doet. Dus als je heen uitstapt in Orlando en terug opstapt in Miami heb je geen tussenlanding.

Ik ben nu sterk aan het nadenken of ik de optie op de Arke tickets laat schieten en toch maar met KLM vlieg....

b767-300er
28-07-14, 20:33
Met KLM heb je zowiezo een overstap.

Vandaag het bericht gekregen dat Arke de dreamliner nog niet inzet naar Florida, maar dat de vluchten ook in het voorjaar, net als komende winter, worden uitgevoerd door JetAirFly.
Routing Amsterdam-Orlando-Miami-Brussel-Miami-Orlando-Amsterdam. Als je dus slim boekt heb je heen en terug geen tussenstop vanuit Sanford. Alles onder voorbehoud van eventuele
wijzigingen natuurlijk.

Mick
28-07-14, 20:43
bedankt voor jullie antwoorden:
rechtstreeks of niet: op de ArkeFly Website staat nog dat het rechtstreeks van Amsterdam naar Sanford is op vrijdag, en op zaterdag rechtstreeks van Miami naar Amsterdam. Dat is dus onjuist?
en enig idee waarom die Dreamliner niet naar Florida gaat vliegen dan? Wordt hij later geleverd oid?
gr.Mick

danithegirl
28-07-14, 23:41
Mick, volgens mij is dat wel correct. Ik heb het onlangs nagevraagd bij Arke en de route is altijd eerst Orlando en dan door naar Miami. Je voorkomt dus de overstap als je heen in Orlando uitstapt en terug in Miami instapt.

Ik twijfel nog: KLM Adam - JFK en dan Delta naar Orlando. Terug zelfde. Dit kan in economy comfort of toch de Arke premium comfort optie houden in de 767.

Iemand ervaringen met (een van) beide?

b767-300er
29-07-14, 05:33
Omdat JAF en Arke de route beide niet vol krijgen doen ze hem samen. Vandaar geen dreamliner.

ikzelf vindt premium comfort meer ruimte hebben als economy comfort bij Delta en KLM. Eten is bij laatstgenoemden weer beter maar ja het blijft vliegtuigvoer.

b767-300er
29-07-14, 05:42
Ik heb het nogmaals nagekeken. Tot en met oktober vliegt arke de route zelf.
Route: Amsterdam-Orlando-Miami-Amsterdam

Vanaf het winterseizoen is de route als volgt:
maandags: Amsterdam-Brussel-Miami-Brussel-Amsterdam
vrijdags: Amsterdam-Orlando-Miami-Brussel-Miami-Orlando-Amsterdam.
Zo staat het overigens ook gewoon op de website van Arkefly.

Vanaf april 2015 wordt alleen de laatste route aangehouden. Dit staat overigens nog niet op de website zo aangegeven.
Maar dat stond het voor aankomende winter in eerste instantie ook niet, dat is onlangs gecorrigeerd.

Mick
29-07-14, 08:11
Goedemorgen b767-300er,
Bedankt voor de (vroege!) reactie. Staan de vliegroutes ergens weergegeven op de site? Of heb je ook de reserveringstool gebruikt?

Als ik voor maart 2015 een retour Amsterdam-Orlando boek (heen vrijdag, terug zaterdag), staat er inderdaad bij zowel de heenvlucht als de terugvlucht geen tussenlanding vermeld. Bij een retour Amsterdam-Miami staat bij zowel heen- als terugvlucht een tussenlanding vermeld. Dit komt overeen met jouw vrijdagroute voor het winterseizoen.

Als ik vervolgens hetzelfde doe voor mei 2015, staat er bij de retour Amsterdam-Orlando bij de heenvlucht géén, en bij de terugvlucht wél een tussenlanding aangegeven. Voor Amsterdam-Miami geldt voor die periode tenslotte dat bij de heenvlucht wél, en bij de terugvlucht géén tussenlanding is vermeld. Maar dit is dus verouderde informatie als ik het goed begrijp?

Hoe 'definitief' is de informatie die jij hebt over de route vanaf april 2015? (Het gaat me niet zo zeer om de route zelf hoor, als wel om het beperken van het aantal tussenlandingen... ;))

Bedankt alvast!

b767-300er
29-07-14, 10:49
Nee deze staan nergens weergegeven op de site.
Ik haal mijn informatie uit andere systemen welke alleen neschikbaar zijn voor medewerkers van schiphol etc.

Uw punt heb ik idd ook geconstateerd op de website van Arke. Zie mijn opmerkingen daarover in de posts hierboven.

laredo
29-07-14, 11:32
maandags: Amsterdam-Brussel-Miami-Brussel-Amsterdam
vrijdags: Amsterdam-Orlando-Miami-Brussel-Miami-Orlando-Amsterdam

Zou je dit iets kunnen uitleggen? Gaat het toestel op vrijdag eerst van Adam naar Orlando, dan naar Miami en terug naar Brussel? Dan vliegt het van Brussel naar Miami, dan Orlando en tenslotte naar Amsterdam? Dat red een toestel toch nooit in 1 dag?

Mijn vrouw en ik willen in april 2015 met onze baby naar Florida en hadden gepland om op vrijdag met Arkefly vanaf Adam rechtstreeks naar Orlando te vliegen en dan op een dinsdag rechtstreeks vanaf Miami terug naar Adam te vliegen, dat is wat ik nu zie staan. Misschien toch maar even wachten op andere opties of duidelijkheid van Arke zelf?

b767-300er
29-07-14, 14:01
Zoals jij het uitlegt klopt het. De machine vertrekt op vrijdagmorgen af amsterdam naar Florida, komt zaterdagmorgen aan in Brussel en gaat dan weer terug. Uiteindelijk zondagmorgen weer in Amsterdam.

Mick
29-07-14, 22:13
En deze route geldt dan denk jij met alle waarschijnlijkheid ook op vrijdagen en zaterdagen vanaf mei 2015? Dus Amsterdam-Orlando en Orlando-Amsterdam rechtstreeks, en naar/vanaf Miami met tussenlanding op Orlando? Ik krijg hier van Arkefly nog niet echt duidelijkheid over, terwijl vliegen zonder tussenlanding voor mij juist de reden was om voor Arkefly te kiezen. (Misschien dat de klantenservice het écht nog niet weet?)

Verder las ik elders in dit topic in een reactie van jou het volgende over meer of minder stoelen in premium comfort:


Het probleem met de stoelen is al langer een bekend probleem. Heeft te maken dat ze met 2 types 767 toestellen vliegen die er van binnen niet hetzelfde uitzien. Kunnen ze ook niet gelijk trekken want de deuren zitten op andere plekken. Deze problemen ontstaan als ze wisselen van toestel door noodzakelijk onderhoud etc. Vanaf oktober is dit probleem opgelost omdat ze dan nog maar met 1 type 767 vliegen.


In eerste instantie stond voor mijn vlucht de Dreamliner aangemerkt, maar dat is inmiddels veranderd in Boeing 767-300. Als ik het goed begrepen heb is dan na oktober 2014 alleen nog het toestel met winglets (31 premium comfort plaatsen) in de running?

b767-300er
30-07-14, 05:42
Daar moet ik een kleine correctie in maken. Aanvankelijk was dat 31 oktober 2014 inderdaad, maar doordat Boeing wat later levert dan gepland is dat nu pas 4 januari 2015. Veel later zal dat niet worden omdat de 2e dreamliner machine begin september de productieband opgaat.

Inderdaad. Zoals het in de schipholsystemen staat is anders dan op de website van Arke op dit moment.
Dit was voor aankomende winter exact hetzelfde verhaal, ook toen in de schipholsystemen anders dan in de arke website. Dit werd later pas aangepast op de arkewebsite.


Op de website van vliegschemas.nl waren de laatste 3 jaar ook vaak andere tijden te zien dan op de website van arke. Achteraf bleek vliegschemas het veelal bij het juiste einde te hebben en corrigeerde arke haar tijden later. Zie daarvoor ook dit topic 10 tallen paginas terug.

pzomerdijk
30-07-14, 22:15
Gisteren terug gevlogen vanaf Sanford naar Miami. Inmiddels is dat de 3e keer via deze route met ArkeFly. De voorgaande 2 keer konden we met zo'n uitstapkaart wachten in de ,,hal''. Dit keer moesten we aan boord blijven, moesten we in verband met tanken op onze stoel blijven zitten en was er geen gebruik van toilet mogelijk. Wij vonden het in ieder geval niet prettig om nog 1,5 uur zo te moeten wachten. Er werd weliswaar wat ,,poespas'' in het vliegtuig uitgehaald door de cabin crew. Zij moesten de ,,fuel position'' innemen. Toen er daadwerkelijk getankt moest worden stonden de dames de knoetjes recht te doen. Nou, het zal allemaal wel binnen de spelregels zijn, maar merkwaardig vind ik het wel. Moet overigens wel zeggen dat de rest prima is verlopen! Zelfs de service aan boord is voldoende. Het grootste voordeel voor ons om met ArkeFly te vliegen is toch de prettige afhandeling op Sanford. Superrelaxed vliegveld. Een aanrader.

Carin74
31-07-14, 21:41
Ook ik heb geworsteld met de Arkefly vluchten voor in April. Ons oog viel op deze tickets omdat deze het goedkoopst zijn van allen ( tenminste....als je snel genoeg bent met boeken) Jammer idd dat de Dreamliner ip niet meer doorgaat, waarover ze konden zeggen dat het voorlopig in de winter de bedoeling is met de Boeing 767-300 ER te vliegen, maar.....wijzigingen voorbehouden!
Contact gehad met Arke over het gerucht ( tenminste, daar waren WIJ nog niet van op de hoogte) dat Jetair de vluchten gaat doen in de winter. Dit is meerdere keren bevestigd! Je vliegt met Jetair en niet met Arkefly ( zal vast ook goede maatschappij zijn, maar als je vliegangst hebt wil je dat soort dingen weten). Hier staat NIETS van op hun site.... Dit heb ik ook terug gekoppeld aan Arke.

Maarrrrrr.....uiteindelijk gister dan toch de tickets besteld!!! Wel onze route om moeten draaien om nog voor voordelige tarief in aanmerking te komen ( de dag ervoor waren die andere tickets 150,- duurder geworden nl :( )
Het duurt nog ff......April......maar moeten ook nog zat dingen regelen,dus de voorpret is al lang en breed begonnen.
Joehoe......Florida here we come!!!

zin in

Carin

b767-300er
31-07-14, 22:17
Jetair en Arkefly zijn nu nog 2 maatschappijen, maar de directie is ondertussen al 1 en heet TUI Benelux.
Kwestie van tijd dat de rest ook samengaat. Arke en Jetair vallen beide al onder TUI en de toestellen zien er al hetzlefde uit.
De vloot wordt ondertussen al omgebouwd begin 2015 en afwijkende toestellen worden uitgefaseerd.
De dreamliners van arke worden in april 2015 aan de binnenkant ook omgebouwd zodat ze binnen de hele TUI groep hetzelfde zijn.
Je boekt je reis bij Arke of Jetair en je zal met 1 van de 2 maatschappijen vliegen.
Aan de buitenkant en de binnenkant zien de toestellen er hetzlefde uit en hebben dezelfde kleuren en logos.
Jetairfly gaat de Florida route doen. In de winter met hun 767, in de zomer met hun nieuwe 767 die de huidige 767 gaat ervangen. Deze nieiwe komt overigens van Arkelfy...... (PHOYJ).

verbeek
01-08-14, 09:01
Jetair is gevestigd in Oostende waar wij wonen(deelgemeente Zandvoorde).
Als jetair nu eens vanuit Oostende zou willen vertrekken zou super zijn;we keep on dreaming :cool:
Rechtstreeks naar Orlando is dus enkel vanuit NL,naar Miami vanuit B(als je nergens nog een tussenlanding wil )
Wij boeken onze tickets 6 tot 8 maand op voorhand en hebben altijd al een lagere prijs gevonden(wel met tussenstop)

Trouwens een nieuwe 767 voor jetair?
Een oude die ze overnemen waarschijnlijk?
Jetair heeft een hele jonge vloot hopelijk houden ze dat zo.

76-er
01-08-14, 11:19
De PH-OYJ is pas 14 jaar oud, ZGAN dus!

verbeek
01-08-14, 12:57
Waar is de "goeie":confused: oude tijd van OO-"s"TUC

b767-300er
01-08-14, 20:29
Jetair is gevestigd in Oostende waar wij wonen(deelgemeente Zandvoorde).
Als jetair nu eens vanuit Oostende zou willen vertrekken zou super zijn;we keep on dreaming :cool:
Rechtstreeks naar Orlando is dus enkel vanuit NL,naar Miami vanuit B(als je nergens nog een tussenlanding wil )
Wij boeken onze tickets 6 tot 8 maand op voorhand en hebben altijd al een lagere prijs gevonden(wel met tussenstop)

Trouwens een nieuwe 767 voor jetair?.
nieuwere.... Niet nieuw dus ;-).


Jetair heeft een hele jonge vloot hopelijk houden ze dat zo.
er wordt een 767 van 2001 ingeruild voor een 767 uit 2000. maar wel minder vlieguren en landingen, daar gaat het om. Plus dat het interieur dan gelijk is aan de 767's van Arke, Thomson en TUI Nordic...
Overigens merk je als pax weinig aan een oude machine....

Mick
01-08-14, 22:47
b767-300er, ik heb inmiddels het hele topic doorgelezen, en kwam nog onderstaand berichtje tegen:


In het voorjaar van 2014 worden de interieurs van de met wingletvariant allemaal vernieuwd. ( de machines zonder wingletvariant gaan er in de loop van 2014 uit)
...
O ja. Gelijktijdig met de vernieuwing verdwijnt de premiumclasse en wordt dat star classe. Dan mogen we weer 340 euro per persoon per enkele reis extra betalen ipv de 130 nu...

Wat is hier de status van? Is dit achterhaald na het samengaan met JetAir?

ina
02-08-14, 09:41
Ik ben niet zo op de hoogte van het soort vliegtuigen, ben wel a twee keer met Arke naar Sanford gevlogen. Wat ik nu begrijp worden de interieurs aangepast. De economy class bij Arke was erg krap, breedte en beenruimte, zelfs voor mij, niet zo groot en smal. Blijft dat nu of wordt de economyclass iets ruimer. De laatste keer hebben wij comfort class geboekt, dat is meer vergelijkbaar met de normale economyclass bij andere maatschappijen, verdwijnt deze nu? Wij hebben beide keren prettig gevlogen met Arke en Sanford vind ik heerlijk relaxed om op te vliegen! Hopelijk komt er weer een mooie aanbieding ergens in November

b767-300er
02-08-14, 19:30
b767-300er, ik heb inmiddels het hele topic doorgelezen, en kwam nog onderstaand berichtje tegen:


Wat is hier de status van? Is dit achterhaald na het samengaan met JetAir?

Beste Mick,

De status is achterhaald.

Op dit moment beschikt ArkeFly over 1 B767-300ER (de zogenoemde niet wingletvariant of oude variant). Deze gaat nu op 06-01-15 de vloot verlaten. Betreft de PH-AHQ.
Verder beschikt ArkeFly over 3 B767-300ERW (De zogenoemde wingletvariant of "nieuwe" variant). 1 ervan gaat op 1 november 2014 de vloot uit (De PH-OYE) en wordt eigendom van TUI Nordic.. De tweede gaat de vloot uit in april 2015. Dit is de PH-OYJ en gaat voor JetAir vliegen. De huidige 767 van JetAir gaat de vloot verlaten per die datum. De derde (PH-OYI) blijft in de vloot en gaat vanaf april 2015 uitsluitend Europa vliegen en sporadisch nog de plas over.

Vanaf April 2015 beschikken Thomson, ArkeFly, TUI Nordic en JetAirFly dan over een uniforme vloot van 787 en 767 toestellen (Zowel alle 787 als alle 767 toestellen zullen dan aan de binnenkant en buitenkant er hetzelfde uitzien, wat wisselen in de vloot een stuk makkelijker moet maken tijdens onderhoud en calamiteiten etc.) Daarvoor zal de pas door ArkeFly geintroduceerde StarClasse weer verdwijnen en weer teruggaan naar Premium Comfort. Er blijven vanaf April 2015 dus 3 klassen, Premium, Comfort en Economy over.

De route naar Miami en Florida wordt tot en met eind oktober gewoon door Arke gevlogen, daarna gaat Jetair deze route vliegen met hun 767 toestel. Dit is voorlopig tot mei 2015 het geval. Gedurende die periode is de Premiumclasse of Star Classe niet beschikbaar, deze komt in april pas weer beschikbaar als Jetair de machine van Arkefly gaat overnemen.

Over de zitplaatsen in economy en comfort. De plaatsen zijn in beide klassen net zo breed. Zit geen verschil tussen. Wel in beenruimte voor je.
Overigens is economy in ArkeFly slechts 2,5cm minder beenruimte dan Economy bij bv KLM of Delta Airlines.. Comfort heeft qua beenruimte dan wel weer 7,5 cm meer beenruimte als de standaard economystoel bij genoemde maatschappijen. Wel zijn de stoelen in de 767 met wingletvariant smaller dan in de zonder wingletvariant bij Arke. Ook de wingletvariant van Jetair heeft wat bredere stoelen.

b767-300er
02-08-14, 19:35
O Ja, helemaal vergeten, de eerste dreamliner is binnen, de 2e boeing 787 komt eind december 2014 en de 3e boeing 787 komt eind april 2015

José
02-08-14, 20:00
Vanaf het winterseizoen is de route als volgt:
maandags: Amsterdam-Brussel-Miami-Brussel-Amsterdam
vrijdags: Amsterdam-Orlando-Miami-Brussel-Miami-Orlando-Amsterdam.
.
Ben echt benieuwd of dit zo blijft als er een tijdje op deze manier gevlogen word. Vind het een nogal omslachtige route. Wel lekker als je op Sanford vliegt dat dit dan echt een directe vlucht heen en terug is. Afgelopen juni 12 uur in het toestel gezeten van Orlando via Miami naar Amsterdam. Tussenstop duurde erg lang in Miami en moesten blijven zitten in het toestel mochten niet even de benen strekken door in het gangpad te staan of te lopen.

b767-300er
02-08-14, 20:59
Wat is er omslachtig aan. Uit crew en vlootoogpunt is deze route juist niet omslachtig. Vandaar ook de keuze ervoor.

Fitzroy
02-08-14, 22:29
Als je vanuit Amsterdam naar Miami wilt vind ik het wel omslachtig. Voorheen had je maar 1 tussenlanding op Sanford en nu ook terug op Brussel of all places. Voelt omslachtig en zou voor mij een reden kunnen zijn niet meer met hen te vliegen.

José
02-08-14, 22:54
Ja, zo zie ik dat ook. Vraag me ook echt af of dit zo blijft, ArkeFly veranderd ook regelmatig de vertrek tijden. De tijd zal het leren.:cool:

Mick
03-08-14, 15:23
@Fitzroy, dat zou dan op vrijdag/zaterdag kunnen toch?

@b767, duidelijk overzicht, bedankt! Weet je of ook de binnenkant van de 767's nog vernieuwd wordt qua interieur? Of spuiten ze alleen de buitenkant in de nieuwe kleurstelling/logo's?

b767-300er
03-08-14, 16:13
Zoals je kunt lezen gaan alle 767's op 1 na eruit en zullen die rond april 2015 verdwenen zijn. De enige die blijft is de PH-OYI. Deze is al gespoten aan de buitenkant en zal in de cabine ook nog wat opgeknapt gaan worden. Echter vanaf April 2015 worden daarmee geen lange afstandsvluchten meer gevlogen.

Idd Mick, op vrijdag/zaterdag kan je zonder Brussel aan te doen terug naar Amsterdam. Er is gekozen voor via Sanford omdat 75% van de passagiers in Sanford van bord gaat of aan boord komt. Miami is zowiezo niet zonder tussenstop te bereiken vanaf Amsterdam, ook niet met een andere maatschappij.

Cindy1969
03-08-14, 18:46
Denk dat na de inzet van de nieuwe toestellen de kans klein is dat er nog stunts komen qua prijzen. Hopelijk voor die tijd nog wel, zou graag januari/februari naar Florida willen. Vorig jaar ticket voor EUR 279,= geboekt, die kwamen omstreeks september in de aanbieding. Houd de site met argusogen in de gaten :D

Fitzroy
03-08-14, 19:09
Amsterdam-Miami-Amsterdam was maar met een tussenstop, alleen op de heenweg op Sanford. Nu wordt dat met 2 tussenstops, zowel heen- als terug. Omslachtig dus ...

b767-300er
03-08-14, 20:02
Moah, bestaan er betere opties dan qua verbindingen? (heb het niet over maatschappij)
Andere verbindingen hebben allemaal 1 overstap heen en 1 overstap terug. Kost meer tijd omdat je dan zowiezo het vliegtuig uit moet. Nu kan je op de terugweg vaak blijven zitten.

Fitzroy
03-08-14, 21:00
Ik denk dat Air Berlin een goede optie wordt voor ons. Düsseldorf - Miami non stop. Er is ook nog een vlucht rechtstreeks naar Fort Myers. Maar geen ArkeFly meer.

Mick
04-08-14, 08:11
Vanaf april 2015 dus alleen nog de PH-OYJ op Florida? We zullen het gaan beleven op 1 mei! ;-)

Is het niet typisch dat ArkeFly gewoon premium comfort aanbiedt op hun site voor komende winter, terwijl dat niet beschikbaar is in het JetAir toestel...?

b767-300er
04-08-14, 21:41
Vanaf april 2015 dus alleen nog de PH-OYJ op Florida? We zullen het gaan beleven op 1 mei! ;-)

Is het niet typisch dat ArkeFly gewoon premium comfort aanbiedt op hun site voor komende winter, terwijl dat niet beschikbaar is in het JetAir toestel...?
als de dreamliner nummer 3 op tijd is zal de PHOYJ naar Jetair gaan en dat de enige machine zijn die de Florida route voor haar rekening neemt, behalve tijdens onderhoud oid. PHOYJ zal dan een Belgische registratie (kenteken) krijgen, beginnend met OO- .

Zeker typisch van de premium. Bij welke data bieden ze wel premium comfort aan dan deze winter naar Florida?
want ik zie het nergens staan. Dan kijk ik meteen even een en ander na in de systemen hier.
(ps. Winter loopt van grofweg laatste weekeinde oktober tot laatste weekeinde maart)

Mick
04-08-14, 22:07
Bijvoorbeeld retour Miami, 6 maart heen, 14 maart terug. (Maar inderdaad januari/februari niet, maar ik kan op de arkefly site niet zien of dat "uitverkocht" is, of dat 't niet wordt aangeboden)