PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)



Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8

Ebelix
20-05-13, 22:14
Absoluut. 24 inch komt eerder in buurt;-)

corrus
21-05-13, 08:51
19 inch. Ruim 48cm. Voor de B767 in ieder geval. Voor de 787 weet ik het nog niet.
Da's niet veel... voor een Star Class... Welke zij zélf vergelijken met een Business Class...
In Business heb ik 21 inch in een 767 en in een 777 zelfs 23 inch..
Het is en blijft dus behelpen bij ArkeFly... jammer...

Ritchie
21-05-13, 09:39
ach.. als je op je trip of van te voren 2 a 3 kg afvalt, is die 19 inch niet te krap ;)

corrus
21-05-13, 12:01
19 inch is voor Economy seat (B767) welke 17 inch breed is maar voor een "socalled" Business écht veel te smal.

b767-300er
21-05-13, 19:01
Tsja. Anders krijg je geen 6 stoelen op 1 rij in een 767.

Verder. Zo lang de toeslag slechts zon 300 euro is is het een schijntje vergeleken met de businessclass van bv een KLM, waar je al snel 1500 toeslag pp betaald....

het blijft tenslotte een vakantievlieger. 787 heb ik geen specs van.

JKG
21-05-13, 20:15
Note to self: NOOIT meer met Arkefly vliegen.

Ik ben zondagavond teruggekomen uit Mexico, maar als de vluchten van dat toestel hetzelfde zijn als naar Florida, nou, berg je dan maar.
Altijd vertragingen, frisdrank moet je voor betalen en dan die achterlijke media spelers... ik heb wel eens zitten zeuren over United, maar dat valt dan allemaal nog wel mee.
Omdat ze zo'n kleine speler zijn op de markt mogen ze bij een klein probleem meteen achteraan aansluiten omdat ze hun tijdslot hebben gemist, met als resultaat een paar uur vertraging elke keer. De dag voor vertrek wisten ze alweer ruim 3 1/2u te vertragen, wat uiteindelijk 4 1/2u werd.
En het Engels van de cabin crew is soms ook lachwekkend.. je mag geen 'diary' Cuba mee in nemen (tussenstopje)... dus al die Engels-talige passagiers hun dagboeken achterlaten in het vliegtuig ipv 'dairy'. :) Ook de piloot had wat moeite met oost en west uit elkaar te houden, maar gelukkig kwamen we wel thuis. :)

En geen seatcovers op de toch al vieze toiletten. Ik zal hier nog eens wat ervaringen van jullie doorlezen naar Florida. Maar doe mij maar één van de grote jongens die geen last hebben van tijdsloten.

edit; en ik vergeet te zetten dat als je gaat betalen voor je stoel, je 'm niet eens gegarandeerd hebt met een tussenstop. Wij waren dus onze betaalde stoelen kwijt op de heenvlucht nadat we even waren gestopt om wat mensen op te halen in Cuba en bij te tanken. Nog even kijken of ze dat gedeeltelijk terug willen betalen, het gaat niet om veel, maar als zij raar doen, kan ik het ook.

b767-300er
22-05-13, 06:56
Vwb je laatste opmerking over je stoelen...
dat staat netjes in de voorwaarden en de FAQ's van de stoelreservering.
Stoelreservering is geldig tot de eerste bestemming met een 3 hoeksvlucht en op de terugreis geldig vanaf de 2e bestemming. Daartussen is het free seating. Zie ook :
FAQ (http://www.arkefly.nl/klantenservice.aspx?_r=UWhoUWFwcXhNaG5YYHpsAREzPCQ 9O2wLDzk3FjQsEyURLjABNG4GIRIXLwcjNCklFHQNDSFzcAgaK DwQPSsuK08%3d&FaqNodeId=9024)
voor de rest 100% met je eens dat eea niet te vergelijken is met een major airline. Eerder met Ryanair qua service.
Ik boek daarom altijd premium. Dan is de service en de zitplaatsen in ieder geval een stuk beter.
helaas is Arke monopolist op de Cancun route vanaf Amsterdam zonder overstap. En dat is mij altijd nog meer waard dan ergens een overstap hebben. Voor een vakantievlucht prima te doen
welke data vloog u?

JKG
22-05-13, 10:57
Ik heb de voorwaarden dus niet goed gelezen, al zijn dit ook bizarre voorwaarden voor een stoelreservering. Op de heenweg was er een tussenstop op Varadero en was ik daarna deze reservering dus kwijt. Vanwege een knieprobleem wil ik graag mijn linkerbeen in het gangpad kunnen doen (dit kan heel goed onder de stoelleuning van je voorganger, karretjes en mensen kunnen er probleemloos langs). Dus eigenlijk zijn maar 2 plaatsen ideaal; aan de rechterzijde toestel op de linkerstoel of in het midden en dan de meest linkse stoel.
Of gewoon comfort of premium nemen zodat je iets meer je benen kan strekken.

We vlogen op 6 mei heen, op 18 mei terug (alhoewel het technisch 19 mei was, want het werd uiteindelijk 01.30u voor we opstegen).

Maargoed, met die voorwaarden heb ik dus weinig te klagen bij Arke, want het staat in de voorwaarden.
Vliegen zonder overstap is lekker, maar af en toe de pootjes strekken is ook niet verkeerd. Maar het scheelt inderdaad wel tijd.
Maar ik denk dat ik vaker naar Amerika vlieg dan naar Mexico, dus ik laat Arke even voor wat het is. Ook jammer dat ze op Facebook je lekker maken met nasi, saté en kroepoek en dat je dat niet krijgt tijdens de vlucht als avondeten, maar dat je dit moet kopen voor 8 euro. Dan ga ik thuis wel naar de Chinees. :cool:

Maargoed, er valt altijd wel wat te klagen en we zijn natuurlijk Nederlanders. Feit blijft dat we wel goed van en naar Mexico kwamen. Met de boot duurde het vroeger veel langer en was de service waarschijnlijk ook heel anders.

captain-oats
22-05-13, 14:10
Warme maaltijd kopen voor 8 euro? Ik dacht dat dit bij lange vluchten (Naar the USA, Mexico etc) inbegrepen was. Heb zelf al 2x gevlogen naar Orlando met ArkeFly, en heb gewoon 1 warme maaltijd pp gekregen? (Economy class)

corrus
22-05-13, 17:30
Warme maaltijd kopen voor 8 euro? Ik dacht dat dit bij lange vluchten (Naar the USA, Mexico etc) inbegrepen was.
Dat schrijft ie ook niet... :rolleyes:

captain-oats
22-05-13, 17:48
Dan heb ik t verkeerd begrepen, mijn excuses

b767-300er
22-05-13, 18:27
Tsja. Bizarre voorwaarden of niet vwb de stoelreservering, het is niet zo dat het kleine lettertjes zijn.
Ze hebben slechts een voorwaarde of 5.

Voor een vakantievlucht vind ik ArkeFly prima. Verstand op 0 en gaan en dat je moet betalen voor je extra drankje zo be it. Vliegtuigeten is zowiezo zelden goed te eten dus daar mis ik niks aan. Met een uurtje of 13 (voor Mexico) ben je al op je bestemming. Even doorbijten denk ik altijd maar

knaapje
22-05-13, 18:39
Ik ga er vanuit dat het net als bus, tram, trein openbaar vervoer is. Het brengt je min of meer op tijd en niet al te comfortabel, vrij goedkoop van A naar B. Eten en drinken kan je ervoor, tussendoor en erna kopen.

captain-oats
22-05-13, 19:53
Dat is ook de reden waarom ik al 2x met ArkeFly heb gevlogen, en in september weer met ArkeFly ga.
Het is voor mij persoonlijk het gemak van het niet overstappen (ondanks de tussenlanding in Miami) en het feit dat Sanford een kleine, prettige vliegveld is. Bovendien vliegt ArkeFly met boeing 767 wat een config. heeft van 2-3/4-2, zodat ik samen met mijn vriend rustig kan zitten op een rijtje van 2 stoelen bij het raam. Ideaal.
Dat je 1x eten en frisdrank krijgt valt mee te leven, rest van de vlucht moet je betalen voor frisdrank en kleine versnaperingen, maar water blijft gratis, en tijdens een vlucht drink ik persoonlijk graag alleen water, komt goed uit :)
Als je de kleine lettertjes van te voren leest (dat je maar 1x een maaltijd krijgt, dat een stoel reserveren geld kost) ben je goed voorbereid en kan er niks tegen vallen.

Cindy1969
22-05-13, 22:28
Mij beviel vorig jaar Arke ook heel goed. Had het ergste verwacht, maar viel 100% mee. Dit jaar met United gevlogen, maar mij viel de overstap heel erg tegen, vlieg dan liever "rechtstreeks". De overstap in Miami duurt ook maar even.
Het entertainmentsysteem vond ik fijner bij Arke, het vliegveld Sanford, en het moeten betalen voor wat drinken vind ik ook geen probleem. Dus als ik een volgende keer weer naar Florida ga, wordt dat waarschijnlijk weer met Arke.

Ritchie
22-05-13, 22:46
Wij hebben ook zitten denken aan Arke, alleen maar omdat ze rechtstreeks vliegen, echter Arke is toch een stuk duurder dan een aantal andere maatschappijen

Cindy1969
23-05-13, 11:15
Je moet een beetje mazzel hebben bij Arke, soms hebben ze aanbiedingen voor EUR 399 voor een ticket.
Had zelf vorig jaar een pakketreis geboekt bij Arke, vlucht en hotel, dat viel toen ook erg mee.
Waarschijnlijk zit Florida er voor mij niet in komend jaar, vanwege verhuizing en andere auto nodig hebben, maar ik hou toch tegen die tijd
de aanbiedingen even in de gaten ;)

captain-oats
23-05-13, 16:19
ArkeFly is qua losse ticket soms goedkoper, maar inderdaad, als je goed zoekt bij andere airlines kan je goedkopere tickets scoren (United, KLM) en is ArkeFly juist prijziger.
Echter is Arkefly in combinatie met een pakketreis (dus hotel en auto) juist goedkoper dan een losse ticket.

JKG
25-05-13, 20:46
Frisdrank bij Arke naar Amerika 1x gratis? Naar Mexico krijg je het dus 0x gratis. Wat ik ook slecht vond, is dat ze 's nachts avondeten gingen serveren. Officieel hadden we om 22.20u moeten vliegen, dat werd 01.30u, en dan willen ze om 02.30u avondeten serveren... had dan gewoon in de ochtend 2 uur voor de landing een ontbijtje gegeven, maar blijkbaar hadden ze dat uit NL niet meegenomen. Maar dan nog, om 22.20u heeft iedereen wel gegeten.

Die voorwaarden van de stoelen stonden er niet duidelijk op toen ik ze ging reserveren, of enkel een linkje naar de voorwaarden, maar die dikke letters waren in elk geval verscholen achter een link. Ik ingelogd en toen die extra services besteld.

Dat ze rechtstreeks vliegen is erg fijn, maar met vertragingen erbij maakt het geen fluit uit of je nou een overstap hebt of niet, je bent dan ongeveer dezelfde tijd kwijt alleen kan je dan even je beentjes strekken en een stukje lopen. Ik zie ook graag een rechtstreekse United vlucht naar Orlando of Miami, maarja, geen hubs daar. :)
Aangezien het dit keer een pakket was, weet ik niet wat de tickets hebben gekost naar Mexico in vergelijking met een andere vluchtmaatschappij, waarschijnlijk zal het wel goedkoper zijn dan een ander die wel wat meer tijdens de vlucht kan aanbieden en daar betaal ik in de toekomst dan ook wel weer voor.

Toch blij dat er ook mensen zijn die heel tevreden over Arke zijn. Het is maar net hoe het gaat, want de laatste keer United was ook niet om over naar huis te schrijven, tot annuleringen van stoelen en vluchten aan toe doordat een of andere miep onze verdere vluchten (incl. terugvluchten) had geannuleerd, omdat we een aansluitende vlucht hadden gemist door een rij van twee-en-een-half-uur dankzij de vrienden van de TSA.

Ik zag dat United nu ook stoelen in First en Business heeft die 180 graden plat kunnen, of wel zoals een bed. Ik ga alvast sparen!!! :o

b767-300er
25-05-13, 21:27
Heb jij bij het eten niks te drinken gehad dan?
Dat zou wel heel slecht zijn!

JKG
26-05-13, 15:54
Jawel, maar geen frisdrank... water, appelsap of jus d'orange. Ik meen dat koffie en thee ook gratis zijn, maar beide drink ik niet.
Maar het eten was verder prima, rijst, kip en zoetzure saus.. het andere was meen ik een pasta. Ik had alleen natuurlijk liever de saté en kroepoek ipv zoetzure saus, omdat ze hier zo mee liepen te pochen op Facebook, maar wat bleek dat dat dus geen maaltijd is maar je daar dus 8 euro voor moest ophoesten later tijdens de vlucht. Alsof je daarna nog zin hebt in een hele maaltijd. Ik niet.
Overigens vroeg ik er nog wel naar, ze hadden het blijkbaar voorheen wel en het komt er ook wel weer standaard in. Maar nu moest je er dus blijkbaar voor betalen... (en ze hadden het dus gewoon aan boord).

Ik ben gewoon verpest door United, had ik voor het eerst transatlantisch gevlogen met Arke, dan had ik dit alles normaal gevonden. :)
En het blijft altijd mooi hoe Nederlanders altijd blijven klappen bij een landing. ;)

b767-300er
26-05-13, 17:34
Klappen bij de landing? Dat heb ik de laatste 15 jaar niet meer meegemaakt. Ook niet bij ArkeFly (3X perjaar)

Cindy1969
26-05-13, 21:14
Nee, dat heb ik ook al jaren niet meer meegemaakt haha! Vlieg ook bijna elk jaar een keer met Transavia naar Griekenland ofzo, maar dat is echt jaren geleden dat mensen gingen klappen.
En mijn eerste transatlantische vlucht was idd met Arke :D
Wellicht had ik nu ook gewoon pech met United, het was een oud toestel en vond het entertainment systeem echt waardeloos. En vloog Economy, en vorig jaar met Arke Comfort Class, dat scheelt ook natuurlijk.
Alhoewel ik het bij United dan wel weer fijn vond dat het toestel maar half vol was, en ik op de heenweg 3 stoelen voor mezelf had en op de terugweg 2 stoelen bij het raam voor mezelf had.

76-er
26-05-13, 21:15
Klappen bij de landing?

Zeker veel turbulentie gehad tijdens de vlucht.. :D

JKG
26-05-13, 21:20
Totaal geen turbulentie. Je moet ook wel economy vliegen om het klappen te kunnen horen hoor. :)
En wat totaal anders is, wat ik ook al bij Transavia opmerkte, is dat zodra je de stoelriemen na het opstijgen los mag doen, iedereen ze ook echt los doet
en niet meer vast maakt tot de landing, waar ze bij United er redelijk op hameren om 'm altijd toch maar wel vast te hebben voor onverwachte turbulentie. Ik heb 'm dus ook altijd wel vast als ik probeer te slapen, hoeven ze me ook niet wakker te maken als het wel een keer nodig is.

Ohja en geen seatcovers bij Arke. Moet ik ze zelf maken van toiletpapier.. want no way dat ik er zo op ga zitten. Maar volgens mij had ik dit laatste al gezegd.. :)

b767-300er
27-05-13, 17:57
Vandaar dat ik dat nooit hoor. Economy is achterin, ik zit meestal gewoon voorin :D
ook ik heb de gehele vlucht mijn gordels om. Altijd.

btw. Van de week met transavia naar Valencia gelogen. Daar hoef je geen gordel om zo klem zit je....
en een hoofdsteun ter hoogtevan je schouderbladen.....

JKG
27-05-13, 22:03
Maar dat zijn gelukkig maar 2 uurtjes. :P
Daar zit je echt als sardientjes, ja. En met je neus bijna op de hoofdsteun van je voorganger.
Ach, economy of premium bij Arke valt gelukkig nog mee in prijs... bij United is er een flink verschil tussen economy of first class/business class.

marlenes
02-06-13, 20:49
Er komt nu per april 2014 arke fly star class, 1.10m beenruimte 40kg ruimbagage en 7 kg handbagage..... prijzen zijn volgens mij nog niet bekend?

b767-300er
02-06-13, 22:02
Zie pagina 100. 2e post van boven.
De vanafprijs wordt 330 euro per persoon per enkele reis

JKG
06-06-13, 16:44
7kg handbagage? Dat wegen ze toch niet... en het is maar net de vraag of je zelf 7kg mee wilt zeulen natuurlijk.
Naar aanleiding van mijn klacht met die stoelreserveringen, waaruit hier al is gebleken dat ik gewoon voortaan beter moet lezen, heb ik van Arke als nog een brief gehad
dat ze de klacht gaan behandelen en er binnen 4 weken op terug te komen. Ben benieuwd of het antwoord nog anders zal zijn dan hier. :)

b767-300er
06-06-13, 20:26
Mijn handbagage weegt altijd een kilo of 12 (ben fotograaf als hobby)
Bij economy wordt er wel gewogen, met name op de buitenlandse velden.
In de Premium Classe wordt nu ook niet gewogen.

Innieminnie
06-06-13, 20:58
12 kilo valt nog mee. Mijn laatste vlucht aan handbagage was 20 kilo alleen al aan foto apparatuur(waaronder 3 body's, 2 gewone camera's, 2 batterygrips, 8 lenzen&4 opladers). Maar dit was ivm foto opdracht in buitenland. Dit kan je dus ook niet zomaar meenemen als handbagage(je moet het oa kunnen aantonen waarom je zoveel meeneemt). Bij mij werd er ook helemaal niet op gecontroleerd of gewogen. Maar dit laatste is ook geluk hebben. En dit is niet alleen bij Arke zo, maar bij elke maatschappij. Binnen de EU mag je dus ook meer foto apparatuur meenemen zonder problemen, terwijl je voor dezelfde dingen&gewicht buiten de EU al problemen kan hebben. Dit is ook een reden waarom je bijvoorbeeld van al je apparatuur iets van bonnetjes bij je moet hebben om aan te kunnen tonen dat je het hier gekocht hebt, zeker als je veel aan apparatuur meeneemt(binnen de EU is dit overigens geen probleem).

Maar iemand met een klein kind zal ook meer handbagage bij zich hebben dan iemand zonder kinderen. Ze zullen zeker coulant zijn met bepaalde dingen maar er zijn zeker grenzen, ik had mijn apparatuur niet zo gemakkelijk mee naar de VS gekregen als wat ik de laatste keer meegenomen had.

b767-300er
06-06-13, 21:09
Ik heb nooit bonnetjes bij mij, ik heb digitale scans in mijn mailbox zitten. Kan ze direct op mijn iPad laten zien.
Ik beperkt me slechts tot 1 body en een 4 tal lenzen en batterygrip, als ook een gewone compact camera. De rest gaat in de koffer.
Ik geef het nooit van te voren op. Heb ArkeFly in 2006 daar eens over gemaild en een briefje terug gehad dat dat in premium geen probleem was daar er toch niet gewogen wordt.
Dat briefje heb ik altijd nog bij mij.
Onlangs met Transavia gevlogen. Netjes vooraf toestemming gevraagd en gekregen.

rotarynette
07-06-13, 22:46
Wij nemen altijd een stewardessen trolley mee als handbaggage en wordt tot nu toe altijd gewogen,wij reizen comfort classe Arke.Meestal is deze dan ook te zwaar.
Even laptop in de hand en uit het zicht er weer in.

bontkes
16-06-13, 19:59
Ik heb donderdag weer geboekt voor 11 dagen naar Kissimmee Florida. Sinds ik vorig jaar geweest ben ben ik aan Amerika verslaafd geraakt.
Maar ik heb een vraagje over premium comfort van Arkefly
Ik vlieg premium comfort maar is dat werkelijk beter dan comfort class?

b767-300er
16-06-13, 20:04
Ja.
10 kilo meer bagage
meer beenruimte
bredere stoelen
alles inbegrepen (eten en drinken)
aparte check in balie..
Etc etc.

kathy
17-06-13, 09:54
Ja, de stoelen zijn breder, je deelt met minder mensen het toilet. Service is uitgebreider, je zit voor in het vliegtuig wat bij het uitstappen ideaal is. Wij zijn met diverse maatschappijen gevlogen en in januari voor het eerst met ArkeFly en ik kan je zeggen dat we enkel nog met ArkeFly naar Orlando gaan vliegen. Je krijgt een nachtsetje met oogdoekje, oorpluggen, sokken, tandenborstel etc. op de terugweg. Het uur dat je moet wachten in het vliegtuig in Miami is ietwat lastig maar beter dan dat je eruit moet en later weer in moet stappen. De stoelen zelf kunnen niet veel verder naar achteren (zeker niet plat zoals bij een business class) maar al met al vonden bij de Premium het geld wel waard in vergelijking met de comfort.(die we heen hadden)

Het vliegveld is dan wel Sanford, een uurtje rijden voor Disneyworld terwijl Orlando International een half uur rijden is maar het is een veel kleiner vliegveld. Bij het weggaan of je dan ook echt niet die 3 uur van te voren aanwezig te zijn, twee uur maximaal is voldoende. Ook het ophalen van de huurauto is minder hectisch dan bij Orlando en terug komende op ArkeFly de service is echt goed.

bontkes
17-06-13, 13:09
Dank je wel Kathy en b767-300er voor de antwoorden

Bieg
17-06-13, 14:52
Ik heb vorige week maandag voor het eerst met ArkeFly gevlogen (Economy Comfort) en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de service en kwaliteit! Eten en drinken was prima verzorgd en het personeel was erg aardig en vrolijk.
Ik moest alleen wel lachen want er werd omgeroepen dat de passagiers die doorvlogen naar Miami als eerste het vliegtuig mochten verlaten en het halve vliegtuig leegliep :). Volgens mij ging de helft daarvan echt niet doorvliegen want ik zag er een paar bij de uitgang lopen, typisch Nederlands! Overigens vroeg het personeel bij de uitgang wel of je doorvloog maar ze controleerden je ticket niet ;). Ben benieuwd hoe de terugreis vanavond verloopt....... Verslag volgt.

captain-oats
17-06-13, 18:26
Heel erg bekend, beide keren toen ik met Arkefly vloog liep het hele vliegtuig ook zowat leeg toen er omgeroepen werd dat de passagiers richting Miami als eerste eruit mochten. En vervolgens zie je de helft van de mensen bij de bagageband voor Orlando staan! :D
Terugreis verloopt minder chaotisch vanaf Orlando. De passagiers die naar Amsterdam vliegen mogen eerst instappen en dan plaatsnemen op hun gereserveerde seats voor de vlucht Orlando-Amsterdam, daarna moeten de passagiers richting Miami (die ook in Sanford zijn uitgestapt) plaats nemen op de stoelen die nog vrij zijn. Zodat de passagiers richting Amsterdam in Miami in het vliegtuig kunnen blijven zitten (dit is ook sinds ''kort'', vroeger moest iedereen in Miami er wederom uit)

Hans van Demen
18-06-13, 15:52
Heel erg bekend, beide keren toen ik met Arkefly vloog liep het hele vliegtuig ook zowat leeg toen er omgeroepen werd dat de passagiers richting Miami als eerste eruit mochten. En vervolgens zie je de helft van de mensen bij de bagageband voor Orlando staan! :D


Volgens mij wordt alle bagage gelost op Sanford, als je doorvliegt naar Miami moet je daarna opnieuw je bagage incheken.

captain-oats
18-06-13, 16:10
Klopt maar je hebt 2 bagagebanden bij Sanford na de paspoortcontrole nadat je t vliegtuig bent uitgestapt... 1 met bagage voor passagiers van Orlando en 1 voor Miami. En ja als je richting Miami gaat moet je je bagage opnieuw inchecken

Ta2 Gerrit
18-06-13, 19:22
Begrijp ik dan goed dat het laatste deel v/d vlucht als binnenlands wordt beschouwd en je in Miami niet meer langs C&I hoeft ?

captain-oats
18-06-13, 20:41
Yes. Het is hetzelfde als bij een overstap. Alleen vanaf Orlando naar Miami vlieg je met hetzelfde vliegtuig, dus dan noemen ze het een ''tussenlanding''
Je moet bij Orlando eruit (Point of Entry) ongeacht je bestemming. Als je daarna verder vliegt gaat naar Miami en je stapt uit bij Miami kan je zo het vliegveld verlaten :)

bontkes
18-06-13, 20:46
Vorig jaar moesten we in Maimi het vliegtuig uit. Is dat nog steeds zo of kan je nu blijven zitten?

captain-oats
18-06-13, 21:02
Een vriend van mij is laatst met Arke naar Orlando gegaan. Op de terugreis mochten ze blijven zitten in Miami. In Orlando moesten de passagiers richting Amsterdam plaats nemen op de gereserveerde stoelen (stoelnummer wat op je boardingpass staat) en moesten de passagiers richting Miami plaatszitten op de stoelen die nog vrij waren. Maar weet niet of dit de norm is :)

Ta2 Gerrit
18-06-13, 21:12
Yes. Het is hetzelfde als bij een overstap. Alleen vanaf Orlando naar Miami vlieg je met hetzelfde vliegtuig, dus dan noemen ze het een ''tussenlanding''
Je moet bij Orlando eruit (Point of Entry) ongeacht je bestemming. Als je daarna verder vliegt gaat naar Miami en je stapt uit bij Miami kan je zo het vliegveld verlaten :)

Dank je. Kennissen van mij vliegen over een paar weken naar Miami met Arkefly, en voor hun is alles nieuw. Ik heb ze al met heel veel kunnen helpen/adviseren, maar van Arkefly weet ik helemaal niets, dus kan ik ze met dit nieuws weer verblijden. Dan is aankomsttijd dus ook echt aankomsttijd.

jarjarbinks
18-06-13, 21:14
Terug is meestal niet het probleem. Heen naar Florida moet je zover ik weet altijd waar je de eerste keer land in USA eerst door Emigratie heen. Dus altijd eruit en dan terug in het vliegtuig. Terug hoef dat niet meer en kan je blijven zitten.

betsydijkstra
18-06-13, 22:40
Handig om te weten dat wij dus op 12/8 in Orlando eruit moeten, door C&I en weer terug het vliegtuig in door naar Miami. Het is in Orlando vast niet zo druk bij C&I dan in Miami...dat scheelt weer (zeker als je daar om 21.15 uur lokale tijd redelijk verreist aankomt):)

b767-300er
19-06-13, 09:25
Een vriend van mij is laatst met Arke naar Orlando gegaan. Op de terugreis mochten ze blijven zitten in Miami. In Orlando moesten de passagiers richting Amsterdam plaats nemen op de gereserveerde stoelen (stoelnummer wat op je boardingpass staat) en moesten de passagiers richting Miami plaatszitten op de stoelen die nog vrij waren. Maar weet niet of dit de norm is :)

Dit is nog steeds zo en is nu de vaste procedure voor deze ArkeFly vlucht.
Als je in Orlando opstapt hoef je het toestel in Miami niet meer uit. Crewwissel is ook op SFB sinds deze verandering.

Bieg
20-06-13, 22:31
Handig om te weten dat wij dus op 12/8 in Orlando eruit moeten, door C&I en weer terug het vliegtuig in door naar Miami. Het is in Orlando vast niet zo druk bij C&I dan in Miami...dat scheelt weer (zeker als je daar om 21.15 uur lokale tijd redelijk verreist aankomt):)

Het is inderdaad op Orlando Sanford niet zo heel erg druk. Bovendien mogen de mensen die doorvliegen naar Miami als eerste het vliegtuig uit en staan dus vooraan bij Emigratie. Toen ik er 10 juni was waren we bovendien het enige vliegtuig dat aankwam dus dat ging helemaal lekker snel :). Overigens is Sanford een heel klein vliegveld dus je weet precies waar je naartoe moet gaan.....

abreukel
21-06-13, 15:32
Sorry. Maar als ik het goed begrijp is een vlucht met Arke naar Orlando soms met een tussenstop in Miami?

theovg
21-06-13, 16:39
Vanaf Amsterdam rechtstreeks naar Orlando en terug van Orlando altijd een tussenstop in Miami.

KiekenMich
21-06-13, 20:13
Wij hebben dus via Arke een vlucht geboekt van Amsterdam- Orlando en 21 dagen later van Miami- Amsterdam. Dan heb je geen tussenstops..

oma van tijn
22-06-13, 02:43
grappig al die lovende woorden. Onze dochter en schoonzoon en kleindochter hebben met Arkefly gevlogen economy comfort en beide vinden het knap waardeloos. Het personeel maar ook de service er was niet eens een dekentje aan boord voor een kindje van 16 maanden.
Ik heb zelf ook niet te spreken over Arkefly. Onze dochter had een auto gehuurd op Sandford Triffty, dat was echt niet zo gereed. het wachten (gasten) moet buiten gebeuren....

captain-oats
22-06-13, 05:41
Jammer dat ze er geen goede ervaringen mee hebben.
Maar wat heeft Arkefly te maken met thrifthy Car Rental? Zodra je het vliegtuig uitstapt heeft Arkefly haar plicht gedaan en is niet verantwoordelijk voor het verloop van je vakantie :)

Sniper
22-06-13, 10:22
Jammer inderdaad van sommige reactie`s en/of ervaringen op internet. Zelf afgelopen voorjaar met het gezin naar Orlando Sandford gevlogen met Arkefly. Ook ik had allemaal spookverhalen gelezen/gehoort, hier en op andere forums. Wel, wij hebben alleen maar lof over Arkefly!! Super service, aparte kindermaaltijden voor de jongsten, speeltjes, ijsjes enz enz. Een hele aardige en hulpvaardige bemanning, meer dan genoeg beenruimte (ook in Economy, en ik ben meer dan 1.90 mtr) en schone wc`s. Totaal niets te klagen, en eerlijk gezegt snap ik sommige reactie`s dan ook niet, ik kan me namelijk niet voorstellen dat de ene vlucht zo verschilt van de andere. Ik denk eerder (met alle respect) dat sommigen gewoon te hoge verwachtingen hebben van een prijsvechter zoals Arkefly. Ben je luxe gewent, dan moet je gewoon bij bv KLM blijven, maar ja daar betaal je wel even wat meer:cool:
Typisch weer Nederlands, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten:p:D

Bieg
22-06-13, 17:16
Je hebt gelijk Sniper! Ik was inderdaad ook wat huiverig na alle verhalen maar het is mij ook goed bevallen. Het personeel was vriendelijk, eten goed te doen (behalve de tosti op de terugweg, die was ronduit smerig :) ). En inderdaad, als je luxe wilt betaal je daar meer voor....
Wat ik alleen jammer vind is dat ze in de schoolvakanties echt heel duur zijn, ga je buiten die periode dan vlieg je voor heel weinig! Bijkomend voordeel vind ik overigens wel dat ze landen op Sanford. Omdat het een klein vliegveld is ben je overal zo doorheen.

José
22-06-13, 19:08
Ook wij hebben vorig jaar met ArkeFly gevlogen in de comfort class en dat was prima. Afgelopen mei hadden we een fly -drive via Arke geboekt (vlucht & auto) deze vakantie moesten we annuleren maar hebben toen gelijk weer voor september geboekt. We hebben wel annulerings kosten moeten betalen maar ze hebben onze vlucht gelijk omgeboekt zodat de "schade" beperkt bleef. Alles echt super geregeld doorArkefly :up:

Mattie
23-06-13, 11:49
Sorry. Maar als ik het goed begrijp is een vlucht met Arke naar Orlando soms met een tussenstop in Miami?

Ze vliegen in een soort driehoek:

Amsterdam (AMS) -> Orlando (SFB) -> Miami (MIA) -> Amsterdam (AMS)

Dus: van AMS -> SFB : geen tussenstop
AMS -> MIA : tussenstop in SFB

SFB -> AMS : tussenstop in MIA
MIA -> AMS : geen tussenstop

Dit is ook de reden dat ik heen via SFB vlieg en terug via MIA :D

Sniper
24-06-13, 10:05
Wat ik alleen jammer vind is dat ze in de schoolvakanties echt heel duur zijn, ga je buiten die periode dan vlieg je voor heel weinig! Bijkomend voordeel vind ik overigens wel dat ze landen op Sanford. Omdat het een klein vliegveld is ben je overal zo doorheen.

Mijn vrouw is onderneemster, dus wij kunnen (deels) buiten de schoolvakantie`s (een week eerder eigenlijk) vakantie nemen, de school doet daar niet moeilijk over.
En wat betreft Sanford, een mooi klein vliegveld waar je snel in en uit kunt checken, echt IDEAAL!!:cool:

JKG
27-06-13, 20:51
Van de week kreeg ik antwoord terug op mijn klacht per email over de stoelen en over dat er bij het hotel niets bekend was over onze huwelijksreis (dan krijg je super chique je kamer romantisch gemaakt incl. champagne, taart en de jacuzzi gevuld met warm water en rozenblaadjes etc.).

Van die stoelen heb ik eigenlijk nergens recht op en mijn klacht ging ook helemaal niet zo zeer over dat het hotel het niet wist, want ik ben zelf mondig genoeg en dat kwam uiteindelijk nog goed, maar toch nog wel mooi een bloemenbon van 15 euro gekregen van Arke. Toch netjes, nergens recht op! Wilde het nog even kwijt... :)

laanvdj
08-07-13, 18:28
Wij hebben net geboekt voor 9 dagen in september:D.
Prijs was €990 voor ons 2, toen ik ging boeken was de prijs ineens €853 incl comfort.
Snel op Nu Boeken geduwd:rolleyes:, helemaal happy.
ben benieuwd hoe het ons bevalt met Arkefly.

captain-oats
09-07-13, 11:18
@laanvdj
Jeetje, wat een superprijs! En dan ook nog eens comfort class.
Welke hotel/villa/resort en wanneer gaan jullie precies? Succes met de voorpret ;)

laanvdj
09-07-13, 12:32
We hebben voor de rest nog niks vast gelegd, is al onze 10e keer. Dus we weten nog niet of we gaan luieren of aktief zijn.
Maar we komen er wel uit:)

José
18-07-13, 12:46
Er word wel wat veranderd nu de starclass erbij komt. Wij mogen mu 35 kilo bagage meenemen in de comfortclass maar dat is inmiddels nog maar 25 kilo. Dat is behoorlijk balen. Gelukkig mogen wij in september nog wel die 35 kilo pp meenemen maar als je nu een ticket boekt is dat nog maar 25 kilo voor dezelfde vlucht.

thelatinworld
18-07-13, 20:33
Als je ziet op http://www.arkefly.nl/travelclasses.aspx dan staat daar dat je bij Comfort Class 35 kg mee mag niet nemen bij vluchten naar de VS. Vanaf 1 april 2014 is het 25 kg. (zie http://www.arkefly.nl/klantenservice.aspx?_r=UWhoUWFwcXVNaG5YYnNsAREzPCQ 9O2wLDzk3FjQsEyURLjABNG4GIRIXLwcjNCklFHQNDSFzcAgaK DwQPSsuK08%3d&FaqNodeId=8912)

Groetjes
Theo

b767-300er
18-07-13, 21:15
Inderdaad. Arkefly trekt nu alle bestemmingen gelijk.

Mattie
19-07-13, 11:46
Inderdaad. Arkefly trekt nu alle bestemmingen gelijk.

Naja niet alles is gelijk:

Op alle vluchten met vertrek tot 1 april 2014
ArkeFly met bestemming Aruba, Bonaire en Curaçao, VS en Canada



Economy Class: max. 25 kilo
Comfort Class: max. 35 kilo
Premium Comfort Class: max. 45 kilo

ArkeFly naar alle bestemmingen uitgezonderd Aruba, Bonaire, Curaçao, VS en Canada


Economy Class: max. 20 kilo
Comfort Class: max. 25 kilo
Premium Comfort Class: max. 30 kilo

Op alle vluchten met vertrek vanaf 1 april 2014
ArkeFly met bestemming Aruba, Bonaire, Curaçao


Economy: max. 25 kilo
Comfort: max. 30 kilo

Premium Comfort Class of Star Class: max. 45 kilo

ArkeFly naar alle bestemmingen uitgezonderd Aruba, Bonaire, Curaçao


Economy: max. 20 kilo
Comfort: max. 25 kilo
Premium Comfort Class: max. 30 kilo

Voorwaarden bagage:


Eén stuk ruimbagage mag maximaal 32 kilo wegen;
De afmetingen van een gewone koffer mogen max. 158 cm (L+B+H) bedragen;
Voor baby’s van 0-2 jaar geldt een maximum van 10 kilo ruimbagage. Daarnaast mag u één paraplubuggy of andere buggy van klein formaat, maxi cosy of easy walker tot maximaal 10 kg gratis meenemen;
U moet betalen voor overbagage;
Rugzakken moet u deugdelijk aanleveren. Wij adviseren u uw rugzak in een zogenaamde rugzaktas te verpakken of in ieder geval de riemen goed vast te maken aan de rugzak, zodat deze niet kunnen blijven steken op de bagageband. Het is niet toegestaan artikelen aan de buitenzijde van de rugzak te bevestigen;
Het is toegestaan om meerdere stukken bagage in te checken per persoon, mits deze voldoen aan bovenstaande eisen.



bron:
http://www.arkefly.nl/klantenservice.aspx?_r=UWhoUWFwcXVNaG5YYnNsAREzPCQ 9O2wLDzk3FjQsEyURLjABNG4GIRIXLwcjNCklFHQNDSFzcAgaK DwQPSsuK08%3d&FaqNodeId=8912

Dus: Aruba, Bonaire en Curaçao is alsnog meer dan 'standaard'.

Blij dat ik in september ga want juist voor die 35 kg (wat best veel is) heb ik gekozen voor comfort classe!

laanvdj
19-07-13, 12:21
Ook nog even na gevraagd bij Arke, inderdaad comfort 35 kilo, mag zelf in meerdere koffers of tassen.

Melissa & Patrick
19-07-13, 18:20
Hebben wij even mazzel! Wij vertrekken 7 maart 2014 en komen 24 maart terug :) Kunnen we nog lekker veel mee terug nemen :D

Cindy1969
19-07-13, 21:39
Pfff wat balen zeg... Vond dit juist 1 van de grootste pluspunten van Arkefly.

mhagman
21-07-13, 00:32
Is inderdaad jammer want de vlucht gisteren is ons goed bevallen, de ruimte in comfort is prima en de wetenschap dat je los kunt gaan met 35 kilo pp was ook een afweging voor ons tijdens de boeking. Gelukkig mogen wij deze terugreis nog wel 35 kilo pp meenemen

bontkes
07-08-13, 18:40
Vanmiddag kon ik mijn stoelen reserveren voor 28 augustus naar Florida. en nu viel het me op, ik vlieg heen met een boeing 767 zonder wingjets en terug met wingjets. Ik zit op beide vluchten op stoel 2A. Is met wingjets een beter vliegtuig?

captain-oats
07-08-13, 18:48
Vanmiddag kon ik mijn stoelen reserveren voor 28 augustus naar Florida. en nu viel het me op, ik vlieg heen met een boeing 767 zonder wingjets en terug met wingjets. Ik zit op beide vluchten op stoel 2A. Is met wingjets een beter vliegtuig?

De vliegtuigen met winglets zijn minder oud dan de vliegtuigen zonder winglets. Winglets (http://nl.wikipedia.org/wiki/Winglet) heeft een brandstofbesparende effect. Alleen zijn de vliegtuigen zonder winglets minder krap (2-3-2 stoelen per rij) en met winglets krapper want meer stoelen per rij. (2-4-2)

b767-300er
07-08-13, 21:30
Gezien deze mede forummer stoel 2A heeft, reist deze premium comfort. Dan is het de vlucht met de wibgletvariant 2-3-2 en de vlucht zonder wingletvariant 2-2-2.

Voor de stoelplategronden kan je ook op deze website (http://www.vliegschemas.nl/arkefly.htm) kijken

bontkes
08-08-13, 17:08
Als ik maar veilig aankom. Ik ben vorig jaar voor het eerst naar Florida geweest en nu ben ik verslaafd geraakt

Melissa & Patrick
12-08-13, 13:21
Hoi!

Even een vraagje: Wij vliegen met Arkefly terug vanaf Orlando. Nu weet ik dat je dan een tussenstop hebt op Miami.
Hoe zit dat dan als je je stoelreservering boekt 3 weken van de te voren. Geldt deze stoelreservering vanaf Orlando alleen naar Miami. Of van Miami naar Amsterdam. Of van Orlando naar Amsterdam?
Anders heeft het in het eerste geval natuurlijk geen zin om die vast te leggen.

Iemand ervaring hiermee?

Groetjes,
Melissa

FrankS
12-08-13, 13:38
Klopt het dat Arkefly vanaf volgend jaar (medio april meen ik) niet meer op maandagen naar Sanford vliegt? Of is het schema gewoon nog niet volledig ingevuld?

captain-oats
12-08-13, 14:49
Van Miami naar Amsterdam :)

jimbo
12-08-13, 16:38
In ons geval, juli 2013 konden wij direct vanaf Sanford gebruik maken van de gereserveerde stoelen. De mensen die op Sanford een tussenstop maakten met als eindbestemming Miami, mochten pas na ons het vliegtuig in en moesten plaatsnemen op de overgebleven vrije plaatsen.....

captain-oats
13-08-13, 16:32
In ons geval, juli 2013 konden wij direct vanaf Sanford gebruik maken van de gereserveerde stoelen. De mensen die op Sanford een tussenstop maakten met als eindbestemming Miami, mochten pas na ons het vliegtuig in en moesten plaatsnemen op de overgebleven vrije plaatsen.....

Klopt, dat is ook de normale gang van zaken. Maar officieel gezien, wat in de kleine lettertjes staat, heb je geen recht op je stoelreservering tussen de 2 bestemmingen (hier dus Orlando naar Miami) Vandaar officieel gezien, je stoelreservering pas geldt vanaf Miami.


Voor vluchten die vanuit Nederland twee bestemmingen aandoen (gecombineerde vluchten), is het traject tussen de twee bestemmingen ‘free-seating’. U heeft op dit tussentraject geen recht op uw stoelreservering.

jimbo
14-08-13, 11:12
Klopt, dat is ook de normale gang van zaken. Maar officieel gezien, wat in de kleine lettertjes staat, heb je geen recht op je stoelreservering tussen de 2 bestemmingen (hier dus Orlando naar Miami) Vandaar officieel gezien, je stoelreservering pas geldt vanaf Miami.

[I]
In de kleine lettertjes staat duidelijk vluchten vanuit Nederland? Als je vanuit Sanford vliegt doe je ook twee bestemmingen aan, maar vlieg je vanuit de usa en krijg je een ander vluchtnummer. Daardoor kun je direct gebruik maken van de stoelreservering. Mensen die wel voldoen aan de kleine lettertjes (mensen die vanuit Amsterdam NL komen met eindbestemming Miami en een tussenlanding hebben op Sanford) kunnen hierdoor op hun vlucht van Sanford naar Miami geen aanspraak meer maken op de door hen gereserveerde stoelen.

b767-300er
14-08-13, 12:56
Uit de voorwaarden:

Voor vluchten die vanuit Nederland twee bestemmingen aandoen, een gecombineerde
vlucht, kunnen reizigers voor de heenvlucht tot het eerste station op de
gekochte stoel plaatsnemen en kunnen reizigers voor de terugvlucht vanaf hun
bestemming naar Nederland hun gereserveerde plaats innemen vanaf het tweede
station;

Oftewel, Tussen Station 1 (SFB) en Station 2 (MIA) heeft niemand recht op hun gereserveerde plaatsen.

Klopt het dat Arkefly vanaf volgend jaar (medio april meen ik) niet meer op maandagen naar Sanford vliegt? Of is het schema gewoon nog niet volledig ingevuld?Vanaf April vervalt de maandagvlucht en wordt er een dinsdagvlucht toegevoegd.

In juli en augustus wordt er tevens op woensdagen gevlogen

jimbo
14-08-13, 14:37
@b767-300er;
Zie je maar hoe belangrijk het kan zijn de hele voorwaarden door te lezen haha, maar zoals het hier staat heb je helemaal gelijk!

b767-300er
14-08-13, 18:26
Dit staat in de 5 hoofdregels van de voorwaarden stoelreservering.
Naja. Weten we dat ook weer ;/)

Mattie
25-08-13, 10:37
Ik heb hier een rugzak met wieltjes (super handig!) met de afmeting H57 B35 D20

Volgens de site van arke mag handbagage slechts "50x35x30". Mijn tas zou dus 7 cm te hoog zijn. Nou vroeg ik me af, hoe streng gaat dit? Zou je kunnen 'compenseren' met het feit dat ik qua diepte nog wel 10 cm over heb ;) ?

Michael66
25-08-13, 11:17
Compenseren mag nooit.
De bagagebakken hebben een bepaald formaat en daar is het max. formaat van de handbagage meestal op afgestemd.
Bij de check-in balies en de gate zie je vaak van die "bakken" staan waar je handbagage in moet passen. Niet passen = inchecken = kosten betalen.
Allemaal afhankelijk van hoe streng ze op dat moment zijn uiteraard.

Mattie
25-08-13, 12:32
Haha ja een stuk er af zagen is een goed idee :) Alleen jammer dat ik dan ook niks meer aan die wielen heb :p

Valt niet mee om iets te vinden, zit al een tijdje te zoeken en de kleinste die ik gevonden heb is alsnog 54cm hoog (en kost 120 euro -_-)

Fleurida
25-08-13, 12:48
Hallo Mattie, deze heb ik gevonden, formaat is goed en de prijs volgens mij ook wel.

http://www.travelbags.nl/travelite-kick-off-trolley-rugzak-rood.html

b767-300er
25-08-13, 13:45
Beste Mattie
Volgens de website mag de handbagage maximaal 115 cm bedragen (L+B+H). Jouwe is 112CM en mag gewoon mee.

Voor handbagage gelden de onderstaande voorwaarden:
Maximale afmeting: 50x35x30 cm of L+B+H max. 115 cm
Maximaal gewicht: 7 kg per stuk
Maximaal aantal stuks: 1 stuk voor Star Class, Premium Comfort Class,
Comfort en Economy

Mattie
25-08-13, 16:45
Verrek, heb ik me dan zo stuk zitten staren op 50x35x30 dat dat laatste me niet opgevallen is :)

Goed, het is dan net aan maar dan zou het inderdaad mogen. Ik kijk wel even in de 2e hands markt of er nog wat goedkoops is en anders ga ik het gewoon gokken!

Bedankt!

@Fleurida

Bedankt, ik vind 80 euro alleen best 'duur'. Dan neem ik net zo lief een gewoon rugzak(je) mee.

b767-300er
05-09-13, 08:31
Vanaf heden kan je op de website van Arkelfy ook kiezen voor een andere vertrekhaven in het buitenland.
Je kan nu dus online boeken voor AMS-SFO en terug MIA-AMS. voorheen moest je hiervoor de klantenservice bellen

Njit
05-09-13, 10:45
Mooi dat je het kan boeken maar ik zou toch niet willen aanraden om vanaf San Francisco naar Miami te rijden met de auto ;)

b767-300er
05-09-13, 13:41
Ghehe. SFB of course....

Njit
05-09-13, 14:49
Van Amsterdam naar Sanford en van Miami naar Amsterdam dus voor diegene die niet zo thuis zijn in IATA codes (http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegvelden_gesorteerd_naar_IATA-code)..

b767-300er
05-09-13, 16:06
Mooie link. SFB staat er echter niet tussen.

SFB= Orlando Sanford.

MrNickert
06-09-13, 23:43
Orlando Sandford International Airport staat er wel gewoon tussen ;).

b767-300er
07-09-13, 21:54
Klopt. Is 5 september in de avond toegevoegd aan wikipedia ;-)

bontkes
08-09-13, 08:29
Ik vloog 28 augustus heen naar Florida met een 767 zonder wingjets en gister kwam ik terug met een 767 met wingjets.
Ik vloog premium class maar ik vond de 767 zonder wingjets echt 1000 keer beter zitten dan de 767 met wingjets.
Wat een waardeloze stoelen zitten daarin zeg

b767-300er
08-09-13, 08:35
In de premiumclasse merk je inderdaad duidelijk verschil, daar er in de zonderwingletvariant nog oude business class stoelen zitten. De interieurs van de met wingletvariant zijn nieuwer maar zijn wel krapper qua beenruimte en zitbreedte.

In het voorjaar van 2014 worden de interieurs van de met wingletvariant allemaal vernieuwd. ( de machines zonder wingletvariant gaan er in de loop van 2014 uit)

ik ben met je eens dat de stoelen van de premium in de oude beter zitten, maar vind de stoelen in de wingletkisten absoluut niet slecht. Bij de KLM in economy comfort standaard rugpijn, bij Arkefly nooit in premium.

Ieder zijn ding vrees ik. ;-)

O ja. Gelijktijdig met de vernieuwing verdwijnt de premiumclasse en wordt dat star classe. Dan mogen we weer 340 euro per persoon per enkele reis extra betalen ipv de 130 nu...

Familie Kamp
20-09-13, 12:53
Lees al heel wat hier. Ik twijfel over stoelen reserveren. Heen zitten we economy, terug comfort. We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen. Deze zomer vloog ik alleen met de kinderen naar Menorca met ArkeFly en we zaten niet naast elkaar. En wat zijn dan lekkere stoelen? Ik vind zelf aan de zijkant wel prettig dus 2 aan 2 achter elkaar. Mijn man is ruim 1.90 m. Volgens mij vliegen we met het type 76W.
Verder, begrijp ik goed dat water gedurende de hele vlucht gratis is?
En entertainment, zeker nodig voor jongste kind, zou het een idee zijn om het voor twee stoelen te reserveren?
Op de terugweg vlucht van 21.45, draait het programma dan wel? En is de maaltijd op de terugweg een ontbijt?
Alvast dank voor reacties.

marjolijne
20-09-13, 13:00
Naar Orlando voor 280 euro met Arke fly.
Dit met een vertrekdatum van 27 januari.
Misschien dat er meer datums zijn, maar dat heb ik verder niet uitgezocht.

Ta2 Gerrit
20-09-13, 16:08
Da's een mooi prijsje. Er zijn nog wat data rond die 27e met die prijs dus als je flexibel kunt reizen; direct boeken ;)

cindy74
20-09-13, 16:26
Weet jij welk weer het dan is .....koud dat kan nog maar regen ?

marjolijne
20-09-13, 16:42
Wij zijn een keer in Januari geweest.
Het was toen rond de 20 graden, soms wat kouder.

Weinig regen gehad, volgens mij regent het meer in de zomer.

Ta2 Gerrit
20-09-13, 19:10
Afgelopen Januari was het regelmatig rond de 30 graden, niet verkeerd dus.

Lier
20-09-13, 19:38
Ik zou zeker reserveren anders heb je grote kans dat je niet bij elkaar zit.
entertainment zou ik ook reserveren, als je ze niet in de stoel voor je hebt kunnen ze soms op zijn.
zitten ze wel in de stoel voor je kan je het ter plekke nog doen.
Op de terug weg is het ook gewoon betalen.

Op de terugreis krijg je een warme maaltijd daarna gaan de lichten uit. Smorgens kan je iets kopen van de betaalde service.

b767-300er
20-09-13, 21:36
Je kan entertainment alleen voor het gehele gezelschap van te voren reserveren.
Dus of voor iedereen, of niet. Niet slechts 2 personen. Stoelen reserveren altijd doen. Zit u zeker bij elkaar.

In een 76W, waarmee u aankomende winter inderdaad vliegt, kunt u gratis water krijgen uit de watertanks die in de cabine hangen. Zelf tappen.
Het entertainment draait altijd. U kunt het opstarten wanneer u wilt, ook middenin de nacht.
Bij de nachtvlucht terug krijgt u avondeten. Ontbijt dient u zelf te betalen,.

nicolea
21-09-13, 09:32
Als je vantevoren je entertainment besteld kan je per persoon aangeven op de site van arkefly wie er een player wil!

Cindy1969
21-09-13, 12:18
Dank jullie wel voor de tip! Ik heb geboekt, kon dit niet weerstaan. Zou omdat ik beetje blut ben na de verhuizing weekje Fuerteventura doen, maar dit komt op hetzelfde neer ;-) 31 januari mag ik weer, voor een weekje, heerlijk!

b767-300er
21-09-13, 19:01
Als je vantevoren je entertainment besteld kan je per persoon aangeven op de site van arkefly wie er een player wil!
Didnt know that. Thnks!

marjolijne
22-09-13, 20:27
De aanbieding van 279 euro kom ik nu ook tegen in December.
Helaas natuurlijk niet in de kerstvakantie.

Hermanus
02-10-13, 18:12
Net terug van een maand Florida. Heen en terug prima op tijd gevlogen. We zaten beide vluchten premium economy. Goede verzorging en voldoende beenruimte. Enig kritiekpunt is de breedte van de stoelen, die zijn wel erg smal geworden! Niet te hopen dat de nieuwe Dreamliner ook van die smalle stoelen krijgt.

b767-300er
16-10-13, 13:09
Vanaf aankomende zomer kan je zelf je bagagevrijdom bepalen bij ArkeFly. Je koopt vanaf 20 kilo bagage per 10 kilo los bij vooraf. Je kan dus rustig 40 kilo meenemen als je wilt. Ook in economy.

Ritchie
16-10-13, 15:34
Vanaf aankomende zomer kan je zelf je bagagevrijdom bepalen bij ArkeFly. Je koopt vanaf 20 kilo bagage per 10 kilo los bij vooraf. Je kan dus rustig 40 kilo meenemen als je wilt. Ook in economy.


Wat is je bron ?
Zou je die kunnen vermelden ?

b767-300er
16-10-13, 16:19
www.arkefly.nl (http://www.arkefly.nl)

http://www.arkefly.nl/services/bagage/

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/Airlines/Ook_bij_Arke_betalen_voor_ruimbagage

PENPE
16-10-13, 20:53
Enig kritiekpunt is de breedte van de stoelen, die zijn wel erg smal geworden! Gezien mn 'gezonde' postuur zal ik dan dus nooit met hun gaan vliegen ;)

Njit
17-10-13, 16:07
Moderator Njit: Flauwe opmerkingen en opmerkingen die direct op de man gespeeld worden zijn verwijderd. Gelieve elkaar en elkaars mening te respecteren. Je HOEFT het niet altijd met elkaar eens te zijn net zo min als je altijd HOEFT te reageren.

Teleton
17-10-13, 19:18
Voor de echte liefhebber! Vertrekdata in november: Weekje weg al voor 399 euro, inclusief hotelovernachtingen. (http://www.holidaypirates.com/holidaypackages/7-nights-florida-incl-flights-from-amsterdam-good-3-star-hotel-for-only-eur380) Nu nog met gratis 20 kilo bagagevrijdom en het eerste bakje koffie aan boord is bij de prijs inbegrepen!

corrus
17-10-13, 19:56
No free refills??

b767-300er
17-10-13, 21:36
Jawel. Het 2e drankje ook. En een complete maaltijd ;-))

Moolenschotjes
17-10-13, 22:13
Nieuwe regels bij ArkeFly voor bagage:

Ruimbagage

Met één koffer heen en twee koffers terug? Bij Arkefly regelt u dat eenvoudig tegen een kleine vergoeding.

Ruimbagage voor vluchten met vertrek vanaf 1 april 2014




Economy / Comfort
Premium Comfort Class
Star Class


20 kg ruimbagage
€ 15 p.p per enkele reis
Gratis
Gratis


30 kg ruimbagage
€ 25 p.p per enkele reis
€ 20 p.p per enkele reis
Gratis


40 kg ruimbagage
€ 35 p.p per enkele reis
€ 30 p.p per enkele reis
Gratis



Reserveer het door u gewenste gewicht aan ruimbagage tijdens uw boeking, via uw reisagent of onze website.


N.B. Reist u vóór 1 april 2014? Of hebt u geboekt voor 16 oktober 2013?
Dan gelden de voorwaarden die tot 1 april 2014 van kracht zijn › Bagageregels bij vertrek vóór 1 april 2014 (http://www.arkefly.nl/services/bagage/#tabs-1)

José
18-10-13, 14:15
Vreemd hoor dat je nu ineens ook voor de comfort class moet betalen voor je koffers. Zie nu echt geen voordelen meer om Arke (comfort class) te vliegen.

corrus
18-10-13, 14:24
Ga je toch StarClass vliegen... ;) ;) ;)

Njit
18-10-13, 14:45
Gelukkig is er zoiets als marktwerking. Bakt de bakker z'n broodjes te bruin dan gaat men bij de buurman kijken. En zo zal het bij Arke net zo gaan. Dus de tijd zal leren of dit een slimme zet is..

Its
18-10-13, 15:37
Ik heb geloof ik op tijd geboekt. :D maar wel belachelijk... Ik kan me goed voorstellen dat mensen hier op afknappen.

Zo van dit betaalt u voor uw ticket maar als u bagage mee wilt nemen moet u bij betalen.

b767-300er
18-10-13, 20:27
Mijn vakantie is nog net zo duur als een maand geleden. Beide inclusief bagage. Oke. 4 euro duurder voor het totale pakket.
Dus denk dat het wel meevalt. Grote voordeel vind ik dat je nunin economy en comfort ook 40 kilo bagage mee kan nemen zonder dat je een vermogen moet neertellen voor overbagage of de star of premiumclasse waarin dit wel vrijgesteld was

b767-300er
18-10-13, 20:28
Vreemd hoor dat je nu ineens ook voor de comfort class moet betalen voor je koffers. Zie nu echt geen voordelen meer om Arke (comfort class) te vliegen.
Meer beenruimte voor 20 euro!

José
18-10-13, 22:42
Nou geen €20,- hoor, heb net nog even gekeken op de site, vertrek in mei 2 personen economy €1293,- en comfort €1473,- toch een verschil van €180,- beetje overdreven voor 8cm meer beenruimte.:rolleyes:

corrus
18-10-13, 23:01
Ik vind het ook niks hoor, ik weet precies wat je bedoelt, maar bijv. United Economy Plus kost ongeveer 80 euro p.p. per enkele reis en heeft ook ongeveer dezelfde beenruimte meer

maantje71
19-10-13, 08:46
ben ik toch blij dat we 11 oktober geboekt hebben kunnen we in ieder geval 20 kg pp meenemen.
als ik nu de vlucht zou boeken dan is hij 90 euro duurder pp en dan komt de bagage er nog bij.

pzomerdijk
19-10-13, 10:25
Ik blijf het gegoochel met die prijzen van ArkeFly nergens op slaan. Het hele gedoe met die koffers, verhogingen die nergens op slaan, een ,,verkapte vorm van ticketprijsverhoging''. Waarschijnlijk zal de prijs worden berekend, net voor het boeken. Ik blijf het verwerpelijk vinden, we zullen zien wat het brengt!

corrus
19-10-13, 17:04
Daar is maar één ding tegen te doen, géén Arke meer boeken.

José
19-10-13, 19:19
Zo denken wij er op dit moment dus ook over.

Cindy1969
19-10-13, 20:27
Heb nog mazzel, vertrek 31 januari. Zal daarna alleen Arke boeken als ze goede aanbiedingen hebben, als ik zoals nu EUR 279,= betaal voor een ticket vind ik het niet erg ;)
Vind de rechtstreekse vluchten erg fijn.
Maar goed, het zijn natuurlijk verkapte prijsverhogingen, maar veel andere maatschappijen doen dit ook zo.

Ritchie
19-10-13, 20:36
Dat heb je ook goed gedaan Cindy, overigens nog bedankt voor de tip, ik heb ook geboekt, alleen niet in januari.

Cindy1969
19-10-13, 21:40
Oh ja, daardoor hebben jullie ook geboekt. Benieuwd hoe Arkefly jullie bevalt.

Ritchie
19-10-13, 22:41
Oh ja, daardoor hebben jullie ook geboekt. Benieuwd hoe Arkefly jullie bevalt.


Ach... ik heb al eens met Arkefly gevlogen, naar de Dominicaanse Republiek, toen ook Comfort klasse, en ook rechtstreeks, is niks nieuws voor mij :)

Mattie
20-10-13, 13:20
Hm ja dat is wel even anders, ik was wel blij met de premium class, had toch zo'n 30 kg in 1 koffer en 1 tas ;)
Voor volgend jaar maar eens elders kijken dan.

b767-300er
20-10-13, 19:16
Hm ja dat is wel even anders, ik was wel blij met de premium class, had toch zo'n 30 kg in 1 koffer en 1 tas ;)
Voor volgend jaar maar eens elders kijken dan.
Premium heeft nog wel een bagagevrijdom!, net als de starclasse.
Daarbij zijn de bedragen nou ook weer niet zo schokkend

vanmij mogen ze deservice nog meer uitkleden. Ik betaal dan alleen voor wat ik wil gebruiken. Ideaal..

Ritchie
20-10-13, 22:28
Opzich heb je daar wel weer gelijk in b767-300er (http://www.floridaforum.nl/member.php?12855-b767-300er)

b767-300er
21-10-13, 20:49
Ik ben altijd al voorstander geweest voor kale tickets.
Ik betaal dan alleen voor wat ik gebruik. Bagage, eten, stoelreservering, been ruimte etc etc.

Het vliegtuigvoer is toch niet te eten dus als ik dat over kan slaan door er niet voor te betalen graag.
verder neem ik graag 30 kilo mee en zit ik graag aan de schaduwzijde van het vliegtuig tijdens de vlucht, dus daar ben ik dan wel weer bereid om voor te betalen.

Zo reisde ik altijd met de KLM en vond ik het jammer dat ik netzoveel betaalde met alleen een laptop als e persoon naaste me met ene hutkoffer op vakantie.

Maar dat is mijn mening, ik ben wss in de minderheid ;-)

cindy74
21-10-13, 21:25
Mmmm ik vind dat dan de kaletickets eigenlijk goedkoper moeten worden dan nu als je toch niets meer gratis mag meenemen .

Cindy1969
21-10-13, 21:48
Dat vind ik dus ook, ben op zich ook wel voor een systeem dat je betaalt voor extra's, zodat je zelf kan kiezen welke extra's je wil, maar dan moet wel de kale ticketprijs naar beneden, maar denk dat dat niet gaat gebeuren...

PENPE
21-10-13, 22:36
Vreemd hoor dat je nu ineens ook voor de comfort class moet betalen voor je koffers. Het zal mij niets verbazen als ze ook nog de regels voor handbagage gaan aanscherpen. Denk hierbij aan, zoals bv in het geval van Lufthansa, een gewicht van max. 8 kilo of anders gewoon een prijs per stuk handbagage zoals bv RyanAir doet.

Ritchie
21-10-13, 23:14
Ik verwacht overigens dat er in de toekomst veel maatschappijen gaan volgen.

b767-300er
22-10-13, 06:50
Het zal mij niets verbazen als ze ook nog de regels voor handbagage gaan aanscherpen. Denk hierbij aan, zoals bv in het geval van Lufthansa, een gewicht van max. 8 kilo of anders gewoon een prijs per stuk handbagage zoals bv RyanAir doet.
Juist het tegenovergestelde is het geval.
Handbagage was maximaal 5 kilo en werd streng gecontroleerd. Vanaf 1 april is het nu, op het formaat na, geheel vrijgegeven. Al neem je 20 kilo handbagage mee, als het de maximale afmetingen niet overschrijd is dat juist prima.

(Strenge controle was overigens NIET in de Premiumclasse)

b767-300er
22-10-13, 06:52
Ik verwacht overigens dat er in de toekomst veel maatschappijen gaan volgen.
In Nederland is Arkefly pas de 3e. Transavia en KLM (enkel europa) gingen Arkefly al voor.

cindy74
22-10-13, 13:49
Je kan het inderdaad gaan verdedigen maar als ik in de put spring ....spring jij dan ook mee ? Ik vind nog steeds dat dan de kale tickets omlaag moeten ....en wat als je dan 50 kilo weegt mag dan iemand van 100 kilo ook voor dezelfde prijs mee dus wat is het volgende waarop ze gaan besparen ?

Ritchie
22-10-13, 13:56
Die laatste opmerking slaat dus HE-LE-MAAL nergens op, vind ik he.

wehave
22-10-13, 14:09
@b767-300er;
Je zou zo denken dat Arkefly budget tickets aanbied maar ze zijn toch echt wel 1 van de duurdere qua ticket prijzen.
Je denkt alleen aan Arkefly omdat ze rechtstreeks vliegen anders zou volgens mij niemand met deze maatschappij vliegen.(AMS-ORL)
Of zie ik toch iets over het hoofd waarom het zo leuk vliegen is met Arke?

KiekenMich
22-10-13, 14:50
Mijn ervaring afgelopen reis:
vriendelijke bemanning
best aardig eten
goede beenruimte
goede informatie
geen vertraging op heenreis en bij terugreis direct een tegoed bon ivm 2 uur vertraging, en een piloot die de kerosinetoevoer flink openzette zodat we uiteindelijk maar 15 minuten later aankwamen.

Ik vind het een prima maatschappij, inderdaad buiten het feit dat ze rechtsreeks vliegen en dat met name met kleine kinderen ideaal is.

Teleton
22-10-13, 15:14
Je zou zo denken dat Arkefly budget tickets aanbied maar ze zijn toch echt wel 1 van de duurdere qua ticket prijzen. Hmmm...bij welke andere maatschappij kan je retourtickets naar Florida vanaf € 279 kopen?

Je denkt alleen aan Arkefly omdat ze rechtstreeks vliegen anders zou volgens mij niemand met deze maatschappij vliegen.(AMS-ORL) ? Nou en? Vergis je niet in het aantal mensen dat het liefst rechtstreeks vliegt. En wat is er mis mee, trouwens? Anderen vliegen liever over Chicago dan over Washington omdat ze dan meer miles sparen... Ook niks mis mee want de één houdt nu eenmaal van de dochter en de ander van de moeder. Of wel: Ieder zijn meug> boer> varken!

Mij viel overigens op dat er veel mensen aan boord van de Arkevluchten waren die een pakketreis hadden geboekt. Kijk ook eens naar die categorie. Deze mensen kan het toch niks bommen wat de ticketprijs is? Zij kopen een complete vakantie, met accomodatie en auto. En die betalen bij Arke vaak een hele leuke prijs voor zo'n pakket.

Door een slimme marketing en uitgekiende prijsstelling weten ze, in tegenstelling tot Martinair, kennelijk deze route wel rendabel uit te voeren. Wie de markt een beetje kent, ziet in dat de nieuwe tarieven voor de bagage een logische volgende stap zijn. Of we het nu leuk vinden of niet, reizen per vliegtuig verandert in de loop der tijd. Wat een heisa toen de tweede gratis koffer werd afgeschaft. Het einde der vliegvakantietijden leek nabij. En waar zijn de pinda's of het snoepje/de kauwgom bij het dalen en opstijgen gebleven? En wat werd daar niet over gemopperd... de pinda's te groot te klein, te zout, te flauw.

Wanneer ze zich bij Arke werkelijk buiten de markt zouden prijzen, was de zaak al lang opgedoekt. Wie goedkoper kan boeken, moet dat vooral doen. Wie leuker kan, idem dito met een sterretje. Wie voordelen ziet in een lijnvlucht, moet er ook vooral één boeken. Maar wie, om welke reden dan ook, wel met Arke wil vliegen kan dat met een gerust hart doen. Lees de blogs en de forumberichten er hier maar op na. Op een enkele mopperkont na, die zich over de prijs van een bakje koffie beklaagde, valt er hier ommers al maanden geen wanklank?

nicolea
22-10-13, 15:57
Teleton....ben het deze x helemaal met je eens! Hele colonnes nederlanders (en Belgen) vliegen met Arke Fly, of het nou binnen of buiten Europa is....en wat is er uberhaupt `leuk` aan vliegen, ongeacht of het een charter of een lijndienst is? Het is gewoon een manier om van punt A naar punt B te komen. Ik heb in augustus 820 euro betaald, er zijn een heleboel "duurdere" lijndienstmaatschappijen in die periode....zelfs met een overstap van enkele uren...., iedere keer dezelfde discussie....gelukkig is niet iedereen hetzelfde, anders zou het wel een heeeeeel saaie bedoening worden in de wereld :)

cindy74
22-10-13, 16:43
Ritchie ik bedoel gewoon het slaat ook nergens op dat je ticketprijs hetzelfde blijft maar wel voor alle extras moet bijbetalen waar stopt dit dan . Ik bedoel dit op niemand persoonlijk hoor sorry als dit zo overkwam

b767-300er
22-10-13, 17:11
Ritchie ik bedoel gewoon het slaat ook nergens op dat je ticketprijs hetzelfde blijft maar wel voor alle extras moet bijbetalen waar stopt dit dan . Ik bedoel dit op niemand persoonlijk hoor sorry als dit zo overkwam

Waar staat dat de ticketprijs hetzelfde is gebleven/gestegen/gedaald?
Ik gaf juist het voorbeeld dat mijn reis, inclusief bagage, nu voor 2 personen welgeteld 4 euro duurder is als dat het was, maar dan neem ik wel ruim bagage mee. (oftewel 2 euro per persoon)

Niet dat mijn prijsvergelijk maatgevend is, integendeel. Maar er wordt nergens beweerd dat de prijzen zijn gestegen, gelijk gebleven of gedaald.

Ben het verder geheel met Teleton eens.

Overigens is het in de luchtvaart redelijk gewoonte dat je voor point to point vluchten meer betaald als vluchten met een overstap. Krom maar waar. (en ja ik weet dat je met ArkeFly te SFB van boord moet als je naar MIA reist)
zelfs zo erg als in onderstaande voorbeelden:
Zo kan het zijn dat Brussel-Amsterdam-New York met de KLM goedkoper is als Amsterdam-New-York met de KLM.
Zo is een retourtje AMS-DTW-MCO vaak ook goedkoper als enkel een reis AMS-DTW. (Delta Airlines, had even een willekeurige datum in jan2014 gepakt)

Mensen zijn bereid om meer te betalen zolang ze niet over stappen. Daar maken Airlines gretig gebruik van. Dus als je goedkoper wil reizen neem je vluchten met een overstap, en anders betaal je meer voor rechtstreeks (vaak kortere reistijd)
Krom maar waar

Het staat je altijd vrij een andere Airline te kiezen. Ik kan je nu al vertellen dat binnen een paar jaar de meeste airlines allemaal bedragen gana rekenen met toeslagen op bagage, eten etc. Je betaald wat je afneemt en wat je niet afneemt betaal je ook voor. Uiteraard kan je switchen naar een andere Airline, maar zolang ArkeFly zon 1,5 miljone passagiers per jaar vervoert zullen ze van die enkeling die losse tickets boekt en overstapt naar een ander niet wakker liggen. Het grootste gedeelte van de reizigers aan boord van de ArkeFly vluchten zijn namelijk allemaal pakketreisreizigers. (loopt tegen de 90%)
Zoals Teleton terecht opmerkt, waar Martinair en KLM het niet lukte de route winstgevend te krijgen en dus vol te houden, lukt ArkeFly dit wel. Kennelijk doen ze uit hun oogpunt gezien toch iets goed ;-)

PENPE
22-10-13, 20:40
....en wat als je dan 50 kilo weegt mag dan iemand van 100 kilo ook voor dezelfde prijs mee ... Of andersom dat ik met mn 120 kilo dus 120% meer moet betalen voor dezelfde vlucht dan mn partner die maar 50 kilo weegt. Zou echt van de zotte zijn....


.. en een piloot die de kerosinetoevoer flink openzette zodat we uiteindelijk maar 15 minuten later aankwamen.. Jullie hebben allemaal toch zeker wel ff geklapt na de landing ?


..Anderen vliegen liever over Chicago dan over Washington omdat ze dan meer miles sparen... Ook niks mis mee want de één houdt nu eenmaal van de dochter en de ander van de moeder. Of wel: Ieder zijn meug> boer> varken! Inderdaad, ik vlieg liever over Chicago dan Washington (liever nog via Houston) voor de extra mijlen ;-)

cindy74
22-10-13, 21:09
Dat bedoel ik ook pene dat zou echt van de zotte zijn !

Cindy1969
22-10-13, 21:13
Hier een uitermate tevreden klant van Arkefly, feb 2012 voor het eerst mee gevlogen, super goed bevallen! Afgelopen feb met United gevlogen, vond dat erg tegenvallen... Slecht entertainment systeem, betaal dan liever apart voor dit systeem van Arke maar waar je wel de keuze hebt uit vele films en series. Het rechtstreekse vind ik nog het fijnst. Met United over Washington vond ik erg tegenvallen, het overstap gedoe, het wachten. Maar goed, zo heeft een ieder zijn voorkeuren, maar goed ook ;-)
En dat ik nu een ticket voor EUR 279,= kon boeken is natuurlijk een leuke bijkomstigheid :D

Ritchie
23-10-13, 11:22
Ritchie ik bedoel gewoon het slaat ook nergens op dat je ticketprijs hetzelfde blijft maar wel voor alle extras moet bijbetalen waar stopt dit dan . Ik bedoel dit op niemand persoonlijk hoor sorry als dit zo overkwam

Is niet op mijn persoon bedoelt hoor, excuses aanvaard :)

b767-300er
31-10-13, 21:37
Voor de geïnteresseerden, ArkeFly publiceert haar tijden voor aankomende zomer reeds op haar website.
Wederom zijn er afwijkingen in tijden met de tijden genoemd op deze website (http://www.vliegschemas.nl), welke de laatste jaren telkens gelijk heeft gehad.
Doe er uw voordeel mee als u gaat boeken ;-)

nicolea
01-11-13, 07:58
Vooralsnog voor augustus 2014 dezelfde tijden zoals wij bij boeking begin september al hebben doorgekregen ;-)

wehave
01-11-13, 08:54
Je betaald nu gewoon voor in april 2014 voor een ticket meer dan 1500 euro per Economy ticket.

corrus
01-11-13, 09:32
Goed hé? hahahaha

PENPE
01-11-13, 10:48
Je betaald nu gewoon voor in april 2014 voor een ticket meer dan 1500 euro per Economy ticket. Da's veel geld om te vliegen met een chartermaatschappij, Maar als ik kijk bij Arke kost een ticket voor die periode ongeveer 850 Euro per ticket...

Ook nog even verder gekeken en een ticket bij US Airways komt voor die periode ( 11-4 heen en 25-4 terug ) op 642 Euro en met United kost het 669 Euro. Stel dat je met 4 personen gaat dan lijkt mij de keuze snel gemaakt, want voor 800 Euro ( omgerekend een kleine 1100 Dollar ) kun je in Orlando heul veul leuke dingen doen ;-)

wehave
01-11-13, 13:39
Da's veel geld om te vliegen met een chartermaatschappij, Maar als ik kijk bij Arke kost een ticket voor die periode ongeveer 850 Euro per ticket...

Ook nog even verder gekeken en een ticket bij US Airways komt voor die periode ( 11-4 heen en 25-4 terug ) op 642 Euro en met United kost het 669 Euro. Stel dat je met 4 personen gaat dan lijkt mij de keuze snel gemaakt, want voor 800 Euro ( omgerekend een kleine 1100 Dollar ) kun je in Orlando heul veul leuke dingen doen ;-)

Ik zag het voor de periode rond 18 april tm 6 mei

PENPE
01-11-13, 13:52
In dat geval vlieg je evengoed met United en met US Airways goedkoper en als ik onderstaande schema's bekijk is de keuze snel gemaakt denk ik...

http://img707.imageshack.us/img707/8880/7kqh.png

http://img843.imageshack.us/img843/3526/lt4g.png

Heb overigens bij de maatschappijen geen rekening gehouden met de vliegduur, dus daar wel even op letten ;-)

Fleurida
01-11-13, 14:25
Of nog goedkoper via chaser.nl met mooie vliegtijden, € 636,00 pp

636,-all-in prijsKies »Heenreis vrijdag, 18 apr
Vertrek: 10:55
Amsterdam Schiphol
Aankomst: 18:05
Orlando
1 stop


(13:10 uur)


Meerdere AirlinesTerugreis dinsdag, 6 mei
Vertrek: 17:35
Orlando
Aankomst: 10:10
Amsterdam Schiphol
1 stop


(10:35 uur)


American AirlinesVluchtdetails +
Boek direct bij:budgetair.nl €636supersaver.nl €638

maantje71
01-11-13, 17:31
ook onze vlucht die we 11 oktober geboekt hebben.
08-08-2014 t/m 29-08-2014.
is nu gewoon 1569 pp en wij hebben geboekt voor 879 pp.
en nog incl bagage want dat is vanaf 16 oktober veranderd en die ervoor geboekt hebben mogen nog we 20 kilo meenemen.
voor dat geld kunnen we toch een hoop leuke dingen doen daar in florida

b767-300er
01-11-13, 19:27
Je moet altijd opletten. Boek je bij een NL maatschappij, altijd de schoolvakanties in de gaten houden.
Boek je bij een buitenlandse maatschappij, kijk dan altijd wanneer daar de specifieke vakanties zijn.
ArkeFly is er koning in de losse tickets ten tijde van de meivakantie en zomer en herfstvakantie voor de prijs te verkopen die hoger ligt dan de hoofdprijs. Logisch. De kist komt evengoed wel vol met pakketreiziger dus in de vakantieperiode wachten ze echt niet op de personen die losse tickets boeken.

Cindy1969
02-11-13, 08:35
Ja maar Arkefly heeft ook leuke aanbiedingen voor als je niet aan de schoolvakanties gebonden bent, zo betaalde ik voor mijn ticket EUR 279,=, datzelfde ticket doet nu EUR 694,=
Gewoon goed de site in de gaten houden, je aanmelden voor de nieuwsbrief, of dit forum regelmatig checken ;)

corrus
02-11-13, 17:17
Dit tarief is voor het absolute laagseizoen.
Bovendien vind ik het begin januari veel te koud, moet af en toe de kachel aan.

Cindy1969
02-11-13, 21:58
Ik ga 31 januari, en het weer is idd een gok, maar was afgelopen keer half februari, en toen was het een paar dagen 30 graden, nou, van mij mag het wel weer zo warm worden hoor!
Nee, dat was mazzel, ben met 20-25 graden al erg tevreden. 20 graden met een zonnetje voelt hemels eind januari.

marjolijne
05-11-13, 07:38
Voor wie met Kerst in Florida wil zitten en niet aan de schoolvakanties vastzit, kan dit nu voor 369 euro.
Vertrek op 16-12 met een terugkomst op bijv. 27-12 en 30-12
Misschien dat er meer mogelijkheden zijn, maar dan moet je zelf maar even kijken op de site van arke.

ina
10-11-13, 17:34
Vorig jaar zijn wij eind november een weekje naar Orlando geweest met Arke, mooie prijs, rond de 500 euro inclusief mooi hotel met goed ontbijt, nu zijn er weer goede aanbiedingen. Ik vraag me echter af of deze aanbiedingen ook in maart/april zijn?, dan zijn de dagen weer wat langer. Ik heb nooit gekeken voor deze periode maar lijkt me ook wel leuk.

nicolea
10-11-13, 18:09
ook onze vlucht die we 11 oktober geboekt hebben.
08-08-2014 t/m 29-08-2014.
is nu gewoon 1569 pp en wij hebben geboekt voor 879 pp.
en nog incl bagage want dat is vanaf 16 oktober veranderd en die ervoor geboekt hebben mogen nog we 20 kilo meenemen.
voor dat geld kunnen we toch een hoop leuke dingen doen daar in florida

Gezellig Maantje! Zitten we op dezelfde vlucht....wij moeten helaas vanwege verpichtingen de 22e al weer terug! (wij hebben ook niet geboekt voor €1569 gelukkig!)

Teleton
10-11-13, 20:13
. Ik vraag me echter af of deze aanbiedingen ook in maart/april zijn?, dan zijn de dagen weer wat langer. Ik heb nooit gekeken voor deze periode maar lijkt me ook wel leuk. Goeie vraag Ina. Helaas is er niemand die iets zinnigs over de aanbiedingsprijzen in een bepaalde periode kan zeggen. De prijs is immers een kwestie van vraag en aanbod? Is er veel vraag, dan zal de prijs niet zo snel verlaagd worden. Ook tijdens de vakantieperiode liggen de prijzen hoger. De periode maart april is ook best wel aantrekkelijk, al is er wel één tegenvallertje voor je misschien: de dagen zijn even lang als in alle andere maanden van het jaar...:rolleyes:

gudu
18-11-13, 19:07
inmiddels zijn de tickets voor de meivakantie 18 april heen en 2 mei terug meer dan 2000 euro!!!! welke gek gaat dat betalen??? voor 3 tickets ben je 6000 euro kwijt en bij welke willekeurige maatschappij dan ook 1800 euro dat is een aburd verschill van 4200 euro voor 3 tickets ..... als het niet echt was zou ik heel hard in de lach schieten en denken dat het 1 april is

Hans van Demen
18-11-13, 19:57
Zelfde vlucht boek je bij Hollandinternational voor € 2960,- krijg je er een auto bij. ( Fly en Drive Orlando voor 3 pers.)

€ 2000,- p.p. wij betalen as december minder p.p. en dat per KLM Buisn class .

b767-300er
18-11-13, 20:06
Tsja. Ze willen de paketten verkopen, niet de losse tickets..
dan verhoog je de prijs....

corrus
18-11-13, 20:43
€ 2000,- p.p. wij betalen as december minder p.p. en dat per KLM Buisn class .
Ik weet niet waarnaar toe je dan vliegt, maar KLM C-cabin is echt duurder...
Uf je hebt miles en money gedaan...

Fleurida
18-11-13, 21:35
Als je bij Aerlingus boekt voor 19 April heen en 3 mei terug vlieg je voor € 1997,59 business-class!! ArkeFly vraagt hiervoor € 2074,00 economy en € 2254,00 economy comfort. En ik weet zeker dat je bij Aerlingus beter af bent want dat is echte businessclass.

corrus
18-11-13, 22:30
Volgens mij ging het over KLM :rolleyes:

Hans van Demen
19-11-13, 08:19
Ik weet niet waarnaar toe je dan vliegt, maar KLM C-cabin is echt duurder...
Uf je hebt miles en money gedaan...

Amsterdam-Detroit-Miami 27-12 heen en 13-1 retour zelfde route E 1796,- p.p. inderdaad C-Cabin Delta .

Omdat ik veel vlieg voor mijn werk, kan ik veel miles inleveren, maar de prijs E 1796,- is echt wat je BUIS betaald !

Ta2 Gerrit
19-11-13, 08:55
Als je bij Aerlingus boekt voor 19 April heen en 3 mei terug vlieg je voor € 1997,59 business-class!! ArkeFly vraagt hiervoor € 2074,00 economy en € 2254,00 economy comfort. En ik weet zeker dat je bij Aerlingus beter af bent want dat is echte businessclass.


Volgens mij ging het over KLM :rolleyes:

Volgens mij (en dat weet ik zeker) is dit een reactie op de absurde Arkefly prijzen, zoals de naam van het topic ook al aangeeft.

Marbella
22-11-13, 21:18
In december 2013 vliefgen wij voor het eerst met Arkefly van Amsetrdam naar Miami.
De tickets heb ik geboekt via vliegtickets.nl en daar staat dat zowel de heen- en de terugvlucht nonstop zijn. Echter is de reisduur voor de heenvlucht bijna 14 uur We vertrekken om 13.55 uur vanuit A'dam en komen in Miami aan om 21.50. Hoe kan dit ooit 14 uur vliegen zijn, rekening houdend met de 6 uur tijdsverschil?
De vluchtduur van de terugvlucht is maar 9 uur.

Kan iemand mij uitleggen waar dit verschil van tijd tussen heen- en terugvlucht in zit en hoe die 14 uur op de heenreis wordt berrekend?


Tevens ben ik benieuwd naar de betrouwbaarheid van de vertrek- en aankomsttijden. Kunnen wij hiervan op aan, omdat wij zelf eerst naar A'dam moeten vliegen.

Alvast bedankt!

P9ol
22-11-13, 21:26
Je maakt heen een stop-over op Orlando Stanford.

Ebelix
22-11-13, 21:55
Het is geen non stop vlucht. De route is eigenlijk een driehoek. Vanaf Amsterdam vlieg je naar Orlando Sanford waar alle passagiers door immigrations en customs gaan. Daarna vlieg je door naar Miami samen met de passagiers die terug naar Amsterdam gaan vanuit Orlando. In Miami stap je uit waarnaar de passagiers instappen die vanuit Miami vertrekken naar Amsterdam.

De laatste tijd vliegt Arke redelijk op tijd.

Marbella
22-11-13, 22:15
Moeten de koffers opgehaald worden van de bagageband in orlando en ingecheckt worden voor miami of gebeurt dit automatisch?
nog een vraagje: we vliegen comfort-economy. Is dat vergelijkbaar met een stoel bij de nooduitgang bij Transavia?
Kan ik van te voren inchecken?

Ebelix
23-11-13, 04:00
Koffers moeten op Orlando Sanford van de band afgehaald worden. Na customs kan je deze gelijk weer afgeven waarna je ze Miami weer van de band af kan halen.

De 2 andere vragen kan ik niet beantwoorden maar ongetwijfeld kan je het antwoord op site van Arke vinden. Wellicht ook in dit topic.

b767-300er
23-11-13, 07:00
Marbella

een nooduitgangplaats heeft 104cm beenruimte bij Transavia.
Een comfort economy plaats heeft 84cm beenruimte
een standaard economy stoel heeft bij zowel Transavia als Arkefly 76cm beenruimte.
Wil je meer ruimte boek dan premium bij Arkefly.

Je kan online inchecken bij arkefly icm een betaalde stoelreservering.

nicolea
23-11-13, 07:38
Online inchecken kan 3 weken voor vertrek! (met inderdaad een betaalde stoelreservering)

PixelMagic
23-11-13, 09:36
Online inchecken kan 3 weken voor vertrek! (met inderdaad een betaalde stoelreservering)

Als ik het goed gezien heb niet op vluchten naar USA !


Het is geen non stop vlucht. De route is eigenlijk een driehoek. Vanaf Amsterdam vlieg je naar Orlando Sanford waar alle passagiers door immigrations en customs gaan. Daarna vlieg je door naar Miami samen met de passagiers die terug naar Amsterdam gaan vanuit Orlando. In Miami stap je uit waarnaar de passagiers instappen die vanuit Miami vertrekken naar Amsterdam.

De laatste tijd vliegt Arke redelijk op tijd.

soms wel, soms niet, zo vertrok de vlucht van 13:10 afgelopen maandag pas na 17:00. Drie weken daarvoor 3 uur vertraging vanaf Miami ivm storing computers luchthaven (waar Arke niets aan kan doen natuurlijk)

José
23-11-13, 16:35
Online inchecken kan inderdaad niet naar de USA, maar je kunt wel 3 weken voor vertrek je stoel reserveren.

Sniper
30-11-13, 15:41
Online inchecken kan inderdaad niet naar de USA, maar je kunt wel 3 weken voor vertrek je stoel reserveren.

Ga ik ook zeker doen, is me goed bevallen!

nicolea
30-11-13, 17:03
Oooh...sorry...ja, niet inchecken wel stoelreserveren. Wil ik ook wel doen, reizen met vijf en zit zelf graag bij het gangpad :o

MrNickert
10-12-13, 00:25
Was net even aan het kijken bij mijn boeking voor mei en zag dat de vluchttijden veranderd zijn. De heen vlucht vertrekt nu om 8 uur 's ochtends vanaf Schiphol, en terug vertrek je om 14 uur vanaf Sanford. Weet dat ik er nog niet teveel aan vast moet houden, maar dacht dat Arke altijd redelijk dezelfde tijden aanhield.

Ritchie
10-12-13, 13:45
Hier ook effe gechecked, nog geen veranderingen, maar je weet maar nooit met Arke

nicolea
10-12-13, 20:58
Die van ons gaat een half uurtje vroeger 8/8....maar kan nog alle kanten op..we zien wel. Ik hoop stiekem dat de nieuwe dreamliner wordt ingezet, maar volgens mij gaat die voorlopig alleen op de Antillen vliegen, weet jij dat B767?

b767-300er
11-12-13, 09:17
Beste Nicolea,

De nieuwe dreamliner wordt voorlopig alleen maar ingezet op de Antillen-route.
Florida zal een van de laatste bestemmingen zijn waar deze machine op ingezet gaat worden.
Er wordt begonnen met de Antillen, vanaf winter 2014/2015 komen daar Punta Cana en Cancun bij, en vanaf de zomer van 2015 pas Florida.
Welk toestel (type 767) er wel ingezet wordt kan je op deze website (http://www.vliegschemas.nl/florida.htm)nalezen.

Fijne vakantie alvats

nicolea
12-12-13, 08:08
Dankjewel!

José
12-12-13, 15:50
ArkeFly geeft nu €100,- kassakorting op vluchten maar hebben wel eerst de vluchtprijs verhoogd! Zo kost een ticket in de tweede week van mei ipv € 719,- nu € 619,- maar 4 dagen geleden koste dit zelfde ticket nog € 639,-. Zo kan ik het ook dus gėén €100,- maar € 20,- kassakorting. Niet zo netjes dus!

Ritchie
12-12-13, 15:52
Blijft Arke he, gelukkig heb ik wel een mooie deal voor maart :)

b767-300er
12-12-13, 16:32
geen 1 maatschappij heeft elke dag dezelfde prijzen voor dezelfde vlucht. Yield managment.

José
12-12-13, 19:08
De prijs van € 639,- stond al vanaf september op de site en was nooit veranderd, vandaar dat het mij nu zo opviel.

Hans van Demen
12-12-13, 19:35
geen 1 maatschappij heeft elke dag dezelfde prijzen voor dezelfde vlucht. Yield managment.

Kan zelfs meerdere malen per dag veranderen.

Hans van Demen
12-12-13, 19:36
De prijs van € 639,- stond al vanaf september op de site en was nooit veranderd, vandaar dat het mij nu zo opviel.

Je moet bij alle airlines nooit naar de prijs kijken die op de site staat, altijd aanklikken, reisgezelschap ingeven , dan krijg je vaak pas de juiste prijs.

pzomerdijk
12-12-13, 20:12
Tickets waren afgelopen dinsdag voor periode juli 2014 849,- (vertrek 1 juli 2014). In de middag kwam er 100 euro korting en veranderde de prijs in 749,-. Heb zelf toen een optie t/m zaterdag a.s. genomen, enkele uren later was het alweer 809,-. Komt bij 25,- adminkosten, omdat ik heb gereserveerd via callcentre is dat waarschijnlijk 10,- euro duurder, 2,50 calamiteitenfonds en v.v. 10,- p.p. 20 kg bagage. Totaal uiteindelijk voor 3 personen 2304,50. Aardige prijs.

Arrangement : Orlando Sanford Seat Only retour
Basis reissom 3 x € 849,00 € 2547,00
20kg ruimbagage 1 x € 15,00 € 15,00
20kg ruimbagage 1 x € 15,00 € 15,00
Kassakorting 1 x € -300,00 € -300,00
Calamiteitenfonds 1 x € 2,50 € 2,50
Overige kosten/kortingen
Administratiekosten 1 x € 25,00 € 25,00
Totaalbedrag € 2304,50

b767-300er
15-12-13, 09:15
Ik weet niet of er morgen mensen met ArkeFLy gaan, maar deze kunnen zich alvast gaan opmaken voor een (flinke) vertraging...

A.Hofman
15-12-13, 09:32
Sowieso ligt het vliegverkeer van/naar/in Amerika en Canada overhoop, ivm een zware (sneeuw)storm. Met name in Chicago en het Noord-oosten.

José
15-12-13, 10:03
Je moet bij alle airlines nooit naar de prijs kijken die op de site staat, altijd aanklikken, reisgezelschap ingeven , dan krijg je vaak pas de juiste prijs.
Ja, zo doe ik dat ook altijd.

Cindy1969
15-12-13, 16:52
Ik weet niet of er morgen mensen met ArkeFLy gaan, maar deze kunnen zich alvast gaan opmaken voor een (flinke) vertraging...

Hoe dat zo? Ga zelf niet hoor, maar ben wel benieuwd naar de reden van deze vertraging.

b767-300er
15-12-13, 19:16
Vlootproblemen......
Het staat overigens nog niet op schiphol.nl zie ik nu.

Cindy1969
15-12-13, 20:05
Oh dat is balen voor de mensen die morgen vertrekken...

PixelMagic
21-12-13, 10:42
Wij zijn de 16e terug gevlogen vanaf Orlando, inderdaad bij aankomst twee uur vertraging en gelijk bij inchecken op Sanford twee keer een bon van $5,- voor een drankje gekregen.

Uiteindelijk zijn we nog vrijwel op tijd aangekomen op Schiphol, dus gelukkig viel het al met al wel mee. Heenreis was 10:15 uur en terug 7:30!

SJSL
27-12-13, 22:49
Ik heb veel van dit topic gelezen en zag een discussie over bagage, dat daarvoor los betaald moet worden.
Maar als ik dit zo lees, dan lijkt het toch alsof je naar de VS nog gratis bagage mee mag nemen? Gewicht afhankelijk van de klasse die je boekt. (bij het * staat nog 'Reist u naar Aruba, Bonaire, Curaçao, de VS of Canada? Dan mag u extra bagage meenemen')

http://img89.imageshack.us/img89/6659/xjm2.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/89/xjm2.jpg/)

We willen liefst rechtstreeks vliegen met voorkeur Amsterdam - Orlando en 3 weken later Miami - Amsterdam.
Dan kom je toch wel bij Arke uit. De tickets zijn nu wat goedkoper dan paar weken terug en ik heb een nieuwsbriefmail met gratis stoelreservering (scheelt weer € 22 pp). De tickets zouden nu op € 539 pp komen (wel een weekje later dan onze eerste voorkeur, maar ach, betreft oktober 2014 trouwens), daarbij nog wel € 90 comfort retour. Moeilijk hoor, echt beslissen te boeken!
Ik heb zojuist eerst maar eens een doorlopende reis- en annuleringsverzekering afgesloten. Stap 1 :)

SJSL
28-12-13, 10:57
Na even verder zoeken kwam ik zo'n zelfde overzicht tegen als hierboven, maar dan met een link naar meer informatie over de bagage. http://www.arkefly.nl/klantenservice/?FaqNodeId=8912
Daarin staat inderdaad duidelijk dat je na 1-4 overal moet betalen.
Bovenstaand plaatje kwam naar voren bij het boeken, vind het niet echt eerlijk de informatie weergeven, tot het lezen van dit topic had ik dat geïnterpreteerd alsof je naar de VS wel gratis bagage mocht meenemen.

Njit
28-12-13, 11:20
Als je een vlucht boekt ná 1 april dan staat het er duidelijk bij hoor dat je extra moet betalen. Kan zijn dat je het niet verwachtte maar het is niet dat ze het verbergen ofzo..

http://i.imgur.com/8GfKGLb.png

SJSL
28-12-13, 11:55
Ik was nog niet zover doorgegaan met boeken (ik durf niet :D), dus had dat schermpje nog niet gezien. Gelukkig maar dat het daar wel duidelijk is dan.

b767-300er
28-12-13, 15:13
Bovenstaand plaatje kwam naar voren bij het boeken, vind het niet echt eerlijk de informatie weergeven, tot het lezen van dit topic had ik dat geïnterpreteerd alsof je naar de VS wel gratis bagage mocht meenemen.

Ook op de hoofdpagina staat duidelijk onder het tabelletje een voetnoot met daarin een link....
Waar heb jij die tabel zonder de link gezien dan?

SJSL
28-12-13, 16:14
Als je een vlucht gekozen hebt (in de prijstabel) en dan bij stap 1 Vluchtkeuze kan je bovenaan klikken op meer informatie over zitcomfort, dan krijg je hetzelfde soort tabelletje met voetnoot, zonder link. Net nog even gekeken, want ik dacht al dat het aan mij lag, maar het is echt zo. Pas toen ik hier las ging ik verder zoeken naar info over bagage en dan vind je het ook wel hoor, maar je snapt mijn verwarring :)

b767-300er
28-12-13, 17:24
ah. Nu zie ik het ook inderdaad. Ik snap je verwarring

nicolea
28-12-13, 18:23
Maar gelukkig heb je je stoelreservering gratis......:) dat scheelt dan weer!

b767-300er
28-12-13, 18:38
Toch weer 26 euro pp!

SJSL
28-12-13, 19:52
Maar ik had nog niet geboekt hoor! (dan had ik dat andere schermpje wat Nijt linkte wel gezien).
Ik vind het echt zo'n wik en weeg gedoe qua prijs. Heb wel in m'n oren geknoopt: als ik geboekt heb, niet meer terugkijken.
Sowieso spannend om onze eerste Florida reis dan echt te gaan vastleggen. Van plannen maken naar echt doen .. is toch best een stap.
Maar ik zal nu ophouden dit topic te vervuilen :) Ben nog wat Arkefly topicjes aan het lezen hier en daar op internet om te bepalen of we nou echt Comfort willen bijboeken. Kost op dit moment € 90 pp, totaal € 270 ... kan je toch veel andere dingen voor doen ook.

b767-300er
28-12-13, 19:55
Ben je lang?
Wanneer wil je gaan? (heen en terugdatum) ?

SJSL
28-12-13, 20:04
Blij dat je alleen m'n lengte vraagt .. hehe. Ik 1,72, man 1,85, kind 1,10 :) Niet bijzonder lang dus.
Voorkeur voor vertrek 14-10 en retour 4-11. Eventueel 1 week later (de prijzen voor 1 week later zijn momenteel 100 euro goedkoper).

Ik kwam trouwens net op een topic ergens anders een leuke discussie van je tegen B767-300er ... je doet goed werk hoor, met je uitgebreide reacties.

José
28-12-13, 21:40
Ben nog wat Arkefly topicjes aan het lezen hier en daar op internet om te bepalen of we nou echt Comfort willen bijboeken. Kost op dit moment € 90 pp, totaal € 270 ... kan je toch veel andere dingen voor doen ook.
Wij vliegen normaal gesproken ook altijd comfort class maar nu daar geen 35 kilo bagage meer bij zit vinden wij de € 220,- extra voor alleen maar 8 cm meer beenruimte een beetje overdreven. Mijn man is 1.93 m maar kan in economy class nog redelijk zitten.

b767-300er
29-12-13, 08:27
Ikzelf ben ook 1.93m en vind de economyclasse echt een hel.
Ikzelf vlieg altijd (indien mogelijk) premium. Klopt, is idd wel veel geld.

SJSL
29-12-13, 17:20
Nou, wij hebben geboekt! Dat is toch een fijn gevoel. En de bagage was 10 euro pp, dus goed te doen. En dus de stoelreservering gratis. Al met al een prijs waar wij tevreden over zijn.
Wel economy classe geboekt, het was nu € 270 om up te graden, dat is wel echt te gek voor 8 cm. We zullen wel zien of het voor ons te doen is. Bedankt voor de reacties!

nicolea
29-12-13, 18:13
Fijn dat de stoelreservering gratis is! Wij zijn met , dat is toch ruim 100 euro!

José
29-12-13, 18:21
Nou, wij hebben geboekt! Dat is toch een fijn gevoel. En de bagage was 10 euro pp, dus goed te doen. En dus de stoelreservering gratis.
Dat is dus precies wat ik bedoelde, veel geld voor 8 cm. Maar hoezo stoelreservering gratis, je kunt toch pas 3 weken voor vertrek je stoel reserveren, en dat kost toch €22,- pp. per retour. Tenminste dat was de afgelopen 2 jaar in iedergeval zo en staat ook nog steeds zo op hun website.

Ritchie
29-12-13, 18:27
Vond ik ook al zo raar om te lezen, dat de stoelreservering gratis was, omdat dit pas 3 weken van te voren kan, en idd niet gratis is bij mij.

José
29-12-13, 18:32
Nee bij mij dus ook niet.

SJSL
29-12-13, 18:38
Oh, had ik eerder in een berichtje geschreven: ik kreeg als Arkefly nieuwsbrief lezer een mail dat als ik voor 31-12 de tickets zou boeken, de stoelreservering t.z.t. dan gratis zou zijn. Mooi meegenomen dus!

Ritchie
29-12-13, 18:41
Oh, had ik eerder in een berichtje geschreven: ik kreeg als Arkefly nieuwsbrief lezer een mail dat als ik voor 31-12 de tickets zou boeken, de stoelreservering t.z.t. dan gratis zou zijn. Mooi meegenomen dus!

Dat is inderdaad mooi meegenomen.

Fitzroy
31-12-13, 14:42
Ik neem aan dat als je met Arke vliegt naar Miami je in Orlando Sanford al door Immigrations gaat of heb ik het dan verkeerd? Duurt het erg lang of valt dat mee?

Ritchie
31-12-13, 17:22
Ligt eraan of je in Miami uit het vliegtuig moet, en door de immigrations moet.
Wij vliegen met Arke eerst naar Orlando, gaan daar er uit, en dan gaat deze door naar Miami.

Ritchie
31-12-13, 17:24
Ligt eraan of je in Miami uit het vliegtuig moet, en door de immigrations moet.
Wij vliegen met Arke eerst naar Orlando, gaan daar er uit, en dan gaat deze door naar Miami.

P.s. ik zie dat je nieuw bent, zou leuk zijn dat jij je even deed voorstellen in het desbetreffende topic.

José
31-12-13, 17:34
☁️
Ik neem aan dat als je met Arke vliegt naar Miami je in Orlando Sanford al door Immigrations gaat of heb ik het dan verkeerd? Duurt het erg lang of valt dat mee?
Ja, de mensen die door vliegen naar Miami mogen in Sanford als eerste het vliegtuig verlaten om zich bij de immigrations te melden. Daarna gaan ze weer het vliegtuig in op weg naar Miami.

Ritchie
31-12-13, 18:50
☁️
Ja, de mensen die door vliegen naar Miami mogen in Sanford als eerste het vliegtuig verlaten om zich bij de immigrations te melden. Daarna gaan ze weer het vliegtuig in op weg naar Miami.


mmmmm vind ik iets minder, ik wil er als eerste uit !!!!

b767-300er
31-12-13, 22:12
Ik neem aan dat als je met Arke vliegt naar Miami je in Orlando Sanford al door Immigrations gaat of heb ik het dan verkeerd? Duurt het erg lang of valt dat mee?
Correct

gaat erg snel. Sanford is erg rustig.

Fitzroy
01-01-14, 10:49
Dat klinkt goed, dank voor de antwoorden! We vliegen idd eerst naar Orlando en dan door naar Miami.

Ritchie, wat zou je willen weten? ;) Ik ben niet zo van de voorsteltopics. Anyway, we gaan inmiddels voor de 8e keer naar de VS en voor de 4e keer naar Florida. We zijn niet echt verslaafd aan Florida, maar in de winter is het gewoon een fijne vakantiebestemming met zon en de Amerikaanse way of life spreekt ons aan. Verder zijn we zomers eigenlijk altijd te vinden in Griekenland. Op het allesamerikaforum ben ik bekend onder de naam Vito, maar die was hier al bezet.

Cindy1969
01-01-14, 14:21
Welkom Fitzroy, ga zelf ook het liefst in de winter naar Florida (ga 31 januari) en 's zomers meestal naar Griekenland, heerlijk daar ook!

nicolea
02-01-14, 18:51
Vanaf morgen ticketsale bij Arkefly, vliegen voor 30 juni naar Sanford of Miami voor 399,-- zo lang de voorraad strekt....

Ritchie
02-01-14, 19:20
Vanaf morgen ticketsale bij Arkefly, vliegen voor 30 juni naar Sanford of Miami voor 399,-- zo lang de voorraad strekt....

Ik had het ook gezien, dus mensen..... boek want dit zijn leuke prijzen hoor.

José
02-01-14, 23:34
Vanaf morgen ticketsale bij Arkefly, vliegen voor 30 juni naar Sanford of Miami voor 399,-- zo lang de voorraad strekt....
Waar heb je deze aanbieding gezien dan?

Fitzroy
03-01-14, 06:39
Ik zie hem ook niet hoor. En het is nu 'morgen' :)

b767-300er
03-01-14, 06:57
als je op bestemmingen klikt, en je kist Miami of Orlando, kom je er vanzelf.