PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)



Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7 8

76-er
03-08-12, 12:55
Ja, in principe zit je voorin wat rustiger. Over het algemeen geldt dat hoe verder je vóór de motoren zit, hoe stiller. Ook zit je dan niet te dicht bij de toiletten, waar het soms nogal druk kan zijn. Ook heb je voorin over het algemeen het minste last van turbulentie en in de staart het meest. Een vliegtuig 'schommelt' altijd wel wat en hoe verder je van het zwaartepunt (center of gravity) zit, hoe meer je het gewiebel voelt.

sonja
03-08-12, 13:20
... en binnenkort komt de stoelreservering beschikbaar. We vliegen comfort-class (de "middelste" klasse). We willen een "gewone" stoel, geen gekke dingen met XL of nooduitgangen.

Ik heb geen ervaring met Arkefly, maar Comfort Class zou toch een aparte sectie moeten zijn?

Flufjuh
03-08-12, 13:26
Ja, dat is een aparte sectie. Maar zoals Emus al aangeeft kun je ook binnen CC kiezen voor XL stoelen of stoelen bij de nooduitgang. Waar je dan uiteraard weer meer voor betaalt dan voor de 'gewone' stoelen. :)

Emus
03-08-12, 13:31
Ja, de voorste 3 rijen zijn "premium-comfort", vervolgens 25 rijen "comfort" en tenslotte 12 rijen "economy". De sectie is dus vrij groot en we hebben dus nog steeds vrij veel keuze. Kiezen we rij 4 (vooraan), rij 22 (boven de vleugel) of rij 29 (achter de vleugel)?

Vooralsnog neig ik naar zover mogelijk naar voren, tenzij iemand met argumenten komt waarom dat niet de beste keuze is. Zoals gezegd, ik heb totaal geen ervaring met vliegen. 12 jaar geleden heb ik weleens in een vliegtuig gezeten, maar dat was naar Portugal in een heel klein toestelletje. En eerlijk gezegd weet ik niet meer hoe het er daar aan toe ging.

chippie
03-08-12, 15:51
Hoe meer naar voren hoe eerder je eruit bent bij aankomst. Dit kan van belang zijn wanneer je moet overstappen.
Zoals aangegeven hoe meer je naar het zwaartepunt zit hoe minder last je hebt van gewiebel. Maar tegenwoordig is vliegen toch echt wel comfortabel. Maar je kan pech hebben, als het wat te keer gaat dan maakt het echt niet meer uit waar je zit. Zelf zit ik het liefst naast een gangpad, zodat ik er uit kan zonder iemand lastig te vallen. Uiteraard is business-class het prettigst maar daar zijn behoorlijke kosten aan verbonden. Economy Comfort, of hoe ze het ook noemen bij de verschillende maatschappijen is een mooi alternatief, de meerkosten die je daarvoor moet betalen is voor een ieder een afweging die de een het wel waard vindt en de ander niet.

AenG
04-08-12, 15:35
@EMUS:
vorig jaar hebben mijn partner en ik gevlogen met arkefly, zelfde soort toestel 2-3-2 opstelling en comfort class. Het meest voorin lijkt mij het fijnst. Als eerste eten en drinken :-P daarbij zit je dan net achter de premium class. Over het algemeen zitten daar mensen die rustig en in alle ruimte willen vliegen, dus weinig last van qua herrieoverlast. Wij hadden vorig jaar ook weinig last van huilende kinderen, omdat die bijna allemaal economy zaten. Premium comfort wordt (naar mijn mening) weinig geboekt door gezinnen, omdat het prijzig is. Boven de vleugel zie je weinig, tenzij je dat graag wilt... en verder naar achteren zit je dus tegen de economy aan. Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vondt die comfort class. wij zaten geloof ik op rij 14 ofzo, ruim voor de vleugel en je zit echt gescheiden van de grote meute in het midden van het vliegtuig. Ik had echt een beetje dat luxe gevoel van een apart stukje vliegtuig. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Is natuurlijk wel een mening... Veel plezier en succes!

Emus
05-08-12, 00:16
Bedankt allemaal voor de reacties! We gaan proberen voor in het vliegtuig terecht te komen (nou ja, niet helemáál voorin, ik heb graag een echte piloot achter de knuppel, niet wij :P )

b767-300er
05-08-12, 07:53
76-er, je wordt geroepen!

oma van tijn
05-08-12, 10:47
dag Emus,

ik heb verschillende keren gevlogen met Arkefly (niet naar Stanford) maar de beste plaatsen zijn ook al ben je heel vroeg al vergeven. Of er is nog net een plaats vrij. Ben je lang dan zou ik gaan voor een plaatsjes naast het gangpad de stoelen bij het raam hebben altijd wat minder ruimte. maar zoals je al schreef je boekt comfortclass dus al wat beter. Ik heb een partner van 2.00 cm en die kan er prima in zitten. Comfort + is natuurlijk nog beter (de verzorging trouwens ook). veel plezier met de voorpret/stress. Wij gaan pas weer volgend jaar juni naar Florida.

Bertorelli
05-08-12, 13:26
Zojuist de tickets naar Miami met Arkefly geboekt.
Wordt onze eerste keer met deze aanbieder, dus we gaan het merken.
Wel een update naar comfort gedaan omdat ik toch niet de kleinste ben.

Leuke aanbieding:
Vlucht op 14 september (incl. upgrade naar comfort) en 7 nachten in motel / appartement. voor nog geen € 660 p.p. (basisaanbieding was € 599)
Auto is ook al geboekt voor die week. :cool:

Mickey99
06-08-12, 18:59
Dat is een knappe prijs en fijn voor jullie dat het toch nog gelukt is met de "last-minute"!

Florida Keys Go-er
08-08-12, 21:50
Nou het perfecte topic om deze vraag te stellen, binnenkort zal ik met ArkeFly naar Orlando-Sanford reizen en heb een reis geboekt volgens het "Seat Only arrangement" Het is nog heel ver weg en ik wil er liever ook niet aandenken, maar het lijkt me wel slim om andere ervaren ArkeFly vliegers hier over te raadplegen.

Zoals ik al heb gemeld heb ik alleen een vlucht geboekt bij ArkeFly en heb auto en verblijf zelf geregeld. Sinds vandaag kon ik mijn E-tickets raadplegen met daar in stond een kollom: Herbevestigen Seat Only Bestemmingen Zonder Reisleiding. Misschien wel bekend is dat de reiziger binnen 48 uur voor de reis terug naar Nederland. Deze reis dient te herbevestigen, dus moet je naar een Nederlands nummer bellen om dit te doen. Wat ik ook zeker doe, aan de andere kant zou ik het niet erg vinden om langer te blijven.

Maar waarom vraagt ArkeFly om dit te doen en wat voor nut heeft het?

PENPE
08-08-12, 21:56
..Misschien wel bekend is dat de reiziger binnen 48 uur voor de reis terug naar Nederland. Deze reis dient te herbevestigen, dus moet je naar een Nederlands nummer bellen om dit te doen. Wat ik ook zeker doe.. Herbevestigen hebben wij nog nooit gedaan, ook niet in de tijd dat wij nog met Martin Air vlogen, en er nooit problemen mee gehad/gekregen...


..Maar waarom vraagt ArkeFly om dit te doen en wat voor nut heeft het?.. Ik kan me niets anders voorstellen dan dat zij bijtijds willen weten of er misschien bij een volle vlucht alsnog nog stoelen onbezet zullen gaan blijven zodat zij lastminute passagiers op een 'standby-list' kunnen zetten...

Ta2 Gerrit
08-08-12, 22:01
Normaal is dat ook niet (meer) nodig vandaag de dag, maar ik meen ergens in de vorige 750+ berichten gelezen te hebben dat dit bij Arkefly nog wel standaard verlangd word. Maar dat zal een ervaringsdeskundige zeker nog wel bevestigen (of ontkennen :D)

PENPE
08-08-12, 22:06
...Maar dat zal een ervaringsdeskundige zeker nog wel bevestigen (of ontkennen :D)... Er zullen ongetwijfeld forumleden zijn die in de reisbranche danwel de luchtvaart werken :rolleyes:

Njit
08-08-12, 22:14
Normaal is dat ook niet (meer) nodig vandaag de dag, maar ik meen ergens in de vorige 750+ berichten gelezen te hebben dat dit bij Arkefly nog wel standaard verlangd word.

De vraag is al eerder gesteld en ook al beantwoord. Net zoals je in het hele forum kunt zoeken is het ook mogelijk om in een topic te zoeken.
Klik bovenaan het topic op 'Zoek' en vul je zoekterm in:

http://i.imgur.com/fq3Qm.jpg

Florida Keys Go-er
08-08-12, 22:35
Excuses voor de "dubbele vraag", ik wist niet dat er zo'n link bestond.
Toch bedankt voor jullie antwoord en natuurlijk de tip over het opzoeken.
Of er een onderwerp als is besproken ja of nee.

Njit
08-08-12, 22:46
Mijn antwoord was meer in antwoord op Gerrit die het idee had dat er in de 750 berichten over geschreven was :)
Voel je niet bezwaard dat je een "dubbele" vraag hebt gesteld. Dat gebeurd zo vaak hier :D

bontkes
09-08-12, 15:38
Hallo ik vlieg 29 augustus naar Orlando en ik zit op op rij 8 bij het linker raam.
Maar wat ik wilde vragen hoe lang duurt het wachten in Miami voordat je weer kan instappen?

Groetjes Robert

Njit
09-08-12, 15:44
Ca 30-45 minuten..

Bertorelli
09-08-12, 16:02
@bontkes;
De vlucht van Amsterdam naar Orlando is toch rechtstreeks :confused:

Volgens mij kent Arkyfly toch alleen de vluchtnummers OR317 en OR318
OR317 Gaat van Schiphol naar Orlando en vervolgens naar Miami
OR318 Gaat van Orlando naar Miami en vervolgens naar Schiphol

Je hoeft alleen over te stappen in Miami op de terugreis dan.

bontkes
09-08-12, 16:07
sorry,

Ik bedoelde op te terugvlucht van Orlando naar Amsterdam OR318.
Ik vroeg me af hoe lang ik moest wachten met overstappen in Miami

Groetjes Robert

patnika
09-08-12, 18:25
Herbevestigen hebben wij wel gedaan, eigenlijk is het gewoon om te horen te krijgen of er wijzigingen zijn in de vertrektijd..

Uitstappen en opnieuw boarden op Miami is zo rond de 45/60 minuten. was tenminste in juni wel zo..

b767-300er
09-08-12, 19:20
Herbevestigen is niet verplicht, alleen als de airline de vluchttijden van deze vlucht wijzigt en je mist daardoor je vlucht en hebt niet herbevestiged heb je geen recht op compensatie.
Na het uitstappen te Miami mag ej na 45 minuten weer instappen. De totale stop duurt circa 1h15m aldaar.

Florida Keys Go-er
09-08-12, 19:50
Bedankt voor de de berichten van het herbevestigen, is me nu helemaal duidelijk.

De tussenstop in Miami had ik al begrepen en ook deze extra informatie erbij is wel handig..
Wel grappig om te zien dat ArkeFly 2 uur uittrekt voor de vlucht van Orlando - Sanford naar Miami
(van 19:00 t/m 20:55). Terwijl de daadwerkelijke vlucht hooguit 50 minuten (in geval bij gunstig
vliegverkeer) is. Maar het vertrek vanuit Miami is dan wel weer om 21:30. Dus in dat geval klopt
het bij elkaar opgeteld wel weer. (Dus vliegreis (Orlando > Miami) en wachttijd in Miami.)

b767-300er
10-08-12, 19:06
ArkeFly rekent voor de vlucht SFB-MIA slechts 1h15 min.
vertrektijd 1900, aankomst 2015. Zie daarvoor www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl/)
Vertrektijd vanaf Miami is 2130, de grondtijd aldaar is 1h15m. (35minuten omdraaitijd is met een B767 niet te halen)

Florida Keys Go-er
11-08-12, 11:43
Dan heb je een betere bron van mij, ik zocht het op via vliegwinkel.nl
Maar dit zal wel correct zijn. Ik dacht al 1 uur 55 minuten voor dat kleine stukje is een beetje te veel van het goede.
1 uur en 15 minuten klinkt veel realistischer. Dankje b767-300er

Flufjuh
24-08-12, 10:39
Weet iemand misschien of de stoelreservering exact drie weken van te voren opent? Ik probeer nu namelijk stoelen vast te leggen voor vrijdag 14 september, maar de verkoop is nog gesloten staat er. Zou dit dan zo zijn omdat de vlucht pas om 13.00 uur vertrekt?

ellen1977
24-08-12, 11:47
Flufjuh, dat hebben wij ook gehad toen we naar Jamaica gingen met Arke. Toen konden we pas 's avonds laat reserveren, terwijl onze vluchttijden ook 's morgens waren. Dus het is eerder later dan eerder...

Flufjuh
24-08-12, 11:49
Dan nog maar even geduld hebben. :) Bedankt voor de info!

José
24-08-12, 13:15
Je kunt nu reserveren, heb ik ook net gedaan!

satpet
24-08-12, 13:34
Soms kan het sneller dan 3 weken van te voren. Bij onze vlucht vorig jaar naar de Dominicaanse kon ik al 3,5 weken van te voren reserveren :)en betalen :(.
Zou de informatica van ARKE het niet laten afhangen van de totale duur van de reis?

Flufjuh
24-08-12, 21:08
Jammer genoeg was ik de hele dag niet meer thuis, maar zojuist toch gereserveerd. Rij 8, dus nog wel redelijk vooraan en hopelijk vrij snel het vliegtuig uit. :)

Flufjuh
02-09-12, 16:24
Inmiddels ook de stoelen voor de terugreis vastgelegd. Iets meer betaald, maar dan zitten we wel riant (hopelijk), namelijk bij de nooduitgang.

frankz
08-09-12, 15:41
Hoe is het eigenlijk op Orlando Sanford geregeld met de auto huur.
Is het net al MCO naar beneden lopen je melden aan de balie en dan de straat oversteken en een auto uitzoeken???
groet

pzomerdijk
08-09-12, 19:21
De bekende verhuurders van auto's zitten in de hal vlak voor de uitgang van het vliegveld. Meestal is het lekker rustig en wordt je vrij snel geholpen. Van de autoverhuur tot de geparkeerde auto's is het nog geen 2 minuten lopen. Allemaal lekker ontspannen dus.

frankz
08-09-12, 20:48
De bekende verhuurders van auto's zitten in de hal vlak voor de uitgang van het vliegveld. Meestal is het lekker rustig en wordt je vrij snel geholpen. Van de autoverhuur tot de geparkeerde auto's is het nog geen 2 minuten lopen. Allemaal lekker ontspannen dus.
oke bedankt voor je snelle reactie.
tja arke blijft inderdaad nog steeds het overweg waard. groot voordeel is toch het rechtstreeks vliegen (heen althans)
en ja als de prijs nu ook nog zo aantrekkelijk blijft als dit jaar. moet zeggen dat de overige hun prijzen wel erg omhoog
gegooid hebben. wel een nadeel is dat de prijzen voorlopig nog niet bekend zijn.

Gerard056
10-09-12, 17:05
hi allen,

Volgende week vertrekken wij ook naar florida voor zo,n 16 dgn. de vertrektijd naar sanford is 1300 Lt vanaf schiphol
Ik heb nog even een vraagje met betrekking op het eten bij Arky Fly.
Weet iemand hoe laat je je maaltijd krijgt aan boord ( ik begreep dat je 1 maaltijd krijgt , en een vervolg maaltijd moet je zelf betalen )
Waarom vraag ik dit, ivm mijn diabetes kan ik mijzelf daar nl. wat beter op instellen.
Wie kan ons wat wegwijs maken hoe men de aangeboden maaltijden en evt koop versnaperingen verzorgd ed.

alvast dank voor de antwoorden.


Gerard.

Lier
10-09-12, 18:02
Hoi Gerard
dat is heel erg verschillend. Dat word altijd tijdens de briefing gezegt wat en hoe de service gaat voor die vlucht.
Ik zou even aan de crew vragen hoe laat de maaltijd geserveerd word als u het exacte tijdstip wilt weten. Meestal is het zo 1'5 tot 2 uur na opstijgen.
Goede vlucht!

wij hebben overigns de stoelen gereserveerd voor heen en terug en een digiplayer voor beide.
74euro alstublieft... *au

rolandino
10-09-12, 21:42
Je kunt altijd zelf wat broodjes meenemen, dan ben je ook niet afhankelijk van Arke. Scheelt tevens weer paar euro ;-)

frankz
12-09-12, 20:43
Prijzen zomer 2013 bekend??? Als ik nu op Arkefly kijk kan ik inmiddels een vlucht in juli/aug. boeken.
Helaas zijn de prijzen giga gestegen. Als ik nu kijk voor 5 juli heen en 2 aug terug dan betaal ik 1089 p.p.
Dat is nou jammer! Prijzen waren aantrekkelijk, maar voor dit geld kan je net zo goed een andere maatschappij nemen.:(

knaapje
12-09-12, 22:53
Ik heb even op US airways gekeken en daar kom je voor deze data op vrijwel hetzelfde bedrag.
Misschien je even op Kayak.com aanmelden en je trip erin zetten.
Je kunt dan dagelijks of wekelijks de actuele prijzen krijgen of een alert als de prijs wijzigt.

frankz
13-09-12, 15:22
Ik heb even op US airways gekeken en daar kom je voor deze data op vrijwel hetzelfde bedrag.
Misschien je even op Kayak.com aanmelden en je trip erin zetten.
Je kunt dan dagelijks of wekelijks de actuele prijzen krijgen of een alert als de prijs wijzigt.
bedankt voor de tip. Mijn datum is eigenlijk iets laner. Ik wil zo rond 6 juli weg en dan 5 weken later terug, dus zo rond 10 augustus.
Ik zal me inderdaad even bij kayak aanmelden en even kijken hoe het werkt.
want de prijzen van Arke vallen me vies tegen voor wat ze bieden.

pzomerdijk
13-09-12, 15:42
Afgelopen jaar waren de ,,beginprijzen'' ook zo waanzinnig hoog. Als je kunt wachten, dan in de gaten houden. Zo rond januari komen de bekende ,,wereldweken'' weer en acties om de vliegtuigen vol te krijgen met soms onbegrijpelijke kortingen. Je zult zien dat je weer uitkomt op zo'n 700 euro p.p. of zoals afgelopen jaar zelfs nog iets later.

naokay
16-09-12, 19:36
Wij willen volgend jaar zomer ook met arke vliegen.Maar de prijzen zijn inderdaad heel hoog.
Wij komen op zo'n 6800 euro voor 6 personen.Heenweg dan wel premium en terugweg comfort.
Nou wil ik best even wachten tot januari als dat echt veel scheelt.Maar hoe zeker is het dat ik dan
nog premium kan boeken?En is er dan nog echt zoveel plek over in het vliegtuig?Want vindt het ook wel
griezelig om zolang te wachten.En onze villa is al geboekt, dus van datum kunnen we niet veranderen :)
En andere vliegmaatschappij is ook geen optie, want overstappen willen we echt nooit meer.

Ebelix
16-09-12, 20:38
Met Arke moet je toch ook overstappen? Het is wel terug in hetzelfde vliegtuig maar het blijft een tussenstop.

naokay
16-09-12, 21:06
Ja klopt.Maar ik noem dat niet echt een overstap.Je stopt maar even.Bij mij gaat het erom
dat ik niet 3 uur hoeft te wachten voor de volgende vlucht, wat we andere keren wel hebben gehad.
En wat echt een ellende is...Vinden wij dan he. ;)

Ebelix
16-09-12, 21:57
3 uur valt mee. De ideale tijd is 2,5 uur. Rustig door immigrations, customs en de volgende controle. Even wat eten en drinken en dan door naar je volgende gate om te boarden. Geen gehaast en geen stress.

FrankS
17-09-12, 10:31
Het is hier inderdaad al vaker gemeld, dat een tussenstop helemaal niet zo lastig hoeft te zijn. Even de benen strekken en alvast door immigrations gaan. Je ben dan n.l. op je eindbestemming veel sneller het vliegveld uit, want je hoeft daar dan niet meer door immigrations.

elstars
17-09-12, 11:43
Afgelopen jaar waren de ,,beginprijzen'' ook zo waanzinnig hoog. Als je kunt wachten, dan in de gaten houden. Zo rond januari komen de bekende ,,wereldweken'' weer en acties om de vliegtuigen vol te krijgen met soms onbegrijpelijke kortingen. Je zult zien dat je weer uitkomt op zo'n 700 euro p.p. of zoals afgelopen jaar zelfs nog iets later.

Inderdaad, gewoon even afwachten. Als je nu boekt betaal je de hoofdprijs en er komen nog zoveel aanbiedingen....
Wel is het natuurlijk zo dat in de zomer in het algemeen de prijzen wel wat hoger liggen.

Gerard056
03-10-12, 17:41
Net terug met Arke-Fly !!

Moet zeggen de heenreis was beter bevallen dan de terugreis ondanks de 3 uur vertraging op de heenreis, kregen we nog een vervangend toestel ook leeftijd was wel te merken aan de stoelen totaal doorgezeten tegen de tijd dat we Orlando naderde had je geen achterwerk meer over.
Maar de terugreis was me nog erger tegen gevallen met name dat men het niet voor elkaar krijgt om met een amerikaans catering bedrijf een beetje normaal ontbijt te kunnen serveren vindt ik geen aanrader,
je moet het doen met het minimale aanbod uit het Arky-fly Grand cafe een aanbod van een stroop wafel of gevulde koek op je nuchtere maag doet bij mij geen goed of je kon een amerikaans paninni enorm droog broodje krijgen met 3 plakken ham en kaas tevens voorzien met de nodige sla en een plakje komkommer en tomaat.

Men was niet al te vrijgevig met drank , er zou na de warme maaltijd ( overigens tegen twaalf uur s,nachts USA tijd , je mag toch wel aannemen dat de meeste mensen dan op het vliegveld al wat hebben gegeten als je al om 16 uur op Orlando -Sanford moet zijn om in te checken voor de vlucht van 1700 naar eerst Miami en vervolgens de aansluitende terugreis naar nederland ) koffie en of thee komen ( niet meer gezien ) !!

Wat me ook erg tegen stond was het feit dat de zgn Premium comfort class gelijk bij aanvang van de oversteek vlucht een personal player kregen de rest moest nog maar een uur wachten met het inleveren al idem eerst iedereen inleveren een uur later pas de premium class ( Arke-Fly lees effe ook ik heb betaald voor dat ding !!! )

Gelukkig was me de eer gevallen een enquette formulier in te vullen , de uitkomst laat zich natuurlijk raden nu maar hopen dat ze er ook wat mee doen !

Conclussie Arky-Fly leuk om te vliegen naar het middelandse zee gebied maar voor de rest denk ik niet dat ik nog met hun vlieg op dergelijke lange afstand vluchten, geef mij Martinar maar weer terug was toch beter !!

AenG
07-10-12, 12:50
ik ben inmiddels druk aan het kijken voor de ticketprijzen van 2013. Het gaat om de datum van vrijdag 3 aug of maandag 6 aug t/m vrijdag 23 aug 2013. We zijn met 4 personen en willen graag comfort vliegen. We willen het liefste heen naar orlando en terug vanaf miami. Prijzen liggen nu rond de 950 euro. Heeft er iemand ervaring mee dat die prijzen nog gaan zakken (in januari)? We vinden de prijzen wel wat aan de hoge kant, maar zijn er mensen die andere maatschappijen gevlogen hebben en waar je wel een beetje redelijk kan zitten (we hebben er 2 met een lengte van 1.90m.) We willen best met een andere maatschappij vliegen en via belgie of duitsland is geen probleem. Ook naar miami, fort myers enz is ook geen probleem. We zouden wel het liefste zonder tussen/overstap vliegen, maar dan is de keuze wel beperkt he...Ik heb me rot gezocht hier op het forum naar deze antwoorden, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb 2 keer eerder comfort class gevlogen en heb geen ervaring met andere maatschappijen dan met transavia enzo. Ik wil absoluut geen 10 uur zitten met de knieën tegen de stoel voor mij, maar kan op internet moeilijk vinden wat de beenruimtes zijn bij de verschillende maatschappijen, zonder dat je precies een vliegnummer/ model weet. Kan iemand mij mischien hier mee helpen of in ieder geval vertellen waar ik moet zoeken. Er zijn hier vast ervaringsdeskundige die zowel arkefly hebben gevlogen als andere maatschappijen en mij de voor en nadelen kunnen noemen.
Alvast bedankt he!

Kvanderdonk
07-10-12, 14:07
Beste AenG,

Wij vliegen in dezelfde periode met Aer Lingus. Ticketprijs nu 840 euro. Of deze prijs gaat zakken, of die van Arkefly weet ik niet natuurlijk.
Je moet wel vliegen op dinsdag of zaterdag. Je vliegt via Dublin. Wel een overstap dus, maar het voordeel dat je aldaar door de Amerikaanse immigrations kan.
groet, Karin

jbdutch
07-10-12, 16:16
mijn ervaring is dat arkefly altijd een korting geeft maar meestal pas vanaf een half jaar van tevoren.
Ik ben afgelopen April naar Sanford gevlogen met arkefly premium comfort en kreeg ongeveer 200 euro korting per persoon.

Iris02
08-10-12, 06:46
De comfort seats van Delta Airlines geven veel beenruimte. Helaas vliegen zij niet rechtstreeks.
Air France zou ik je afraden, want hier zijn heel weinig stoelen met extra beenruimte beschikbaar en het boeken van deze stoelen is dramatisch (althans dat is onze ervaring).
KLM vliegt rechtstreeks op Miami en ook hier kan je stoelen met extra beenruimte boeken. KLM zal wel duurder zijn dan Arke Fly.

rolandino
08-10-12, 09:09
@Iris02, Sinds enige tijd vliegt KLM niet meer rechtstreeks naar Miami.

Vanuit Duitsland zijn nog wel enkele maatschappijen die rechtstreeks vliegen, bijvoorbeeld Lufthansa op Miami en Air Berlin op Fort Myers, beiden vanuit Dusseldorf.

Iris02
09-10-12, 06:33
Oeps; het was ook nog vroeg.........:)

Flufjuh
09-10-12, 12:12
Wij zijn 14 september naar Orlando gevlogen en op 5 oktober weer terug. Beide vluchten zijn prima bevallen, hoewel de terugvlucht toch net wat comfortabeler was want toen zaten we bij de nooduitgang. Heen drie uur vertraging, wel een domper als je net uit de trein stapt en dat het eerste is wat je ziet, maar goed. Vlucht in de Comfort Class was prima, lekker eten (pasta en nasi met kipsaté), leuke films op de mediaplayer en koffie, thee of water (volgens mij ook sap, maar dat weet ik niet zeker) was gratis te halen achterin het vliegtuig. Dit hebben we dan ook vrij vaak gedaan, lekker veel water drinken en even de benen strekken. Terug hadden we dus de nooduitgangstoelen, heeeerlijk ruim qua beenruimte. Eten was veel minder lekker dan op de heenreis, de biefstuk (nou ja, runderlapjes) was nog wel te doen volgens mijn vriend maar de pasta was echt niet te kanen. Gelukkig (soort van) was ik toch al straalmisselijk dus heb ik daar weinig aan gemist. :) Al met al is ArkeFly ons goed bevallen en zouden we daar zeker weer mee vliegen mochten we nog een keer naar Orlando gaan.

snerual
22-10-12, 12:23
Voor het eerst met Arkefly gevlogen. En op wat kleine zaken na (laat uitdelen en vroeg inleveren van de personal player, betaling drank laatste rondes) is het goed bevallen. Zeker gezien het verschil in de ticketprijs met andere aanbieders op het moment van boeken, is het optie om een volgende keer het weer te overwegen.
En Sanford International Airport als luchthaven is wel een pluspunt in mijn ogen. Heerlijk rustig en relaxed daar in vergelijking met Orlando International Airport.

Teleton
26-10-12, 19:36
Lastminuteliefhebbers let even op: Arkefly pakt uit in december. Veel data gezien voor 399 euro. Sinterklaas bestaat niet maar dit zijn wel leuke kadootjes. Zoveel data en zo'n lage prijs hebben we al een tijdje niet gezien.

sonja
27-10-12, 20:07
Toch vind ik het onzeker om met een charter te vliegen, zie wat met de vakantiegangers in Mexico is gebeurd, ze zitten sinds woensdag vast vanwege een technische mankement, http://nos.nl/artikel/433987-weer-reizigers-arke-vast-in-cancun.html.
Dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar drie dagen, dat risico loop je niet snel met een commerciele airliner.

rolandino
27-10-12, 21:25
Klopt, met een lijndienst overkomt je dit niet snel, hoewel je dan ook zo een dag later pas mee kan met een vlucht. Maar het is een incident, en omdat er eigen personeel in gevlogen is (wat ik wel weer vreemd vind, huur dan wat lokale mensen in, of vlieg mensen in vanuit de VS) duurde het vrij lang. Maar hoe vaak hoor je dit soort dingen in het nieuws? Niet heel vaak, dus lijkt mij een prima in te calculeren risico.

knaapje
27-10-12, 21:49
Als ik het goed begrepen heb, is het vliegtuig waarmee ze terugkeren uiteindelijk ook van TUI en moeten degenen, die gisteren terug zouden vliegen gewoon nog een dag wachten. Die hebben dus ook vertraging.
Zal wel een geldkwestie zijn, er moet op deze termijn toch een vliegtuig in te huren zijn bij derden.

76-er
02-11-12, 07:25
huur dan wat lokale mensen in, of vlieg mensen in vanuit de VS

Da's niet zo makkelijk. Een widebody met bijna 300 stoelen tovert niemand zomaar even uit de hoge hoed. Laat staan dat er in Mexico helemaal geen chartermaatschappijen bestaan met zulke grote toestellen, in de VS trouwens ook niet. En ook al vind je zo'n toestel, dan moet je eerst de crew bij elkaar verzamelen, naar Cancun vliegen en daar vervolgens eerst het hotel in. Zo'n lange dienst kun je namelijk nooit in één keer achter elkaar draaien.
Dan is een eigen toestel uit Europa laten komen waarschijnlijk nog het snelst en dat heeft Arke geloof ik ook gedaan. Een andere 767 uit de Europa-productie halen en dat dan door Transavia laten vliegen. Of zoiets.

rolandino
02-11-12, 10:21
Ik had het over monteurs die het vliegtuig kunnen repareren, niet over een vervangend vliegtuig. Als een charter is dat laatste nu eenmaal lastig, i.v.m. kleinere vloot en geen lid zijn van een alliantie zoals skyteam, etc.

chippie
02-11-12, 15:42
Even monteurs inhuren is misschien nog wel lastiger. Arke vliegt met Nederlands geregistreerde vliegtuigen. Hier mag dus alleen aan gewerkt worden door monteurs met een bevoegdheid erkend door de Nederlandse/Europese autoriteiten. Die monteurs moeten dan ook nog even voorzien zijn van het juiste vliegtuigtype en een procedure training hebben gehad voor de procedures van ArkeFly.
Deze mensen liggen niet voor het oprapen, dus je zult ze even moeten in vliegen.
En even is niet even, je bent zo 24 tot 48 uur verder voordat je, je mensen ter plaatsen hebt. Zeker als je niet ieder dag op de bestemming vliegt.

marliesn
05-11-12, 16:02
Hallo,

Wij vliegen begin december met Arkefly naar Miami. Ik zie best op tegen de vliegreis na het lezen van dit topic, maar dat terzijde.
Ik heb een vraag over de tussenstop voor de volgende vlucht:

Heenreis: 10.10u vanaf AMS - 18.00u aankomst Miami (OR317)

In dit topic heb ik gelezen dat de tussenstop in Orlando ongeveer 1.5u duurt. Kan het zijn dat wij dus eerder dan 18.00u in Miami aankomen?
En hoe lang van te voren moeten we op Schiphol zijn?
Zijn er vaak wijzigingen m.b.t. de vluchttijden van deze vluchten?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Groetjes

miepie56
05-11-12, 20:17
De aangegeven tijd zal ongeveer kloppen voor de landing op Miami. Heel veel eerder zal het niet zijn.
voor alle continentale vluchten moet je 3 uur van te voren op Schiphol zijn. Heb in oktober met Arke gevlogen, wel premium, vorstelijk onthaal en verzorging, was mij het extra geld waard.

johan&wilma
05-11-12, 23:06
Hoi Marlies,

Wij vliegen ook begin december en wel op 10 dec.
Jullie?
Misschien treffen we elkaar wel.
Wij gaan een weekje rond toeren door florida.
Zijn in febr 2012 ook geweest en ook met arke vonden het best wel goed vliegen met hun, alleen hadden wij toen vertraging door sneeuwval.

jbdutch
06-11-12, 17:31
De aangegeven tijd zal ongeveer kloppen voor de landing op Miami. Heel veel eerder zal het niet zijn.
voor alle continentale vluchten moet je 3 uur van te voren op Schiphol zijn. Heb in oktober met Arke gevlogen, wel premium, vorstelijk onthaal en verzorging, was mij het extra geld waard.

Dit kan ik beamen,de meerprijs is het waard!

marliesn
07-11-12, 10:49
Bedankt voor jullie reacties.

Wij hebben via de reisorganisatie alvast comfort class geboekt, moeten we dan alsnog die €22 voor de stoelreservering betalen wanneer we 21 dagen voor vertrek inchecken?

Njit
07-11-12, 11:36
Stoelreservering staat volgens mij los van met welke klasse je vliegt. Zie hier wat er allemaal bij Comfort Class zit: http://www.arkefly.nl/travelclasses.aspx
En zie hier de extra services: http://www.arkefly.nl/arkeflyservices.aspx

Specifiek over stoelreservering: http://www.arkefly.nl/chairreservation.aspx


Uw stoel reserveren is in alle klasses een betaalde service en is mogelijk op alle heen- en terugvluchten met vertrek vanaf en aankomst op Schiphol.

b767-300er
07-11-12, 13:16
Wij vliegen begin december met Arkefly naar Miami. Ik zie best op tegen de vliegreis na het lezen van dit topic, maar dat terzijde.
Ik heb een vraag over de tussenstop voor de volgende vlucht: Heenreis: 10.10u vanaf AMS - 18.00u aankomst Miami (OR317)

In dit topic heb ik gelezen dat de tussenstop in Orlando ongeveer 1.5u duurt. Kan het zijn dat wij dus eerder dan 18.00u in Miami aankomen? En hoe lang van te voren moeten we op Schiphol zijn? Zijn er vaak wijzigingen m.b.t. de vluchttijden van deze vluchten?De Juiste tijden staan op mijn pagina, www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl).
De aankomsttijd te Miami is 17.20 uur. De tussenstop op Orlando (SFB) bedraagt 1h45 minuten met ingang van 1 november 2012.

Voor wat betreft het Cancun verhaal, de verwachting was toen het toestel stuk ging dat het makkelijk gerepareerd kon worden. Echter door crewrustredenen kan je dan niet meteen weer weg.
Dus dan ga je al snel 24u de vertraging in. Toen na die 24u bleek dat het toestel niet goed gerepareerd was door de Mexicanen, kon de kist wederom niet vertrekken.
Toen heeft ArkeFly Nederlandse monteers meegestuurd met de eerstvolgende vlucht naar Cancun.
Het toestel waar hen inzaten heeft de passagiers die gestrand waren meegenomen (om die niet nog langer te laten wachten) en de passagiers die met het dit toestel mee zouden gaan zijn een dag later met het door Nederlandse monteurs van Tec4Jets gerepareerde toestel teruggegaan. Overigens waren er geen 283 mensen gestrand zoals aangegeven, het toestel was lang niet volgeboekt.

Normaliter wordt dit sneller gedaan. Echter had ArkeFly dubbel pech omdat een ander toestel die nacht was getroffen door bliksem en dus in de hangaar op Schiphol stond. De andere 3 waren nodig om de dienstregeling enigsinds naar behoren uit te kunnen voeren. Daar het einde herfstvakantie was er in Europa weinig te huren en zoals 76-er al terecht opmerkt is er in het buitenland (VS etc) al zowiezo weinig te huren. Dan is het wachten op een kist uit Nederland inclusief crew. Kost je snel een uurtje of 14 om die in Cancun te krijgen. Vervolgens moet die crew weer rusten die mogen niet meteen terug... Dan gaat het snel met de uurtjes.

De pax zaten overigens keurig opgevangen in een RIU (Palace) resort voorzien van alle luxe en hapjes en drankjes. Opgeteld bij de schadevergoeding van 600 euro per passagier hebben die het niet slecht gehad.

Ta2 Gerrit
07-11-12, 14:47
Zoals we gewend zijn weer een prima ter zake doende en duidelijke uitleg. Worden we allemaal wijzer van :up:

marliesn
15-11-12, 10:00
Hoi b767-300er,

Bedankt voor de info!
Ik heb je site bekeken en kwam via het schema tot de conclusie dat wij (begin dec.) op vrijdag zouden vliegen met de ArkeFly Boeing 767-300ER (763).

Vanmorgen wilde ik alvast stoelen voor de terugweg boeken. Ik kwam erachter dat het vliegtuig (zoals afgebeeld bij de stoelreservering) 42 rijen heeft en dus toch het andere type is (ArkeFly Boeing 767-300ER met Winglets (76W)?

Rij 17 leek mij wel interessant, aangezien het lijkt alsof je hier nog meer beenruimte hebt. Aangezien deze stoelen echter niet duurder zijn, zal dit wel niet zo zijn? Weet iemand dit misschien?

Alvast bedankt!

b767-300er
18-11-12, 13:00
ArkeFly is de inzet van haar vloot aan het veranderen, en daardoor treden er wisselingen op in de door mij gepubliceerde schemas op www.vliegschemas.nl.

U doelt waarschijnlijk op de stoelen 17G en 17H. Deze hebben echter geen extra beenruimte omdat er daarvoor (op de open plek op de tekening) zich de slaapplaatsen van de (cockpit) crew bevinden ;)

johan&wilma
20-11-12, 16:17
Zo we hebben onze stoelen gereseveerd heen rij 20 (helaas voor zat alles al vol)
Terug rij 9 hehe gelukkig voorin.
10 dec is het zover kunnen we na het mooie florida
helaas maar een korte vakantie een fly en drive maar dat kan ook leuk zijn.

marliesn
03-12-12, 16:40
Ik heb nog een vraagje over het online inchecken bij ArkeFly. Ik kreeg namelijk van het reisbureau te horen dat dit niet mogelijk was?
ik dacht juist dat het wel mogelijk was als je van te voren een stoel had gereserveerd?

Als ik kijk bij 'extra services' van arkefly en hier mijn boekingsnr. invoer kom ik niet verder dan stap 5 (contactgegevens invullen) terwijl online inchecken stap 7 is. Weet iemand hier iets meer van?

Alvast bedankt.

Teleton
03-12-12, 17:21
Arke zegt hierover op de site;
Online inchecken
In combinatie met uw stoelreservering kunt u gebruik maken van de handige online check-in service van ArkeFly. Tussen 3
weken en 2 dagen voor vertrek kunt u eenvoudig en snel online inchecken via de website van ArkeFly (http://www.arkefly.nl/arkeflyservices.aspx). Deze service wordt aangeboden voor vluchten vertrekkend vanaf Schiphol (met uitzondering van de Verenigde Staten, Canada, Mexico en Cuba) en voor vluchten vertrekkend vanaf Aruba, Bonaire, Curaçao, Griekenland en Spanje (inclusief Balearen en Canarische Eilanden).

ellmentra
09-12-12, 01:26
Hallo ik vlieg in januari naar Miami met arke fly. heeft iemand ervaring met duo seats. Ik heb comfort geboekt maar kan er niet achter komen wat voor soort vliegtuig ik heb met of zonder winglets, kan iemand mij dat vertellen wat de beste stoelkeuze dan is

b767-300er
09-12-12, 07:49
In januari vlieg je met de zonder winglets variant.
Zie daarvoor www.vliegschemas.nl

Met hoeveel personen vlieg je?

PENPE
09-12-12, 12:43
..Ik heb comfort geboekt maar kan er niet achter komen wat voor soort vliegtuig ik heb met of zonder winglets, kan iemand mij dat vertellen wat de beste stoelkeuze dan is.. Ben als ff'er misschien een beetje dom, maar wat hebben de winglets te maken met je stoelkeuze :confused:

Ebelix
09-12-12, 12:48
Winglets geeft aan type vliegtuig. Arke heeft 2 types met beide een verschillende indeling. De winglets type zijn moderner.

senna
09-12-12, 12:51
http://www.thelatinworld.nl/arkeflystoelindelingb767300er.html

Hier kan je de verschillen zien en kijken wat de beste stoel is.. Er zijn maar een paar mooie stoelen de rest is standaard. succes

b767-300er
09-12-12, 13:47
Pp www.vliegschemas.nl/arkefly.htm (http://www.vliegschemas.nl/arkefly.htm) staan de indelingen ook, met de laatste aanpassingen. (alhoewel dat 737's betreft...)
De 767 Wingletvariant heeft in comfort een 2-4-2 indeling, de zonder wingletvariant een 2-3-2 indeling. Vandaar het verschil.
Mooie plaatsen genoeg, maar is wel afhankelijk van de grootte van het reisgezelschap vwb de duo seats.

johan&wilma
19-12-12, 19:32
Zo dan we zijn weer terug in onze kouwe/natte kikkerlandje
was ff weer fijn/leuk om in florida te zijn ( een weekje is toch te kort)

We hebben nu met beide vliegtuigen gevlogen. in febr. zonder winglet en nu in dec met winglet.
Onze voorkeur gaat toch uit na de vliegtuig zonder winglets je heb meer zitruimte door de 2-3-2 opstelling
de stoelen zijn iets breder, ook voor het personeel(crew) zij vinden het ook prettiger om in deze vliegtuig te werken meer
ruimte in de gangpad.

maar ja op ieder vliegtuig of vliegtuig maatschappij is wel wat op aan te merken.

Wij zeuren niet, we hebben weer genoten.

nu maar ff kijken wat volgend jaar ons brengt in ieder geval wel weer de States

Mattie
23-12-12, 13:52
Hm ik zie nu dat er voor september volgend jaar gevlogen wordt met een 767 mét winglets.

Ik zie ook dat er op vliegschemas.nl staat dat de vertrek tijd naar SFB nu 13:00 is (was 9:50 uit mn hoofd). In hoeverre 'klopt' die site want van mijn reisbureau heb ik nog niks vernomen.

Hermanus
24-12-12, 17:35
Hoop dat het niet klopt. Op de site van Arkefly staan nog steeds de oude, betere tijden!

Mattie
24-12-12, 19:04
Dat was ook mijn idee, kom je aan terwijl het nog licht is kan je mooi naar je hotel rijden zonder meteen te stressen.... nieuw type vliegtuig lijkt me dan wel weer beter :p

b767-300er
24-12-12, 20:21
@Mattie;
Ik ben de beheerder van de website www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl)
Wat is uw vertrek en terugreisdatum? Dan kijk ik een en ander even exact na!

Groeten Niels

thelatinworld
24-12-12, 20:47
Lijkt er op dat de maandag wel 13:00 uur is, maar de vrijdag 09:30 uur.

b767-300er
25-12-12, 09:53
Dat klopt niet helemaal wat je zegt Theo.

Op dit moment heb ik de tijden op de website www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl) geactualiseerd zoals deze dit moment bekend zijn.
Voor Florida kunt u deze hier inzien: www.vliegschemas.nl/florida.htm (http://www.vliegschemas.nl/florida.htm)
Op sommige data en dagen wijken deze inderdaad af van de op de ArkeFly website gepubliceerde tijden.
Dit is in het verleden ook een paar keer gebeurd met vluchten naar Florida, zie enkele pagina's terug.
Toen bleken de tijden op onze website wel de juiste te zijn. Let's wait and see.

Iedereen Fijne kerstdagen!

thelatinworld
25-12-12, 10:52
Je hebt gelijk Niels. Website van Arkefly blijkt niet altijd juist te zijn.

Mattie
25-12-12, 14:51
@767-300er;
Hallo Niels:
Het gaat om vlucht:
OR317 | 20-09-2013 (volgens mijn gegevens vertrek 09:30 aankomst 14:25) AMS -> SFB
OR318 | 18-10-2013 (volgens mijn gegevens vertrek 18:00 aankomst 09:45) MIA -> AMS

Zoals je kan zien duurt het nog wel even voor ik vertrek maar ik zag opeens dat bericht staan en ik dacht "hm vreemd volgens mij heb ik toch echt wat anders staan". Misschien dat het reisbureau ook gewoon denkt: het duurt nog zo lang het kan nog wel 10x veranderen dus we zeggen nog niks.

José
25-12-12, 15:48
Wij vliegen vrijdag op 3 mei met Arke en als ik met mijn boekingsnummer op mijn Arke inlog dan staat de vertrektijd nog steeds op 9.30 uur. Hoop wel dat het zo blijft, maar afgelopen september hadden we met boeken die vertrektijd ook, maar was na een paar weken veranderd in 13.00 uur. Afwachten maar....

b767-300er
25-12-12, 16:45
Vorig jaar was dit inderdaad ook zo. Houdt toch maar even mijn tijden aan ;-)
Zoals Jose hierboven al opmerkt hield ArkeFly heel lang 9.30 op de website, maar werd het uiteindelijk 13.00 uur.

Zodra er wijzigingen zijn in de tijden zoals die bij mij bekend zijn zal ik daar hier melding van maken.

www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl)

Mattie
25-12-12, 16:56
Ok, we wachten af.... Ik zal is kijken of ik ook bij dat mijn arke kan inloggen om te zien wat er daar staat :)

Dit zouden dan mijn tijden worden

oud (volgens reisbureau):

OR317 | 20-09-2013 | vertrek 09:30 | aankomst 14:25 | AMS -> SFB
OR318 | 18-10-2013 | vertrek 18:00 | aankomst 09:45 | MIA -> AMS

nieuw (volgens vliegschemas.nl):

OR317 | 20-09-2013 | vertrek 13:15 | aankomst 17:30 | AMS -> SFB
OR318 | 18-10-2013 | vertrek 21:30 | aankomst 12:40 | MIA -> AMS

In het geval van de terugreis vind ik het wel best, of het nou 18:00 is of 21:30 je hebt de hele dag nog om je te vermaken alleen de heenreis vind ik minder jammer. Niet zozeer dat je nog wat wil gaan doen de 1e dag maar voordat je een keer bij je hotel aan komt is het volgens de nieuwe tijden een stuk donkerder...

(btw hoe zit het met de openingstijden van de supermarkten daar? kan je zaterdag ochtend mooi ontbijt scoren of is het beter om dat vrijdag meteen te regelen?)

thx voor de info in elk geval allemaal

edit:

Ik kan niet inloggen bij Arke, kan het zijn omdat het geboekt is via een reisbureau? Ik zie wel ergens vermeld staan "Holland International XXXXXX" (6 letters) maar dat pakt hij niet.

b767-300er
25-12-12, 20:12
Ik boek altijd bij mijn reisburo. Ook ik kan gewoon inloggen op mijn arke.
Echter je hebt het over Holland International. Dat zou wellicht een reden kunnen zijn waarom de reis niet op mijn arke staat.
Bestaat er niet iets van mijn holland international .nl?
Overigens zijn de tijden die staan op mijnarke.nl altijd exact hetzelfde als die op arkefly.nl, dus daar zal je dezelfde tijden aantreffen.
Zoals Jose al aangaf, bij haar wijzigde het in tijden die ik een paar maanden tevoor al gepubliceerd had.
Afgelopen zomer waren de vertrekken ook allemaal rond 1300 uur.

De definitieve vluchttijden staan op het ticket. Lets wait and see.

José
26-12-12, 11:50
Ik kan niet inloggen bij Arke, kan het zijn omdat het geboekt is via een reisbureau? Ik zie wel ergens vermeld staan "Holland International XXXXXX" (6 letters) maar dat pakt hij niet.Heb ook via reisbureau (thomas cook) geboekt en mijn boekingsnummer, waarmee ik inlog op Mijn Arke, staat gewoon op mijn boekings formulier. Morgen anders even met je reisbureau bellen, zei kunnen je het nummer zo doorgeven.
ps. dit nummer heb je ook nodig als je stoelen en persoonlijk entertainment programma wilt reserveren.

Mattie
26-12-12, 13:27
Hm ik denk dat het zo zit:

Er is geboekt bij Holland International. De vlucht gaat via ArkeFLY maar dus niet via "arke" zelf daarom zal het wel niet werken?

edit: en over stoelen: je kan toch 'pas' 3 weken van te voren dat regelen dus tzt hoor ik dat vanzelf ga ik vanuit

José
26-12-12, 20:42
Hm ik denk dat het zo zit:

Er is geboekt bij Holland International. De vlucht gaat via ArkeFLY maar dus niet via "arke" zelf daarom zal het wel niet werken?


Ik heb ook niet bij Arke zelf geboekt maar bij Thomas Cook! Dus dat heeft er niets mee te maken hoor, als het goed is sta jij op die betreffende vlucht bij ArkeFly geboekt en met dat bijbehorende boekingsnummer kan je gewoon inloggen en dan zijn al jouw (persoonlijke) vluchtgegevens zichtbaar.
Ja stoelen etc. reserveren is inderdaad 3 weken voot vertrek, maar dat moet je gewoon zelf doen via de site van Arke.

Melissa & Patrick
26-12-12, 20:59
Hoi!

Wij vliegen 26 april naar Orlando. En na de diverse berichten gelezen te hebben, heb ik ongelogd op mijn arkefly en daar staat dat onze vlucht geannuleerd is... Heeeeel raar. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee? Ik las namelijk dat op vliegschemas.nl weer andere vertrektijden staan. Onze orspronkelijke tijd was om 8.00 vertrekken op 26 april en daar staat 13.00 uur op. Heeft misschien die melding "geannuleerd" ermee te maken dat de tijden gaan veranderen?

Alvast bedankt!

Gr.,
Melissa

Ebelix
26-12-12, 21:42
In dit geval altijd bellen, mailen of twitteren met je reisbureau of, in dit geval, met Arkefly.

Melissa & Patrick
26-12-12, 21:59
In dit geval altijd bellen, mailen of twitteren met je reisbureau of, in dit geval, met Arkefly.


Ik ga morgen gelijk met het reisbureau bellen! Ik vind het wel heel erg raar hoor... Lekker begin :S

Mattie
27-12-12, 10:57
Ik heb ook niet bij Arke zelf geboekt maar bij Thomas Cook! Dus dat heeft er niets mee te maken hoor, als het goed is sta jij op die betreffende vlucht bij ArkeFly geboekt en met dat bijbehorende boekingsnummer kan je gewoon inloggen en dan zijn al jouw (persoonlijke) vluchtgegevens zichtbaar.
Ja stoelen etc. reserveren is inderdaad 3 weken voot vertrek, maar dat moet je gewoon zelf doen via de site van Arke.

Hm... ok dan moet het toch kloppen? Is het boekingsnummer een combinatie van 6 letters? Dat is eigenlijk het enige wat ik zie staan. En zodra je dat nummer hebt moet je daar in kunnen loggen? Anders moet ik toch maar is informeren bij het reisbureau.

José
27-12-12, 14:23
Hm... ok dan moet het toch kloppen? Is het boekingsnummer een combinatie van 6 letters? Dat is eigenlijk het enige wat ik zie staan. En zodra je dat nummer hebt moet je daar in kunnen loggen? Anders moet ik toch maar is informeren bij het reisbureau.

In mijn geval bestaat het boekingsnummer/reserveringsnummer uit 5 letters en 1 cijfer. Als je wilt inloggen op 'mijn Arkefly' moet je eerst je naam invullen zoals die in je paspoort staat, je meisjes naam, ook als je getrouwd bent. Bij boekingsnummer kan evt. ook het reserveringsnummer ingevuld worden. Klik even op de i naast het kadertje waar je het nummer moet invullen voor extra info. Succes.

Mattie
27-12-12, 17:17
http://img94.imageshack.us/img94/7904/74670capture.png

Bovenstaand "nummer" zou het moeten zijn toch :)
Ik heb ze beide geprobeerd, met achternaam, tussenvoegsel+achternaam, achternaam van mijn reisgenoten maar niks werkt :p
Dus: ik weet niet of je even kan bevestigen of ik goed zit te kijken anders zal ik is een mail sturen naar mijn reisbureau.

Melissa & Patrick
27-12-12, 17:23
Ik heb vandaag gebeld met het reisbureau waarom onze reis voor april 2013 op de status geannuleerd staat. Holland International heeft onze boeking op een ander reserveringsnummer gezet, vandaar de melding vlucht geannuleerd. Heb een nieuw reserveringsnummer gekregen maar ik kan daarmee niet inloggen op mijn arkefly. Volgens het reisbureau komt dit omdat de reis pas over 4 maanden is en je pas ongeveer 3 weken voor vertrek kan inloggen om o.a. je stoelen etc te reserveren. Verder is onze vlucht wel al 1.5 uur vertraagd. Grappig dat ze dit nu al weten :S

José
27-12-12, 18:18
Sorry, maar welk bovenstaand nummer bedoel je? Ik zie alleen maar bedragen staan....of begin ik nu van het padje te raken....?
Heb een nieuw reserveringsnummer gekregen maar ik kan daarmee niet inloggen op mijn arkefly. Volgens het reisbureau komt dit omdat de reis pas over 4 maanden is en je pas ongeveer 3 weken voor vertrek kan inloggen om o.a. je stoelen etc te reserveren. Verder is onze vlucht wel al 1.5 uur vertraagd. Grappig dat ze dit nu al weten :S

Wij vertrekken pas begin mei en vanaf de dag dat we geboekt hebben ( 3 weken geleden) kan ik inloggen en mijn vluchtgegevens zien. Inderdaad pas 3 weken voor vertrek kan je stoelen etc. reserveren.

Mattie
27-12-12, 18:38
Ik bedoel dan "BFCxxx" (heb het even blauw gemaakt zodat niet iedereen zomaar even mijn gegevens kan inzien). Dat zou het moeten zijn als ik de site goed begrijp :p

José
27-12-12, 19:38
Heb ook een boekingsformulier van Holland International ( thomas cook travel shop) en daar staan 2 reserveringsnummers, 1 bij het gedeelte autohuur en 1 bij chartervlucht. Beide beginnen met BF.....het res. nr. bij chartervlucht dat gebruik ik om in te loggen op mijn Arkefly.
Als je dat niet hebt of het lukt niet, zou je toch echt even met je reisbereau moeten mailen of bellen.
gr. Jose.

b767-300er
27-12-12, 19:45
Mattie
Je hebt de goede code. kijk je op mijnarke of op mijnarkefly. Wellicht dat daar het verschil in zit.
Verder is het zo dat bij het boeken van je reis via het reisburo je reisburo er voor moet zorgen dat eea op mijnarkefly.nl terecht komt.

Melissa, waar heb je je reis geboekt?
En die anderhalf uur vertraging is dan geen vertraging maar een verandering in het reisschema. Die andere tijden zullen dan ook in je tickets komen.
Bij mij staat de vertrektijd op 26 april om 13.15. Dat staat ook op mijn website www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl)

Mattie
27-12-12, 20:05
PFT wat een fail van mezelf zeg :p

Als je op google gewoon "mijn arke fly" intypt dan komt daar ook gewoon mijn arke (dus zonder fly) bij te staan :p De met en zonder fly site zijn nagenoeg exact hetzelfde dus ik had het niet eens door dat ik dus op de verkeerde zit :p
Ik heb ondertussen wel 3 inlog pagina's gevonden:
https://www.arke.nl/mijnarke/default.aspx -< die NIET
https://secure.paxport.net/arkefly/login -< die NIET
http://mijn.arkefly.nl/default.aspx <- deze is het jonges :)

Goed ik ben blij dat ik in kan loggen nu. Meteen even naar de vertrek tijden en wat ik in mijn vorige post zei staat ook op de site:
OR317 | 20-09-2013 | vertrek 09:30 | aankomst 14:25 | AMS -> SFB
OR318 | 18-10-2013 | vertrek 18:00 | aankomst 09:45 | MIA -> AMS
Dit zal dan ook verklaren dat mijn reisbureau niks gezegd heeft over (eventuele) andere tijden.

Ik ben allang blij dat ik het zelf in de gaten kan houden :)

Melissa & Patrick
27-12-12, 20:45
Melissa, waar heb je je reis geboekt?
En die anderhalf uur vertraging is dan geen vertraging maar een verandering in het reisschema. Die andere tijden zullen dan ook in je tickets komen.
Bij mij staat de vertrektijd op 26 april om 13.15. Dat staat ook op mijn website www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl)

Ik heb mijn reis via het reisbureau geboekt. Ik heb ze ook verteld dat op vliegschemas.nl de vertrektijd staat van 13.15. Helaas zei het reisbureau dat de tijd nu van 9.30 bekend was. En ze daar niks van wisten... Raar toch??

José
27-12-12, 21:34
http://www.arkefly.nl/arke.aspx via deze site kijk ik altijd. Klik rechtsboven, blauwe kader Mijn Arkefly. Super dat het gelukt is:D

b767-300er
27-12-12, 22:10
Op zich niet raar daar ik (www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl)) de tijden niet heb van de airline zelf.
We zullen zien als het moment daar is wat uw vertrektijd is.

b767-300er
27-12-12, 22:11
[QUOTE=Mattie;
De secure paxport website is voor de stoelreservering. De andere 2 spreken voor zich.

Njit
27-12-12, 22:46
Op zich niet raar daar ik (www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl)) de tijden niet heb van de airline zelf.

Ben ik toch benieuwd waar jij de tijden dan van krijgt? Glazen bol, theeblaadjes?

naokay
28-12-12, 13:09
Arke heeft nu kassakorting tot 1 januari.Komen wij 300,- goedkoper uit.Zou de ticketprijs nog
gaan zakken of moet ik echt voor deze prijs gaan?

Hans van Demen
28-12-12, 13:24
Arke heeft nu kassakorting tot 1 januari.Komen wij 300,- goedkoper uit.Zou de ticketprijs nog
gaan zakken of moet ik echt voor deze prijs gaan?

Het is natuurlijk afhankelijk van wanneer je van plan bent te vertrekken ? Je kunt dagelijks een paar keer inloggen om de prijs te controlleren , dit kan soms in enkelen uren een paar honderd euro verschil maken. Soms is het zelfs goedkoper om bv een Fly & Drive te boeken, dan alleen een ticket bij arkefly.

Mocht je over een poosje een lagere prijs zien, dan kun je altijd nog overwegen om te annuleren/ wijzigen, de kosten zijn vaak € 75,- tot € 150,-per ticket, je kunt dan nog voordeliger uit zijn.

naokay
28-12-12, 18:51
Wij gaan 22-07-2013 tot 12-08-2013.Met de kassakorting eraf komen we nu op 5614,-.
Voor 4 volwassenen en 2 kinderen.Best aardig dacht ik.Maar als ze nog goedkoper worden
wacht ik liever nog even.Zal is gaan kijken bij fly drive of dat veel scheelt.

b767-300er
28-12-12, 20:04
Ben ik toch benieuwd waar jij de tijden dan van krijgt? Glazen bol, theeblaadjes?
Ik neem aan dat je je vraag ook echt serieus stelt?

Ik zal in ieder geval even serieus antwoorden.

Als een maatschappij van A naar B wil vliegen op een bepaalde dag moet er aan bepaalde voorwaarden worden voldaan.

1) Er moet een vliegtuig beschikbaar zijn van de airline.
2) De afhandelaar van de airline moet de mogelijkheid hebben om op het gewenste moment personeel ter beschikking te hebben voor het inchecken, het aansluiten van de brug, het laden en lossen van de koffers etc.
3) Er moeten op de luchthaven van vertrek vrije gates beschikbaar zijn (In dit geval Schiphol)
4) Er moet op het moment van vertrek ook ruimte zijn (kwa drukte) om het toestel te laten vertrekken
5) Er moet in de lucht ruimte zijn om de vlucht uit te voeren
6) Er moet op de luchthaven van aankomst ruimte zijn (kwa drukte) om op het gegeven moment te kunnen landen (Op Orlando en Miami)
7) Er moet op de luchthaven van aankomst gates beschikbaar zijn en de afhandeling moet ook beschikbaar zijn op het gewenste moment.

Zoals je ziet heeft de Airline alleen invloed op punt 1, op punt 2 tot en met 7 moet toestemming verkregen worden van diverse andere partijen.
De drukte op de luchthavens en de beschikbaarheid van aankomst en vertrektijden (punt 3 tot en met 7) worden geregeld in zogenoemde schema-slots. Daarmee voorkom je dat er volgens dienstregeling om 14.00 in de middag 67 vluchten vertrekken en om 14.30 geen 1.
Om schiphol even als voorbeeld te houden, Middels die slots is bepaald hoeveel vluchten er per uur kunnen landen en opstijgen, eerlijk verdeeld over dat gehele uur. Op schiphol wordt er vervolgens gewerkt in blokken van 20 minuten en volgens het 2+1 principe. In die 20 minuten wordt een verdeling gemaakt tussen vertrekkende en aankomende vluchten in grofweg de verhouding van 2:1. Of 1:2. BIj de verhouding van 2 aankomende en 1 vetrekkende vlucht is er sprake van een inbound-piek en van 1 aankomende en 2 vertrekkende vluchten sprake van een outbound-piek. Tijdens die pieken zijn er altijd 3 banen in gebruik. 2 voor landen 1 voor vertrek of bij een omgekeerde verhouding andersom. In de daluren (voor 6 uur in de ochtend, na half 10 in de avond) wordt er veelal gewerkt volgens het 1:1 principe, oftewel 1 baan open voor landen en 1 voor stijgen. Het is mogelijk dat een inboundpiek bijvoorbeeld 4 blokken van 20 minuten achter elkaar beslaat voordat er weer een outbound piek is. Mooie voorbeelden van meerdere inbound pieken-bloks liggen rond 6 uur in de morgen, en rond half 11 in de morgen heb je weer meerdere blokken die een outbound piek zijn. Op verzoek kan ik die blokken wel even aangeven.
Even terug naar het onderwerp: Als er geen slots beschikbaar zijn op het gewenste moment, dan kan een Airline die vlucht dus niet op dat gewenste moment uitvoeren. Ook al heeft de airline op dat monent wel 6 kisten tot zijn beschikking, dan nog kan het niet vliegen. Bij het tot stand komen van de dienstregeling van de airline moeten er dus zowel bij de luchthaven van vertrek als de luchthaven van aankomst slots aangevraagd worden. Op sommige velden heb je daarvoor alle ruimte en levert een aanvraag een 100% akkoord op (Zoals bijvoorbeeld op Orlando Sanford), bij sommige luchthavens zijn die slots schaars en is het maar lastig er tussen te komen (London Heatrow is daar een mooi voorbeeld van). Schiphol bungelt er een beetje tussenin. Op sommige momenten zijn slots makkelijker te krijgen dan op andere momenten op de dag. Hoe de slotverdeling verder in zijn werk gaat en hoe een airline aan slots komt en weer kwijtraakt laat ik even in het midden en doet voor de vraagstelling verder niet terzake. Wat wel van belang is voor de vraagstelling is dat er dus bij diverse instanties toestemming moet worden gevraagd om op een bepaald moment aan te komen en te vertrekken en alles wat er omheen hangt, zowel op de luchthaven van vertrek als de luchthaven van aankomst. Dit gebeurd dus in het hierboven omschreven schema-slots, maar dat is nooit gelijk ana de werkelijkheid waar bijvoorbeeld diverse weerstomstandigheden of andere redenen oorzaak kunnen zijn van andere vertrek en aankomsttijden. Dat wordt op het moment zelf bepaald door de verkeersleiding. (actuele slots) (Zo kan het gebeuren dat als jij staat te winkelen en al 3x bent opgeroepen om naar je vliegtuige te gaan, je te laat bij het vliegtuig aankomt. je mag dan nog wel aan boord, maar de vlucht heeft zijn slot gemist en moet weer een nieuwe aanvragen => vertraging.
AL die slots en geplande vluchten etc etc zijn geladen in het CISS. Het Centrale Informatie Systeem Schiphol. Zie het als het computersysteem wat op heel schiphol wordt gebruikt voor het afhandelen van alle vluchten door de afhandeling, luchtverkeersleiding etc etc etc. En (onder andere) vanuit dat systeem komen mijn gegevens.

thelatinworld
28-12-12, 20:46
Heel leuk die kassakorting, maar ze hebben wel eerst in de afgelopen weken de prijzen verhoogd.

Voorbeeld van een reis die ik geboekt heb via een reisbureau.
Prijs 7 december 829 Euro Extra Premium comfort 45 Euro. Totaal 874 Euro
Prijs 10 december 839 Euro Extra Premium comfort 45 Euro Totaal 884 Euro
Prijs 11 december 864 Euro Extra Premium comfort 25 Euro Totaal 889 Euro
Prijs 27 december met 50 Euro kassakorting 829 Euro Extra Premium comfort 45 Euro. Totaal 874 Euro

Per saldo zijn de verschillen niet groot. Conclusie: Het is heel moelijk en een gok wanneer te boeken.

Njit
28-12-12, 21:40
Ik neem aan dat je je vraag ook echt serieus stelt?

Ik zal in ieder geval even serieus antwoorden.

Was een serieuze vraag ja. Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Weer wat wijzer!

Melissa & Patrick
28-12-12, 22:23
Dus wij kunnen er maar beter vanuit gaan dat onze vlucht om 13.15 gaat....
Jammer hoor.. Oorspronkelijke tijd was 8.00 uur nu 9.30 en waarschijnlijk dus 13.15... Pffff

Mattie
30-12-12, 10:48
Ik neem aan dat je je vraag ook echt serieus stelt?

Ik zal in ieder geval even serieus antwoorden.

[....]

Wow wat een goede uitleg :) Je hebt mij in elk geval overtuigd: de tijden zijn veranderd naar 13:15. Wel jammer, de vertrek van 0930 en de aankomst van 1425 vond ik wat mooier maargoed we doen het er maar mee :p

Grote kans dat ArkeFly die zooi gewoon (nog) niet updated omdat het (voor mij dan) nog zo ver van te voren is dat ze de kans groot achten dat er nog meer wijzigingen komen.

Melissa & Patrick
30-12-12, 13:56
@Mattie: Vertrekken jullie ook 26 april naar Orlando?

b767-300er
30-12-12, 14:38
Beste Mattie
Ook ik maak een voorbehoud op mijn website vwb de vluchttijden. Net zoals ArkeFly heer website nog niet update kan dat in het CISS precies eender zo zijn.
Over de lange termijn genomen zijn de CISS tijden vaak de juiste, maar soms worden die op het laatste moment aangepast aan de tijden van de website van arkeFly.
Ik hou het in ieder geval in de gaten voor jullie en zodra er wijzigingen zijn dan horen jullie het.

Vorig jaar trouwens exact hetzelfde geval (zie een pagina of 10 terug), en toen bleken de tijden op www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl) de juiste.

Mattie
30-12-12, 18:43
@Mattie: Vertrekken jullie ook 26 april naar Orlando?

Nee, wij gaan "pas" 20 september weg.


Beste Mattie
Ook ik maak een voorbehoud op mijn website vwb de vluchttijden. Net zoals ArkeFly heer website nog niet update kan dat in het CISS precies eender zo zijn.
Over de lange termijn genomen zijn de CISS tijden vaak de juiste, maar soms worden die op het laatste moment aangepast aan de tijden van de website van arkeFly.
Ik hou het in ieder geval in de gaten voor jullie en zodra er wijzigingen zijn dan horen jullie het.

Vorig jaar trouwens exact hetzelfde geval (zie een pagina of 10 terug), en toen bleken de tijden op www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl) de juiste.

Dat is fijn. Ik heb inderdaad even teruggelezen en dat stukje wat je bedoelt gezien. Ach het maakt allemaal niet zo heel veel uit zolang het maar geen super vreemde tijden worden (aankomst 03:00 ofzo :p). En al is dat zo: wat doe je er aan hé :)

pzomerdijk
31-12-12, 17:04
Vorig jaar kwam ook eerst de kassakorting. Rond de Vakantiebeurs kwam er toen ineens een superaanbieding waardoor wij voor 3 personen op een zeer gunstige prijs kwamen. Het verloop was nagenoeg hetzelfde als nu, eerst die 50 euro korting, dan weer een aanbiedingskorting. Er is haast geen uitkomen aan, maar vorig jaar was dit dus op 12 januari. Verwacht het dit jaar weer, wij wachten er tenminste even op. Vorig jaar moest je dan wel de heen- en terugreis in 3 weken afhandelen. Wij gaan zelf meestal 4 weken, dat was dus op zich wel jammer. Maar voor onderstaand bedrag was het zeer aantrekkelijk. Let wel.... het was ook nog comfortclass, alleen stoelreservering kwam er nog bij. Merkwaardig genoeg is het soms bij de brokers nog goedkoper dan bij Arke zelf. Let daar wel op de extra toeslagen. Meestal komt er zo 50 euro p p toeslag bij. Het mag weliswaar niet meer, maar de meesten houden dit gewoon in stand.

Specificatie te betalen bedrag Bedrag
Arrangement (bestemming: Sanford)
Basis Reissom 3 x € 469,00 € 1407,00
Aanbiedingskorting. 1 x € -870,00 € -870,00
Luchthavenbelasting 1 x € 900,00 € 900,00
Calamiteitenfonds 1 x € 2,50 € 2,50
FlitsKorting 1 x € -150,00 € -150,00
Brandstoftoeslag 1 x € 60,00 € 60,00
Vluchtcorrectie 1 x € 90,00 € 90,00 (was 3x 30 euro Comfortclass heen en terug)
Overige kosten/kortingen
Administratiekosten 1 x € 15,00 € 15,00
Totaalbedrag € 1454,50


Hebben dit traject inmiddels 8 keer gevlogen, maar nog nooit zo goedkoop als in 2012! De vakantiebeurs begint over 2 weken!

Skunkman
05-01-13, 11:03
Altijd veel gelezen op het forum. Toch maar besloten om een account aan te maken. Wij vliegen op 26 april naar Florida. Kwam er via het forum achter dat de tijd verschuift van 8 uur naar 9.30 en dat het nu 13:15 wordt. Tja, wat is een voordeel? Met 13:13u kunnen de kinderen gewoon uitslapen en worden ze niet om 4 uur uit hun slaap gehaald. Elk nadeel heeft z'n voordeel.

pzomerdijk
09-01-13, 11:23
Toch maar weer even een berichtje van Arke Fly. Ik wil naar Sanford vliegen op 3 Juli en de 31ste terug. Nu houdt ik het al weer een tijdje bij maar Arke is weer verschrikkelijk aan het manipuleren met de prijzen. Ticket gaat in 3 dagen tijd van 770, naar 810 naar 820 naar uiteindelijk 970. Ja, je leest het goed. Korting is nu weer weg. Dan zie je in de tabel voor deze periode 820, dan bij totale reissom is dan de prijs ineens weer 970 euro p.p. Nou, denk ik dank.... komt zo wel weer een regeltje dat er nog 150 euro FLITSKORTING per ticket afgetrokken wordt. Twee prijzen hanteren, alleen de eindnota is anders. Maar nee hoor. Dus even gebeld. Mevrouw ging het navragen maar komt na 10 minuten terug met het verhaal dat er iets fout zit in het systeem, en dat er bij de totaalprijs toeslagen worden berekend in de ,,eindnota''. Natuurlijk volstrekte onzin. Arke hanteert prijzen en kortingen. Verhoogd de korting, dan worden eerst de prijzen flink verhoogd. Ze hebben inmiddels zo zitten rommelen met die prijzen dat het volledig mank loopt met de ,,eindnota'' als je wilt boeken (zowel op de site als in hun eigen systeem). Die Arke-dames draaien er dus (en dat heb ik al heel wat vaker meegemaakt) een punt aan. Forumers blijf er allert op! Ik ben altijd redelijk positief over ArkeFly, maar dit soort zaken bevalt me helemaal niet.

PS 5 minuten later is de prijs bijgesteld naar 1020 euro in de tabel, eindnota 970, 3 dagen eerder blijft op 820. Geen korting
10 minuten later is de totaalprijs ook bijgesteld naar 1020. In een half uurtje tijd dus 180 euro per ticket. Geen korting
Next?

Ebelix
09-01-13, 13:58
Het is toch over het algemeen bekend dat eerst de prijs omhoog gaat wanneer er een kortingactie komt. Dat is niet alleen in de reiswereld maar ook bij meubelen, elektronica, etc heel normaal. Zeker bij elektronica wordt er vaak geschermd met bijvoorbeeld 50% korting op de adviesprijs tijdens een actie terwijl de reguliere prijs een week ervoor maar eur 20 hoger was. Je moet afgaan op je gevoel. Ben ik tevreden met de prijs dan heb je een goede beslissing genomen. Achteraf nooit meer prijzen vergelijken want er is altijd iets goedkopers te vinden.

We weten ook dat in de reisbranche enorm met de ticketprijzen wordt gespeeld en dat yieldmanagement daarvan een erg belangrijk onderdeel. Voor vakantievervoerders zoals Arke zal men altijd proberen om zijn eigen pakketten aan de man te brengen omdat ze daar het meeste op verdienen. Daarna komt pas de losse verkoop van stoelen aan de beurt. Dat is ook de reden dat je Arke en dergelijke meer kans hebt op een last minute met lage prijzen zoals de huidige actie is. Ze hebben dan niet genoeg pakketreizen verkocht waardoor er meer stoelen vrij komen voor de losse verkoop. Om toch nog iets van de kosten te dekken en of winst te maken.

pzomerdijk
09-01-13, 14:59
@Ebelix, is waar en begrijp ik ook wel. Maar zie mijn post #880 over het afgelopen jaar. Weliswaar een hele gekke prijsopbouw, maar rondom de ,,vakantiebeurs Utrecht'' kwam ArkeFly met prachtige aanbiedingen en met echte kortingen. Ook toen heb ik de prijzen gevolgd vanaf half december. Zeker ben ik altijd als ik boek tevreden met een prijs. Helemaal mee eens. Maar als voor dezelfde periode een vlucht in 1 jaar tijd van nog geen 1500 euro voor 3 personen ComfortClass bijna verdubbeld..... Mmmm, dan kan ik daar absoluut niet mee leven. Het meest vervelende is dan wanneer je belt over dergelijke zaken je een verschrikkelijk lulverhaal over toeslagen en weet ik al niet wat krijg. Daar zitten mensen echt niet op te wachten toch. Je verhaal van de pakketreizen begrijp ik goed, maar gaat toch niet helemaal op ben ik bang. Maar goed, voor een dubbel vliegtarief moet ik echt passen en met mij misschien wel veel mensen.

Ebelix
09-01-13, 16:25
Gelukkig zijn er ook nog andere maatschappijen die het voor minder doen. Nadeel voor jou is wel dat er een overstap in zit en ik weet dat jij graag direct vliegt.

Hopelijk komt arke nu na de beurs met betere aanbiedingen.

Melissa & Patrick
09-01-13, 19:23
Altijd veel gelezen op het forum. Toch maar besloten om een account aan te maken. Wij vliegen op 26 april naar Florida. Kwam er via het forum achter dat de tijd verschuift van 8 uur naar 9.30 en dat het nu 13:15 wordt. Tja, wat is een voordeel? Met 13:13u kunnen de kinderen gewoon uitslapen en worden ze niet om 4 uur uit hun slaap gehaald. Elk nadeel heeft z'n voordeel.

Hoi Hoi,

Dan zitten wij op dezelfde vlucht! Jullie vliegen ook vanaf Amsterdam?
Wel een beetje balen hoor van die vlucht... Maar ja we gaan lekker op vakantie ;)

Skunkman
09-01-13, 21:58
@Melissa & Patrick Ja wij vliegen ook vanaf Amsterdam. In verband met de kinderen wilde wij hoe dan ook rechtstreeks vliegen. Arkefly is de enig optie. In de vliegtijden tabel op schiphol.nl staat nu 13u als vertrektijd. Nu gaan de kinderen laat naar bed, anders moesten ze er heel vroeg uit. Ik zag in de lijst wie is wanneer in florida jullie naam onder die van ons staan. Leuk.

wendee
10-01-13, 17:30
Wij vertrekken volgende maand naar Orlando en we vertrekken volgens onze tickets om 10:10 uur. We vliegen terug om 16:20 uur. Ik zou dus gewoon de tijden afwachten.

Melissa & Patrick
10-01-13, 18:32
Hai!
Wat grappig zeg dat jullie op dezelfde vlucht zitten :)
Wij hebben geen kinderen, maar wilde hoe dan ook rechtstreeks vliegen ;) Wel balen van die aanpassing van de tijden. Wij hebben een hotel op Schiphol geboekt zodat we niet zo vroeg van huis hoeven en heerlijk relaxt kunnen doen.. Ook nog een beetje uitslapen tot 9 uur en dan 10 inchecken en dan gaan we!!!!
Wanneer gaan jullie weer terug? Wij vliegen terug vanaf Miami.

b767-300er
10-01-13, 23:20
Wij vertrekken volgende maand naar Orlando en we vertrekken volgens onze tickets om 10:10 uur. We vliegen terug om 16:20 uur. Ik zou dus gewoon de tijden afwachten.
Beste Wendee

jouw vlucht gaat nog in het winterseizoen. En die staat inderdaad om 10.10 uur gepland al een zeer geruime tijd. De discussie alhier omtrent de tijden gaan over de zomermaanden (grofweg april-oktober) waar op mijn website www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl) een andere tijd vermeld staat als op arkefly.nl

groeten Niels

pzomerdijk
11-01-13, 11:33
Vandaag nieuwe boeking proberen te maken na het gegoochel met de prijzen van afgelopen week. (Zie eerdere posts). Dus weer ingevuld 3 Juli - 31 Juli. Vul ik 1 persoon in, dan kost het

Uw reissom

Prijs deelnemer 1

€ 820,00



Kassakorting

€ -50,00



Boekingskosten

€ 15,00



Totale reissom

€ 785,00



Inclusief alle belastingen en toeslagen

Maar ja, we zijn met 3 personen, dus 3 personen ingevuld en zie dan onderstaand resultaat:



Uw reissom



Prijs deelnemer 1

€ 970,00



Prijs deelnemer 2

€ 970,00



Prijs deelnemer 3

€ 970,00



Kassakorting

€ -150,00



Boekingskosten

€ 15,00



Totale reissom

€ 2.775,00



Inclusief alle belastingen en toeslagen




Nou, even gebeld met de helpdesk. Nu is mijn ervaring dat deze medewerkers bij ArkeFly waarschijnlijk een cursus afpoeieren hebben gehad, maar de verklaring was het volgende.

Oh..... ik zie het al.... er is nog maar 1 ,,goedkoop tarief'', de andere is een duurdere klasse. Totale onzin natuurlijk, want er wordt voor 1 persoon zelfs geen goedkoper tarief gehanteerd bij de offerte van 3 personen. En hoezo goedkoopste tarief.... ALS JE 3x LOSSE BOEKINGEN DOET, ZEGT HELEMAAL NIEMAND DAT ER GEEN STOELEN ZIJN. Mijn veronderstelling van afgelopen week dat het bij ARKEFLY geen fair-price policy wordt gehanteerd wordt steeds meer bevestigd voor mijzelf althans. Wat een knullige organisatie! Afspraken over ,,prijspublicaties'' en ,,verborgen kosten'' heeft klaarblijkelijk bij weinig maatschappijen/ticketbureaus geholpen. Maar vooral roepen dat we het ermee eens zijn en ze zich zullen houden aan gemaakte afspraken. Niet dus.

b767-300er
11-01-13, 12:56
Dit is echter wel juist. Waarmee ik echter niet wil stellen dat ik het ermee eens ben, maar zo komt de prijs bij elke andere airline ook tot stand.

Stoelen in dezelfde reisklasse hebben verschillende boekingsklassen (dit wordt bij andere maatschappijen exact hetzelfde gehanteerd). Elke boekingsklasse heeft een andere prijs. Als jij voor 3 personen net op de grens boekt van de overgang van de goedkope naar de duurdere dat er zoals gezegd nog 1 stoel in de goekopere klasse is en 2 in de wat duurdere, dan betaal je 3x dat duurdere tarief. Dit is bij andere maatschappijen niet anders. Ook daar zie je soms met de dag de prijzen veranderen. KLM, Delta etc etc. Wat airlines dan doen is volgens een door henzelf vastgesteld patroon vraag en aanbod op elkaar af te stemmen en dmv prijsfluctureringen de stoel voor de meest ideale prijs te verkopen en aan het einde van de rit de kist helemaal vol te hebben.

Zo zijn er in de economyclasse wel 6 verschillende prijsklassen voor exact dezelfde stoel. Dit heet yieldmanagment. Heel zwart wit komt het er op neer dat BIJVOORBEELD de eerste 13 stoelen voor 500 euro worden verkocht, en de volgende 13 voor 600 euro, de 13 erma voor 700 euro, de 13 erna voor 800 euro en de 13 erna voor 700 euro en de volgende 13 voor 600 euro. (Nogmaals aantal stoelen en prijzen zijn fictief). Ben jij de persoon die de 13e 14e en 15e stoel boekt, dan valt 1 stoel in de goekope klasse van 500 euro en de andere 2 in de duurdere van 600 euro. Je moet dan 3x 600 euro aftikken.
andersom geldt hetzelfde. Zit de laatste stoel in de goedkopere boekingklasse, dan betaal je 3x dat goedkope tarief. Het kan ook zijn dat de prijzen bij overgang van boekingsklasse gemiddeld wordt. Oftewel 1x goedkoop + 2x duur gedeeld door 3 is de prijs per persoon welke getoond wordt. Dat doet niets af aan het feit dat de gemiddelde prijs per persoon in dit geval duurder wordt naar mate het reisgezelschap toeneemt als je in een overgang Van een goedkope naar een duurdere boekingsklasse valt. Andersom uiteraard vv en dan wordt de prijs gemiddeld per persoon lager.
Zo kan het dus zijn dat de prijzen op de diverse airline websites voor dezelfde vlucht op dezelfde reisdatum van prijs veranderen per dag en soms zelfs wel per uur en zoals eerder gesteld hier je boekt een prijs waar jij je goed bij voelt op dat moment. Waarom kijk je niet verder bij Delta, Air Lingus, Lufthansa, Air France etc etc., als de prijzen bij Arkefly je niet aanstaan? Of de policy van Arkefly niet? Zo ben ik tegen het hele ryanair principe en weiger ook gewoon om bij hun vliegtuigen aan boord te stappen, al zijn ze nog zo goedkoop. Dan stap ik nog liever 3x over.

Als je op de website van ArekFly het reisgezelschap veranderd, zie je in de tabel waar de 25 prijzen ( 5 rijen van 5) vermeld staan in jouw voorbeeld als je reisgezelschap 1 persoon invult een bedrag in de tabel ( dus niet de optelling ernaast)van 770 euro staan. Dit is niets anders dan een berekening waarbij de prijs vermeld staat per persoon horende bij het door jouw ingevoerde reisgezelschap. Er staat niet dat de prijs van elke stoel in dat vliegtuig nu die prijs heeft, het is de gemiddelde prijs per persoon per stoel voor het door jouw ingevoerde reisgezelschap. Dat je dan nu 1 persoon in hebt gevuld en dat dus die prijs voor die ene stoel is, wil dus niet zeggen dat alle andere stoelen in dezelfde reisklasse in dezelfde boekings cq prijsklasse vallen.
Verander je het reisgezelschap naar 3 personen dan zie je in de tabel ( dus niet de optelling ernaast zoals jij hierboven aangaf) een prijs staan van 920 euro per persoon. Dat is dan de gemiddelde prijs per persoon die geldt voor die 3 stoelen.

Dit zijn ook geen verborgen kosten zoals jij stelt. Je voert de invulvelden in en er komt direct een prijs per persoon in beeld te staan die geldt voor de grootte van dat betreffende reisgezelschap. Dat is wel een heel belangrijk detail! de genoemde prijs geldt alleen voor het ingevoerde reisgezelschap (wat overigens in mijn ogen dan wel weer logisch is) Er staat daar niet dat als je voor 1 persoon boekt dat dezelfde prijs per persoon moet gelden als voor meerdere personen. Hier wordt dan door mensen vaak een denkfout gemaakt. Er zouden pas verborgen kosten zijn als je je reisgezelschap hebt ingevoerd van 3 personen, je ziet daarbij een prijs staan, je klikt door, je gaat naar een volgende pagina om je gegevens vast te leggen en dan veranderd de prijs omdat er nog van alles aan kosten bijkomt. Bij de Nederlandse airlines Transavia, KLM en Arkefly kom ik dit niet tegen. Ik selecteer de prijs in de tabel en vervolgens zie ik meteen rechts ( om bij hetvoorbeeld van ArkeFly te blijven) wat de reis mij totaal kost. Dit veranderd dus niet meer op de paginas erna. De prijs op de eerste pagina is de prijs die je betaald, geen verborgen kosten achteraf. Dat er bij het veranderen van de zoekcriteria een andere gemiddelde prijs per persoon in beeld komt, zijn natuurlijk geen verborgen kosten, je veranderd immers zelf de oorspronkelijke zoekcriteria en bij een ander zoekcriteria (datum, gezelschap) hoort logischerwijs een andere prijs per persoon.. De airline hiermee beschuldigen van verborgen kosten vind ik wat kot door de bocht.
Wat wel eventueel niet zou kloppen is als de gemiddelde prijs persoon bij een reisgezelschap van 3 personen wordt gezet op 820 euro. Als dat het geval is moeten ze de prijs van 3x 820 euro plus in het geval van Arkefly 15 euro is 2475 euro rekenen. Mijn ervaring bij arkefly leert dat als je zoiets constateert ( wil wel eens gebeuren) dat je het dan zonder problemen voor die prijs krijgt. Lukt het niet telefonisch, loop dan gewoon (in dit geval) even 1 van de arke reiswinkels binnen. Mijn ervaring is dat ze je daar perfect helpen.
(Boek al jaren bij hen in een winkel, en dan breng ik mijn reis lang niet altijd onder bij Arke of Arkefly. Ik heb zelf 1x iets soortgelijks meegemaakt, bleek een menselijke invoerfout te zijn en kreeg het gewoon voor die prijs mee, dus om nu meteen van gerichte oplichting en misleiding cq verborgen kosten te spreken, dan adviseer ik je eens op de website van Ryanair te kijken, daar zie je pas wat verborgen kosten inhouden. Op de website van ArkeFly zie je op de eerste pagina wat iets kost en dat veranderd erna niet meer. Net als bij KLM en Delta etc.)
Nu heb ik even snel gekeken maar mij lukt het bij arkefly om de genoemde reis op genoemde data met genoemd reisgezelschap te boeken voor 2292 euro in de comfortklasse.

Hoop dat ik een en ander een beetje opgehelderd heben kan net genoeg benadrukken dat dit bij ELKE airline op dezelfde manier werkt ( de prijsopbouw dan he van de boekingsklassen). Van Ryanair tot Singapore Airlines en van Arkefly tot DeltaAirlines.

Of ik het ermee eens ben dan het zo werkt gaat het niet om, val mij er dan ook asjeblieft niet op aan dat het hierboven beschreven niet is wat je graag wilt horen of lezen, ik schets slechts hoe het in elkaar zit en wil hierover geen discussie aangaan :D Die voert men maar met de airlines en de controlerende instanties. Succes.

Groeten Niels

www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl)

Skunkman
11-01-13, 15:21
@b767-300er Als ik in de tijdtabel op schiphol.nl kijk dan staat daar 13. Volgens jouw tijd gaat hij vanaf half april om 13:15. Het is niets natuurlijk maar ben wel benieuwd waar dit verschil vandaan komt. Heb jij een verklaring?

b767-300er
11-01-13, 15:53
Zie daarvoor mijn post op dit forum zon 2 bladzijden terug.
Ik werk niet met de tijden die ik krijg van de airline, maar uit andere systemen waar de airline ook mee werkt cq toestemmingaan moet vragen etc etc. Vaak zijn die het betrouwbaarst.

Groeten Niels

Skunkman
11-01-13, 17:09
@b767-300 Heb ik met veel intresse geleden. Interresante post. Net als hier boven. Duidelijk en uitgebreid.

b767-300er
11-01-13, 17:19
Geen dank. Deel mijn kennis graag met anderen alhier als daar behoefte aan is..
ik zal zorgen dat dit soort algemene infirmatie ook terug valt te lezen op mijn eigen website, zodat een en ander makkelijk na te lezen is. Als er meer vragen zijn dan hoor ik dit graag.

Groeten vanuit een zonnig oord!

Niels

Fleurida
11-01-13, 23:04
@P.Zomerdijk, ik vond deze tickets voor € 775.00 , rechtstreeks op Sanford.

https://vliegtickets.worldticketcenter.nl/transport/BookXpress_Hitchhiker/flights.cfml?parameter=1u81nl9585ed78a89.N.1.&filter_allowAirlines=%2A&nr_children=0&DEP_DATE=%7Bts%20%272013%2D07%2D03%2000%3A00%3A00% 27%7D&DEP_AT=allday&DEP_APCODE=AMS&DEP_APNAME=Amsterdam&Roundtrip=1&ecobusfir=eco&nr_infants=0&nr_adults=3&DES_APCODE=ORL&DES_APNAME=Orlando%20%28incl%2E%20all%20airports%2 9%2C%20fl&DEP2_APCODE=ORL&DEP2_APNAME=Orlando%20%28incl%2E%20all%20airports% 29%2C%20fl&DES2_APCODE=AMS&DES2_APNAME=Amsterdam&RET_DATE=%7Bts%20%272013%2D07%2D31%2000%3A00%3A00% 27%7D&RET_AT=allday

@ P.Zomerdijk, dit zijn gewoon vluchten met Arkefly:-) Hahn air is de Duitse ticketboer die levert aan WTC.

patries
12-01-13, 12:10
B767: Dank je wel voor de duidelijke uitleg......Je bent goed bezig :)

b767-300er
12-01-13, 15:40
Of op arkefly.nl 2 dagen eerder heen 2 dagen eerder terug in de comfortclasse 2445,--

hou er zowiezo rekening mee dat dior het wegvallen van de KLM rechtsreeks vanaf Amsterdam naar Miami dat de prijzen niet snel zo laag zullen worden als voorgaande jaren. Kwestie van vraag en aanbod. Concurrentie is goed voor de portemonnee, het wegvallen van concurrentie vaak niet zoals je ziet..

mijn eerder genoemde prijs van 2292 euro is al niet meer te krijgen.

b767-300er
18-01-13, 14:59
@b767-300er Als ik in de tijdtabel op schiphol.nl kijk dan staat daar 13. Volgens jouw tijd gaat hij vanaf half april om 13:15. Het is niets natuurlijk maar ben wel benieuwd waar dit verschil vandaan komt. Heb jij een verklaring?
Nu op de website van arkefly.nl ook gewijzigd van 13.00 uur naar de eerder door mij genoemde 13.15 uur. Dit betreft de maandagvluchten.. De vrijdagvluchten zijn (nog) niet aangepast.
De laatste paar dagen is arkefly begonnen met het doorladen van diverse nieuwe vluchttijden etc dus wordt vervolgd.

b767-300er
19-01-13, 03:04
Ik heb mijn reis via het reisbureau geboekt. Ik heb ze ook verteld dat op vliegschemas.nl de vertrektijd staat van 13.15. Helaas zei het reisbureau dat de tijd nu van 9.30 bekend was. En ze daar niks van wisten... Raar toch??
Beste Melissa

ondertussen heeft ArkeFly de vrijdagtijden voor April ook aangepast op haar eigen websites en staat daar nu ook de door mij op mijn website vermeldde 1315 uur.
Neem aan dat het in jouw mijnarkefly account ook veranderd is nu?

groeten Niels
www.vliegschemas.nl

Melissa & Patrick
20-01-13, 14:44
Hoi Niels,

Bedankt voor je reactie!
Jammer van de tijd.. maar goed we gaan lekker op vakantie ;)

Wat betreft mijnarkefly, daar kan ik niet in met mijn reserveringsnummer. Ik heb het reisbureau gebeld en die vertelde dat Holland International ons reserveringsnummer had aangepast door een wijziging of iets dergelijks. Ik wilde dus inloggen met het nieuwe nummer, maar dat lukt nog niet. Reisbureau zei dat H.I. dat nog moet verwerken :S Ik hou het iig goed in de gaten, want ik wil wel graag inloggen!

Gr.,
Melissa

Mattie
20-01-13, 15:25
Voor mijn vlucht in september is nog niks veranderd.

Niet dat ik me daar al druk om maak maar vind het leuk het een beetje in de gaten te houden :)

b767-300er
20-01-13, 16:33
Beste Mattie

Inderdaad staan voor september de oude tijden nog vermeld.
Voor de vrijdagvluchen is alleen april nog maar veranderd naar jet door mij genoemde 1315.

De maandagvluchten zijn wel allemaal al herzien naar 1315, zoals vermeld was op mijn website.
Vwb de vrijdag. Wordt vervolgd! Bij Melissa is mijn voorspelling in ieder geval uitgekomen dat de tijden op www.vliegschemas.nl net als vprig jaar achteraf de juiste blijken.


Wordt vervolgd

Mattie
22-01-13, 22:05
Bedankt dat je ons ook even op de hoogte houd :) Nou ga ik "pas" over een half jaar dus het maakt me helemaal niet uit hoe laat het is. We gaan naar florida en dat telt!

(naja of ze moeten opeens vertrektijd 23:00 doen ofzo dan is het weer zonde van die 1e dag waar je toch voor betaald....)

Skunkman
22-01-13, 22:45
@niels Viel mij ook op dat Arke de tijden aangepast heeft. Betrouwbare site! Ik ga hem zeker promoten. :cool: Scheelt weer een hotel overnachting bij Schiphol.

b767-300er
23-01-13, 08:52
@ Mattie

2300 gaat niet gebeuren. DIt ivm tijdsverschillen met de VS. Maak je daar dan dus maar niet druk om.

@ Skunkman

Alles onder voorbehoud he, maar het blijkt vaak zo te zijn (niet altijd) dat de tijden op www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl) achteraf de juiste blijken te zijn.
Wel zijn er nu nog steeds behoorlijk wat wijzigingen bij de diverse ArkeFly vluchten naar diverse bestemmingen, dus niets is nog zeker.

Mattie
23-01-13, 12:20
Nou top! Zolang het vertrek op een "normale" tijd is (06:00~16:00) vind ik alles best, als ze maar vliegen :p

(hoewel in het laatste geval miss handig is een overnachting vlakbij het vliegveld te nemen)

maargoed we wachten af :) meer kunnen we niet doen tenslotte.

b767-300er
23-01-13, 20:11
Op www.vliegschemas.nl zijn weer wat nieuwe tijden geplubiceerd.
Het gaat hierbij enkel om verandering in tijden van de woensdagvlucht, deze gaat nu 15 minuten eerder tov eerder gepubliceerd.
De maandag en vrijdagvluchten zijn nog steeds ongewijzigd met een vertrek van 13.15 uur (eenmalig 15.15 op vrijdag 5 april)

Verder wordt de komende dagen het forum verder uitgebreid zodat er ook vliegervaringen op geplaatst kunnen worden.
Wellicht ook handig voor de lezers hier!

Groeten, Niels

Suzie
01-02-13, 21:49
Hoi allemaal,

nog maar een paar weekjes en dan vertrekken we weer naa de Sunshine state! Via Arke kan ik nu de services bijboeken. Entertainmentsetjes heb ik geboekt, maar ik twijfel over de stoelen. We hebben comfortklasse geboekt en tot nu toe nog nooit meegemaakt dat we niet naast elkaar konden zitten (man, kind van 4 en ik). Maar...ook nog nooit met Arke gevlogen en dus nooit de optie gehad om te betalen voor reguliere stoelreserveringen. Wat is jullie ervaring tot nu toe? Is het reserveren van een normale stoel echt noodzakelijk? Ik krijg toch het gevoel dat met deze service een stuk op je gevoel wordt ingespeeld. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. We vliegen overigens op de heenreis op een dan in de schoolvakantie en terug vliegen we buiten de schoolvakantie om (hmmm ik moet even kijken of deze vKanties in alle regios gelijk valt)

Hans van Demen
01-02-13, 22:20
De schermpjes is verstandig om die te reserveren, anders bestaat de kans dat ze op zijn in het vliegtuig.
Stoelen reserveren is ( volgens mij ) niet nodig, heb nog nooit meegemaakt dat je als gezin niet naast elkaar zit. Die kans bestaat wel als je met bv een grotere groep boekt, dan kan het zijn dat je verspreid zit.

b767-300er
02-02-13, 19:26
Kind van 4 mag niet alleen reizen dus jullie worden zeker bij elkaar worden ingedeeld. Kans op raamplaatsen zijn wel wat kleiner.
Wij reserveren altijd wel, maar dat is puur omdat wij ene voorkeur hebben voor bepaalde stoelen in het vliegtuig.
Wel regelmatig gezien dat er koppels achter elkaar werden gezet. Dus 1 (bv de dame) op stoel 2F en 1 (de heer) op stoel 3F. Dan zit je achter elkaar ipv naast elkaar.
Als je vooraf reserveert gebeurd dat je iig niet. of dat je dichtbij het toilet komt te zitten en allemaal wachtende mensen om je heen.

Suzie
02-02-13, 20:49
Een raamplek is geen must, maar met zn drietjes bij elkaar eigenlijk wel. Het liefst ook stoelen waarvan de leuning omhoog kan, maar volgens mij zijn het er maar weinig waarbij dat niet kan dus dat risico durf ik wel te nemen. Het voelt gewoon zo zonde om weer minimaal 60euro extra te betalen voor een gewone stoel waar ik al een ticket voor heb gekocht. Maargoed, ik twijfel nog steeds ;-)

moniquekruiningen
02-02-13, 23:11
Ik heb vorig jaar plaatsen gereserveerd op de heen weg plaatsen op de laatste rij, lekker achterover als jij dat wil.. Op de terug weg had ik plaatsen bij de nooduitgang, veel beenruimte.. Maar ik vond de de heenweg, overdag, sowieso beter te doen als terug, 's nachts... Gebroken was ik, zittend slapen is niet echt mijn ding....

Suzie
03-02-13, 08:04
:o Slapen wordt toch lastig met die kleine smurf van ons. Ben dan onbewust toch bang dat ze valt ofzo. Nooduitgang mag nit met kind, en extra beenruimte heb ik omdat we de comfortklasse hebben geboekt. Het gaat ons puur om het samenzitten.

José
03-02-13, 11:11
Een raamplek is geen must, maar met zn drietjes bij elkaar eigenlijk wel. Het liefst ook stoelen waarvan de leuning omhoog kan, maar volgens mij zijn het er maar weinig waarbij dat niet kan dus dat risico durf ik wel te nemen.
Alleen de stoelen op de eerste rijen en achter de toilletten (waar geen stoelen voorstaan) daarvan kunnen de leuningen niet omhoog omdat in die leuningen de tafeltjes zitten.

oma van tijn
03-02-13, 13:21
beste Suzie, de enertainmentsetjes vonden wij heel erg tegen vallen voor ons was het het geld niet waard. Arke is prima maar verwacht er niet al te veel van.

thelatinworld
03-02-13, 14:27
:o Slapen wordt toch lastig met die kleine smurf van ons. Ben dan onbewust toch bang dat ze valt ofzo. Nooduitgang mag nit met kind, en extra beenruimte heb ik omdat we de comfortklasse hebben geboekt. Het gaat ons puur om het samenzitten.

Misschien Is een duoseat nog een optie.

Suzie
03-02-13, 15:46
Duoseat komt weer bovenop stoelreservering, dat word me te gortig

Suzie
03-02-13, 15:49
Arke weet zo hun goedkope tickets in ieder geval leuk te pimpen ;-)

b767-300er
03-02-13, 17:06
Misschien Is een duoseat nog een optie.

DUO seat kost voor zon traject 100 euro!!

patries
03-02-13, 17:16
Wij gaan ook met 2 kleine kinderen waarvan 1 van 5 jaar en de jongste van 1 jaar oud...
Hebben ook comfort geboekt en als ik de kans krijg boek ik ZEKER een duoseat!
10 uur met een kind op schoot is ook niet echt comfortabel, ook voor het kind niet.
100 euro hebben wij er wel voor over ;-))

Maar goed, echt veel kans maak je volgens mij niet op een duoseat in de comfort class, dus we maken er het beste van....

Suzie
04-02-13, 18:58
Haha om die reden boekten wij aleen aparte stoel voor de kleine toen ze nog lang geen 2 was :D

b767-300er
04-02-13, 19:59
Waarom zou je niet veel kansen maken in de comfortclass voor duo seat?

Mattie
04-02-13, 20:07
Wat houd een duo seat nou precies in? Gewoon een "extra" stoel maar dan voor een lagere prijs?

Njit
04-02-13, 20:12
http://www.arkefly.nl/duoseat.aspx


Hoopt u ook altijd dat de stoel naast u leeg blijft? Reserveer dan de DuoSeat en geniet zonder buren van extra comfort en ruimte aan boord. Indien de DuoSeat niet beschikbaar is, ontvangt u tussen 48 en 24 uur voor vertrek een e-mail. Ook ontvangt u uw geld terug. Uw DuoSeat is herkenbaar aan de band om de stoel aan boord van het vliegtuig.


http://youtu.be/RPdw0sPJR_k

Mattie
04-02-13, 20:20
Ja dat had ik natuurlijk ook zelf even op kunnen zoeken :p

Maar bedankt zo is het duidelijk. Denk niet dat ik het zelf ga doen, 100 euro is toch best "veel" geld...

Ebelix
04-02-13, 21:09
Ik kan niet in iemands financien kijken maar eur 100 voor een extra stoel voor je baby vind ik elke cent waard. Anders zit 10 uur met een kind op schoot. Wij hebben vanaf het begin altijd een stoel voor onze kinderen genomen.

corrus
04-02-13, 21:22
En...is in het geheel niet gegarandeerd... Ja, dan krijg je je geld terug, maar je gewone geboekte vluchten voor jezelf gaan wél gewoon door.
Zit je dus nog steeds met die kleine op schoot.

b767-300er
06-02-13, 03:00
En als je het niet boekt zit de kleine zowiezo bij je op schoot!

Weer wat kleine wijzigingen in de vluchttijden voor de maand mei op de vrijdagvlucht. Op 2 dagen gata deze om 15.15 ipv 13.15 ivm noodzakelijk vlootonderhoud van 1 van de 767 toestellen deze maand. Op www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl) staan de exacte tijden.

Skunkman
07-02-13, 20:15
8 uur, 10u, 13u wordt 15u..... Starks gaat ie helemaal niet! :o Gelukkig gaat hij op 26 april nog wel op 13:15 maar ik hou je site in de gaten, Niels! Dank voor deze update.

b767-300er
07-02-13, 20:22
Geen dank!
Keep u all posted!

captain-oats
10-02-13, 20:34
Wij gaan weer vliegen met ArkeFly naar Florida, voor de 3e keer.
2 september vertrek 13.15 uur naar Orlando om dan 13 september terug te vliegen om 15.30 uur vanuit Orlando. Economy Class.
Volgens de site van B767-300er heeft de terugreis een andere vertrektijd, deze zal dus wel verandert worden op mijn reisbescheiden neem ik aan...
We hebben er zin in! :)

Mattie
12-02-13, 14:57
Ik vlieg 2 weekjes later en volgens mijn arkefly 13:15. Nou denk ik dat je beter de tijd van vliegschemas aan kunt houden want tot nu toe lees ik alleen maar dat dat de juist tijd is ;p

Denk dat ze over een paar maanden de tijd ook "echt" veranderen.

oma van tijn
23-02-13, 17:41
Wie kan mij uit de brand helpen. Gisteren van Arkefly een email gekregen, alle verre reizen gaan met 100 euro in de aanbieding. Onze kinderen willen vanaf 26 juni t/m 12 juli op bezoek komen in orlando. De vlucht van 26 juni heeft er tot zeker afgelopen woensdag op de site van Arkefly gestaan. Nu is de 26ste eraf.. wat betekent dit nu? Geen vlucht op de woensdag....... zijn er mensen die voor de 26ste hebben geboekt?

Of komt de 26ste weer op de site als de 100 euro actie is afgelopen?

colt2181
23-02-13, 21:03
ben al een tijde arkefly in de gaten aan het houden voor orlando 9 sep heen en 27 sep terug nu € 589,- normaal € 689,- op 3 personen is tog € 300,-

b767-300er
23-02-13, 22:17
Wie kan mij uit de brand helpen. Gisteren van Arkefly een email gekregen, alle verre reizen gaan met 100 euro in de aanbieding. Onze kinderen willen vanaf 26 juni t/m 12 juli op bezoek komen in orlando. De vlucht van 26 juni heeft er tot zeker afgelopen woensdag op de site van Arkefly gestaan. Nu is de 26ste eraf.. wat betekent dit nu? Geen vlucht op de woensdag....... zijn er mensen die voor de 26ste hebben geboekt?

Of komt de 26ste weer op de site als de 100 euro actie is afgelopen?

ArkeFly vliegt pas vanaf 3 juli op woensdagen naar Florida.
Zie daarvoor ook www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl). Dan even doorklikken naar Florida. Geen vlucht op 26 juni.

Deze vlucht komt dus ook niet "terug".

Skunkman
24-02-13, 22:31
Dit doet mij ineens denken aan het volgende. Als ik op de site kijk van Arkefly, zie ik bij een vertrek op 26 april dat een terugvlucht op 10 mei niet mogelijk is. Als ik op 3 mei ga is een terugvlucht op 10 mei wel mogelijk. Wat is daar de reden van? Vol zit het vliegtuig dus niet.

b767-300er
25-02-13, 06:24
10 mei valt nog in de voorjaarsvakantie.
In die vakanties maakt ArkeFly blokken van vluchtduren en legt die vast in het boekingsysteem om zo de meest optimale bezetting te krijgen. Dat betekend dat stoelen van de heenvlucht en terugvlucht aan elkaar gekoppeld zijn. Op de vlucht van 10 mei zijn niet zo heel veel stoelen meer en die willen ze vasthouden voor de mensen die op 3 mei een weekje willen.

De vlucht van 26 april is fekoppeld aan een terugreis van 3 mei. Op die vlucht zijn nog voldoende stoelen te krijgen.
Hiermee voorkomt arkefly dat het toestel op 10 mei uitverkocht raakt en mensen op 3 mei heen niet nog een weekje kunnen. Dan zou 10 mei terug vol zitten en blijven de stoelen voor 3 mei heen leeg.
Yieldmanagment. Erg ingewikkeld maar o zo belangrijk voor het verkrijgen van een optimale kistbezetting.

José
01-03-13, 20:07
In november hebben wij onze tickets (2x) gekocht voor €1300,00 in de comfort class , nu op de site van Arke voor €2573,00 bijna het dubbele dat vind ik echt ongelofelijk.

b767-300er
01-03-13, 21:13
Wanneer vlieg je Jose?

José
01-03-13, 22:06
Heen 3 mei terug de 31ste. ( tenminste dat hoop ik...mijn man heeft van de week zijn enkel gebroken en zit nu in het gips, dus wordt nog spannend of hij op tijd weer "mobiel" is).

oma van tijn
02-03-13, 06:25
dank je wel

b767-300er
02-03-13, 06:44
In november hebben wij onze tickets (2x) gekocht voor €1300,00 in de comfort class , nu op de site van Arke voor €2573,00 bijna het dubbele dat vind ik echt ongelofelijk.


Heen 3 mei terug de 31ste. ( tenminste dat hoop ik...mijn man heeft van de week zijn enkel gebroken en zit nu in het gips, dus wordt nog spannend of hij op tijd weer "mobiel" is).
Spannend idd.
De dure prijzen van nu komen omdat de kist van 3 mei bijna vol is, het dan voorjaarsvakantie is en arke die kist verder ook wel vol krijgt, dus vragen ze nu de hoofdprijs!

b767-300er
05-03-13, 21:30
Wij gaan weer vliegen met ArkeFly naar Florida, voor de 3e keer.
2 september vertrek 13.15 uur naar Orlando om dan 13 september terug te vliegen om 15.30 uur vanuit Orlando. Economy Class.
Volgens de site van B767-300er heeft de terugreis een andere vertrektijd, deze zal dus wel verandert worden op mijn reisbescheiden neem ik aan...
We hebben er zin in! :)

Wij vliegen vrijdag op 3 mei met Arke en als ik met mijn boekingsnummer op mijn Arke inlog dan staat de vertrektijd nog steeds op 9.30 uur. Hoop wel dat het zo blijft, maar afgelopen september hadden we met boeken die vertrektijd ook, maar was na een paar weken veranderd in 13.00 uur. Afwachten maar....


@767-300er;
Hallo Niels:
Het gaat om vlucht:
OR317 | 20-09-2013 (volgens mijn gegevens vertrek 09:30 aankomst 14:25) AMS -> SFB
OR318 | 18-10-2013 (volgens mijn gegevens vertrek 18:00 aankomst 09:45) MIA -> AMS

Zoals je kan zien duurt het nog wel even voor ik vertrek maar ik zag opeens dat bericht staan en ik dacht "hm vreemd volgens mij heb ik toch echt wat anders staan". Misschien dat het reisbureau ook gewoon denkt: het duurt nog zo lang het kan nog wel 10x veranderen dus we zeggen nog niks.

Om aan alle onzekerheden van hierboven even een einde te maken.
ArkeFly heeft nu op haar website de tijden veranderd van de vrijdagvluchten voor het gehele zomerseizoen 2013.
Ook dit jaar weer waren de tijden die ArkeFly eerder publiceerde niet de actueelste te zijn (net als vorig jaar) en de tijden welke 2 maanden geleden zijn gepubliceerd op mijn website www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl/) wel. De vertrektijden die ArkeFly nu op haar website vermeld zijn gelijk aan de tijden op www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl/). Oftewel de vertrektijd vanaf Amsterdam op de vrijdagen is nu ook 13.15 uur. (op enkele data in april en mei om 15.15 uur) Als het goed is zijn deze tijden ook aangepast op "mijn arke" of "mijn arkefly"

captain-oats
05-03-13, 21:40
Hoi,
inderdaad, de tijden op mijnarke zijn aangepast.
Wij hebben dus op onze laatste dag meer tijd om nog iets langer van Orlando te genieten.... :)

Orlando Sanford 13-9-2013 Vertrektijd: 19:15
Amsterdam 14-9-2013 Aankomsttijd: 13:20 (volgende dag)

Mattie
06-03-13, 12:15
Haha inderdaad je had gelijk :) De tijden zijn veranderd!

thx voor het in de gaten houden.

OR317 | 20-09-2013 | vertrek 13:15 | aankomst 18:10 | AMS -> SFB
OR318 | 18-10-2013 | vertrek 21:45 | aankomst 13:20 | MIA -> AMS

AvD
10-03-13, 15:29
Ik ga het in september maar is een keer proberen met ArkeFly naar Miami...

Skunkman
17-03-13, 11:02
Nog 6 weken. Ga er zo langzamerhand maar van uit dat het 13:15 uur wordt. De site van Arkefly en Vliegschemas.nl geven 13:15u aan. Alleen de aankomsttijd verschilt. Arkefly.nl komt aan om 18:10 terwijl vliegschemas 17:30 aangeeft. Ga toch maar uit van Vliegschemas. Arkefly gaat er 40 min sneller over doen alleen weten ze dat zelf nog niet! ;)

b767-300er
17-03-13, 11:06
Hallo Skunkman,

De 40 minuten verschil wordt ook uitgelegd op mijn forum.
Arkefly hanteert in haar correspondentie altijd een aankomst tijd welke 40 minuten verder ligt dan de daadwerkelijke geplande aankomsttijd op de luchthaven.
OFtewel op uw tickets komt 18.10 uur te staan, maa rop de borden van de luchthaven 17.30 uur.
De tijden op www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl) kloppen dus (wederom) wel degelijk.

Ik zal deze informatie ook op mijn website zetten op de ArkeFLy pagina, ik krijg hier veel vragen over namelijk.

Groeten en een fijne vakantie toegewenst

b767-300er
25-03-13, 20:04
ArkeFly komt met eigen parkeerplaats bij Schiphol
SCHIPHOL-RIJK - Passagiers van ArkeFly kunnen vanaf 1 juli hun auto parkeren op een eigen parkeerplaats van de luchtvaartmaatschappij. Het parkeerterrein telt driehonderd plaatsen en ligt in Schiphol-Rijk. Parkeerbedrijf Quick Parking verzorgt de uitvoering, zo meldt moederbedrijf TUI Nederland. Reserveren is noodzakelijk.

ArkeFly-passagiers geven bij aankomst op de Parking hun reserveringsnummer door, waarna de slagboom opengaat. De klant laat de bagage achter bij het bushokje en parkeert de auto. Vervolgens brengt een shuttlebusje de passagiers in vijf minuten naar Vertrekhal 3. Bij terugkomst belt de klant, na het ophalen van de bagage, Quick Parking. Een shuttlebusje komt voorrijden en brengt de klant terug naar de parkeerplaats.

Een week parkeren bij ArkeFly Parking kost bijvoorbeeld 52,50 euro, daarna kost elke dag extra 7,50 euro. Vanaf de zestiende dag wordt vijf euro per dag in rekening gebracht. De parkeerplaats kan vanaf april via het reisbureau of online gereserveerd worden. Ter introductie ontvangen klanten, die voor 1 juli een parkeerplaats reserveren krijgen 25 procent korting op het reguliere tarief.

Bron: Luchtvaartnieuws

De tarieven liggen lager als op P3.
P3 start met 50,00 voor de eerste 3 dagen, en dan zon 6,60 euro per dag erbij.

Groeten Niels

patries
03-04-13, 23:00
Hallo b767-300er

Vraagje....enig idee wanneer de vloot van Arke wordt vernieuwd?

Afgelopen maandag vanaf Miami terug gevlogen in een werkelijk heel oude kist...;(

Verder geen klachten over Arkefly....
Op de heenweg een wat beter toestel, hoewel de zittingen aanvervanging toe zijn, verder was het personeel was zeer vriendelijk, en werd er mooi op tijd gevlogen!

b767-300er
04-04-13, 10:11
Jazeker.

In mei 2014 komt de eerste 787, in oktober 2014 nummer 2 en in mei 2015 nummer 3.
Dan gaan de 2 oudste 767's eruit. De nieuwere varianten krijgen in 2014 allemaal een nieuw interieur.

Hopende je voldoende te hebben geïnformeerd...

Niels

Mattie
04-04-13, 12:37
patries;
Was dat een vliegtuig met winglets of zonder?
Ik vlieg in septemer in de versie met winglets en als ik het goed heb zijn dat de "nieuwe" vliegtuigen.

patries
04-04-13, 14:29
Mattie:

Heen MET en retour ZONDER winglets (de oudere toestellen dus)
Maar wellicht reizen jullie wel met andere toestellen ;-)

B767.....

Dank voor je antwoord Niels......
Helaas duurt het nog een jaar tot anderhalfjaar voordat de nieuwe toestellen ingezet worden...

knaapje
04-04-13, 16:43
Ik zie hierboven, dat Arke met een eigen parkeerplaats komt en de uitvoering aan Quick parking overlaat. Voor je je auto daar stalt zou ik even dit lezen: http://ervaringen.langparkerenschiphol.net/ervaringen-quick-parking/

b767-300er
04-04-13, 19:58
Dat zijn inderdaad de nieuwere vliegtuigen.
De interieurs daarvan worden in 2014 aangepast.
De oude 767's (zonder winglets) zijn in oktober 2014 exit.

Harold
06-04-13, 12:11
Weet iemand wanneer de 'winterprijzen' bekend worden en/of per wanneer deze te boeken zijn?

Volgens mij is het normaal gesproken zo dat tickets vanaf 11maanden van te voren te boeken zijn. Op de site site van arkefly kun je tot en met oktober boeken en ik wil graag in december vliegen.

Heeft dit misschien met de vluchtschema's te maken b767-300? Dat arke deze nog niet heeft vastgelegd ofzo?

b767-300er
06-04-13, 13:05
Beste Harold,

Er wordt gewerkt met zogeheten IATA seizoenen, dat is het winterseizoen (vanaf het laatste weekeinde van oktober tot en met het latste weekeinde van Maart) en het zomerseizoen (vanaf het laatste weekeinde van Maart tot en met het laatste weekeinde van oktober). Het is makkelijk te onthouden daar de cyclussen gelijk lopen met ONZE zomer en wintertijd overgang.

Als ik kijk naar het verleden van ArkeFly dan werd het zomerseizoen (April-oktober) meestal rond begin september boekbaar en het winterseizoen (November-Maart) meestal rond begin April.
Ik zie dat bestemmingen zoals de Dominicaanse Republiek, Mexico, Cuba en de Antillen reeds boekbaar zijn, dus de VS (Inclusief Florida) zal niet lang op zich laten wachten in deze.
Vluchttijden worden echter later pas bekend. Op het moment dat deze bekend worden via mijn kanaal (en dat kunnen andere tijden zijn als op de website van ArkeFly, zoals in het verleden continu het geval was) dan maak ik dat bekend op de website welke je via mijn gebruikersprofiel kunt bereiken.

judith321
10-04-13, 10:18
Ik zag dat je nu kan boeken voor december. De vluchttijden zijn inderdaad nog niet bekend, maar weet iemand of er globale richtlijnen te geven zijn? Vertrekt Arke bijvoorbeeld 's morgens, 's middags, 's avonds...of de hele dag door? Of is daar gewoon nog niks zinnigs over te zeggen?

Harold
10-04-13, 12:17
Ik heb t gezien!

Maarre voorlopig wacht ik nog wel even af, en anders met een tussenstop:
13 dec - 3 jan
4 pers €1289 pp?!?!

Arke.nl, dacht t wel, ehh niet!

José
10-04-13, 12:26
De vluchttijden zijn inderdaad nog niet bekend, maar weet iemand of er globale richtlijnen te geven zijn?
Ook al staan de vluchttijden erbij, dat kan altijd nog veranderen. Ons vertrek in mei stond maandenlang op 9.30 uur maar is 13.15 uur geworden.

Ebelix
10-04-13, 15:26
Daar is nu nog niets zinnigs over te zeggen. De kans dat de vlucht 's avonds vertrekt is klein. Het zal eerder tussen 9 uur 's ochtends en 2 uur 's middags liggen. Dit in verband met de retourvlucht uit Amerika.

b767-300er
10-04-13, 20:33
Arke vertrekt zowiezo niet in de avond.
Vanaf half juni heb ik de eerste richtlijnen, nog even geduld dus.
Afgelopen winter was het rond 10 uur in de ochtend, afgelopen zomer en komende zomer rond 1300 in de middag.
Zal dus ergens in die buurt liggen.

judith321
10-04-13, 21:36
bedankt, zulke richtlijnen bedoel ik.

b767-300er
11-04-13, 18:33
Ik heb t gezien!

Maarre voorlopig wacht ik nog wel even af, en anders met een tussenstop:
13 dec - 3 jan
4 pers €1289 pp?!?!

Arke.nl, dacht t wel, ehh niet!
Kerstvakantie.......
Altijd duur(der)

corrus
11-04-13, 19:50
Tja.. Arkefly...
KLM/Delta en United pas vanaf 21 december duurder...

b767-300er
11-04-13, 20:05
Delta is ook gewoon even 300 euro duurder hoor als je 13 december heengaat en 3 janauri terug ipv 13 december heen en 20 december terug. (780 om 1093)
United inderdaad niet. (of beter: nog niet)
Kerstvakantie zijn goudmijntjes voor Airlines. Toestellen komen evengoed wel vol ;)

BTW, Arkefly maakt nu ook online de mogelijkheid om langere vakanties dan 4 weken mogelijk. Dat werd tijd ;)

Michael66
12-04-13, 20:24
Berichten die niet specifiek over Arkefly gaan heb ik verplaatst naar http://www.floridaforum.nl/showthread.php?14166-Vliegtickets-2013-(excl-juli-aug)

mhagman
12-04-13, 21:17
Voor degene die niet aan vakantieperiode gebonden zijn, ik ontvang vanavond een mail van ArkeFly met aanbiedingen om Amerika te ontdekken voor vluchten naar Miami en Orlando vanaf 399 retour! Misschien even de moeite waard om te checken, succes!!

Cindy1969
13-04-13, 12:20
Kreeg de mail ook, er stond zelfs een datum tussen met een prijs van EUR 379,=, wow!

José
13-04-13, 13:14
Sturen ze deze mails op aanvraag? Heb me ooit aangemeld voor hun nieuwsbrief maar deze heb ik nog nooit ontvangen.

mhagman
13-04-13, 17:46
Ik denk dat ik de mail heb gekregen omdat wij met Arke vliegen, het is volgens mij geen nieuwsbrief (want ik kan mij niet herinneren dat ik mij daarvoor heb aangemeld) maar echt een aktie mail, waarbij je als je op de link klikt direct in het boekingsmenu komt.

José
13-04-13, 19:10
Wij hebben afgelopen september ook met Arke gevlogen en dit jaar ook weer. Zal ze eens vragen wat je moet doen om deze mails te ontvangen.

b767-300er
13-04-13, 19:22
Het is de ArkeFLy nieuwsbrief en daar kan je je gewoon op inschrijven.
Moet ik hem even doorsturen naar je?

José
14-04-13, 11:46
Moet ik hem even doorsturen naar je?
Graag, heb je een pb gestuurd.

b767-300er
14-04-13, 14:45
in je mailbox reeds ;-)

José
14-04-13, 15:23
Super, thanks!!

Hans uit Koekelare
14-04-13, 17:06
Waarom zet je de link hier niet even, zo dat iedereen er van kan profiteren op het forum.

b767-300er
14-04-13, 19:03
Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief ben je altijd als eerste.....
Linkje naar nieuwsbrief (http://mass.tui.nl/x/?S7Y1_p9ra2JhaPS.yNbQ2MjCyOR.jq2RoaWlCQAA39)

Hans uit Koekelare
14-04-13, 20:06
Dit is het linkje naar de nieuwsbrief om die aan te vragen.
http://www.arkefly.nl/newsletter.aspx

captain-oats
22-04-13, 16:55
Vandaag iemand weggebracht naar Schiphol die naar Orlando vliegt met Arke (mede door mijn positieve ervaringen, heb al 2x met Arke gevlogen naar Orlando) is de vlucht van 13.15 uur vertraagd tot 16.30 uur... die vertrouwt mij dus ook nooit meer ;)

b767-300er
22-04-13, 19:16
En uiteindelijk om 1755 vetrokken, 1816lt airborne vanaf de 36L.
Kist was AOG (Aircraft On Ground, oftewel defect)

captain-oats
22-04-13, 21:47
Jeetje, tegenvaller dat de vertraging dus nog meer is opgelopen... Hopelijk gaat nu alles wel voorspoedig :)

Skunkman
22-04-13, 22:31
Dit is dus de tweede week op rij dat het toestel op maandag met meer dan 2 uur vertraging vertrekt. Afgelopen vrijdag was hij op tijd. Nu maar hopen dat hij dat as vrijdag ook is.

b767-300er
23-04-13, 05:24
Uhm. Dat is niet helemaal correct. Vorige week maandag (15-04) vetrok de machine slechts 53 minuten te laat vanaf Amsterdam maar was evengoed op schematijd in Sanford.
Betreffende toestel was ook weer ruim voor schematijd terug in Amsterdam.

captain-oats
23-04-13, 12:46
Misschien bedoelde hij vrijdag 12 april, toen is de vlucht naar Orlando ook pas rond 17.00 vertrokken ivm technische problemen voor zover ik weet

Melissa & Patrick
23-04-13, 18:53
Dit is dus de tweede week op rij dat het toestel op maandag met meer dan 2 uur vertraging vertrekt. Afgelopen vrijdag was hij op tijd. Nu maar hopen dat hij dat as vrijdag ook is.

Hoi!

Ik hoop dat hij vrijdag op tijd vertrekt hoor ;)
Alvast een fijne vakantie en dat we maar een fijne vlucht mogen hebben!

Gr.,
Melissa

Skunkman
23-04-13, 19:19
Ach mijn geheugen laat mij dan een beetje in de steek. Maar omdat we vrijdag weggaan hou ik het de laatste weken in de gaten. Het valt mij op dat de laatste weken wel wat vertraging is. Maar bijna 5 uur is niet leuk. Wel leuk om te lezen dat een vertraging van 53 min in de lucht goed gemaakt wordt. Melissa jullie ook fijne vakantie. 'Tot vrijdag' :cool:

b767-300er
23-04-13, 22:08
De vertragingen van de laatste paar weken worden met name veroorzaakt doordat 1 van de 767 vliegtuigen van Arkefly in onderhoud staat wat behoorlijk uitloopt. Daardoor is er minder back-up capaciteit dan gebruikelijk.
De kist die gisteren 4,5 uur te laat is vertrokken, was vandaag maar 1 uur te laat terug op Amsterdam.

verbeek
18-05-13, 07:44
Naar ik gelezen heb komt er een "star class" bij arkefly op de 767 toestellen.
Prijs in nog niet bekend.

b767-300er
18-05-13, 22:45
Reken maar op minimaal 300 euro toeslag.

captain-oats
19-05-13, 17:37
Gaat de premium comfort class eruit dan?
mij maakt het niet zoveel uit... Ben een echte krent dus vlieg alleen Economy ;-)

b767-300er
19-05-13, 21:59
yupz die gaat eruit per 24/4/14

corrus
19-05-13, 22:46
Star Class met bredere stoelen?? of "Big Seat"??

b767-300er
20-05-13, 08:14
bredere en langere stoelen. 20cm meer beenruimte als nu in Premium.

corrus
20-05-13, 13:28
bredere en langere stoelen. 20cm meer beenruimte als nu in Premium.
Die beenruimte wisten we al...
Maar hoe breed (cm of inch) zijn de stoelen...

b767-300er
20-05-13, 18:20
19 inch. Ruim 48cm. Voor de B767 in ieder geval. Voor de 787 weet ik het nog niet.

Ebelix
20-05-13, 20:23
19 inch is niet breed voor zo'n klasse. De norm is nu minimaal 20 inch.

PENPE
20-05-13, 20:45
19 inch is niet breed voor zo'n klasse. De norm is nu minimaal 20 inch. Dat blijft voor ons toch nog steeds een beetje aan de krappe kant ;-)