PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)



Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7 8

b767-300er
08-03-12, 08:28
Ja dat kan maar alleen als je een (betaalde) stoelreservering hebt.
Zie verder http://www.arkefly.nl/arkeflyservices.aspx
Nee dus. Online inchecken naar de VS is niet mogelijk omdat je je ESTA verklaring moet kunnen overleggen bij de check-in. Stoelreservering daarentegen is wel mogelijk.
Bagage naar Florida: Economy 25, Comfort 35 en Premium 45 kilo.
Daarbij mag 1 koffer mag niet meer dan 32 kilo wegen. Vlieg je dus comfort en neem je 35 kilo mee, dan ben je verplicht dit te verdelen over 2 koffers...
Voor andere bestemmingen gelden andere kilo's!!

sonja
08-03-12, 13:41
Online inchecken naar de VS is niet mogelijk omdat je je ESTA verklaring moet kunnen overleggen bij de check-in.

Hier heb ik nog nooit van gehoord, is deze regel uitsluitend bij Arkefly van toepassing?

knaapje
08-03-12, 14:00
Je hoeft je EsTA geeneens bij je te hebben, laat staan te tonen.

Van de officiele site:

You are not required to present a printout of your application number to board your flight. That number is transmitted electronically to the airlines. However, it is important to print a copy of your approved application as it contains your ESTA number that may be needed for reference purposes

SpaceAce
08-03-12, 14:30
Totdat je met je goedgekeurde ESTA op Schiphol staat en de computer van de vliegmaatschappij zegt 'nee, je ESTA is afgekeurd'. Terwijl je dus de uitgeprinte ESTA bij je hebt waarop staat dat het goedgekeurd is... Mag je nóg niet mee met het vliegtuig... Dus of je nu wel of geen (geldige) ESTA kunt overleggen bij de Check-in, geeft het nóg geen garantie op vertrek (is iemand op het AA-forum overkomen).

Cindy1969
08-03-12, 17:21
Nee dus. Online inchecken naar de VS is niet mogelijk omdat je je ESTA verklaring moet kunnen overleggen bij de check-in. Stoelreservering daarentegen is wel mogelijk.
Bagage naar Florida: Economy 25, Comfort 35 en Premium 45 kilo.
Daarbij mag 1 koffer mag niet meer dan 32 kilo wegen. Vlieg je dus comfort en neem je 35 kilo mee, dan ben je verplicht dit te verdelen over 2 koffers...
Voor andere bestemmingen gelden andere kilo's!!

Ik had Comfort Class en mocht idd 35 kilo, dit heb ik verdeeld over 2 koffers, 1 van 25 kilo, en 1 van 9,5 kilo ;-)

b767-300er
08-03-12, 21:19
Totdat je met je goedgekeurde ESTA op Schiphol staat en de computer van de vliegmaatschappij zegt 'nee, je ESTA is afgekeurd'. Terwijl je dus de uitgeprinte ESTA bij je hebt waarop staat dat het goedgekeurd is... Mag je nóg niet mee met het vliegtuig... Dus of je nu wel of geen (geldige) ESTA kunt overleggen bij de Check-in, geeft het nóg geen garantie op vertrek (is iemand op het AA-forum overkomen).
Precies. Zo bedoelde ik het eigenlijk. Excuses voor het onduidelijke uitleggen.

De online reserveer mogelijkheid heeft niet de mogelijkhed te checken op ESTA. Daar Airlines dit verplicht zijn dient het inchecken handmatig te gebeuren, waarbij op de passagierslijst staat of betreffende persoon toestemming heeft om in Amerika voet op de bodem te zetten. Het online incheksysteem kan dat niet checken. Zodoende aan de balie.

In het geval van dat jij wel toestemming hebt en de airline zegt van niet, dan is het handig om je verklaring bij je te hebben. Je hoeft hem dus niet te tonen. Alleen bij meningsverschil. Nogmaals sorry En dan heb je nog geen zekerheid.

SpaceAce
08-03-12, 21:53
In het geval van dat jij wel toestemming hebt en de airline zegt van niet, dan is het handig om je verklaring bij je te hebben. Je hoeft hem dus niet te tonen. Alleen bij meningsverschil.

En bij dat meningsverschil heb je dus nóg niets aan je geldige ESTA. Als hun computer nee zegt, dan zegt hun computer nee.

De personen van het AA-forum hadden dus wél de ESTA bij zich en toonde deze dus ook, want er was een meningsverschil. Maar 'computer says no', dus ze mochten niet vliegen. Esta was goedgekeurd, konden hem overleggen op Schiphol, maar helaas... ze zijn dus niet op vakantie geweest.

José
09-03-12, 15:21
En bij dat meningsverschil heb je dus nóg niets aan je geldige ESTA. Als hun computer nee zegt, dan zegt hun computer nee.

Dit hebben wij vorig jaar meegemaakt: Hadden gewoon toestemming van ESTA maar bij het inchekken ging het bij mij goed maar bij mijn man niet. Het probleem: je aspoort nr. wat je moet invullen voor Esta bestaat uit cijfers en letters.

Als je een 0 erin hebt staan is dit ALTIJD het cijfer nul!!!

Wij hadden de letter o ingevuld, je krijgt dan wel toestemming maar op schiphol ontstaan de problemen, we moesten toen bij de ESTA kiosken opnieuw toestemming aanvragen (weer $14,-) en nu bij het paspoortnummer ipv de Letter O het cijfer Nul (0) ingevuld. Vervolgens weer inchekken en alles oke. Je moet het maar weten. Stond toen ook niets over opde ESTA site.
Meestal is dit dus de reden waarom het inchekken niet lukt.

knaapje
09-03-12, 16:00
Jammer, dat blijkbaar o.a. posting:
http://floridaforum.nl/showthread.php?p=163216&highlight=paspoortnummer#post163216

niet gelezen was. Had een hoop problemen gescheeld.

rolandino
09-03-12, 16:14
@ Knaapje: Je kunt van iemand die vorig jaar is geweest niet verwachten een post van een maand geleden gelezen te hebben... ;-)

knaapje
09-03-12, 16:26
Er staat ook "o.a."bij.
Het onderwerp is al meerdere keren op meerdere forums aan de orde geweest.

Zoek alle Esta onderwerpen er maar eens op na.

b767-300er
09-03-12, 16:39
En bij dat meningsverschil heb je dus nóg niets aan je geldige ESTA. Als hun computer nee zegt, dan zegt hun computer nee.

De personen van het AA-forum hadden dus wél de ESTA bij zich en toonde deze dus ook, want er was een meningsverschil. Maar 'computer says no', dus ze mochten niet vliegen. Esta was goedgekeurd, konden hem overleggen op Schiphol, maar helaas... ze zijn dus niet op vakantie geweest.

Kan kloppen. Maar de oospronkelijke vraag was of online inchecken mogelijk was bij ArkeFLy naar de VS.
Door de ESTA regeling is dit dus bij ArkeFly niet mogelijk. (bij inchecken wordt de passagier dus gecontroleerd op de ESTA gegevens. Dit kan dus niet met online inchecken)

rolandino
09-03-12, 17:51
@ Knaapje: Je hebt gelijk, maar qua datums het viel zo op ;-)

@ b767-300er: toch vreemd dat Arke zich daar achter "schuilt", want het kan wel gewoon bij elke andere maatschappij.

sonja
09-03-12, 18:09
... (bij inchecken wordt de passagier dus gecontroleerd op de ESTA gegevens. Dit kan dus niet met online inchecken)...

Waarom kun je bij alle andere airliners wel inchecken en bij Arke niet, dit is toch vreemd. :-k
Als je bij United online incheckt en er is een probleem met Esta dan krijg je de melding dat het online inchecken is mislukt (zonder daarbij een reden aan te geven) en dat je op de luchthaven dient in te checken.
Wij hebben dit zelf meegemaakt, het online inchecken van mijn man lukte niet, de volgende dag aan de balie naar de reden gevraagd en dat bleek een hick up met Esta te zijn (er was overigens niets aan de hand).

hrjhaan
09-03-12, 20:27
Bij AirBerlin kun je ook niet online inchecken. Dus Arkefly is niet de enige hierin.

Ta2 Gerrit
10-03-12, 02:58
Ook Aer Lingus biedt die mogelijkheid niet vanuit Amsterdam. Nog één dus :mrgreen:

José
10-03-12, 09:39
Jammer, dat blijkbaar o.a. posting:
http://floridaforum.nl/showthread.php?p=163216&highlight=paspoortnummer#post163216

niet gelezen was. Had een hoop problemen gescheeld.



Wij maakten dit mee in mei 2011 posting is 2012. Altijd handig om even naar de datum van de posting te kijken. Deze reactie is dus een beetje jammer, ik wilde mensen alleen even maar waarschuwen.

knaapje
10-03-12, 11:48
Heb je bovenstaande postings gelezen voor je reageerde?
Altijd handig om eerst te doen.

Njit
10-03-12, 13:46
Moderator Njit: deze discussie leid nergens toe. Gelieve weer on-topic te gaan!

groentje
10-03-12, 18:12
Wie heeft er recent met de "oudere" kisten van arkefly gevlogen? Dus de PH-AHX of de
PH-AHQ. Ziet het er nog een beetje uit of is het uitgeleefd? Zitten de stoelen in de comfort klasse goed? Wij vliegen 30 maart met 1 van deze 2 toestellen. We zitten heen comfort en terug premium klasse. Ben benieuwd hoe het ervaren word in 1 van deze toestellen?

b767-300er
11-03-12, 09:21
Wellicht werkt het anders omdat ArkeFly een ander systeem van online reserveren heeft tegenover een bijvoorbeeld United of iets dergelijks. Zullen vast goede redenen voor zijn. Bekeuringen voor Airlines zijn mega als ze passagiers mee aan boord hebben welke het land niet inmogen!!

Groentje,
Ik ben in januari naar Cancun gevlogen met de PH-AHX en de PH-AHQ.
Detoestellen zijn wat ouder, maar vind ze lekkerder zitten als de nieuwe toestellen van ArkeFly. In de premium comfortclasse vlieg je dan in de zogenoemde oude starclasse, Heerlijk mega veel beenruimte en de stoelen kunnen lekker ver naar achteren. In de comfortclasse zit je 2-3-2 naast elkaar in plaats van 2-4-2, dus ook daar zit je vele malen beter als in een "nieuwe" 767. Wat wel jammer is is dat je het entertainment met zon losse player moet doen en niet in de stoel voor je.
Ik zou juist blij zijn om met de 767 van het oudere type te vliegen. En tsja wat is oud, een aantal Boeing 747's van de KLM is net zo oud, zoniet nog ouder, als deze Boeing 767's van ArkeFly.
Op mijn website kan je duidelijk de verschillen zien tussen een oude en nieuwe 767.
Kijk daarvoor op www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl)

groentje
11-03-12, 09:49
Bedankt voor je reactie. Ok dus het is goed te doen allemaal. Ja ik had wel gelezen dat alles ruimer is in de oudere toestellen. En de losse player is idd een beetje jammer. Nou ik ga het meemaken op 30 maart en 13 april. We vliegen vrijdag de 13e terug dus extra spannend haha ;-)

FrankS
11-03-12, 11:41
Wij vliegen op 25/6 heen en 16/7 terug met Arkefly. Beide keren dus op maandag. Als ik het goed begrijp is het dan dus een 767-300ER zonder Winglets, dus in de 2-3-2 configuratie voor Comfort & Economy. Kan iemand dat bevestigen of corrigeren? Rij 8 is de voorste rij van de Comfort, maar wordt toch beschouwd als een reguliere stoel. Heeft deze wel meer beenruimte? (Daar lijkt het wel op, op de afbeeldingen, maar wellicht heeft iemand hier ervaring met die rij?)

thelatinworld
11-03-12, 12:58
Kijk voor het interieur van het nieuwe toestel even op www.thelatinworld.nl/flightinfo.html (http://www.thelatinworld.nl/flightinfo.html)

b767-300er
11-03-12, 19:32
@FrankS;
Type voor beide vluchten is bevestigd :D
Kijk anders op www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl) voor de juiste types en plattegronden.
Rij 8 is inderdaad de voorste rij en is inderdaad een reguliere stoel. In het middenstuk zit je daar achter een schot, bij de ramen gewoon achter de stoelen voor je. De stoelen voor je zijn echter van de Premiumclasse en hebben een behoorlijke recline. Ik zou niet graag op rij 8 willen zitten. Temeer ook omdat je tafeltje in de armleuning verwerkt zit en je leuning niet omhoog kan. De extra beenruimte is in het midden nihil, bij de buitenste rijen wel iets meer.

@TheLatinWorld
Vraagsteller vraagt om informatie van de oude 767's . De links die jij geeft zijn van de nieuwe.

marlenes
12-03-12, 11:01
Vrijdag met arkefly naar orlando gevlogen. Toen wij aankwamen op schiphol zagen wij al snel dat wij zoiezo al 2,5 uur vertaging hadden, erg vervelend! Veel mensen werden een klasse terug gezet gezien het nieuwe vliegtuig niet dezelfde indeling had als dat ons oude toestel zou hebben. De vlucht op zich was redelijk, het leek wel alsof arke wilde compenseren door vaker met (gratis) koffie en thee rond te gaan. Een hoop mensen hadden een entertainment systeem geboekt en kregen deze niet zomaar omdat ze niet op de lijst stonden.... Beetje vaag allemaal. Ik denk dat ik de volgende keer toch maar weer lekker met british airways ga vliegen, deze beviel mij tot noch toe het allerbeste! Maarja, smaken verschillen! ;)

b767-300er
12-03-12, 20:12
Afgelopen vrijdag inderdaad wat problemen.
Normaal zijn de entertainmentplayers stoelgebonden gereserveerd.
ALs iedereen door een andere stoelindeling op een andere plaats komt te zitten, moet het op naam uitgedeeld worden. Is idd wat lastiger.

Emus
12-03-12, 22:47
Misschien een brutale vraag, maar hoe betrouwbaar is die site www.vliegschemas.nl ?

Wij vliegen op 21 september 2012 terug vanaf Orlando SFB naar Amsterdam, maar de tijden van vliegschemas.nl wijken behoorlijk af van die van Arkefly zelf... (19.15 om 15.15 uur).

Ik weet dat ik alles pas zeker weet als we de tickets binnen hebben, maar ik met name voor de autohuur vind ik het wel belangrijk waar ik ongeveer op af moet gaan... Ik heb namelijk opgegeven bij Alamo dat ik de auto uiterlijk om 13.30 inlever op het vliegveld, maar als we pas om 19.15 uur vliegen, lijkt een uur of 17.00 me een betere tijd...

Dus Arkefly zelf geloven of vliegschemas.nl?

Teleton
12-03-12, 22:57
Ik weet dat ik alles pas zeker weet als we de tickets binnen hebben, maar ik met name voor de autohuur vind ik het wel belangrijk waar ik ongeveer op af moet gaan... Ik heb namelijk opgegeven bij Alamo dat ik de auto uiterlijk om 13.30 inlever op het vliegveld, maar als we pas om 19.15 uur vliegen, lijkt een uur of 17.00 me een betere tijd...

Autohuur is per 24 uur. Bepalend is dus hoe laat je de auto hebt opgehaald.......Overschrijdt je de 24 uur huur aan het einde van je reis, dan kan je beter voordeliger zelf een dag langer huren.

Njit
13-03-12, 08:54
Het is ook niet belangrijk hoe laat je hem terugbrengt maar hoe laat je hem ophaalt :)
Eerder terugbrengen dan je hem hebt opgehaald mag altijd, later niet (enkel tegen een extra donatie).

b767-300er
13-03-12, 18:04
Ik ben de beheerder van www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl).
U dient altijd de tijden van de airline aan te houden. Al is het alleen maar omdat ik als beheerder niet de verantwooridng wil dragen dat u te laat verschijnt bij uw vlucht. Dit staat ook op www.vliegschemas.nl/disclaimer.htm (http://www.vliegschemas.nl/disclaimer.htm) en bij elke vluchtabel bij de opmerkingen onderop.
Ik haal mijn gegevens niet van de airline zelf, maar van andere bronnen binnen Schiphol. in 99 van de 100 gevallen kloppen de tijden op mijn website echter wel. Maar het zal maar net de ene keer zijn......

En zoalsTeleton al opmerkt, het moet in principe niet uitmaken voor de autohuur.

b767-300er
16-03-12, 08:23
In de zomermaanden juli en augustus gaat ArkeFly eene xtra vlucht toevoegen naar Orlando.
Deze vliegt op woensdagen Non-stop naar Sanford en ook non-stop weer terug naar Amsterdam. Geen tussenlanding op Miami dus.
Tijden:
Ams (10.30 uur vertrek) - SFB (14.50 uur aankomst / 16.35 uur vertrek) - Amsterdam (07.35 aankomst)

Njit
16-03-12, 08:51
Best gunstige tijden.

Tans4USA
16-03-12, 09:39
Hé dat is leuk nieuws, directe vluchten, mooie tijden! Hadden we dit eerder geweten, ik zie nu wo. 8 aug vertrek bijvoorbeeld en retour 22 augustus voor 700 euro.:-x

Cindy1969
16-03-12, 12:00
Dat zijn zeker gunstige tijden :-)
Jammer dat ik in september pas weer vakantie heb ;)

jbdutch
16-03-12, 13:47
Ik ga in April en tot een maand geleden had ik ook gunstige tijden.
Nu vertrekken we vier uur later....

Cindy1969
16-03-12, 19:36
Heen of terug? Terug zou ik dat niet zo erg vinden...

jbdutch
17-03-12, 00:12
heen...helaas

Cindy1969
17-03-12, 10:26
Ja, dat is k*t :-(

jbdutch
17-03-12, 11:26
nou ja,zolang er geen vertraging komt van 26 uur zoals door iemand anders op dit forum beschreven is mag ik nog niet klagen....

b767-300er
17-03-12, 20:36
De tijden zijn nu na te kijken op www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl)
Tevens van de gelegenheid gebruik gemaakt de teksten aldaar even makkelijker te lezen te maken. De tijden zijn inderdaad zeer gunstig.

macksailor
26-03-12, 14:20
weet iemand of op orlando er nederlands sprekende grondstewardessen zijn bij het inchecken? (ivm dat wij teruggeboekt zijn van premium nr comfort en 45 kg pp als compensatie mee mogen nemen inplv 35kg bagage,en dit alles in het nederlands op papier staat.voorzie ik al een beetje problemen bij het inchecken! $$$overgewicht)

Innieminnie
26-03-12, 14:50
Had er alleen maar Engelstalige. Je moet er in het buitenland vaak niet vanuit gaan dat ze je eigen taal spreken. Heb dat nog nergens meegemaakt waar ik ooit ben geweest in het buitenland.

Njit
26-03-12, 15:03
Hoe heb je dat op papier ontvangen? Per email? Vraag ze anders om een engelstalige versie...

macksailor
26-03-12, 19:36
ja zal ze maar weer een meel sturen.scheelt een hoop gezeur straks.martinair had ze een paar jaar geleden wel op miami (met die overstap nr costa rica)

b767-300er
26-03-12, 20:51
Martinair had inderdaad Nederlandstalige afhandeling op Miami.
Zover ik weet is er bij ArkeFly altijd wel 1 persoon aanwezig op buitenlandse velden in de buurt van de check-in die de Nederlandse taal machtig is. Maar je zal net zien dat dat op uw vlucht weer niet het geval is.
En anders inderdaad een mail sturen naar ArkeFly en vragen om een Engels exemplaar. Geen probleem. Voorkom je een hoop gezeur mee.

Flufjuh
26-03-12, 21:58
Wij gaan in september voor het eerst met ArkeFly, ben benieuwd of het bevalt. Was nu een scherpe prijs (€ 579 voor Comfort Class) dus dan wil ik de gok wel nemen.

b767-300er
27-03-12, 21:28
Neem in ieder geval geld voor broodjes mee ;)

Flufjuh
27-03-12, 22:12
Of de broodjes zelf. :)

marlenes
30-03-12, 17:31
Voor mij nooit geen arkefly meer, wij zitten nu op orlando sanford. Onze vlucht zou volgens de papieren om kwart over drie moeten gaan maar hij staat nergens op de borden of op de website van orlando sanford vermeld. Er is hier ook nergens iemand die je wat kan vragen... Nee wij gaan de volgende keer weer lekker met british airways, tenminste een beetje duidelijkheid en veel minder vertragingen.

tdj
30-03-12, 17:46
@Marlenes

Hmm, vreemd, volgens mijn info en diverse internetbronnen is die vlucht al weer een paar weken/maanden naar de avond verschoven. Zelf zit ik over 4 weken op die route en mij is al weer een poosje geleden verteld dat het vertrek geplanned later was geworden (ik meen 21:30 vanuit Miami). Als dat zo is kan ik me voorstellen dat er zo vroeg nog geen info op de luchthaven beschikbaar is. Hebben jullie de vlucht herbevestigd en wat hebben ze toen gezegd over de vertrektijd?

TdJ

Ps: ook bij andere maatschappijen heb je dat soort zaken, zowel met klm/delta vanuit Portland als met BA en klm vanuit Los Angeles wel eens verschuivingen of vertragingen gehad.

derlange
30-03-12, 17:58
OR 317 is om 13:17 uur vertrokken van Schiphol. Zal dus rond 18:00 uur local time landen op Sanford. Alles volgens planning volgens mij.

FMB
30-03-12, 18:05
Volgens mij vertrekt deze om 19.00 uur vanaf Sanford. Ben je inderdaad mooi op tijd...

En de luchtvaartmaatschappijen hebben een plicht je op bestemming te bengen. Als er een kist niet vol zit, laten ze hem gewoon vervallen en boeken ze je over op een andere route.
Wij gaan 19 april en onze vlucht is ook gewijzigd. Extra stop in Atlanta en drie uur later dan gepland komen we in Miami. Voordeel daar is dat we geen douane meer hebven, dus netto scheelt het weinig. Het is niet anders.
Heb ook al wel eens een aansluiting gemist (Detroit, Newark) en dan mag je gewoon een dag langer blijven. Je kunt hoog of laag springen, er verandert niets.
Heeft weinig met Arkefly te maken.

Njit
30-03-12, 18:10
Ach ja, wel willen profiteren van de lage prijs maar als er iets tegenzit dan is het direct 'nooit meer weer'. Totdat volgend jaar de lage prijs weer lonkt ;)

b767-300er
30-03-12, 18:34
Voor mij nooit geen arkefly meer, wij zitten nu op orlando sanford. Onze vlucht zou volgens de papieren om kwart over drie moeten gaan maar hij staat nergens op de borden of op de website van orlando sanford vermeld. Er is hier ook nergens iemand die je wat kan vragen... Nee wij gaan de volgende keer weer lekker met british airways, tenminste een beetje duidelijkheid en veel minder vertragingen.
Hold your horses! Deze vlucht is helemaal niet vertraagd.
De vlucht is "gewoon" op schematijd vertrokken vanaf Amsterdam. Aankomsttijd rond 1715lt en vertrek gepland rond 1915lt, mooi op tijd dus.
De terugvlucht dien je altijd her te bevestigen. Waarschijnlijk daar iets mis gegaan want deze vlucht staat al tijden gepland te vertrekken om 1915lt vanaf Orlando. Door het te bevestigen had men dit kunnen weten. Staat in de reispapieren.
Afgezien daarvan kan je jezelf ook informeren via de website van Schiphol. ALs hij daar pas op vertrek 1300lt staat dan kan je op je vingers natellen dat je niet om 1515lt vertrekt vanaf SFB ;) Ik herbevestig nooit, kijk gewoon op de website van schiphol.

Voor de geplande tijden kan je ook op de website www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl) kijken.

pzomerdijk
01-04-12, 12:30
Hold your horses! Deze vlucht is helemaal niet vertraagd.
De vlucht is "gewoon" op schematijd vertrokken vanaf Amsterdam. Aankomsttijd rond 1715lt en vertrek gepland rond 1915lt, mooi op tijd dus.
De terugvlucht dien je altijd her te bevestigen. Waarschijnlijk daar iets mis gegaan want deze vlucht staat al tijden gepland te vertrekken om 1915lt vanaf Orlando. Door het te bevestigen had men dit kunnen weten. Staat in de reispapieren.
Afgezien daarvan kan je jezelf ook informeren via de website van Schiphol. ALs hij daar pas op vertrek 1300lt staat dan kan je op je vingers natellen dat je niet om 1515lt vertrekt vanaf SFB ;) Ik herbevestig nooit, kijk gewoon op de website van schiphol.

Voor de geplande tijden kan je ook op de website www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl) kijken.

Beetje onduidelijk voor forumers..... Je eerste opmerking over herbevestigen impliceert dat het verplicht is. Dat is duidelijk niet het geval. Later spreek je dat weer tegen.....
Kortom: Herbevestigen is volgens mij niet verplicht, wel verstandig i.v.m. definitieve vertrektijd, maar dat is het dan ook. Kun je die info ergens anders weghalen is herbevestigen overbodig.....

Chicco68
01-04-12, 13:30
De terugvlucht dien je altijd her te bevestigen.

Het moet altijd her bevestigd te worden, alleen door wie......
Als je een pakketreis hebt geboekt hoeft je dit zelf absoluut niet (dan doet het reisbureau dit namelijk). Koop je zelf de tickets los dan dus wel........ :wink:

derlange
01-04-12, 15:38
Het moet altijd her bevestigd te worden, alleen door wie......
Als je een pakketreis hebt geboekt hoeft je dit zelf absoluut niet (dan doet het reisbureau dit namelijk). Koop je zelf de tickets los dan dus wel........ :wink:
Herbevestigen Arkefly kan lastig en duur zijn. Vorig seizoen gebeld met Arkefly om te herbevestigen. Je belt naar Nederland en komt eerst in een telefoonmenu waar je je doorheen moet worstelen. Na enkele minuten ben je waar je wezen moet, krijg je de mededeling dat je het i.v.m. de drukte later nog eens moet proberen. De tweede keer lukte het wel, duurde toch een minuut of zeven. Totale kosten: Ruim 10 euro! Laat volgende keer de thuisblijver herbevestigen.

pzomerdijk
02-04-12, 08:35
Is absoluut niet onze ervaring. Vorig jaar met het opgegeven nummer gebeld en kregen direct een Nederlands sprekende vrouw aan de lijn. Zij gaf toen aan dat het aan te bevelen is om even te herbevestigen i.v.m. vliegtijden. Noodzakelijk is het niet. Vorig jaar alleen een ticket geboekt bij ArkeFly.

Njit
02-04-12, 08:49
Dit staat er op de Arkefly site:


Moet ik mijn terugvlucht herbevestigen?

Indien u een losse vlucht heeft geboekt of een accommodatie die niet door de reisleiding wordt bezocht dan dient u uw terugvlucht altijd te herbevestigen. In uw reisbescheiden is hiervoor een coupon opgenomen met het betreffende telefoonnummer ter plaatse.
Het kan voorkomen dat tijdens uw verblijf op de bestemming de tijd van uw terugvlucht wijzigt. Indien de terugvlucht niet is herbevestigd, komen de eventuele gevolgen voor eigen rekening. Controleer de tijden van uw terugvlucht minimaal 24 uur voor vertrek.

FMB
02-04-12, 09:01
Ik vlieg bijna altijd met KLM en voor zover mij bekend hoef ik nooit te herbevestigen.
Ik krijg wel altijd een mailtje met het verzoek om in te checken, hetgeen in 9 van de 10 gevallen weer niet lukt online. (Delta). Je moet altijd naar de balie om je te melden.

Njit
02-04-12, 09:13
Dat het bij KLM niet hoeft lijkt me hier niet relevant. Arke heeft nu eenmaal die regel op zijn website staan. Daar kun je mee doen wat je wilt maar de gevolgen van het niet herbevestigen zijn voor eigen rekening.

jbdutch
02-04-12, 09:13
bij klm is er sprake van een lijnvlucht,bij arkefly van een chartervlucht.
Bij een chartervlucht is bellen voor de terugreis gebruikelijk.

FMB
02-04-12, 09:46
OK. Thanks.
Vroeger moest het bij KLM ook gewoon, dus ik kan weer een to do van mijn lijstje schrappen. Weer plaats voor een andere to do.

b767-300er
02-04-12, 19:07
Bij arke staat het niet alleen op de website, het staat zeer duidelijk op je reisbescheiden. Bij KLM inderdaad niet.
Overigens vliegt ArkeFly de vlucht AMS-SFB-MIA-AMS niet als charter, maar als lijndienst.


Beetje onduidelijk voor forumers..... Je eerste opmerking over herbevestigen impliceert dat het verplicht is. Dat is duidelijk niet het geval. Later spreek je dat weer tegen.....
Kortom: Herbevestigen is volgens mij niet verplicht, wel verstandig i.v.m. definitieve vertrektijd, maar dat is het dan ook. Kun je die info ergens anders weghalen is herbevestigen overbodig.....
Voor de volledigheid.
Herbevestigen is inderdaad NIET verplicht. Echter als je vlucht een paar uur eerder vertrekt en je hebt NIET herbevstigd dan vervallen al je rechten.
Inderdaad, kan je je info elders, makkelijk, vandaan halen (zoals de schipholwebsite) dan is een duur herbevestigingsgevsprek niet nodig.
Excuus voor het onduidelijk uitdrukken van mij ;)

Sunny isles girl
06-04-12, 01:02
Als ik zo de berichten over Arke lees, dan ben ik er toch wel huiverig voor om voor ze te kiezen. Ik heb ook in mijn omgeving te veel negatieve verhalen gehoord over Arke Fly. Ik blijf toch maar voor United kiezen.

FMB
06-04-12, 09:11
Ik vlieg zoveel mogelijk met KLM. Flying Blue sttus geeft ook voordelen.
Met United overigens ook altijd prima gevlogen. Ook hun frequent flyers programma is erg goed. Verschilende gratis vluchten kunnen boeken.

jbdutch
06-04-12, 10:05
vervelende van klm en united is dat je moet overstappen,met arkefly niet echt.
Ik ga volgende week vrijdag,hoop dat het goed gaat!

Flufjuh
06-04-12, 15:21
Waarom huiverig? Als je op internet gaat zoeken staan er ook zat negatieve verhalen over United (en alle andere maatschappijen). Ik denk dat het meer een kwestie is van geluk hebben en daarnaast is het belangrijk hoe je er zelf tegenover staat. Wij hebben ArkeFly geboekt omdat ze flink goedkoper waren en rechtstreeks vliegen. Dat ik dan zelf broodjes mee moet nemen het vliegtuig in, of eten in het vliegtuig moet kopen, jammer dan. Daar moet je je gewoon al op instellen. Net als bijvoorbeeld vertraging: vervelend als het gebeurt, maar er altijd rekening mee houden. Maar om nu te zeggen dat ik huiverig ben om in september met ArkeFly te vliegen.... Nee, dat niet. :)

b767-300er
06-04-12, 19:11
Zoals gezegd vlieg ik al 6 jaar 3x per jaar met ArkeFLy.
Totaal bij elkaar 6 uur vertraging gehad over 6x3x2=36 vluchten naar bestemmingen binnen en buiten Europa. Niet noemanswaardig dus.

Je weet wat je krijgt en wat je niet krijgt en daar stel je je op in.
Will je full-service, dan vooral niet bij ArkeFly boeken.
Wil je rechtstreeks en non-stop van A naar B, en zie je vliegen als noodzakelijk iets en "interesseert het je geen reet" wat je wel of niet krijgt aan boord (zoals ik) dan heb je er een prima maatschappij aan. Het is 9 uurtjes vliegen. Gewoon ogen dicht en gaan. En tjsa 2,50 euro voor een cola-tje, het is niet anders.

knaapje
06-04-12, 19:11
Ja, problemen kan je met iedere maatschappij tegen aan lopen.
De prijs.
In jouw geval, mogelijk, ook met alle extra's van stoelreservering, reserveringskosten, e.d.?
Ik heb voor oktober gekeken en daar kwamen ze beslist niet als goedkoopste tevoorschijn
Rechtstreeks vliegen.
Op 1 vlucht, ja. Op de andere moet je sowieso het vliegtuig uit en na een wachttijd weer instappen. Afhankelijk of je naar Sanford of Miami wil.
Dat "voordeel" vind ik erg beperkt.

Flufjuh
06-04-12, 21:11
Dat van dat uitstappen klopt, maar volgens mij hebben wij dat op de terugweg want we gaan naar Sanford. Dus dat vind ik niet zo boeiend, ff benen strekken na die lange vlucht van Orlando naar Miami. ;) V.w.b. de prijs: wij hebben 1173 betaald voor twee personen, inclusief comfort class. Wat ik (toen wij boekten, hoe het nu is weet ik natuurlijk niet) als goedkoopste konden vinden lag rond de 750 euro p.p. dus dan vind ik dat toch wel een aanzienlijk verschil. Al met al voor ons genoeg redenen om wel (de gok te nemen?) met ArkeFly te vliegen, maar die mening hoeft natuurlijk niet iedereen te delen. :)

YBodur
07-04-12, 11:17
Wij hebben ook bewust voor Arkefly gekozen. Rechtstreeks naar Orlando en in de comfort class. En ja, je kunt natuurlijk stoelen reserveren en een entertainment systeem maar dat hoeft niet.
Wij hebben het wel gedaan omdat we niet het risico willen lopen dat er voor ons geen entertainment systeem meer is en de stoelen heb ik ook gereserveerd. Heen aan het raam en terug met z'n drietjes in het midden.

Je krijgt 1 x een maaltijd en verder kun je natuurlijk zelf wat lekkere dingetjes meenemen. Wij gaan meestal bij de AH op Schiphol langs en halen daar lekkere broodjes etc.

Kortom, als je je er op instelt heb je een prima vlucht.

Flufjuh
07-04-12, 14:42
Wij hebben het wel gedaan omdat we niet het risico willen lopen dat er voor ons geen entertainment systeem meer is en de stoelen heb ik ook gereserveerd.


Wij dus niet omdat we zelf een tablet en een laptop e.d. meenemen. Daarnaast reizen we zonder kinderen; ik kan me voorstellen dat je dit wel reserveert als er wel kinderen meegaan. Stoelen ook niet gereserveerd, mochten we niet naast elkaar zitten is dat op zich wel jammer, maar ach, we kunnen daarna drie weken lang naast elkaar zitten. ;)


Je krijgt 1 x een maaltijd en verder kun je natuurlijk zelf wat lekkere dingetjes meenemen. Wij gaan meestal bij de AH op Schiphol langs en halen daar lekkere broodjes etc.

Goede tip! Ik wist niet eens dat er een AH op Schiphol zit, maar nu ik het wel weet gaan we die dus zeker een bezoekje brengen!

b767-300er
07-04-12, 18:19
Dus Arkefly zelf geloven of vliegschemas.nl?Als je nu op de site van ArkeFLy kijkt, zie je dat de tijden welke genoemd warenb op de website www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl) de juiste waren ;)

groentje
08-04-12, 06:48
Ik zal mijn ervaring met arkefly even delen. Ik ben met 2 vrienden op 30 maart met arkefly naar orlando gevlogen. Wij zaten comfort klasse. Ik zat op stoel 17b die had ik geboekt. Had ook een duo seat geboekt maar die was afgewezen omdat het toestel vol zat. Had er ook rekening mee gehouden dat dat zo was. Naast mij zat een aardige oudere mevrouw. Totaal geen last van gehad. Mijn vrienden zaten voor mij op 16a en 16b. We gingen aardig op tijd weg. We vlogen 13:40 weg van de polderbaan. De crew was niet echt top. De alleen reizende vrouw naast mij werd vaak genegeerd bij het bestellen van eten of drinken. Ook ging de crew er gewoon vanuit dat die mevrouw bij mij hoorde. Maar dat was dus niet zo. Verder is de vlucht mij wel aardig bevallen. Was voor mij voor het eerst een lange vlucht dus na 5 uurtjes was ik er wel klaar mee. Maar uiteindelijk hebben we er 9 uur en 20 minuten over gedaan. Het vliegveld van orlando sanford stelt gewoon helemaal niks voor. Maar het voordeel snelle afhandeling en snel buiten! Kortom het is niet mee en niet tegen gevallen. Ik vlieg de 13e terug in premium comfort dus ben benieuwd hoe het dan gaat. Stap in miami op dus de overstap maak ik niet mee.

AlexFL
13-04-12, 11:32
Nu zag ik zojuist dat met arke naar miami goedkoper kan zyn dan naar orlando.
Wat ik me nu af vraag is of er consequenties zijn als je bij aankomst in sanford gewoon niet terug aan boord gaat voor de leg naar miami.

Tans4USA
13-04-12, 11:49
Ja, dan heb je een probleem want je koffers zijn doorgelabeld voor Miami.:-\"

Je kunt wel een vlucht boeken aankomst Sanford, retour Miami maar dan moet je ArkeFly even bellen.

AlexFL
13-04-12, 12:12
Nou de koffers zijn het probleem niet, die moet je namelijk sowieso in sanford van de band halen en mee door customs gaan, en dan is het aan jou om ze terug op de band te zetten om mee te gaan naar miami of om gewoon naar buiten te lopen met je koffers aan de hand.

Waar het om gaat is of arkefly er iets mee doet als je die laatste leg niet pakt.

Ebelix
13-04-12, 12:25
Dan wordt de terugreis geannuleerd. Je bent immers niet komen opdagen voor een leg van je ticket. Het overslaan van de laatste leg in een ticket is altijd mogelijk. Sla je een eerdere leg over dan wordt je ticket gecanceld omdat men uit gaat van een no-show.

AlexFL
13-04-12, 12:40
Hebben ze dat ergens in de voorwaarden staan?

b767-300er
14-04-12, 18:18
Ebelix geeft hier het enige juiste antwoord.

Njit
14-04-12, 18:47
Hebben ze dat ergens in de voorwaarden staan?

http://www.tui.nl/binaries/tuinl/algemene-voorwaarden/algemene-vervoersvoorwaarden-arkefly.pdf


Volgorde van de Vluchtcoupons
3.8 Alle Passagierscoupons moeten door de Passagier gedurende zijn
reis bewaard worden en op verzoek van ArkeFly worden getoond.
ArkeFly zal de Vluchtcoupons uitsluitend accepteren indien alle
Passagierscoupon en alle ongebruikte Vluchtcoupons voor
opvolgende vluchten en die niet eerder aan ArkeFly zijn afgestaan
zich nog in het Ticket bevinden. Vluchtcoupons die betrekking
hebben op Vervoer dat reeds door de Passagier is genoten of die
betrekking hebben op een vlucht waarvoor de Passagier zojuist heeft
ingecheckt, zullen op verzoek aan ArkeFly worden afgegeven.
3.9 Indien de eerste Vluchtcoupon voor internationaal Vervoer niet
gebruikt is en de Passagier zijn reis aanvangt op een plaats van een
Reisonderbreking of een Overeengekomen Landingsplaats, is het
Ticket niet geldig en zal ArkeFly Vervoer op dat Ticket weigeren.

corrus
15-04-12, 11:13
Hier is men al jaren mee bezig (en geldt voor iedere airline)
Vrijwel iedere consumentenorganisatie ter wereld is her mee bezig met protesten om deze Denials of boading uit de wereld te helpen...
Maar ja... als de IATA niet meewerkt houdt het op...

groentje
15-04-12, 15:30
Mijn ervaring met de terugvlucht in de premium comfort klasse. Alles was netjes geregeld. Er was op miami een nederlands sprekend meisje bij de incheck van de premium klasse en het boarden. Dus dat was fijn. Bij het instappen in miami mochten eerst alle mensen die vanaf orlando in het toestel zaten weer instappen. Die hadden een kaart gekregen bij het uitstappen. Daarna mochten wij van de premium instappen. Wij zaten op rij 1 op stoelen E,G en H. We hebben heerlijk gezeten. Wat een beenruimte zeg! en heerlijke stoelen met voetensteun! Het kost iets meer de premium klasse maar het was het voor ons zeker waard. De crew was aardig en behulpzaam. Het eten en drinken was ook lekker en netjes verzorgd. Slapen kon ik niet echt maar dat lag aan mezelf :-) De meeste mensen lagen lekker te slapen. Over het algemeen is arke ons wel bevallen. Je betaald minder dus je kan ook niet het beste verwachten. als we ooit nog met arke gaan dan wel premium :-)

emma82
24-04-12, 13:27
Hoi allemaal,

Wij willen voor volgend jaar mei een vliegreis naar Orlando boeken via Arkefly. Online zag ik dat je ook verschillende stoel classes kan boeken.
Wou zouden graag de premium comfort class willen boeken. Maar ik heb nog even wat vraagjes die jullie misschien kunnen beantwoorden.

Ik heb begrepen dat Arkefly soms kan wisselen van vliegtuigen. Dus dat je paar weken voor vertrek met een andere vliegtuig kan vliegen waar geen de premium class in zit.
Maar hoe zit dat dan met de betaalde kosten en bagage?
Als je bijvoorbeeld de premium comfort class hebt geboekt en je rekent op 35kg bagage. Mag je dan alsnog zoveel kg meenemen of niet?

Bij veel vliegmaatschappijen mag je 90 dagen van te voren je stoel uitkiezen online. Is dat bij Arkefly ook het geval?

Alvast bedankt voor het antwoorden!

mira_love
24-04-12, 13:35
Bij veel vliegmaatschappijen mag je 90 dagen van te voren je stoel uitkiezen online. Is dat bij Arkefly ook het geval?


Bij Arkefly kun je 3 weken voor de heenvlucht je stoelen reserveren (via reisbureau of online) en voor de terugvlucht is dat 5 weken vantevoren.

Arkefly rekent wel 11 euro voor het reserveren (per enkele vlucht, dus retour is 22 euro).

b767-300er
24-04-12, 21:16
Ik heb begrepen dat Arkefly soms kan wisselen van vliegtuigen. Dus dat je paar weken voor vertrek met een andere vliegtuig kan vliegen waar geen de premium class in zit.
Maar hoe zit dat dan met de betaalde kosten en bagage?
Als je bijvoorbeeld de premium comfort class hebt geboekt en je rekent op 35kg bagage. Mag je dan alsnog zoveel kg meenemen of niet?

!
Arkefly vliegt naar Orlando en Miami met ingang van dit zomerseizoen met het type 767 waarin 12 premium comfortplaatsen zitten. Mocht het wisselen naar een ander type, dan is dat het type met 31 plaatsen. Er komen dan alleen maar meer stoelen bij in de premiumclasse ;-)

Mocht er onverhoopt voor jouw vluchtdag een toestel gepland zijn met 31 plaatsen, en het wordt een toestel met 12 stoelen, dan krijgen de eerste 12 geboekte passagiers de plaatsen. De overige 19 komen in de comfortclasse terecht. Het meergeld wat je dan betaald hebt voor de premium krijg je terug.
Mocht je problemen krijgen met je bagage, dan helpt het bij terugzetting even een mailtje te sturen naar ArkeFly. In 99 van de 100 gevallen mag je dan in de comfortclasse dezelfde bagagevrijdom aanhouden als van de door jou geboekte premiumcomfortclasse. Mocht je pas op de luchthaven te horen te krijgen dat jouw klasse vol is door een aircraft-change, dan kan je gewoon de vrijdom aanhouden wat op je ticket staat. Geen zorgen dus!

dodkelder
29-04-12, 10:39
Heeft iemand ervaring met vliegen met een baby bij Arkefly?

b767-300er
29-04-12, 17:55
Wat wil je weten?
Ik neem aan dat ze bij ArkeFly net zo hard krijsen als bij een andre maatschappij ;)

Grapje.
Volgens mij werkt dat hetzelfde als bij een andere maatschappij. Extra gordel, probleemloos flesjes opwarmen etc.
Vraag me alleen af waarom mensen met een baby ervoor kiezen zo een lange reis te maken? Die druk in de oortjes wat heel zeer doet en waarvan de kinderen geen idee hebben wat het is is niet de meest fijne ervaring voor ze.
Ga je op vakantie of familiebezoek?

Teleton
29-04-12, 18:31
Volgens mij werkt dat hetzelfde als bij een andere maatschappij. Extra gordel, probleemloos flesjes opwarmen etc.


Hmmmmm met 'etc' valt het verder wel mee. Of tegen..... Arke heeft in ieder geval geen babybedjes (http://www.arkefly.nl/klantenservice.aspx?_r=UWhoUGFwcHJNaGFYYXVsAREzPCQ 9O2wLDzk3FjQsEyURLjABNG4GIRIXLwcjNCklFHQNDSFzcAgaK DwQPSsuK08%3d&FaqNodeId=8964), zoals de grote maatschappijen wel (onder voorwaarden) aanbieden op lange vluchten, in combinatie met aantrekkelijke plekken voor de ouders. Een uitkomst en.... in de meeste gevallen beperkt het het krijsen enorm.........:wink:.



Bassinets

A limited number of bassinets can be reserved for use, free of charge, on international aircraft (Boeing 747, 767, 777 and 757-200). These bassinets are large enough to hold an infant weighing 22 pounds (10 kg) or less. They may not be used for takeoff or landing, or when the seat belt sign is illuminated. Along with bassinet requests we will provide accompanying seat assignments for an adult traveling with an infant and up to one travel companion. To request a bassinet and an accompanying seat assignment, contact United Reservations at 1-800-UNITED-1 (1-800-864-8331) within the United States or call the appropriate worldwide contact (http://www.united.com/web/en-US/content/Contact/reservations/default.aspx). There will be no fee for these seat assignments when arranged by United Reservations or with a United representative at the airport. We recommend making your request early, as bassinets may no longer be available for your flight once you are at the airport. There are no bassinets available in United First®, United Global First and United Business® on international flights.
van de United/Continental site

b767-300er
30-04-12, 10:25
Wat voor prijzen rekenen de verschillende maatschappijen trouwens voor het vervoer van een baby?

Njit
30-04-12, 13:10
Ligt eraan hoe je hem meeneemt; handbagage of in het ruim..

b767-300er
30-04-12, 17:33
Doe maar als handbagage ;)

Hans van Demen
30-04-12, 17:34
Ligt eraan hoe je hem meeneemt; handbagage of in het ruim..

Moet ik dit forum wel serieus nemen ? Ben er via vrienden op gewezen, dat dit een leuk forum zou zijn.

Maar een moderator die dit soort domme en ondoordachte opmerkingen cq reactie's geeft, daar zit ik echt niet op te wachten.

Ga op zoek naar een serieus forum.

b767-300er
30-04-12, 18:31
Come on zeg. Met verkeerde been uit bed gestapt ;-)
Normaliter staan hier prima posts. Een klein grapje tussendoor moet toch wel kunnen?
Of maak jij nooit grapjes ? ;)

corrus
30-04-12, 18:46
Wat voor prijzen rekenen de verschillende maatschappijen trouwens voor het vervoer van een baby?

90% korting op de "kale" vliegticketprijs.

Normaliter komt het neer op iets van 100 - 150 euro voor een babyticket incl. tax.
Bovengenoemde prijs is uiteraard wél airline afhankelijk... :D

cindy74
30-04-12, 20:45
No sence of humor ..........

PENPE
30-04-12, 23:02
90% korting op de "kale" vliegticketprijs.

Normaliter komt het neer op iets van 100 - 150 euro voor een babyticket incl. tax.
Bovengenoemde prijs is uiteraard wél airline afhankelijk... :D.. Het zal ongetwijfeld de moeite lonen om ook voor dit soort tickets te gaan 'shoppen' bij de diverse ticketaanbieders ;)

corrus
30-04-12, 23:17
Neen... ik heb het hier over standard rates...

Tenzij je het de moeite waard vind om voor een babyticket te gaan shoppen om een winstje te behalen van 0,50 of 1,- euro...

PENPE
30-04-12, 23:29
Ik ging er vanuit dat er voor 'babytickets' net zoveel verschillen zijn in prijzen als voor 'gewone' tickets, vandaar dat ik een 'shoprondje' langs de USA- en ticketspecialisten opperde...

corrus
30-04-12, 23:45
De prijzen van babytickets (kunnen nooit zonder volwassene woden geboekt) verschillen in de regel nooit zoveel, zijn op één of andere reden ook minder seizoen gevoelig...

elstars
01-05-12, 01:24
Moet ik dit forum wel serieus nemen ? Ben er via vrienden op gewezen, dat dit een leuk forum zou zijn.

Ik meen gehoord te hebben dat Ryan Air, na hun plannen passagiers betaald te laten toiletteren en vluchten met staanplaatsen, nu ook overweegt baby's en kleuters in bedjes in het ruim te plaatsen.
Dit zou dan gelden voor baby's en kleuters tot 20 kg.....:wink:

Helaas vliegt Ryan Air (nog) niet op Florida....

ps
@Nijmegen... dit is echt een heel leuk Forum hoor!! Niet weggaan, gewoon blijven.

Njit
01-05-12, 09:36
Moderator Njit: gelieve weer On Topic te gaan.

dodkelder
01-05-12, 10:14
We vliegen jaarlijks naar Florida en nemen nu voor de derde keer onze peuter mee en voor het eerst onze tweede van 3 maanden. Last van oortjes is er bijna niet met een paar goede oordopjes.
We hebben nog nooit eerder met ArkeFly gevlogen en zijn benieuwd naar ervaringen van anderen met een baby.
De kosten van het ticket voor de baby zijn EUR 35,- voor een retour.

b767-300er
01-05-12, 19:12
De prijzen van babytickets (kunnen nooit zonder volwassene woden geboekt) verschillen in de regel nooit zoveel, zijn op één of andere reden ook minder seizoen gevoelig...
ArkeFly rekent standaar voor een baby tot 1 jaar het bedrag van 35 euro.
Werkt dus niet met percentages etc.

Hans van Demen
01-05-12, 20:11
Mocht je pas op de luchthaven te horen te krijgen dat jouw klasse vol is door een aircraft-change, dan kan je gewoon de vrijdom aanhouden wat op je ticket staat. Geen zorgen dus!

In grote lijnen klopt je verhaal, echter niet van de eerste 12 die geboekt hebben. Het zijn gewoon de eerste 12 die inchecken.

Bij deze kom ik nog even terug op mijn verhaal van half januari, ook wij werden op de terugreis( Orlando) geconfronteerd met een overboeking, wij hadden Premium geboekt op heen en terug reis, op de terugreis was deze klasse overboekt (6 maanden ervoor geboekt) en werden we terug gezet naar comfort class. Let op ! Geen entertainment systeem, want deze waren allemaal gereserveerd. Voor de kinderen heel vervelend.

Bij thuiskomst direct schriftelijk geklaagd bij ons reisburo en bij Arkefly,
kregen reactie : de extra kosten voor Premium werden gecrediteerd, ook een bloemenbon van E 50,- en een reiscoupon van E 300,- voor een te volgende te boeken vlucht bij Arkefly, en natuurlijk duizend keer excuses.

Moet zeggen; netjes opgelost van Arkefly, maar toch de volgende keer weer KLM, krijg je tenminste wat je boekt.

PS heb mijn naam van Nijmegen gewijzigd in gewoon mijn eigen naam.

rolandino
01-05-12, 21:06
Mooi dat je compensatie krijgt (nouja je goed recht, maar dat zegt vaak nog niet alles...). Wel zonde dat je een reiscoupon krijgt. Grote kans namelijk dat die verdwijnt in de lade. Heb zelf ooit coupons gehad van KLM, nou liever nooit meer. Alleen telefonisch mogen boeken en betalen met CC, wat beiden extra geld kost. Doe maar mij gewoon een geldbedrag, die vaak wel iets lager is dan de coupon waarde, maar geeft je wel vrijheid.

Martinos
01-05-12, 21:39
Geen inflight entertainment? Ik had vorig jaar met Arke naar de Dominicaanse Republiek gewoon schermpjes in de hoofdsteunen voor je. Of ligt dat aan de verschillende 767's in gebruik?

b767-300er
02-05-12, 12:27
Geen inflight entertainment? Ik had vorig jaar met Arke naar de Dominicaanse Republiek gewoon schermpjes in de hoofdsteunen voor je. Of ligt dat aan de verschillende 767's in gebruik?
Dat ligt inderdaad aan de verschillende Boeing 767's.
De zogenoemde oude hebben losse players, de nieuwe hebben in de hoofdsteun. Naar Florida worden vanaf eind maart 2012 door ArkeFly alleen nog maar de oude toestellen ingezet. (in de dienstregeling, in de parktijk kan er wel eens een nieuwe ingezet worden, dit is echter een uitzondering in geval van technische problemen in de vloot)
Kijk voor de in te zetten vliegtuigtypes en hoe het entertainment etc geregeld is eens op mijn eigen website. (www.vliegschemas.nl/arkefly.htm)



In grote lijnen klopt je verhaal, echter niet van de eerste 12 die geboekt hebben. Het zijn gewoon de eerste 12 die inchecken.

Bij een aircraft change welke ruim van te voren ( zeg maximaal een week) bekend is gaat het om de eerste 12 die geboekt hebben. Is het een aircraft change op het laatste moment, dus als je op de luchthaven komt, dan kan dat inderdaad anders zijn. Voordeel is dan wel weer dat je bagagevrijdom niet aangepast wordt ;-) In jouw geval ga ik er vanuit dat je niet van te voren op de hoogte brengt gebracht van deze aircraftchange en daar dus pas op de luchthaven achterkwam. Dat duidt op een last-minute change. Dan hanteren ze idd vaak die het eerst komt.... Overigens wel een knappe compensatie. Dat dan weer wel.

Hans van Demen
02-05-12, 21:29
.... Overigens wel een knappe compensatie. Dat dan weer wel.

Ik vindt de compensatie gewoon belachelijk, zo ga je niet met klanten om.

Nogmaals ik begrijp dat ze de meeste tijd die heeeel oude vliegtuigen inzetten ( 30 jaar oud ) met maar 12 Premium plaatsen.

Deze oude kisten vindt je nergens terug in de reclame uitingen van Arke, hier zie je alleen de nieuwe toestellen.
Deze oude kisten zijn totaal versleten, stoelen zitten niet, vliegtuigen zijn vies etc etc.

Zoals ik ook al in januari schreef ; Het is te gek voor woorden dat je gewoon meer stoelen verkoopt dan die je hebt ! Ze kunnen er niet meer verkopen dan 12, want de meeste tijd vliegt die oude kist.

Je staat daar in Orlando en je kunt niet anders, daar profiteren ze van !
We hebben dit bij andere maatschappijen nog nooit meegemaakt.

( voor de info B767-300 , ik vlieg gemiddeld 4 x per maand zakkelijk over de hele wereld, en 2 x per jaar privé met mijn gezin voor vakantie.Dus ik weet waar ik het over heb.)

We vliegen zakkelijk bijna altijd businessclass met KLM of partners, korte vluchten in Europa gaan we meestal met een Cityhopper, deze is beter dan de oude kisten van Arkefly.

Maar als je verder gewoon een goedkope vlucht wil, en op de plaats van bestemming wilt komen, zonder poespas, dan is Arke een goede keuze voor iemand. Maar niet voor ons ivm medische achtergrond van mijn vrouw.

Ebelix
02-05-12, 21:53
Dan begrijp ik zo wie zo niet dat je voor Arke hebt gekozen als je altijd met de KLM en partners vliegt. Je weet precies wat je krijgt bij de KLM en bij Arke is het onbekend en moet je maar afwachten. Dit is heel conservatief van mij maar wat vliegen en hotels betreft ben ik dat ook.

Verpest door mij werk kies ik altijd voor het bekende omdat dat het meest comfortabele is in mijn situatie. Ik wil geen gezeur als ik moet reizen. Daarvoor zit te vaak in vliegtuigen en hotels.

Dat is ook de reden dat ik niet voor Arke of Low cost carriers kies.

Njit
02-05-12, 21:57
@Nijmegen/Hans:

Vraag: wat zou voor jou een passende compensatie zijn?

Teleton
03-05-12, 09:38
Dan begrijp ik zo wie zo niet dat je voor Arke hebt gekozen als je altijd met de KLM en partners vliegt. Je weet precies wat je krijgt bij de KLM en bij Arke is het onbekend en moet je maar afwachten.
Mijn idee! En gezien de posting die Hans plaatste, was hij er ooit van overtuigd dat hij met Arke een goede keuze maakte.
Ben ik zeker met je eens, wij gaan van 30 dec a.s t/m 7 januari , vliegen wel met Arke, hebben Premium comfortclass. Moet zeggen dat dit perfect is. Heb veel gevlogen ook met KLM (http://clk.tradedoubler.com/click?p=1284&a=1026813&epi=flforum-replace&g=116227644&url=http://ad.doubleclick.net/clk;208937943;29131073;k?http://www.klm.com/travel/nl_nl/apps/ebt/ebt_home_prefill.htm?fromOutside=true&POS=NL&noFrameSet=no&LANG=NL&origin=AMS&destination=MIA), Martinair etc. Moet zeggen dat prijs/kwaliteit in goede verhouding is bij Arke.

Ook bij KLM (http://clk.tradedoubler.com/click?p=1284&a=1026813&epi=flforum-replace&g=116227644&url=http://ad.doubleclick.net/clk;208937943;29131073;k?http://www.klm.com/travel/nl_nl/apps/ebt/ebt_home_prefill.htm?fromOutside=true&POS=NL&noFrameSet=no&LANG=NL&origin=AMS&destination=MIA) en Delta of de andere partners is de service ook voortaan ver te zoeken.
Een wonderlijke mening voor iemand die 4 keer per maand over de hele wereld vliegt en die pretendeert precies te weten waar hij het over heeft. Je zou verwachten dat hij de voor- en de nadelen van vliegen met Arke toch wel zo'n beetje in zou kunnen schatten.

Sinds hij met de harde realiteit bij Arke werd geconfronteerd en daar, ondanks de nodige stampij zijn zin niet kreeg, is de stemming wel een beetje omgeslagen.......en sinds januari komt 'ie daar zo te zien met plezier zo af en toe op terug.


@Nijmegen/Hans:

Vraag: wat zou voor jou een passende compensatie zijn? Dat zou mijn vraag ook zijn, want ik begrijp er helemaal niets meer van.



Bij thuiskomst direct schriftelijk geklaagd bij ons reisburo en bij Arkefly,
kregen reactie : de extra kosten voor Premium werden gecrediteerd, ook een bloemenbon van E 50,- en een reiscoupon van E 300,- voor een te volgende te boeken vlucht bij Arkefly, en natuurlijk duizend keer excuses.

Moet zeggen; netjes opgelost van Arkefly, maar toch de volgende keer weer KLM, krijg je tenminste wat je boekt.

Misschien lees ik het niet goed? Ik begrijp er echt niets meer van, een paar postings verder maak ik uit je opmerking op dat je de compensatie belachelijk vindt en dat ze zo niet met klanten om kunnen gaan. Wat bedoel je nu precies?


Ik vindt de compensatie gewoon belachelijk, zo ga je niet met klanten om.

Cindy1969
03-05-12, 13:05
Ik vond het vliegtuig niet vies, en heb heerlijk gezeten.
Maar het is maar net waar je voor kiest idd.
De kans is groot dat het volgend jaar weer Arkefly wordt, simpelweg omdat dat binnen mijn budget past, en een andere luchtvaartmaatschappij waarschijnlijk niet.
En EUR 300,= vind ik behoorlijk veel...

Hans van Demen
03-05-12, 13:40
@ Ebelix - > We hadden er nu weer voor gekozen omdat ze van de zomer me precies hadden geleverd wat ik had gekocht, nu leverde ze mij bij lange na niet wat ik had gekocht. Inderdaad voor ons geen Arke of lowcost maatschappij meer.

@ Njit -> Passend zou zijn, ter plaatsen zorgen voor overnachting en diner etc en met de eerst mogelijke vlucht terug in een toestel wat je hebt besteld cq gekocht.
of desnoods met een andere maatschappij die wel hetzelfde comfort aanbied.Of volledige compensatie van de reissom ( terugvlucht) zodat je desnoods zelf een ander ticket kunt kopen bij een maatschappij die bij je past.

@ Teleton -> Inderdaad was ik ervan overtuigd, maar ik wist niet dat Arke afspraken met voeten treed, en daarbij ook nog medewerksters heeft die het allemaal geen bal uitmaakt wat hun klanten ervan vinden.

Inderdaad is die coupon van een paar honderd euro wel netjes van ze , want volgens de regels hoeven ze het niet ( maar net wat Ronaldio schrijft, zoiets verdwijnt in de la samen met de andere goedbedoelde boeken- cd en VVV bonnen.)

De compensatie vindt ik gezien vanuit klantvriendelijkheid belachelijk.

De produkten die ik bij heb zijn al besteld en betaald in Nederland, als ik dan met mijn produkt bij de klant aankom, en dit is anders dan hij heeft besteld, kan ik toch ook niet zeggen, Tja , je krijgt 250 dollar terug maar Wolter Kroes treed op ipv Ray en Anita.

@ Cindy1969 -> Ik heb het over de oude Air holland kisten van 30 jaar oud waar Arke mee vliegt. Waarschijnlijk heb je een nieuw toestel gehad, daar is ook niets mis mee. Ben het helemaal met je eens als het in je budget past , en je hier tevreden mee bent.

Met vriendelijke groet,
Hans

Njit
03-05-12, 14:39
Je hebt het volgende gekregen:


de extra kosten voor Premium werden gecrediteerd
ook een bloemenbon van E 50,-
een reiscoupon van E 300,- voor een te volgende te boeken vlucht bij Arkefly
duizend keer excuses

En je verwacht:


ter plaatsen zorgen voor overnachting en diner etc
met de eerst mogelijke vlucht terug in een toestel wat je hebt besteld cq gekocht.
of desnoods met een andere maatschappij die wel hetzelfde comfort aanbied.
Of volledige compensatie van de reissom ( terugvlucht) zodat je desnoods zelf een ander ticket kunt kopen bij een maatschappij die bij je past.

Op basis van welke regels/afspraken zou Arkefly dit allemaal moeten vergoeden? Want je hebt namelijk geen instap-weigering gehad. Je bent alleen niet vervoerd op de wijze die je geboekt had. Maar hier ben je ruimschoots voor gecompenseerd.

Ik wens je veel succes. Maar soms kun je ook teveel vragen. Zie bijv. deze zaak: http://www.eerstehulpbijrecht.nl/fragment/uitgelicht/hond-ongeluk-gecastreerd

Hans van Demen
03-05-12, 16:55
@ NJIT -> Of je wilt niet begrijpen wat ik bedoel, of je begrijpt het niet.

Jij besteld en betaald een BMW 7 serie, na 3 maanden ga je de auto ophalen, en staat er een tweedehands Opel combo voor je klaar.

Zegt die dealer, je krijgt het verschil over een maandje of drie terugbetaald en een bloemenbon en een tegoedbon van 300 euro, die je wel alleen bij ons kunt inleveren als u een andere auto bij ons koopt. Heb ik toch maar mooi voor u geregeld !

Dat accepteer je dus ook ?

Of je besteld een appeltaart bij de bakker, en je krijgt een gevulde koek mee ( je hebt die dag feest en je kunt nergens niets meer krijgen)

Zo zijn er zoveel voorbeelden.

Ik snap niet precies wat je bedoeld met die link naar dat verhaal over die hond ? Die mensen schijnen 1500 euro te vragen ? Is waarschijnlijk veel meer dan dat beest heeft gekost.

Met vriendelijke groet,
Hans

Njit
03-05-12, 17:31
Ik zie jouw voorbeelden anders:

Jij besteld en betaald een BMW 7 serie met luxe lederen bekleding en een uitgebreid audiosysteem, na 3 maanden ga je de auto ophalen, en staat er een BMW 7 serie voor je klaar met normale stoelen en een cassette-deck.

Of je besteld een luxe appeltaart bij de bakker met slagroom en extra veel appel en krijgt de saaie standaard versie.

Want dat is wat er volgens mij hier gebeurd is. Je hebt de luxe versie van een product besteld en je hebt de standaard versie gekregen. Je had je juist verheugd op dat luxe product en daarom smaakte de standaard versie je niet zo. Maar je bent nog steeds van A naar B gekomen, hebt niet op het dak hoeven te zitten of te staan en bent gecompenseerd.

Teleton
03-05-12, 18:31
@
@ Teleton -> Inderdaad was ik ervan overtuigd, maar ik wist niet dat Arke afspraken met voeten treed, en daarbij ook nog medewerksters heeft die het allemaal geen bal uitmaakt wat hun klanten ervan vinden.

Inderdaad is die coupon van een paar honderd euro wel netjes van ze , want volgens de regels hoeven ze het niet ( maar net wat Ronaldio schrijft, zoiets verdwijnt in de la samen met de andere goedbedoelde boeken- cd en VVV bonnen.)

De compensatie vindt ik gezien vanuit klantvriendelijkheid belachelijk.

De produkten die ik bij heb zijn al besteld en betaald in Nederland, als ik dan met mijn produkt bij de klant aankom, en dit is anders dan hij heeft besteld, kan ik toch ook niet zeggen, Tja , je krijgt 250 dollar terug maar Wolter Kroes treed op ipv Ray en Anita.



Ik heb zelden zulke tenenkromende redeneringen vol feitelijke onjuisteheden gezien. En dan kom je met een eisenpakket alsof je (zoals de Engelsen zo mooi zeggen) The Queen of Sheba bent. Dus wat heb ik een begrip voor de medewerkers van Arke, die het naar jou inzicht geen bal uitmaakt wat de klanten er van vinden. Als je je tegen hen net zo hebt opgesteld als je hier doet, vind ik het niet gek dat ze je maar een beetje lieten kletsen.

Je haalt er immers de duvel en z'n ouwe moer in een BMW 7 bij, vergelijkt appelen en peren met Wolter Kroes en dat alles om je gelijk maar te halen. In Den Haag e.o. hebben ze daar een glasheldere kwalificatie voor. Ze noemen dat gelul. Van een dronken aardbei.....!

b767-300er
03-05-12, 19:16
Welk toestel van ArkeFly is er 30 jaar oud?
Overdrijven is wel een vak hier.. De oudste 767's van ArkeFly zijn net zo oud als de oudste KLM boeing 747's van KLM. En dat is "slechts" 21,5 jaar. Daarbij gaat het bij vliegtuigen niet om leeftijd, maar om vlieguren en aantal starts en landingen. Raar en onjuist vergelijk dus.

Deze luchtvaartmaatschappij heeft 2 types 767's in dienst. Volgens mij hebben de kranten er vol van gestaan waarom ze dat hebben. Zo nee, google eens op "Boeing 787 dreamliner vertraging in aflevering" Als alles volgens plan had gegaan had ArkeFLy nu 3 of 4 boeing 787's gehad. Helaas kon Boeing zijn beloftes niet waarmaken.

ArkeFly kon toen 2 dingen doen. Met 2 kisten door blijven vliegen of er 3 bijhuren. Het werd het laatste. Nadeel, kisten met dezelfde configuratie zijn niet voorhanden. Dus moeten ze nu noodgedwongen met 2 verschillende configs vliegen. En geloof me, dat is niet wat ze willen. Ook hun hebben leiver allemaal dezelfde kisten. Is namelijk makkelijker en veel goedkoper.

Nu heb je premiumcomfort geboekt en niet gekregen. Andere optie was de vlucht vertragen voor bijvoorbeeld 24 uur. Dan kon wel het juiste toestel gestuurd worden. Nee daar worden passagiers vrolijk van. Zeker als je op de heenreis bent en daardoor en dag vakantie door je neus wordt geboord. Dus kiezen ze ervoor om een kist met een andere configuratie in te zetten.
Ze betalen je netjes je toeslag terug, plus 300 euro en dan nog een bloemenbon en dan nog is het niet goed?? Sorry hoor. Maar ik vind dat een knappe compensatie. Als consument zou ik tevreden zijn. Dat jij die bon in je boekenla ligt van 300 euro is je eigen keuze.

Je vergelijkt appels en peren. In de vergelijkingen die jij stelt koop je een goed (een auto, een appeltaart) . Bij een vliegticket koop je een dienst. Jij hebt gekozen voor een uitgebreide dienst. De dienst is daadwerkelijk geleverd (je bent vervoerd van A naar B), de uitgebreide dienst kon niet geleverd worden, je bent gecompenseerd voor meer dan dat de uitgebreide dienst kostte en je bent niet tevreden??

Zoals NJIT aangeeft, je bent ruimschoots gecompenseerd en conform de reisvoorwaarden is dat meer dan voldoende. Elke andere maatschapij zal precies hetzelfde doen op dezelfde manier, of misschien wel minder. Bij de KLM nooit wat aan de hand, laat me niet lachen. Ook daar ben ik regelmatig overboekt geweest en kwam ik pas een dag later op de bestemming aan..

Nogmaals, je hebt een dienst gekocht en geen goed. De dienst is daadwerkelijk geleverd. Echter niet in de uitvoering die jij wou. Die is ruimschoots gecompenseerd.
Ik zou meer dan tevreden zijn met zon oplossing, maar je hebt altijd mensen nooit tevreden zijn en die denken recht te hebben op meer.

cindy74
03-05-12, 19:34
Persoonlijk zou ik het ook niet oke vinden als ik meer betaald zou hebben voor een betere zetel mij er erop verheugen op een comfortabele vlucht en dan op de luchthaven de terleurstelling . De tegoedbonnen zijn dan enkel een pleister op de wonde , spijtig dat het niet is opgelost ter plaatse met wel een tv voor jullie ook al was het er maar eentje . Bij united kreeg een passagier waarvan een tv het niet deed extra miles op der kaart en een zetel ergens anders waar ze alsnog tv kon kijken dat noem ik service .

sasja
03-05-12, 19:51
@b767-300er: Mooi gesproken!! :lol:

elstars
03-05-12, 23:41
Zou er iemand van Arkefly meelezen?
Hi hi:wink:

Teleton
04-05-12, 09:20
Zou er iemand van Arkefly meelezen?
Hi hi:wink: Zeker weten hoor. Enkele maanden geleden heb ik ze vriendelijk verzocht de hinderlijke commercial met de lopende cursor boven aan het scherm van dit doorgaans zo vrolijke forum aan te passen. En kijk nu eens. Prima club, ArkeFly!

b767-300er
04-05-12, 19:15
en een zetel ergens anders waar ze alsnog tv kon kijken dat noem ik service .
Tsja, wat had United gedaan als de kist helemaal vol was? Een andere passagier achter gelaten omdat 1 passagier geen TV kon kijken? Bij een volle kist zat er in geval van United ook niets anders op als een (finaciele/miles) compensatie te geven.
ArkeFLy had geen TV's meer. Dus was compenseren de enige oplossing

derlange
08-05-12, 16:45
4 mei met Arkefly naar Orlando gevlogen. Prima vlucht gehad zonder noemenswaardige vertraging.

cindy74
08-05-12, 20:06
Bij united roepen ze dat dan om er word er een compensatie gegeven plus hotelovernachting plus eerste vlucht de dag erop .....het probleem vind ik dat het gewoon opgelost moest worden ter plaatse alleen zo kan je de frustratie die er op dat moment is een beetje wegnemen , gewoon weten dat er een beetje moeite word gedaan ter plaatse is al veel
En het gaat er niet om wat als het is op dat moment opgelost enhoe ze hadden haar ook gewoon een andere zetel kunnen aanbieden maar neen er kwamen nog extra miles bovenop zo een dingen blijven je bij .

Hans van Demen
08-05-12, 20:30
@ Cindy74 -> Jij wilt tenminsten begrijpen wat ik bedoel te zeggen.

rolandino
08-05-12, 20:35
Je kunt United absoluut niet vergelijken met Arke. Arke vliegt enkele keren per week richting Florida, waardoor er absoluut geen schuifmogelijkheid is. United heeft een heel netwerk door de VS heen, met een groot aantal dagelijkse vluchten richting Europa. Tevens is United lid van de StarAlliance waardoor je in geval van nood altijd nog met US Airways, Lufthansa, Tap, etc kan vliegen.

Daarnaast sluit ik me aan bij de rest, je bent in ieder geval op de afgesproken tijd van A naar B gebracht, niet in de klasse die je wilt, maar daarvoor ben je financieel gecompenseerd. Arke had op dat moment gewoon niks anders kunnen doen.

Hans van Demen
08-05-12, 20:37
Nogmaals, je hebt een dienst gekocht en geen goed. De dienst is daadwerkelijk geleverd. Echter niet in de uitvoering die jij wou. Die is ruimschoots gecompenseerd.
Ik zou meer dan tevreden zijn met zon oplossing, maar je hebt altijd mensen nooit tevreden zijn en die denken recht te hebben op meer.

@ b767-300er, ik zal het aan de hand van nog een voorbeeld ( of dienst zoals jij het noemt) je proberen uit te leggen.

Er zijn ook mensen die 3 jaar gespaard hebben voor een reis naar Florida, ze hebben een prachtige villa in Kissimee of zo geboekt voor drie weken, daar aangekomen krijgen ze een hok van 2 x 3 mtr met twee stappelbedden erin voor 4 personen. De agent daar zegt, ja hoor eens niet zeuren je kunt toch slapen ( zelfde vergelijk als je bent vervoerd) en naderhand krijg je je teveel betaalde kosten na plm 4 maanden terugbetaald.

Ik denk dat dat gezin ook niet blij zal zijn...

Het gaat mij om het principe van iets te verkopen, maar dat niet te leveren, en er dan ook nog mensen zijn die dit gewoon accepteren.

Met vriendelijke groet,
Hans van Demen

Teleton
08-05-12, 20:55
ik zal het aan de hand van nog een voorbeeld ( of dienst zoals jij het noemt) je proberen uit te leggen.

Misschien moet je er maar eens gewoon over ophouden. Je vergelijkingen slaan gewoon nergen op. Je wil je gelijk halen en je hebt geen gelijk. Je haalt er van alles bij zoals een peuter of een puber dat doet. Arkefly heeft jullie een prima aanbod gedaan en verder moet je niet zeuren.

Wie het niet met jou eens is, noem je gelijk agressief of je komt met een vreemde beschuldiging. Nou, als iemand rustig op je geleuter reageert is het b767-300er wel. Mijn complimenten voor zijn geduld, persoonlijk ben ik jouw vreemde redeneringen en je tegenstrijdige berichten al een poosje beu.....

Hans van Demen
08-05-12, 21:02
Snap niet waar jij je mee bemoeid !!!!

Of ben jij 1 en dezelfde persoon ? Of misschien werk je wel bij Arke ? Ook gezien je eerder bericht waar je nogal trots op bent dat je "zomaar "die banner hebt kunen wijzigen.

Bij ider coment op Arke, door wie dan ook , trek je gelijk Arke in het gelijk.

Maar zoals je zelf al aangeeft, we houden erover op en gaan back to topic.

( Even wat Clearasil tonic op mijn puberpuistjes doen )

Met vriendelijke groet,
Hans van Demen

b767-300er
08-05-12, 21:59
@ b767-300er -> , ik zal het aan de hand van nog een voorbeeld ( of dienst zoals jij het noemt) je proberen uit te leggen.

Er zijn ook mensen die 3 jaar gespaard hebben voor een reis naar Florida, ze hebben een prachtige villa in Kissimee of zo geboekt voor drie weken, daar aangekomen krijgen ze een hok van 2 x 3 mtr met twee stappelbedden erin voor 4 personen. De agent daar zegt, ja hoor eens niet zeuren je kunt toch slapen ( zelfde vergelijk als je bent vervoerd) en naderhand krijg je je teveel betaalde kosten na plm 4 maanden terugbetaald.

Ik denk dat dat gezin ook niet blij zal zijn...

Het gaat mij om het principe van iets te verkopen, maar dat niet te leveren, en er dan ook nog mensen zijn die dit gewoon accepteren.

Met vriendelijke groet,
Hans van Demen
Lees mijn post op de vorige pagina bovenaan nog eens door.
Dan weet je ook het waarom.
VWB je rechten kan je even op mijn eigen website kijken bij de EU verordening. Daar staat ook iets omschreven over vliegklassen en omboeking daarvan.
Verder vergelijk je appels met peren en ben je een kei in het overdrijven. Maar dat weet je zelf drommels goed.

dodkelder
08-05-12, 22:20
Weet iemand of en hoe lang je het toestel moet verlaten in Miami als je met ArkeFly vanaf Orlando naar Amsterdam vliegt?

tdj
08-05-12, 22:21
Ja, ik meen iets van een klein uurtje?

jbdutch
08-05-12, 22:30
Klopt,ik ben afgelopen zaterdag teruggekomen vanuit sanford via Miami en mocht na 45 minuten al weer aan boord.

b767-300er
09-05-12, 07:40
Grondttijd in Miami is circa anderhalf uur. Dat is inclusief (de)boarding. Dus inderdaad circa een minuut of 50.

mail.eve
09-05-12, 09:34
@ b767-300er, ik zal het aan de hand van nog een voorbeeld ( of dienst zoals jij het noemt) je proberen uit te leggen.

Er zijn ook mensen die 3 jaar gespaard hebben voor een reis naar Florida, ze hebben een prachtige villa in Kissimee of zo geboekt voor drie weken, daar aangekomen krijgen ze een hok van 2 x 3 mtr met twee stappelbedden erin voor 4 personen. De agent daar zegt, ja hoor eens niet zeuren je kunt toch slapen ( zelfde vergelijk als je bent vervoerd) en naderhand krijg je je teveel betaalde kosten na plm 4 maanden terugbetaald.

Ik denk dat dat gezin ook niet blij zal zijn...

Het gaat mij om het principe van iets te verkopen, maar dat niet te leveren, en er dan ook nog mensen zijn die dit gewoon accepteren.

Met vriendelijke groet,
Hans van Demen

Hans, feitelijk heb je gelijk. Maar zoals jij voorbeelden en vergelijkingen steld... zucht, die komen toch echt niet overeen met jouw situatie.

Als mijn vrouw een goede zitting moet, zoals de jouwe, dan zou ik nimmer en nooit bij een budget vlucht boeken, maar voor 100% zekerheid gaan. Jij hebt zoals je zelf vermeld enorm veel vlieg ervaringen, dus weet jij dat jouw voorbeelden niet op zichzelf staan, en veel voorkomen in de vlieg branche.

Tip: dat je een voucher in de lade stopt is niet de schuld van de verstrekker, maar van je zelf. Je kunt hem ook aanbieden op marktplaats of wat dan ook.

Teleton
09-05-12, 09:49
Hans, feitelijk heb je gelijk. .
..ik ben dan altijd gelijk zo nieuwsgierig naar die feiten.......noem ze dan eens?Waar zit dan zijn gelijk precies.....?

Eigenlijk geef je het zelf al aan:
Maar zoals jij voorbeelden en vergelijkingen steld... zucht, die komen toch echt niet overeen met jouw situatie Je geeft hem eerst gelijk en spreekt hem vervolgens direct op al zijn argumenten tegen waarmee je zelf aantoont dat Hans feitelijk ongelijk heeft. Zo wordt het wel een hele vreemde discussie waarmee het onderwerp Vliegen met Arkefly geen recht wordt gedaan.

<< Mod. Ta2 Gerrit; Inderdaad. En daarom stel ik voor dat iedereen zijn eigen gelijk pakt, en we weer terugkeren naar het oorspronkelijke topic, wat gaat over ervaringen met Arkefly >>

Flufjuh
09-05-12, 13:13
4 mei met Arkefly naar Orlando gevlogen. Prima vlucht gehad zonder noemenswaardige vertraging.

Dat hoor ik nu graag. \\:D/ En ik weet het: resultaten uit het verleden...... Maar toch. ;)

patnika
09-05-12, 13:51
Wij gaan ook erachter komen hoe het is met Arkefly naar Orlando to vliegen, over minder dan 5 weekjes!
kan nu al niet wachten om weer lekker naar Florida te gaan.
toch een vraagje aan de mensen die al geweest zijn, mag je gewoon eten meenemen het vliegtuig in? heb gelezen dat de maaltijd aan boord niet echt lekker zou smaken... daarom willen we zelf wat broodjes meenemen zodat we in ieder geval iets te eten hebben..
(mijn dochter las de menu's en wil liever een kindermenu maar ja, ze is al 18 dus denk niet dat dat gaat lukken hehe)

We nemen allebei een koffer mee in onze koffer...op de terugweg mogen we allebei 2 koffers mee terug dus ik neem aan dat we wel een beetje zullen shoppen.. we vliegen comfort class, hoop dat 't meevalt!

Cindy1969
09-05-12, 14:38
Ik had ook eigen broodjes mee, gewoon voor de zekerheid haha. Het eten was op zich wel goed, maar niet mijn smaak.
En erg fijn die 35 kg, had ook een koffer in mijn koffer mee, en op de terugweg 2 koffers ingechecked.

tdj
09-05-12, 16:51
Binnen de regels mag je gewoon broodjes etc. Meenemen, let op dat het op is als je in Orlando uitstapt, je moet dan uitteindelijk langs de douane met de darbij behorende regels (niet alle voedsel mag je meenemen naar de us, zie website van ik dacht dhs wat wel en niet mag, ook de luchtvaarmaatschappijen geven dat vaak al aan). Maar het is niet zo dat je omdat ze ook eten verkopen niets mag meenemen, in tegendeel. De enige beperkingis dacht ik dat je niet je zelf meegebrachte alcoholische dranken mag nuttigen, maar datvalt wel te overleven denk ik ;-)

TdJ

Njit
09-05-12, 17:49
heb gelezen dat de maaltijd aan boord niet echt lekker zou smaken...

smaak is altijd persoonlijk. Zelf heb ik nooit problemen met het vliegtuig-eten.

pzomerdijk
09-05-12, 20:08
Gewoon lekker wat eigen eten meenemen, weggooien als je wat over hebt in Sanford en.... gewoon je neus volgen bij het uitrijden van de maaltijden.... Geen goede geur, maaltijd niet nemen..... Over het algemeen is het eten in die vliegtuigen niet om te pruimen, maar zoals een voorganger al zegt.... smaken verschillen.
Onze ervaring vorig jaar met ArkeFly was prima, vooral het relaxe vliegveld Sanford is ons prima bevallen. Over het algemeen iets verder rijden naar ,,Kissimmee-bestemmingen'' maar prima te doen. Die tijd haal je dubbel en dwars terug.
Dit jaar om prijstechnische reden en rechtstreeks op Sanford op de heenweg weer met ArkeFly (22 juni), vliegen moet nu eenmaal maar dan begint nog niet onze vakantie. Hebben al met veel maatschappijen gevlogen maar maakt allemaal niet zoveel uit is onze beleving. Virgin Atlantic was nog de beste, maar dan wel een overstap nodig. Florida-gangers, het lijkt wel een sport geworden om in dit Forum te zaneken over van alles en nog wat maar ervaringen zijn over het algemeen toch persoonlijk. Individuele vervelende voorvallen zijn er natuurlijk altijd, maar dat geldt voor iedere maatschappij.

mail.eve
10-05-12, 01:24
..ik ben dan altijd gelijk zo nieuwsgierig naar die feiten.......noem ze dan eens?Waar zit dan zijn gelijk precies.....?

Eigenlijk geef je het zelf al aan: Je geeft hem eerst gelijk en spreekt hem vervolgens direct op al zijn argumenten tegen waarmee je zelf aantoont dat Hans feitelijk ongelijk heeft. Zo wordt het wel een hele vreemde discussie waarmee het onderwerp Vliegen met Arkefly geen recht wordt gedaan.

<< Mod. Ta2 Gerrit; Inderdaad. En daarom stel ik voor dat iedereen zijn eigen gelijk pakt, en we weer terugkeren naar het oorspronkelijke topic, wat gaat over ervaringen met Arkefly >>

Feitelijk, hij heeft een vlucht geboekt. Daarbij voor iets meer comfort extra betaald, dit mag je dan ook verwachten. Daar zit zijn gelijk, meer dan dat ook niet.

Ik stel alleen dat zijn voorbeelden die hij stelt niet gelijk zijn aan zijn situatie.

Verder heb ik totaal geen ervaring met Arkefly, dus ook geen mening over Arkefly zelf.

Teleton
10-05-12, 17:22
Feitelijk, hij heeft een vlucht geboekt. Daarbij voor iets meer comfort extra betaald, dit mag je dan ook verwachten. Daar zit zijn gelijk, meer dan dat ook niet. Dank voor je reactie. Van de site van Arkefly:
Door omstandigheden kan het voorkomen dat een ander type toestel (van ArkeFly of een andere luchtvaartmaatschappij) wordt ingezet waarop geen Comfort Class/ Premium Comfort Class en/of beschikbaar is. In dat geval wordt de meerprijs terugbetaald.
Als je de voorwaarden leest, dan weet je precies wat je kunt verwachten. De voorwaarden staan netjes in grote letters (en niet ergens ver weg weggestopt), op de site van Arkefly. Hoe duidelijk moeten ze zijn?
Mijn ervaring met Arkefly is, dat zij feitelijk gelijk hebben.

Njit
10-05-12, 17:36
Mod Njit: En met deze Final Words wil ik de opmerking van Gerrit van kracht laten worden:

<< Mod. Ta2 Gerrit; Inderdaad. En daarom stel ik voor dat iedereen zijn eigen gelijk pakt, en we weer terugkeren naar het oorspronkelijke topic, wat gaat over ervaringen met Arkefly >>

Alle opmerkingen die hierna nog gemaakt worden over deze discussie worden zonder kennisgeving verwijderd.

Tans4USA
13-05-12, 17:10
Op dinsdag 15 mei a.s. is er een aanbieding te boeken naar Orlando bij Boek Vandaag.
Vanaf € 399,00 voor een vliegreis met ArkeFly en verblijf in 3 sterren hotel Maingate Lakeside Resort.
Diverse data in juni, juli, augustus, september en oktober, verlenging mogelijk.

Boek Vandaag (http://www.boekvandaag.nl/aanbiedingen/bekijken/1687?utm_source=nieuwsbriefbvd&utm_medium=email&utm_campaign=nieuwsbrief)

Cindy1969
13-05-12, 20:06
Jee, wat een geweldige aanbieding! Wil zelf feb of mrt volgend jaar, maar bedankt voor de tip, heb me meteen even aangemeld voor de nieuwsbrief, je weet nooit of zoiets nog een keer voorbij komt ;-)

elstars
13-05-12, 20:37
Maar in het hoogseizoen toch nog wel 699/799 !:arrow:
En dan wel p.p.
maar... het is wel een goede deal!

Karin Van der heyden
17-05-12, 19:57
Hallo,

Kunnen jullie mij helpen bij een vraagje voor eerste reis naar Florida?
Ik wens tickets te boeken bij ArkeFly (omwille van de directe vlucht met kinderen) van vrij 29/3/2013 tot vrij 12/4/2013. Op de website zijn retrours voor deze data van en naar Sanford of van en naar Miami reeds boekbaar.
Nu wens ik te vliegen naar Miami en terug te komen vanaf Sanford. Dus ik heb een aantal weken geleden telefonisch contact opgenomen met het contactcenter.
Ze zeiden mij dat ze nog niet konden boeken omdat nog niet alle pakketreizen in het systeem verwerkt waren. Nu, een aantal weken later, stel ik dezelfde vraag nog eens via email. En nog steeds kan er niet geboekt worden.
Heeft daar iemand ervaring mee? Verstaan jullie dit? Ondertussen zijn de eventuele premium seats toch al bezet?
Alvast bedankt!

b767-300er
17-05-12, 20:03
Er zijn op beide vluchten nog 2 premiumcomfort seats beschikbaar (voor reizen naar de VS worden er maximaal 10 per vlucht verkocht)
Gewoon even een arke reisburo binnen lopen. Daar regelen ze het wel voor je ;)

(alhoewel, nu ik lees start Miami en eindigend Sanford begin ik te twijfelen. Andersom kan zowiezo)

Karin Van der heyden
17-05-12, 20:27
Bedankt voor het snelle antwoord! Mag ik vragen hoe u kan zien dat er nog 2 premiumcomfort seats beschikbaar zijn voor elke vlucht? Ik heb er eigenlijk 4 nodig.
Ik woon in België (heb het net in mijn profiel aangepast, kon je niet weten, sorry), dus een Arke reisburo is er niet in de buurt. Weet u waarom het contactcenter dat voor mij niet heeft willen of kunnen boeken? Desnoods rijd ik ervoor naar een Arke reisburo. Denkt u dat dat de beste en snelste oplossing zou zijn? Bedankt voor uw advies.

knaapje
17-05-12, 22:19
Hallo,

Kunnen jullie mij helpen bij een vraagje voor eerste reis naar Florida?
Ik wens tickets te boeken bij ArkeFly (omwille van de directe vlucht met kinderen) van vrij 29/3/2013 tot vrij 12/4/2013. Op de website zijn retrours voor deze data van en naar Sanford of van en naar Miami reeds boekbaar.
Nu wens ik te vliegen naar Miami en terug te komen vanaf Sanford....................Alvast bedankt!


Besef je wel dat je nog geen directe vlucht hebt.
Op de heenreis naar Miami heb je een tussenstop op Sanford en op de terugreis vanaf Sanford heb je een tussenstop in Miami.


Uiteindelijk kan je dus net zo goed ergens anders boeken en wellicht vanuit Belgie/Brussel vliegen.

b767-300er
18-05-12, 18:49
Ik denk dat het inzender gaat om het feit of hij OVER moet stappen. Dat hoeft hij bij deze niet. In die zin is het wel een directe vlucht, echter geen non-stop vlucht.

Je kunt ook even bellen met een arke reisburo of mailen met een arke reisburo net over de grens. Dat bespaart je wellicht een paar kilometers rijden.... Succes.

Karin Van der heyden
18-05-12, 21:29
Ik besefte wel degelijk dat ik met heenvlucht naar Miami en terugvlucht vanaf Orlando twee keer zou moeten overstappen. Mijn initiële keuze voor ArkeFly was gebaseerd op een goeie prijs en het feit dat ik maar een tussenstop moest doen (in tegenstelling tot een echte overstap).
Omwille van de problemen bij boeking, heb ik overwogen via internet heen en terug van en naar Orlando te boeken. Maar dat zou betekenen dat ik een halve dag (4u rijden) verlies tijdens mijn vakantie in Florida en ook nog eens 2 x 3u om van en naar Schiphol te geraken.
Dus heb ik internet geraadpleegd en bij Connections een nog iets betere prijs gevonden op dezelfde dagen met US Airways vanaf BXL naar Miami en terug vanaf Orlando, weliswaar met een echte overstap in Philadelphia.
Ik denk dat beiden zijn voor- en nadelen hebben. Als het contactcenter van ArkeFly mij correct geinformeerd had (boeken via reisburo Arke), was de boeking bij hun al sinds een paar weken een feit geweest. Ze hebben mij gevraagd te wachten en gingen een actie boeken om mij op de hoogte te houden. Misschien boek ik ooit wel nog bij ArkeFly, ik weet nu tenminste via welk kanaal ik dat niet meer ga proberen. Voilà, dit verhaal eigenlijk om jullie beiden te bedanken. Misschien hebben jullie er ook iets aan.

cindy74
18-05-12, 22:11
Karin wij zijn ook op zoek voor tickets voor die periode en vorig jaar hebben wij in juli geboekt voor vijfhonderd euro per persoon met united . Overstappen via washington onze overstaptijd was twee uur en veertig min ideaal . Wij vlogen op orlando maar miami was toen dezelfde prijs

cindy74
18-05-12, 22:16
Kijk eens hier karin een mooie prijs en mooie wachttijden je vliegt wel naar miami En met een prijs van 564 euro per persoon
vr 29/03 09:40 Brussel vr 29/03 18:30 Miami, fl US*751 (14h50)
*
*
*
vr 12/04 14:00 Miami, fl za 13/04 07:55 Brussel US*750 (11h55)
*
ecovalue* toon details mail dit vluchtschema
*
Vluchtdetails * * Prijsdetails * * Voorwaarden * * Mail dit vluchtschema * *
sluiten*
Heenvlucht US 751****US Airways
Vertrek vr*29*maa*09:40 Brussel (BRU)
Aankomst vr*29*maa*13:25 Philadelphia, pa (PHL)
Vliegtijd 08:45
Klasse Economy / L
Vliegtuig Boeing 767 2*jet*engines 180-290*seats
*
*
*
Wachttijd 02:10
Heenvlucht US 751****US Airways
Vertrek vr*29*maa*15:35 Philadelphia, pa (PHL)
Aankomst vr*29*maa*18:30 Miami, fl (MIA)
Vliegtijd 02:55
Klasse Economy / L
Vliegtuig Boeing 767 2*jet*engines 180-290*seats
Totale*reisduur 13:50
Totaal*mijlen 0
*
*
*
Terugvlucht US 750****US Airways
Vertrek vr*12*apr*14:00 Miami, fl (MIA)
Aankomst vr*12*apr*16:53 Philadelphia, pa (PHL)
Vliegtijd 02:53
Klasse Economy / L
Vliegtuig BOEING 737- 400
*
*
*
Wachttijd 01:17
Terugvlucht US 750****US Airways
Vertrek vr*12*apr*18:10 Philadelphia, pa (PHL)
Aankomst za*13*apr*07:55 Brussel (BRU)
Vliegtijd 07:45
Klasse Economy / L
Vliegtuig BOEING 737- 400
Totale*reisduur 11:55
Totaal*mijlen 0
*

captain-oats
19-05-12, 13:20
Vorig jaar in november met Arkefly gevlogen naar Orlando Sanford en weer terug naar Amsterdam met comfort class, was erg goed bevallen! 4 juni gaan we weer naar Florida, weer met Arkefly, economy class. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen, hoop dat het weer net zo positief is als de vorige reis:-)

b767-300er
19-05-12, 17:41
Kijk eens hier karin een mooie prijs en mooie wachttijden je vliegt wel naar miami En met een prijs van 564 euro per persoon
vr 29/03 09:40 Brussel vr 29/03 18:30 Miami, fl US*751 (14h50)
*
*
*
vr 12/04 14:00 Miami, fl za 13/04 07:55 Brussel US*750 (11h55)
*
ecovalue* toon details mail dit vluchtschema
*
Vluchtdetails * * Prijsdetails * * Voorwaarden * * Mail dit vluchtschema * *
sluiten*
Heenvlucht US 751****US Airways
Vertrek vr*29*maa*09:40 Brussel (BRU)
Aankomst vr*29*maa*13:25 Philadelphia, pa (PHL)
Vliegtijd 08:45
Klasse Economy / L
Vliegtuig Boeing 767 2*jet*engines 180-290*seats
*
*
*
Wachttijd 02:10
Heenvlucht US 751****US Airways
Vertrek vr*29*maa*15:35 Philadelphia, pa (PHL)
Aankomst vr*29*maa*18:30 Miami, fl (MIA)
Vliegtijd 02:55
Klasse Economy / L
Vliegtuig Boeing 767 2*jet*engines 180-290*seats
Totale*reisduur 13:50
Totaal*mijlen 0
*
*
*
Terugvlucht US 750****US Airways
Vertrek vr*12*apr*14:00 Miami, fl (MIA)
Aankomst vr*12*apr*16:53 Philadelphia, pa (PHL)
Vliegtijd 02:53
Klasse Economy / L
Vliegtuig BOEING 737- 400
*
*
*
Wachttijd 01:17
Terugvlucht US 750****US Airways
Vertrek vr*12*apr*18:10 Philadelphia, pa (PHL)
Aankomst za*13*apr*07:55 Brussel (BRU)
Vliegtijd 07:45
Klasse Economy / L
Vliegtuig BOEING 737- 400
Totale*reisduur 11:55
Totaal*mijlen 0
*
Ik dacht dat dit een ArkeFLy topic was?
Daarbij een boeing 737-400 die van Philly naar Brussels vliegt????

emma82
20-05-12, 14:06
Als ik op Arkefly.nl kijk dan zie ik dat je tot 26 april 2013 kan boeken. Weet iemand wanneer de maand mei 2013 vrijkomt?

cindy74
20-05-12, 16:45
Mijn welgemeende excuses b767

6foot6
20-05-12, 16:57
Weet iemand wanneer de maand mei 2013 vrijkomt?

Meestal 330 dagen van te voren, dus in juni

b767-300er
20-05-12, 16:58
Meestal 330 dagen van te voren, dus in juni
Nope. ArkeFly werkt met IATA seizoenen. Met andere woorden, per seizoen wordt iets boekbaar gemaakt.
In september/oktober voor de zomermaanden mei tot en met oktober, in maart/april voor het winterseizoen november tot en met april. Bij Arke(fly) is mei dan dus boekbaar vanaf circa september.

ddddanny
20-05-12, 18:52
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier en wilde even zeggen dat ik voor € 943,00 2 tickets heb geboekt naar Miami in de comfort klasse.... Best wel goedkoop dacht ik zo!
Vanmorgen keek ik weer op de website en nu kosten dezelfde tickets € 899,00 per stuk!. Heb vanmorgen contact gehad met Arkefly om te vragen of we op de heenreis er in Orlando al uit mogen. Daar trapten zei helaas alleen niet in.

Ta2 Gerrit
20-05-12, 18:54
Maar even zo vrolijk wel een mooie deal voor de 2 tickets ! En ook nog comfortklasse.

Holandesa
20-05-12, 22:39
Inmiddels her en der wat opgezocht en kwam tot de conclusie dat Arkefly de enige maatschappij is die rechtstreeks vliegt vanuit Amsterdam.
Wat ik mij dus afvroeg, na het lezen van verschillende posts, is wat de ervaring is met deze maatschappij?
Zijn ze over het algemeen op tijd? Zijn dat nieuwe/goede toestellen? Hoe is het met de service/personeel?

Anders, is er vanuit Brussel of Dusseldorf nog een andere maatschappij met rechtstreekse vlucht naar Florida bestemmingen? Vb. Tampa, Orlando en zelfs Miami als laatste optie?!

Ik zie graag jullie reacties tegemoet! ;)

6foot6
20-05-12, 22:47
Air berlin, van dus naar miami of ft meyers

Ebelix
20-05-12, 23:44
Vliegt Lufthansa niet rechtstreeks van Dusseldorf naar Miami of Orlando? Verder in de winter de KLM van Amsterdam naar Miami.

patnika
21-05-12, 10:28
Ik heb weer even een vraagje..

Wij vliegen over 3 weken en kunnen vanaf vandaag stoelen reserveren voor 11 euro per persoon (dus 22 euro retour per persoon).
zal dit echt nodig zijn? wij zijn met zijn 2en.. kunnen we niet op schiphol vragen of we bij elkaar kunnen zitten of is de kans dan erg groot dat we niet samen zitten.. ik reis met mijn dochter en wil toch wel graag naast haar zitten. en hoe zit dat op de terugweg? wij vliegen weer terug vanaf Orlando, daarna maken we nog een stop in Miami.. dan zit het vliegtuig in Orlando nog niet vol, dus hebben we dan toch geen probleem of toch??

hoor graag een advies...

elstars
21-05-12, 11:04
Het is natuurlijk wat je wilt gokken: Je kan mazzel hebben, maar soms is het zo druk dat het misschien niet meer lukt. Overigens vind ik 11 euro een redelijk bedrag. BA bijv. vraagt 25 euro pp per vlucht.

Wij reserveren altijd
:razz:

jbdutch
21-05-12, 12:29
Ik heb ook betaald voor de stoel reservering toen ik naar Olando vloog een maand geleden.
Ik zat in het premium comfort gedeelte en hier waren maar twaalf stoelen.
Een aantal mensen had niet betaald voor de stoelen waaronder een ouder echtpaar met hun gehandicapte dochter.deze was aan het raam gaan zitten naast haar moeder waardoor de vader op een stoel daarnaast was gaan zitten (stoelen zijn per twee naast elkaar).Toen kwam er een echtpaar binnen dat ook niet betaald had voor de stoelen en die konden dus niet naast elkaar zitten.na bemiddeling van een stewardes is het opgelost maar dit kan ook anders lopen.Ik heb het risico niet willen nemen.

Martinos
21-05-12, 12:42
Ik heb vorig jaar naar de Dominicaanse Republiek ook betaald voor het reserveren. Zo kan je vaak toch net voor dat ene plekje kiezen waar je wat lekkerder zit bijvoorbeeld. De prijs is niet hoog overigens voor een low-cost als ArkeFly

Daffelina
21-05-12, 14:02
Als je zeker naast elkaar wilt zitten, zou ik van tevoren reserveren. Wij reizen (tot nog toe) met zijn drietjes en onze 16-jarige dochter wil graag bij het raam zitten. Op de heenweg zaten we met Arkefly premium (toen nog de 2-3-2 indeling) dus we boekten de A, B en C plekken. Dan zit er tussen de volwassenen een gangpad, dus zitten wij zelf niet zo op elkaar geplakt. Ook voor de terugweg (comfort class, dus 2-4-2 indeling) deden we hetzelfde. En we kregen ook de stoelen die we geboekt hadden. Nou zag ik op de terugweg heel veel gezinnen die net als wij de ABC plekken of de FGH plekken hadden vastgelegd. Het gevolg was dat veel gezinnen die uit 4 personen bestonden en die niet van tevoren stoelen hadden gereserveerd over de rijen verdeeld werden op de twee plekken in het midden van de rij van 4. Die mensen waren dus absoluut niet blij! De kans dat jullie niet naast elkaar komen te zitten, is op zich klein, maar ja, het ligt inderdaad aan de drukte op de vlucht en of andere mensen wel al plekken vastgelegd (en betaald) hebben. Voor die € 11 per persoon, had ik
vorig jaar wel meteen de reservering gemaakt. Ik weet niet in welke klasse je vliegt, maar wil je niet midden in een rij gezet worden, dan reserveer je gewoon een stoel. En wat ook handig is: meteen het entertainment boeken. Vooraf goedkoper dan in het toestel zelf.

Wat de terugweg betreft: wij konden vorig jaar (maar dat was heen naar Curaçao en terug vanaf Bonaire) drie weken voor de heenreis ook meteen stoelen voor de terugweg vastleggen. Het lukte mij alleen niet om online in te checken. Achteraf bleek er een fout in het menu te zitten, want even later kon een collega van mij op die drie weken aleen de stoelen voor de heenreis reserveren, wel online inchecken, maar nog niet de stoelen voor de terugreis vastleggen. Officieel kun je drie weken voor de terugreis ook pas de stoelen voor de terugreis reserveren, dus misschien nog even wachten en ook voor die trip de stoelen reserveren? Overigens geldt je stoelreservering voor de terugreis pas vanaf Miami en (nog) niet vanaf Orlando. Zoiets staat in ieder geval in de papieren.

patnika
21-05-12, 14:20
Oke, ik heb toch maar stoelen gereserveerd voor de heenweg.
we zitten in de comfort class op rij 5G& 5H.
dus lekker voorin...2e rij achter de premium comfort class.

terug kon ik nog niet reserveren, waarschijnlijk moet ik daar nog 2 weken mee wachten.
entertainment nemen we zelf mee, laptop, ipod, sudokuboekje en verder zien we het wel.
Bedankt voor de adviezen!!;)

knaapje
21-05-12, 14:33
Soms ben ik blij, dat ik bijv. US airways vlieg.
Kan je gewoon bij boeking al 8 a 10 maanden van tevoren zonder kosten je stoel reserveren en de prijs is vaak nog lager dan bijv. Arke.

pzomerdijk
21-05-12, 17:16
Weer zo'n vergelijk van niks. Jij moet overstappen toch... Dus jouw info heeft helemaal geen waarde als je e.e.a. beoordeelt op een klein bedrag voor stoelreservering. Ga jij liever met US Airways, doen zou ik zeggen. Geef dan niet direct een ongefundeerde mening.... Dat goedkoper betwijfel ik overigens ten zeerste.....

knaapje
21-05-12, 17:37
Inderdaad 1 keer extra over(uit/in)stappen in vergelijking met Arke.
Daarnaast vlieg je bij vrijwel alle andere met een lijndienst in een alliance en dat kan bij vertragingen/annuleringen nog wel het een en ander uitmaken.
Maar blijf gewoon met Arke vliegen als je dat prettig vindt.
Gelukkig zijn er meer smaken/meningen.

patnika
21-05-12, 18:32
Wij hebben nog nooit met Arke gevlogen maar op het moment van boeken waren zij de goedkoopste, en de data komen ook goed uit.
hebben al met Lufthansa, United Airlines en Continental gevlogen, is ons allemaal goed bevallen en nu eens een keer rechtstreeks.
maar zien hoe het bevalt... je hoort het als we terugzijn.. of misschien op een blog..

pzomerdijk
21-05-12, 21:47
.... en niet onbelangrijk... Sanford Airport is een zeer relaxed vliegveld zowel v.w.b. afhandeling bagage als ophalen huurauto bij de bekende verhuurders. Wij hebbend dit vorig jaar als bijzonder prettig ervaring.

mira_love
23-05-12, 19:12
.... en niet onbelangrijk... Sanford Airport is een zeer relaxed vliegveld zowel v.w.b. afhandeling bagage als ophalen huurauto bij de bekende verhuurders. Wij hebbend dit vorig jaar als bijzonder prettig ervaring.

Klopt. Op 07 mei heen gevlogen en op 21 mei weer terug en zowel bij aankomst als bij vertrek alles soepel verlopen. Bij vertrek zelfs helemaal geen rijden bij inchecken en security...

YBodur
24-05-12, 12:38
Wij zijn op 23 april met Arkefly naar Sanford gevlogen. Wat ons vooral op viel was dat het zo´n klein en relaxed vliegveld is. Je bent zo buiten en bij de autoverhuur. Ook terug was perfect. Geen rij bij de incheck en de security. Onze zoon heeft zich tot vertrek prima vermaakt in de speelhal. Hier kun je voor 12 dollar onbeperkt spelen.

Arkefly is niet heel uitgebreid met z´n service. Een maaltijd is inbegrepen en de rest tegen betaling. Wij lossen dit op door op Schiphol naar de AH to Go te gaan en daar allemaal lekkere dingen in te slaan. Ook reserveren wij gewoon stoelen naast elkaar en een entertainment player zodat je verzekerd bent van goede plekken en niet het risico loopt dat de players op zijn.

Ons is het vliegen met Arkefly goed bevallen. Dit komt met name door de directe vlucht en de relaxte luchthaven.

lisannenico
24-05-12, 17:17
wij vliegen maandag met arkefly naar orlando..
ik vroeg me af wat voor maaltijd je krijgt?

als je bij de AH achter douane eten en drinken koopt mag dit dan wel mee het vliegtuig in?

en wat voor films staan er op de entertaiment player? recente flims?

jbdutch
24-05-12, 18:10
Ik ben drie weken geleden geweest,
Films: hangover 2,the muppets,horrible bosses en nog een paar (wat) oudere films.
Series: een aflevering van two and a half men,top gear en nog wat andere series.
Spellen: blackjack,poker,patience en nog een drietal spellen.

Teleton
24-05-12, 18:44
als je bij de AH achter douane eten koopt mag dit dan wel mee het vliegtuig in? d'r in is geen probleem. D'r uit zou ik maar niet doen. Lees de info op deze site (https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/82/session/L3NpZC9Tb1FiUXJQaw%3D%3D/search/1).

b767-300er
24-05-12, 21:03
als je bij de AH achter douane eten en drinken koopt mag dit dan wel mee het vliegtuig in?


Er zit geen AH achter de douane.
Al het eten wat je meeneemt waar vandaan dan ook mag het vliegtuig IN.
Drank alleen wat je achter de douane koopt en laat insealen.

lisannenico
24-05-12, 21:46
bedankt voor alle antwoorden...
nog even een hele belangrijke vraag. in het vliegtuig moet je daar contant of met credit card betalen??

mira_love
24-05-12, 21:49
en wat voor films staan er op de entertaiment player? recente flims?

Maandag teruggevlogen en er stonden toen o.a. de volgende films op:
- The Descendants
- Dolphin Tale
- The Muppets
- The girl with the dragon tattoo
- Wal Street 2
- De heineken ontvoering
- The help
- We bought a zoo

Dus wel redelijk wat nieuwere films en er waren nog een paar films, maar die weet ik even niet meer. Ook wat kinderfilms trouwens..

rolandino
24-05-12, 21:57
bedankt voor alle antwoorden...
nog even een hele belangrijke vraag. in het vliegtuig moet je daar contant of met credit card betalen??
Zowel met euro's als met CC. Zie ook de ArkeFly FAQ, die trouwens krom is. 2 identieke vragen, 2 iets verschillende antwoorden:
- Waarmee kan ik betalen in het vliegtuig? (http://www.arkefly.nl/klantenservice.aspx?_r=UWhoUGFwcHJNaG5YZHdsAREzPCQ 9O2wLDzk3FjQsEyURLjABNG4GIRIXLwcjNCklFHQNDSFzcAgaK DwQPSsuK08%3d&FaqNodeId=1900)
- Met welke betaalmiddelen kan ik aan boord betalen? (http://www.arkefly.nl/klantenservice.aspx?_r=UWhoUGFwcHJNaG5YZHdsAREzPCQ 9O2wLDzk3FjQsEyURLjABNG4GIRIXLwcjNCklFHQNDSFzcAgaK DwQPSsuK08%3d&FaqNodeId=8767)

Kort samengevat: Euro's, Dollars en Creditcard dus.

2theUSA
24-05-12, 22:02
wij vliegen maandag met arkefly naar orlando..
ik vroeg me af wat voor maaltijd je krijgt?


We hebben vorige week met ArkeFly van A'dam naar Miami heen en weer gevlogen.
Exact 2 uur na het opstijgen wordt er een warme maaltijd geserveerd. Heen Chicken of Pasta, terug was er alleen nog Beef. Op de terugweg kregen we tot onze verbazing ook 2 uur na vertrek (23.30 uur) een warme maaltijd. Veel mensen bedankten daar toen ook voor.

Een half uur na het opstijgen krijg je een sapje of water, dan nog een sapje/water met de maaltijd, verder is een beperkt aanbod tegen betaling verkrijgbaar. Je kan zowel contant (euro's) als met creditcard in het vliegtuig afrekenen.

Groetjes Christa en een fijne vakantie

YBodur
25-05-12, 20:29
wij vliegen maandag met arkefly naar orlando..
ik vroeg me af wat voor maaltijd je krijgt?

als je bij de AH achter douane eten en drinken koopt mag dit dan wel mee het vliegtuig in?

en wat voor films staan er op de entertaiment player? recente flims?

De AH zit voor de douane, schuin tegenover de starbucks. Daar kun je dus alleen heen als je nog niet door de paspoort controle. Je kunt dus alleen eten halen want je moet nog door de vloeistof controle.

De maaltijd aan boord krijg je vlak na vertrek en wij konden kiezen uit pasta en rijst met sate. Was niet echt bijzonder overigens

Martinos
25-05-12, 22:44
Je kan aan het begin van de G pier, waar je vaak vertrekt, wel blikjes drinken kopen die je mee kan nemen aan boord. Hadden wij vorig jaar naar de Dominicaanse Republiek met Arkefly ook gedaan.

Water is overigens wel gewoon gratis te krijgen aan boord. Wel zelf tappen bij een kraantje.

b767-300er
26-05-12, 18:56
Klopt, deze blikjes dienen echter wel gesealed te zijn.

DJesse
28-05-12, 21:26
Hey, wij gaan 20 juli met Arkefly naar Florida. Het gekke is, dat we vanaf
Schiphol rechtstreeks naar Orlando gaan, maar daar in het vliegtuig moeten blijven zitten om vervolgens door te vliegen naar Miami. maar als je er bij Orlando uit wilt, moet je extra betalen. Snapt iemand dit? :p En een vraag, met wat voor soort vliegtuig zetten ze in? ik las dat ze boeing 737's hebben en boeing 767's. Wist niet eens dat die bestonden, 767's.

Jesse

Ebelix
29-05-12, 07:02
met een 737 kom je niet gemakkelijk in Florida met een 767 gaat dat een stuk makkelijker. Je moet in Orlando het toestel verlaten om door de paspoort en douane controle te gaan. Daarna pas vlieg je door naar Miami.

dennis-oostveen
29-05-12, 09:58
maar als je er bij Orlando uit wilt, moet je extra betalen. Snapt iemand dit?

Wat DJesse bedoeld is dat als je de prijzen vergelijkt van AMS naar Orlando of AMS naar Miami de prijzen goedkoper zijn naar Miami dan naar Orlando.

Dit komt waarschijnlijk doordat Orlando populairder is dan Miami en daarom duurder zijn (marktwerking). Waar veel vraag naar is is duurder.

Correct me if I'm wrong.

elstars
29-05-12, 20:08
Wist niet eens dat die bestonden, 767's

Ze vliegen toch al ruim 30 jaar.....;)

b767-300er
29-05-12, 21:37
Ze vliegen toch al ruim 30 jaar.....;)
Correct. First Flight of the 767 op 26-09-1981, dat is bijna 31 jaar geleden...... 8-)



Wist niet eens dat die bestonden, 767's.

Check mijn gebruikersnaam :wink:8-)

Je vliegt inderdaad met een boeing 767-300ER en eerst naar Orlando (SFB) en dan door naar Miami (MIA). In Orlando dien je van boord te gaan en de formaliteiten te ondergaan om vervolgens weer in te stappen en door te vliegen naar Miami. Zoals "Dennis-Oostveen" terecht opmerkt, Orlando is vele male populairder dan Miami, en dientengevolge ook duurder. Kwestie van vraag en aanbod die de prijs bepaald, is inderdaad marktwerking.

Kijk anders ook eens op www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl) voor handige vluchtinfo voor vluchten met oa ArkeFly naar de VS.

Hans van Demen
29-05-12, 22:09
Kijk anders ook eens op www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl) voor handige vluchtinfo voor vluchten met oa ArkeFly naar de VS.Niels, Niels, Niels,
Wat blijf je toch altijd Arke postitief promoten,

Groet, Hans
Ze vliegen toch al ruim 30 jaar.....;)Dat zie je wel aan enkelen toestellen van Arkefly ......

knaapje
29-05-12, 22:36
@Hans van Demen;
Hoe kan je het zeggen.
80 postings geplaatst en er gaat er 1 a 2 niet over Arke of HI.
Het lijkt wel spam.

b767-300er
30-05-12, 08:23
@Hans van Demen;
Waar promoot ik Arke positief in mijn post? Of bedoel je ArkeFly?
Ik verwijs naar mijn eigen website waar ik diverse maatschappij info heb geplaats met feitelijke informatie zonder meningen erin verwerkt. Daar staat ArkeFly in, maar ook KLM, Delta Airlines en United. Ik promoot dus in jouw ogen elke maatschappij welke er vanaf Amsterdam naar de VS vliegt.

Verder plaats ik hier ook alleen maar feitelijke informatie. Dat die informatie niet strookt met jullie mening daar kan ik weinig aan veranderen, en dat wil ik overigens ook niet. Jullie mening is ondertussen wel duidelijk en iedereen mag een mening hebben. Ik geef allen feitelijke informatie weer in het geval er weer eens door enkelen "flauwekul" gepost wordt. Want veel meningen zijn slechts "iets roepen" zonder dat men weet hoe het echt zit, bijvoorbeeld dat ArkeFly met oude meuk vliegt.

Mijn mening over ArkeFly: ArkeFly is niet te vergelijken met een full service Airline. Maar als je je daar van te voren op instelt, heb je er een prima maatschappij in die je zonder overstap en soms met slechts een tussenlanding naar een bestemming brengt. Iets was ik een groot voordeel vindt. Wil je meer service, dan zul je op zoek moeten naar een andere maatschappij. OVer de prijzen, als je een beetje zoekt kan je zowel bij ArkeFly als andere maatschappijen voor mooie prijzen een retour boeken. EN ja, bij ArkeFly heb je aan boord nog een portemonnee nodig.
Dat zie je wel aan enkele toestellen van Arkefly ......Iets beter je huiswerk doen. De oudtse 767 van ArkeFly is "slechts" 21 jaar. Net zo oud als de oudste Boeing 747 van de KLM (23 jaar) en de oudste Boeing 767 van United (21 jaar) die daarmee ook dagelijks de plas oversteken vanaf Amsterdam naar de VS.
Hoe kan je het zeggen. 80 postings geplaatst en er gaat er 1 a 2 niet over Arke of HI. Het lijkt wel spam.Check mijn gebruikersnaam en je snapt waar ik het meeste over praat.
Mocht je het spam vinden dan staat het je vrij dit te melden bij 1 van de moderatoren.

Ik stel voor, back to topic!

Teleton
30-05-12, 09:06
Ik geef allen feitelijke informatie weer in het geval er weer eens door enkelen "flauwekul" gepost wordt. Want veel meningen zijn slechts "iets roepen" zonder dat men weet hoe het echt zit, Laat ik nu steeds meer het idee hebben dat sommigen op dit forum het helemaal niet erg vinden dat er flauwekul wordt verkocht. Zeg er vooral niks van, anders bemoeien sommige moderatoren zich er mee en krijg je het verwijt dat je geen gevoel voor humor hebt. En dan gaat het om feiten, niet om meningen. Zulke berichten worden regelmatig verminkt of verwijderd.

Kennelijk gaat het hier over de kwantiteit, de kwaliteit doet er niet toe. Terwijl het forum door velen (dit forum wordt door meer niet leden dan leden geraadpleegd) waarbij men imho verwacht dat de inhoud betrouwbaar is, worden bijdragen die flauwekulverhalen ontkrachten, niet erg gewaardeerd.

Leden zoals van Demen zien regelmatig hun kans schoon om met lariekoek in topics te komen of onjuiste/onduidelijke informatie verstrekken. Zelf vind ik het wel fijn dat een b767-300er hier in dit topic in de regel zeer vriendelijk en geduldig een inhoudelijke reactie op geeft. Al heb ik nu toch het idee dat het geduld een beetje op aan het raken is....

pzomerdijk
30-05-12, 10:26
b767-300er complimenten voor alle informatie waar veel mensen wat aan hebben. Volgens mij is er in de 71 pagina's alles wel een keer voorbij gekomen. Slechte maatschappij, goede maatschappij, slecht eten, redelijk eten, belachelijk bijbetalen, oude meuk, weinig beenruimte, en ga zo maar door. Ik vermoed dat het aantal posts nog wel even door gaat inclusief onzin en onjuistheden al heb ik wel eens het idee dat de objectiviteit van de posts niet voor een ieder geldt. Kwaliteit is de totale prestatie van een vliegmaatschappij. Daar kom je positieve en negatieve dingen tegen en uiteraard persoonlijk vervelende ervaringen. Zal bij ArkeFly niet anders zijn, dus mensen... voor iedere keuze valt iets te zeggen. Mijn ervaring van afgelopen jaar is goed, niet meer en minder dan dat en was dus reden om dit jaar weer bij ArkeFly te boeken. Voor mij ,,rechtstreeks'' heenvliegen op het prettige Sanford naast de lage prijs op het moment van boeken is de belangrijkste reden geweest.

satpet
30-05-12, 10:38
Dank u wel b767-300er voor alle informatie.
Dankzij jou heb ik al info gekregen ivm vluchten naar Punta Cana die je nergens anders kon vinden.

sonja
30-05-12, 11:22
Bewondering voor het geduld waarmee B767-300er toch weer iedere keer vriendelijk antwoord/uitleg geeft op soms ronduit vervelende opmerkingen.

De informatie die hij verstrekt vind ik prima, alle info over diverse luchtvaartmaatschappijen zijn handig en overzichtelijk gerubriceerd.
De beginnende reiziger kan hier echt zijn voordeel mee doen. =D>

chippie
30-05-12, 12:17
Ach, iedere internetter zou toch moeten weten hoe om te gaan met informatie op forums. Lezen, lezen, lezen en nog eens lezen. Kijk naar bronnen, en maak onderscheid tussen feiten en meningen. Al met al zou je dan toch wel een juiste keuze moeten kunnen maken.
Maar we gaan te veel off topic. Terug naar Arke Fly.

patnika
17-06-12, 17:47
Hai allemaal

groetjes vanuit een heeeeet Orlando.
wij vliegen de 25e weer terug naar nederland en moeten met een shuttle naar Sanford. weet iemand hoelang je van te voren voor de terugvlucht op het vliegveld aanwezig moet zijn?
Is het daar ook 3 uur van tevoren of 2 uur??
hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft, want ik moet onze vertrektijd vanuit het hotel doorgeven.. :)

cindy74
17-06-12, 18:52
Ik denk bij arkefly 3uur op voorrand en je moet je vlucht herbevestigen .

Teleton
17-06-12, 20:38
weet iemand hoelang je van te voren voor de terugvlucht op het vliegveld aanwezig moet zijn?
waar zouden we zijn zonder de site van Arkefly?

Wij doen er alles aan om op tijd op uw bestemming te arriveren! Daarom hanteert ArkeFly een strikte tijdslimiet bij het inchecken voor haar vluchten. U wordt geadviseerd drie uur voor vertrek aanwezig te zijn. Als u op tijd komt, kunt u ook ontspannen aan uw reis beginnen. Bovendien heeft u dan de tijd om rustig te winkelen of nog wat te eten.

Overige bestemmingen:
Voor de overige bestemmingen geldt dat u kunt inchecken vanaf 3 uur tot uiterlijk 1 uur voor de schemavertrektijd. In verband met extra veiligheidscontroles kan gevraagd worden eerder aanwezig te zijn.

patnika
18-06-12, 18:47
Ik weet dat het in nederland 3 uur van te voren is, maar dacht dat het op Sanford misschien 2 uur van tevoren is omdat het een klein vliegveld is....
daarom vroeg ik het nog even voor de zekerheid...

b767-300er
22-06-12, 12:15
ArkeFly heeft haar tijden ook kenbaar gemaakt voor het winterseizoen.
Het zijn gunstige tijden. Vertrek om 08.00 uur in de ochtend dus halverwege de middag in FLorida. Vertrek einde middag en de volgende morgen weer vroeg in Nederland. Zowel op Maandag als op de Vrijdag. Er wordt een toestel ingezte met 12 premium comfortplaatsen. Overboekingen in deze klasse zullen dus niet voorkomen, nadeel is wel dat je er snel bij wilt zijn als je van deze classe gebruik wilt maken.
Op www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl) kan men alle tijden en vliegtuigtypes terugvinden.
Zowel van ArkeFly als ook van United Airlines en Delta Airlines.

patnika
29-06-12, 15:13
Even een tip voor de mensen die vanaf Sanford naar Amsterdam reizen met een stop op het Miami vliegveld.
Als je nog iets wilt eten voor de lange reis terug naar Amsterdam.. doe dit dan niet op Sanford maar op het vliegveld van Miami.
Het eten op Sanford is extreem duur en daarnaast ook nog eens niet te eten. 27 dollar voor 2 droge broodjes kip,1 hamburger, 1 patat en 2 flesjes drinken is echt niet normaal!
Op het vliegveld van Miami zit een burgerking en ik geloof nog een andere tent waar je iets te eten kunt halen. hadden wij het geweten hadden we nooooit iets gekocht op sanford! Is gewoon een tip, hoop dat iemand er iets aan heeft.

elstars
29-06-12, 16:28
Vorig jaar wilden wij na de douane rond 19.00 uur op het vliegveld van Miami nog iets eten, maar de meeste zaken waren al dicht of gingen sluiten. We konden nog net ergens iets krijgen, maar het was daar erg ongezellig, omdat er ondertussen al werd opgeruimd. Let dus op de sluitingstijden!

b767-300er
29-06-12, 18:54
Het scheelt dat de ArkeFly vluchten deze winter erg vroeg vertrekken ;)

ingkie
01-07-12, 02:42
Wat is er mis, wat doe ik fout??

20 Juli vliegen wij met Arkefly naar Sanford. Ik bedenk me net dat we vanaf gisteren stoelen konden reserveren voor deze vlucht.

Omdat ik niet achter het net wil vissen besluit ik dan maar om op te staan en te reserveren.
Maar op de een of andere manier kan ik niet inloggen. Arkefly herkent ons reserveringsnummer niet (denk ik, deze balk licht rood op).

11 Januari heb ik tickets geboekt en betaald bij D-reizen
4 April hebben we een schemawijziging ontvangen per mail en de ontvangst hiervan heb ik, zoals gevraagd, netjes bevestigd.

Waarom herkent Arkefly ons reserveringsnummer niet en kan ik niet inloggen?

patnika
01-07-12, 02:50
Hai

Als het goed is heb je een email met je boekingsbevestiging.
pas geleden zul je ook een email gekregen hebben met je e-tickets.
de boeking heeft een heel lang (10 cijferig) nummer waar je mee moet inloggen.
als je daarna voor de extras moet inloggen moet je dat doen met de 6 letter/cijfer code die op je e-tickets staat. dus niet het lange nummer maar de 6 cijfer/letter code maar bijvoorbeeld BDJECO ofzoiets...
dan kun je gewoon je extras boeken .

Hoop dat het helpt en je je stoelen kunt reserveren.

ingkie
01-07-12, 02:57
Ik heb een boekingsnummer met twee letters en zeven cijfers, een ticketnummer met 13 cijfers en een reserveringsnummer met 3 cijfers en 3 letters.

Heel anders dus dan hetgeen jij zegt?

patnika
01-07-12, 03:00
ik stuur je wel ff een priveberichtje..
je hebt een boekingsnummer en een reserveringsnummer.
om de extras te boeken moet je met je reserveringsnummer inloggen, nadat je met je boekingsnummer op de arkesite bent ingelogd.

b767-300er
01-07-12, 08:47
Hallo

Je hoeft niet eerst in te loggen op de arke site, je kan rechtsreeks inloggen op de stoelreserveringen. Dat doe je hier: https://secure.paxport.net/arkefly/login

Daarvoor gebruik je het reserveringsnummer van 6 digits (dus bij jou die van 3 letters en 3 cijfers). ALs het goed is moet je indrdaad je stoelen al kunnen reserveren.

Succes

ingkie
01-07-12, 16:32
Na een heleboel telefoontjes naar Arkefly en D-reizen is het nu eindelijk geregeld, dankzij de vriendelijke juffrouw van Arkefly die wist waar het probleem lag. :D
Bedankt voor jullie reacties!

DJesse
15-07-12, 20:51
Hey ik heb een vraag over electronica in 't vliegtuig.

Is het mogelijk om je laptop te gebruiken in 't vliegtuig, mits je de wifi uit hebt staan (er is toch geen draadloos internet in 't toestel) ?

En ik weet van transavia, dat de normale oordopjes (bijv van apple, met een 3,5 mm jack) niet in dat ingebouwde muziekspelertje in de armleuning van je stoel gaan. Heb je voor Arkefly nog speciale oordopjes nodig van Arkefly zelf of kan je in de 767 toestellen van Arkefly gewone oordopjes van bijvoorbeeld Apple gebruiken?

En iemand die ervaring heeft met Arkefly, hoe bevalt het reizen met Arkefly?

Mvg Jesse

Njit
15-07-12, 20:59
- Laptop/tablet kun je gebruiken als het vliegtuig op Cruise hoogte is.
- je hebt een verloop-stukje nodig. Wij hebben die van eerdere reizen overgehouden.
- Ervaringen zat. Lees dit onderwerp maar eens door.

DJesse
15-07-12, 21:35
Zo'n verloopstukje, is dat zo'n verloopstukje dat alleen bij Arke te verkrijgen is, of is dat zo'n verloopstukje naar zo'n inimini plugje die je bij de Mediamarkt kan halen?

Njit
15-07-12, 21:40
Zo'n plugje:

http://img.alibaba.com/img/pb/525/385/268/1285270045787_hz-cnmyalibaba-web4_34304.jpg

Bij veel Airlines krijg je een hoofdtelefoon. In sommige gevallen kan het plugje los zodat je je eigen hoofdtelefoon kunt gebruiken.
Wij hebben een Bose QC-15 die we samen met zo'n plugje gebruiken.

DJesse
15-07-12, 22:00
ahaa, dus er moeten 2 plugjes aan vast zitten? En inderdaad mij de meeste airlines krijg je een koptelefoon, maar bij Arkefly moet je 3,- betalen. dus ik vroeg me af of ik gewoon een plugje kon kopen, die ik voor andere vluchten dan ook kan gebruiken ;)

Njit
15-07-12, 22:14
Zo'n stekker kun je gewoon los kopen. Bijv. hier:

http://www.kabeltje.com/35mm-stereo-jack-naar-2x-jack-mono-vliegtuig-adapter-p-2857.html
http://www.allekabels.nl/Stekkers-Buitenland/1079/1097895/Vliegtuig-Hoofdtelefoon-Adapter.html
http://www.bol.com/nl/p/hama-043357-vliegtuig-adapter/9000000011696148/

Ik denk dat een Mediamarkt of een Handyman ze ook wel heeft.

DJesse
15-07-12, 22:24
Ha! vriendelijk bedankt ;)

corrus
16-07-12, 11:13
Ik dacht altijd dat die dingen een dik en een dun (en kleiner) pootje hadden.:confused:

pzomerdijk
16-07-12, 13:15
Ervaringen dit jaar met ArkeFly. Heenreis en terugreis prima op tijd verlopen. Het vliegveld Sanford is ideaal en relaxed. Het terugvliegen van Orlando via Miami verloopt prima. Even wachten met een kaartje en daarna terug in vliegtuig. Terugreis 8 uur 15 minuten, goed te doen. Helaas is het in het vliegtuig allemaal wat karig. Had stoelen geboekt en comfort class maar bleek op terugreis een ander vliegtuig te zijn (kleiner, 2-3-2). Zaten dus Economy Class en reservering van stoelen corresponderen dus ook niet meer. Zonde van de extra kosten, toch zo'n 75 euro voor 3 personen. Arke gaat daar wel erg gemakkelijk mee om. Als ze op zo'n terugvlucht je dan 6 euro laten betalen voor 2 kopjes cappuchino dan vind ik dat wel erg slordig. Misschien toch overwegen om reservering stoelen en CC terug te vorderen. FF over nadenken!!!1

Teleton
16-07-12, 13:45
Had stoelen geboekt en comfort class maar bleek op terugreis een ander vliegtuig te zijn (kleiner, 2-3-2). Zaten dus Economy Class en reservering van stoelen corresponderen dus ook niet meer. Zonde van de extra kosten, toch zo'n 75 euro voor 3 personen. Arke gaat daar wel erg gemakkelijk mee om. Had je niet beter eerst eens uit moeten zoeken hoe Arke hier precies mee omgaat in plaats van eerst hier je commentaar te plaatsen? Ik vraag me af wie hier nu gemakkelijk mee omgaat.

Altijd eerst je leverancier in staat stellen om klachten op te lossen en e.e.a. in orde te maken. Is een kleine moeite. Dan pas klagen, da's toch veel chiquer?

Njit
16-07-12, 14:07
Snap het ook niet zo. Als je iets geboekt hebt en je krijgt het niet geleverd dan vorder je dat toch sowieso terug? Het staat ook gewoon op de Website van ArkeFly @ http://www.arkefly.nl/klantenservice.aspx?_r=UWhoUGF0cnZNaG5YZXBsAREzPCQ 9O2wLDzk3FjQsEyURLjABNG4GIRIXLwcjNCklFHQNDSFzcAgaK DwQPSsuK08%3d&FaqNodeId=8947 . En dat je moet betalen voor je kopje koffie lijkt mij logisch. Je zit namelijk in een andere klasse. Je krijgt het teveel betaalde terug maar moet dan wel genoegen nemen met mindere service.


Door omstandigheden kan het voorkomen dat een ander type toestel (van ArkeFly of een andere luchtvaartmaatschappij) wordt ingezet waarop geen Comfort Class/ Premium Comfort Class en/of beschikbaar is. In dat geval wordt de meerprijs terugbetaald.

elpedro
16-07-12, 15:13
Heb het onderwerp 'vliegen met Arke Fly' doorgebladerd maar heb met de vele informatiebronnen toch nog wat vragen.

Met ArkeFly vlieg je dus 'rechtstreeks' naar Orlando Sanford!?
Hoelang duurt de feitelijke vlucht eigenlijk, en is rechtstreeks dus zonder tussenstop, want ik lees in dit topic een aantal keren dat men 1 1/2 stopt bij Miami??

Misschien heb ik ergens over heen gelezen, dan mijn excuses... maar hopelijk kan iemand mij inzicht geven.

Cindy1969
16-07-12, 15:26
Je vliegt inderdaad rechtstreeks naar Orlando Sanford. De vluchtduur is afhankelijk van meerdere factoren zoals wind, en is ca. 10 a 11 uur. Je stapt uit in Orlando en de mensen die naar Miami vliegen moeten er ook uit en stappen later weer in om door te vliegen naar Miami. Op de terugweg echter vlieg je vanuit Orlando dus eerst naar Miami, duurt ongeveer een uurtje, dan stap je uit, wacht even, en stapt later weer in. Dan door naar Amsterdam, dit is ca 8 a 9 uur vliegen.
Ze doen de route Amsterdam-Orlando-Miami, en terug Orlando-Miami-Amsterdam.
Hoop dat ik het zo goed uitleg.

Heb zelf van het voorjaar deze vluchten gemaakt en het is me prima bevallen. Moet er wel bij zeggen dat het voor mij 1e keer USA was en ik geen ervaring heb met andere vliegmaatschappijen.

elpedro
16-07-12, 15:46
Cindy bedankt voor je snelle antwoord.
Dan wordt mijn voorgevoel dus toch bevestigd.
Een jaar geleden heb ik van Amsterdam naar Orlando Int. gevlogen met British Airways met één tussenstop bij Londen Gatwick.
10:20 NL tijd vertrokken en 15:35 FL tijd aangekomem.
In mijn berekening, met een tijdverschil van 6 uur, duurde deze vlucht dus ongeveer 11 uur.

Nu met deze directe vlucht duurt de vlucht ook bijna 11 uur, waar ligt dan eigenlijk je tijdvoordeel van Arke Fly met een 'directe vlucht', mede gezien het feit dat je op de terugweg nog bij Miami stopt?

Ebelix
16-07-12, 16:01
Luchtvaartmaatschappijen bouwen altijd ruimte in hun schema's om eventuele kleine vertragingen op te vangen. De ene maatschappij doet dit wat ruimer dan de andere maatschappij. Of dit een uur moet schelen weet ik ook niet.

Op de terugvlucht heb je geen voordeel. Alleen als je vanaf Miami vertrekt.

Cindy1969
16-07-12, 19:07
Geen idee, de vluchttijd is ca 10-11 uur, in de praktijk betekende het voor mij op de heenweg 10 uur. Wat me wel opviel, maar wie weet doen andere maatschappijen dit ook, is dat je in 1 rechte lijn naar Canada vliegt, en dan pas naar beneden gaat. Volgens mij valt er veel tijd te winnen als je schuin de plas oversteekt, maar daar zullen ze wel zo hun redenen voor hebben.
De terugvlucht vanaf Miami was overigens 7,5 uur bij mij, zo snel hadden ze het niet vaak gered, wind mee? ;-)

SpaceAce
16-07-12, 19:48
Dat vragen we even aan Willem Wever:

Vliegen naar USA, dan ga je over ijs-of groenland, waarom niet gewoon oversteken?

De kortste vliegroute is niet altijd de snelste, de goedkoopste of de veiligste. Daarom volgen vliegtuigen vaste routes. Die routes noem je luchtverkeerswegen. Dankzij het bestaan van deze luchtverkeerswegen, kan de Verkeersleiding duidelijk zien welk vliegtuig zich waar bevindt. En afhankelijk van de weersomstandigheden bepalen ze dan op welke hoogte en met welke snelheid het vliegtuig op deze route moet vliegen.
Een vliegtuig kan niet zo nauwkeurig op één lijn vliegen als een trein over de rails rijdt. Daarom heeft zo'n route een bandbreedte, waarbinnen het vliegtuig moet blijven. Die bandbreedte kan meerdere kilometers breed zijn. Een verkeersleider mag opdracht geven uit te wijken, als er een gevaarlijke situatie is of als de weersomstandigheden plotseling veranderen.

Maar als een piloot zomaar afwijkt van de route, kan hij een boete krijgen! Als iedere piloot zomaar zijn eigen route zou kiezen, zou het een gevaarlijke boel worden in de lucht. Je begrijpt dus wel dat de luchtverkeerswegen heel belangrijk zijn. En door deze vaste routes, kan het gebeuren dat je via IJsland of Groenland vliegt als je op weg bent naar de Verenigde Staten.

Wist je trouwens dat het Nederlandse luchtruim één van de drukste ter wereld is? Op Schiphol landt of vertrekt bijna elke minuut wel een vliegtuig. En dan zijn er ook nog de vliegtuigen die ons luchtruim kruisen. Wekelijks handelt de Nederlandse luchtverkeersleiding meer dan 11.000 vluchten af!

================================================== =

En volgens mij heeft het ook nog wel iets met luchtstroom of iets dergelijks te maken...

Njit
16-07-12, 19:54
En het technische verhaal, inclusief kaartjes: http://en.wikipedia.org/wiki/North_Atlantic_Tracks (hoewel de WW versie leuker is :up: )

Cindy1969
16-07-12, 21:42
Dank jullie wel voor de uitleg, interessant!

rolandino
16-07-12, 21:54
Als je naar dit plaatje kijkt: http://aviationweather.gov/data/products/swh/PGAE05_06_CL_new.gif zie je de aarde plat, hierdoor zie je dat de route helemaal niet zo onlogisch is. Terug gaat niet zo, dat komt omdat er dan wind mee is, het is dan sneller om gewoon semi-rechtdoor te vliegen

Een voorbeeld vanuit amerika naar azie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/79/Greatcircle_Jetstream_routes.svg/2000px-Greatcircle_Jetstream_routes.svg.png

b767-300er
16-07-12, 22:01
ahaa, dus er moeten 2 plugjes aan vast zitten? En inderdaad mij de meeste airlines krijg je een koptelefoon, maar bij Arkefly moet je 3,- betalen. dus ik vroeg me af of ik gewoon een plugje kon kopen, die ik voor andere vluchten dan ook kan gebruiken ;)
in comfort en premium comfort gratis. En anders gewoon goed bewaren. heb er hier een stuk of 10 liggen.

b767-300er
16-07-12, 22:08
VWB het vliegen naar Canada en dan naar beneden.
Pak en ouderwetse wereldbol en span een touwtje van Amsterdam naar Miami. 3x raden langs welke route het touwtje het strakst staat.

VWB het niet krijgen van de comfor classe, dit wordt volgens mij zelf automatisch gerestituterd?
Heb je je aan boord gemeld bij de purser?
De comfortclasse in de 2-3-2 vliegtuigen lopen ook nog 7 rijen door achter de toiletten. wat was het stoelnummer op de terugreis dan kijk ik eea ff na voor je.

De service in de comfort klasse is nagenoeg gelijk als de economy classe. Voor cappucino moet je in beide klassen betalen.

pzomerdijk
17-07-12, 13:46
Had je niet beter eerst eens uit moeten zoeken hoe Arke hier precies mee omgaat in plaats van eerst hier je commentaar te plaatsen? Ik vraag me af wie hier nu gemakkelijk mee omgaat.

Altijd eerst je leverancier in staat stellen om klachten op te lossen en e.e.a. in orde te maken. Is een kleine moeite. Dan pas klagen, da's toch veel chiquer?

Rustig maar Teleton en Njit..... het is een ervaringsVERSLAG meer niet. Daar heb je nou eenmaal een forum voor

Teleton
17-07-12, 15:35
Rustig maar Teleton en Njit..... het is een ervaringsVERSLAG meer niet. Daar heb je nou eenmaal een forum voorAls ongenuanceerde opmerkingen in je VERSLAG zet waarmee je onterecht bedrijven in discrediet brengt, dan kom je hier op de koffie. Cappucino, zo je wilt; maar wel zelf betalen! Lang niet alles wat je in een ervaringsverslag zet, wordt hier voor zoete koek geslikt. Maarrre ...heb je eigenlijk nog contact met Arkefly opgenomen? Da's nou echt een ervaring die je zou moeten delen, toch? Daar heb je nu juist een forum voor.

pzomerdijk
18-07-12, 15:24
Als ongenuanceerde opmerkingen in je VERSLAG zet waarmee je onterecht bedrijven in discrediet brengt, dan kom je hier op de koffie. Cappucino, zo je wilt; maar wel zelf betalen! Lang niet alles wat je in een ervaringsverslag zet, wordt hier voor zoete koek geslikt. Maarrre ...heb je eigenlijk nog contact met Arkefly opgenomen? Da's nou echt een ervaring die je zou moeten delen, toch? Daar heb je nu juist een forum voor.

Nu praat je weer voor je beurt Teleton... Reacties e.d. worden vaak door jou ,,niet als zoete koek geslikt''! ,,Bedrijven in discrediet brengen'', een opmerking die nergens op slaat. Maar goed, gelukkig is dat zware aanzetten van je al lang niet meer maatgevend op het forum.
Overigens: Heb een keurig briefje geschreven aan de klantenservice en zal het antwoord hier melden! Tenminste, als het van je mag!

Tans4USA
24-07-12, 10:01
Op woensdag 25 juli komt er weer een Fly-drive aanbieding voor Amerika bij Boek Vandaag.
Retourvlucht met ArkeFly en huurauto.

Ook voor diverse vluchten naar Orlando en Miami

Miami
• 24-08 € 799,- p.p. 16-daagse reis
• 27-08 € 799,- p.p. 16-daagse reis
• 10-09 € 599,- p.p. 9-daagse reis
• 14-09 € 599,- p.p. 9-daagse reis
• 17-09 € 599,- p.p. 9-daagse reis
• 21-09 € 599,- p.p. 9-daagse reis
• 01-10 € 599,- p.p. 9-daagse reis
Orlando
• 30-07 € 799,- p.p. 11-daagse reis
• 01-08 € 799,- p.p. 9-daagse reis
• 03-08 € 799,- p.p. 7-daagse reis
• 15-08 € 799,- p.p. 18-daagse reis
• 20-08 € 899,- p.p. 16-daagse reis
• 22-08 € 899,- p.p. 18-daagse reis
• 24-08 € 799,- p.p. 16-daagse reis
• 27-08 € 799,- p.p. 16-daagse reis
• 29-08 € 549,- p.p. 11 daagse reis
• 14-09 € 599,- p.p. 9-daagse reis
• 14-09 € 699,- p.p. 16-daagse reis
• 17-09 € 699,- p.p. 16-daagse reis
• 17-09 € 599,- p.p. 9-daagse reis
• 21-09 € 599,- p.p. 9-daagse reis
• 21-09 € 699,- p.p. 16-daagse reis
• 24-09 € 599,- p.p. 9-daagse reis
• 24-09 € 699,- p.p. 16-daagse reis
• 01-10 € 699,- p.p. 16-daagse reis
• 01-10 € 599,- p.p. 9-daagse reis
• 05-10 € 599,- p.p. 9-daagse reis
• 05-10 € 699,- p.p. 16-daagse reis
• 08-10 € 599,- p.p. 9-daagse reis
• 08-10 € 699,- p.p. 16-daagse reis

Boek vandaag (http://www.boekvandaag.nl/aanbiedingen/bekijken/1854?utm_source=nieuwsbriefbvd&utm_medium=email&utm_campaign=nieuwsbrief)

elstars
25-07-12, 13:28
Ze zijn de laatste tijd wel aan het stunten bij Arke!

Emus
03-08-12, 10:06
Toch nog even een vraagje van een totale vlieg-nitwit ;) :

Het moment komt steeds dichterbij dat we met Arkefly naar Orlando gaan vliegen en binnenkort komt de stoelreservering beschikbaar. Nu heb ik al vernomen dat je sowieso moet reserveren als je bij elkaar wilt zitten, dus daar gaan we gebruik van maken. We vliegen comfort-class (de "middelste" klasse). We willen een "gewone" stoel, geen gekke dingen met XL of nooduitgangen.

En dan nu mijn vraag: Waar kun je het beste zitten in een vliegtuig? IS er een heel groot verschil tussen relatief voorin, boven de vleugel, of relatief achterin? Mijn gevoel zegt voorin (aangezien daar ook de premium-comfort stoelen staan), maar wegens totaal gebrek aan ervaring, toch hier nog even deze vraag. Als we dan toch gaan reserveren, dan graag de "beste" stoelen. :)

BVD