PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)



Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8

knaapje
11-01-12, 15:06
Hier kan je de actuele vliegtijd van de laatste dagen zien:

http://nl.flightaware.com/live/flight/TFL317

Knaapje

Njit
11-01-12, 15:16
Scheelt alweer een uurtje zo te zien.

knaapje
11-01-12, 15:37
.........................vermaak aan bord heeft zeker voor de kids bv tv in stoel met tekenfilmpjes........want een dsi gaat ook geen 11 uur mee.

...


Daarvoor moet je geloof ik niet bij Arke zijn.

Knaapje

Njit
11-01-12, 15:41
Ik hoop dat arke een beetje vermaak aan bord heeft zeker voor de kids bv tv in stoel met tekenfilmpjes...want een dsi gaat ook geen 11 uur mee.

Alles kan, als je bijbetaald: http://www.arkefly.nl/onboard.aspx

Een prettige reis begint al met jezelf voor te bereiden. Zoals: wat mag ik allemaal meenemen, hoeveel, wat is er aan boord, wanneer kan ik inchecken etc etc. Kun je allemaal op de Arkefly site terugvinden.

Hans van Demen
11-01-12, 22:37
Met alle respect voor het ongemak dat zo iets geeft, vraag ik me af of het niet een klein beetje naief is om er van uit te gaan dat alles tijdens een reis altijd op rolletjes loopt.Dag Teleton,
Vindt je reactie een beetje de positieve kant opgaan voor Arkefly, en wil toch even op een paar zinnen van je reageren.
Wij zijn zeer bereisde mensen en zeker niet naief, we weten dat ook bij KLM of Martinair ( we hebben veel transatl. gevlogen) er ook geen stoelgarantie is. Maar even voor de duidelijkheid we hebben geen economy geboekt maar Premium, je mag gerust weten dat wij hiervoor ivm de kersttijd ruim E 1000.- toeslag hebben betaald, we krijgen die wel terug maar daar hebben we niets aan.
Bij KLM of martinair nog nooit meegemaakt dat er geen plaats was in de Business class, omdat zij simpelweg niet meer boeken dan ze hebben , in tegenstelling tot Arke.

Wat ons het meeste heeft gestoord is de medewerkster van arke ter plaatsen, geen enkel respect toonden, je werdt niet van te voren ingelicht, pas tijdens het incheken.

En om jou woorden te gebruiken, we hebben wel degelijk ons VERSTAND gebruikt en wel overwogen Arke geboekt, omdat deze rechtstreeks vliegt op Sanford, en niet voor de prijs ( KLM was bijna net zo duur, 2 volw + 1 kind ticket incl E 2090,- toeslag Premium is bijna E 3600,- euro bij elkaar. Dan mag je toch wel een beetje service verwachten.
Ik hoop dat arke een beetje vermaak aan bord heeft zeker voor de kids bv tv in stoel met tekenfilmpjes...want een dsi gaat ook geen 11 uur mee.Vluchtduur plm 9 uur, maar incl taxien etc plm 10 uur, je kunt van alles reserveren bij Arke, maar alles is onder voorbehoud.
Als ze in het vliegtuig maar 40 players hebben beginnen ze vooraan met uitdelen, en op = op.

Je kunt dan op een groot scherm wat plm 2-3 mtr van je afhangt wat filmpjes van Carfield en Mister Bean gaan zitten kijken.
Verder geen enkel vermaak aan boord, zelfs nog geen kleurtjes voor de kinderen.

Njit
12-01-12, 06:45
Bij KLM of martinair nog nooit meegemaakt dat er geen plaats was in de Business class, omdat zij simpelweg niet meer boeken dan ze hebben , in tegenstelling tot Arke.

De reden was toch dat er het vliegtuig minder plaatsen had, niet dat het overboekt was?

Arke heeft geen Business class, enkel een luxere Economy.

Teleton
12-01-12, 09:26
Vindt je reactie een beetje de positieve kant opgaan voor Arkefly, Da's vreemd want ik heb hier in dit topic nog nooit een jubelend bericht over arkefly geplaatst. Wat ik wel graag doe is de zaak van meerdere kanten bekijken. In je bericht over de 'rampreis" ontbreekt het een beetje aan die nuance, vandaar.

En als bereisde Roel verbaasd doen over de ontstane problemen tijdens de Arke reis en de gevolgen die dit voor mensen met een bepaalde handicap heeft, komt toch wat naief over. Je hebt kennelijk het argument "rechtstreekse vlucht" laten prevaleren boven de service en betrouwbaarheid die bij de grotere luchtvaartmaatschappijen toch bij je bekend is. Als je bij de Action binnenstapt, verwacht je toch ook geen Bijenkorf....

Tot slot; de ruimte van de stoelen in de comfort klasse van Arke (waarin je bent teruggereisd als ik het goed begrijp) verschilt toch nauwelijks met die in de premium klasse van KLM? De premium klasse van KLM is niet anders dan een economy stoel met wat extra beenruimte. En was zo'n stoel dan niet belastend voor je vrouw geweest?

Njit heeft al een opmerking over de Premiumklasse van Arke gemaakt, ik voeg hier aan toe dat bereisde mensen toch kunnen weten dat je deze klasse niet kunt vergelijken met Business Class bij de grote maatschappijen? Premium bij Arke is een Economy stoel met meer beenruimte en meer bagage. Verder zijn alle passagiers bij Arke gelijk.

Njit
12-01-12, 09:37
Verder geen enkel vermaak aan boord, zelfs nog geen kleurtjes voor de kinderen.

Hun eigen site zegt van wel. Misschien geen kleurtjes maar wellicht wel wat anders (ik heb geen kinderen dus verder geen ervaring). Maar zoals ik hier (http://www.vliegenmetkinderen.nl/index.php?/waardering-arkefly.html) lees vaak 'opperdepop'


ArkeFly for Kids Ook aan de jongste passagiers besteden wij extra aandacht. Voor kinderen tot 12 jaar zijn er op vluchten naar verre bestemmingen speciale maaltijden en worden er aardigheidjes uitgedeeld.
Maar ik zou er als ouder ook niet op vertrouwen dat de kinderen aan boord vermaakt worden en gewoon zelf wat spulletjes meenemen. Dat deden mijn ouders vroeger ook al toen we in de auto naar Frankrijk zaten.

Het zou wellicht wel een gat in de markt zijn: AirIKEA. Met zweedse balletjes en een ballenbak achterin het vliegtuig.

http://3.bp.blogspot.com/_fFl11_JO-qQ/TKC3tINBFYI/AAAAAAAABKg/Ed1AN8lUIxo/s1600/ballenbak.jpg

(alleen wel zelf je stoel in elkaar zetten ;) )

mrjojo13
12-01-12, 10:41
Hoi,

Ik ben op zoek naar een plattegrond met de stoel indeling van de ArkeFly toestellen.
Volgens mij heb ik die een keer gezien op de site van Arke maar ik kan deze niet meer vinden.
Seatguru.com heeft Arke (nog) niet op hun lijst staan.

Weet iemand en/of heeft iemand een link?

Greez

Johan

Njit
12-01-12, 10:47
Ligt er ook maar net aan welk vliegtuig je krijgt:


ArkeFly beschikt over een vloot van vier Boeings van het type 767-300 ER en vier Boeings van het type 737-800. Daarnaast huurt ArkeFly in de zomer 2011 twee extra Boeings 737-800.

Dit is de indeling van een 767-300 van Arke: 2-3-2 dus. 737-800 zal 3-3 zijn.

http://img18.imageshack.us/img18/5121/boeing767.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/18/boeing767.jpg/)

76-er
12-01-12, 11:07
Klopt niet helemaal.

ArkeFly heeft recentelijk een aantal 767's overgenomen van een andere TUI airline, met een andere indeling dus. Zoals bv 2-4-2 in economy. :-k

Op onderstaande link vind je de plattegronden:

http://www.vliegschemas.nl/arkefly.htm

Vwb economy-comfort etc: grootste verschil met de KLM-stoel is dat die meer recline geeft dan een standaard eco-stoel. Dus niet enkel meer pitch.

johan&wilma
12-01-12, 11:16
Kijk eens op deze site: http://www.thelatinworld.nl/vluchtinfo.html#classesarkefly.
Kun je ook veel info vinden.

groentje
12-01-12, 15:48
hier staan de afbeeldingen van hun indeling. zowel het oude als nieuwe type.
http://www.arkefly.nl/chairreservation.aspx

johan&wilma
12-01-12, 16:26
Zo wij hebben vandaag onze stoelen geboekt comfortklass rij 9 :mrgreen:(achter de premiumcomfort) Nu hopen dat we ze ook krijgen:-\" (ga ik wel van uit)

Terugreis wordt voor ons geregeld (stoelboeking) door onze reisbureau.
nog ff 21 dagen wachten en dan ......

We hebben in het verleden al eerder met Arke gevlogen, was destijds goed we hadden niets te klagen.
maaltijden /drinken/versnaperingen waren toen wel beter. Dat is nu wel minder geworden (eten en drinken).

pzomerdijk
13-01-12, 00:30
Tot en met half juli kun je de komende 3 weken voor 449 euro tot half juli vliegen op Sanford. Superdeal. Heb voor 3 weken optie vastgelegd van 22-6 tot 13-7 (oei vrijdag de 13e) voor 3 personen Comfort klasse (+ 50 euro retour). Er wordt weliswaar een beetje met de bedragen gegoocheld in de factuur, maar maakt mij niets uit. Nu ff snel een huis vinden....
Was de bedoeling om dit jaar niet te gaan maar voor dit bedrag zijn we niet meer te houden......

Specificatie te betalen bedrag
Arrangement (bestemming: Sanford)
Basis Reissom 3 x € 469,00 € 1407,00
Aanbiedingskorting. 1 x € -870,00 € -870,00
Luchthavenbelasting 1 x € 900,00 € 900,00
Calamiteitenfonds 1 x € 2,50 € 2,50
FlitsKorting 1 x € -150,00 € -150,00
Brandstoftoeslag 1 x € 60,00 € 60,00
Vluchtcorrectie 1 x € 90,00 € 90,00
Overige kosten/kortingen
Administratiekosten 1 x € 15,00 € 15,00

Totaalbedrag € 1454,50

Volgens de operator is het alleen mogelijk om 21 dagen te boeken?!?!? maar zoekt ze nog uit. I.p.v. 13 juli willen we graag 16 juli terug. Hun systeem geeft dan geen korting aan maar ze zoekt het nog uit. Je kunt overigens op de site ook maar 21 dagen max. boeken. Vorig jaar 4 weken geboekt bij ArkeFly, was toen geen probleem. Even afwachten maar.

mattrob
13-01-12, 08:56
Qua prijs echt een geweldige deal !

thelatinworld
13-01-12, 09:45
Kijk eens op deze site: http://www.thelatinworld.nl/vluchtinfo.html#classesarkefly (http://www.thelatinworld.nl/vluchtinfo.html#classesarkefly).
Kun je ook veel info vinden.Bedankt voor het vermelden van 1 van de pagina's van mijn website.
Op mijn website vind je o.a. ook de vluchtschema's van de diverse vluchten naar Florida vanaf Amsterdam en Dusseldorf.
Tevens vind je er diverse weerkaarten van Midden Amerika.

Mijn ervaringen met Arkefly zijn uitstekend. In de afgelopen jaren heb ik veel met hen gevlogen.

flora44
13-01-12, 10:23
Door die tarieven keek ik direct even voor de voorjaarsvakantie. Dan zijn het hele andere prijzen!
Bijkomend nadeel is, dat het van vrijdag tot vrijdag is.
Laten ze denk ik toch een kans liggen in de schoolvakanties van een week!

pama
21-01-12, 11:08
grrr. begin steeds meer spijt te krijgen bij Arkefly geboekt te hebben!
Hier op het forum is men al niet zo positief en dan gaat e.e.a. ook al niet zo soepel!

In 1e instantie wordt één dag na onze reservering opeens een korting gegeven
wat voor ons een verschil van € 400,00 zou opleveren. Bij het verzoek om compensatie is Arkefly niet thuis. (we kunnen het proberen en men weet écht wel van te voren wanneer zo'n actie in gaat)Als antwoord krijgen we wat we eigenlijk al verwacht hadden, niets aan te doen geboekt is geboekt.

Nu krijg ik gisteren het bericht dat onze Premium Comfort boeking komt te vervallen Dit ivm een ander vliegtuig wat ingepland wordt en waar minder Premium stoelen in zitten (let wel, dit wisten ze al in oktober 2011, nog vóór onze boeking!)
Als dit in de planning staat verkoop je toch alléén de stoelen die je zéker hebt!
Geboekt is geboekt, maar we mogen wel onze Premium stoel afgegeven....
Errug (not) klantvriendelijk allemaal!

sorry, moest het even kwijt.
misschien een waarschuwing voor anderen die wél eerst het forum lezen voordat
ze gaan boeken....

jbdutch
21-01-12, 11:23
Wanneer ga je als ik vragen mag?

Njit
21-01-12, 11:23
Nooit ergens spijt hebben, hoogstens van leren :)

pama
21-01-12, 11:24
30 april, we hadden juist ivm de Premium bij Arkefly geboekt...

Teleton
21-01-12, 11:25
grrr. begin steeds meer spijt te krijgen bij Arkefly geboekt te hebben!

Gewoon even door de zure appel bijten. De prijsaanpassingen en vliegtuigwijzigingen met alle nare consekwenties voor jou, zijn echt niet alleen aan Arke voorbehouden. En je 'klachten' hier op het forum hebben eigenlijk niets met de klantvriendelijkheid van Arke te maken, toch?
Overboekingen, vliegtuigwisselingen, gewijzigde vluchtroutes en vertrektijden, tussentijdse stops of prijswijzigingen; ze horen allemaal bij het 'vakantieplezier'. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

United reizigers die een jaarabonnement op Economy-plus stoelen hebben, zijn ook niet blij als er een vlucht door Continental wordt overgenomen. En over de ticketprijzen; je koopt de tickets voor een prijs die jou aanstaat. Wat er daarna gebeurt, moet je loslaten. Zo lang Arke deze route vliegt, fluctureren de ticketprijzen met de bezettingsgraad mee. Dat kan toch geen verrassing zijn? Je kunt op de laagste prijs wachten, maar dan heb je ook het risico dat je er naast zit.

Tot slot een gewetensvraag. Wees nu eens heel eerlijk: Wanneer de ticketprijzen hoger zouden worden, zou je je dan bij Arke melden met het verzoek om bij te mogen betalen?

jbdutch
21-01-12, 11:26
Hmmm ik ga 13 april.
Mij is verteld dat ze nog niet weten welk vliegtuig het wordt...vreemd.
Heb je op de website geboekt of bij een reisburo?

pama
21-01-12, 11:34
@Teleton
Wanneer men stoelen te verkoopt waarvan je wéét dat je ze niet hebt? Nl, in oktober 2011 wordt er groots aangekondigt dat er nieuwe vliegtuigen aangekocht zijn welke medio maart op Florida gaan vliegen. Wanneer je ná deze datum een stoel boekt en deze blijkt achteraf niet beschikbaar vanwege de planning die nog niet aangepast was getuigd dit niet van klantvriendelijkheid vind ik.

En idd. mbt de stoeltarieven heb je gelijk, maar moest het gewoon ffe kwijt...

@jbdutch;
Kijk even bij de link van bericht 261, http://www.vliegschemas.nl/arkefly.htm daar staat welk vliegtuig waar is ingepland. Ik had nog een andere site waar in oktober de planning op stond maar kan deze zo vlug niet vinden.

corrus
21-01-12, 11:38
Ach... klantvriendelijkheid is altijd zeer subjectief...
Wat de één klantvriendelijk vindt, vindt de ander nu nét weer niet...

Teleton
21-01-12, 12:05
moest het gewoon ffe kwijt... Logisch en prima, daar is het Forum ook voor! Wat er bij jou gebeurt, is vervelend en frustrerend en je wenst het niemand toe.

Daarom is het juist goed om de problemen hier te melden, maar kan het geen kwaad de zaken die je noemt, ook eens van de andere kant te belichten, toch? En helaas voor jou en vele andere teleurgestelden, kan Arke zich simpel achter de Algemene Voorwaarden verschuilen. Misschien zou je kunnen stellen dat die niet altijd even klantvriendelijk uitvallen, maar ja, door te boeken verklaren 'we' ons akkoord met de voorwaarden, dus zijn ze wel bindend.

jbdutch
21-01-12, 12:31
Die site is bekend hoor,maar er staat: 767= Boeing 767-300ER Configuratie nog niet bekend, ik hoopte dat dit zou betekenen dat het om een vliegtuig zou kunnen gaan met meer dan maar 12 premium comfort stoelen

rolandino
21-01-12, 12:41
Dat de prijzen later wijzigen is gewoon dikke pech, zo heb ik ook wel eens tickets gekocht, die de dag erna door een actie toch goedkoper waren. Je gooit er een mailtje achteraan, met een klein beetje hoop, maar je weet dat het niks oplevert. Kwestie van pech hebben.

Over de stoel wijziging kan ik wat moeilijker heen stappen. Je kiest immers voor een product van de maatschappij, en die wijzigt. Ja je komt wel op plaats van bestemming, maar niet onder de afgesproken voorwaarden. Dat de algemene voorwaarden van de maatschappij dit afdekken klopt, maar is ergens gezien toch belachelijk? Als je een auto huurt, en ze hebben je gehuurde type model niet staan, ga je toch ook niet akkoord met een lager model?

b767-300er
21-01-12, 14:16
@bdutch;
Goedemiddag,
Ik ben de beheerder van de betreffende website. Ik heb op dit moment de voorlopige planning van ArkeFly voor mij op mijn scherm. Let op, dit is een voorlopige planning, dit kan altijd wijzigingen als boekingspatronen anders verlopen als voorspeld.
Vanaf April geldt dat er op de maandagvluchten een oude 767 in de planning staat (Seating 2-3-2, Prem Comfort 2-2-2 met 12 premium plaatsen) voor de vluchten naar Sanford en Miami.
Op de vrijdag staat er een nieuwe 767 in de planning (Seating 2-4-2, prem comfort 2-3-2 met 31 premium plaatsen) op dezelfde vluchten
In de loop van de week wordt de website geupdate en kan men per specifieke datum zien welk type toestel er in de planning staat. Tegelijk zal de website wan thelatinworld.nl met vluchtschemas oom geupdate worden, hij krijgt zijn gegevens namelijk van mij ;-)

LET OP: Noodzakelijk onderhoud aan de vloot etc kunnen ertoe leiden dat er een andere kist wordt ingepland dan in mijn schemas staat. Let ook op de voorbehouden welke genoemd worden op de website.

Let op, ik ben geen medewerker van Arke(Fly)

Groeten Niels
www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl)

www.vliegschemas.nl/arkefly.htm (http://www.vliegschemas.nl/arkefly.htm)

Teleton
21-01-12, 14:55
Als je een auto huurt, en ze hebben je gehuurde type model niet staan, ga je toch ook niet akkoord met een lager model? Die vergelijking gaat niet op. In de voorwaarden voor de autoverhuurders staat duidelijk aangegeven wat er gebeurt als de gehuurde categorie niet beschikbaar is. Dan krijg je een auto uit de naast hoger liggende categorie. Da's helder.

Als je de algemene voorwaarden van Arkefly belachelijk vindt, moet je niet met hen in zee gaan. Je kunt niet, wanneer men zich op die voorwaarden beroept, ineens om andere voorwaarden gaan vragen omdat je ze belachelijk vindt.

jbdutch
21-01-12, 15:07
Bedankt voor je reactie!
Ik ga weg op vrijdag 13 april,ik hoop dat het zo blijft dan heb ik meer kans op mijn premium comfort stoel. En dat op vrijdag de dertiende!

Hans van Demen
22-01-12, 10:55
Let op, ik ben geen medewerker van Arke(Fly)




@ Niels , goed dat je dit erbij zet. In tegenstelling tot TELETON want die heeft iets met Arke te maken.

Ook in de paar laatste berichtjes blijft hij zich verdedigen richting Arkefly.

Hij vindt het ook normaal dat Arkefly gewoon stoelen blijft verkopen die ze niet hebben !!

Als je weet dat je maar 12 stoelen zou kunnen plaatsen, moet je er niet meer verkopen. Als er eventueel wel een toestel wordt ingezet met meer Premium plaatsen moet Arke ze maar proberen te verkopen vlak voor de vlucht ! Is ook nog voordeliger voor de passagiers.

Nee, ik heb ( en zoals ik lees meerdere forumleden) grote moeite met deze praktijken.

fijne zondag.

Innieminnie
22-01-12, 11:27
Kan me trouwens herinneren van een paar jaar geleden dat Arkefly er juist voor had gekozen om per reis maximaal maar zoveel comfort&premium te verkopen. Ze hadden toen nog gewoon stoelen aan boord over die ze toen nog probeerde te verkopen, scheen toen standaard te zijn. Maar goed, dit was voordat ze naar Amerika vlogen(nee, werk er ook niet, 1x eerder met ze gevlogen). In die tijd kan er natuurlijk veel veranderen, wat blijkbaar ook gebeurd is.

Maar vlak voor de reis verkopen is in feite niet goedkoper. Zelfs duurder, aangezien je als comfort&premium 10 of 20 kilo meer mag mee nemen dan de economy, moest je aan boord (ja aan boord)gewoon 35 euro extra betalen voor alleen de extra beenruimte(dit was aantal jaar geleden, dus precies het verschil wat je nu dus ook hebt). Want extra bagage heb je niet als je in Economy zit, maar die 25 kilo, i.p.v. 35 of 45 kilo. Want dit weten ze pas ter plekke of ze extra stoelen over hebben of niet, aangezien er altijd iemand eerder naar huis kan gaan door omstandigheden. Maar dit laatste stukje is echt gebaseerd op ervaring van een paar jaar geleden ergens anders heen, dus dit kan altijd verandert zijn.

Als ik zo door de berichten heen heb gelezen en van een aantal postings ook begrepen heb, krijgt men wel hun geld terug als ze terug geboekt zijn naar hun lagere klasse. Het levert alleen een heleboel irritatie ter plekke op en kan eigenlijk inderdaad niet. Aangezien veel mensen toch juist vanwege de extra bagage en beenruimte deze plekken boeken in de hogere klasse(of vanwege andere redenen de extra beenruimte nodig hebben). Je weet het niet een paar dagen van te voren, dus als je in economy zit heb je gewoon die 25 kilo bij je. Hoe het andersom zit weet ik niet, hier kan ik niet over oordelen, zat toen gewoon heen&terugreis in de comfort klasse.

Edit: De prijs van 35 euro was van economy naar comfort class. Upgrade naar premium kon het niet.

Teleton
22-01-12, 11:43
In tegenstelling tot TELETON want die heeft iets met Arke te maken.

Ook in de paar laatste berichtjes blijft hij zich verdedigen richting Arkefly.

Hij vindt het ook normaal dat Arkefly gewoon stoelen blijft verkopen die ze niet hebben !!

Weet je, ik begrijp best dat je moeite hebt om de algemene voorwaarden van Arke te lezen. Kleine lettertjes....Misschien wordt het tijd voor een bezoekje aan Hans Anders want je leest nu ook dingen op dit forum die er helemaal niet staan.

Als je dit topic goed leest, zie je zelfs dat ik eigenlijk helemaal niet begrijp dat iemand uberhaupt voor Arkefly kiest. Maar als je met hen in zee gaat, verklaar je je akkoord met hun voorwaarden. Niet zeuren dus, maar voortaan eerst kijken, dan denken en dan pas boeken.

De beweringen in je berichtjes worden trouwens toch een beetje genant voor jou, want je ziet ineens verbanden die er niet zijn. Mocht je binnenkort ook nog stemmen gaan horen, laat je dan eens helemaal goed nakijken....:-k.

Nog even, zo maar voor de aardigheid, de reclameboodschap die Nijmegen op 16 december op dit forum plaatste. Het kan verkeren......
wij gaan van 30 dec a.s t/m 7 januari , vliegen wel met Arke, hebben Premium comfortclass. Moet zeggen dat dit perfect is. Heb veel gevlogen ook met KLM (http://clk.tradedoubler.com/click?p=1284&a=1026813&epi=flforum-replace&g=116227644&url=http://ad.doubleclick.net/clk;208937943;29131073;k?http://www.klm.com/travel/nl_nl/apps/ebt/ebt_home_prefill.htm?fromOutside=true&POS=NL&noFrameSet=no&LANG=NL&origin=AMS&destination=MIA), Martinair etc. Moet zeggen dat prijs/kwaliteit in goede verhouding is bij Arke.

rolandino
22-01-12, 11:49
Die vergelijking gaat niet op. In de voorwaarden voor de autoverhuurders staat duidelijk aangegeven wat er gebeurt als de gehuurde categorie niet beschikbaar is. Dan krijg je een auto uit de naast hoger liggende categorie. Da's helder.

Als je de algemene voorwaarden van Arkefly belachelijk vindt, moet je niet met hen in zee gaan. Je kunt niet, wanneer men zich op die voorwaarden beroept, ineens om andere voorwaarden gaan vragen omdat je ze belachelijk vindt.
Ik heb niet geboekt en/of ooit gevlogen bij Arke. Het feit dat ze zulke zaken in de voorwaarden zetten (en dit ook mogen), is natuurlijk van de zotte. Uit nood, i.v.m. calamiteiten kan ik begrijpen, maar standaard? Nee, dan misbruiken ze hun eigen voorwaarden. Dit doen in principe alle maatschappijen, maar dat de consument dit maar moet pikken is natuurlijk raar, zeker met alle regels rondom vertragingen/annuleringen in de EU, zou je verwachten dat deze praktijken ook aan banden gelegd worden. Hierbij gaat het mij dus vooral om het principe van klantbescherming die vaak ver te zoeken is bij het vliegen. Dat dit een geaccepteerde praktijk is, kan dan wel kloppen, maar dat maakt het nog niet correct.

trails
22-01-12, 11:55
In tegenstelling tot TELETON want die heeft iets met Arke te maken.

Ik heb hier erg hartelijk om moeten lachen, waar háál je het vandaan en hoe kóm je d'r op?

knaapje
22-01-12, 11:57
.........Misschien wordt het tijd voor een bezoekje aan Hans Anders want je leest nu ook dingen op dit forum die er helemaal niet staan................

Pas maar op straks word je ook nog beticht van banden met een opticiensketen!!
;) ;)

Knaapje

pzomerdijk
22-01-12, 12:15
Soms begint dit forum op een betwetersconferentie te lijken.... Jammer.... Er blijven immers vele meningen en ervaringen. Het hele vlieggebeuren is ondoorzichtig. Bij wie je ook vliegt. Er zijn vele redenen om voor een maatschappij te kiezen. Arke als maatschappij, zeker als je via de 0900 boekt, is bagger. Wil je toch Arke, gewoon even naar een Arke reisburo gaan. Betaal je paar tientjes meer administratiekosten maar wordt je zeker goed geholpen. In dat call-center lullen ze maar wat en weten niets en geven voortdurende foute en geen informatie. Verkopen, verkopen, verkopen..... Verder afgelopen jaar geen slechte ervaring met Arke. als gezegd, Sanford prima, tussenstopje Miami levert weinig problemen op, service en eten aan boord matig, maar dat is bij meerdere maatschappijen. En dan.... die extra bijdrage voor een stoelreservering belachelijk. Bovendien kun je met de hoge korting van dit moment maar binnen een cyclus van 23 dagen reizen. Tenminste.... als je de korting wil hebben. Maar wil je 23 dagen of korter..... Wij hebben geboekt voor

3 personen
3x449
3x30 Comfort Class
1x15 Administratie
1x2,50 ticketsrisico

1445,50. Eventuele stoelreservering +66 voor 3 pers. retour.

Waar hebben we het over. Wij gaan voor 8e keer en heb nog nooit zo goedkoop gevlogen. Vliegen moet nou eenmaal, dan maar voor deze prijs..... En wil je gewoon tussen 800 of 1000 betalen p.p. en vele uren i.v.m. overstap heenreis verprutsen bij al die andere ,,uitstekende'' maatschappijen..... doen zou ik zeggen....

Teleton
22-01-12, 12:18
@ Knaapje: Hmmm...dat vind ik anders zelf ook een flutzaak! Maar als er ooit klachten worden geuit die afgedekt worden door hun Algemene Voorwaarden, zal ik daar toch op wijzen.

@ Rolandino: het punt is dat we hier te maken hebben met de algemene voorwaarden. Wat we er van vinden, (niet correct, klantonvriendelijk, oneerlijk) doet in deze discussie eigenlijk niet ter zake. Het gaat immers om gevallen waarbij men geboekt heeft. Zodra je met een bedrijf in zee gaat, zorgt men er voor dat je je accoord verklaart. Ben je van mening dat een bedrijf oneerlijke voorwaarden hanteert, dan staat het een ieder vrij deze aan te vechten:
Een klant kan de rechter inschakelen als hij vindt dat de algemene voorwaarden onredelijk zijn of dat de ondernemer niet aan de informatieplicht heeft voldaan. Als de rechter één of meer bepalingen in de voorwaarden onredelijk bezwarend vindt, dan kan hij de voorwaarden ongeldig verklaren. Dat sommige voorwaarden in de luchtvaartindustrie uit het oogpunt van de consument kritisch bekeken moeten worden, is een ander verhaal. Maar zelfs Europa en Consumentenorganisaties krijgen aanpassingen kennelijk niet voor elkaar. Tot die tijd leg ik me als eenvoudige toerist dus maar gewoon bij de Algemene Voorwaarden neer......

[verwijderd]
22-01-12, 13:10
Teleton, is je sollicitatie brief naar Arke al onderweg ? :D

corrus
22-01-12, 13:30
Teleton, is je sollicitatie brief naar Arke al onderweg ? :D
De baan van Purser lijkt me wel geschikt voor hem...
Heeft altijd een goede babbel... :lol:

b767-300er
22-01-12, 13:37
Even iets ophelderen alhier....

ArkeFly verkoopt GEEN stoelen die ze niet hebben.
Aan het begin van het seizoen wordt er een dienstregeling gemaakt.
Daarin wordt aangegeven welke vluchten er met welk type 767 worden gemaakt, en naar die indeling worden er ook stoelen verkocht. Dus als er 1 met 12 stoelen in de planning staat, worden er maar 12 stoelen verkocht. Zo ook met de 31 stoelen variant.
Soms blijven boekingen achter/lopen op voor en is het soms handig van toestel te wisselen. Dit wordt reeds een paar weken/maanden tevoor bepaald. Stel er staat een oude 767 in de dienstregeling maar structureel is de premium comfort volgeboekt. Dan kunnen ze overwegen een 767 in te zetten met 31 stoelen. Lijkt mij niet meer dan logisch. Die wijziging kan ook andersom gemaakt worden (als de boekingen achterblijven). In het laatste geval kan het zo zijn dat er mensen premium geboekt hebben in comfort terecht komen. Dit wordt in dit geval direct (uiterlijk 2 weken voor vertrek(=wettelijke termijn))aan hen kenbaar gemaakt en men heeft dan de vrijheid om kosteloos van de reis af te zien. Iets wat in de praktijk weinig zal gebeuren, daar mensen rekenen op hun vakantie en of vervoer en vaak ook al een hotel etc geboekt hebben en op zon termijn niet kunnen switchen.

Het vervelendste is een last-minute wijziging van het in te zetten toestel. Dan kan het gebeuren dat er een toestel van 12 premium stoelen wordt ingezet terwijl er al 31 verkocht zijn. Dit gebeurd bijvoorbeeld als er een toestel van 31 stoelen premium stuk gaat of vertraging oploopt in een voorgaande vlucht om diverse redenen. ArkeFly heeft dan de keuze om of te wachten tot het verlate toestel binnen is of te wachten tot een reparatie is uitgevoerd. Met als gevolg een vertraging. Of ze zetten een ander type 767 in dat op dat moment wel beschikbaar is op Asmterdam en de vlucht zonder vertraging kan uitvoeren. Vaak wordt dan het laatste gekozen, omdat vertraging over het algemeen nog vervelender wordt ervaren. Ik heb het niet over vertragingen van een uurtje, maar van meedere uren.

Nogmaals, ik werk niet bij ArkeFLy. Ik heb wel toezicht in hun boekingssyteem en er wordt echt onderscheid gemaakt tussen de verkkop van 12 beschikbare premium stoelen en 31 beschikbare premiumstoelen. Dit aan de hand van de dienstregeling.

(ik zeg nergens dat ik het er wel of niet mee eens ben dat men dit zo doet, ik leg alleen uit hoe de werkelijkheid in elkaar steekt. Het is dus ook niet de bedoeling om een discussie te krijgen hierover, ik zeg ook nergens wat goed of fout is, geef enkelt de feiten weer die voor mij controleerbaar zijn)
Als men nog vragen heeft dan hoor ik dit graag.

mattrob
22-01-12, 16:10
Wij hebben geboekt voor

3 personen
3x449
3x30 Comfort Class
1x15 Administratie
1x2,50 ticketsrisico

1445,50. Eventuele stoelreservering +66 voor 3 pers. retour.

Waar hebben we het over. Wij gaan voor 8e keer en heb nog nooit zo goedkoop gevlogen. Vliegen moet nou eenmaal, dan maar voor deze prijs..... En wil je gewoon tussen 800 of 1000 betalen p.p. en vele uren i.v.m. overstap heenreis verprutsen bij al die andere ,,uitstekende'' maatschappijen..... doen zou ik zeggen....

Als dit voor de zomervakantie is (omdat je vergelijkt met prijzen van 800 - 1.000 die je alleen in de zomervakantie voor deze route kwijt bent), dan heb je een hele mooie deal ;) ! Voor andere periodes is de prijs niet heel bijzonder. De komende maanden kan je met Air Canada voor 400€ boeken (met dank aan Teleton) en met KLM/Delta voor rond de €500. Niet rechtstreeks inderdaad, maar wel mooie vliegtijden en veel mogelijkheden met Delta/KLM (qua vluchttijden). Dus de prijs van Arke is ook niet per definitie zo laag ten opzichte van anderen.

pzomerdijk
23-01-12, 11:10
Als dit voor de zomervakantie is (omdat je vergelijkt met prijzen van 800 - 1.000 die je alleen in de zomervakantie voor deze route kwijt bent), dan heb je een hele mooie deal ;) ! Voor andere periodes is de prijs niet heel bijzonder. De komende maanden kan je met Air Canada voor 400€ boeken (met dank aan Teleton) en met KLM/Delta voor rond de €500. Niet rechtstreeks inderdaad, maar wel mooie vliegtijden en veel mogelijkheden met Delta/KLM (qua vluchttijden). Dus de prijs van Arke is ook niet per definitie zo laag ten opzichte van anderen.

Hoezo niet bijzonder.... Kijk maar eens goed welke data je kunt reizen voor die tarieven! Ons tijdstip: 22-6 - 13-7. Ik zie geen goedkopere alternatieven voor deze data bij de bovenstaand genoemde maatschappijen. Kijk misschien niet goed... maar zie wel vaker tarieven voorbij komen die ik nooit kan vinden. Maar goed.... het is ieders eigen portemonnee..... Zoek maar eens ff op deze data op de reguliere ticketsites..... 800 euro met lange reistijden is de goedkoopste die ik kan vinden af Amsterdam.... En die KLM/Delta deals gelden zeker niet voor deze periode.... En die prachtige Air Canada Deals... bij mij staat 1127 op het scherm..... Dus vandaar de range tot 1000 euro.

elstars
23-01-12, 14:30
Het is toch ook een hele mooie deal voor die periode, dat bedoelt Matt toch ook te zeggen.

Alleen buiten de zomermaanden is het niet zo heel bijzonder. ER zijn momenteel wel meer tickets zo tussen de 475-500 euro Dat was de strekking.
Wij gaan 28-4 tot 13-5 voor 993 met z'n 2-en (BA)

mattrob
23-01-12, 15:31
Daarom vroeg ik ook naar de periode ;) ! De Air Canada deals zijn vanaf Brussel; ik zag recent iemand voor iets boven de 500euro voor (ongeveer) die datum met Virgin van Brussel naar Miami vliegen.

Heel mooi dat jij heel blij bent, en het is zeker een mooie prijs (wij vliegen 2,5 week later met Aer Lingus voor € 700 bv); wil alleen maar aangeven dat je best opties hebt (afhankelijk van de flexibiliteit die je hebt natuurlijk) en dat ze niet per defenitie de goedkoopste zijn. Misschien zijn er mensen die liever Virgin vliegen (staan altijd erg hoog op 'beoordelingssites') en daar dan best vanaf Brussel mee naar Miami willen vliegen. Maar ja, als je per se vanaf Amsterdam wilt vliegen (omdat je dicht in de buurt woont, of Brussel wel erg ver weg is), of per se naar Orlando, of per se rechtstreeks, dan moet je de afweging maken.

Wil mensen puur wijzen op het feit dat er meer is dan goedkope ArkeFly :razz:. En persoonlijk zou ik daar niet zo snel voor kiezen. Maar dat wil niet zeggen dat ik de afweging van sommige mensen niet snap. Alhoewel, soms ... 8-[ ... :mrgreen:

pzomerdijk
23-01-12, 16:24
@Mattrob:
Maar Mattrob, waarom zou je daar dan niet voor kiezen. Geef dan eens een reden, daar hebben forumers wat aan. Helaas lees ik die te weinig. Zijn volgens mij vaak buikgevoelens van vooral ,,veel-Florida-gangers''. En 700 euro Air Lingus is volgens mij 2100 euro tegen 1500 euro voor 3 personen. En wat krijg je dan voor die 600 euro meer of beter..... die overstap in Dublin.... Ben wel benieuwd naar je redenen! En ... als je nu nog moest boeken voor de huidige 467 euro pp bij ArkeFly dan kies je toch voor een andere maatschappij???? Ik zie dat echt niet zo, maar goed, ieder zijn insteek.... Die verschillen zijn per maatschappij echt niet zo groot hoor. En over Virgin, idd, die zijn prima v.w.b. service. Hebben we zelf ervaren... Maar toen ik zo'n 5 jaar geleden hier een melding ging maken over Virgin hadden ook veel mensen daar kritiek op. Dus, ik wil maar zeggen....

Zelos
23-01-12, 16:39
Ik kom net van de telefoon af met Arkefly. Ik wilde graag gebruik maken van hun huidige aanbieding: boeken voor 2 februari en je bespaart flink wat wanneer je vliegt voor 29 juni.

Ik wilde 25 juni heen vliegen en 3 augustus terug. Helaas is de Arkefly-website nog steeds enorm beperkt en kun je er maar maximaal drie weken vooruit boeken. Echt belachelijk; dit was vorig jaar ook al een probleem. Vandaar dat ik dus naar de telefoon greep en gedwongen €0,15 per minuut moest betalen.

Vervolgens werd ik erop gewezen dat de aanbieding niet geldt wanneer je langer dan drie weken wil blijven. Dit staat nergens op de website aangegeven en ook de dame aan de telefoon wist niet waarom dit het geval is. "Ja, wanneer je soms een week later terugvliegt, dan is het opeens 200 euro duurder, haha! Ik weet ook niet waarom."

Dus als ik op 16 juli terug zou vliegen zou het €450 zijn, maar 2,5 week later moet dit opeens €800 zijn, terwijl beide data 'hoogseizoen' zijn en volgens de website binnen de aanbieding vallen.

Mij ontgaat de logica compleet.

mattrob
23-01-12, 17:02
Ik heb het blijkbaar niet duidelijk gemaakt. Als ik kon kiezen tussen 450euro ArkeFly en 700euro Aer Lingus, dan zou ik wsl niet lang twijfelen. Maar ik kon niet eerder dan 7 juli weg, dus als ik moet kiezen tussen 700euro ArkeFly (of ik weet niet wat die kosten zijn, misschien wel hoger) of Aer Lingus, dan kies ik persoonlijk voor Aer Lingus.

De reden om niet ArkeFly te kiezen; volgens mij blijken die wel uit deze hele discussie hierboven, om dat nou buikgevoelens te noemen ? Ik kies voor tijden, vliegtuig en ervaringen. Aer Lingus vliegt met hele mooie nieuwe vliegtuigen, en lees zelf veel goede reviews. Deze discussies waren er ook altijd over Martinair; rechtstreeks vinden veel mensen blijkbaar heel belangrijk en nemen rest op de koop toe. Ik vind dat wat minder belangrijk. Maar ieder mag daar zijn keuze in maken.

Overigens was het enige punt dat ik wilde maken, dat je vaak ook andere opties hebt voor vergelijkbare prijzen. Niet altijd natuurlijk, en dan neem je op basis van de voor jou belangrijke afwegingen een beslissing. Best kans dat ik voor een verschil van 450euro tegen 700euro voor ArkeFly zou gaan. Alleen (weer dat ene punt dat ik wil maken) is er vaak voor vergelijkbare prijs ook een alternatief. ArkeFly zou niet slim zijn als ze 250euro onder concurrenten gaan zitten. Dan zou ik als ik hen was de prijs wat verhogen :mrgreen:

p.s. ik vlieg zelf de zomer met KLM met mijn zonen; vrouw vliegt met dochter en aanhang Aer Lingus (weer keuzes)

[verwijderd]
23-01-12, 17:27
@Zelos, al geprobeerd om via een email met de klantenservice in contact te komen om dit voor te leggen?

Al kan het zijn dat je dan net zoals in het verleden met Martinair ook niet verder komt maar niet geschoten is altijd mis.

Zelos
23-01-12, 18:03
@Zelos, al geprobeerd om via een email met de klantenservice in contact te komen om dit voor te leggen?

Al kan het zijn dat je dan net zoals in het verleden met Martinair ook niet verder komt maar niet geschoten is altijd mis.

Ik heb ze een mailtje gestuurd, maar ik heb zeer slechte ervaring met de klantenservice van Arkefly. Ik zie het dus niet bepaald positief in.

knaapje
23-01-12, 18:46
@Zelos
.........Mij ontgaat de logica compleet...............

Waarom zou er logica in de aanbiedingen moeten zitten?
Ze doen een bepaalde aanbieding, die hun schikt of die ze "prikken"

AH biedt toch ook 2 voor de prijs van 1, waarom niet 1 voor de halve prijs, kan de alleenstaande of klein gezin er ook van profiteren ???

Knaapje

Teleton
23-01-12, 19:27
Mij ontgaat de zin van deze discussie over de ticketprijs eigenlijk compleet. Of ik nu met United, de KLM, Delta of Virgin vlieg, de ticketprijzen verschillen per vertrekdag, per vertrek- of aankomsttijd en lay-over, per route en per periode en dat zelfde geldt ook nog eens voor de terugreis. Dat is al jaren zo, nog nooit iets over gehoord. Waarom zou dat dan bij Arke ineens vreemd zijn?

De ticketprijs is een gegeven. Ik vraag me helemaal niet af wat de logica achter een bepaalde prijsstelling is, al heb ik wel een idee. Het is al vaker gezegd, de prijs van een ticket wordt door veel factoren bepaald en het is uiteindelijk de aanbieder die de prijs van een ticket bepaalt. Logisch dat die probeert er zo voordelig mogelijk uit te springen. Dat proberen wij als consument toch ook?

Je kunt mailen, bellen en zanikken tot je een ons weegt, op de prijs van een ticket heb je als individu geen invloed. Ook niet op de periode waarvoor een aanbieding geldig is. Mopperen dat 'het' niet op de site staat, slaat eigenlijk nergens op. Via de site kan je immers slechts voor een bepaalde periode boeken. En voor die periode is de aanbieding wel geldig, niks op aan te merken dus. En dat je bij Arke niet langer dan drie aaneengesloten weken kunt boeken, is niets nieuws.

Ook de denigrerende opmerking over de kwaliteit van een callcentermedewerker die de prijsverschillen niet kan verklaren vind ik een beetje sneu Het is niet de taak van een callcentermedewerker om de prijselasticiteit van een vliegticket van een bepaalde maatschappij uit te kunnen leggen aan een klant.

Dus waar gaat het over? Sommige klanten vinden een contact met de klantenservice waarin ze niet te horen krijgen wat ze graag willen horen, per definitie een nare ervaring. En dan gaan ze maar een beetje mopperen op een forum. En dan moet de hele Raad van Bestuur met alle aandeelhouders van Arkefly er weer aan te pas komen.......\\:D/.

Cara
23-01-12, 19:34
En zo is het Ton.Ik snapte de consternatie ook niet helemaal.:smile:

knaapje
23-01-12, 19:48
@Zelos
.........Mij ontgaat de logica compleet...............

Wat terzijde, maar over logica en aanbiedingen gesproken.
Kreeg van Aer Lingus een aanbieding om voor EUR 249 naar de USA te vliegen.
Bleek om een enkele reis NAAR de USA/Orlando te gaan.
Wat de terugreis kost wordt over gezwegen, en al eens geprobeerd als toerist met een enkeltje op zak de VS binnen te komen ?
Maar je kijkt toch even op hun site....... MARKETING, meneer!!!
Knaapje

[verwijderd]
23-01-12, 19:57
Nee nu gaat het nog ergens over in dit topic. #-o

pzomerdijk
23-01-12, 20:22
Men geeft aan dat 3-weekse cyclus te maken heeft met optimaal bezetting vliegtuigen. Mij ontgaat dat volledig. Vorig jaar zijn wij 4 weken geweest en gevlogen met ArkeFly. Was toen geen probleem.... Medewerkers van Arke Reisburo's ergeren zich ook groen en geel aan hun callcenter-collegae Weten helemaal niets. Ga even bij een reisburo langs, krijg je goede informatie en hebben er alles aan gedaan om die max. 23 dagen te doorbreken. Helaas zonder resultaat. Weer een ander geeft aan dat het te maken heeft als tegenhanger van de KLM Werelddeals maar marketingtechnisch kan ik daar ook geen enkele verklaring voor vinden. Blijft een beetje maf!

Moderator Michael: Commentaar op ander forumlid verwijderd. Onderling commentaar graag onderling per PB geven. Dit voegt namelijk niets toe aan het onderwerp.
Dit geldt voor alle forumleden, jong en oud, Floridafanaat of newbie.
Vragen hierover kun je via een privébericht (PB) aan een moderator stellen.

b767-300er
23-01-12, 20:51
Het heeft idd te maken met de 21 dagen cyclus.
Dat is een marketing instrument wat ArkeFly gebruikt om haar vliegtuigen zo vol als mogelijk te krijgen voor alle beschikbare data. Dit omdat ArkeFly primair een vakantievlieger is (Daarmee bedoel ik vlucht+transfer+hotel+transfer+vlucht)en pas secundair de losse ticketverkoop. Let op dit verschilt per route. Het is geen geheim dat naar Orlando en Florida het gedeelte van de passagiers aan boord wat alleen een vlucht boekt (dus geen pakketreis) hoger is.
Vraag me niet hoe het precies werkt met die cyclus, ik kan je dat ook niet helder uitleggen. Er is in ieder geval over nagedacht en idd zoals hierboven gesteld een vorm van marketing.Naar wat ik begrepen heb door de reisduur te maximeren de hoeveelheid passagiers het beste verdeeld. Zo voorkom je bv dat de kist aan het begin van een vakantie overvol is op de heenreis en op het eind van de vakantie overvol voor de terugreis. En de gemiddlde pakketreisganger gaat echt niet langer dan 3 weken naar een gemiddelde ArkeFly bestemming.
Maar zoals gezegd, het fijne weet ik er niet van (en wil ik ook niet weten) Don''t shoot the messenger ;)
Overigens verbaasd het me dat een reisburo je niet verder kan helpen. Ik heb altijd begrepen dat een Arke Reisburo dit wel kan regelen. Maar ik kan het mis hebben.

pzomerdijk
23-01-12, 20:52
Moderator Michael: Commentaar op ander forumlid verwijderd. Onderling commentaar graag onderling per PB geven. Dit voegt namelijk niets toe aan het onderwerp.
Dit geldt voor alle forumleden, jong en oud, Floridafanaat of newbie.
Vragen hierover kun je via een privébericht (PB) aan een moderator stellen.

Begrijp ik het goed dat we bepaalde forumers de vrije hand geven om alles te roepen over andere forumleden en als je een keer wat terugschrijft je bericht wordt weggehaald? Het bepalen of een discussie wel of niet relevant is voegt namelijk niets toe. Maar goed.... wel vaker gemerkt op dit forum. Zal wel weer een zedepreek via pb krijgen....

pzomerdijk
23-01-12, 20:55
Overigens verbaasd het me dat een reisburo je niet verder kan helpen. Ik heb altijd begrepen dat een Arke Reisburo dit wel kan regelen. Maar ik kan het mis hebben.

Die kunnen je ook wel helpen en langer boeken, maar dan zonder de korting! Voor een paar dagen langer dan 23 dagen betaal je dan gewoon voor 3 pesonen zo'n 800 euro meer...

Njit
23-01-12, 20:59
Gewoon niet langer gaan dan 23 dagen dus. Of een andere maatschappij uitzoeken die hier niet moeilijk over doet. Ik ga bij de bakker ook niet zeuren dat ik liever wat meer krenten in de krentenbollen wil. Hij bied die aan en ik mag ze kopen. En wil ik wat anders dan ga ik wel bij de buurman winkelen. Het leven is soms zo makkelijk..

En nee, ik heb geen aandelen ArkeFly. Maar je krijgt waar je voor betaald, tegen de voorwaarden van de aanbieder.

Michael66
23-01-12, 21:01
Nee, geen zedepreek per PB.

Soms laten we (de moderators) iets een tijdje lopen. Kijken we even aan hoe e.e.a. zich ontwikkelt. En als op een gegeven moment in onze ogen het onderwerp ondergeschikt wordt aan de nevendiscussie (of: het gekibbel), of anderszins off-topic, dan maken we er een einde aan. Onafhankelijk van wie er op dat moment als laatste gereageerd heeft. Of dat nu een Florida-fanaat is of een newbie.

En nu was dat moment aangebroken. toevallig net nu jij een reactie plaatste. Kwestie van pech gehad.

Verdere reacties op de moderatie of andere forumleden kun je - zoals eerder gezegd - per privebericht doen. Zedenpreken mogen ook per PB.

Zelos
24-01-12, 03:54
Vriendelijk dank voor de uitleg pzomerdijk & b767-300er. Het maakt de keuze voor 23 dagen marketing-technisch gezien logisch, maar daarmee ook absoluut minder fraai voor ons, de consumenten.

Ik weet overigens dat één van de hoofdfactoren van de prijsbepaling het aantal hits is op bepaalde data. Hoe meer men zoekt op bepaalde data voor een bepaalde bestemming, hoe duurder die bestemming zal worden de keren dat je daarna kijkt. De beste dag om te boeken is daarom dinsdag, omdat men op maandag bijna niet zoekt naar vliegtickets volgens algemene statistieken.

Het is jammer dat een aantal members hier de kwestie probeert af te doen als een simpel iets en dan met Jip en Janneke-taal een punt probeert te maken. Het gaat om het principe dat bij Arkefly zeer vreemd is:

-Ze bieden een aanbieding aan die geldt wanneer je boekt voor 2 februari voor een vertrek voor 28 juni
-De website staat enkel boekingen van 23 dagen toe, terwijl alle reisbureaus en de telefonische klantenservice van Arkefly langere boekingen toestaan. Het is dus geen excuus dat het dan logisch zou zijn dat de aanbieding enkel voor 23 dagen zou gelden, want Arkefly = Arkefly, of het nu online, in het reisbureau of via de telefoon is. Het is allemaal de directe partij Arkefly en geen tussenpartij. Daarom ga ik er dan vanuit dat de voorwaarden voor een aanbieding volledig zijn en dus verbaas ik mij wanneer dit niet het geval is. Zoals nu.

Het geeft voor mij enkel aan dat Arkefly vrij amateuristisch in elkaar zit. Ik verwacht bijvoorbeeld ook van een telefonische klantenservice-medewerker dat diegene meer qua antwoord kan bieden dan enkel 'geen idee'. Al had ik in mijn geval wellicht een extreem voorbeeld: ze wist ook niet van het 23-dagen maximum af op de website. Ze vroeg aan haar manager of dit wel klopte. Of ze kunnen heel goed doen alsof hun neus bloedt bij Arkefly of ze weten gewoon echt weinig.

Laten we in ieder geval hopen dat het via e-mail iets uitgebreider is.

Njit
24-01-12, 07:53
-Ze bieden een aanbieding aan die geldt wanneer je boekt voor 2 februari voor een vertrek voor 28 juni
-De website staat enkel boekingen van 23 dagen toe, terwijl alle reisbureaus en de telefonische klantenservice van Arkefly langere boekingen toestaan. Het is dus geen excuus dat het dan logisch zou zijn dat de aanbieding enkel voor 23 dagen zou gelden, want Arkefly = Arkefly, of het nu online, in het reisbureau of via de telefoon is.

Dit zie je bij wel meer bedrijven. Vodafone heeft aanbiedingen die ze via diverse bladen verspreiden (Kampioen, Veronicagids). Deze aanbiedingen kun je enkel en alleen online of via het speciale telefoonnummer bestellen. De hele afhandeling staat los van de normale Vodafone sales. In de winkel kunnen ze deze ook niet voor je bestellen en de normale Vodafone klantenservice kan de orders ook niet inzien. Maar uiteindelijk krijg je wel gewoon een Vodafone SIM kaart en een telefoon met Vodafone branding.

Het kan dus best zijn dat Arkefly voor verschillende verkoopkanalen verschillende systemen heeft. En daarmee ook verschillende regels.
Jammer voor ons als klant maar Arkefly wil hier blijkbaar onderscheid in maken.

Teleton
24-01-12, 09:14
Het geeft voor mij enkel aan dat Arkefly vrij amateuristisch in elkaar zit.Of ze kunnen heel goed doen alsof hun neus bloedt of ze weten gewoon echt weinig. Laten we in ieder geval hopen dat het via e-mail iets uitgebreider is.......'k heb net zo'n idee dat het ook wel weer simpele Jip- en Janneke taal zal zijn......#-oHet ligt immers niet voor de hand dat ze hun bedrijfseconomische plannen en de bijbehorende marketingstrategie met je delen, toch?


De beste dag om te boeken is daarom dinsdag, omdat men op maandag bijna niet zoekt naar vliegtickets volgens algemene statistieken.
De laagste ticketprijs vind je bij mijn weten om drie uur in de nacht voor de kersenboom bloeit, bij volle maan en wolkenloze hemel terwijl je oma de horlepiep danst omdat ze haar allerlaatste periode heeft. Personen die tijdens het boeken luidkeels grommen, stampvoeten en met hun ogen rollen, maken kans op extra korting maar resultaten uit het verleden.... etc. etc.

A.Hofman
24-01-12, 09:45
Ik weet overigens dat één van de hoofdfactoren van de prijsbepaling het aantal hits is op bepaalde data. Hoe meer men zoekt op bepaalde data voor een bepaalde bestemming, hoe duurder die bestemming zal worden de keren dat je daarna kijkt.

Deze mythe is al 'busted' door TROS Radar vorig jaar.

http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1752/vliegtickets/

rolandino
24-01-12, 09:48
De statistiek van de consumentenbond is het ook niet eens met dinsdag: http://www.consumentenbond.nl/morello-bestanden/716993/201106p12_Prijzen_van_vliegtickets.pdf

Njit
24-01-12, 09:53
Leuk artikel. Bedankt voor het delen!

b767-300er
24-01-12, 10:26
Het geeft voor mij enkel aan dat Arkefly vrij amateuristisch in elkaar zit.

En hierin kunnen wij ons allemaal wel eens vreselijk vergissen.

Ze hebben voor hunzelf een zeer duidelijke strategie (yield management)welke ervoor zorgt dat de vliegtuigen maximaal gevuld zitten (de 3 weken methode). Dit omdat ArkeFly primair een vakantie/pakketreizenvlieger is. (naar Middellandse zee en de Caribs/Antillen) en secundair voor de losse stoelen (VS, Antillen) en pakketreizen in de regel nooit echt langer zijn dan 3 weken.

Even de advocaat van de duivel spelen: Over de prijzen. Die genoemde prijzen worden ook zeker aangeboden op de website. Maar er staat nergens dat de genoemde prijzen gelden voor alle reisduren en op alle reisdata. Maar de beloofde prijs staat wel deglijk op de website. Maar omdat de vertrekdata ons niet uitkomen, de reisduur niet overeenkomt met wat wij willen en op onze data dat wij willen reizen duurdere prijzen worden gehanteerd, is het opeens oneerlijk?
Volgens mij werkt het bij andere maatschappijen precies hetzelfde. KLM werkt met de voordeelweken, maar de genoemde vanafprijs geldt niet voor alle datums en alle reisduren. Zo wou ik naar Barcelona en de laatste dag met de avondvlucht mee terug. Dat kon niet voor die prijs, dat kon alleen met de allervroegtse ochtendvlucht. Met een stedentrip van 3 dagen wil ik dat dus niet. Dus betaal je meer. Oneerlijk? Ik weet het niet. Waarschijnlijk zit het avond vliegtuig al bijna vol en het ochtendvliegtuig nog niet, dus proberen ze met de prijs mensen naar de minder volle vluchten te dirigeren. Inderdaad, zoals overal gesteld, kwestie van vraag en aanbod. Zo ook bij ArkeFly. Ze gaan geen stoelen verkopen voor weggeefprijzen die ze met "normale" prijzen ook wel vol krijgen.

Samengevat: ben je flexibel in reisdata en reisduur, dan kan je een leuke deal slaan bij alle maatschappijen. Zit je vast aan bepaalde reisdata en een vaste reisduur, dan is de kans vele malen kleiner dat je zo'n leuke deal vindt.
[advocaat van de duivel-modus off]

VWB het call center van ArkeFly, daar zitten allemaal mensen die niet in dienst zijn van ArkeFly, maar gewoon een dag/avondbaantje hebben in een telefooncentrale en de ene dag voor ArkeFly werken, de dag erna voor Ziggo, de dag daarna voor Telfort etc etc etc. Deze mensen zijn in loondienst van een callcenter, wat weer ingehuurd wordt door ArkeFly. Wil je echt goede informatie, loop dan echt een Arke Reisburo binnen. Deze mensen staan er het dichtste bij en kunnen het meeste voor je betekenen. Alleen de prijzen, daar kunnen ze ook op het reisburo niets aan doen.......

Groeten Niels
Kijk voor vluchtschemas van ArkeFly op www.vliegschemas.nl/arkefly.htm (http://www.vliegschemas.nl/arkefly.htm)

Teleton
24-01-12, 11:42
En hierin kunnen wij ons allemaal wel eens vreselijk vergissen.....nou allemaal....Het is Zelos die vindt dat Arke vrij amateuristisch in elkaar zit, toch?.

Hoe de andere forumleden hier over denken, weet ik natuurlijk niet maar een ding is zeker: ik wil graag even aantekenen dat Zelos dit niet namens mij zegt. Van allemaal is dan al geen sprake meer, lijkt mij zo.

Verder dank voor de waardevolle en leerzame bijdrage aan deze moeizame discussie waarin de valse argumenten en het persoonlijk belang van sommigen het beeld van Arkefly wat vertroebelen en de emoties hoog oplopen als de zaak eens vanuit een ander perspectief wordt bekeken.

Knappe marketingjongens en meisjes hebben ze bij Arkefly wel, vind ik. Jammer dat ze die zenuwencursor nog niet uit hun advertentie op dit doorgaans zo vrolijke vakantieforum hebben verwijderd.......:-&

Njit
24-01-12, 11:50
Knappe marketingjongens en meisjes hebben ze bij Arkefly wel, vind ik. Jammer dat ze die zenuwencursor nog niet uit hun advertentie op dit doorgaans zo vrolijke vakantieforum hebben verwijderd.......:-&

irriteren is opvallen. En gezien het grote aantal FLorumleden die met ArkeFly vliegen werkt het..

Teleton
24-01-12, 11:54
En gezien het grote aantal FLorumleden die met ArkeFly vliegen werkt het....dat zeg ik; knappe marketingjongens en -meisjes.....;).

b767-300er
24-01-12, 14:09
..nou allemaal....Het is Zelos die vindt dat Arke vrij amateuristisch in elkaar zit, toch?.

Hoe de andere forumleden hier over denken, weet ik natuurlijk niet maar een ding is zeker: ik wil graag even aantekenen dat Zelos dit niet namens mij zegt. Van allemaal is dan al geen sprake meer, lijkt mij zo.

Ken je die van het slak en de zout? :?
Ik denk dat de strekking van mijn verhaal duidelijk moge zijn, ondanks de misschien wat ongelukkige woordkeuze van "Allemaal". Wellicht had "een hoop mensen" een betere keuze geweest.;)

Zelos
24-01-12, 15:03
Wow, wat een censuur hier op het forum. Njit past doodleuk mijn post aan met de reden "aanzetten tot illegale handelingen is niet gewenst", waardoor alles uit de context valt, maar reageert er vervolgens wel op en valt mijn post dan aan terwijl het cruciale punt mist. Het cruciale punt was hetgeen waar ik "Daarom vind ik Arkefly maar amateuristisch in elkaar zitten." op baseerde.

Moderator Njit: bericht wederom aangepast. Zie ook de huisregels. Verder commentaar per PB.

Overigens zojuist antwoord gekregen via e-mail. Precies wat ik al dacht:

"Het is zo dat u ervoor kiest om een alternatieve reis te boeken, met een alternatieve reisduur. U kunt dan ook niet van de prijs uitgaan die u op de website hebt gezien. "

Hoe moeilijk is het om het zinnetje "deze aanbieding geldt alleen online!" toe te voegen aan de voorwaardes? Wat een bedrijf zeg...hier boek ik dus nooit meer. Omdat ze dan zo'n goede marketing hebben.

EDIT: En Njit heeft het weer aangepast. Ik heb hiermee genoeg bewijs dat Njit serieus belang heeft bij Arkefly, want ik noemde enkel een enorm groot gat in de Arkefly-website. Dit is de perfecte plek om zoiets te bespreken, maar kennelijk wordt dit tegengehouden om imago-schade voor Arkefly te voorkomen.

Mij zul je niet meer in dit topic zien. Succes ermee mensen; blijf vooral boeken bij Arkefly en het voor dat bedrijf opnemen. Ik weet wel beter.

b767-300er
24-01-12, 16:03
Zelos

Laat ik voorop stellen dat ik het nergens voor ArkeFly opneem. Integendeel zelfs.
Maar je vertelt wel iets wat onjuist is/niet helemaal juist is.



Hoe moeilijk is het om het zinnetje "deze aanbieding geldt alleen online!" toe te voegen aan de voorwaardes?

Om de doodsimpele reden dat deze aanbieding ook geldt als je telefonisch reserveert, of online, of op het Arke Reisburo. Het is namelijk GEEN online aanbieding. Op het reisburo en telefonisch worden voor dezelfde reis op dezelfde datum en dezelfde reisduur dezelfde prijzen gehanteerd. Daar zit geen prijsverschil tussen. (Nou ja, een kleine dan wellicht omdat reserveren (reserveringskosten) in het reisburo 27 euro kost en online 15 euro)

Het feit dat er een prijsverschil zit in de door specifiek door jouw gewenste reis komt dus niet omdat je telefonisch boekt. Integendeel zelfs. Dit komt omdat bijvoorbeeld op de datum waarop jij wilt reizen deze aanbieding niet (meer) geldt, of omdat jij een langere reisduur hebt/wenst

Op de pagina met de betreffende aktie:
http://www.arkefly.nl/arkeflydeals.aspx
staat ook duidelijk aangegeven dat de prijs een zogenoemde "vanaf-prijs" is. Met andere woorden, de reizen zijn verkrijgbaar vanaf zoveel euro, maar kunnen ook duurder zijn. (bijvoorbeeld bij een andere vertrekdatum of een andere reisduur)

Zelfde geldt voor de KLM. De Werelddealweken. Barcelona al vanaf 99 euro. Klopt helemaal. Als ik vrijdagavond heen ga en maandagochtend terug betaal ik idd 99 euro. Echter ik wil pas maandagavond terug. Dan betaal ik 139 euro.
Zelfde principe.
Zie hier: http://www.klm.com/travel/nl_nl/plan_and_book/special_offers/act/index.htm?dest=BCN

En ook daar staat, net als bij ArkeFly, netjes bij"vanaf" 99 euro. Oftewel, die vluchten voor 99 euro zijn er wel, maar op de door jouw sepcifieke datum en jouw sepcifieke reisduur kan de prijs wel eens hoger zijn.

Het is dus niet alleen ArkeFly dat zo werkt, ALLE maatschappijen werken zo. De enige beperking die ArkeFly heeft is dat de maximale reisduur gemaximeerd is online. Dat hebben andere maatschappijen inderdaad niet.
Nogmaals: Ik neem het nergens op voor Arkefly, maar alle maatschappijen hebben verkapte aanbiedingen en vaak zo dat net jouw specifieke reis duurder is als de vanaf prijs. De reden dat de vanaf prijs geldt op vluchten die jou slecht uitkomen is wellicht omdat het andere mensen ook slecht uitkomt en dat specifieke toestel erg leg is en mensen door middel van lagere prijzen voor die dag overgehaald worden om op die dag te vliegen in plaats van op een dag dat de kist al bijna vol is. (Dat heet yieldmanagment)

Uiteraard staat het iedereen vrij om elders een reis te boeken, je hoeft niet met ArkeFly. Maar als je een beetje flexibel bent in je reisdata en reisduur kan je vaak wel goede dealtjes slaan. (zo gaat mijn mams aankomende februari 2 weken naar SFB met ArkeFly voor 399 pp. (gebeokt in het reisburo, maar die prijzen staan gewoon online ook)

Hans van Demen
24-01-12, 16:52
EDIT: En Njit heeft het weer aangepast. Ik heb hiermee genoeg bewijs dat Njit serieus belang heeft bij Arkefly, want ik noemde enkel een enorm groot gat in de Arkefly-website. Dit is de perfecte plek om zoiets te bespreken, maar kennelijk wordt dit tegengehouden om imago-schade voor Arkefly te voorkomen.

Mij zul je niet meer in dit topic zien. Succes ermee mensen; blijf vooral boeken bij Arkefly en het voor dat bedrijf opnemen. Ik weet wel beter.

Zelos, ben het helemaal met je eens !

Dacht enkelen maanden geleden, zo wat een leuk forum..
Maar in veel berichten en zeker in die van Arke wordt alles door o.a. Teleton en de moderators in de positieve kant van Arke geduwd.
Moderator geeft zelf af op zijn forumlezers ! Dit kun je niet maken als je een openbaarforum op internet zet.

Deel volledig je mening, mij zul je niet meer in dit topic vinden, en ook niet meer op dit forum, er zijn nog zoveel andere. Deze zijn wel eerlijk en oprecht, en passen geen sensuur toe.

Teleton
24-01-12, 17:28
Maar in veel berichten en zeker in die van Arke wordt alles door o.a. Teleton en de moderators in de positieve kant van Arke geduwd.


Uit het bericht van Nijmegen uit december 2011 (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=160012&postcount=197):


, wij gaan van 30 dec a.s t/m 7 januari , vliegen wel met Arke, hebben Premium comfortclass. Moet zeggen dat dit perfect is. Heb veel gevlogen ook met KLM (http://clk.tradedoubler.com/click?p=1284&a=1026813&epi=flforum-replace&g=116227644&url=http://ad.doubleclick.net/clk;208937943;29131073;k?http://www.klm.com/travel/nl_nl/apps/ebt/ebt_home_prefill.htm?fromOutside=true&POS=NL&noFrameSet=no&LANG=NL&origin=AMS&destination=MIA), Martinair etc. Moet zeggen dat prijs/kwaliteit in goede verhouding is bij Arke.


De vlag ging uit voor Arke in huize Nijmegen, tot ze een keer hun zin niet kregen. En toen ze op dit forum niet de massale support kregen die ze verwacht hadden, beschuldigden ze hier andere forumleden en moderatoren van van alles en nog wat; eerst infiltratie namens Arke en nu weer sensuur.....

Censuur op dit forum?

trails
24-01-12, 17:35
Jemig de pemig. Ik word hier wel errug moe van.

Ik zal NOOIT met Arke Fly vliegen en wel om de eenvoudige reden dat ze niet vanaf Nantes of Parijs vliegen en daardoor geen optie voor ons zijn.
Er zijn bedrijven die op dit forum worden aangeprezen waar ik NOOIT zal boeken vanwege een slechte ervaring, maar dat wil niet zeggen dat ik door blijf gaan over "hoe amateuristisch of onlogisch" een bedrijf is (in mijn ogen). Voor Arke Fly geldt dat er genoeg Florummers tevreden zijn geweest en vaak is de prijs de doorslaggevende reden om er te boeken.

Ik denk dat hier deels ook opgaat "als het té mooi is om waar te zijn"..... dan zitten er vaak beperkingen aan. Ja, zo is het nou eenmaal. Zo werkt het in deze wereld. Een bedrijf bepaalt bovendien nog altijd zelf zijn werkwijze. Ben je het daar niet mee eens ga dan naar een ander. Als je die aanbieding onlogisch of flauwekul vindt, boek dan bij een andere maatschappij en hou er over op.
Ook wij hebben een bedrijfje en hebben helaas wel eens klanten die ons willen zeggen hoe we ons bedrijf moeten runnen.......dacht het toch niet hoor.

Nogmaals, ik heb hélemaal niks met Arke Fly te maken, maar word hier alleen erg moe van.

b767-300er
24-01-12, 17:44
+1 !!
Ik sluit me daarbij aan.

johan&wilma
24-01-12, 21:42
Ik sluit mij voorledig aan
Van deze discussie wordt ik ook moe

Nog 9 dagen en dan op vakantie voor 3 week.
En ja hoor met Arke Fly

trails
24-01-12, 22:10
Johan en Wilma, hele fijne vakantie gewenst en een goede vlucht ;-):D
Wij gaan over 7 dagen voor 3½ week, lekker hè? Wie weet zien we elkaar.

elstars
24-01-12, 22:13
Zie hieronder een citaat uit "Reisrevue" vakblad reisbureaus;

"De vluchten gaan op 24 juni 2011 van start en worden op maandag en vrijdag uitgevoerd. ArkeFly kiest ervoor om vanaf Orlando Sanford (SFB) te vliegen in plaats van Orlando International (MCO). ‘Onze Britse zustermaatschappij Thomson heeft al jaren goede ervaringen op deze kleinschalige luchthaven ten noorden van de stad,' zegt Manager Product Ver Manfred Laheij. ‘Ik kan uit ervaring vertellen dat het een stressvrije luchthaven is met korte afstanden en een snelle afhandeling. Door de aanwezigheid van Thomson is er zelfs een speciale TUI ontvangstruimte.'

Prijzen
De vanafprijs voor een ticket Orlando of Miami, inclusief brandstof- en luchthavenbelasting is 539 euro. De vanafprijs voor een pakketreis Florida is 599 euro voor 9 dagen (7 overnachtingen). De tickets van ArkeFly en de reizen van Holland International zijn vanaf half oktober boekbaar."

En zo beste floridagangers, begon de allereerste aflevering van de nog lang niet afgelopen serie....vliegen met Arkefly!
En nu maar vlug naar julie vliegtuigstoelen en....denk erom, oogjes dicht;-) en snaveltjes :-#toe....vlieg lekker!:razz:

johan&wilma
24-01-12, 23:07
Johan en Wilma, hele fijne vakantie gewenst en een goede vlucht ;-):D
Wij gaan over 7 dagen voor 3½ week, lekker hè? Wie weet zien we elkaar.

Jullie ook een fijne vakantie toegewenst.:razz:
En wie weet:-o

Cindy1969
25-01-12, 13:05
Fijne vakantie Johan&Wilma! Ik ga over 33 dagen, ook met Arkefly, en heb er zin in :-D

Iris02
26-01-12, 06:18
Volgens mij wordt niemand "gedwongen" om met welke maatschappij dan ook te vliegen. Als het niet gaat zoals je het voor ogen had; take your losses and move on.
We zijn allemaal volwassen mensen en maken onze eigen beslissingen. We kiezen zelf met welke maatschappij we willen vliegen en wat we hiervoor willen betalen. Prijzen zijn via internetboekingen duidelijk zichtbaar. Als de prijs je niet aanstaat, dan heb je de keuze om niet te boeken.
Zonde van al die negatieve energie om je zo druk te maken over een voldongen feit. Gewoon genieten van de voorpret en je a.s. vakantie. Komt vast goed :D

YBodur
26-01-12, 08:34
Nou, je hebt helemaal gelijk Iris! Wij vlogen een aantal jaar geleden met United richting San Francisco met overstap in Chicago. Ik vond dat behoorlijk stressen om de aansluiting te halen (wat niet gelukt is). Wij kiezen dus nu bewust voor Arkefly. Zo heeft iedereen zijn eigen redenen om voor een bepaalde maatschappij te kiezen.

goofy-maniac
26-01-12, 16:22
hallo
weten jullie dat arke fly niet rechtstreeks op Orlando vliegt?
ze hebben een stopover in Miami.
Let maar op de VLIEGUREN die zijn langer en we hebben het via mail gevraagd bij Arke fly

Innieminnie
26-01-12, 16:36
@Goofy-maniac: Op de heenreis vliegen ze wel degelijk rechtstreeks naar Orlando Sanford, op de terug weg heb je een stop over in Miami. Dit staat ook gewoon in de papieren. Bij mij inieder geval, dat ik alleen op de terugweg een stop heb in Miami. Staat overigens ook gewoon op de site van arkefly. Ze vliegen Amsterdam - Orlando Sanford - Miami.

Edit: Even ter aanvulling. Dus bij je terugweg als je opstapt in Orlando is het: Orlando Sanford - Miami - Amsterdam. Het vliegtuig maakt dus eigenlijk een rondje.

whulst
26-01-12, 16:54
Mijn man en ik vliegen maandag naar Miami. Is de stop in Orlando hetzelfde als anders (bijv. Dominicaanse Republiek), ene keer mogen we blijven zitten, andere keer mogen we even "winkelen"?

Verder hoop ik dat de vlucht voorspoedig verloopt. Moet zeggen dat wij ongeveer 10 keer met Arkefly hebben gevlogen en heel weinig problemen hebben gehad.

Even vier dagen Fort Lauderdale en dan met de 'Noordam" een rondje varen.

Ta2 Gerrit
26-01-12, 17:00
Het is al een paar keer in bovenstaand topic voorbij gekomen, maar deze stop is anders.
Je zult in Sandford het vliegtuig moeten verlaten om door de Immigrations & Customs te gaan.

Daarna vlieg je door naar Miami.

Even een uitgebreide ervaringspost opgezocht; http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=160108&postcount=202
@ Whulst; Zeer uitvoerig beschreven wat jullie kunnen verwachten

moniquekruiningen
26-01-12, 19:46
Vraagje aan alle (min of meer) ervaren Arke-flye vliegers... ik ga 20 februari samen met mijn dochter naar Orlando... met Arkefly, ik had me wellicht beter moeten informeren, maar ontdekte dus pas nadat ik de reis geboekt had, dat ik stoelen moet reserveren voor de vlucht... hoezo extra kosten, ik betaalde de reis toch al?? Maar goed, geboekt is geboekt... weer wat geleerd voor een volgende keer... maar wat ik me nu afvraag, moet ik echt stoelen reserveren ad 22 euro pp?? Loop ik de kans als ik dat niet doe, dat mijn dochter (van 11) en ik niet naast elkaar kunnen zitten als ik niets doe?? Het gaat me er niet om dat ik die 88 euro niet kan missen, maar ik geef ze toch echt liever aan leuke dingen uit.. ik lees graag jullie ervaringen...

Innieminnie
26-01-12, 19:51
Stoelen hoef je niet perse te reserveren. Arkefly is wel een van de weinige die zoveel geld vraagt voor stoelreservering. Je bent het niet verplicht om te doen. Je moet dus niets. Maar als je zekerheid wil kan je het doen, denk alleen dat de kans klein is dat ze je dochter ergens anders gaan neerzetten ivm haar leeftijd. Maar misschien dat iemand anders dit met zekerheid kan zeggen, heb zelf geen kinderen.

[verwijderd]
26-01-12, 19:53
Mocht dit wel het geval zijn wordt dit in het vliegtuig eigenlijk altijd wel opgelost door de stewardessen en de alleen reizende mensen.

mira_love
26-01-12, 20:20
maar wat ik me nu afvraag, moet ik echt stoelen reserveren ad 22 euro pp?? Het gaat me er niet om dat ik die 88 euro niet kan missen...

De prijs voor het reseveren is 22 euro per retour he! Dus als je met z'n tweeën bent, kost dat 44 euro. Scheelt wel weer de helft ;)

Innieminnie
26-01-12, 20:36
De prijs voor het reseveren is 22 euro per retour he! Dus als je met z'n tweeën bent, kost dat 44 euro. Scheelt wel weer de helft ;)

Het is voor een volwassene inderdaad 22 euro voor retourvlucht. En dit geldt voor mensen van 12 jaar en ouder. Met kinderen onder de 12 scheelt het je dus 22 euro. Aangezien ze hier geen prijzen voor hebben staan op internet. Zie hiervoor ook: http://www.arkefly.nl/klantenservice.aspx?_r=UWhoU2Bwc3BNaGBYZXZsAREzPCQ 9O2wLDzk3FjQsEyURLjABNG4GIRIXLwcjNCklFHQNDSFzcAgaK DwQPSsuK08%3d&FaqNodeId=9024. Kinderen onder de 16 mogen ook niet bij een nooduitgang zitten.

moniquekruiningen
26-01-12, 20:51
@Innieminnie, bedankt voor de link er staat echter;
Alle reizigers binnen het totale reisgezelschap dienen een stoel te reserveren. Het is niet mogelijk om voor één of enkele reizigers uit het reisgezelschap een stoel te reserveren;
Ik kan echter niet terug vinden dat kids onder de 12 niet kunnen reserveren, maar wellicht lees ik er overheen??

Ik zal Arke voor de zekerheid een mailtje sturen, want maandag kan ik gaan reserveren, dan zijn er nog maar 3 weken te gaan...

Innieminnie
26-01-12, 21:59
Denk dat jij als ouder wel voor je kind kan reserveren. Neem dus aan dat als jij voor jezelf een stoel reserveert je voor je dochter ook gewoon kan reserveren. Aangezien jullie samen reizen. En je dochter niet alleen reist. Als ik alles goed gelezen heb moet je voor iedereen in de groep die onder de boeking zitten een stoel boeken als je dit wenst. Voor je dochter heb je neem ik aan niet apart een reis geboekt.

Als ik jou was zou ik maandag afwachten. Kijken of je dan de stoelen kan reserveren of niet. Kan het niet kan je altijd nog mailtje sturen naar Arkefly met je vraag. Aangezien stoelreservering tot 48 uur van te voren is. Net als online inchecken.

b767-300er
26-01-12, 23:41
Stoelen reserveren niet verplicht. Het is slechts een service als je zeker wilt zijn van een bepaalde zitplaats.
Je moet als je er gebruik van maakt idd voor je gehele gezelschap stoelen reserveren.
Kinderen onder de 12 jaar kunnen enkelt geen stoel reserveren als ze alleen reizen.
ArkeFly doet altijd haar best om mensen met het zelfde reserveringsnummer bij elkaar te plaatsen.
Volgens mij zijn ze dit zelfs verplicht als er kinderen onder de 12 jaar mee gaan.

Je hebt reht op je stoel tot de 1e bestemming en vanaf de 2e bestemming.
ArkeFly vliegt Amsterdam - Orlando - Miami - Amsterdam.

Als je dus een retourticket Orlando hebt heb je recht op jouw geboekte stoel op het traject Amsterdam-Orlano en vervolgens het traject Miami-Amsterdam. Tussen Orlando en Miami geldt het zgn free seating.

floridatoerist
27-01-12, 14:06
Wij vertrekken vanaf AMS naar Miami met Arkefly. Tussenstop in Orlando.
Wij vetrekken om 12.55 uur in Nederland en komen om 20.45 uur aan in Miami. Er staat verder niks bij hoelang het vliegen is en of de tijden lokaal of nederlandse tijd is. Heeft iemand enig idee hoelang we er over doen? Op internet zie ik veel verschillende tijden staan.

Ta2 Gerrit
27-01-12, 14:50
12.55 > 20.45 (+ 6)=26.45 ofwel 2.45am komt dus neer op 13.50 uur onderweg.
Tijden zijn altijd lokaal.

johan&wilma
27-01-12, 18:10
Wij vertrekken vanaf AMS naar Miami met Arkefly. Tussenstop in Orlando.
Wij vetrekken om 12.55 uur in Nederland en komen om 20.45 uur aan in Miami. Er staat verder niks bij hoelang het vliegen is en of de tijden lokaal of nederlandse tijd is. Heeft iemand enig idee hoelang we er over doen? Op internet zie ik veel verschillende tijden staan.

Kijk maar eens op deze site.
vluchtnr 317 en 318
http://nl.flightaware.com/live/flight/TFL317

moniquekruiningen
27-01-12, 19:14
In navolging van mijn vraag hier op het forum toch nog maar duidelijkheid gevraagd bij Arke gedaan; het antwoord was wel niet wat ik wilde lezen... maar ik neem maar aan dat ik niet persé hoef te reserveren nu...
Mijn vraag;Ik vlieg 20/02 met mijn dochter van 11. Dien ik om zeker te zijn van 2 stoelen naast elkaar? of lopen we t risico niet naast elkaar te zitten?
Antwoord:Bij ArkeFly worden kinderen tot en met 11 jaar gegarandeerd naast een van de ouders geplaatst.
Case closed zou ik zo zeggen...

b767-300er
27-01-12, 20:23
duidelijker kan haast niet en sluit aan bij mijn eerdere antwoord.

b767-300er
29-01-12, 21:21
Ik heb de website www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl) aangepast.

Heb nu de vluchttijden en vliegtuigtypes van ArkeFly aangepast voor de zomer van 2012. Zo kunt u zien of er een toestel met 12 of 31 premium stoelen gepland staat voor uw vlucht (op dit moment)....

Mocht er een toestel van 31 stoelen gepland staan en wordt deze uiteindelijk wel uitgevoerd door een variant met 12 premium stoelen om vertraging te voorkomen, dan geldt wie het eerste geboekt heeft krijgt de stoelen.........

Niets met ArkeFly te maken, maar wellicht vermeldenswaardig:

KLM stopt met Miami per eind maart 2012
Air France stopt met Orlando per eind april 2012

Enjoy.
Groeten Niels

Innieminnie
30-01-12, 17:58
Nou voor mij ook een mindere ervaring met Arkefly. Vlieg nu morgen ipv vandaag. Nu naar huis ipv een hotel vanwege de katten.

Teleton
30-01-12, 18:28
Vlieg nu morgen ipv vandaag. Hoe dat zo? Komt toch niet zo maar uit de lucht vallen? Excuus, beetje ongelukkige uitdrukking ivm vliegreis.......:oops:

b767-300er
30-01-12, 19:07
Hmz, ze hebben 5x 767.
1 x staat in groot onderhoud (OYI)
1x Kaduuk te Basel (OYJ)
1x Kaduuk te Amsterdam (deze zou de betreffende vlucht doen) (AHQ)
En 2 gewoon in de lucht. Dubbel pech, maar wel mooi k*t natuurlijk.....

flexman
30-01-12, 19:19
Vandaag verliep het inchecken en boarden volgens schema. We liepen al een half uur uit, maar we zouden nog op tijd aankomen.
Tijdens de take-off gingen we weer volledig in de ankers wegens een technische mankement. We moesten weer terug naar de gate. Na een half uur kregen we de melding dat we van het vliegtuig af moesten. We kregen een eetbon mee en het verzoek om na 1,5 uur weer terug te komen. Uiteindelijk de melding gekregen dat we morgen gaan vliegen.
We zitten nu in een hotel nabij de luchthaven. We gaan zo eten. Morgenochtend nieuwe kansen... Helaas een beetje pech voor mijn vrouw, ze is morgen jarig.....
Dit hoort er allemaal bij en bij arke is de kans groter. We hebben zelf de beslissingen genomen om bij arke te boeken ivm de rechtstreekse vlucht.
Kijken of we morgen kunnen vliegen......

@innieminnie,
Laat je niet gek maken, dit soort zaken kunnen nu eenmaal gebeuren als je met arke vliegt.... Heb begrepen dat morgen alle stoel reserveringen komen te vervallen en ze een free seating zullen hanteren.

b767-300er
30-01-12, 19:23
Dat van die stoelreservering zal wel loslopen (gok ik zomaar) als ik de planning zie.
De kist die de vlucht gaat doen morgen is van binnen exact hetzelfde als die de vlucht van vandaag zou doen. Succes morgen

Innieminnie
30-01-12, 19:30
@Teleton: Excuus voor mijn korte bericht, aangezien het van mobiel af was&de verbinding niet vlekkeloos verliep. Maar zie verder het verhaal van flexman.

Helaas moet ik er nog wel aan toevoegen, dat het al op teletekst stond en bekend was op Schiphol terwijl wij aan boord verder aan het lijntje werden gehouden.

@flexman: Een aantal mensen, waaronder ik, zijn naar huis gegaan in plaats van naar het hotel. Wel met de bedoeling om morgen terug naar Schiphol te gaan.

Maar zit hier gewoon niet op te wachten, zeker niet om aan het lijntje gehouden te worden. Een kapot vliegtuig kan altijd gebeuren natuurlijk. Maar je hebt nu dus ook kans dat je hotel ook geannuleerd word omdat je niet bent ingecheckt.

Cindy1969
30-01-12, 19:31
Jee, da's balen zeg... Heb nog naar de vlucht gekeken op Schiphol.nl, er stond dat hij vertraagd was naar 14.15 uur, morgen dus ipv vandaag...
Ga zelf maar 9 dagen, dan zou er weinig van overblijven als ik dat ook heb over 4 weken haha.

rolandino
30-01-12, 19:40
@ Innieminnie, mail of bel direct even je hotel, om aan te geven dat je vlucht is vertraagd. Als het goed is maken dan gewoon een notitie dat je morgen komt, en geven de kamer niet vrij. Wel heb je kans dat je voor de nacht moet betalen, maar dat ligt aan de voorwaarden.

Innieminnie
30-01-12, 19:49
@ Innieminnie, mail of bel direct even je hotel, om aan te geven dat je vlucht is vertraagd. Als het goed is maken dan gewoon een notitie dat je morgen komt, en geven de kamer niet vrij. Wel heb je kans dat je voor de nacht moet betalen, maar dat ligt aan de voorwaarden.

Zat al met Thomas Cook aan de telefoon, aangezien mijn vlucht via hen geboekt is. En ze hadden het over een of andere sos melding die Arkefly in dit geval zou/had moeten maken. Welk niet gebeurt (is) is mij verteld. Thomas Cook heeft nu met die SOS lijn gebeld en die gaan het navragen van hoe&wat met het hotel. Word daarover zo terug gebeld. Maar als het niets oplevert zal ik inderdaad even hotel bellen met de melding dat ik vertraagd ben.

Teleton
30-01-12, 19:53
Wel heb je kans dat je voor de nacht moet betalen, maar dat ligt aan de voorwaarden. mm.. vergeet de reis- en annuleringsverzekering niet. Over de kosten zou ik me als laatste zorgen maken.

@ flexman en iennieminnie: Succes morgen. We duimen voor jullie en gaan voor een vlekkeloze reis morgen!

Als je vandaag vanaf Brussel vertrokken zou zijn, had je nu ook thuis gezeten vanwege de staking daar. Het gebeurt nu eenmaal........

b767-300er
30-01-12, 20:24
Het verhaal van dat het al eerder op teletekst stond en op schiphol.nl ipv de passagiers lijkt mij errug stug, daar de gezagvoerder bepaalt of er wel of niet gevlogen wordt..... Hij was tenslotte degene die de start afgebroken heeft en vervolgens bepaald wat er verder gebeurd. Ze noemen een gezagvoerder aan boord niet voor niets "baas".
Lijkt mij stug dat de gezagvoerder eerst eea op internet laat zetten en vervolgens pas de passagiers inlicht?
Ik kan me altijd vergissen.
Blijft een k*t situatie, zeker als je maar voor 9 dagen of nog erger maar voor 5 dagen gaat......
Overigens valt dit onder je reis/annuleringsverzekering en krijg je 1 dag van je reis vergoed via hen.... Die dat vervolgens weer verhalen op ArkeFly.

johan&wilma
30-01-12, 20:34
Hopen dat de vliegtuigen morgen weer klaar zijn.
Wij vliegen vrijdag dus maar ff afwachten.

Cindy1969
30-01-12, 20:36
Het zal inderdaad wel vergoed worden door de verzekering, maar het geld zou ik het minst erge vinden, zou ervan balen als ik gewoon een hele dag kwijt was.
Op de terugweg zou ik het dan weer niet zo erg vinden ;)

@Innieminnie en @Flexman: ik ga voor jullie duimen dat de vlucht morgen wel gewoon doorgaat!

Innieminnie
30-01-12, 20:57
@b767-300er: In eerste instantie was er gemeld door de gezagvoerder dat er mankementen waren, 10 minuten voor de gezagvoerder vertelde dat de vlucht vertraagd was tot half 5 had ik al een smsje gekregen dat het half 5 zou worden(via 2580). Ben toen ook teletekst gaan bekijken en daar stond het ook op, dit heb ik ook tegen een paar andere passagiers gezegd die het zelf ook via teletekst gecontroleerd hebben. Kan best kloppen hoor met wat je zegt. Daarom dat ik me nu ook een beetje aan het lijntje gehouden voel. Dit hoort niet op deze manier te gaan. Maar op de manier zoals jij zelf zegt.

Ben net ook door Thomas Cook terug gebeld, had nog het een en ander aan formulieren mee moeten krijgen van dat het vertraagd was vandaag tot half 5 en nu dus tot morgen. Ook voor de verzekering schijnen dit soort dingen normaal te zijn. Maar heb net telefoon terug gehad van Thomas Cook, de SOS lijn/alarm lijn van TUI moest mij zelf ook even spreken. Zij bellen het hotel nu inieder geval op dat ik dag later kom. En bij navraag over de kosten bij reis/annuleringsverzekering zal het niet zo veel problemen geven zeiden ze. Over het algemeen ben ik wel blij dat ik 12 dagen ga en niet korter, aangezien ik nu dus een dag mis. Dan zou ik nog minder tijd hebben. Ondanks dat deze situatie gewoon rot is hoe je het went of keert.

Ik ga zeker nog met mijn reisverzekering aan de telefoon zitten. Hier zit gelukkig ook gelijk annuleringsverzekering bij(alles in 1). Grote kans dat ik morgen ochtend nog even bel. Aangezien ze nu dicht zijn.

rolandino
30-01-12, 21:12
Ook zonder annuleringsverzekering moet het goed gaan. Die treed nl. pas in werking als jij om een reden moet annuleren. Toch maakt het geld je nu even weinig uit, maar het rot gevoel dat je nu pas morgen weg kunt. Ik hoop voor jullie mee dat het morgen wel goed gaat, en goed om te horen dat er actie wordt ondernomen voor je Hotel.

moniquekruiningen
30-01-12, 21:32
Ik kon vandaag reserveren... omdat er nog stoelen met extra beenruimte te reserveren waren voor de nachtvlucht, heb ik dat toch maar gedaan... 22 euro pp idd... maar dan kan ik mijn benen tenminste strekken! Behouden vlucht morgen voor de gene die vandaag niet konden vertrekken! Vertel ze in Orlando maar, dat wij er ook bijna aankomen... KAN BIJNA NIET WACHTEN.....

Innieminnie
30-01-12, 21:46
Toen ik bij de balie stond van Arke bleken de mensen die stoelen gereserveerd hadden morgen niet opnieuw plaats nemen op die plekken. Ze kregen wel het geld terug. Wel kan iedereen morgen gaan zitten waar die wil. Dus moniquekruiningen, hoop dat het jullie niet overkomt dit. Want dan ben je misschien je stoel kwijt als je wat later aan boord gaat.

Maar ik ga zo naar bed en morgen hopen dat dit een gedeeltelijke droom was allemaal.

b767-300er
30-01-12, 22:11
Ook zonder annuleringsverzekering moet het goed gaan. Die treed nl. pas in werking als jij om een reden moet annuleren. .

Een vertraging langer als 8 uur ziet je annuleringsverzekering als een gemiste (geannuleerde) vakantiedag en gaat dan uitkeren ;)
Heeft dus niets met letterlijk annuleren te maken.
Geldt overigens alleen op de heenreis, daar bij aanvang van de terugreis de reis als klaar wordt gezien
Dit enkelt ter info ;-)

rolandino
30-01-12, 22:47
Ik twijfelde even en we hebben zo te zien allebei gelijk, in ieder geval bij mijn verzekeraar (ING). Dus ja die gaat ook lopen, maar ook je normale reisverzekering. Nu heb ik geen annuleringsverzekering, dus was ik even benieuwd hoe het nu echt zat. Bij een reisverzekering ben je zo te zien ook op de terugweg verzekerd, maar wie vind het nu erg om enkele dagen langer op vakantie te moeten blijven? ;-)

Reisverzekering ING (http://www.ing.nl/Images/Polisvoorwaarden_ING_Reisverzekering_tcm7-16230.pdf)

15.5 Bij vertraging tijdens de heen- of terugreis vergoedt Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V.:
15.5.1 de noodzakelijk gemaakte extra:
- vervoerskosten;
- verblijfkosten voor maximaal tien dagen als een vertraging optreedt van minimaal
acht uur;
- kosten van het langer in gebruik hebben van een gehuurd motorrijtuig, vaartuig of
gehuurde aanhangwagen.
Annuleringsverzekering (http://www.ing.nl/Images/Polisvoorwaarden_ING_Annuleringsverzekering_AV5_tc m7-16303.pdf)

1.8 Aankomstvertraging Het meer dan acht uur te laat arriveren op de reisbestemming tijdens de heenreis als gevolg van vertraging in het trein-, vlieg- of bootvervoer.

2.3 Aankomstvertraging Bij aankomstvertraging vergoedt Nationale-Nederlanden Maatschappij N.V. per etmaal of gedeelte van een etmaal dat de vertraging heeft geduurd, de dagprijs voor hoogstens vijf dagen tot maximaal het verzekerd bedrag.

Sorry voor het zwaar off-topic gaan.. :-\"

floridatoerist
30-01-12, 23:16
Wij zijn vandaag ook gestrand met Arke. Al eerder gevlogen met Arke en toen hadden we ook al flinke vertraging. Voor ons nooit geen Arke meer!
Wij hadden het eerste hotel geboekt via priceline. Dit gaat helaas niet meer door. Ook onze huurauto moeten we een dag later ophalen.
Helaas hebben we alleen een reisverzekering en geen annuleringsverzekering. Deze is van ASR doorlopende reisverzekeringen. Hier krijgen we waarschijnlijk niets van vergoed..

hrjhaan
31-01-12, 08:35
Er is ook een website www.euclaim.nl (http://www.euclaim.nl). Daar staat ook informatie waar je recht op hebt als je vlucht vertraagd is.

flexman
31-01-12, 12:06
We zijn nu op Schiphol. Inchecken ging goed. We kregen dezelfde stoelen, dus de stoelreserveringen zijn nog steeds geldig. Weet nog niet met welke kist we gaan vliegen, maar de stoel indeling zou indentiek moeten zijn.
Na mijn vakantie zal ik de rest vermelden op deze forum.
In ieder geval is het weer in Kissimmee aangenaam.

Ta2 Gerrit
31-01-12, 13:10
Een voorspoedige en veilige reis en fijne vakantie gewenst alvast. We horen graag de bevindingen.

sonja
31-01-12, 16:13
In ieder geval is het weer in Kissimmee aangenaam.
Goede reis zonder verdere vertragingen gewenst. Ja het weer is geweldig, zo'n 25 graden, lage humidity, koele nachten en de vooruitzichten zijn uitstekend, wat wil een mens nog meer:grin:. Have fun!

Innieminnie
01-02-12, 03:34
Nou Arkefly had een aantal boze klanten vanmiddag. Er werd gister gezegd dat alle mensen die stoelreservering hadden gemaakt die reservering kwijt zouden zijn en geld terug zouden krijgen. Vanmorgen ging er nog veel fout. De een had gate E22 de ander D2 wat uiteindelijk ook de gate was. Alleen pech voor de meeste mensen die vroeg hadden ingecheckt kregen te horen dat men gewoon weer hun gereserveerde stoel kregen. Bij boarden bleek dus dat iedereen een vrije zitplaats had en dat men hun geld terug krijgt. Ook heeft niet iedereen een formulier gekregen voor de reisverzekering, zoals ik. Bij terug komst hen dus even een mail sturen. Ook met het doorgeven aan het hotel ging heel veel fout, heb dus uiteindelijk zelf gebeld en Arkefly had niets aan het hotel doorgegeven dat ik een dag later zou komen. Iets wat zij zouden moeten doen in dit geval, volgens Thomas Cook. Of Arkefly doet dit of de alarmlijn van Tui.

rolandino
01-02-12, 08:49
Het belangrijkste is dat je nu in ieder geval in Florida bent! Lekker genieten, en je bij thuiskomst pas druk maken om geld terug, en al dat soort zaken.

Cindy1969
01-02-12, 10:00
Fijn dat je er eindelijk bent! Idd, pas druk om maken als je weer terug bent. Dan is er tijd zat om dat te regelen.
Nu genieten!

elstars
01-02-12, 16:24
Vind ik ook, je hebt in ieder geval heerlijk weer, toch....?8-)

Innieminnie
01-02-12, 17:53
Heerlijk weer is het zeker, net gedeeltes gelopen richting walmart. Klein stuk met taxi en terug eerst gelopen en toen itroley. Heerlijk, en een lief eekhoorntje gehad.

b767-300er
01-02-12, 21:28
Ik wil even terug komen op een eerdere post van mij die ik even moet rectificeren.

Vanaf het zomerseizoen vliegt ArkeFly alleen nog maar met de "oude" 767 naar Miami en Orlando Sanford. Dit in tegenstelling tot mijn eerdere bericht waarbij ik vermeldde dat er op de maandagen met ene oude en op de vrijdagen met een nieuwe wordt gevlogen.

Op een oude 767 zijn maar 12 premium plaatsen op beschikbaar. Er staan er per boekingsdatum 10 open.

Groeten Niels
www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl)

Ta2 Gerrit
01-02-12, 21:57
Dat wordt dan nog hoopvol afwachten diegene die dit al geboekt hebben :mrgreen:
Krijg ik hem wel, of krijg ik hem niet..........

Michael66
01-02-12, 22:25
Krijg je bij je boeking een muntje ...

http://www.agilityfm.co.uk/coinflip2.gif

[verwijderd]
01-02-12, 23:02
Ik ben bang dat je je eigen muntje mee moet nemen bij Arkefly Michael. :lol: :-\"

jbdutch
01-02-12, 23:10
En het zomerseizoen begint na begin Mei hoop ik...





Ik wil even terug komen op een eerdere post van mij die ik even moet rectificeren.

Vanaf het zomerseizoen vliegt ArkeFly alleen nog maar met de "oude" 767 naar Miami en Orlando Sanford. Dit in tegenstelling tot mijn eerdere bericht waarbij ik vermeldde dat er op de maandagen met ene oude en op de vrijdagen met een nieuwe wordt gevlogen.

Op een oude 767 zijn maar 12 premium plaatsen op beschikbaar. Er staan er per boekingsdatum 10 open.

Groeten Niels
www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl)

corrus
01-02-12, 23:15
Zomerseizoen loopt van eind juni tot eind augustus :D

jbdutch
01-02-12, 23:29
Dan is het goed!
Ik ga van 13 April t/m 4 Mei

corrus
01-02-12, 23:30
De meivakantie is in regel boordevol...
Je bent de enige niet... vandaar...

johan&wilma
03-02-12, 12:06
Hallo allemaal,
Ben je op tijd op Schiphol en raad eens
Vluchtvertraging van een dikke uur
Zitten nu gezellig in de wachtruimte
Het sneeuwt behoorlijk op Schiphol, maar wij gaan straks naar de zon

[verwijderd]
03-02-12, 12:20
Wees blij dat je er op tijd bent, op vele wegen gaat het momenteel flink mis met het verkeer.

En ga straks zodra jullie vlucht mag vertrekken lekker genieten van jullie vakantie in het warme Florida. :D

Njit
03-02-12, 12:58
Zeker met winters weer kun je er maar beter op tijd zijn. Veel plezier alvast!

johan&wilma
03-02-12, 13:23
:(](*,)Ff een kleine update,

De waterleidingen van het vliegtuig zijn bevoren, moeten nog langer wachten pff:-\"

SpaceAce
03-02-12, 14:00
Hoor op het nieuws nu dat je niet de enige bent... door het weer zijn er énorm veel vertragingen :( (niet alleen bij ArkeFly dus...) Sterkte!

Cindy1969
03-02-12, 14:06
Dit is gewoon dikke pech vanwege het weer, jammer...
Hier, kop Noord Holland, is behoorlijk wat sneeuw gevallen, dus Schiphol zal daar ook een aardig staartje van meekrijgen.
Hopelijk valt het verder mee met vertragingen.
Goede en veilige vlucht, en veel plezier in Florida!

Innieminnie
03-02-12, 15:41
Succes met wachten. Is niet leuk. Maar het weer hier valt vandaag ook wat tegen. Veel bewolking.

hrjhaan
03-02-12, 20:56
Gelukkig is de vlucht naar Orlando en Miami vandaag nog vertrokken. Heeft Arkefly toch goed gedaan. Mijn zusje zit vast in Londen. Route Zurich -Amsterdam met Klm. Vlucht vanuit Zurich geannuleerd en overgeboekt naar Londen. Daar zijn vervolgens alle vluchten naar Amsterdam ook geannuleerd. Er wordt geen hotel geregeld. Ze moeten gewoon maar blijven wachten.

Cindy1969
03-02-12, 21:11
Pffff dan baal je...

Hield de vlucht naar Orlando ook al in de gaten, rond 17 uur vertrokken, viel mij nog mee inderdaad.

b767-300er
03-02-12, 21:29
Zomerseizoen loopt van eind juni tot eind augustus :D

Met zomerseizoen bedoel ik het IATA zomerseizeon zoals dat in de luchtvaart gehanteerd wordt en loopt van de laatste zondag in maart ( ingang zomertijd) tot de laatste zondag in oktobet (inhang wintertijd)
Genoemde vlucht in mei en april vallen dus in het zomerseizoen

Kwa weer is het idd zoals gezegd drama op schiphol. Er zijn iets van 60 vlichten uitgeweken naar andere velden en enkele tientallen geannuleerd.
De vluchten van Arkefly zijn allemaal geland en vertrokken. Enkele met vertraging. Goede vakantie toegewenst.

corrus
04-02-12, 00:51
Je krijgt gelijk.

knaapje
07-02-12, 20:59
Misschien een beetje off-topic.
Ik heb diverse keren al prijzen zitten bekijken voor vluchten buiten het hoogseizoen (sept/okt) daarbij verwondert het me steeds, dat Arke eigenlijk nooit als goedkoop te voorschijn komt.
Vandaag zag ik een vlucht met 11 dgn hotel erbij bij Arke (reis) met ArkeFly vlucht voor EUR 972, exact dezelfde dagen en hotel zag ik gelijktijdig bij een andere touroperator voor EUR 852. De vluchten waren met Continental/United via Chicago met goede tijden.
Bovendien krijg je bij Arke nog eventueel de extra kosten voor stoelreservering e.d. en je hebt niet de wat kromme thuisvlucht over Miami.

Mijn vraag is eigenlijk:
Is Arke(Fly) wel zo voordelig of zijn er andere redenen waarom jullie voor Arke(Fly) kiezen?

Knaapje

Cindy1969
07-02-12, 21:10
Hm... benieuwd welke touroperator dat is ;)

Mijn verhaal: ik was op zoek naar een weekje Canarische Eilanden, dat doe ik elk jaar in februari/maart, hetzij met vrienden, hetzij alleen.
Ik zat een beetje op de site van Arke rond te neuzen, tot ik zag dat ze ook Orlando in het pakket hadden.
Aangezien de USA bovenaan mijn wishlist stond (al paar keer naar weekje NY gekeken, maar vond ik te duur) eens even gekeken wat dit kostte.
9 dagen incl. hotel kost minder dan mijn weekje Tenerife vorig jaar.
Dus vandaar snel geboekt ;)
Ik was voor vlucht/hotel/transfer van/naar hotel EUR 700,= kwijt.
Heb ook niet verder gekeken eerlijk gezegd.

Pas toen ik kennis maakte met dit forum zag ik dat de meesten het op een heel andere manier doen :D

knaapje
07-02-12, 21:16
Sorry, kamer bij Arke bleek een iets luxere, de prijs hoort EUR 972 te zijn, maar toch een verschil van EUR 120.
De touroperator is Expedia.nl data vertrek 1 okt terug 12 okt aankomst 13 okt.
Hotel Econolodge and Suites, maar dat is alleen omdat ik dat zo in de gauwigheid bij beide zag staan.

Knaapje

P.S. Ik heb de laatste postings wat aangepast om dat er eerst 1 dag verschil in zat.

SpaceAce
07-02-12, 21:23
Vandaag zag ik een vlucht met 10 dgn hotel erbij bij Arke (reis) met ArkeFly vlucht voor EUR 972, exact dezelfde dagen en hotel zag ik gelijktijdig bij een andere touroperator voor EUR 810. De vluchten waren met Continental/United via Chicago met goede tijden.

Welk hotel?

Overigens kan ik bij Arke niet de terugvlucht van 11 oktober kiezen?

knaapje
07-02-12, 21:35
Welk hotel?

Overigens kan ik bij Arke niet de terugvlucht van 11 oktober kiezen?



Je hebt gelijk er zat een dag verschil in, ik heb e.e.a. aangepast.

b767-300er
08-02-12, 11:00
Al eerder bediscussieerd hier, maar jullie vergelijken pakketreizen-prijzen van Touroperator Arke
Touroperator Arke is iets ander als ArkeFly, behalve dat ze hetzelfde moederbedrijf hebben. Eventuele uitleg = hierrr (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=163055&postcount=12)

Wellicht even een apart topic voor openen? Dit heeft namelijk niets van doen met ArkeFly, behalve dat ArkeFly de vlucht voor de pakketreis van Arke uitvoert.

corrus
08-02-12, 12:21
Ben jij altijd zo vriendelijk of alleen op woensdag... :roll:

knaapje
08-02-12, 12:35
Al eerder bediscussieerd hier, maar jullie vergelijken pakketreizen-prijzen van Touroperator Arke
Touroperator Arke is iets ander als ArkeFly, behalve dat ze hetzelfde moederbedrijf hebben. ...................

Da's bekend.
Echter, je zou toch verwachten, dat 2 bedrijven die tot dezelfde moeder behoren een betere aanbieding zouden doen, dan de eerste de beste "vrije" touroperator. Zeker ook omdat ArkeFlyals prijsvechter in de markt wil opereren. Steun van de moeder en zusters zou dan toch welkom zijn.

Knaapje

bemmelyhills
08-02-12, 14:35
Onze keuze voor arkefly heeft er mee te maken dat we al meerdere keren met arkefly hadden gevlogen (en altijd goed bevallen, ok het is niet het modernste vliegtuig!) en omdat het de voordeligste keuze was. heen 31-8 terug 17-9. De vliegtijden kwamen ons ook nog eens goed uit. Helaas eerst naar orlando en vervolgens even 30 a 40 min terug naar Miami.

b767-300er
08-02-12, 15:57
Ben jij altijd zo vriendelijk of alleen op woensdag... :roll:
De rest van de week ook \\:D/


Da's bekend.
Echter, je zou toch verwachten, dat 2 bedrijven die tot dezelfde moeder behoren een betere aanbieding zouden doen, dan de eerste de beste "vrije" touroperator. Zeker ook omdat ArkeFlyals prijsvechter in de markt wil opereren. Steun van de moeder en zusters zou dan toch welkom zijn.

Knaapje

Helemaal mee eens, maar doet niets af van het feit dat dit topic over "Vliegen met ArkeFly" gaat. Niet over "Op vakantie met Arke" (of TUI).
Daarbij zou je ook verwachten dat in de locale Albert Heijn de sterke drank aangeboden door Gall en Gall goedkoper zou zijn dan in een locale slijterij op de hoek van de straat. Ook daar is niets minder waar...... Ook al is het beide van Ahold ;)
Daarbij geef je zelf aan dat ArkeFly als prijsvechter wil opereren. Dat klopt ook. Maar Touroperator Arke geeft naar mijn idee nergens aan de goedkoopste te willen zijn/als prijsvechter te willen functioneren.
Ik ben het 100% met je eens dat de prijs van pakketreizen van Arke naar Florida niet tot de goedkoopste van het stel behoort.

Overigens wordt de prijs bepaald door vraag en aanbod (neem ik aan dat je dat wel weet). Wellicht koopt Arke als touroperator wel weinig hotels in in de omgeving van Florida, omdat de praktijk leert dat mensen die naar Florida gaan dit liever gewoon los regelen. Doordat Arke weinig inkoopt, kunnen ze misschien niet de prijs bedingen die bv een Expedia wel kan bedingen doordat die in Florida groter inkopen? Ik zeg maar wat hoor.
Als ik namelijk kijk naar de pakketreisprijzen van Arke/HI naar echte pakketreislanden als de Dominicaanse Republiek, Mexico, Cuba, maar ook de landen om de middellandse Zee, dan komt Arke toch vaak wel in de buurt van de laagste prijs, zo niet dan heeft het de laagste prijs. Het laat met grote regelmaat prijzen van OAD en Thomas Cook (neckermann) achter zich (maw, goedkoper dan hen).... Maar goed, ik dwaal af van het oorspronkelijke onderwerp.... "Vliegen met ArkeFly"

knaapje
08-02-12, 19:01
.......Daarbij zou je ook verwachten dat in de locale Albert Heijn de sterke drank aangeboden door Gall en Gall goedkoper zou zijn dan in een locale slijterij op de hoek van de straat. Ook daar is niets minder waar...... Ook al is het beide van Ahold :wink:
....................

Wat bedoel je nou??
Albert Heijn verkoopt geen sterke drank en de locale slijter is niet van AH.

Michael66
08-02-12, 19:13
@knaapje:
Ik snap denk ik precies wat je bedoelt. Door samen te werken binnen het moederbedrijf kun je vaak scherpere prijzen bieden. Dan neem je allebei genoegen met een lagere marge, maar dan heb je allebei in ieder geval die kleine(re) marge, in plaats van dat de concurrent ermee vandoor gaat.
Een soort van korting voor grootverbruikers.

Ik heb ook op die manier naar de tarieven van ArkFly gekeken. En het viel mij ook op dat ArkeFly blijkbaar niet de samenwerking heeft of zoekt binnen het eigen concern. Jammer voor hen, en ook jammer voor ons als consument.

knaapje
08-02-12, 19:18
.......Ik heb ook op die manier naar de tarieven van ArkFly gekeken. En het viel mij ook op dat ArkeFly blijkbaar niet de samenwerking heeft of zoekt binnen het eigen concern. Jammer voor hen, en ook jammer voor ons als consument..................

Omgekeerd blijkbaar wel, als ik bij Arke een vlucht/hotel combinatie naar ORL wil boeken kan ik alleen maar vertrek en terug boeken op de dagen dat ArkeFly vliegt en uiteraard uitsluitend met ArkeFly.

Michael66
08-02-12, 19:23
Da's dan koppelverkoop. Maar geeft dat dan ook een gunstigere prijs dan wanneer je los boekt?

b767-300er
08-02-12, 19:28
Ja, dat is in 99% van de gevallen zo
Je kan het hotel wellicht ook los boeken op arke.nl en dan een los ander ticket kopen bij een andere maatschappij

knaapje
08-02-12, 19:36
@Micheal66
Als ik bij Expedia kijk dan scheelt het meestal meer dan EUR 100 (gebaseerd op vlucht/hotel/1 pers/10 a 14 dgn) tot enige honderden Euro's als je de combinatie boekt, ook bij Arke is dit het geval.

@b767-300er
Natuurlijk kan je een hotel bij Arke boeken en ergens anders een los ticket, maar dat betekent meestal dat je de hoofdprijs betaalt. Je merkt zelf al op dat 99% van de combi boekingen een lagere prijs geeft.

b767-300er
08-02-12, 19:37
Wat bedoel je nou??
Albert Heijn verkoopt geen sterke drank en de locale slijter is niet van AH.

Arke en ArkeFly zijn van TUI, een vrije touroperator (zoals door jouzelf voorgesteld ) niet.

En volgens jou zou Arke dan goedkoper moeten zijn dan de "vrije touroparator" (zoals jij dat noemt) omdat Arke een gedeelte van haar dienst onderbrengt bij een onderdeel (ArkeFly) van de moedermaatschappij (TUI).

Gall en Gall en Albert Heijn zijn beide van Ahold, de locale slijterij op de hoek niet. Volgens jou zou dan dus Gall en Gall goedkoper moeten zijn dan de slijterij op de hoek, want Gall en gall brengt een gedeelte van haar diensten onder bij Albert Heijn (Gall en Gall huurt winkelruimtes in Albert Heijn supermarkten (welliswaar in afgelsoten deel), deelt de distributie en distributiecentra). Helaas blijkt dat ook hier vaak niet waar te zijn. Waarmee ik wil aangeven dat wat voor ons logisch is, dat vaak niet zo is.

Ik snap je punt dus zeker wel (sterker nog, ik ben het 101% met je eens), alleen gaat die vlieger bij ArkeFLy (en bij heel veel andere bedrijven) totaal niet op. Ik denk dat het prijsbeleid voor Orlando en Miami met name zit in de massa (of beter het gebrek daaraan) waarmee Arke hotelbedden inkoopt in dat gebied. Zoals eerder gezegd, hoe meer je tegelijk koopt, des te beter de prijs die je moet betalen.....

Nogmaals, ben het helemaal mee eens, alleen de praktijk is vaak anders :sad:

b767-300er
08-02-12, 19:40
Ik heb ook op die manier naar de tarieven van ArkFly gekeken. En het viel mij ook op dat ArkeFly blijkbaar niet de samenwerking heeft of zoekt binnen het eigen concern. Jammer voor hen, en ook jammer voor ons als consument.

In Florida inderdaad niet. Zoals gezegd, naar echte pakketreisgebieden (en dat is FLorida niet voor TUI/Arke/ArkeFly) werkt het wel zo en zorgt de samenwerking duidelijk voor zichtbaar lagere prijzen tov de concurrentie welke met meerdere partijen moeten samenwerken.

Florida is voor ArkeFLy meer een seat-only bestemming. Jammer is alleen dat ze haar boekingssysteem daar weer niet op ingericht hebben (het 3 weken systeem, en niet online en AMS-SFO en terug MIA-AMS kunnen boeken) Doordat ze weinig richten op pakketreizen kopen ze weinig bedden in en betalen ze de hoofdprijs. Het is inderdaad weer jammer voor ons.

rolandino
08-02-12, 19:54
Ik denk dat menig Arke boeker (dus vlucht + hotel) dit doet omdat ze hier al eerder mee hebben gevlogen, bijvoorbeeld naar Turkije, Egypte, Canarische eilanden. Als daar geen problemen waren dan zijn mensen al snel geneigd opnieuw gebruik te maken van dezelfde partij. Of Arke dan goedkoper is, dan Expedia maakt niet zoveel uit. Als je bij een reisbureau zit, waar het gros van de Arke gebruikers denk ik boekt, zitten de Expedia opties er toch niet tussen. Ik denk dat je Arke dus ook beter kan gaan vergelijken met andere offline reisbureaus.

flexman
13-02-12, 15:51
Op de heenweg hadden we dus een vertraging van 24 uur gehad (zie eerdere bericht van mij)
We verbleven in het Ibis hotel nabij Schiphol. In het hotel was alles goed verzorgd.

De volgende ochtend (op de verjaardag van mijn vrouw) op tijd aangemeld bij de incheck balie.
Ik kreeg hier te horen dat we dezelfde plaatsen toegewezen kregen. Dit stond ook zo vermeld op de boardingspass.
Vervolgens keurig op tijd aangekomen bij de gate. Zag daar passagiers zitten van een ander vlucht.
Ik ben hierna op de schermen gaan kijken en zag dat we nu naar een gate moesten gaan die helemaal aan de andere kant van de luchthaven zat.
(Fijn dat dit op tijd aangegeven was!) Met een kind van 14 maanden is dit best wel vermoeiend. Tijdens het lopen naar de andere gate werd er pas omgeroepen.
Bij de juiste gate kregen we te horen dat de stoelen op de boarding passen vervallen waren.
Alles ging nu per klasse (Premium comfort, Comfort en Economy klasse) Je mocht zelf zitten waar een plek vrij was.
Aangezien we een kind hadden mochten we eerder een stoel uitzoeken binnen de klasse die geboekt was. Helaas hadden we ondertussen wel weer een vertraging van een uur.
Persoonlijk vind ik dat personeel van Arke duidelijker moet zijn in de communicatie naar de passagiers toe. Degene die het woord deed had last van haar keel en kon niet hard praten. (zakte mijn broek een beetje af)
Met alle mensen om je heen die aan het klagen waren en krijsende kinderen was het echt moeilijk te verstaan.
Ik ben dus verhaal gaan halen om na te vragen wat er nou precies verteld is. Zag een stewardess en had haar aangesproken, kreeg ik te horen dat haar collega het net allemaal uitgelegd had (die echt niet te verstaan was) en dat ze zelf niet precies wist wat er zou gebeuren.
Afijn.... voor iemand met op haar naambordje SUPERVISOR had ik wel meer verwacht!
Op de vlucht zelf ging alles goed. Stoelen in de comfort klasse vond ik niet lekker zitten.
Ik ben af en toe naar achteren gelopen (Economy klasse) die half leeg was en ben daar uiteindelijk een uurtje gaan zitten met m'n dochter. Vond de stoelen van de economy klasse lekkerder zitten. Maar comfort klasse bied iets meer been ruimte.
Dan maar iets minder beenruimte.

Eenmaal aangekomen een leuke vakantie gehad met lekker weer. 1 dag voor vertrek regen gehad, maar we zaten toen in het Florida mall :mrgreen: Na het shoppen was het weer droog.

Terugreis:
Nadat ik de auto had ingeleverd zijn we gaan lopen naar de incheck balie op Sanford. Hier ging alles soepel. Security check was erg prettig en personeel zeer vriendelijk.
Dit hab ik nooit meegemaakt. Zal wel liggen dat het een kleinere luchthaven is. We zagen al op de schermen dat onze vlucht (verbaasde mij overigens niets toen ik het las) al 40 minuten vertraagd was.
Bij elkaar hadden we 2 uur vertraging gehad voordat we konden vertrekken.

Eenmaal aangekomen op Miami moesten we uitstappen met alle handbagage. Na 30 minuten mochten we alweer vertrekken.
Vlucht zelf verliep goed. Dochtertje en ik hebben grotendeels geslapen tijdens de nachtvlucht.
Personeel was een stuk vriendelijker dan de vlucht tussen Sanford en Miami.
Uiteindelijk aangekomen op Schiphol, waren er nog alleen nog problemen met de gate. Deze werkte niet. We moesten even wachten (bij elkaar 20 min)

Moet zeggen dat de vlucht zelf aangenaam was. Sommige personeel vriendelijk was en de ander waarschijnlijk met het verkeerde been uit bed was gestapt.
Helaas is Arke niet thuis als ze problemen moeten oplossen. Ik maak me geen zorgen dat er iets mis kan gaan, dat kan overal, maar probeer je passagiers goed te informeren en probeer zoveel mogelijk problemen op te lossen.

Velen zullen denken waarom ik voor Arke gekozen heb. Voornamelijk was de rede de rechtstreekse vlucht i.v.m. wij met een 15 maanden oude kind reisden. En ja, wij hadden een gok genomen.
Helaas voor mij geen Arke meer, nu maar lekker overstappen op een luchthaven.

b767-300er
13-02-12, 18:44
Wat vervelend te lezen inderdaad. Zou ik ook niet vrolijk van worden.
Even wat achtergrondinfoP
De kist die de vlucht uit zou voeren bleek beschadigd te zijn. Zat een kras op die groter was dan toegestaan en mocht dus niet vertrekken. Vandaar de last-minute gate wijziging naar een andere gate met een andere kist en een andere stoelconfiguratie.... Het omroepen gebeurd niet door Arke, maar door Schiphol zelf ;-)
Wel vervelend wat lopend van de ene kant van Schiphol naar de andere kant kost je rustig een kwartier..
Als je iemand gesproken hebt die echt een bordje "supervisor" op had, dan was dit geen ArkeFly personeel. ArkeFly personeel heeft alleen badges voor Pursers, verder niets. Wellicht iemand van de afhandeling (loopt ook met een arkefly sjawljte en keycord om dr nek) ipv een stewardess? Of was ze later wel aan boord.
Heb je verder wel een lekkere vakantie gehad, want dara gaat het tenslotte om!!

flexman
13-02-12, 19:44
Dat er door schiphol omgeroepen wordt was mij bekend. Echter kan er door Arke aangegeven worden aan schiphol dat er een gate wijziging heeft plaatsgevonden. De passagiers die later hadden ingechecked hadden wel het correcte gate nummer. Dit was dus ruim 2 uren van te voren bekend. Hoe dan een half uur van te voren pas dat er omgeroepen wordt.

Wat betreft het supervisor dame. Al was het de burgemeester met een arke badge met daarop supervisor. Je staat daar namens Arke. (Begrijp me niet verkeerd). Help je passagiers of sta niet in de weg of gooi je badge weg. Zo wordt je dan ook niet aangesproken door tientallen mensen met tientallen vragen.
Deze dame ging wel mee in het vliegtuig, maar vloog uiteindelijk niet mee.

Zoals in mijn vorige bericht aangegeven hebben we een super leuke vakantie gehad. Mijn dochter vond het geweldig. En ja....daar gaat het uiteindelijk om.

Maar voor ons Arke......dacht het niet! :mrgreen:

Innieminnie
13-02-12, 20:09
Snap het wel, we hadden dezelfde heen&terugvlucht. Maar qua informatie voorziening heeft Arke het erg slecht gedaan.

Met de gereserveerde stoelen: het was de vorige avond al bekend dat deze kwamen te vervallen. De mensen die vroeg hadden ingecheckt kregen inderdaad in eerste instantie dezelfde stoelen toegewezen. De mensen die later incheckte hadden ook geen stoelnummer toegewezen gekregen. Zoals gezegd, met informatie geven heeft Arke het erg slecht gedaan, want ook met die gereserveerde stoelen zijn twee totaal verschillende dingen gezegd.

Niet alleen voor die stoelreservering hebben ze fouten gemaakt. Veel passagiers hebben brieven gehad vanwege de annulering van de brief, een aantal, waaronder ik, dus niet. Moet je leuk&aardig bij Arke zijn, ook als je je reis via andere bronnen geboekt hebt, nou mooi niet dus. Kleine kans dat ik ze nu nog kan krijgen voor de reisverzekering, die had ik al, dus niet via Thomas Cook in mijn geval, geboekt. Je word dus min of meer van het kastje naar de muur gestuurd bij Arke/Holland international/Arkefly.

Bij de balie van Arke overigens op Schiphol, geen idee of je erbij was, maar die dames kregen op maandag avond een regen van klachten over hun heen, en ze bleven enorm veel ontkennen. Gaven wisselende informatie. Hielpen 9 van de 10 mensen gewoon bot, zelfs onbeschoft.

De gate nummer, bij mij stond er eerst E22 op ofzo, dat is toen ruim van te voren overigens al bekend gemaakt via de borden op Schiphol, ik wist 2.5 uur van te voren al dat de gate gewijzigd was, snap daarom niet waarom jullie dit niet wisten(er hangen verdomd veel borden op Schiphol, die kan je dus niet missen). Nooit gelijk naar de Gate gaan lopen. Er kan altijd een wijziging voordoen, daarom dat ikzelf dus nooit direct naar de gate ga.

rolandino
13-02-12, 20:19
@Innieminnie, die brief zal denk ik standaard zijn zonder naamsvermelding, misschien kan flexman dat bevestigen, en zo ja, je eventueel een scan opsturen? Daarnaast bevat die brief denk ik niet zoveel informatie. Gegevens van de vertraging/annulering zijn gewoon vrij beschikbaar, dus daar kan je verzekeraar wel wat mee. Al zul je dat wel allemaal zelf bij elkaar moeten sprokkelen.

flexman
13-02-12, 21:05
Ik had mijn vlucht vertragings formulier niet zelf gekregen. Ik moest zelf weer gaan bellen en erop staan dat ik hem nodig had. Uiteindelijk heb ik deze gekregen. Je moet dan wel bellen met de klantenservice en niet het callcenter. De callcenter kan je niet verder helpen.
Op het formulier staat de vertraging op, vluchtnr en etc. Mijn verzekering heeft hier genoeg aan.
Wat de borden betreft. Ik had van te voren gekeken, maar stond nog op de foutieve gate nummer. Hierna zijn we rustig gelopen naar de gate waar we ondertussen wat gegeten en gedronken hadden. Hierna pas bij de gate weer gekeken. En de twee dames die bij de balie stonden.... Leek alsof het hun eerste vertraging was......
Ik wilde weten waar de bussen vertrokken naar het hotel, was blijkbaar een moeilijke vraag. Gelukkig kon een mede passagier mij even uitleggen welke bus ik moest nemen en waar deze vertrok. Misschien was jij dat wel :-D

emma82
14-02-12, 10:18
Hoi allemaal,

Wij willen volgend jaar april een vlucht bij ArkeFly boeken naar Orlando. Nu hoorde ik dat je pas in december kan reserveren voor april. Ik vind het zo kortdag (4 maanden van te voren) Ik ben altijd gewend om 7 maanden van te voren een vlucht te boeken.

Is dat bij alle maatschappijen zo, dat je voor april 2013 pas in december kan boeken?
Liefst gaan wij met ArkeFly omdat het een directe vlucht is.

Maar ik hoor weer geen goede verhalen over de ArkeFly....

Syllvia
14-02-12, 10:29
Bij de meeste maatschappijen kun je 330 dagen van te voren een vlucht boeken.
Kijk gewoon eens bij
United airlines,
Continental airlines
KLM
Delta
Air lingus.
ook kun je kijken bij Expedia, Cheaptickets enz.


Geen rechtstreekse vlucht maar je kunt wel zelf de vluchttijden uitzoeken.

knaapje
14-02-12, 14:39
@emma82
..........Liefst gaan wij met ArkeFly omdat het een directe vlucht is.............

Dat geldt alleen voor de heenvlucht.
De retourvlucht heeft wel een tussenlanding.

Knaapje

emma82
14-02-12, 14:50
@ knaapje
Ow echt waar? Dat wist ik niet. Dus als je terugvliegt vanuit Orlando moet je in Miami ''overstappen'' ?

Innieminnie
14-02-12, 14:57
@emma82: Arkefly maakt een rondje, Ams-Orl-Mia-Ams. Dat is hier terug te vinden: http://www.arkefly.nl/klantenservice.aspx?_r=UWhoUGFwcHFNaWhYYXdsAREzPCQ 9O2wLDzk3FjQsEyURLjABNG4GIRIXLwcjNCklFHQNDSFzcAgaK DwQPSsuK08%3d&FaqNodeId=11223

rolandino
14-02-12, 15:02
Ik vind het inderdaad "overstappen", dit is niet te vergelijken zoals je met een United zou hebben waarbij je moet overstappen in Washington of NY. Bij ArkeFly heb je niet de kans dat je de aansluiting mist of iets dergelijks door vertragingen op je eerdere vlucht. Dat je eruit moet is overigens wel irritant lijkt mij.

Innieminnie
14-02-12, 15:12
Het is zeker irritant dat je eruit moet. Aangezien dit gewoon bekend is doen ze er nogal raar mee, beetje van "we weten het niet zeker of u er wel of niet uit moet".

emma82
14-02-12, 15:16
Bedankt voor het reageren allemaal. Ik wist dat dus echt niet (of niet goed gelezen)
Het loont zich dus niet om met ArkeFly te vliegen als je maar op de heenweg direct vliegt. Kan ik net zo goed met een andere maatschappij vliegen waar WEL alles inclusief is, zoals bij KLM bijvoorbeeld.

76-er
14-02-12, 18:51
Er zijn vaak misverstanden over de termen 'direct' en 'nonstop'. Nonstop laat niets aan duidelijkheid te wensen over, een directe vlucht kan mogelijk een tussenlanding inhouden. Raar? Ja. Maar wel reiswereld-taal. Strict genomen is het driehoekje dat TFL naar Florida doet een nonstop naar Sanford en een directe vlucht naar MIA.

sasja
14-02-12, 19:35
Afgelopen september arke fly gevlogen, is prima bevallen hoor.

Heenweg uiteraard direkte vlucht,
Terug via Miami, Orland/Miami 45 min.
Even uit vliegtuig, kun je even iets eten of drinken, nog even naar toilet,
zo´n uurtje is heel snel voorbij.
Wij hebben het niet als vervelend ervaren.

Ik zou zeggen: gewoon doen.

Wat ook een optie is om 2 of 3 dagen eerder naar Miami te rijden, daar
nog een paar dagen verblijven en vervolgens van daaruit rechtstreeks naar Amsterdam te vliegen.

AenG
14-02-12, 19:41
Ik las een paar berichten terug dat je pas in dec de tickets kan boeken voor zomer 2013 bij arkefly.... weet iemand of dit ook niet eerder kan als je dat telefonisch doet ofzo? Ik wil sowieso heen naar orlando en terug vanaf miami. Dat moet je ook telefonisch regelen want dat kan niet via de site. Er is namelijk geen enkele maatschappij die nog vliegt naar florida, zonder overstap toch, of vergis ik me nu?

emma82
14-02-12, 20:29
@AenG : Nee, er vliegt verder niemand zonder overstap naar Florida. Klm stop per maart dit jaar helaas.
Ik hoor ook heel graag of je eerder dan december een vlucht kan boeken. Bijv. Telefonisch inderdaad.

Cindy1969
14-02-12, 20:39
Ik vlieg over 2 weken, en het doet me juist goed te horen dat je er in Miami uit mag. Heerlijk, even de benen strekken voor de lange vlucht naar huis.
Wat jij zegt Sasja, even wat drinken/eten, of naar het toilet.
Het lijkt me niks als je in het vliegtuig moet blijven, dus ben hier wel blij mee.

AenG
14-02-12, 21:50
@emma82: Ik denk dat ik ze maar eens een keer ga bellen binnenkort om het te vragen. Willen namelijk na deze zomer al gaan kijken voor volgend jaar en vind het niet handig om alles te regelen, hotels en villa enz en dan pas als laatste de tickets:( Wil best met andere maatschappij vliegen maar dat overstappen he... En daarbij is 35 kg pp in comfort class bij arke wel heel fijn, dan kan ik naar hartelust shoppen :). Bij iedere andere maatschappij mag je dat niet meenemen aan gewicht... afwachten dus

Innieminnie
14-02-12, 21:55
Wie neemt er zoveel mee? Zat op de terugweg maar op 17 kilo precies. En de heenweg op 12.69. Moet je wel heel veel meenemen wil je dat gewicht gaan halen.

emma82
14-02-12, 23:12
@AenG: De tickets wil je idd als eerste geboekt hebben, en dan lekker de hotels uitzoeken.
Lastig he, ik zit ook met die 35 kg shop tegoed in mijn hoofd. Dat krijg je bijna nergens, alleen bij ArkeFly.
Wil je me laten weten als je met Arke gebeld hebt? Ben wel benieuwd.

Ik ben vorig jaar in NY (met klm) geweest maar ik zat zo aan 23 kg op de terugweg. Dus ruim 10 kg extra lijkt me heerlijk!

b767-300er
15-02-12, 07:19
VWB de gate wijziging.
Op het moment dat er een andere gate op de instapkaarten komt te staan komt dit ook op de borden pas te staan. Let daarom altijd goed op de borden. Het is schiphol-policy een gate wijziging slechts 1x om te roepen en dat circa 45 tot 30 minuten voor vertrek. De rest kan je via de borden vernemen. En die hangen er genoeg. Er zijn namelijk zo verschrikkelijk gate wijzigingen op 1 dag dat het ondoenlijk is dit meerdere keren om te roepen, en als men het te vroeg omroept heb je de kans dat een aantal passagiers deze mededeling mist omdat zij bijvoorbeeld nog niet door de douane hene zijn (Niet iedereen gaat rechtsreeks vanaf de incheck naar de douane).

VWB het boeken: vanaf midden mei 2012 kan je boeken tot en met maart 2013. Vanaf midden november 2012 kan je boeken toe en met oktober 2013. Wil je dus voor de zomermaanden boeken, dan moet je bij ArkeFly wachten tot november.Hier wordt (uit ervaring) niet van afgeweken. Inderdaad erg vervelend. Das het nadeel van een vakantievlieger/pakketreisaanbieder.

Nogmaals de routing van de betreffende vlucht:
Amsterdam - Orlando - Miami - Amsterdam.
In Orlando gaat iedereen van boord en moet je visa customs etc etc etc.
In Miami moet ook iedereen van boord, kist wordt dara schoongemaakt en bijgetankt en vliegt dan terug naar Amsterdam. Dit is met ca 1 uurtje geregeld.
Zoals 76-er terecht opmerkt zijn er nogal wat verschillende uitleggen van een rechtsreekse en een non-stop vlucht. De uitleggen die arkefly en andere maatschappijen hanteren:
Non-stop: Je vliegt van A naar B zonder tussenlanding en zonder overstap:
Rechtsreeks/Direct: Je vliegt van A naar B, eventueel met tussenlanding maar zonder overstap.
Vlucht: Je vliegt van A naar B, eventueel met tussenlanding en met overstap.

Amsterdam- Orlando is dus een non-stop vlucht
Amsterdam - Miami is een rechtsreekse vlucht, met een tussenlanding.
Orlando - Amsterdam is een rechstreekse vlucht met een tussenlanding
Miami - Amsterdam is een non-stop vlucht.

Ik heb de termen niet bedacht, ik zeg ook nergens dat ik ze goedkeur, ik zeg ook nergens iets over de juistheid van de toepassing van deze termen, ik zeg alleen hoe ze in de reiswereld gebruikt worden ;)

Groot voordeel van ArkeFly: de hoge bagaevrijdommen en geen overstappen (dus angst dat je je aansluiting/aansluitende vlucht kan missen)
Nadeel: Aan boord moet je alles betalen, informatievoorziening is soms wat aan de matige kant, met name als iets niet gaat zoals het hoort te gaan.

Als alles goed gaat heb je er een goede airline aan. Nette service aan boord, voldoende ruimte etc etc. Echter als er wel wat raars gebeurd ben je ook meteen goed de sjaak. Alleen dat wil bij andere airlines ook wel eens gebeuren ;)

Vergeet niet dat 85% van de vluchten van ArkeFly gewoon op tijd vertrekt en op tijd aankomt zonder problemen. 15% van de vluchten van Arkefly vertrekt te laat. (te laat is meer als 15 minuten vertraging) 14% is binnen 4 uur alsnog vertrokken, de andere 1% is langer dan 4 uur vertraagd. (cijfers 2011 voor alle ArkeFly vluchten met vertek vanaf Schiphol Amsterdam Bron: CISS (Centraal InformatieSysteem Schiphol, alleen inzichtelijk voor personeel werkzaam op schiphol/bij airline)
(ter vergelijking, KLM scoort 92% om 7% om 1%)
Overigens is het ArkeFLy vluchtschema per vlucht redelijk ruim opgezet. Er zit een marge in van ongeveer 40 minuten. met andere woorden, vertrekt een ArkeFly kist opt ijd vanaf Schiphol naar een verre bestemming, dan zal hij bij normale weersomstandigheden circa 40 minuten te vroeg aankomen. Heb je harde wind mee, dan zal het nog eerder zijn, heb je minder wind mee, dan iets later,
Zo vertrok ik afgelopen januari met ArkeFly naar Mexico, de vertrekvertraging was 1h35 minuten, maar ik kwam slechts 15 minuten te laat aan op mijn bestemming aldaar. Ik had een tussenlanding op Cuba. de omdraaitijd aldaar was slechts 40 minuten tegen de geplande 1h15m, de andere 45 minuten was ijdens de vlucht ingelopen.

Zoals gezegd, maak een goede afweging. ArkeFLy is niet slecht en als er geen gekke dingen gebeuren gewoon een airline die een ruim voldoende verdiend.
Gebeuren er wel gekke dingen, dan zouden informatievoorziening etc etc veel beter kunnen. Aan de andere kant... De Nederlandse passagier is nou ook niet de meest voorbeeldige passagier, zeker als iets niet gaat zoals men zou willen... Vaak zijn passagiers ook niet echt vriendelijk meer terwijl het personeel wat er staat geen enkele blaam treft, maar als boodschapper wel alle rotte vis over zich heen krijgt.... ;)

Daffelina
15-02-12, 09:47
Laat ik eerst zeggen dat ik geen aandelen in Arkefly bezit en dat ik op geen enkele manier bij Arke/TUI of welk aanverwant reisburo dan ook werk.

Maar onze vlucht vorig naar vanaf Bonaire: vertrek schematijd 16.15 uur en wij vlogen daar al om 15.45 uur weg! Aankomst op Schiphol volgens planning: 8.35 uur en wij waren al om 6.55 uur bij de gate! Het kan dus best een voordeel zijn om Arkefly te kiezen.

Het is dat wij deze zomer Florida met New York combineren, dus dan heb ik niets aan Arkefly, maar zouden we alleen naar Orlando gaan, dan had ik zeker Arkefly gekozen! En dan het liefst comfort heen en premium terug, want dan mag je zelfs 45 kilo bagage meenemen! En iedereen die een dochter van 16 heeft, weet hoe zo'n kind makkelijk aan de 45 kilo komt, want zogauw je haar in een Amerikaanse winkel loslaat, vindt ze de make-up afdeling en wauw, die potjes wegen wat, hoor!

Cindy1969
15-02-12, 10:08
@Daffelina: ik ben dan wel geen 16, maar 42, maar een make up en beautyfreak, dus ik kom zeker weten aan die 35 kg bagage op de terugweg :wink:
Ga daar helemaal los op de make up en bad/body afdelingen :)

b767-300er
15-02-12, 10:50
Ikzelf ben man (en dat maakt al wat verschil in bagage kilo's) en had op de terugreis af mexico na 2 weken ruim 27 kilo mee, om over het koffergewicht van mijn wederhelft maar niet te spreken. Dus dat gaat errug snel.

Cindy1969
15-02-12, 11:57
Kijk, dat bedoel ik ;-)
Als ik niet oppas heb ik op de heenweg al 20 kg bagage mee, moet op vluchten met Transavia (max 20 kg) ook altijd erg oppassen...
Sleep altijd veel te veel zooi met me mee haha.
En dan op de terugweg de aankopen er nog bij.

76-er
15-02-12, 13:42
Er is namelijk geen enkele maatschappij die nog vliegt naar florida, zonder overstap toch, of vergis ik me nu?

Vanaf Schiphol niet, nee. Dichtsbijzijnde alternatief is Air Berlin (voorheen LTU) vanaf Dusseldorf. Miami (MIA) en Fort Myers (RSW). Voor veel Nederlanders en Belgen is DUS zelfs dichterbij dan Schiphol.

rolandino
15-02-12, 14:15
Veel? Google maps geeft aan dat het vanuit Zwolle bijna 2 uur is. Zelfs vanuit Arnhem is Schiphol dichterbij dan Dusseldorf.

b767-300er
15-02-12, 18:24
volgens mij is DUS alleen dichterbij vanuit Brabant en Limburg.

hrjhaan
15-02-12, 18:34
Vanuit Groningen is het een half uur verder dan Schiphol, maar dat hebben we graag voor een rechtstreekse vlucht over.

AenG
15-02-12, 21:24
Tja, woon in de buurt van rotterdam, dus om nu helemaal naar duitsland te rijden.... Tja en wat betreft die bagage. Ik zit altijd al tegen de 18kg aan met 1 week vakantie. Moet wel eerlijk zegggen dat ik altijd teveel bij me heb, maar wil altijd graag wat te kiezen hebben. Tja en nu ga ik drie weken dus wil dan toch wel iets meer mee nemen en dan moeten we nog terug :-D. Kijk aan die 35kg kom je niet zo snel hoor maar een kilo of 27 moet wel lukken hoor:mrgreen:. Daarbij ben ik wel een beetje verwend met die comfort class. Meestal ben ik het na 4 uur vliegen helemaal zat en wil ik er het liefste uit, maar met meer ruimte en met zn tweetjes aan het raam zonder iemand verder naast je maakt het een stuk relaxter moet ik zeggen. Tja qua service, ik ga maar gewoon heel erg hopen dat alles goed gaat, want ik ben idd één van die ongeduldige nederlanders die al snel geïrriteerd is :-?.

b767-300er
16-02-12, 08:22
want ik ben idd één van die ongeduldige nederlanders die al snel geïrriteerd is :-?.
En met jou nog vele, vele anderen.
Ik vlieg vaak met verschillende maatschappijen. Maar op het moment dat je met Transavia of ArkeFLy vliegt, met nagenoeg alleen maar Nederlanders, schaam ik me soms rot voor het feit dat ik Nederlander ben als je ziet hoe sommigen zich gedragen jegens crew etc etc.
Vooral het onderdeel luisteren wordt nogal eens verward met "willen horen".
Moet je bij ArkeFly eens kijken wat er gebeurd als er netjes omgeroepen wordt dat de passagiers van de PREMIUM COMFORT CLASSE aan boord mogen gaan. De hele gate loopt direct leeg....

AenG
16-02-12, 11:59
Tja ik erger me meestal aan de medepassasiers idd die dan al instappen als ze op de laatste rij zitten en de eerste rijen mogen instappen[-X. Net als mensen die een half uur in het gangpad blijven staan om alle handbagage nader te bekijken.

Ta2 Gerrit
16-02-12, 14:56
<< Ik heb de berichten met het onderwerp over hoeveel je mag invoeren maar verplaatst naar een bestaand topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=754&page=6)hierover. Kunnen we hier gewoon weer veder met Arkefly >>

Iris02
17-02-12, 06:28
Misschien moeten wij Nederlanders onze instelling eens veranderen. We verwachten nog al wat als we gaan vliegen en klagen ontzettend snel.
Als we nu allemaal eens van te voren rekening houden met het feit dat het een lange zit is, dat je niet zo comfortabel zit als in je luie stoel thuis, dat je voor cq achterbuurman niet je partner of kind is waar je meer van kan hebben, dat sommige mensen misschien iets vaker moeten plassen dan jij (misschien hebben ze wel tromboseproblemen en strekken ze daarom de benen iets vaker), dat de ouders van het kindje wat zo huilt zich waarschijnlijk ook heel ongelukkig voelen net zoals de ouders van het kind wat zo onrustig is (misschien is dit kind wel autistisch). Kortom als we nu eens met zijn allen niet roomser zijn dan de paus; dan is zo'n vliegreis best te doen ;-)

Syllvia
17-02-12, 07:40
Iris, ik ben het met je eens, wat een gemopper altijd, en ik heb vaak het idee, dat nederlanders altijd denken dat ze wat te kort komen.
(voor de goede orde, ik ben zelf ook een nederlander)

floridatoerist
17-02-12, 14:23
Wij hebben met Arkefly 26 uur vertraging gehad. Hierdoor eerste geboekte hotel gemist en 1 dag autoohuur. Natuurlijk ook één vakantiedag minder. Nu zag ik dat je bij zoveel vertraging recht op een vergoeding van 600 euro maar dat vliegtuigmaatschappijen dit bijna nooit uitkeren. Valt er ook iets te verhalen via de reisverzekering? Wij hebben geen annuleringsverzekering alleen een reisverzekering. Iemand hier ervaring mee?

elstars
17-02-12, 15:00
Vervelend voor je, ik zou alles maar proberen!

sonja
17-02-12, 15:11
Voor de vertraging zou je een claim kunnen indienen bij EU-claim.
Voor wat betreft de gemiste vakantiedag, één dag autohuur en één dag hotel, kun je aanspraak maken op een vergoeding van je reisverzekering. Dat hebben wij vorig jaar ook gedaan, we waren 24 uur later op de plaats van bestemming en dat hebben we vergoed gekregen.

Innieminnie
17-02-12, 16:07
Bij vluchten langer dan 8 uur vertraagd hoor je van Arkefly een vertragingsformulier te krijgen. Of je het vergoed krijgt van je reisverzekering zou je moeten nakijken in de voorwaarden van je reisverzekering. Voor terugvluchten krijg je geen verklaring voor je reisverzekering, maar dan kan je ook geen claim indienen omdat je al van je vakantie hebt genoten.

Bij de vertraging kan je ook nog kijken of je een claim bij EUclaim kan indienen.

Even de site van Arkefly er zelf bij gepakt voor vertraging: http://www.arkefly.nl/klantenservice.aspx?_r=UWhoUGFwcHJNaGFYYXdsAREzPCQ 9O2wLDzk3FjQsEyURLjABNG4GIRIXLwcjNCklFHQNDSFzcAgaK DwQPSsuK08%3D&FaqNodeId=8955

Weet niet wanneer je vertraging was. Maar je zou ook even moeten opzoeken hoe het zit met die 2 jaar verloop tijd. Kom daar veel over tegen in berichten op bijv. trosradar. Maar kan daar verder niets over terugvinden, dus of dit klopt weet ik niet. Misschien dat iemand op het forum hier iets meer vanaf weet.

b767-300er
17-02-12, 19:25
Via reisverzekering is soms lastig. Hangt af van de annuleringsdekking welke erin zit en of die standaard hoog genoeg is....
De verjaringstermijn voor het eventuel indienen van een claim is 2 jaar.
Je kan ipv EU claim ook je rechtsbijstand inschakelen. Veel goedkoper als het zeer commerciele EU Claim wat ook een procent of 25 van de claim opstrijkt.
Succes.

floridatoerist
17-02-12, 19:41
Vertragingsforumlier hebben we inderdaad ontvangen van Arke. Is d.d. 30 jan geweest. Ik hoef er ook geen geld op te verdienen maar wil graag de kosten terug die ik gemaakt heb en waarvan geen gebruik van gemaakt is (hotel, huurauto, gemiste vakantiedag) Via
Heeft iemand ervaring met EU claim en Arkefly? Met succes een vergoeding ontvangen?

sonja
17-02-12, 19:57
Lees dit (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6437&page=3)topic eens door, hier kun je al het e.e.a. vinden.

Wij hadden vorig jaar 24 uur vertraging en werden door de reisverzekering gecompenseerd, dit zijn de regels:

"In geval van een onvoorziene vertraging van het vliegtuig van meer dan acht uur bij vertrek naar de reisbestemming of aankomst aldaar wordt een evenredig deel van de reissom vergoed. Te weten voor vertragingen van 8 tot 20 uur een dag, van 20 tot 32 uur twee dagen".

floridatoerist
17-02-12, 20:09
Even een ander vraagje: Op het ticket van Arkefly staat dat je binnen 48 uur het ticket moet bevestigen op de terugvlucht. Hierbij staat ook een telefoonnummer. Wij hebben een los ticket gekocht bij Arkefly. Moet je dan meer dan 2 dagen van te voren bellen of nu juist in die 48 uur van te voren?

Innieminnie
17-02-12, 23:00
Even een handig linkje voor de mensen die op 30 Januari vlogen, maar ook met mensen met een vlucht die lang vertraging hebben gehad, en hun klacht in eerste instantie via Arke, Arkefly of een andere touroperator doen, Tui heeft een klachtafhandeling van 8 weken. Hier hoef je niet akkoord mee te gaan, je kan na 6 weken, als je geen redelijke oplossing of antwoord van ze gehad hebt zeggen dat je een klacht neer dient bij de inspectie van verkeer&waterstaat. Formulier&informatie wat je dan moet opsturen kan je hier vinden(pdf): http://www.ilent.nl/Images/klachtenformulier%20passagiersrechten%20ENG-NED_tcm334-318942.pdf. Dus niet akkoord gaan met die 8 weken, maar zeggen dat je binnen 6 weken een redelijk antwoord verwacht van ze en dat je anders naar het ivw stapt. Niet zeggen dat je het binnen 6 weken opgelost wil hebben. Schiet je niets mee op.

(http://www.ilent.nl/Images/klachtenformulier%20passagiersrechten%20ENG-NED_tcm334-318942.pdf)

flexman
18-02-12, 00:03
Even een ander vraagje: Op het ticket van Arkefly staat dat je binnen 48 uur het ticket moet bevestigen op de terugvlucht. Hierbij staat ook een telefoonnummer. Wij hebben een los ticket gekocht bij Arkefly. Moet je dan meer dan 2 dagen van te voren bellen of nu juist in die 48 uur van te voren?

Als het goed is staan er twee dagen op vermeld (zon- en woensdag) dat je kan bellen. Tevens kan je dit alleen tussen 10 en 12 uur. Je moet dan even kijken welke dag het uitkomt i.c.m. de 48 uur.
Bijv. Je vertrekt op dinsdag, dan bel je op de zondag daarvoor.

hrjhaan
18-02-12, 09:06
op de site van Arkefly staat dat je een coupon bij je reisbescheiden krijgt met daarop een telefoonnummer die je moet bellen. Je dient altijd te herbevestigen.

knaapje
18-02-12, 10:50
.............Als het goed is staan er twee dagen op vermeld (zon- en woensdag) dat je kan bellen. Tevens kan je dit alleen tussen 10 en 12 uur. Je moet dan even kijken welke dag het uitkomt i.c.m. de 48 uur.
........................

Over service gesproken!
Hoeveel van de pakweg kleine 200 passagiers zouden er in deze 2 uur kunnen bellen??

Knaapje

Njit
18-02-12, 12:39
Ik heb nog nooit herbevestigd bij Arkefly. En ik mocht altijd gewoon instappen :)

macksailor
18-02-12, 14:43
tja,wij gaan 6 april naar sanford orl. met arke,en je raadt het al...vertrek ams nu 13.00(was 09.00lekker vroeg aankomen!) terug de 20e ook later(4uur)en premium stoelen geboekt voor de nodige beenruimte/bagage.die zijn ook gecanceld!terugeboekt nr comfort, normaliter vlieg ik altijd graag met delta of united.maar vanwege de scherpe prijs/rechtstreeks toch maar geboekt.wel een gevalletje van jammer weer.nu maar hopen dat ze verder op tijd vliegen...

b767-300er
18-02-12, 17:47
Voor vliegtijden zie mijn website www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl).
Daar staat idd al een tijde 1300 uur op voor betreffende vlucht.

Terugvlucht herbevestigen is alleen iets als je geen pakketreis hebt geboekt.
maar je kan ook zelf op schiphol.nl kijken, werkt hetzelfde.
Herbevestigen is dus NIET verplicht... Maar.....
Echter als de kist opeens 4 uur eerder vertrekt (kan haast niet bij ArkeFly) en je bent nie top de hoogte via internet en je hebt niet herbevestigd en je mist de vlucht, dan zijn de gevolgen voor je zelf.

@macksailor;
Als je Premium hebt geboekt en je wordt teruggezet naar Comfort, dan is 1 mail aan ArkeFly voldoende om wel de bagagevrijdom te krijgen van Premium (45 kilo).....
Doe er je voordeel mee......

Njit
18-02-12, 17:55
En waar mail je dan mee?

b767-300er
18-02-12, 18:05
Ik gebruik zelf Microsoft Outlook 2010 om mee te mailen.
Kan volgens mij ook met webmail of Windows Live Mail.
Of gebruik maken van de FAQ-mailfunctie op de website van Arke.

groentje
18-02-12, 18:46
tja,wij gaan 6 april naar sanford orl. met arke,en je raadt het al...vertrek ams nu 13.00(was 09.00lekker vroeg aankomen!) terug de 20e ook later(4uur)en premium stoelen geboekt voor de nodige beenruimte/bagage.die zijn ook gecanceld!terugeboekt nr comfort, normaliter vlieg ik altijd graag met delta of united.maar vanwege de scherpe prijs/rechtstreeks toch maar geboekt.wel een gevalletje van jammer weer.nu maar hopen dat ze verder op tijd vliegen...

Heb je hier bericht van gehad dat je terug gezet word naar comfort?
wij vliegen 30 maart heen comfort en 13 april terug in de premium klasse. Ik hoop dat we terug gewoon de premium klasse houden!

rolandino
18-02-12, 18:55
Ik gebruik zelf Microsoft Outlook 2010 om mee te mailen.
Kan volgens mij ook met webmail of Windows Live Mail.
Of gebruik maken van de FAQ-mailfunctie op de website van Arke.
LOL :lol: Ik heb zo het vermoeden dat Njit vraagt om het e-mail adres waar je naar toe moet mailen. ;-)

b767-300er
18-02-12, 19:11
Heb je hier bericht van gehad dat je terug gezet word naar comfort?
wij vliegen 30 maart heen comfort en 13 april terug in de premium klasse. Ik hoop dat we terug gewoon de premium klasse houden!
Daar krijg je idd bericht van.

Njit
18-02-12, 19:42
LOL :lol: Ik heb zo het vermoeden dat Njit vraagt om het e-mail adres waar je naar toe moet mailen. ;-)

Dat zou handig zijn ja :)

b767-300er
18-02-12, 19:47
Dat zou handig zijn ja :)
Ok, zo had ik de vraag niet begrepen ;) (grapje)

Uhm als je seat only boekt online neem ik aan dat je gemaild wordt.
Even antwoorden op die mail is het makkelijkste

Geboekt via het reisburo? Dan gewoon het reisburo even laten mailen.

Telefonisch geboekt? Dan het contactformulier op de website van www.arkefly.nl (http://www.arkefly.nl) gebruiken.

Anders heb je nog:
Contact@arkefly.nl
Info@arkefly.nl

groentje
18-02-12, 20:35
Daar krijg je idd bericht van.

Ok dus geen bericht goed bericht ;-). Hebben nog niks gehoord en wij gaan voor 6 april dus. Dan ga ik ervan uit dat het voor ons nog hetzelfde is! Bedankt voor je reactie!

José
19-02-12, 12:31
Voor vliegtijden zie mijn website www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl).
Daar staat idd al een tijde 1300 uur op voor betreffende vlucht.

Als je op de Arkefly site kijkt bij vertrek 14 september staat daar 'gewoon' nog vertrek 9.00 uur. Waar moet je nu van uitgaan?

rolandino
19-02-12, 12:49
In principe moet je altijd uitgaan van de informatie die de maatschappij je stuurt. Je kunt je namelijk niet beroepen op het feit dat op de website van B767-300er wat anders staat als je je vlucht zou missen. Neem bij twijfel gewoon even contact op met ArkeFly.

Njit
19-02-12, 13:13
Heb je ook al gekeken op de Arkefly site? Als je inlogt zie je je actuele schema.

b767-300er
19-02-12, 14:02
Als je op de Arkefly site kijkt bij vertrek 14 september staat daar 'gewoon' nog vertrek 9.00 uur. Waar moet je nu van uitgaan?
Altijd uitgaan van de maatschappij.
Ik heb de tijden niet van de Airline zelf. Ik gebruik andere bronnen op schiphol. (welke in het verleden vaak betrouwbaarder waren)

floridatoerist
19-02-12, 15:54
Mag je wel mee als je niet herbevestigd?
En ik kan niet vinden of onze lucht normaal vertrekt. Wij vliegen maandagavond vanaf Miami naar Amsterdam. Bellen gaat inderdaad een beetje moeilijk als dat midden op de dag is..

b767-300er
19-02-12, 15:57
Hij staat op maandag vertrek 1255 vanaf Amsterdam
En ja je mag mee als je NIET herbevestigd.
De gevolgens voor het te laat arriveren als je niet herbevestigd zijn echter voor jezelf. Echter ik zou niet weten waarom je dat zou doen.
op www.schiphol.nl (http://www.schiphol.nl) stata ie toch gewoon op?

macksailor
20-02-12, 13:39
Voor vliegtijden zie mijn website www.vliegschemas.nl (http://www.vliegschemas.nl).
Daar staat idd al een tijde 1300 uur op voor betreffende vlucht.

Terugvlucht herbevestigen is alleen iets als je geen pakketreis hebt geboekt.
maar je kan ook zelf op schiphol.nl kijken, werkt hetzelfde.
Herbevestigen is dus NIET verplicht... Maar.....
Echter als de kist opeens 4 uur eerder vertrekt (kan haast niet bij ArkeFly) en je bent nie top de hoogte via internet en je hebt niet herbevestigd en je mist de vlucht, dan zijn de gevolgen voor je zelf.

@macksailor;
Als je Premium hebt geboekt en je wordt teruggezet naar Comfort, dan is 1 mail aan ArkeFly voldoende om wel de bagagevrijdom te krijgen van Premium (45 kilo).....
Doe er je voordeel mee......


ik heb contact gehad met arke vandaag over de bagage.en idd kunnen we de premium(45kg) pp,aanhouden!
heb net de mail binnen zwart op wit dat we niet met de bekende bek vol tanden op sanford staan.zou wat zijn met al die kilo,$$$$$$ overgewicht.
bedankt voor het meedenken!:smile:

b767-300er
20-02-12, 18:14
Geen probleem. En graag gedaan.
Dat is de ervaring ;-)

Cindy1969
07-03-12, 07:56
Gister teruggekomen van mijn vakantie. Alles is me 100% meegevallen, maar ik had dan ook de mazzel dat ik totaal geen vertraging had. Tenminste, niet noemenswaardig.
De vlucht vanuit Miami ging met een half uurtje vertraging, maar dat werd door de terugvlucht in 7,5 uur ruimschoots goedgemaakt.
De extra beenruimte in comfort class beviel me erg goed, evenals de 35 kg bagage die ik meemocht, had gister 34,5 mee terug :-P

Vriendelijk personeel, fijne vluchten gehad, vooral de heenvlucht, maar toen had ik de stoel naast me ook ter beschikking.
Gister een heel dikke man naast me, maar dat kan je bij elke maatschappij treffen ;)

De maaltijden gingen ook wel, het eten op zich niet zo heel lekker, maar het toetje was wel erg lekker. Op de heenweg had ik broodjes bij me, op de terugweg niet. Op de terugvlucht krijg je 's avonds een maaltijd, en de volgende morgen dus niet meer, maar heb de ergste honger even gestild door een stroopwafel te kopen. Op Schiphol heb ik bij aankomst even lekker een croissant gehaald, en verder kan je dan thuis wel weer eten.

Dus wat mij betreft voor herhaling vatbaar!

Njit
07-03-12, 08:54
Mocht je al die bagage in 1 koffer stoppen? Want vanuit ARBO oogpunt mag de koffer maar max. 23 kg wegen.

knaapje
07-03-12, 10:40
.........Want vanuit ARBO oogpunt mag de koffer maar max. 23 kg wegen.
.................

Er zal wel een verschil zijn tussen theorie en praktijk.

Paar jaar geleden op traject MIA-IAD-AMS met 2 te zware koffers gezeten. Ze werden na bijbetaling gewoon als nornale, lichtere koffers afgehandeld en kwamen gewoon tussen de andere koffers op de band op AMS te voorschijn..

corrus
07-03-12, 11:06
Mocht je al die bagage in 1 koffer stoppen? Want vanuit ARBO oogpunt mag de koffer maar max. 23 kg wegen.
EXTRA zware koffers worden anders gelabeld... Ook ligt het aan welke contracten er liggen tussen de luchthavens en de betreffende airline...

groentje
07-03-12, 15:46
Kun je nou met arke naar orlando wel of niet online inchecken?

Njit
07-03-12, 15:52
Ja dat kan maar alleen als je een (betaalde) stoelreservering hebt.
Zie verder http://www.arkefly.nl/arkeflyservices.aspx

Cindy1969
07-03-12, 15:57
Ik kon bij Arke wel online een stoel reserveren, maar niet online inchecken, dat schijnt niet te kunnen voor vluchten naar de USA.

Een koffer mag bij Arke max 32 kilo wegen.
Ik had alles over een koffer en een trolley verdeeld, op de heenweg trolley in de koffer, en op de terugweg beide als ruimbagage ingechecked.

groentje
07-03-12, 16:02
Ja dat begrijp ik dus ook. wel stoelen reserveren maar niet online inchecken voor de USA. Dan gaan we vrijdag alleen de stoelen reserveren! bedankt!

Innieminnie
07-03-12, 16:31
En gewicht moet je ook opletten: als jij in de economy klasse zit, dan mag je geen 32 kg meenemen. Maar 25 kilo, zit je in de premium comfort klasse mag je 45 meenemen. In comfort is het 35 kilo, geen 32. Die 32kilo is alleen binnen Europa in de comfort klasse.

Njit
07-03-12, 18:39
En ook dit vind je op de Arke-site: http://www.arkefly.nl/luggage.aspx