PDA

Bekijk Volledige Versie : Arachnafobia (spinnenfobie)



MG4ever
23-09-10, 12:19
Hoi,

Ik heb een vraagje...
In maart 2011 ga ik naar Florida voor 2 wkn en
we willen daar van alles gaan doen en zien...
Zo ook de Everglades...
Nu hoorde ik van een collega dat daar heel veel spinnen zijn?
Klopt dit? Heb namelijk echt een MEGA fobie en maak me er nu al druk om...

Bosevents
23-09-10, 13:13
ik heb ze nog nooit gezien en nog nooit gehoord van aanvallen ofzo.
Als je gewoon met een excursie meegaat tenminste. Als je gewoon de natuur in gaat kun je uiteraard (kan hier ook ) beestjes tegenkomen.
Sterkte met je fobie

derrobbie
23-09-10, 14:03
Val echt reuze mee hoor.
Ze zullen er vast zijn (spinnen zijn overal te vinden) maar de kans dat je er ééntje tegenkomt is niet groot.
Heb zelf ook een vriendin met een MEGA spinnenfobie en we zijn al meerdere keren probleemloos in Florida geweest (ja, ook in de everglades), en terwijl echt alle hoekjes gecontroleerd worden is het haar echt REUZE meegevallen.
Dus, ik zou me maar niet al te druk maken om eventuele spinnen, en alvast lekker gaan voorgenieten van je vakantie.

MG4ever
23-09-10, 14:22
Super bedankt voor de reacties! Pfff.... Echt een opluchting!!
Kan nu inderdaad weer lekker mijzelf op onze reis gaan verheugen!

cindy74
23-09-10, 16:25
wij hebben eens een groot exemplaar in onze villa gehad ik geloof dat het een wolfspider was . Heb deze in een bakje gevangen en buiten gezet .

Lea
23-09-10, 19:04
Mijn zoon moet er ook niks van hebben maar heb ze ook nooit gezien terwijl we in Florida waren.

moonlight91
23-09-10, 20:34
ben op mijn eeuwige kapot van spinnen.... en reptielen
tijdens onze reis heb ik nergens niets gezien, en ga er gewoon vanuit ze ook nooit tegen te komen

JKG
27-09-10, 11:37
Reptielen... je bent toch wel gekko's tegengekomen mag ik hopen?
Ik heb meer kakkerlakken dan spinnen in Amerika gezien. :)

beccie25
27-09-10, 20:38
kakkerlakken? echt?
toch niet van die vieze vliegende he? in zambia zaten die ook volop en vond ze echt smerig, vooral omdat ze niet bang voor mensen waren en ook op je af kwamen vliegen
Overigens zijn spinnen ook niet mijn favo kruipers (wat wel :-\"?)
dus hoop dat we er tijdens de rondreis en in de townhome weinig last van hebben, en anders roep ik heel hard naar de persoon die het allemaal niets doen, in mijn geval paps :grin:

JKG
27-09-10, 23:22
Bijna alle kakkerlakken kunnen vliegen, behalve de Madagascar reuzenkakkerlak (hissing cockroach, tevens in mijn ogen de minst smerige, maar ook een van de grootste kakkerlakken) en misschien nog een paar andere exoten.
Kakkerlakken zijn redelijk lichtschuw, dus weet niet hoe donker het in Zambia was? :)

Maar wat betreft de exemplaren die ik heb gezien is een springlevende en een half dode in de gehuurde villa (nooit in een townhome, maar dat zegt niets), eentje in Downtown Disney die ook de brug overstak tussen de mensen door en een megajoekel voor de deur van de Publix. Wat waren Amerikaanse meiden bij die deur aan het gillen joh, geweldig. En het personeel? Die schopte 'm gewoon verder weg van de deur.

Nadeel van bestrijdingsmiddelen is dat de kakkerlak resistent er voor wordt. Daarom hadden wij ze denk ik ook in de laatste villa. Maar in die villa hadden we ook een huis-gekko die niet naar buiten wilde. En m'n schoonmoeder maar elke keer schrikken van het beest, die heeft me doodskreten uitgeslagen, ik kwam niet meer bij en kan er nu nog steeds om lachen. :)
Alleen jammer dat ik een leuk litteken op mn duim heb overgehouden aan het vangen van de springlevende kakkerlak. Nouja, mooi aandenken. :mrgreen:

Maar maak je geen zorgen, in Spanje lopen volgens mij meer kakkerlakken rond en in de warme landen heb je dat nu gewoon sneller. In Nederland vind ik de huisspin ook geen fijne jongen. Meestal heb je die ook wel 1x per jaar in huis, zelfs een elektrische vliegenmepper werkt daar niet op.

Michael66
27-09-10, 23:32
Laten we het hier verder alleen over spinnen hebben.

Voor ander ongedierte hebben we een ander onderwerp (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11273&highlight=dier%2A) op het forum.

Michael66
28-09-10, 04:29
Wij troffen dit exemplaar aan:

http://img163.imageshack.us/img163/9073/200808120083.jpg

nancy1
28-09-10, 07:14
@ Michael

Gatver! Wat een joekel. Die hoop ik echt nooit loslopend tegen te komen!
Waar troffen jullie die aan??? Of was het in 1 of ander park?

Frans_Natasja
28-09-10, 07:26
:shock: ieuw jakkes gatver bah
ben zelf ook zeer angstig van spinnen en vind deze er nou niet bepaald fijn uitzien. net nu we aant kijken zijn voor volgend jaar.
maarre waar hebbie um gevonden :-k


groeten natasja

Michael66
28-09-10, 08:42
Hihi ..... bij Jungle Cruise in Magic Kingdom. Net echt.:grin:

Frans_Natasja
28-09-10, 09:44
:mrgreen: kijk dat scheelt weer een heel stuk hahahaha

derrobbie
28-09-10, 12:06
Hihi ..... bij Jungle Cruise in Magic Kingdom. Net echt.:grin:

Hij kwam me al bekend voor.
En als ik mij niet vergis bewoog ie ook nog.
Kreeg mijn vriendin er met moeite langs.

MG4ever
28-09-10, 15:02
Hahaha! Kreeg al de neiging onze boeking te cancelen hahaha! ;-)
Gelukkig blijkt het spinnengehalte in Florida (voor zover ik hier lees) wel mee te vallen...
Was ook vooral benieuwd naar die grote, dikke soorten haha (zoals in die kooi hierboven!), de rest kan ik sinds kort iets beter tegen...

JKG
28-09-10, 20:02
Grotere? Oh die zijn er ook wel.
http://vr360floridavillas.files.wordpress.com/2007/04/img_2800.jpg

En hier nog een mooie die vooral in de Floridiaanse bossen voorkomt met stevige webben;

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:vnKYgc3kdx6dCM:http://davidmichaelkennedy.com/blog/media/heather-banana-spider.jpg&t=1

beccie25
28-09-10, 22:09
volgens mij is dit niet echt een goed topic voor mensen met een spinnenfobie
iewwwwww :-)

MG4ever
29-09-10, 11:27
@Beccie25: Ja, inderdaad!!! Hahaha! Scroll steeds super snel over plaatjes heen zonder te kijken om de nieuwe berichten te lezen hihi...

Michael66
29-09-10, 12:05
Als je meer wilt weten over giftige spinnen in Florida, lees dan deze website (http://edis.ifas.ufl.edu/in011). Gaat over de zeven (7) in Florida meest voorkomende. Ik heb er trouwens pas eentje van gezien .....

De "gewone" spinnen die in Florida voorkomen vind je hier (http://edis.ifas.ufl.edu/in017).

Zoals je ziet stelt het allemaal niet zoveel voor. ;)

moonlight91
29-09-10, 14:40
ENNNN, bedankt eej....voor die link!! :-? haha
heb nu nog ruim een half jaar om me daar overheen te zetten , en die foto`s van mijn netvlies te krijgen....

probeer wel de beelden van afgelopen vakantie af te spelen waarin ik enkel die spin in die jungletour in disney gezien heb :-D

JKG
29-09-10, 16:51
Gewoon vaak naar kijken, dan zijn ze niet meer eng. Trouwens, die beestjes zijn over het algemeen toch banger voor jou dan jij voor hen. En anders: ninja KICK! :mrgreen:
Wel even nadenken waar je het doet, vlekken op de muur zijn niet gewenst in de villa of townhome. :)

Ta2 Gerrit
29-09-10, 17:43
:lol: :lol: Alleen bij de weduwvrouwtjes (zwart, bont of rood)zou ik toch even de flipflops verruilen voor een paar bergschoenen bij de ninjakick.
Anders wordt het Floridaverblijf wel erg permanent :mrgreen:

Michael66
29-09-10, 19:43
Leuk filmpje voor je:

JD4z8iGbxH0

Maar deze is toch wel de beste:

4aQ6vg3JB2U

Veel plezier!