PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Bajito



bajito
19-09-10, 11:08
Opnieuw?
Ja, in 2007 was ik al even actief op dit forum omdat we toen voor het eerst naar Florida gingen.
We waren toen 27 en 34 en hebben een korte rondreis gemaakt: 10 dagen Miami-Keys-Naples-Orlando. Een geweldige ervaring, maar dat rondrijden was toch niet zo geschikt voor ons. Disney vond ik wel helemaal geweldig, vooral Epcot, en Typhoon Lagoon was een openbaring!

In september 2008 zijn we weer naar Florida gegaan. Geen rondreis, maar 14 dagen in het Lighthouse Key Resort en natuurlijk heel uitgebreid naar Disney. We vonden het heerlijk!

Omdat we net verhuisd zijn, dachten we dat een luxe vakantie er voor ons dit jaar niet in zou zitten, maar het is toch onverwacht gelukt om 3 weken (eigenlijk 23 dagen, erg he?) te boeken in het Parkway International Resort.
Ik verwacht dat dit resort wel wat minder mooi is dan het Lighthouse Key, maar we betalen er ook een stuk minder voor. Dit keer hebben we alles in 1x via Expedia geboekt, we waren in totaal 2401 kwijt voor vlucht, resort en auto. We hebben vorige week geboekt en vertrekken al op 14 oktober.

Nu is het grote plannen dus weer aangebroken...
Waarschijnlijk nemen we weer Disney-tickets voor 10 dagen incl. Waterparks, want we zijn verslaafd aan de Lazy Rivers. Ik twijfel nog over het toevoegen van de Hopper-functie. Ergens in mijn achterhoofd duikt ook de jaarkaart nog regelmatig op, maar ook na 3x rekenen lijkt dat niet zinvol.
Omdat we vorig jaar helemaal niet naar SeaWorld etc zijn geweest, nemen we waarschijnlijk een jaarkaart SeaWorld&Aquatica. Lijkt misschien overdreven, maar volgens mij loont dat al heel snel.

Nog 25 nachtjes!

[verwijderd]
19-09-10, 11:17
Zo blijkt maar weer dat bijna iedereen dat Florida virus oploopt.

Wat betreft de keuze uit een jaarkaart of niet, denk ook even aan je parkeergeld van $14,- per keer. Wellicht dat 1 jaarkaart en 1 andere kaart dan toch voordeliger uitpakt.

bajito
19-09-10, 12:12
Toch maar even 'hardop' rekenen dan, wellicht dat ik iets over het hoofd zie:

2x 10-dagen Disney incl Waterpark $632
10 dagen parkeerkosten $140
totaal $772

Als we 1x jaarkaart en 1x 10 dagen zouden doen, kost dat 629+316= $945, dus dat lijkt me niet erg aantrekkelijk.

Als we allebei een jaarkaart incl parkeren zouden nemen, kunnen we wel alle dagen naar Disney. Dan zouden we 2x 629 = $1258 kwijt zijn. Ik geloof niet dat ik 21 dagen hoef en geloof ook niet dat het me die $486 extra waard is.

Ik heb ook gekeken naar de Britse 21-Day Ultimate tickets, dat zou natuurlijk heel aantrekkelijk zijn, maar we hebben wat verhalen gehoord waarbij dat niet goed is gegaan, dus dat durven we niet aan.

Bij de berekening ben ik trouwens uitgegaan van de prijzen bij WDW zelf, maar waarschijnlijk kopen we ze bij WallMart. Dat scheelt ca 5%.
Als er iemand is die een mega mooie deal voor Premium Annual Passes weet, wil daar natuurlijk graag over nadenken!

[verwijderd]
19-09-10, 12:40
Sorry, even niet aan gedacht dat je de premium annual passes nodig hebt voor de zwemparken. En het parkeergeld is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel dagen je gaat.

Dan is een 10 dagen ticket of the ultimate ticket het beste om te doen.