PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema harryberg: Orlando-Clearwater juli 2011



harryberg
13-09-10, 21:39
Hallo Floridafanaten,

Wij zijn voornemens in juli 2011 met onze 3 dochters van 17, 15 en 11 jaar naar Florida te reizen voor 3 weken. Onze planning ziet er als volgt uit, maar voor tips houden we ons graag aanbevolen.

Dag 1 t/m 8 Orlando (villa huren)
Dag 8 t/m 15 rondreis (Fort Lauderdale, Miami, Keys??)
Dag 15 t/m 17 Fort Myers
Dag 17 t/m 21 Clearwater
Dag 22 terugreis vanuit Orlando

Wat vinden jullie van deze planning en hebben jullie nog goede adressen in Fort Myers en Clearwater?

Yvet
14-09-10, 12:00
Welkom op dit forum.

De laatste week zijn jullie in Fort Myers en Clearwater, mijn vraag is wat jullie daar willen doen en zien.
Ik zeg niet direct dat je daar geen week kunt verblijven maar de vraag is wel wat jullie daar willlen zoeken en doen.
Met kinderen in die leeftijd is mijn inziens namelijk veel meer te doen in Orlando en zijn dagtrips naar Clearwater en fort Myers ook heel goed te doen.

Dr. Phlox
14-09-10, 15:35
Dag Harry,

We hebben geen ervaring met Fort Myers en Clearwater, maar onze kinderen (17 - 15 - 6) hadden het ontzetten naar hun zin met 1 week rondreizen (Miami - Key West - Miami en dan 2 weken Orlando). Ga eerst na wat iedereen wil en zet op basis daarvan de reis op.
Grz
Ton

Riverwood
14-09-10, 17:12
Op welke luchthaven vliegen jullie en van welke willen jullie vertrekken?
Willen jullie alleen een villa huren in Orlando of ook aan de westkust of willen jullie echt een rondreis maken, zou dan wat rondkijken op auto rondreizen Florida aanbiedingen om ideeen op te doen. Verder zijn uit de reisverslagen op dit forum veel leuke tips te halen, veel plezier met de voorbereidingen.

Groetjes Henke.

harryberg
23-09-10, 18:50
Ton, is 2 weken Orlando niet te lang? Wat hebben jullie allemaal in Orlando gedaan buiten de pretparken? De westkust lijkt ons ook wel erg mooi. We willen daar genieten van de mooie stranden en de leuke badplaatsen.
Groetjes, Harry

ronenivonne
24-09-10, 07:45
Oze ervaring is dat Clearwater een leuke plaats is, maar vond er niets zo veel te doen verder. Strand, restauntjes, en winkeltjes.
Als je van alleen aan het strand liggen houdt, dan is Clearwater en Fort Myers wel ideaal natuurlijk.
Mooi strand en ook de pier is leuk in Clearwater.
In Orlando kun je je makkelijk 2 weken vermaken, zijn zoveel parken, Shopping Malls, en noem maar op.
Dagtripje naar Kennedy Spacecentre mischien? of Daytona Speedway? goed te doen vanuit Orlando.

pumi1000
24-09-10, 08:33
Ik zou ook Orlando als uitvalsbasis nemen en vanuit daar dagtrips maken. Wil je toch in clearwater verblijven dan zou ik 1 of 2 overnachtingen doen. Persoonlijk vond ik clearwater wel mooi, maar je bent er ook zo uitgekeken. Een rondreis naar Miami en Keys is wel aan te raden zo kun je ook de Everglades bezoeken. Maar de meeste tijd zou ik doorbrengen verder in Orlando, dat heeft gewoon van alles wat.

Dr. Phlox
24-09-10, 12:07
Ton, is 2 weken Orlando niet te lang?

Hoi Harry,
We hebben veel parken bezocht in die 2 weken :
2 dagen Universal (beide parken 1 dag)
6 dagen Disney (3x Disney World en de rest 1 dag)
1 dag Kennedy Space Center
1 dag Discovery Cove
1 dag Sea World
1 dag Gatorland / Florida Mall
1 dag rusten / Premium Outlets / International drive
En op de dag van aankomst in de avond naar Old Town

Maar we hadden hiervoor gekozen omdat de kinderen dit ook heel leuk vinden. Als je meer wil zien en weinig parken wil bezoeken dan kan je met minder doen.

De bedoeling is dat we volgend jaar 3 weken in Orlando zitten. Dus weer veel pretparken.

grz
Ton

harryberg
26-09-10, 13:46
Ik krijg op dit forum steeds meer signalen dat 2 weken Orlando echt niet te lang is omdat er zoveel te beleven valt! Daarom nu het volgende plan; Starten in Miami en dan na dag of 3 The Keys en vervolgens The Everglades, de westkust, deze "rondreis" dan na 10 dagen beeindigen en dan nog 10 dagen in villa in Orlando.

Bqtje
26-09-10, 14:53
Goed idee , je vliegtuigtickets blijven toch aan dezelfde prijs , of je nu 2 , 3 of 4 weken gaat .\\:D/

Riverwood
26-09-10, 17:49
Goed idee.
Eventueel aankomen in Miami, vertrekken van Orlando.
Villa's worden in het hoogseizoen per week verhuurd, uitzonderingen, daar moet je naar zoeken.
Vanuit Orlando/Kissimmee is Bush Garden-Tampa en Crystal River ook te bezoeken.

Veel plezier met de verdere voorbereidingen.

Groetjes Henke.

harryberg
09-12-10, 21:35
Inmiddels hebben we de tickets geboekt. We vertrekken 30 juni naar Tampa en vliegen 22 juli weer terug. We vliegen met British Airways met overstap in Londen.
Ons nieuwe reisschema ziet er als volgt uit:

30 juni t/m 3 juli Clearwater/St. Petersburg
3 juli t/m 13 juli villa Orlando/Kissimee
13 juli t/m 16 juli Miami
16 juli t/m 20 juli Naples (villa?)
20 juli t/m 22 juli Clearwater/St. Petersburg
22 juli vertrek vanaf Tampa

Hebben jullie ervaringen met Naples? Wij hoorden er positieve verhalen over en willen er daarom vijf dagen blijven.

2theUSA
17-12-10, 15:55
Wij hadden vorig jaar een week een huis op het strand gehuurd in Ft Myers beach, en hebben het heerlijk gehad. Onze kinderen zijn 10 en 14 jaar.
zie eventueel ons weblog wat wij die dagen gedaan hebben.

groet Christa

www.medemaatjes.blogspot.com