PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema 10eke: Fort Lauderdale-Miami mei 2011



10eke
12-09-10, 21:11
Dit is ons reisschema wat we nu denken te gaan doen:

dag 1 Fort Lauderdale (aankomst eerst in Miami en dan lekker door de haven lopen)
dag 2 Fort Lauderdale (winkelen en rustig aan doen)
dag 3 Cape canaveral
dag 4 Celebration (ochtend naar space center)
dag 5 Celebration (disneypark waarschijnlijk Epcot)
dag 6 Celebration (winkelen in de malls van orlando)
dag 7 Celebration (disneypark waarschijnlijk Animal kingdom)
dag 8 Clearwater beach (lekker op het strand liggen)
dag 9 Clearwater beach (heerlijk uitrusten)
dag 10 Napels (Everglades)
dag 11 Napels (Everglades)
dag 12 Key Largo (een onderzee boot)
dag 13 Key West (genieten)
dag 14 Key West (genieten)
dag 15 Key West (genieten)
dag 16 Key West (genieten)
dag 17 Miami beach
dag 18 terug vliegen

We proberen een vakantie te maken van een beetje rust en dingen bezichtigen. Ik heb tussen haakjes gezet hoe we denken dat we nu onze dagen gaan vullen. Ik hoop op tips want dit is voor ons de eerste keer USA en mijn man heeft weinig energie en zit gedeeltelijk in een rolstoel dus ik moet de hele vakantie reiden, koffers tillen en mijn man meenemen. Dus alle tips zijn welkom om zoveel mogelijk van de vakantie te maken.

Groeten 10eke

[verwijderd]
12-09-10, 21:20
Ik mag toch wel aannemen dat je als je op Cape Canaveral bent dat je naar het Kennedy Space center gaat en niet als je in Celebration verblijft ?

Als je naar Kennedy Space Center gaat zou ik je wel aanraden vroeg te vertrekken uit Fort Lauderdale aangezien het een stukje rijden is en ik aanneem dat je wel alles wilt zien en doen daar op Kennedy Space center.

Verder vraag ik me af of je niet beter iets minder op Key West kan zijn en iets meer in Celebration, aangezien er in Orlando toch een heleboel te doen is.

Wellicht kan je Seaworld (Orlando) en Busch Gardens (Tampa) nog toevoegen als items om te doen.

10eke
21-09-10, 20:47
Wij slapen in Cape Canaveral en we gaan dan in de ochtend naar het Kennedy Space centre en rijden daarna naar Celebrations. Ik wil rustig rijden vanaf Fort Lauderdale naar Cape Caneveral.

Het aantal dagen op Key West is eigenlijk omdat mijn zus daar helemaal weg van is. Maar het is ook fijn om te horen dat iemand anders denkt dat je beter iets langer in de buurt van Orlando kunt blijven.

Aan Busch Garden zitten we wel over na te denken. Het zal me niet verbazen als we daar ook heen gaan.

Bedankt voor je ideeën doet me weer wat beter nadenken over de reis.

corrus
21-09-10, 21:03
Zus??

Was het niet een huwelijksreis??

[verwijderd]
21-09-10, 21:10
Ik zie dat je bang bent dat je koffers moet tillen, als je in hotels slaapt hoef je daar niet bang voor te zijn. Daar worden de koffers keurig uit je auto gehaald en afgeleverd op je hotelkamer, als je inchecked gewoon voor de deur van het hotel stoppen.

Als je weer weg gaat uit het hotel even de receptie bellen en de koffers worden weer opgehaald en keurig in de auto gelegd.

Zo weer een probleem minder. ;-)

corrus
21-09-10, 21:13
dag 4 Celebration (ochtend naar space center)
dag 5 Celebration (disneypark waarschijnlijk Epcot)
dag 6 Celebration (winkelen in de malls van orlando)
dag 7 Celebration (disneypark waarschijnlijk Animal kingdom)

Waar ga je eigenljk in Celebration, Fl. logeren, als ik vragen mag??

10eke
21-09-10, 21:23
Zus??

Was het niet een huwelijksreis??

Mijn zus vind Key West geweldig toen ze er was geweest en zegt dat wij daar naar toe moeten.


Ik zie dat je bang bent dat je koffers moet tillen, als je in hotels slaapt hoef je daar niet bang voor te zijn. Daar worden de koffers keurig uit je auto gehaald en afgeleverd op je hotelkamer, als je inchecked gewoon voor de deur van het hotel stoppen.

Als je weer weg gaat uit het hotel even de receptie bellen en de koffers worden weer opgehaald en keurig in de auto gelegd.

Zo weer een probleem minder.

Wat geweldig! Dit scheelt heel veel.


Waar ga je eigenljk in Celebration, Fl. logeren, als ik vragen mag??

Celebration Hotel, Autograph Collection waarschijnlijk

corrus
21-09-10, 21:51
Perfecte keus... http://www.mysmilie.de/smilies/big/img/005.gif (maar beslist niet goedkoop)

10eke
08-01-11, 19:32
Dit is onze definitieve reisschema waar ik heel blij mee ben :)

dag 1 aankomt is Miami en overnachten in Fort Lauderdale
dag 2 Fort Lauderdale, winkelen
dag 3 Celebration
dag 4 Celebration, Magic Kingdom
dag 5 Celebration, winkelen
dag 6 Celebration, Epcot
dag 7 Clearwater Beach
dag 8 Clearwater Beach, Bush garden
dag 9 Naples
dag 10 Napels, Everglades
dag 11 Napels, winkelen
dag 12 Key Largo
dag 13 Key Largo, zwemmen met dolfijnen
dag 14 Key West
dag 15 Key West
dag 16 Key West
dag 17 Key West
dag 18 Miami Beach
dag 19 Miami Beach
dag 20 terug vlucht

2theUSA
09-01-11, 12:51
Wij zijn vorig jaar 3 dagen op Key West geweest en vonden dat erg leuk, maar ook lang genoeg.
TIP: halverwege de Keys op Islamorada stoppen voor een lunch, diner oid bij het "Morada Bay Cafe (http://www.moradabay-restaurant.com/index.php?id=27)" echt een unieke plek om een hapje te eten, mag je niet missen.

Succes met het plannen maken :-)

Groet Christa

10eke
12-01-11, 09:06
Bedankt voor de tip! Ik heb het restaurant over genomen om daar te lunchen. Ziet er erg mooi uit. Is het wel een beetje toegankelijk voor een rolstoel?

2theUSA
12-01-11, 19:40
Volgens mij is het wel rolstoel toegankelijk.
Er staan om het restaurant heen stoelen en tafels in het zand, maar het terras direct om het restaurant heen en de weg ernaar toe is bestraat.
Je kan dus op het verharde gedeelte blijven. Voor de zekerheid zou je een mailtje kunnen sturen. Via de link die in het vorige berichtje stond, kan je hen mailen voor vragen e.d.

Het is echt wel een heel uniek, idyllisch plekje.
Groet Christa