PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Don Fernando



Don Fernando
12-09-10, 14:47
Ik ben Ferdinand, 38, kom uit Zaandam en ben vorig jaar voor het eerst in Florida geweest. Samen met een Nederlandse vriend en twee Amerikaanse vrienden (uit Gainesville) hebben we een roadtrip gehouden langs de oostkust maar de eerste dagen bleven we in Florida.

De reden van de trip was een gezamelijke hobby: sigaren. Ik ben één van de eigenaren van www.sigarenliefhebber.nl en ik post ook op een groot Amerikaans sigarenforum. Op een gegeven moment ontstond het plan om eens naar Little Havana te gaan, en dat werd op een gegeven moment dus een roadtrip langs de oostkust met als afsluiter een paar dagen Las Vegas (waar nog meer Amerikaanse vrienden naar toe kwamen om sigaren te roken met ons, één van die vrienden is manager bij Spearmint Rhino, dus gratis vip toegang tot de grootste stripclub van Las Vegas was een mooie meevaller na 2 weken met alleen maar mannen in een auto ;) )

Anyway, we vlogen naar Orlando, daar stonden onze Amerikaanse reisgenoten al op ons te wachten, de eerste twee dagen zijn we in Orlando gebleven, inkopen gedaan voor de rest van de trip en bij Corona Cigar Co blijven hangen. Daarna zijn we naar Key Largo gereden waar een kennis in een sigarenwinkel werkt en 's middags ingecheckt in ons budget hotel op Ocean Drive. De volgende dag zijn we naar Little Havana gegaan en hebben daar rondgehangen, veel sigarenfabriekjes bezocht en nog meer sigaren gerookt. Vanuit Miami zijn we weer naar Gainesville gegaan voor een feest en de volgende dag zijn we naar Alabama vertrokken.

Over een maand ga ik weer naar Florida, dit keer alleen omdat die vriend die vorige keer mee was nu niet mag van zijn vrouw. Ik vlieg naar Orlando, blijf daar een week bij vrienden in Kissimmee, dan vertrek ik naar Miami voor een ruime week (waarbij een dagje Key West, een dagje Everglades en een aantal dagen Little Havana op het programma staan, ik heb voor mijn website een paar interviews met bekende sigarenmakers zoals de Garcia familie, Padilla en Rocky Patel weten te regelen), ik ga een dag naar Tampa en de laatste paar dagen zit ik bij vrienden in Ocala, waar dan een groot 3 daags sigarenfeest is.

Ik kwam dit forum vanmiddag per ongeluk tegen, en dacht "waarom niet even registreren, wellicht pik ik wat leuke tips op".

Syllvia
12-09-10, 17:20
Heeeee, wat leuk een sigaren liefhebber, dat is mijn man ook! En ik vind het heel gezellig zon paffend sigaartje:)
Ik zal hem de link geven :)

hehe een vriend die niet mee mag van zijn vrouw, vind ik ook een leuke zin en zal het hem laten lezen :) :) grijns


wanneer is dat sigarenfeest in ocala?????
en wat is dat?

disney fan
12-09-10, 20:48
Hallo Don,

Welkom op dit leuke en zeker informatieve forum!
Vorig jaar voor de 1e keer naar Florida en nu alweer, dat klinkt alsof je direct al besmet bent met het o zo bekende Forida-virus!!!

Grappig dat er in een land waar je eigenlijk haast nergens mag roken een groot 3 daags sigarenfeest is.

Groetjes Lucy

koenkamphuys
12-09-10, 21:31
... omdat die vriend die vorige keer mee was nu niet mag van zijn vrouw ...
Wat flauw zeg. Kan ze niet mee?

Don Fernando
15-09-10, 13:38
Heeeee, wat leuk een sigaren liefhebber, dat is mijn man ook! En ik vind het heel gezellig zon paffend sigaartje:)
Ik zal hem de link geven :)

hehe een vriend die niet mee mag van zijn vrouw, vind ik ook een leuke zin en zal het hem laten lezen :) :) grijns


wanneer is dat sigarenfeest in ocala?????
en wat is dat?

Dat feest is van 12 tot 14 november bij een vriend van me. Ik zit ook op een Amerikaans sigarenforum www.cigarasylum.com (http://www.cigarasylum.com) en vanuit het hele land komen er dat weekend mensen naar zijn huis met een flink stuk land, inclusief grote 'barn', en daar feesten we dan met z'n allen. Veel sigaren, drank en BBQ.

Brent zit of zat in het Florida State BBQ team en dat proef je. Ik ben geen fan van spareribs, maar zoals hij ze maakt zijn ze verrukkelijk, net als de 'pulled pork'.


Hallo Don,

Welkom op dit leuke en zeker informatieve forum!
Vorig jaar voor de 1e keer naar Florida en nu alweer, dat klinkt alsof je direct al besmet bent met het o zo bekende Forida-virus!!!

Grappig dat er in een land waar je eigenlijk haast nergens mag roken een groot 3 daags sigarenfeest is.



Het is deels toeval hoor, dat het weer Florida is geworden, mede door mijn hobby. Als alle sigarenmakers en historie in South Carolina had gelegen, dan was ik naar South Carolina gegaan om maar een staat te noemen.

Er zijn veel commerciele sigarenfeesten in Amerika. Cigar Aficionado heeft een paar 'big smokes' in diverse staten, maar de grootste is in Las Vegas, toevallig in hetzelfde weekend van dat feest van Brent (wat overigens geen commercieel feest is). Cigars International organiseert ook een feest, cigarfest, en in New England heb je ieder jaar de 'NERF'. Vrienden van me organiseren ook ieder jaar (niet commercieel) een mega grote 'herf' in zuid California en Ohio.


Wat flauw zeg. Kan ze niet mee?

kinderen en werk, dat gaat niet lukken.