PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Annekeuh: Florida juli 2011



Annekeuh
12-09-10, 13:08
Hallo,

Hieronder wil ik ons schema van de reis naar Florida in juli 2011 meegeven :

dag 1 aankomst?
dag 2 Orlando Discovery Cove
dag 3 Orlando Aquatica
dag 4 Orlando Daytona Beach Circuit/Kennedy Space center
dag 5 St-petersburg Tampa, clearwater
dag 6 Naples Fort Myers beach
dag 7 Florida city Everglades
dag 8 Marathon Everglades - Key west
dag 9 Marathon Key West
dag 10 Key west Key West
dag 11 Miami Little havana, little Haiti, Ocean Drive, South Beach, Fort Lauderdale
dag 12 Miami?

Het schema is nog niet definitief. Eerste stad = waar we willen slapen. Tweede stad = waar we naartoe willen gaan.

Alle tips en commentaren zijn welkom!!! Aangezien het warm zal zijn in juli willen we in het begin wat afkoelen in een paar waterpretparken.

Zouden er ook shuttles bestaan vanaf een hotel in Orlando naar Discovery Cove en Aquatica? Zodat wij niet voor die periode een auto moeten huren.
De rest van de reis zouden we dan een auto huren. Of we een auto nodig hebben in Miami , weten we niet? Iemand suggesties
Anneuh

cloggie68
12-09-10, 15:35
Als je toch een auto gaat huren waarom dan niet in Orlando? Maakt het leven zoveel makkelijker, zeker als je nog even naar de supermarkt of restaurant wilt. Ik weet dat het per hotel verschilt of er een shuttle rijdt, dat zou je moeten informeren maar via usareisen.de betaal je echt geen megabedrag voor 3 dagen extra huur. Wij zijn ookin die periode in Florida.

Don Fernando
12-09-10, 17:03
Ik zou in Miami ook zeker een auto huren. Little Havana en Ocean Drive is lopend amper te doen, of je moet een halve dag de tijd hebben (en zin om in de verzengende hitte te lopen).

sonja
12-09-10, 17:47
Strak schema zeg:roll:, ben bijna buiten adem. Dag 2 ben je meestal nogal wat brak van de reis en is een relax dagje aan te raden. Beetje zwemmen, zonnen, shoppen, lekker eten en op tijd weer slapen. De dag daarop kun je dan uitgerust een park bezoeken o.i.d..

Zoals Cloggie zegt, het is beter om de auto meteen te huren, het is prettig om te kunnen gaan en staan waar je wilt.

Wat zijn de plannen voor 1 dag in St. Peterburg/Tampa en 1 dag in Ft Myers? Als je een paar dagen naar het strand wilt dan zou ik voor een van deze plaatsen kiezen. Begrijp ik uit je schema dat je 3 dagen naar Key West wilt, om wat te doen?
Persoonlijk zou ik voor 12 dagen een wat rustiger schema kiezen zodat je overal wat langer bent en meer kunt genieten van wat Florida te bieden heeft.

[verwijderd]
12-09-10, 19:48
Dag 4 en dag 11 zijn denk ik veels te vol, voor Daytona circuit mag je al de nodige uren uittrekken en als je Kennedy Space centre goed wil zien zou ik daar toch wel een groot deel van de dag voor uittrekken.

Op dag 11 wil je Miami combineren met Fort Lauderdale, mocht je ook naar de mega outlet willen in Fort Lauderdale dan kom je denk ik ook daar tijd te kort.

En het is gewoon zonde om je vreselijk te gaan haasten op je vakantie, daarvoor ga je neem ik aan immers niet op vakantie.

cloggie68
12-09-10, 20:06
Dag 2 vind ik goed te doen hoor... Ik ben nu 2x in DC geweest en dat is pas relaxen!! Denk alleen dat je er wel iets meer van geniet als je wat meer aan het tijdsverschil gewend bent, zonde om op een bedje in DC in slaap te vallen :). Ik zou er alleen dan wel op dag 3 Kennedy Space Center (of Daytona, maar niet beide) doen, je bent waarschijnlijk op dag 3 ook nog vroeg wakker ivm tijdsverschil en dan kun je op tijd op pad. Bovendien heb je zo niet 2 'waterpark' dagen achter elkaar.

Het stukje 'Miami' etc. ben ik niet echt in thuis nog (gaan we zelf ook voor het eerst doen)...dus daarover lees ik 'mee'.

succes met plannen.

Annekeuh
12-09-10, 21:01
We denken er meer en meer aan om de auto onmiddellijk te huren vanaf dag 1. Schema's ineensteken is moeilijk als je er nog nooit bent geweest, dus we zullen nog dingen moeten herbekijken.
En met jullie tips zal dit zeker lukken!

@Sonja : We willen één dag in Key West verblijven en misschien twee in Marathon en daar wat snorkelen, misschien eens naar Bahia Honda State park gaan ,... dat is dus te zien als dit in ons schema past...

Idem voor Sint-Petersburg en Tampa. Vinden we iets leuk dan blijven we er langer, kijken we langer rond en rusten daar wat uit... Met een auto heb je natuurlijk dit voordeel dat je kan staan en gaan(rijden) waar je wil.

Bedankt voor de tips! :p