PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema cloggie68: Tampa-Miami juli 2011



cloggie68
08-09-10, 16:57
Het wordt niet onze eerste keer Florida (3e keer met de kids) maar tot nu toe hebben we ons 'beperkt' tot een heerlijke villavakantie in Orlando in de meivakanties. Volgend jaar willen we toch echt nog wat meer zien van Florida! We gaan 20 dagen, starten in Tampa en eindigen in Miami. Zie ook ons blog (hier (http://www.usinflorida2011.blogspot.com)). Onze twee jongens zijn dan 7 en 9 jaar.

We willen in onze vakantie nog wel ca. anderhalve week Orlando stoppen om gewoon lekker weer een villa te huren en de dingen te doen die nog op ons 'lijstje' staan. We hebben ook nog de tickets voor de Fun options van Disney (waterparken/Disney Quest).

Maar verder? Vanuit Tampa eerst een stukje langs de kust, of een week een villa huren (Rotonda/Cape Coral) of gewoon een hotel (via Priceline liefst) ergens in Clearwater/St. Pete Beach? Daarna door naar Orlando en dan de laatste 4 dagen rond Miami?

Heeft iemand tips?

groeten
Karen

sonja
08-09-10, 18:42
Fijn vooruitzicht, nog ruim de tijd om je puzzel in elkaar te zetten.
Florida is inderdaad echt meer dan Orlando, de Gulfcoast is prachtig, Everglades, Cape Coral, Sanibel en Captiva, hmm krijg er zelf ook weer zin in. In mijn reisverslag 2009 (http://florida2009sonray.web-log.nl/florida/) en 2010 (http://soninetravel-usa.blogspot.com/) heb ik het een en ander beschreven.
Heb me meteen aangemeld als volger.:D

Chanti
09-09-10, 14:06
Super dat jullie weer gaan Karen! (Ik geniet altijd erg van je vakantie blogs) Met knullen van 7 en 9 is het inderdaad ideaal om wat meer van Florida te gaan verkennen. Heb geweldige verhalen gehoord over de everglades etc. Gaan jullie ook nog krokodillen spotten?

cloggie68
09-09-10, 14:25
Bedankt voor jullie reacties...
@sonja...ik heb gelijk je reisverslagen nog eens doorgesnuffeld.... vind het moeilijk om een leuke plek aan het strand te kiezen maar ik denk dat we het beste ergens tussen Clearwater en Sarasota kunnen zoeken voor de eerste paar dagen. Dan door naar Orlando en dan afzakken naar Miami.

@Chanti... ja Everglades hoort er nu eigenlijk wel bij he... daar moet ik me echt eens in gaan verdiepen! Maar we gaan terug vanuit Miami dus het moet kunnen!

cloggie68
03-10-10, 16:50
De eerste horde is genomen, we hebben deze villa (http://www.villa-at-kissimmee.co.uk/index.htm) geboekt op Windsor Palms.

Nu heb ik alvast een eerste opzet gemaakt voor de totale route maar ik wil graag jullie advies. We hebben 2 jongetjes (dan 7 en 9) bij ons dus het moet voor hen natuurlijk ook leuk zijn, met rondreizen hebben ze eigenlijk nog geen ervaring.

Wat denken jullie hiervan?

1/7 aankomst op Tampa, 2 nachten omgeving Clearwater/St. Pete of Anna Maria Island
3/7 naar Kissimmee, 12 nachten villa
15/7 richting Naples, daar overnachten (1 nacht)
16/7 richting Miami of Key Largo (onderweg Shark Valley Visitor Center, Everglades)
17/7 richting Key West (2 nachten KW)
19/7 richting Fort Lauderdale of omgeving (2 nachten)
21/7 terugvlucht vanaf Miami.

Is dit te doen? Leuk genoeg of zouden jullie iets in de route veranderen?

harryberg
09-12-10, 21:26
Hoi Karen,
Wij vertrekken 30 juni voor 3 weken naar Florida. Vertrekken op 30 juni scheelde een hoop geld. We maken een tussenstop in Londen en we vliegen met British Airways. Wij komen ook aan op Tampa. Ook wij willen de eerste twee dagen in Clearwater bijkomen van de reis en daarna een villa huren in Orlando. Na een dag of 10 willen we dan naar Miami voor een dag of 4 en daarna oversteken naar de westkust en een aantal dagen in Naples verblijven. We eindigen dan Clearwater en 22 juli vliegen we terug vanaf Tampa. Hebben jullie nog tips voor Orlando?

cloggie68
09-12-10, 23:11
Tips genoeg maar die heb ik vooral ook via dit forum gevonden! Misschien heb je wat aan onze blogs van de afgelopen 2 jaren? Leuk dat jullie deels dezelfde route doen, wij vertrekken dus een dagje na jullie, alleen gaan we terug vanaf Miami. Wat willen jullie gaan doen in Orlando?

bradentonjuice
22-02-11, 23:41
Hallo Karen,

Ik zie dat je deze zomer naar Florida gaat en misschien Anna Maria Island in je reisschema wilt opnemen. Wij zijn de laatste vijf jaar elke keer naar Bradenton gegaan en dan ook regelmatig een bezoek gebracht aan Anna Maria Island. Wij vinden het helemaal geweldig. Maar wij zijn altijd in april/mei geweest. Ik weet dus niet hoe het in de zomer is; daar heb ik ook een vraag over gesteld in het forum. Een paar geleden heb ik op dit forum een aantal berichten geschreven met informatie over Bradenton en Anna Maria Island. Misschien heb je er wat aan.

Dr. Phlox
23-02-11, 07:42
Hoi Karen,

Je blog ziet er netjes uit. Het geeft ook altijd een veiliger gevoel als de kinderen een zwemdiploma hebben. Ondaks dat mijn dochter al ABC heeft, letten we mog altijd op haar met zwemmen.
Verder een fijne voorpret.
Grz
Ton

cloggie68
05-05-11, 16:42
Ons definitieve schema gaat worden:

1/7 aankomst Tampa (met BA) overnachten Dolphin Beach Resort, St. Pete Beach
2/7 St. Pete Beach (Little Toot)
3/7 (misschien Busch Gardens) door naar villa Windsor Palms (Orlando)
4/7 Orlando
5/7 Orlando
6/7 Orlando (dinner at Garden Grove, Swan & Dolphin Hotel)
7/7 Orlando
8/7 Orlando
9/7 Orlando
10/7 Orlando
11/7 Orlando
12/7 Orlando
13/7 Orlando
14/7 Orlando
15/7 Naples (Double Tree Hotel)
16/7 Shark Valley Tram Tour - overnachten in Hampton Inn Homestead
17/7 rit naar Key West (onderweg stops), overnachten Double Tree Hotel
18/7 Key West Double Tree Hotel
19/7 richting Fort Lauderdale (Westin Beach Resort)
20/7 Fort Lauderdale (Westin Beach Resort)
21/7 terug naar AMS (vanaf Miami met BA)

Welke parken in Orlando het gaan worden, daar zijn we nog niet uit. Wel hebben we nog 5 Fun Visits op het Disney Ticket dus in ieder geval Blizzard Beach, Typhoon Lagoon en de Disney Quest!

cloggie68
28-06-11, 14:57
We vertrekken aanstaande vrijdag, dus nog 3 nachtjes slapen. Wij zijn er klaar voor, ons blog is er klaar voor (alleen de regendruppels in de weersvoorspellingen mogen iets minder in FL) ....

cloggie68
19-07-11, 03:09
Mijn laatste berichtje hier was dat we over 3 nachtjes naar Florida zouden vertrekken... nu zijn we hier 18 dagen en vertrekken we over 3 nachtjes weer naar Nederland. In tegenstelling tot de vorige post... we zijn er eigenlijk nog helemaal niet klaar voor... we vinden het nog altijd heerlijk hier. Gelukkig heeft onze zoon van 7 ons beloofd dat ie hier een huis gaat kopen als hij 20 is en dan mogen we zo vaak komen als we willen... zo lief ;)

Morgenochtend vertrekken we vanuit Key West naar Fort Lauderdale, waar we onze laatste 2 nachtjes in het Westin Beach Resort gaan doorbrengen. We gaan er proberen zo goed mogelijk van te genieten!!

mineke
19-07-11, 08:45
Ik heb me net eventjes bijgelezen, jullie hebben volgens mij een fantastische vakantie.
Ja time flies, geniet nog van jullie laatste drie dagen.
Een goede terugreis.
grtjes Mineke

cloggie68
22-07-11, 20:27
We zijn weer terug... 2 uur vertraging met BA op Miami en daardoor de aansluiting van 8.30 naar Schiphol gemist, vlucht van 12 uur zat vol dus uiteindelijk met die van 1.20 naar NL gekomen... tegen half 5 lekker thuis. Voordeel weer dat we niet meer zo lang wakker hoeven te blijven en straks lekker 'mogen' slapen! We hebben een superreis gehad!

nikie1968
24-07-11, 20:40
gelukkig weer gezond terug.....
welkom in ons koude kikkerland...

cloggie68
25-07-11, 12:07
Koud was het inderdaad maar vooral nat... ik ben de eerste 2 dagen gewoon niet buiten geweest...bah... Even afkicken thuis, en nu weer langzaam wennen aan het Hollandse... gelukkig is het vandaag droog en best aardig weer :)

nikie1968
25-07-11, 16:02
nou hier regent het.......is het nog erger om naar huis te gaan niet dan????