PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Chanti: Orlando-Orlando december 2010



Chanti
03-09-10, 13:41
Ondanks dat we vorig jaar nog dachten dat het weer jaren zou duren voor we Disney World opnieuw zouden bezoeken... zijn de reisplannen voor dit jaar alweer gemaakt :-\"

30 November (Ik zag achteraf pas dat dit precies dezelfde datum was als vorig jaar) stappen wij weer op het vliegtuig. Dit keer niet vanuit Engeland, maar gewoon vanaf ons vertrouwde Schiphol. Wat steeds vertrouwder wordt, want manlief is inmiddels per 1 September begonnen bij transavia (hopelijk helpt dit hem ook van zijn vliegangst af)

Het is een iets kortere vakantie dit keer... maar niet heel veel korter want.... we gaan 18 DAGEN!! 18 December vliegen we ook weer terug. We hebben een directe vlucht (Martinair) en hebben een beetje 'gesplurged' voor de comfortclass stoelen.

18 nachtjes gaan we bij ome Disney logeren in het Pop Century resort. En we hebben er enorm veel zin in! Het wordt onze eerste keer met een disney diningplan (nou ja 14 dagen dan, de andere 4 moeten we zelf betalen)

Onze dochter is inmiddels 3 1/2 en ze weet nog erg veel van de reis van vorig jaar.

En wat kan ik zeggen... we hebben er zin in.

ralfbosz
04-09-10, 13:49
Zelf ook 2x in dat hotel gezeten, perfect voor Disney. Maar 18 dagen Disney is zelfs mij teveel ;).

Heb je voor het hele verblijf toegang?

Chanti
04-09-10, 18:00
Nee, wel een 10 dagen kaart. Die hebben we ook wel nodig hoor, want wij doen al onze disney tripjes erg gedoceerd. Paar uurtjes in de ochtend, soms paar uurtjes in de avond. Vorige keer zijn we 22 dagen geweest (AKL) en het was geen overdosis. Maar dat komt ook omdat we met een klein kind zijn en dan doe je overal wat langer over.

We gaan ook een aantal dagen Universal en Seaworld bezoeken en verder natuurlijk genieten van de mall etc. Maar we zitten het liefst onsite bij Disney, gewoon voor de sfeer. Pop zal wel heel anders worden dan de AKL, maar goed... het is ook heel anders qua prijskaartje ;)

Dr. Phlox
06-09-10, 12:23
De vooruitzichten zijn goed. En Disney gaat nooit vervelen. Ze kunnen er ons ook wakker voor maken.
Grz
Ton

Chanti
07-09-10, 08:06
De vooruitzichten zijn goed. En Disney gaat nooit vervelen. Ze kunnen er ons ook wakker voor maken.
Grz
Ton

*grijns* tja dit is ook een van de zeldzame dingen waar ze me voor wakker mogen maken. Waar ik ook meteen naast mijn bed voor sta (ben normaal 's ochtends niet zo'n vlotte, kan de dag maar moeilijk begroeten in het dagelijkse leven, maar in Disney ben ik het eerste wakker en spoor ik de rest aan :lol:)

Chanti
09-11-10, 08:40
Nou, nog 3 weken en dan is het eindelijk zo ver!!! We hebben er zin in!!

Chanti
18-11-10, 09:29
We hebben net als vorig jaar weer een druk schema dit jaar. Het beviel ons toen prima, al merkten we wel dat we richting het eind van de vakantie toch wat minder actief werden en wat dingetjes lieten vallen. Moet kunnen toch?

Enfin, hier weer ons drukke schema voor dit jaar. Let wel dat we alle pretparken maar een paar uurtjes per keer doen en er niet de hele dag gaan rondbanjeren, dat trekken we gewoonweg niet.

Dag 1:
Reisdag om 18:55 lokale tijd komen we als het goed is aan in Florida. We zullen wel moe zijn. Met de Magic express gaan we naar het Pop century resort toe

Dag 2:
Eerst gaan we de auto afhalen en dan rijden we door naar de Islands of Adventure. Mamma mag haar hart ophalen in the Wizarding world of Harry Potter en mag eindelijk proeven hoe een butterbeer smaakt =D>

Dag 3: We beginnen onze dag in het strand thema bij Cape May cafe met een character ontbijt. Dan gaan we lekker in de Florida Mall rondhangen. 's avonds hebben we een ADR bij de Whispering Canyon cafe waar we heerlijk gaan genieten van skillets en bottomless milkshakes.

Dag 4:
Een laat ontbijt bij 1900 PF met Alice, Mary Poppins, de Mad Hatter, Pooh en Tigger. Dan gaan we naar Universal Studios om met ons kind E.T. te gaan redden. We eten ook op de city walk die avond bij Emeril's, dus we moeten maar even kijken of we tussendoor nog naar huis gaan. (waarschijnlijk wel)

Dag 5:
Onze eerste echte Disney dag. We beginnen met een ontbijtje bij Boma's. Daarna gaan we snel door naar Animal Kingdom. s' middags weer even een tukje doen en dan hebben we om 18:15 een reservering bij Tutto Italia in Epcot.

Dag 6:
Lekker uitslapen en dan gaan we laat in de ochtend naar Universal toe. Weet nog niet of het Islands of Studios wordt, ligt eraan waar we het minste hebben gezien. 's Avonds gaan we eten bij Raglan Road

Dag 7:
We beginnen deze ochtend vroeg bij Epcot en na een rustpauze gaan we lekker eten bij de LTT in Magic Kingdom. Dit wordt een lange maar bijzondere dag, want we hebben deze avond ook een afspraak bij de Wishes Dessert party om te genieten van toetjes en vuurwerk.

Dag 8:
Een dagje seaworld. Geen ADR's maar we hopen vandaag lekker bij de Red Lobster te kunnen gaan eten.

Dag 9:
Een dagje Hollywood Studios. Zowel 's ochtends als 's avonds, want dan eten we in de sci-fi dine in

Dag 10:
De ochtend is voor Animal Kingdom. 's avonds gaan we met de prinsessen eten in Akershus in Epcot

Dag 11:
Beginnen we in mijn favoriete park: Magic Kingdom. Ook maar weer een uurtje of 2 of zo. Na lekker uitgerust te hebben eten we 's avonds met Cinderella en haar familie bij 1900 PF

Dag 12:
Een ontbijtje bij Kona en daarna hebben we een lekker rust dagje. Misschien naar de mall of naar downtown disney. 's avonds eten we bij Boma

Dag 13:
Vandaag een wat drukker dagje vol met character meals. We eten 's ochtends bij de Chrystal palace en 's avonds bij the Garden Grill. De laatste heeft vorig jaar nogal indruk gemaakt.

Dag 14:
een rustige ochtend en middag en 's avonds gaan we naar Epcot naar la Hacienda.

Dag 15:
Een dagje Hollywood Studios waar we een vroege lunch bij 50's prime time cafe hebben en een heel laat diner (20:40, wat laat is met een kind van 3 1/2) bij Ohana

Dag 16:
een ochtendje Magic Kingdom en de avond eten we bij de Rose and Crown.

Dag 17:
Ontbijten bij Ohana's en de rest van de dag lekker rondlummelen. Een dagje niets doen. Misschien nog een beetje shoppen.

Dag 18:
Onze laatste volledige dag. We beginnen in de Magic Kingdom, zodat we afscheid kunnen nemen. We eindigen die dag in de Hollywood studios, hopelijk kunnen we nog een Fantasmic meemaken. We eten daar ook nog een keer bij de sci fi dine in (ja ja NOG een keer)

Dag 19:
Al weer de dag van de terug reis, al gaan we pas laat vliegen (20:55) dus we hebben nog wel een lange dag in Florida. We lunchen nog even bij Kona's en dan gaat de auto weer terug. Daarna gaan we met de Magic Express terug naar het vliegveld en vliegen we weer naar het koude kikkerlandje. *zucht*