PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Lyn: First Time Orlando, Augustus 2010



Lyn
01-09-10, 21:32
Wij zijn inmiddels ook alweer een aantal dagen terug uit Florida :cry: normaal zijn we blij als we na 9 dagen weer heerlijk thuis zijn, maar dat was dit keer absoluut niet het geval :oops: We hebben gewoon echt heimwee naar Florida hahaha.

Bij deze wil ik graag ons reisverslag met jullie delen..

Jaa het was eindelijk zo ver, de laatste dingen in de koffer gegooid en daarna de hond naar de oppas gebracht en vervolgens gauw naar huis, want de taxi kon ieder moment komen. De taxi was mooi optijd en nu op naar Schiphol. Zonder file's kwamen we op Schiphol aan, we werden voor de vertrekhal afgezet en daarna konden we meteen de koffers afgeven bij de balie's van United Airlines, want we hadden ons al online ingecheckt, daarna door de douane en door naar de winkels :D Nog even gauw wat eten en daarna naar de gate. We hoeven maar even te wachten en dan kunnen we al door de veiligheidscontrole, maar voordat we daar doorheen mochten werden we nog even apart genomen en moesten we wat vragen beantwoorden, waar gaan we heen ? waarvoor ? wat gaan jullie doen ? Hebben jullie zelf je koffers ingepakt en zo nog wat meer... Alles is akkoord
en we mogen doorlopen, riemen af, alles uit de broekzakken, laptop uit de tas en er doorheen en alles weer aantrekken en inpakken... Daarna nog maar even wachten en dan mogen we het vliegtuig in, ik haal nog even diep adem en vraag mezelf af, waarom ik dat vliegen mezelf weer aan doe haha... ( heb namelijk vliegangst ;) ) Het is een heel ander vliegtuig dan wat we gewend waren het was een hele grote Boeing 777 Jet met 2-5-2 zitplaatsen en we kregen een kussentje, deken en een koptelefoon en we hadden een eigen schermpje om 12:15 vertrekken we dan toch echt naar Washington.. De vlucht van zo'n ruim 8 uur, was redelijk snel voorbij. We zijn niks tekort gekomen tijdens de vlucht, drinken, snacks, warme lunch en alles kwam voorbij erg netjes verzorgd bij United. Rond half 3 plaatselijke tijd landden we op Washington Dulles. Gauw het vliegtuig uit en zo snel mogelijk naar de gate voor de volgende vlucht. We kwamen eerst door de paspoort controle waar ook een foto van je gemaakt werd. Daarna de koffers van de banden afhalen en ja hoor daar werden we een apart kamertje ingestuurd, maar dat hadden we kunnen weten op het customs-formulier die we hebben ingevuld in het vliegtuig hebben we aangegeven dat we etenswaren bij hadden, dit was ook zo nl. wat crackers en mueslirepen. Dit wilden ze even controleren en toen mochten ook wij door :D Daarna weer door naar de veiligheidscontrole, riemen, vesten en schoenen moesten allemaal uit.. Gelukkig konden we hier ook weer snel doorlopen en de mensen van het vliegveld stuurden ons weer snel door naar de goeie gate. Al dat haasten was helemaal niet nodig, alles was zo snel gedaan dat we weer moesten wachten op de volgende vlucht die om 05:10 pm vertrok richting de eindbestemming Orlando. Helemaal volgens tijd landen we om 07:34 pm in Orlando, met de monorail vertrokken we naar de bagageband, daarna snel naar de balie van National voor onze auto huur, hier staat geen rij en dus staan we snel buiten waar we een gigantische klap kregen van de warmte, het leek net of we de sauna inliepen... We stonden bij rijen auto's van National, maar we hadden geen idee hoe wat nu, ook verder niemand te zien. Wat bleek nu we mochten gewoon een auto van onze klasse uitzoeken en er stonden er genoeg, we vonden de Toyota Yaris wel leuk. Maar de koffers paste er amper in en dus keken we verder. Het is een Chevrolet Cobalt uit 2010 geworden. Airco aan, TomTom aan en op weg naar ons hotel. Na een minuut of 20 kwamen we daar aan, en zo wat was het mooooi. We stapten de auto uit en er kwam meteen iemand aan om ons te helpen met de koffers en om de auto te parkeren. Snel inchecken en gauw naar ons kamer... Moe maar voldaan gaan we gauw slapen.

18 augustus
Na een redelijke nacht waren we vroeg wakker zo rond een uur of 5, maar dat was geen probleem, we wilden namelijk op tijd naar Animal Kingdom.
We vroegen ons af hoe we aan de auto kwamen aangezien we s'avonds onze auto hadden ingeleverd, maar geen sleutel of nr of wat dan ook hadden...
Maar ze waren ons vergeten een blaadje met een nr. te geven, maar ze wisten nog welke auto het was. Binnen een minuut of 10 stonden we dan ook al op de parkeerplaats van Animal Kingdom, nouja parkeerplaats is eigenlijk een te klein woord, het is zooooooo groot allemaal hier. We stonden vrij vooraan dus we hoefden niet met het treintje die van de parkeerplaatsen naar de ingang rijd. Dus we lopen snel door naar de ingang, eerst nog even door de tassencontrole en daarna door de poortjes met de entree-kaartjes die we via internet al hadden gekocht, heel handig.
Wat ziet Animal Kingdom er toch ontzettend gaaf uit, als eerste hadden we besloten om de Kalimaran safari te gaan doen en maar goed ook want de wachtrij was nog niet zolang, wat was dat een mooie safari in een soort van hele grote bus/jeep met een chauffeur.
Die ons een rondleiding gaf.. Het was een hele mooie safari, allerlei
soorten dieren gezien, van geiten tot leeuwen en van olifanten tot giraffen, we waande ons net in Afrika, zo mooi en natuurlijk was alles gemaakt. Daarna hebben we een trein genomen die langs de achterkant van Animal Kingdom rijdt, daar zagen we de verblijven van alle dieren en ze vertelde dat er zo'n 1000 dieren leefde op de Savanne, maar die zie je niet allemaal, want het rouleert steeds. s'avonds doen ze er 3 uur over om alle beesten naar binnen te krijgen. Ons eind station was een soort interactief museum, hoe je het beste met de natuur en dieren om kunt gaan e.d. Toen we het gebouw binnen kwamen, kon je gewoon een operatie-kamer van de dieren binnenkijken. Er lag op dat moment een struisvogel op de tafel die ze aan het onderzoeken waren. Heel
indrukwekkend om te zien allemaal. We de volgende trein weer terug.. Daar besloten we ondanks de hitte om nog wat attracties te doen, we namen de binnen attracties, allemaal voorzien van airco ;) .It's Tough To Be A Bug, een 3D show, wat erg leuk gemaakt was en ook erg schrikken hahaha.. De volgende werd Finding Nemo, the musical. We konden weer eens zo doorlopen, we waren vrij laat en zouden ergens achteraan zitten in het grote theater, maar dit bleek niet het geval, want ze hadden vooraan nog 2 plaatsen vrij, dus yeeeey lekker vooraan gezeten. Erg gave musical en heel mooi gedaan, alle details e.d. Ja dat weten ze hier wel.
Na de musical weer de hitte in, het was bijna niet te doen voor ons hollanders, maar we zetten nog even door en maken nog een rondje door het park.
Nou kwamen we aan in Camp Minnie en de show van de Lion King, zou zo beginnen en ja hoor we konden weer doorlopen en bijna vooraan een plaatsje bemachtigen... Ben blij dat we deze niet overgeslagen hebben want het was ook weer super mooi. Om een uur of half 3 zijn we richting de auto geslenterd, dan snel de auto met de airco in. Aangekomen in het hotel, daar nog even rond gewandeld en de boel verkent en daarna even een paar uurtjes onze oogjes toegedaan ( wat is een jetlag van 6 uur toch vervelend ) en toen moesten we toch echt weer op, aangezien we voor half 10 hadden gereserveerd in een goed restaurant nl. california grill.. Een paar dagen voordat we vertrokken naar Florida kwam ik erachter dat dit restaurant op de 15e verdieping lag :shock: Toen we aankwamen op het resort waar het restaurant lag, moesten we ons inchecken op de 2e etage, . We waren wat te vroeg en kregen een pieper in onze hadden gedrukt en die zou gaan trillen als we aan de beurt waren. daarna gingen we met de lift naar de 15e verdieping. Het was lekker druk in het restaurant maar naar een minuut of 10 waren we aan de beurt. Ze waren al op de hoogte van mijn allergie en dus kwam de chef naar me toe om te bespreken wat ik
graag zou willen eten. Dat ik ook nog vegatarisch ben, maakte het niet makkelijker maar hij zou allerlei kleine gerechtjes gaan maken, dus zou ik
van alles kunnen proeven.. Nou dat heb ik geweten, ik heb zelden zo lekker gegeten !!! Bospaddestoelen, californische perziken ( deze schijnen hier erg speciaal te zijn omdat ze hier maar 1 keer per jaar geoogst worden ), groente sushi en nog veel meer. Om 5 voor 10 werd er omgeroepen dat over 5 minuten het vuurwerk van Magic Kingdom zou beginnen en je kon kiezen om dat binnen of buiten te kijken. Aangezien we net ons eten hadden besloten we om binnen te kijken... We zaten vlak bij het raam dus hadden goed uitzicht. De lichten werden gedimd en de muziek ging aan en het spektakel begon. Na de prachtige show weer het lekker naar ons hotel gereden en heerlijk in ons bedje gekropen want morgen is het weer vroeg dag...

19 augustus
Het begint een gewoonte te worden, we waren weer vroeg wakker, maar dat was niet erg, even lekker alles rustig aan doen voordat we mijn droom, zwemmen met dolfijnen werd vervuld. Aangekomen bij Discovery Cove, werden we ingecheckt, kregen we de tijden van onze dolfijnentijd en werd er een pasfoto gemaakt, daarna naar de volgende balie om ons pasje met pasfoto op te halen. Met dit pasje kun je dingen kopen, foto's die door
de fotograven in het park werden gemaakt op het pasje laten zetten zodat je ze op een cd kon laten zetten aan het einde van de dag en natuurlijk souvenirs. We moesten ons om 09:25 uur melden, dus we hadden nog even de tijd. Eerst lekker ontbeten, wat trouwens allemaal all-inclusief was, zelfs de handdoeken, zonnebrand, snorkel spullen, wetsuits en alles was all-inn. Daarna omgekleed en een plekje op het strand gezocht. Het leek net of je ergens in het caribisch gebied zat, met muziek en al. Daarna naar de Starfisch cabanna, om te tekenen en een filmpje over dolfijnen te kijken. Daarna mochten we eindelijk het water in en met de dolfijnen zwemmen, we kregen Lester van 40 jaar oud en Kayla van 1 of 2 jaar oud. Het zijn echt ontzettend geweldige en intelligente dieren. Het was echt zo gaaf!!
Zeker voor herhaling vatbaar ;) Na het zwemmen met dolfijnen gingen we een rondje park doen met de fotocamera ;) Je kunt er namelijk niet alleen zwemmen met dolfijnen, maar ook door een hele grote voilere met allerlei exotische vogels wandelen, wandelen tussen roggen, heerlijk ontspannen in de lazy river en snorkelen tussen de mooiste vissen, zelfs haaien ( maar die zitten achter glas ) Marvin is ze tegen gekomen tijdens het snorkelen en schrok zich kapot hahaha... Na de foto ronde, zijn we lekker gaan genieten van bovengenoemde faciliteiten ;) Rond een uur of 5 vonden we het wel welletjes, richting de uitgang de foto's en de film van het dolfijnenzwemmen gekocht...
Hmm wat zouden we nu gaan doen, het is nog vroeg. We gaan even langs de Wallmart pff wat is die winkel grooot, ik geloof wel 3 gamma's langselkaar, met eten, drinken, meubels, elektronica, kleding en nog veel meer.. Daarna gaan we toch naar het hotel, we zijn nog steeds niet helemaal fit door de Jetlag. Ik ga nog even op internet en dan duiken we lekker ons bedje in.

20 augustus
Vandaag iets langer uitgeslapen, op naar de Hollywood Studio's. Had verwacht dat het heel erg op Parijs zou lijken, maar niets is minder waar. Het is veel groter en vele mooiere show's. We lopen eerst een rondje, even een FastPass voor de Tower of Terror gehaald voor Marvin en daarna doen we de 3D Muppets show, maar die viel een beetje tegen. We gaan naar de musical van The Beauty And The Beast, deze was ook zo mooi!!! Zo doen we nog een paar attracties en dan gaan we naar het 50 Prime Time Cafe, een restaurant in de sfeer van de jaren 50. Uncle Tim was onze ober en die vroeg of wij de uitnodigingen van z'n bruiloft niet gehad hadden hahaha. Maar ze zullen wel kwijt geraakt zijn met de post hahaha. Uncle Tim vroeg mijn man of hij wel op de menu-kaart had gekeken want daar stonden wat regels op zoals geen ellebogen op tafel want dit mocht niet van mama. Bij de tafel achter ons was een meisje steeds met een speeltje aan het spelen en de ouders hadden al een paar keer gezegd dat ze dat weg moest leggen en eerst moest eten. De ober had het mee
gekregen en het meisje moest in de hoek gaan staan, zo wist ze wat haar ouders voelden, alsof ze tegen een muur praatten hahahahaha. Weer heerlijk gegeten en daarna vonden we het toch veelste warm worden en zijn we naar de Premium Outlets gegaan, even in de airco shoppen ;) Ik kon er niet echt slagen maar Marvin kocht een T-shirt en een pet. s'Avonds zijn we nog even naar Downtown Disney gegaan, daar nog wat rondgewandeld en geshopt. Uitgeput vielen we weer in slaap.

21 augustus
Pfff nu al weer opstaan... Vandaag stond Magic Kingdom op het programma het park dat ook in Parijs staat, alleen is het kasteel in Parijs vele malen groter en roze ;) Aangekomen op de parkeerplaats bleek dat we er nog niet waren, we moesten met de monorail verder, naar een kleine 10 min. stonden we dan voor de ingang. We hebben wat leuke attracties gedaan die ze in Parijs niet hebben, behalve de Space Mountain. Ik sloeg mooi over deze keer en Marvin ging er alleen in, hij vond er niets aan en had het ook gezegd dat die van Parijs veel vetter was, maar wat bleek deze was in de jaren 70 gebouwd dus tja hahahah.. Nog wat gegeten, nog wat attracties gedaan en toen sloeg het weer om en begon het steeds te regenen. Een goed excuues om naar een Mall te gaan oftewel de Florida
Mall.. Na een klein half uurtjes kwamen we aan bij een gigantisch winkelcentrum... Ik keek m'n ogen uit, yeeeeeey shoppen :D We hebben een hoop gekocht dus we zijn goed geslaagd. S'avonds zijn we nog even terug gegaan naar Magic Kingdom voor de Main Street Electrical Parade en Wishes™ Nighttime Spectacular de vuurwerkshow en WOW super mooi !!!

22 augustus
Vandaag eindelijk naar Epcot, het Disney park waar we al de hele week naar uit kijken, we hebben een hele planning gemaakt voor de attracties die we zeker moeten doen. We wilden eerst een fast-pass voor Soarin halen, maar daar konden we zo doorlopen dus dat deden we als eerste, echt super gaaf gedaan. Daarna gauw naar Test Track een fast-pass gehaald en dus hadden we nog tijd voor wat kleinere attracties. Optijd
weer terug voor de Test Track, ook weer super !! Daarna zijn we richting World Showcase gelopen, waar allerlei pavillioens staan die landen
vertegenwoordigen en dan heel gedetailleerd bijv. Noorwegen, daar werken mensen die echt uit Noorwegen komen en dus Noors spreken, ook kun je er allerlei typische Noorweegse dingen kopen, ook souvenirs en je kunt er zelfs typische Noorweegs eten krijgen. En zo zijn er nog meer landen... Echt weer helemaal super. Het wordt toch weer erg warm, dus we lopen richting de uitgang en gaan even lekker douchen en dan s'avonds weer terug naar Epcot, want daar hebben we een restaurant gereserveerd voor s'avonds. Tegen 07:00 pm vertrekken we weer richting Epcot, we moeten even wachten bij de Garden Grill en krijgen weer zo'n pieper mee, na een minuut of 10 zijn we dan aan de beurt. Het is een langzaam ronddraaiend restaurant met character dining, wat betekent
dat er characters aanwezig zijn ;) In ons geval is dit Chip and Dale oftewel Knabbel en Babbel, Mickey Mouse en Pluto. Ze komen een voor een aan tafel en natuurlijk gaan we even met ze op de foto hihihi. We hebben weer heerlijk gegeten en als toetje kreeg Marvin een taartje met een kaars en ik een glutenvrije brownie met een kaarsje en Mickey Mouse smarties erop en ook nog een kaart van de characters voor onze honeymoon echt heel leuk gedaan :D Daarna liepen we naar buiten waar de show IllumiNations: Reflections of Earth op het punt stond te beginnen, met een hoop lichtjes, lasers en vuurwerk werd weer een fantastische show neergezet.

23 augustus
Helaas is het alweer onze laatste dag in Orlando, vandaag staat Seaworld op ons programma. We waren lekker optijd en konden vrij vooraan parkeren. Vandaag is het gelukkig niet zo heel erg warm dus we konden ook goed genieten van alle shows, attracties en alles wat Seaworld ons te bieden had ;) Als eerste ging Marvin in Kraken, een grote rollercoaster die niet aan mij besteed is. Maar hij vond er niet heel veel aan, nou ik weet niet hoe hoog en hard een attractie voor hem moet gaan.. Daarna gingen we naar de eerste show van vandaag Blue Horizons een super leuke show met Dolfijnen en papagaaien.
Erna lopen we naar de Dolphin Cove, waar je de dolfijnen kunt voeren. Toch weer even kijken bij deze prachtige dieren. Dan lopen we richting de volgende show Believe met de orka's, wat we ook een prachtige show vonden, ondanks dat de trainers niet meer met de orka's tegelijk het water ingaan wat begrijpelijk is naar het incident wat gebeurde in februari dit jaar. Ook zijn we nog naar Clyde and Seamore Take Pirate Island gegaan ook weer een mooie show, met zeeleeuwen en een otter.

24 augustus
Het is onze vertrekdag, We zijn optijd opgestaan en tegen half 10 zijn rijden we terug naar het vliegveld, nadat we de auto hebben terug gebracht, brengen we onze koffers ook weg, gelukkig zijn onze koffers niet te zwaar ;) en mogen ze zo mee. Zo nu nog een uur of 3 wachten want ons vliegtuig vliegt pas om 01:23 pm, Nadat we doorde paspoort controle zijn gegaan en we ons cheescups hebben laten noemen hahaha. Zijn we weer door de veiligheidscontrole gegaan. En daarna hebben we
de monorail gepakt naar onze gate waar we moesten wachten. Het weer zag er niet veelbelovend uit en ja hoor ons vliegtuig had wat vertraging er was een flinke storm op komst, maar zodra ons vliegtuig er was, moesten we allemaal klaar staan om allemaal snel het vliegtuig in te kunnen zodat we konden we voor de storm konden vertrekken. Zo gezegd, zo gedaan. In Washington aangekomen hoefde we onze koffers niet meer te halen, deze gingen meteen door naar Amsterdam ( heel gek, als je Amerika in gaat zijn ze heel voorzichtig, maar ze geven er weinig om wat je mee terug neemt ). Na een klein uurtje zaten we alweer in ons vliegtuig richting Amsterdam. Weer werden we voorzien van films, diner, snacks, drinken en een ontbijtje ( ja ik ook, alles glutenvrij :D ) Ook kon je meeluisteren op een kanaal tussen gesprekken van de cockpit en verkeerstoren, snapte er niks van wat ze allemaal zeiden hahaha. Ik heb aardig kunnen
slapen dus we stonden voor mijn gevoel alweer snel op schiphol rond 06:45... Koffers ophalen en richting de taxi... Zo stonden we tegen 10:00 uur weer thuis...

Onze vakantie is erg snel voorbij gegaan. We hebben echt de allergaafste vakantie ooit gehad, we kunnen niet zeggen wat we het allerleukste vinden, alles was echt super, lieve mensen, heerlijk eten zonder ziek te worden, je hoeft je nooit te vervelen.

En zoals jullie al vaker zeggen, Florida is verslavend, en dat is het zeker, zijn nu al voorzichting plannen aan het maken voor volgend jaar, maar dan willen we wel wat langer gaan...