PDA

Bekijk Volledige Versie : US192 West/East



Iris02
24-08-10, 01:45
Het valt ons op de 192 East zo ontzettend armoedig aandoet. Ligt dit nu aan ons of was dit 13 jaar geleden nog niet zo erg ?
De 192 West is ook niet enorm aantrekkelijk qua winkels e.d. maar van East zijn we echt geschrokken.

Ervaren jullie dit ook zo ?

corrus
24-08-10, 01:56
192 EAST is veel ouder, maar men is druk bezig om dit weer helemaal uit het slop te trekken.
192 WEST is in ieder geval een stuk nieuwer en er zijn meer winkels...

Maar ik ervaar beide zeker niet als armoedig...

6foot6
24-08-10, 09:14
Het valt ons op de 192 East zo ontzettend armoedig aandoet. Ligt dit nu aan ons of was dit 13 jaar geleden nog niet zo erg ?
Ervaren jullie dit ook zo ?

Het was ons ook al opgevallen.

Michael66
24-08-10, 09:33
Aan de westkant (ten westen van de Walmart / Bass Road) is de weg recent helemaal opgeknapt, met mooie stoepen en alles erop en eraan. Door die verbeterde uitstraling (na jaren van verkeersopstoppingen en stoffige t@ringzooi) komen er ook weer bedrijfjes terug, die ook bereid zijn de bedrijfspanden weer een beschaafd uiterlijk te geven.
De westkant wordt dan ook voornamelijk bevolkt door de toeristenindustrie, met het laagje klatergoud.

Aan de oostkant wordt meer "gewoon" gewoond. En dat is niet in alle gevallen zo luxueus als waar de toeristen hun onderdak vinden. Je ziet daar ook dichter langs de weg de soms wat vervallen woningen staan. En "echte" winkels waar de souvenirs niet zijn doorgedrongen. Ook kom je daar behoorlijk wat pawn-shops tegen, en "check cashing" om de paycheck iets eerder te cashen dan dat'ie binnen is.

Ja, daar zie je de inwoners van Florida, het leven van alle dag. Met de problemen waar Florida mee kampt, zoals een werkloosheid van zo'n 12.5 procent van de beroepsbevolking, criminaliteit, enorme alcohol- en drugsproblematiek en een soms moeilijk bereikbare gezondheidszorg.

Als toerist wordt je mooi ontvangen, met alle egards op mooie plekken en in alle luxe die je je kunt permiteren. De plaatsen waar het wat minder goed gaat zie je meestal niet, die worden goed verborgen om het sprookje voor de toeristen vooral niet te verstoren. Want die toeristen zijn wel (letterlijk) broodnodig.

En wij .... wij kibbelen over de 15-20% tipgeld .....
Verschil moet er zijn. Toch?

[verwijderd]
24-08-10, 10:39
Precies, wij komen meestal alleen in de "GOEDE BUURTEN" maar als je eens wat weggetjes binnendoor neemt door Florida kan je zien dat de kloof tussen arm en rijk veel groter is dan bij ons. Althans het is veel beter zichtbaar. Veelal zie je ook de luxere wijken met gate afgewisseld worden door een wijk met huisjes die je in eerste instantie niet verwacht in Amerika, maar ze zijn er toch echt de bouwvallen die door moeten gaan voor huis.

En de 192, die is in de loop der jaren wat verouderd, maar als straks de recessie weer voorbij is getrokken denk ik dat er al snel weer overal een lik verf overheen is gehaald om vooral weer te profiteren van de toeristen.

Maar ook in Nederland zie je woonwijken en bedrijven terreinen verloederen tot de gemeente de eerste aanzet geeft voor het opknappen van die gebieden.

Ta2 Gerrit
24-08-10, 10:46
Het valt ons op de 192 East zo ontzettend armoedig aandoet. Ligt dit nu aan ons of was dit 13 jaar geleden nog niet zo erg ?
De 192 West is ook niet enorm aantrekkelijk qua winkels e.d. maar van East zijn we echt geschrokken.

Ervaren jullie dit ook zo ?

Het is in de tussentijd veel erger geweest, qua leegstand en zo. De laaste paar jaar begint het weer een beetje op te bloeien, zeker nu de jaren durende wegwerkzaamheden zo'n beetje afgerond zijn.

Wat ook opvalt is dat er steeds meer aan de westkant bij komt, richting de 27, erg ruim in opzet, dus dat ziet er automatisch frisser en nieuwer uit.

FloridaFrankie
26-08-10, 21:30
Ik vind dat er weinig mis is met de 192 ten oosten van de Super Target (in de S-bocht op de kaart, zeg maar). Ten oosten daarvan (reed er een paar maanden geleden doorheen toen we uit Miami kwamen) is het geen reclame voor de stad. Ben er ooit in 92 geweest toen we nog geen dollar te makken hadden, maar toen was het minder ernstig (wel allemaal goedkoop en eenvoudig, maar niet vervallen).
Zijn nu een aantal jaar ten westen van I4 geweest (Windsor Hills/ Palms) en dat bevalt meer dan uitstekend. Jazeker, met een laagje klatergoud (zoals Michael66 schreef), maar wel heeeel goed te doen. Er verschijnen steeds meer winkels en restaurants, je zit met eenmaal het gaspedaal indrukken op de I4, in Disney, bij de Outlet, Walmart, ...
Nog 6 weken, dan gaan we weer kijken hoe leuk het er is.

Edit; Ik vind dat er weinig mis is met de 192 ten oosten van de Super Target

moet natuurlijk zijn: westen

lastig, die windrichtingen

Iris02
27-08-10, 01:22
Ik heb het ook wat onhandig uitgelegd (ben dan ook blond....). Wat ik bedoel is dat gedeelte richting Kissimmee vanaf de I4 o.i. erg achteruit is gegaan. De andere richting uit vanaf de I4 gezien is ook niet van een hoog niveau maar wel iets beter.

Michael66
27-08-10, 08:05
Voor de duidelijkheid dan maar even twee kaartjes.

Het eerste is van de gehele 192, die loopt vanaf de US 27 aan de westkant (links) tot helemaal aan Melbourne toe, aan de oostelijke Atlantische kust van Florida (rechts).

Het gedeelte rond Kissimmee waar de meeste toeristen komen heb ik gehighlight.

http://a.imageshack.us/img839/6463/kissimmee1.png

Het tweede kaartje is van het drukste gedeelte, met de belangrijkste / bekendste punten en wegen aangewezen.

http://a.imageshack.us/img687/5309/kissimmee2.png

Syllvia
27-08-10, 09:37
wij gaan meestal eten in the Outback in St Cloud, ik vind het allemaal wel mee vallen eigenlijk, ok er staan wat huizen, waarvan je denkt, daar woon ik liever niet, mjah die heb je hier in gouda ook :)

Michael66
27-08-10, 10:36
die heb je hier in gouda ook :)http://www.smiliez.nl/smiliez/vrolijk/duhk.gif

Syllvia
27-08-10, 11:57
http://www.smiliez.nl/smiliez/vrolijk/duhk.gif

ik bedoelde niet jou straat..........echt niet......:-\"

reneefrankrijk
29-08-10, 18:55
Het was ons ook al opgevallen.

Ons ook, in 2008 en afgelopen winter weer/nog steeds.