PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema JBA: Rondom Kerst 2010



JBA
20-08-10, 14:41
Hallo allemaal,

Wij zijn in januari 2011 25 jaar getrouwd en willen - om dit te vieren - met onze vier kinderen naar Florida. Omdat we nog afhankelijk zijn van de schoolvakantie, willen we met de Kerstvakantie gaan. We willen dan op 25 december gaan vliegen. Als ik de verhalen lees, dan is de Kerstweek een drukke week om allerlei activiteiten te ondernemen, maar de januariweek daarentegen weer heel rustig. Klopt dat?

We zijn nog druk bezig om een programma te maken. Uiteraard staat een bezoek aan een attractiepark op het programma Wel vraag ik me af in hoeverre de Disney parken 'lijken' op Disney Parijs. Als ik de Disney-website zie, dan zie ik wel heel veel attracties die ze in Parijs ook hebben. Wat zijn jullie ervaringen? Is het misschien leuker om naar een ander attractiepark te gaan, bijv. Busch Gardens?

Ook willen we naar Universal Studio's, Everglades en een sportwedstrijd bezoeken?. Wat mogen we nog meer niet missen als we voor het eerst naar Florida gaan? De kinderen zijn 13, 16, 19 en 21 jaar.

[verwijderd]
20-08-10, 14:50
Disney World Florida is qua opzet redelijk gelijk aan Disney Parijs, echter qua beleving is het totaal anders. Zo heb ik er absoluut geen behoefte meer aan om naar Parijs te gaan voor Disney, daar mis ik gewoon de hele Disney spirit zoals wij die wel in Amerika proeven in de parken.

Als jullie rondom deze kerst gaan kan je niet snel genoeg tickets boeken aangezien deze al aardig geprijsd zijn. En anders nog een jaartje wachten en 330 dagen van te voren alvast boeken. De vakantie valt volgens mij volgend jaar ook beter omdat er als ik het goed heb gezien 1 week in januari 2012 valt van de kerst vakantie.

Waarom dan wachten ? Kerst is HEEL erg druk in de parken, wil je alles goed zien is dat niet de tijd om te gaan.

Wat wel leuk is tijdens de kerst periode is de Osbourne straat verlichting in de Hollywood studio's. Mocht je oud en nieuw daar ook gaan vieren dan is het vuurwerk en de sfeer in Epcot fantastisch, helaas moet je om een plekje in het park te krijgen wel voor 11.00 uur er zijn 's morgens want het park wordt afgesloten als de limiet qua bezoekers bereikt is.

Wellicht is het een optie om voor de kinderen extra vakantie aan te vragen zodat je de kerst meemaakt en dan in Januari terug kan vliegen, scheelt ook direct weer in de ticket prijzen. Voor zo'n bijzondere gebeurtenis zal de school vast toestemming geven.

corrus
20-08-10, 17:40
Hallo allemaal,

Wij zijn in januari 2011 25 jaar getrouwd en willen - om dit te vieren - met onze vier kinderen naar Florida. Omdat we nog afhankelijk zijn van de schoolvakantie, willen we met de Kerstvakantie gaan. We willen dan op 25 december gaan vliegen.Mag je wel je vliegtickets hééééééél bijtijds gaan boeken, anders vis je écht naast het net...
Als ik de verhalen lees, dan is de Kerstweek een drukke week om allerlei activiteiten te ondernemen, maar de januariweek daarentegen weer heel rustig. Klopt dat?Ja, dit klopt... houdt er wél rekening mee dat de eerste week januari behoorlijk koud kan zijn...
We zijn nog druk bezig om een programma te maken. Uiteraard staat een bezoek aan een attractiepark op het programma Wel vraag ik me af in hoeverre de Disney parken 'lijken' op Disney Parijs. Als ik de Disney-website zie, dan zie ik wel heel veel attracties die ze in Parijs ook hebben. Wat zijn jullie ervaringen? Is het misschien leuker om naar een ander attractiepark te gaan, bijv. Busch Gardens?Sommige attractie lijken wél op elkaar, echter het geheel lijkt (gelukkig) niet op DL Parijs.
Geen Orlando vakantie zonder Disney... (bijna een must) bovendien zijn de parken ontzwettend mooi versierd... helemaal in kerstsfeer

Ook willen we naar Universal Studio'sLeuk park, vooral nu het stuk van Harry Potter open is, maar houdt ook hier rekening dat het vreselijk druk is, Kerst is het hoogtepunt van het jaar.

Everglades en een sportwedstrijd bezoeken?Everglades KAN natuurllijk wél maar om n even 6 á 7 uur te gaan rijden lijkt MIJ niet'zo'n geweldig idee.
Wat mogen we nog meer niet missen als we voor het eerst naar Florida gaan?Probeer in ieder geval niet de eerste keer héél Florida te zien, indien je dat toch gaat proberen zit je voornamelijk in de auto en zie je eigenlijk niets...
Begin op je gemak met bijv. Orlando op z´n minst voor oud & nieuw.
Houdt er vooral ook rekening mee dat hoteltarieven in de regel Sky high zijn, in bijv. Miami en de Florida Keys.
Bovendien zijn ook deze verdraaide snel volgeboekt voor die periode.
Indien je een villa zou huren met een privé-zwembad, vergeet geen zwembadverwarming erbij te nemen, zwemmen in die periode zonder verwarming in eigenlijk niet te doen.

JBA
20-08-10, 19:31
Bedankt, dan gaan we zeker naar Disney. Wakker geschrokken van het berichtje dat de kerstvakantie dit jaar alleen in december valt. Dan wordt het toch later (maar dan misschien maar gelijk drie weken). Ik raak aangestoken door alle enthousiaste berichten op dit forum.

[verwijderd]
20-08-10, 22:49
Neem dan als je toch besloten hebt het uit te stellen lekker de tijd om even goed te lezen hier, kijk goed wanneer je dan de mogelijkheid hebt om te gaan en probeer ook vooral er voor te zorgen indien mogelijk dat niet alle dagen van je bezoek in de drukke tijd vallen. In de drukke perioden heb je gewoon veel lange rijen en kom je aan een hele hoop attracties niet toe en dat is gewoon zonde.

Zelf prefereer ik oktober, dan heb je de Halloween tijd en op de een of andere manier is het dan erg gezellig, leuke sfeer en toch is het qua drukte ook heel goed te doen in en rondom de parken.

Nadeel is alleen dat je voor schoolgaande kinderen dan wat moet gaan regelen met de school. En dat moet je als eerste zelf willen.

Chanti
03-09-10, 13:33
Ondanks dat de attracties wel redelijk op elkaar lijken (en sommigen volgens mij zelfs het zelfde zijn) kan je het niet vergelijken. Ik ben niet zo'n fan van Euro Disney (ben ook niet anti, maar ik zie het meer gewoon als een soort pretpark) Daar in tegen ben ik wel een enorm fan van Disney World. Het is echt ontzettend bijzonder. Niet alleen de attracties, maar inderdaad zoals verwijderd al zei: van de disney spirit. Het is echt heel erg leuk.

Als je ook naar Universal gaat, doe dat eerst. De attracties zijn daar net zo goed hoor, maar er mist iets aan de sfeer. Na in Disney rondgelopen te hebben vind ik Universal altijd iets "treurigs" hebben qua admosphere.

De kersttijd is een gekkenhuis. Ik ben er een keer (heeeeeel lang geleden geweest) en vorig jaar zijn we vlak voor de kerst gegaan (dit jaar weer) Wij merkten al een behoorlijk verschil in de tijd vlak voor de kerstvakantie. Het is echt heel erg druk en dit houdt pas een week na oud en nieuw op heb ik me laten vertellen.

De sfeer is wel geweldig. Dit is helaas het laatste jaar dat wij voor de kerst kunnen gaan (onze dochter wordt volgend jaar 4) maar het is wel heel leuk.

Met grote kinderen zou ik ook naar het Kennedy Space centrum gaan! Er is echt heel veel te doen in Florida. Heel veel plezier dus! ;)

corrus
03-09-10, 19:06
Hallo allemaal,
Omdat we nog afhankelijk zijn van de schoolvakantie, willen we met de Kerstvakantie gaan.
We willen dan op 25 december gaan vliegen.Ik zou eerst maar eens gaan zoeken naar vliegtickets...
Dat wordt nog een hele klus, en geen goedkope klus...

Everglades en een sportwedstrijd bezoeken?. Wat mogen we nog meer niet missen als we voor het eerst naar Florida gaan? De kinderen zijn 13, 16, 19 en 21 jaar.Hoeveel tijd heb je...
Want de dingen die je wilt gaan doen nemen wel tijd in beslag...
bovendien is het wel een behoorlijk stuk rijden van Orlando naar de Everglades...

Maar nogmaals... Ik zou eerst maar even flink gaan zoeken naar betaalbare vliegtickets...

pumi1000
09-09-10, 11:04
Onze kerstvakantie valt pas vanaf 25 december tot en met de eerste week van januari dit jaar (zuiden). Heb net de schoolkalender gekregen met vakanties.

Ben benieuwd of je nog redelijk geprijsde vliegtickets hebt kunnen vinden.

Heb zelf ook ff gekeken bij Ebookers en op 25 december 2010 vliegen en 8 januari terug waren de tickets 645 euro pp dat valt nog mee.
vlieg je op 7 januari terug dan kost een ticket 580 euro met Delta.

angelique100
09-09-10, 11:28
Klopt dit wel , volgens de schoolvakantie kalender hebben zowel noord midden als zuid kerstvakantie van 18-12 tot 2-1 (basis en voortgezet).(week 51=52) .

pumi1000
09-09-10, 12:19
@angelique

Ja dit klopt heb het nog even nagekeken en de basisscholen hier hebben kerstvakantie 25-12 t/m 9 januari. Regio Zuid.

Voorjaarsvakantie 5 maart t/m 13 maart
Meivakantie 30 april t/m 15 mei
Zomervakantie 9 juli

corrus
09-09-10, 12:33
Maar voorlopig heeft JBA nog geen knap antwoord gekregen...


We zijn nog druk bezig om een programma te maken. Uiteraard staat een bezoek aan een attractiepark op het programma Wel vraag ik me af in hoeverre de Disney parken 'lijken' op Disney Parijs. Als ik de Disney-website zie, dan zie ik wel heel veel attracties die ze in Parijs ook hebben. Wat zijn jullie ervaringen? Is het misschien leuker om naar een ander attractiepark te gaan, bijv. Busch Gardens?
Ook willen we naar Universal Studio's, Everglades en een sportwedstrijd bezoeken?. Wat mogen we nog meer niet missen als we voor het eerst naar Florida gaan? De kinderen zijn 13, 16, 19 en 21 jaar.
Maar vrijwel alles gaat nu over wanneer juliie de diverse vakanties hebben / krijgen...

pumi1000
09-09-10, 13:43
@corrus

Ik zag dat er nog geen vliegtickets gevonden waren en omdat er geschreven werd dat die vrij prijzig zouden zijn was ik benieuwd wat het kost rond de kerstperiode. Dat valt dus erg mee.

Op zijn vraag wat te doen bij 1e keer Florida zou ik zeker kiezen voor Disney, Seaworld en Universal Studios. Vervolgens zou ik via Orlando naar Miami gaan om daar de Everglades te bezoeken en Miami te bezichtigen. Bush Gardens vond ik tegenvallen, maar ik denk dat die keuze toch vrij persoonlijk is, want niet iedereen houdt van dezelfde dingen doen/bezichtigen. De sfeer in Disney lijkt mij wel heel erg mooi tijdens kerst. Wat zijn de temperaturen in die tijd kun je dan ook een waterpark bezoeken?

angelique100
09-09-10, 13:45
het gaat er inderdaad niet om wanneer wij vakantie hebben maar hoe het staat aangeven op bv ministerie van onderwijs ed http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schoolvakanties/vraag-en-antwoord/wanneer-zijn-de-schoolvakanties.html#anker-overzicht-schoolvakanties-schooljaar-2010-2011 Niets is er zo vervelend te denken dat je mooie tickets boekt en het blijkt dat de kinderen niet vrij zijn,heb je toch een probleem. Dan ga ik er dus vanuit dat de tickets nog voor dit jaar zijn. Zijn de tickets voor eind 2011 dan is het nog even geduld hebben met boeken en begint de vakantie in de laatste week van dec.

Om nog even op de vragen terug te komen,..wij zijn zelf maar 1x rond de kerst naar Orlando geweest de temp was prima soms een vestje nodig maar zeker niet alle dagen. Drukte viel ons alles mee (2006) en na oud en nieuw was het zelfs rustig in de parken! Oudjaarsavond Vuurwerk in Epcot kijken !! Ik denk dat b.v Universal erg leuk voor jullie zal zijn gezien de leeftijden van de kinderen. Mocht je nog even naar Miami de Keys en/of de Everglades willen zou je natuurlijk ook kunnen overwegen om naar Orlando te vliegen en bv terug vanaf Miami (doen wij meestal) en vaak voordeligere tarieven (niet altijd). En dan verblijf je ergens rond Miami oid.
Hoe dan ook wat je ook kiest het is allemaal super !!