PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema YvesL: Florida juli 2006



YvesL
11-10-05, 17:32
Volgend jaar juli studeren mijn vriendin en ikzelf af. We hadden afgesproken ons dan een reis naar florida cadeau te doen. Nu hebben we een route opgesteld maar we willen eens informeren aan jullie allemaal of we bepaalde zaken over het hoofd hebben gezien, of overschat hebben.

We zouden volgende rondreis doen:

Dag 1: Aankomst in Miami, Florida
Dag 2: Rit Miami-Beach – Key Biscane – Miami-Beach
Dag 3: Rit Miami-Beach – Coconut Grove - Florida City/Homestead
Dag 4: Rit Florida City/Homestead – Key Largo – Key West
Dag 5: Key West
Dag 6: Rit Key West – Key Largo – Florida City/Homestead
Dag 7: Rit Florida City/Homestead – Flamingo/Everglades – Florida City/Homestead
Dag 8: Rit Florida City/Homestead – Fort Myers
Dag 9: Rit Fort Myers Beach – Islands – Fort Myers Beach
Dag 10: Rit Fort Myers Beach – St. Petersburg
Dag 11: Rit St. Petersburg – Orlando
Dag 12: Orlando (pretpark)
Dag 13: Orlando (pretpark)
Dag 14: Orlando (pretpark)
Dag 15: Orlando (pretpark)
Dag 16: Rit Orlando – Ocala –St. Augustine
Dag 17: Rit St. Augustine – Daytona Beach
Dag 18: Rit Daytona Beach – Cocoa Beach – Fort Pierce
Dag 19: Rit Fort Pierce – Palm Beach – Fort Lauderdale/Miami
Dag 20: Vertrek vanuit Miami, Florida

Ook qua overnachtingen zijn we er nog niet uit. We hebben al verschillende manieren van vouchers gezien als Liberty Hotelpass, Exit-vouchers, of is het beter alles op voorhand te boeken en dit via een reisbureau of zelf via het internet? Ook qua wagen, we wilden eerst een cabrio maar denken nu eerder aan een intermediate. Is er een bepaalde maatschappij dat jullie aanraden? Onze vlucht zal waarschijnlijk met Martinair zijn. Alvast bedankt voor jullie tips

Njit
11-10-05, 19:22
Ook qua overnachtingen zijn we er nog niet uit. We hebben al verschillende manieren van vouchers gezien als Liberty Hotelpass, Exit-vouchers, of is het beter alles op voorhand te boeken en dit via een reisbureau of zelf via het internet? Ook qua wagen, we wilden eerst een cabrio maar denken nu eerder aan een intermediate. Is er een bepaalde maatschappij dat jullie aanraden? Onze vlucht zal waarschijnlijk met Martinair zijn. Alvast bedankt voor jullie tips

Hotels kun je prima zelf boeken via Internet. Je betaald dan gewoon de prijs per kamer per nacht in plaats van per persoon per nacht (wat reisburo's vaak rekenen). Ook zou je ook kunnen overwegen om alleen de eerste nacht te boeken en de rest ter plekke te bekijken. Voor plaatsen als Orlando moet dit geen probleem zijn - Miami Beach en Key West kan dit in juli wat lastiger zijn..

Een cabrio klinkt leuk maar qua comfort heb je er denk ik weinig aan. Als de zon op je hoofd brand doe je je dak al snel weer dicht en zet je de airco aan. De kofferbak is vaak ook minder groot. Een Intermediate is voor 2 personen groot genoeg.

Voor de vlucht zou ik zelf gewoon de goedkoopste nemen. Martinair heeft wel als voordeel dat ze rechtstreeks vliegen. Bij andere (US) maatschappijen heb je meestal een tussenstop..

Weet je al welke pretparken je wilt gaan bezoeken in Orlando?

Eric
12-10-05, 04:27
Ik sluit me helemaal bij Njit aan.
Vliegen is puur een persoonlijke kwestie, Martinair vliegt rechtstreeks, de US maatschappijen zijn wat comfortabeler.
Auto huren: Cabrio lijkt leuk, maar is niet doelmatig, en Alamo is bijna altijd het goedkoopst in Florida.
Hotels: je moet de eerste nacht tegenwoordig wel vastleggen ivm. de immigration, de rest kan zowel ter plaatse via coupons als van te voren via het internet. Bij vooraf boeken heb je zekerheid, maar is je programma niet meer flexibel als het slecht weer is.
Parken: orienteer je goed en lees veel op de forums, je hebt beperkt tijd en in feite heb je drie weken nodig om alles in Orlando te zien en te doen.
Dus je moet keuzes maken.
Succes, Eric

Michael66
12-10-05, 05:44
In juli naar Florida? Zou ik alleen maar doe als je daar echt aan gebonden bent door schoolvakanties of zo. De drukte en warmte kun je beter vermijden en de prijs voor vluch e.d. zijn een stuk lager als je wat later (vanaf eind augustus) gaat.

Wat betreft je reisschema kann ik alleen maar zeggen: mooi in elkaar gezet. De enige "maar" in het verhaal is meestal dat je aan het einde van je vakantie helemaal "op" bent. De warmte en het vele reizen sloopt je op den duur, dat is tenminste mijn ervaring. Regelmatig dagen inlassen voor de broodnodige rust is volgens mij geen overbodige luxe. En "niks doen" is in Florida meestal toch wel wat doen, zoals een dagje shoppen in de Walmart, de lokale mall of wat dan ook.

Je reisschema kun je eventueel wat inkorten door de terugreis vanaf Orlando te doen. Dat bespaart je behoorlijk wat kilometers en geeft je wat meer tijd in Orlando, the entertainment city of america. In plaats van enkele dagen rond te reizen heb je dan de tijd om alle leuke dingen in de Orlando-omgeving te ervaren.

Je wens om een cabrio te huren is begrijpelijk, maar gestaaft aan de ervaringen van meerdere Orlando-reizigers misschien wat minder verstandig. Wil je elk moment de florida-ervaring opdoen en "genieten" van de constant hoge temperatuur en vochtigheid, dan is een cabrio zeker aan te bevelen. Mijn ervaring is echter dat de meeste cabrio's in gesloten vorm rondrijden in Florida, met airco op volle toeren aan. De door jouzelf genoemde intermediate-klasse is de laatste jaren mijn favoriet. Voldoende ruimte voor jezelf en je bagage, en ook altijd leverbaar. Dat laatste is ook fijn, dan heb je het minste last van het upgrade-gezeik (excusez le mot) bij de balie van de verhuurder.

Ik wens jullie vooral veel plezier toe!!

erik64
12-10-05, 10:23
Tsjonge jonge ! Wat een gestress lijkt me dat. Plan even wat tijd tussen al je autoritten anders zit je de hele vakantie in de auto.

Ik heb er ook 3 weken gezeten in het voorjaar, maar heb toch tussendoor wel een dagje gerelaxed. Anders ben je na de vakantie nog steeds moe.

Een cabrio is leuk (en duur) als je een verbrande kop wilt oplopen. Ik ben voor een Ford Explorer gegaan. In NL geboekt, 3 wkn voor EUR 900. Via een reisbureau bij Hertz (met navigatie), all inclusive.

Ik zou willen adviseren om de reis niet tussen juni - september te plannen vanwege het hurricane seizoen. Probeer in het voorjaar te gaan, lekker warm (30 gr) en niet te vochtig.

Njit
12-10-05, 10:40
Een cabrio is leuk (en duur) als je een verbrande kop wilt oplopen. Ik ben voor een Ford Explorer gegaan. In NL geboekt, 3 wkn voor EUR 900. Via een reisbureau bij Hertz (met navigatie).

300 euro per week. Valt op zich nog mee. Een Intermediate kost ca 200 euro per week. Blijt natuurlijk de vraag of je zo'n grote auto echt nodig hebt maar leuk lijkt het me wel :)

Dat NeverLost ziet er wel aardig uit. Ik zie dat het apparaatje ook Nederlands kan... Huur van het ding is $9 per dag. Als je lang gaat en vaker dan is de aanschaf van een eigen GPS ook een overweging waard..

http://img372.imageshack.us/img372/7508/instructions11xa.jpg (http://imageshack.us)

http://hertzneverlost.com/basic.php

Jasmino
12-10-05, 11:30
Dat NeverLost ziet er wel aardig uit. Ik zie dat het apparaatje ook Nederlands kan... Huur van het ding is $9 per dag. Als je lang gaat en vaker dan is de aanschaf van een eigen GPS ook een overweging waard..

Als je het in NL reserveert, kost het geen $9 per dag extra! Wij hebben de laatste jaren steeds een Neverlost systeem gehad in de auto, en vooraf gereserveerd via Hotelplan, dan kostte gemiddeld €3 per dag extra, dus een stuk minder. Ik vond het wel zeer de moeite waard, omdat het een heel uitgebreid systeem is. Als je zin heb in Applebee's zoekt hij zonder problemen de dichtsbijzijnde, en geeft je de afstand, kun je zelf zien of het de moeite waard is. Vergeleken met de NL navigatiesystemen, vind ik het Neverlost systeem veel beter, het beste systeem dat wij ooit gebruikt hebben!

Het rijden van een cabrio lijkt me echter in juli in Florida geen pretje, veel te warm! Maar goed, ik zou sowieso nooit naar Florida gaan in juli.........De luchtvochtigheid en de temperatuur zijn er beiden enorm hoog, en dat is niet echt een prettig klimaat, vooral niet in de pretparken. er staan dan misschien wel van de grote vernevelaars, maar het blijft dweilen met de kraan open. Ik ben de vorige keer geweest in oktober/november, en dit jaar weer in november, dat is een lekker aangenaam temperatuurtje, en dan is het ook wel lekker om een cabrio te hebben!

Groetjes,
Jacqueline

Eric
12-10-05, 16:52
Temperatuur op dit moment: bijna 30 graden, en door de hoge luchtvochtigheid voelt het nog warmer aan...dus het is niet altijd gezegd dat oktober koeler is. (Ofschoon het in juli nog heter is)
Het hurricaneseizoen loopt echter tot november, als je daar echt rekening mee wil houden.
Eric

Jasmino
12-10-05, 17:02
Temperatuur op dit moment: bijna 30 graden, en door de hoge luchtvochtigheid voelt het nog warmer aan...dus het is niet altijd gezegd dat oktober koeler is. (Ofschoon het in juli nog heter is)
Het hurricaneseizoen loopt echter tot november, als je daar echt rekening mee wil houden.
Eric

Nee dat is waar, maar gemiddeld genomen zit er toch wel veel verschil in. In Juli is het gewoon altijd erg heet en vochtig, en ik oktober is dat niet altijd zo. Wij hadden tijdens onze eerste reis slechts een paar dagen waarop de luchtvochtigheid niet te harden was. De eerste 2 weken was het wel warm met 28 graden, maar we hebben maar 2 of 3 dagen een heel hoge luchtvochtigheid gehad. De laatste week van onze vakantie (eerste week van november) zakte de temperatuur toen een stuk, maar ongeveer 22-25 graden, en was het met de luchtvochtigheid gedaan.

Het gemiddelde is in oktober en november dus wel een heel stuk gunstiger.

Groeten
Jacqueline

YvesL
13-10-05, 17:07
Bedankt voor de info.

Spijtig genoeg kunnen we niet op een ander moment. Het zijn onze laatste vakantiemaanden voor we beginnen te werken.

Hebben jullie nog interessante hotels?

Eric
14-10-05, 01:19
Ikzelf heb de laatste vier keer geslapen in het Country Inns & Suites Buena Vista, en dat bevalt me iedere keer weer uitstekend.
Keurige verzorgde kamers, vriendelijke staf, een redelijk ontbijt naar Amerikaanse maatstaven, en ideaal gelegen, 5 minuten met de auto van Disney Marketplace. (ze hebben een shuttlebus ook)
Ik pluis altijd wat verschillende websites uit voor het beste tarief.
In Key West zit ik altijd in het Best Western Ambassador, moet je proberen een poolview room te regelen.
Het ligt niet in het centrum, maar is daardoor veel ruimer van opzet.
Succes, Eric