PDA

Bekijk Volledige Versie : Shopping: Modelauto's



carmen1988
09-08-10, 01:31
Heyz,

Mijn vader verzamelt modelauto's met name hulpdiensten. Politie, brandweer, ziekenwagens enz.

Nu wil ik graag van onze vakantie een paar modelauto's meenemen als cadeau. Vorig jaar heb ik echt gezocht maar niks gevonden. In Old town is een winkel met enkele auto's maar dat is het dan ook wat ik kan vinden. En deze waren ook niet echt van goede qualiteit.

Weet iemand een winkel waar je modelauto's krijgt in Orlando??

Greetz

oscar
09-08-10, 11:30
Hoi Carmen,

Ik had vorige week een draadje gestart over modeltreinwinkels in orlando, daar kreeg ik wat links voor en er zit een grote winkel op de 192 tegenover de wallmart die zowel modeltreinen als modelauto's heeft.

Ik vertrek zelf 20 september naar Orlando en ga deze winkel zeker bezoeken, wanneer ga jij? dan kan ik je zeggen of deze winkel de moeite waard is.

Groetjes,
Oscar

carmen1988
09-08-10, 12:08
Hoi Oscar,

Wij gaan 12 september. Maar ik ga deze winkel dan zeker even bezoeken! Bedankt voor de tip. We gaan zowiezo eerst een week rondtrekken en daarna pas naar Orlando. Dus wie weet komen we elkaaar daar wel tegen!

Alvast veel plezier!

Groetjes Carmen

arie van urk
09-08-10, 20:37
Ik weet niet of je vader hulpverleners in verschillende schalen verzameld ,maar let wel op.

In Europa zijn de meeste personenwagens in de schaal 1-43 of 1-87.

1-43 kennen ze in Amerika bijna niet ,1-87 vind je in de modelspoorwinkel.

In Amerika gaat alles in inch schalen ,waardoor je modellen in 1-32 of 1-64 krijgt.

carmen1988
09-08-10, 22:02
Mijn vader spaart alleen auto op schaal 1:43. Welke komt dan van de Amerikaanse maten het dichts in de buurt?

arie van urk
09-08-10, 22:51
Allebei niet ..

1-32 is veel te groot en 1-64 te klein.

Maar kijk gewoon om je heen ,zoek naar wat jij denkt dat hij mooi zal vinden en neem dat mee.

Let echter wel op , Europeese modellen als Minichamps zijn hier stukken goedkoper dan in Florida ......

carmen1988
09-08-10, 23:03
Ik heb vorig jaar wel een brandweer auto meegenomen deze had ik gevonden in old town. Was wel schaal 1:43. Denk ik dat ik daar dan geluk mee heb gehad. Maar ik ga inderdaad gewoon even rondkijken.

Bedankt voor het advies!

knaapje
10-08-10, 14:26
Schaal 1 op 87 is HO treinen schaal.
Schaal 1 op 43 is volgens mij schaal O van treinen.
Misschien heb je dan in een treinen winkel ook kans.

Knaapje