PDA

Bekijk Volledige Versie : BenBundel



Ta2 Gerrit
05-10-04, 19:00
Eigenlijk bedoelt voor de webmaster, maar misschien zijn er meer die het een goed idee vinden. Maak van de nieuwtjes van BenZ een apart topic zodat ze eigenlijkt gebundelt worden en niet meer kriskras over het Orlando en omgeving topic verspreidt staan. Zoekt makkelijker en neemt minder ruimte in bij de ander onderwerpen. Just a thaught. :-&

Daniel
05-10-04, 21:04
Goeie tip, Gerrit! Om berichten samen te voegen zal ik een mod moeten installeren en ik zal even met Ben moeten overleggen. Zodra het gereed is zie je het vanzelf!

Monique
06-10-04, 08:34
Goed idee =D>
Op deze manier heb je alles bij elkaar en hoef je niet meer te zoeken.

rvd4always
06-10-04, 19:42
Prima idee, dan wordt het een stuk overzichtelijker... :wink:

Njit
06-10-04, 20:31
Maak van de nieuwtjes van BenZ een apart topic zodat ze eigenlijkt gebundelt worden en niet meer kriskras over het Orlando en omgeving topic verspreidt staan.

bedoel je een apart topic of een apart subforum. Apart topic lijkt me onhandig.. je kan dan niet meer specifiek op een onderwerp reageren en het wordt er ook niet overzichtelijker op...

Daniel
06-10-04, 21:18
Bedoel je een apart topic of een apart subforum. Apart topic lijkt me onhandig.. je kan dan niet meer specifiek op een onderwerp reageren en het wordt er ook niet overzichtelijker op...
Een apart subforum is helaas niet mogelijk en lijkt me ook niet handig/overkill... Maar je hebt wel gelijk: het nadeel is dat je niet meer specifiek op een post van Ben kan reageren; alleen maar op de laatste eigenlijk...

SpaceAce
06-10-04, 21:41
Bedoel je een apart topic of een apart subforum. Apart topic lijkt me onhandig.. je kan dan niet meer specifiek op een onderwerp reageren en het wordt er ook niet overzichtelijker op...
Een apart subforum is helaas niet mogelijk en lijkt me ook niet handig/overkill... Maar je hebt wel gelijk: het nadeel is dat je niet meer specifiek op een post van Ben kan reageren; alleen maar op de laatste eigenlijk...

Reageren op iets specifieks zou eventueel nog via een Quote kunnen (ook niet helemaal overzichtelijk, maar het kán :) )

Wat ik juist dan als nadeel beschouw is dat alle nieuwste nieuwtjes steeds onderaan komen te staan in z'n topic....

Njit
06-10-04, 21:53
Bedoel je een apart topic of een apart subforum. Apart topic lijkt me onhandig.. je kan dan niet meer specifiek op een onderwerp reageren en het wordt er ook niet overzichtelijker op...
Een apart subforum is helaas niet mogelijk en lijkt me ook niet handig/overkill..

hoezo kan dit niet? Je kan bij 'Overige' toch een subforum 'Orlando Nieuwtjes' aanmaken bijvoorbeeld?

Daniel
07-10-04, 01:35
Ja, dat kan wel uiteraard; maar niet een subforum van het Orlando en omgeving forum. Daarnaast lijkt het me niet handig om voor één onderwerp een apart forum te maken.

SpaceAce
07-10-04, 01:53
Ja, dat kan wel uiteraard; maar niet een subforum van het Orlando en omgeving forum. Daarnaast lijkt het me niet handig om voor één onderwerp een apart forum te maken.

En als je hem nu bij het kopje Florida zet, (tussen Florida Algemeen, Orlando en omgeving, Miami en omgeving, Florida Keys en Florida Reisverhalen) als Bens Orlando Nieuwtjes?

Hoeft hij alleen als topictitel de datum in te voeren (en eventueel een nummering van een deelreeks en/of een tipje van de sluier oid)... Kan men ook per topic reageren op de nieuwste nieuwtjes.

(of zie ik dit nu een beetje verkeerd - tis al laat namelijk) :D

Daniel
07-10-04, 02:33
Hoi SpaceAce,

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt (ondanks dat het voor mij ook laat is :wink: )... maar... ik zie het nog steeds niet zitten om er een apart forum voor te maken met daarin alleen de Orlando nieuwtjes. Ik zou het het mooiste vinden om er een subforum van het "Orlando & omgeving" forum van te maken. Helaas kan dat pas met de volgende versie van dit type forum. In de tussentijd zullen we het moeten doen met één van de twee keuzes: zoals het nu is, of één topic met daarin alle Orlando nieuwtjes (ik kan er eventueel voor zorgen dat het een sticky wordt, zodat het topic altijd bovenaan staat)... Ikzelf denk dat het laatste de beste oplossing is om een tweetal redenen: je weet altijd de laatste nieuwtjes te vinden (bovenaan in het Orlando & omgeving forum) en het Orlando forum blijft daarmee overzichtelijk. Nadeel is, zoals Njit aangaf, dat je wordt beperkt in het reageren op de nieuwtjes. Volgens mij is dit probleem echter niet zo heel groot: op 2 van de 10 nieuwtjes die Ben heeft geplaatst zijn reacties gegeven en alle reacties waren geplaatst voor het volgende nieuwtje (beetje ingewikkeld; volg je me nog? :? ), zodat alles toch nog in de goede tijdvolgorde zou staan...

Groeten,

Daniel

SpaceAce
07-10-04, 08:40
aha, ik snap um :) (tis ook alweer een nieuwe dag; uitgeslapen en wel - alhoewel.....)

Maar met zo'n sticky is idd dan wel het beste idee.

Daniel
07-10-04, 18:39
Ik heb even met Ben overlegt en hij vond het ook een goed idee. De mod is intussen geinstalleerd en alle nieuwtjes zijn bij elkaar gevoegd. Tevens is het onderwerp sticky gemaakt, zodat het altijd bovenaan staat. Een antwoord op een nieuwtje geven kan ook. Als je een antwoord op een wat ouder nieuwtje geeft dan is het een goed idee om het oude nieuws even te quoten in je bericht.

Daniel
08-10-04, 11:59
De laatste update: in overleg met Ben hebben we besloten dat de Orlando nieuwtjes gepost blijven worden zoals voorheen. Om echter het overzicht te behouden plaats ik regelmatig (1x per maand oid) de oude nieuwtjes in het Orlando Nieuwtjes Archief. Dat topic is sticky en staat dus altijd bovenaan.

De laatste nieuwtjes kun je dus gewoon vinden in de lijst met onderwerpen en nieuwtjes van een maand of ouder kun je terugvinden in het archief.

Succes!

Daniel

Ta2 Gerrit
08-10-04, 12:52
Misschien is dit wat; als Ben zijn nieuwste nieuwtjes gewoon plaatst als een antwoord op zijn vorige nieuwtjes (volgen jullie het nog :?: ) dan blijft het onder 1 onderwerp in het Orlando en Omgeving topic en krijg je toch automatisch een nieuw laatste bericht/resultaat als er wat nieuws bij is gekomen. Het klinkt wat warrig maar ik weet precies wat ik bedoel :wink: .

Daniel
08-10-04, 13:58
Hoi Gerrit,

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb er samen met Ben voor gekozen om te doen zoals uitgelegd in mijn vorige post. Op die manier behouden we het overzicht (dat was in eerste instantie het probleem) en zijn de nieuwste nieuwtjes makkelijker te vinden dan als ze ergens achteraan in een onderwerp van 10 pagina's staan. De oude nieuwtjes kun je ook makkelijk terug vinden; nl. in het archief.

Groeten,

Daniel

Ebelix
08-10-04, 14:32
Als je voor deze oplossing kiest is misschien toch verstandig om voor Orlando een apart hoofdstuk te maken a la Florida. Hetzelfde kan je dan doen met Miami en de Keys.

Kom hier later nog even op terug.