PDA

Bekijk Volledige Versie : Splendid China



pzomerdijk
05-08-10, 16:02
Gisteren voor het eerst een helikoptervlucht gemaakt vanaf vliegveld Kissimmee. Met name gevlogen in Westelijke richting. Vlogen over Splendid China. Tot voor kort (Ekkie had er een keer iets over gezegd in zijn verslag) had ik nog nooit gehoord van deze ,,attractie''. Helaas ziet het er nu vervallen uit.... Jammer, vanuit de lucht ziet het er wel spectaculair uit.
Zijn er forumers die in het verleden Splendid China hebben bezocht?

Ta2 Gerrit
05-08-10, 18:18
Niet de attractie, wel het restaurant er van. Goed voedsel en prachtige aankleding.
Ook buiten, de tuinen en zo, dus daar mankeerde het niet aan.

Ik denk dat het te weining aantrekkingskracht had. Tegenwoordig, met de chinese economische overmeestering van de wereld, had het meer kans gehad, denk ik.
Ik mis nog wel de hele grote draak op de kruising met de 192 (MM4). Die was prachtig.

corrus
05-08-10, 18:23
Ja, zelfs vaker dan één keer...

Het (toch wel) kleine park had wat iets...
In eerste instantie zou je zeggen, nét Madurodam... maar daar zou je Splendid China beslist tekort mee doen... Onze Haagse jongens konden hier een hoop van leren...
Je kreeg een behoorlijk goed overzicht van China... passende muziek en wij vonden het altijd heel sfeervol.

Goed opgezet... schoon... in goed forced perspective opgezet...
Écht een leuk en mooi park...

Jammer dat het weg is...

sonja
05-08-10, 19:25
Ja, wij hebben het 1x bezocht, het was een mooi park en fantastische shows. Bij ons bezoek was het park nagenoeg verlaten, bij die shows zat een handjevol publiek, erg triest. Ik kan me niet meer precies herinneren wanneer we er waren, het is wel jaren geleden, we hadden geen digitale camera.:roll:

6foot6
05-08-10, 21:46
Ja, met aansluitend een gratis dinner in één van de restaurants

Michael66
06-08-10, 01:05
Op de website van Lost Parks (http://www.lostparks.com/china.html) vind je meer info over het park, de historie, opzet etc. Kijk daar ook eens.

ferret
11-08-10, 18:38
Wij zijn er geweest in 1996 en toen was het een geweldig mooi aangelegd park en het restaurant was heerlijk. Wat ik me vooral herinner is de stilte. Het was zo rustig en erg weinig mensen. Wij hebben het gelukkig wel kunnen filmen.
Een tijd geleden heb ik op YouTube een filmpje gevonden van een aantal skaters die over de gebouwen sprongen. Wat er tenminste nog van over was. Het is erg jammer.
Ik heb ergens gelezen dat ze het af gaan breken en er iets anders willen gaan bouwen.