PDA

Bekijk Volledige Versie : Melatonine / Slaappillen



carmen1988
04-08-10, 21:59
Hallo,

Ik vroeg me af of je in Florida slaappillen kunt kopen zonder recept? Heeft iemand daar ooit naar gekeken?

Greetz

r.teeuwsen
04-08-10, 22:04
Ja, dat kan.... geen probleem!! Bijvoorbeeld deze zijn gewoon te krijgen voor o.a. jetlag:

Melatonine.
Dit is een hormoon dat je waak/slaap ritme regelt. wordt in NL in hele lage doses verkocht, maar hier in Florida wat sterkere.
Je kunt de eerste 2 nachtjes 2 pilletjes nemen je slaapt dan prima.

Alternatief (maar dat is minder onschuldig) is Benadryl of iets dergelijks.
In NL alleen op recept verkrijgbaar, maar hier in Florida gewoon "over the counter" bij de drogist of apotheek.
Dat is een anti-hystamine, tegen allergie. Zit iets in wat je duf maakt (je mag en kan ook geen auto rijden bijvoorbeeld). Benadryl heeft een pilletje dat speciaal voor de nacht is, waar een dubbele dosis in zit van de duf-maker.
Hetzelfde effect: 2 nachten 1 pilletje en vrijwel geen last.
Lees wel ff de bijsluiter, ik ben geen medicus of apotheker!!


Greetz, Remco

Syllvia
05-08-10, 07:14
Wij kopen bij de Walmart een potje Pain reliever (paracetamol) met Nighttime sleep aid.
Er staat op dat je er 2 moet nemen om lekker te kunnen slapen, volgens mij krijg je daar nog een koe mee in slaap. Ik neem er soms 1 of een half, en slaap dan lekker.
Ik ben er wel voorzichtig mee, neem er maar heel soms 1.

mineke
05-08-10, 08:07
Hoi Carmen1988
Net wat Remco al schreef de Melotonine is echt aan te raden.
Ik koop hem bij de Walgreens(Melatonin) en is daar te koop in diverse sterktes, ik zelf gebruik er altijd 1 van 1mg en het werkt super.
grtjes Mineke

Michael66
05-08-10, 09:16
Pain Reliever Night of Pain Relief PM bestaat uit acetaminophen (paracetamol) en diphenhydramine hydrochloride. Wordt verkocht onder veel merknamen als Tylenol PM, Advil PM en vele eigen winkelmerken als Equate (Walmart) en CVS.

Ik vind het wel prettig spul, maar er zijn uiteraard redenen waarom het in NL (en vele andere landen) alleen op doktersvoorschrift te verkrijgen is. Zoek even op de productnamen en je Google/Wiki-weet meer.

knaapje
05-08-10, 13:56
Ik vraag eens in de paar jaar aan mijn huisarts, wat slaapmiddel, stopmiddel en sterkere pijnbestrijder voor op reis.
Ik krijg dan 30 pilletjes van alles en kan weer vooruit. Werd tot nu toe ook nog door de ziektekostenverz. vergoed.

Knaapje

LEOnie211
05-08-10, 15:57
kijk wel uit als je ook andere medicijnen gebruikt sommigen kunnen niet samen

sonja
05-08-10, 18:16
Een collega van mij heeft op doktersvoorschrift Melatonine 3 mg gekregen, ze moest er 33,-- euro voor bij betalen (100 tabletten). Bij de Walmart ca. $ 8,- voor 120 stuks.
Melatonine is een lichaams eigen stof en een anti oxidant. Kennelijk onschuldig. Zelf heb ik er goede ervaringen mee. Maar ik ben geen expert.

LEOnie211
05-08-10, 19:02
was ook meer voor de mensen die in de vs medicatie gaan halen. melatonine is niet voor iedereen goed ook al zijn ze daar vrij verkrijgbaar. Medicatie in andere landen kunnen andere bestandsdelen hebben dan hier in nederland.

FloridaFrankie
07-08-10, 22:01
melatonine werkt echt prima, ook om de jetleg te verminderen! In NL op recept (volgens mij) en in de USA gewoon in supermarkt voor een schijntje van de NL-prijs. Wel de verpakking effe open maken, dan kun je het voor eigen gebruik invoeren.

carmen1988
08-09-10, 20:17
Hallo

Was even op google en de Wallmart site aan kijken voor Melotonine. Maar nu dus mijn vraag ik neem aan dat het in het engels Melatonin heet?? Omdat is deze naam steeds tegen kom.

Greetz

corrus
08-09-10, 20:36
Melatonine is geen slaapmiddel en vrij verkrijgbaar in Nederland en de USA

Het merk Sleepzz http://sleepzz.nl/producten/melatonine-original/
is het meest bekende merk in Nederland en verkrijgbaar bijv. bij Kruitvat.

alexmores
20-09-10, 20:14
Zowel in Nl als in USA is melatonine vrij te verkijgen bij de drogist.
Het verschil tussen het aanbod in NL en USA is de dosis per tablet.

In Nl zit er per tablet 0,1 mg melatonine in.
In USA is de hoogste dosis die ik heb gezien 5,0 mg melatonine per tablet.

Heb je in NL een hogere dosis nodig, dan moet je dit via de huisarts regelen. Tevens wordt er afgeraden om dagelijks melatonine te slikken

Bosevents
21-09-10, 11:39
het lichaam maakt zelf melatonine aan. Tijdelijk niet genoeg melatonine? Neem dan een tabletje. Maar niet te vaak want dan stop het lichaam helemaal met de aanmaak.
Even opgang helpen mag maar niet te vaak dus

corrus
21-09-10, 12:03
Ehmmm...

Baby's maken héél veel melatonine aan... Dat is dan ook de reden waarom baby's het grootste gedeelte van de dag slapen.
Hoe ouder men wordt hoe minder melatonine wordt aangemaakt.
Dat is de reden waarom oudere mensen (bijv. 65 plussers) vaak maar 4 á 5 uur per dag slapen.

Nergens kan ik vinden dat dagelijks gebruik van melatonine schadelijk zou zijn voor de gezondheid.

mineke
21-09-10, 13:52
Bij chronische migraine schijnt dagelijks 1mg melatonine te helpen.(bron blad Hoofdzaken tijdschrift Hoofdpijnpatienten)
grtjes Mineke

Bosevents
21-09-10, 16:40
mijn bron vermeldt het volgende

De bijwerkingen van melatonine lijken beperkt tot sufheid overdag bij langdurig gebruik

en dat lijkt mij dus wel schadelijk voor je gezondheid O:)

sonja
21-09-10, 17:57
Waar kunnen we dit vinden? Als ik het nu zo lees zou dit dus de enige bijwerking kunnen zijn. Wordt er in de bron gesproken over 'schadelijk voor de gezondheid' ?

Bosevents
21-09-10, 17:59
Sufheid is iets wat niet bij ons hoort. De meeste mensen zijn wakker en alert.
Dus als iets bij langdurig gebruik sufheid veroorzaakt lijkt mij dit schadelijk.

Iedereen is vrij om het te gebruiken uiteraard maar ik geef het alleen maar aan.

sonja
21-09-10, 18:06
Het wordt toch echt als onschuldig aangemerkt, zie hier. (http://www.dokteronline.com/melatonine/) Het is zelfs een krachtig anti oxidant. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over, het helpt goed, heb geen last van sufheid o.i.d. :D
Maar dat kan natuurlijk bij iedereen verschillend zijn.

alexmores
21-09-10, 18:11
Want??? (reden)

Op de verpakking ( CVS Melatonin 3mg) staat:

Limit use to two months with a break of one week.

Verder zou ik ook niet weten wat de eventuele (negatieve) effecten van een langdurig structureel melatonine gebruik zijn.

fransje
21-09-10, 20:27
Ik heb toevallig vanmorgen bij Publix een potje melatonine gehaald voor de jetlag thuis (ben altijd wel een volle week ziek). het is te vinden bij de vitamines, en volgens de verkoper, want ik kon het dus niet vinden, zocht op de verkeerde plek, is het ook alleen vitamine.
Op het potje staat dat als je andere medicijnen gebruikt, je met je huisarts moet overleggen. maximaal 2 maanden, niet mee rijden of alcohol gebruiken, verboden voor zwangere vrouwen of tijdens borstvoeding...

corrus
21-09-10, 20:38
Logisch... met de dosering die ze daar hebben kan ik me het helemaal voorstellen...
In Nederland is de dosering een fraktie van de Amerikaanse...


Ik ben dus nog steeds benieuwd naar de bron van Bosevents...

fransje
22-09-10, 02:59
Er waren 2 soorten: zwaardere van 10 mg per pil, en de andere 300 mcg per pil. Die heb ik gekocht, waren goedkoper;-). Die zijn lichter toch? Ik dacht 3 mg? Je mag er 1 of 2 tegelijk innemen. Zijn van het merk Sundown naturals.

koenkamphuys
06-09-11, 07:14
Ten onrechte wordt in dit topic gezegd dat je in Nederland alleen maar pillen met doses van 0,1 mg kunt vinden. De meeste pilletjes hebben inderdaad een zeer laag gehalte, maar van het eerder genoemde merk Sleepzz kun je Melatonine Forte, dat bij de drogist te vinden is, nemen, dat bevat 1,5 mg per tablet. Dat is nog geen 3 of zelfs 10 mg, maar het komt in de richting. Voor wie om wat voor reden ze niet uit Amerika heeft kunnen meenemen...

Disneyfan1970
06-09-11, 08:23
Ik gebruik de versie van 300 mcg (3 MG) van spring valley, te koop in de wallmart, groene potjes staan tussen de vitamines en voedingssuplementen. Ik gebruik ze vooral rondom mijn nachtdiensten (5 ploegendienst). Ik heb er veel baat bij, zo slaap ik overdag langer en dieper. Meestal gebruik ik ze ook als ik weer de eerste vroege dienst in moet, zodat ik sneller in slaap val, en gewoon goed uitgerust kan beginnen. Rondom nachtdiensten neem ik er 2 in. En voor de vroege dienst gewoon 1.

Zie hier ook meer info : http://www.melatonine.nl/melatonine/

mrjojo13
29-11-11, 13:13
Je kunt van lucovitaal nu ook de 5 mg bij de drogist kopen.

JKG
29-11-11, 18:05
Ik heb ze in de vakantie in juni/juli voor het eerst gebruikt, maar dan een merk bij de Kruidvat met een hele lage dosering. Dus gewoon 10 achterover gedrukt, al mag je volgens de verpakking maar 2 of 3 ofzo. Het werkt redelijk, ik zat wel wat te knikkebollen en heb wel wat geslapen, maar de gewenste diepere slaap bleef uit. Misschien dat ik toch nog de controle wil bewaren tijdens het vliegen ofzo.

Harold
29-11-11, 23:32
Ik kwam er onlangs pas achter dat mijn vrouw 2 jaar geleden melatonine tabletten van Natrol (walmart) had meegenomen (5mg)
Ze smaken trouwens naar aardbeien ;)

Ik heb ze nu een paar keer geslikt en moet zeggen, ik slaap heel erg vast, en ze werken ook vrij snel (20 min, maar dat is natuurlijk bij iedereen verschillend).

( heb direct maar even naar de exp. Datum gekeken en die is (gelukkig) pas in 2013.)

pama
30-11-11, 21:14
voor mn zoontje (6) heb ik via de huisarts 3mg voorgeschreven gekregen,
gebruik het nu zo'n maand of 3 regelmatig. Huisarts heeft tot op heden geen
beperking aangegeven...

Florida Keys Go-er
25-07-13, 22:03
Een topic uit de oude doos, gelukkig heb ik eerst opgezocht of er al een dergelijk onderwerp bestond voordat ik een nieuwe ging aanmaken.
Ik heb even wat hulp/advies nodig met het princiepe van slaapmiddelen, meer specifieker Melatonine.

Persoonlijk heb ik nooit last van een jetleg om te reizen richting Florida, vanuit Florida ja dat is een ander verhaal. Maar ik ga me nu richten op het reizen naar Florida. Ik heb me in verdiept dat melatonine gebruikt kan worden om het slaap ritme die eventueel wordt verstoord wordt door het reizen van verschillende tijdzones, dat melatonine dit kan verspoedigen om te herstellen. Ongelukkig genoeg ben ik nog nergens tegen gekomen of het kwaad kan om het te gebruiken op de manier hoe ik dacht dat ik zou kunnen gebruiken.

Dit kan eventueel raar klinken, maar heb natuurlijk persoonlijke reden voor het gebruik van Melatonine op deze manier. Niet gevreesd ik ben niks ergs van plan.... Maar ik vroeg me af om het aan te raden of juist af te raden is om voor mij tijdens de vlucht van Amsterdam naar Chicago eventueel een dosering melatonine in te nemen om deze de genoemde vlucht eventueel een paar uur te kunnen slapen. Zodat ik uitgeruster aankom op Amerikaanse bodem. Zo ja, wanneer kan ik het beste deze dosering in nemen om een meest gunstig effect te creeen om de werking van melatonine te bevorderen. Dus wat kan ik het beste doen voor de vlucht aan en hulp middelen voor tijdens de vlucht, om eventueel meer slaap te krijgen. Ook vraag ik wat een goede dosering zou kunnen zijn, ik lees vooral tussen de 3 en 5 mg acceptabel is. Ook wat kunnen de eventuele bijwerkingen zijn van het gebruik van melatonine voor de boven genoemde vlucht. Sinds ik nog van Chicago naar Orlando zou vliegen en vanaf Orlando International nog naar Sanford zou gaan rijden. Mijn doel is om dus zo wakker als mogelijk om op plaats van bestemming aan te komen desondanks dat het daar ook halverwege de avond zou zijn als ik daar aan kom.

Ik kijk uit naar de antwoorden en advies, ben erg benieuwd!

Esther2013
25-07-13, 22:43
Wij gebruiken alleen Melatonine om over onze jetlag heen te komen bij aankomst of bij terugkomst.
Nooit als we nog moeten reizen/rijden, want je kunt er behoorlijk lang suf van zijn, althans dat is onze ervaring.
Ik reageer er vrij heftig op en ben 8 uur onder zeil, maar dit hangt misschien wel samen met je gewicht?
Wij gebruiken het al jaren en zijn er tevreden over.

cindy74
26-07-13, 05:20
Hier hetzelfde verhaal . Ik gebruik het enkel bij terugkomst thuis en niet tijdens het vliegen .

moonlight91
26-07-13, 07:59
heen hebben we nooit geen problemen, ook niet in amerika zelf
maar terug....
wij gebruiken het op de terugvlucht, een half uurtje na het opstijgen
we slapen licht , tijdens de vlucht, en zijn bij aankomst uitgerust
en hebben minder last van de jetlag, de eerste 2 avonden thuis gebruik ik en mijn zoon ook een tabletje voor het slapen gaan
mijn man niet die pikt makkelijk het ritme terug op

ik ben er niet suf van, ik kan gerust een tablet je pakken, mijn wekker zetten na een uurtje
en opstaan en verder gaan
het zal van persoon tot persoon schelen, of het met gewicht te maken heeft incombinatie met dosis geen idee
ik koop ze in de publix `goodnit` geloof ik dat het heet..met kersensmaak:D
heb een gemiddelde lengte ,en een passend gewicht daarbij

Mushu
26-07-13, 08:01
In verschillende onderzoeken is de werking van Melatonine pillen nog steeds niet bewezen. Ik ken het gebruik ervan bij kinderen en dan was de dosis over het algemeen minimaal 5mg. Het blijft moeilijk om er iets over te zeggen want goed slapen zit toch ook echt tussen de oren dus die factor kan je nooit uitsluiten. Maar ik zou me voor het gebruik geen zorgen maken en gewoon nemen als je het wil. Zelf ben ik er niet achter hoe je het beste je jetlag kunt aanpakken. Ik heb alle methoden al meerdere keren geprobeerd (overdag slapen, gelijk gaan werken, normale tijd naar bed etc.) maar de ene keer lijkt het te werken en de andere keer niet. Bij mij is het trouwens alleen zo dat ik er last van heb op de terugweg, heen weinig en ben ik zo in het ritme (bij vliegen naar en van Amerika). En ik ben gewend om onregelmatig te werken en sla af en toe ook een nacht over maar dat maakt dus ook niet dat ik het beter aan kan. Melatonine neem je grouwens in ongeveer en half uur voordat je wilt gaan slapen en dan is het de bedoeling dat je de slaapomstandigheden zo gunstig mogelijk maakt. Het is nl geen echte slaappil (vandaar ook het gebruik voor kinderen).

Esther2013
26-07-13, 08:17
Wij hebben 5 mg tabletten en op de verpakking staat niet geschikt voor kinderen onder de 12 jaar.

marjolijne
26-07-13, 11:38
Ik werk bij de fabriek die Melatonine maakt.
De merken Sleepzz en Valdispert en nog 1 maken wij.

Wij hebben een customer service die je precies alles er over kunnen vertellen.

Omdat er best wel veel dingen zijn om op te letten zou ik hun toch even bellen.
Er zijn verschillende soorten Sleepzz, 1 bijvoorbeeld voor jetlags maar ook 1 om snel te slapen. En weer een ander om
lang te slapen.
En ondanks dat je het gewoon bij de drogist koopt, kan foutief gebruik toch schadelijk zijn.
Als je het telefoonnummer nodig hebt kan ik het wel voor je opzoeken.

anjavromans
26-07-13, 14:24
Hallo, ik wist niet dat er ook sleepzz zijn voor een jetlag, ook nog nergens gezien.( of kijk ik gewoon niet goed?) kan je mij vertellen waar ik die kan vinden? Want ik heb altijd 2-3 weken last van een jetlag.. ik slaap altijd al slecht maar als ik terug kom dus helemaal niet.. (of zal het zijn dat ik snel terug wil?) Mocht je weten waar ze te koop zijn, graag. Bedankt.

Florida Keys Go-er
26-07-13, 14:34
Iedereen bedankt voor jullie reactie's en advies, wordt natuurlijk heel erg op prijs gesteld. Persoonlijk ga ik ook nog even wat onderzoek uitvoeren over het gebruik van Melatonine, maar jullie input hecht ik zeker waarde aan. Dank daarvoor! Meer tips, reactie's zijn altijd welkom!

Mushu
26-07-13, 16:09
Wij hebben 5 mg tabletten en op de verpakking staat niet geschikt voor kinderen onder de 12 jaar.

Vanaf een bepaalde hoeveelheid kan je melatonine alleen op recept krijgen. Mijn ervaring met Melatoninegebruik door kinderen was in een medische setting en altijd voorgeschreven door een arts. En de reden dat ze het kregen was ook niet om een jetlag te voor komen. Voor het geval daar misverstanden over gaan bestaan! Bovenstaande vraag ging dacht ik over volwassenen, ik doelde iig niet op kinderen met mijn antwoord. Maar door die ervaring wel opgezocht of de werking aangetoond is en dat bleek niet zo te zijn.

Florida Keys Go-er
26-07-13, 16:25
Vanaf een bepaalde hoeveelheid kan je melatonine alleen op recept krijgen. Mijn ervaring met Melatoninegebruik door kinderen was in een medische setting en altijd voorgeschreven door een arts. En de reden dat ze het kregen was ook niet om een jetlag te voor komen. Voor het geval daar misverstanden over gaan bestaan! Bovenstaande vraag ging dacht ik over volwassenen, ik doelde iig niet op kinderen met mijn antwoord. Maar door die ervaring wel opgezocht of de werking aangetoond is en dat bleek niet zo te zijn.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij hebben redelijk veel (o.a. Esther2013) mensen die hebben gereageerd op dit onderwerp, vooral ook Melatonine hebben gekocht in de Verenigde Staten. Waar grotere eenheden wel verkrijgbaar zijn bij Walgreens of CVS, zonder recept van een arts. Ook wel raar is dath de Melatonine kan kopen hier in Nederland (o.a. bij Etos en Kruidvat) in eenheden van een 0,1 mg tablet. Maar er zitten wel weer gelijk 500 in zo'n verpakking...... Beetje scheef als je er over nadenkt.

In ieder geval had ik nog een aanvullende vraag of men hier "normale" Melatonine of "Time Release" Melatonine gebruikt. Ik heb gelezen dat de normale soort de tabletten direct afbreken en dat dit bij "time release" geleidelijk gaat. Wat is dus effectiever om niet zo nodig snel in slaap te vallen, maar juist langer te rusten. Volgens de Sleepzzz website is "time release" juist voor het langer rusten en de normale om "sneller" in slaap te vallen, maar niet persee lang. Heeft iemand hier nog verder ervaring mee met het verschil tussen de normal en time release tabletten?

Esther2013
26-07-13, 19:04
Wij gebruiken idd 5 mg. time release tabletten uit de US zonder recept. Deze dosis is niet geschikt voor kids onder 12 jr. De lage dosis in NL werkt bij ons volwassen mensen niet.
Zoals gezegd hebben wij hier prima ervaringen mee om snel weer in het goede ritme te komen en een volledige nacht door te slapen. Wij gebruiken ze niet als slaaptablet om snel in slaap te vallen in het vliegtuig.

Ritchie
15-04-14, 16:18
Ik koop altijd de melatonine bij Walgreens, die hebben ze in 10mg per tablet, en ook tegenwoordig met een smaakje.
In het vliegtuig werken ze bij mij niet, wel bij nachtdiensten e.d.

captain-oats
16-04-14, 16:15
Bovendien wordt melatonine in Nederland ZONDER recept verkocht in kleine hoeveelheden (0,1 Mg)
Alleen met recept krijg je 5 Mg en dergelijke. In Florida haal ik altijd meerdere potjes waar ik dan weer een jaar mee kan doen en dat zonder recept. Draai regelmatig nachtdiensten en ben een slechte slaper dus ben blij met de 5 Mg melatonine tabletten :)

José
17-04-14, 10:15
Bovendien wordt melatonine in Nederland ZONDER recept verkocht in kleine hoeveelheden (0,1 Mg)
Alleen met recept krijg je 5 Mg en dergelijke. In Florida haal ik altijd meerdere potjes waar ik dan weer een jaar mee kan doen en dat zonder recept. Draai regelmatig nachtdiensten en ben een slechte slaper dus ben blij met de 5 Mg melatonine tabletten :)
Hebben ooit een keer een potje melatonine 10 mg meegenomen daarmee ga je echt "out". Deze doen we dus niet meer. Nemen altijd diversen medicijnen mee en nooit problemen gehad.

koenkamphuys
19-04-14, 19:21
Bovendien wordt melatonine in Nederland ZONDER recept verkocht in kleine hoeveelheden (0,1 Mg) Alleen met recept krijg je 5 Mg en dergelijke
Over melatonine is een apart topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?11786-Melatonine-Slaappillen). Er is wel degelijk zonder recept enigszins sterke melatonine in Nederland te krijgen, 1,5 mg bij het Kruidvat van het merk Sleepz. http://www.floridaforum.nl/showthread.php?11786-Melatonine-Slaappillen&p=154576&viewfull=1#post154576

Michael66
19-04-14, 22:29
Over melatonine is een apart topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?11786-Melatonine-Slaappillen).Klopt. Bedankt Koen.
En daarom heb ik alle melatonine-berichten uit het "medicijnen uit de USA" hier naar toe verplaatst. (Moderator Michael66)

TuffScout
25-06-14, 08:53
P.s. waar koop je Melatonine dan? dat gaat dus niet op dokter recept?

mineke
25-06-14, 09:21
TuffScout, dat kan je overal kopen,o.a. bij de Publix, de Walmart en Walgreens de Family Dollar

P9ol
26-06-14, 21:27
Ik gebruik Melatonine forte 2 mg one a day van het merk Lucovitaal. Dit is voor sneller inslapen en verlichting bij een jetlag.
Deze is er ook in 5 en 10mg.
Deze heb ik gewoon bij de drogist in Nederland gehaald.
Het is er ook in puur 3mg. Extra sterk.