PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: LEMM (Marian)

LEMM
02-08-10, 16:26
Over twee weken vertrekken wij, samen met onze twee dochters ( bijna 15 en 13 jaar) naar Florida. In 10 dagen gaan wij een rond reis maken van Miami naar Key West naar Fort Meyers naar Orlando en weer terug naar Miami.
Om in deze zeer korte tijd toch een goed indruk te krijgen van Florida willen we ons goed voorbereiden en zo mogelijk de bezienswaardigheden vooraf grotendeels bepalen.
Omdat wij altijd de vakantiewijzers lezen kwam ik via via op dit forum terecht en heb ik me ook maar aangemeld om via deze manier tips en adviezen te lezen van vakantiegangers die ons voor zijn gegaan naar Florida.
Ben dus erg benieuwd naar reacties en lees met veel plezier de verhalen die al geplaatst zijn.
Tot lees!
Groet, Marian

Teleton
02-08-10, 17:56
In 10 dagen gaan wij een rond reis maken van Miami naar Key West naar Fort Meyers naar Orlando en weer terug naar Miami.

Hallo Marian & family en welkom hier op het forum voor de gevorderde en beginnende Floridaliefhebber. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen; een 10-daagse rondreis waarbij zoveel plaatsen aangedaan worden, dat zie je niet veel. Zeker niet als er met twee tieners/pubers wordt gereisd. Bedenk wel dat je enorm veel kilometers ( ik schat zeker zo'n 1500) moet maken om langs de bezienswaardigheden te rijden. Hou rekening met 24 uur of 10% van je totale vakantietijd. En dan met je ook nog tijd zien te vinden om uit te stappen om de bezienswaardigheden te bezoeken.....

Kan het misschien zijn dat jullie wel erg ambitieus zijn? Er is namelijk nogal wat te zien/doen/beleven in Florida. Florida's too much, dus zeker als je maar tien dagen hebt, kan je inderdaad maar beter vooraf keuzes maken. In dat licht bezien is het misschien goed als je jullie voorkeuren eerst bekend maakt. Gebruik hiervoor de rubriek Reisschema's. Dan hebben we een beetje een beeld van de plannen ( heb je effectief 10 dagen of zit daar ook nog aankomst en vertrek bij?) en krijg je ook gerichte tips.

Jullie reizen nog midden in de vakantietijd en op sommige lokaties kan je behoorlijke drukte verwachten. Het kan nodig zijn dat je een accomodatie van te voren moet reserveren. Het is niet vreemd dat je voor sommige restaurants een uurtje in de rij mag, tenzij je vooruit hebt gebeld.

Ook de weersomstandigheden zijn helaas niet altijd ideaal waardoor je misschien niet zo gemakkelijk zo veel kilometers kunt maken als je zou willen. Een Floridavakantie is heerlijk, maar hou rekening met de hoge temperatuur en luchtvochtigheidsgraad. Veel gezinnen komen zichzelf tegen door te veel hooi op de vork te nemen. Bezint dus, eer gij begint want een off-day kunnen jullie je eigenlijk niet permitteren.

Mijn tip is dat een relaxte of/of vakantie meer kans op succes biedt dan een en/en versie met stress en irritatie. Geniet van de voorpret zodat je straks in Florida ook met volle teugen van je vakantie kunt genieten!

hrjhaan
02-08-10, 20:14
Wij hebben hetzelfde rondje maar dan in tegengesteld richting in 17 dagen gedaan. En dan kom je al tijd tekort. We hadden in totaal 8 verschillende hotels. We hebben heel veel gezien, maar eigenlijk ook maar heel weinig omdat er zoveel te doen en te zien is. Ik ben het met Teleton eens 10 dagen voor dit rondje is wel heel kort. Wij gingen van Naples naar Key West op een zaterdag en hebben daar 8 uur over gedaan. Ben je dus bijna de hele dag al kwijt. Alleen al voor een paar boodschapjes bij Walmart kun je gerust 2 uur uittrekken, zoveel is daar te zien. Ik hoop dat jullie de juiste beslissing nemen. Ieder beleeft tenslotte zijn vakantie op zijn eigen manier.