PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema SenT: Orlando - Key West april 2011



SenT
01-08-10, 23:56
We zijn bezig met de ruwe versie van ons reisschema.
We zijn een koppel met twee kinderen, zij zijn op het moment van de reis 11 en 13. Waar onze interesses naar uitgaan zijn de pretparken en de natuur. Strand mag er een klein stukje tussen zitten. Shopadicts zijn we niet. Evenmin hebben we interesse in Kennedy Space Center (vooral omdat de kinderen nog geen Engels begrijpen).

Het enige wat momenteel vast ligt zijn de vluchten.

Dag 1 - vrijdag 8 april: vlucht Brussel naar JFK. Twee uren later vlucht van JFK naar Orlando. Aankomst voorzien om 19 u. 15 plaatselijke tijd.
Dag 2 - zaterdag 9 april: Seaworld
Dag 3 - zondag 10 april: Waterpark
Dag 4 - maandag 11 april: Epcot
Dag 5 - dinsdag 12 april: Universal
Dag 6 - woensdag 13 april: IOA
Dag 7 - donderdag 14 april: dagje over -vertrek naar Ocala
Dag 8 - vrijdag 15 april: Ocala National Forest: juniper creek: kanotocht - rit naar Crystal River
Dag 9 - zaterdag 16 april: zwemmen met manatees in Crystal River (vroege tocht) - Homosassa State park - rit naar Sarasota
Dag 10 - zondag 17 april: Sarasota en omgeving (Fort de Soto - Museum of Fine Arts in St.-Petersburg, Ca d'Zan ?)
Dag 11 - maandag 18 april: van Sarasota via Myakka River State naar Fort Myers Beach
Dag 12 - dinsdag 19 april: Fort Myers Beach en omgeving (oa Sanibel Island)
Dag 13 - woensdag 20 april: Vetrek van Fort Myers Beach -Rit door de Everglades naar Homestead
Dag 14 - donderdag 21 april: rit van Homestead naar Key West -onderweg: Bahia State Park - Dolphin Rescue Center
Dag 15 - vrijdag 22 april: Key West
Dag 16 - zaterdag 23 april: vertrek op Key West met vliegtuig - overstappen in Atlanta
Dag 17 - zondag 24 april: aankomst in Brussel

Momenteel mijn grootste "zorg": misschien kunnen we dag 8 (Ocala National Forest) en 9 ( Crystal river) beter als dag 1 en 2 nemen en dan de rest zoals in opgeschreven volgorde?
Voordeel: je moet vroeg zijn voor kanotocht op juniper creek en we kiezen voor vroege tocht op Crystal River en we zijn toch vroeg wakker de eerste dagen omdat we ons nog moeten aanpassen aan het uurverschil + geen weekenddrukte in de parken.
Nadeel: aankomst om 19 uur 15 en daarna nog twee uren rijden naar Ocala + mogelijke problemen indien koffers niet mee zijn op onze vlucht (op JFK hebben we maar een goede twee uren om de binnenlanse vlucht naar MCO te halen).

Wat zouden jullie doen: schema +/- zo laten OF Ocala + Crystal River eerst doen?

Njit
02-08-10, 06:50
Leuk schema. Paar opmerkingen:



EPCOT is erg leuk. Maar vooral ook erg groot. Het bestaat eigenlijk uit twee afzonderlijke gedeelten, de World Showcase en de attracties. Om beide goed te bekijken heb je eigenlijk twee dagen nodig. Je zult dus wat moeten laten vallen ter plaatse.
Als je maar 1 waterpark wil doen dan zou ik voor Typhoon Lagoon gaan.
Wij zijn ook naar Ca d'Zan geweest maar hebben enkel het Circus museum bezocht (vooral uit tijdsgebrek maar ook omdat wij niet zo van de kunst zijn). Ze hebben daar een heel groot schaalmodel van een circus en veel oude circus-spullen. Erg leuk om te zien.

Heel veel van de zaken in jullie schema hebben wij in 2007 ook gedaan met onze rondreis. Misschien heb je er wat aan: http://rondreisflorida2007.wordpress.com/

SenT
02-08-10, 13:50
Heel veel van de zaken in jullie schema hebben wij in 2007 ook gedaan met onze rondreis. Misschien heb je er wat aan: http://rondreisflorida2007.wordpress.com/


Bedankt voor de link naar jullie reisverslag. Deze had ik nog niet gelezen (er staan er ook zoveel op het forum) maar het is inderdaad een gelijkaardig rondje. En jullie interessses zijn dezelfde als de onze. Je maakt de voorpret voor ons er alleen maar groter op!

Epcot: daar zullen we inderdaad de dingen doen die het meest de moeite waard zijn.
Ondertussen heb ik ook met de kinderen overlegd en zij willen Busch Gardens er dolgraag bij ; de vrije dag in het schema is dus ook al opgevuld. Er zal dus al wat mogen verschoven worden in het schema.
Ik ga waarschijnlijk voor de Orlando Flex ticket voor 6 parken gaan en dan een apart ticket voor Epcot (en misschien nog Typhoon Lagoon).

Njit
02-08-10, 14:21
Ik weet niet of een Flex Ticket de meest handige keuze is.

5 Parken Flex:
Universal Studios®
Universal’s Islands of Adventure®
SeaWorld® Orlando
Aquatica™
Wet ‘n Wild® Orlando

6 parken Flex
bovenstaande + Busch Gardens = $299.95

Je kan er ook voor kiezen om een combo ticket te kopen voor Universal. Zie http://www.universalorlando.com/Tickets/tickets_2.aspx
Voor Busch Gardens en Seaworld heb je ook een combo: http://buschgardens.com/Bgt/Purchase/Visitors.aspx
Deze kaartjes kun je thuis al printen.

Deze 4 parken bij elkaar is $219,94

Dan krijg je daar nog een los EPCOT en een los Typhoon Lagoon kaartje bij. Hier is helaas geen korting mee te behalen. Pas vanaf 4 dagen Disney gaat het veel schelen.
Los Disneyticket kost $79. Waterpark Fun and More optie kost $52 erbij. Totaal dus $131. Overigens krijg je bij een 1-dags ticket 2 dagen Fun and More. Dus je mag in principe twee waterparken bezoeken of een waterpark en Disneyquest.

Anders heb je wel heeeel veel waterparken denk ik :) (Aquatica, Wet&Wild en Typhoon Lagoon).

SenT
02-08-10, 16:55
Ik weet niet of een Flex Ticket de meest handige keuze is.

5 Parken Flex:
Universal Studios®
Universal’s Islands of Adventure®
SeaWorld® Orlando
Aquatica™
Wet ‘n Wild® Orlando

6 parken Flex
bovenstaande + Busch Gardens = $299.95


Bedankt voor de bemerking. De kinderen hun voorkeur gaat uit naar Wet 'n Wild, die van de ouders naar Typhoon Lagoon; omwille van de mooie omgeving.
Aquatica hoeft voor ons niet persé er bij te zitten. Oh, al de keuzes in ticketen; het zal inderdaad nog even puzzelen worden.

camilleri
03-08-10, 05:27
hey wij haddden een combo ticket genomen met Busch gardens en dat was voor ons de goedkoopste oplossing. We konden tot onze verbazing 14d in lang meer dan 1 keer in elk park binnen. Typhoon Lagoon is inderdaat mooi en leuk maar deze zit niet in de pakketen (is van Disney). Volgens mij was Aquatica ook de moeite waard maar vergeet niet dat een beetje rust goed kan doen (anders gaat alles zo snel en is het moeilijk om alle ervaringen op te nemen).
Voor de pretparken kan ik je aanraden om te kijken waneer het het minst druk is en zou ik goed plannen welke atractie je eerst zou moeten doen.
Zo kun je lange wachtrijen vermijden , het is ook best bij opening aan de pretpark aanwezig te zijn.
Ik weet niet hoe druk het zal zijn in IOA maar voor Harry P. heb ik nog 1 tip.
Wacht tot na 5u om er binnen te gaan en als je de ride van H.P. wil doen vraag dan naar de rij voor singel riders daar hebben wij 25m moeten wachten als er nog een wachtrij was van 90m (om 8u 30 's avonds).
Veder nog een leuke vakantie toegewenst.

SenT
20-10-10, 14:58
Al wat aan het schema gesleuteld: in de week in Orlando zullen we er een daje Ocala national Forest bijnemen.

Ook al 2 hotels geboekt:
1) Loewes Royal Pacific resort (ja, om in IAO en Universal lekker te mogen voorkruipen) maar wel maar voor 1 nachtje; meerdere nachten is het toch iets te duur
2) The Inn op Key West voor de 2 laatste nachtjes.

Beide via de sites van het hotel geboekt: wel niet de laagste prijzen maar wel de minste kans op overboeking, lijkt me. En dan vooral voor Key West: we zijn daar in het paasweekend.

Njit
20-10-10, 15:03
Overboeking heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Dat zou voor mij geen reden zijn om het niet ergens anders dan via het hotel zelf te boeken. Als ik een reservering heb dan verwacht ik een kamer. En dan kan ik heel moeilijk doen als blijkt dat die kamer er niet is..

SenT
20-10-10, 15:46
Ik begrijp je ten volle: ik kan ook op mijn strepen staan maar 1) ik heb geen taalvoordeel in de VS: het is en blijft een vreemde taal en daarin discussiëren gaat niet zoals het mij in het Nederlands wél lukt.
2) stel dat ze voet bij stuk houden, waar ga ik dan in het paasweekend nog een vrije kamer vinden op Key West: in een groezelig motel. Ik ben ook niet alleen: ik moet nog rekening houden met mijn man en de twee kinderen.

Voor mij één troost: via het hotel boeken was toch € 200 (!) goedkoper dan via de touroperator.

SenT
14-11-10, 22:44
Nog een vraagje:
Ondertussen is er hier al wat aan het reisschema gesleuteld.

Onze laatste dag in Orlando gaan we naar Universal. De volgende dag staat het zwemmen met de manatees in Crystal River op het programma.
Wat zouden we best doen: 's avonds nog uit Orlando vertrekken of 's ochtends vroeg ? Mochten we de latere tour nemen: zijn er dan ook nog voldoende manatees te zien (we gaan midden april).

2theUSA
23-11-10, 12:56
Wij hebben ong dezelfde route afgelegd als jullie van plan zijn. Leuke route wel een druk programma. Wij hadden wel wat meer dagen. Onze kinderen zijn 10 en 14 jaar oud, dus een vergelijkbare samenstelling. Op Sanibel Island hebben wij fietsen gehuurd, zo jing ding darling state park bekeken. Met een jetski tour tocht (1,5 uur) zijn we een rondje om Key west gegaan, erg leuk. (kids achterop). Wat ook erg leuk is vanuit Ft Myers Beach is een tour maken op de Babcock ranch. Op weg of terug van Key West kan je op Big Pine key, Key Deers zien, erg leuk. Op dezelfde route is een leuk restaurant op Isla Morada, het Morada Bay. ( zie ons weblog)
ik zou eerst wat parken doen, dan pas naar Ocala gaan.

Misschien vindt je het leuk ons blog te bekijken, op veel plekken uit jullie schema zijn wij ook geweest.
Ocala staat op ons lijstje voor volgend jaar.
www.medemaatjes.blogspot.com

SenT
10-12-10, 09:40
@ 2theUSA: bedankt voor de link naar jullie blog, ik heb er nog wat tips kunnen uithalen. Jullie leuke foto's doen me al verlangen... net geen 4 maanden wachten meer...

SenT
10-12-10, 10:02
Ha, we zijn al wat verder opgeschoten met de voorbereidingen:

8 april: vlucht naar Orlando. hotel: Holiday Inn Express & Suites Orlando (7276 international drive)
9 april: Seaworld of Aquatica hotel: Holiday Inn
10 april: Seaworld of Aquatica hotel: Holiday Inn
11 april: Epcot hotel: Holiday Inn
12 april: Ocala National Forest met kano/kayak op Juniper Creek hotel: Holiday Inn
13 april: Universal hotel: Loews Royal Pacific Resort
14 april: Islands of Adventure + vertrek naar Crystal River
15 april: zwemmen met manatees in Crystal river
16 april - 21 april: ik zit wat in de knoei met ons schema
21 april: 's avonds aankomst op Key West, hotel: The Inn at Key West
22 april: Key West hotel: The Inn at Key West
23 april: vetrek vanop Key West via Atlanta naar Brussel
Maar nu nog beslissen wat het wordt tussen de 15de april en de 21ste. We houden het alvast bij de westkust en zouden nog graag de volgende dingen bezoeken:

Fort de Soto, Busch Gardens, St Petersburg museum of fine arts, Ringling Museum, Myakka River State Park, Caspersen Beach en de Everglades. En The Keys rijden we natuurlijk ook af.

We houden van afwisseling en zijn natuur-minded. Shoppen daarentegen zegt ons persoonlijk niet zoveel: 't zal wel eens gebeuren maar niet voor een ganse dag.

Wie heeft wat tips?
Is Busch Gardens te doen in het WE of toch maar beter op een weekdag gaan?
Stel dat we in Sarasota een hotel nemen: is de afstand tot Tampa en Sint-Petersburg dan goed te doen?

Jullie bemerkingen zijn welkom!

2theUSA
11-12-10, 17:50
Wij zijn vorig jaar via st petersburg, fort de Soto naar Ft myers beach gereden.
Wij hadden daar toen een week een huisje op het strand, dit jaar gaan we waarschijnlijk maar 3 dagen daar naar toe, dat zou misschien voor jullie ook wat zijn. Het Outrigger beach resort bijv. is prima voor een paar dagen, ligt op het strand aan zee. Je ziet de dolfijnen voor je deur langs zwemmen, en de mooiste zosondergang van de wereld.

Je zit vlak bij Lovers key state park, of fietsen op sanibel Island oid. vanuit ft myers beach zijn wij ook naarde Babcock ranch geweest en hebben een airboat tocht bij Thousend Islands gemaakt. Keus en natuur genoeg in het achterland, en een eerste rang plrkje aan zee. wij zijn zelf dit jaar waarschijnlijk ook van plan 3 dagen naar het Outrigger beach resort te gaan, omdat dat op dat deel van het strand de meeste husjes 1 week worden verhuurd.

Succes, best lastig inplannen he, wij hebben het ook nog niet op een rijtje.
succes, groet christa

Don Fernando
12-12-10, 11:27
rij je van Orlando naar Key West? Zo ja, stop dan op Key Largo bij The Marlin's restaurant voor een Cuban Sandwich, kost je 5 dollar en dan krijg je een grote en gigantisch lekkere Cuban Sandwich, de lekkerste die ik ooit heb gegeten.

SenT
12-12-10, 12:21
rij je van Orlando naar Key West? Zo ja, stop dan op Key Largo bij The Marlin's restaurant voor een Cuban Sandwich, kost je 5 dollar en dan krijg je een grote en gigantisch lekkere Cuban Sandwich, de lekkerste die ik ooit heb gegeten.


Ja, we rijden alle Keys af. Je tip staat al genoteerd in mijn notaboekje.

2theUSA
12-12-10, 18:48
The Inn in Key West vonden wij vorig jaar een prima hotel met een mooi zwembad!

restaurant tip, halverwege de Keys, op Islamorada, restaurant Morada Bay!!,
bij de foto's van het florida forum vind je van deze plek heel mooie plaatjes.

groet christa

SenT
12-12-10, 20:25
Oef, dat hotel is dus al goed. Bedankt voor je tip over het restaurant op Islamorada.

Dat wordt dus 's morgens een cuban sandwich op Key Largo en 's middags lunch op Isla Morada.\\:D/

Verder heb ik me ook eens aan Priceline gewaagd; eindelijk is mijn tiende bod aanvaard geweest. Tampa downtown wordt het, dan is het ook niet meer zo erg ver naar Busch Gardens.

De dag naar Juniper Creek zullen we waarschijnlijk wijzigen in een dag Wekiwa Springs.

2theUSA
15-12-10, 22:44
De weg heen en terug is hetzelfde, er is maar een route, een adresje voor heen en een voor terug.:-)

groet christa

Don Fernando
16-12-10, 10:53
welke Holiday Inn heb je in Ocala, er zijn er twee. Afgelopen november heb ik een paar dagen in de Holiday Inn op Pine Ave geslapen, prima hotel.

SenT
16-12-10, 14:11
welke Holiday Inn heb je in Ocala, er zijn er twee. Afgelopen november heb ik een paar dagen in de Holiday Inn op Pine Ave geslapen, prima hotel.

Jammer, we blijven niet in Ocala: we keren dezelfde avond nog terug naar Orlando.

We waren van plan om het National Forest in Ocala te bezoeken, meer bepaald om de Juniper Creek (aan Juniper Spings) af te kajakken/kanoën. Maar nu heb ik op Amerikaanse fora gelezen dat het, zeker aan het begin van de trip, nogal smal is en soms wat hindernissen kent (omgevallen bomen) waardoor je uit de kajak/kano moet, terwijl dat er op hetzelfde traject tal van waarschuwingen voor alligators staan.
Iemand ervaring (ik bedoel met de tocht, niet zozeer met de alligators)?

Of is Wekiwa Springs meer aan te raden voor onervaren kajakkers?

Verder zijn nog wat knopen doorgehakt in ons schema en wat hotels gereserveerd (en licht verslaafd geraakt aan priceline).

8 april: vlucht naar Orlando via JFK. hotel: (Holiday Inn Express & Suites Orlando 7276 international drive)
9 april: Seaworld of Aquatica (hotel: Holiday Inn)
10 april: Seaworld of Aquatica (hotel: Holiday Inn)
11 april: Epcot (hotel: Holiday Inn)
12 april: Ocala National Forest met kano/kayak op Juniper Creek of Wekiwa Springs (hotel: Holiday Inn)
13 april: Universal (hotel: Loews Royal Pacific Resort)
14 april: Islands of Adventure + vertrek naar Crystal River (hotel: ?)
15 april: zwemmen met manatees in Crystal river + naar St.-Petersburg: Fort De Soto, museum of Fine arts (hotel:?)
16 april: sarasota- Ringling (hotel: HI Brandenton West)
17 april: Myakka River State Park, in de latere namiddag naar Tampa (hotel: Courtyard by Marriott, Tampa Downtown)
18 april: Busch Gardens, Tampa (hotel: ?)
19 april: CaspersenBeach/ Sanibel/ Captiva (Hotel: ?)
20 april: doorheen de everglades richting Homestead (hotel: ?)
21 april: over de keys (ontbijt op Key largo en lunch op Isla Morada;-)) en 's avonds aankomst op Key West, (hotel: The Inn at Key West)
22 april: Key West (hotel: The Inn at Key West).
23 april: vertrek vanop Key West via Atlanta naar Brussel

2theUSA
16-12-10, 21:02
Wij hebben 1 nachtje overnacht in Homestead in een 'Travelodge', prima voor 1 nacht. Viel ons enorm mee en heel voordelig. Vlak bij een outlet mall en een aantal fast food restaurants.

groet Christa
www.medemaatjes2.blogspot.com

pumi1000
18-12-10, 15:34
Travelodge Homestead hebben wij ook overnacht en dat was een prima hotel inclusief ontbijtje. Vlakbij een mall en leuke restaurantjes.

SenT
07-01-11, 22:26
Wij hebben 1 nachtje overnacht in Homestead in een 'Travelodge', prima voor 1 nacht. Viel ons enorm mee en heel voordelig. Vlak bij een outlet mall en een aantal fast food restaurants.

en pumi: "Travelodge Homestead hebben wij ook overnacht en dat was een prima hotel inclusief ontbijtje. Vlakbij een mall en leuke restaurantjes. "


Bedankt voor jullie tip: dit is ondertussen ook geboekt via de site van het hotel.


Verder staan ook nog volgende hotels vast (met dank aan Priceline)

15 april: Courtyard by Marriott in St Petersburg (Pinellas Park)
18 april: Ramada Limited in Ellenton. Geen goede commentaren; maar als het echt tegenzit, kunnen we nog iets anders zoeken.
19 april: Trianon Bay in Bonita Springs.

Verder nog te doen: te pricelinen voor de Holiday Inn in Crystal River, pretparktickets kopen en de auto reserveren en.... aftellen... nog drie maanden.\\:D/

belgske
08-01-11, 16:52
is Wekiwa Springs aan te raden voor onervaren kajakkers?




Absoluut. We zijn er afgelopen zomer geweest, weliswaar niet gekayakt. Mijn harem was er niet voor de vinden. Maar ik heb er diverse gezinnen zien vertrekken met een kayak. Voor zover ik me kan herinneren, kun je er diverse routes peddelen, van een 1/2 uur tot 'tig'-uren.Vlakbij Wekiwa Springs is er ook Kelly Park, waar je kunt dobberen en mee laten slepen in een tube. Iedereen op dit forum die in Kelly Park is geweest, is er laaiend enthousiast over.

Succes.

SenT
12-03-11, 12:42
Ons vertrek nadert: nog minder dan 4 weken en we zitten in Florida.

Deze week heb ik de auto en de tickets geboekt.

Auto: via usareisen Ik heb voor Dollar gekozen.
Alamo was € 10 goedkoper dan Dollar maar op Key West, waar we de auto inleveren, zit Alamo helemaal niet bij de luchthaven (Dollar wel) en zal ik die €10 kwijt zijn aan een taxi.
Op dollar.de heb ik ook gekeken, maar de prijzen waren daar terug gestegen en ik was ook niet zo zeker of zij de one-way gratis aanboden; dus dan maar iets meer betaald en geboekt bij usareisen.

De tickets zijn geboekt via attractionticketsdirect.de . We hebben gekozen voor de combo van 5 parken: IOA, Universal, Seaworld, Aquatica en Busch Gardens. De combo komt ons goedkoper uit als de Flex en geeft ook recht op 14 opeenvolgende dagen onperkte toegang.

De tickets voor Epcot zullen we ter plekke aanschaffen.

Ik zal ook trachten om een reisverslag bij te houden hier op het forum.

knaapje
12-03-11, 14:35
..........en ik was ook niet zo zeker of zij de one-way gratis aanboden;.............

Ik heb het bij Dollar nagevraagd voor ik boekte en ook bij Dollar is drop-off binnen Florida gratis.
Ik kon het inderdaad ook nergens op de site vinden.
Knaapje