PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Coltoceane: Orlando - Orlando 2010 (25 dgn)



coltoceane
26-07-10, 13:04
Hallo allemaal,

Wij gaan naar Florida van 27 september t/m 21 oktober 2010.
Het wordt voor ons de derde keer USA maar in Florida zijn we nog niet geweest. We hebben alleen een vlucht en huurauto geboekt en gaan verder alleen voor de eerste en laatste nachten een hotel boeken en voor ons verblijf in Key West. Zo zijn we vrij om ter plaatse ergens langer of korter te verblijven.
We willen een ruime indruk krijgen van Florida en gaan dus zeker niet alleen de standaard bezienswaardigheden en parken bekijken. Tips (do's en don'ts) die daarvan afwijken zijn dus zeer welkom en dan met name ook voor het noordelijke deel (boven Orlando en richting Pensacola).

Hier onze (voorlopige) planning:

dag 1: Brussel - Orlando
dag 2: Orlando
dag 3: Orlando - Miami (e.o.)
dag 4: Miami e.o. (oa Fort Lauderdale)
dag 5: Miami e.o. (oa Everglades)
dag 6: Miami e.o. (oa Biscayne NP)
dag 7: Miami e.o.
dag 8: Miami e.o. - Key West
dag 9: Key West
dag 10: Key West
dag 11: Key West - Naples
dag 12: Naples
dag 13: Naples - Tarpon Springs
dag 14: Tarpon Springs
dag 15: Tarpon Springs - Spring Creek/Apalachicola
dag 16: Spring Creek - Pensacola
dag 17: Pensacola
dag 18: Pensacola - Tallahassee
dag 19: Tallahassee
dag 20: Tallahassee - Jacksonville
dag 21: Jacksonville
dag 22: Jacksonville - Orlando
dag 23: Orlando
dag 24: Orlando
dag 25: Orlando - Brussel

Ik ben uiteraard ook op het forum al aan het zoeken maar alle tips zijn welkom!

Teleton
27-07-10, 09:55
alle tips zijn welkom!
Jullie nemen wel lekker de tijd voor een bezoek aan de verschillende steden. Wat opvalt is dat je eerst een route maakt en dan pas gaat invullen wat er te doen is. Of hebben jullie toch al een invulling voor die dagen?

Voor Pensacola, Jacksonville en Tallahassee geldt dat het doorsnee Amerikaanse steden zijn. In de regel vind je ze dus niet vaak terug in een standaard Floridarondreis. Een bezoek is niet verkeerd, maar er zijn ook weinig hoogtepunten.

Persoonlijk zou ik bij een rondreis eerst zelf vaststellen wat ik zou willen zien en doen en dan de route bepalen. Maar ieder heeft zo zijn eigen voorkeur.

Voor meer inhoudelijke tips stel ik voor dat je de rubriek Even voorstellen even gebruikt. Zolang we op het Forum niet weten wie "we" zijn, is het ook heel lastig om vragen te beantwoorden en mee te denken.

coltoceane
27-07-10, 21:19
Het is ook maar een voorlopige planning en in eerste instantie bedoeld om te kijken of het bedoelde rondje in te passen is in het aantal dagen.
Ik verwacht ook wel dat we in het noorden niet zoveel tijd gaan besteden als volgens de planning maar de mogelijkheid is er in elk geval.
Het gaat erom dat we een indruk krijgen van heel Florida en niet alleen van bijv. Orlando (parken) en de Everglades.
Nu gaan we inderdaad bepalen wat we zeker willlen zien en dan kunnen we de route en tijd per plaats nog daar op aanpassen.

beekenka
29-07-10, 21:02
Over Tallahassee kan ik het met Teleton eens zijn: We zijn er in okt 2001 geweest. Het is een standaardstad, weliswaar de hoofdstad van Florida, maar veel bezienswaardigheden vind je er niet.
Jacksonville:Dat ligt aan de oostkust. Ook niet bijzonder. We hebben er gekampeerd op een camping op de noordoever. Op de zuidoever ertegenover had de marinebasis de volgende dag laagvliegoefeningen met helicopters.
Pensacola: Is wel de moeite waard, als je van vliegshows houdt. Het is namelijk de thuisbasis van de Blue Angels. Het 2e en meest recente bezoek van ons daar was mei 2007. Google en kijk op hun site of ze in jullie tijd op de basis zijn.
En als je toch in Pensacola bent, is de uitstap naar Alabama snel gemaakt. Daar ligt in de plaats Mobile een oud slagschip uit de 2e wereldoorlog. Je kan erop, het is een museum. Ook wat vliegtuigen en een duikboot zijn er te bekijken.
Veel plezier met de verdere voorbereidingen!
Anja

coltoceane
01-08-10, 09:07
Bedankt voor de info. Wat ik me nog afvroeg: is het noorden wel een mooie omgeving om doorheen te rijden? Ik heb begrepen dat het wat bosrijker is en dat je er ook huizen in plantagestijl tegenkomt. Of verschilt het niet zoveel van de rest van Florida?

Teleton
01-08-10, 10:15
Wat ik me nog afvroeg: is het noorden wel een mooie omgeving om doorheen te rijden?

Vragen of iets mooi, leuk of de moeite waard is, vind ik altijd erg lastig te beantwoorden. Sommigen vinden Kootwijkerbroek prachtig, anderen willen er nog niet begraven worden.

Er reist een forumlid (Carin) door de streek die jij op het oog hebt. Misschien vind je het leuk om hun reisverslag te lezen? Je vind het hier: Diaz Madrid 2010 (http://diazmadrid2010.blogspot.com/2010/07/28-juli-lake-city-panama-city-beach.html)

koenkamphuys
01-08-10, 16:40
is het noorden wel een mooie omgeving om doorheen te rijden? Ik heb begrepen dat het wat bosrijker is en dat je er ook huizen in plantagestijl tegenkomt. Of verschilt het niet zoveel van de rest van Florida?
Ik ben een keer binnendoor van St. Augustine richting Ocala gereden en vond de bosrijke omgeving bijzonder mooi. Inderdaad een heel ander karakter dan de Everglades bijvoorbeeld. Die staan trouwens ook op jullie programma. Ik vind het een heel bijzonder gebied. Kijk eens op het Evergladestopic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=303) want er zijn legio mogelijkheden om de natuur te beleven.
St. Augustine mis ik op jullie lijstje en is een zeer interessant historisch stadje. Misschien in plaats van Jax of Talahassee (ik geef geen mening, want in beide plaatsen ben ik nooit geweest).

coltoceane
02-08-10, 08:03
Bedankt Teleton, met dat reisverslag kan ik wel wat. Het lijkt erop dat het gebied zo is als dat ik het me voorstel.
En Koen(kamphuys), we gaan zeker naar St. Augustine en bedankt voor de overige tips.

Riverwood
09-08-10, 21:45
@coltoceane

Als wij een rondreis willen maken in een voor ons onbekend gebied kijken wij altijd naar de georganiseerde rondreizen bij de verschillende aanbieders, verder lezen wij veel reisverslagen en maken dan onze eigen rondreis.
Misschien een idee voor jullie.

Groetjes Henke.

coltoceane
10-08-10, 12:48
Bedankt Henke,
Ik moet zeggen dat ik nog niet naar de georganiseerde rondreizen heb gekeken, daar zijn inderdaad ook altijd aardig wat tips uit te halen.
Verder heb ik niet de illusie dat we alles kunnen zien dus je moet toch keuzes maken.
Zoals het er nu uitziet, gaan we waarschijnlijk niet helemaal tot Pensacola. De plaats op zich staat niet bovenaan op het wensenlijstje en een indruk van het noorden krijg je ook wel als je dat deel overslaat. We willen ook zeker niet alleen maar aan het rijden zijn maar bijvoorbeeld ook eens lekker een dag "verdoen" met shoppen enzo.