PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema biodome: Florida



biodome
25-07-10, 12:29
Ik heb een kleine planning gemaakt. Ik heb het idee dat ik overal wel ruim de tijd voor heb. Maar kan me ook vergissen.
Ik moet nu nog de overnachtingen regelen. Zit te denken aan wat motels/hostels of evt een hotel. Voor mij omdat ik alleen reis hoef het niet superluxe of prive te zijn. Kben toch veel weg. Echter de laatste dagen wil ik het wel ff leuk hebben :)

Ik kom zondag 22 aug aan vanuit Curacao op airport Miami

Dag 1: Aankomst Miami-
Dag 2: Vanuit Miami naar fort Lauderdale/ sawgrass
Dag 3: Vanuit Miami naar Cape Canaveral and Daytona beacht naar Orlando overnachten
Dag 4: Orlando: Universal Studios
Dag 5: Orlando: Seaworld
Dag 6: Vanuit Orlando naar clearwater/Tampa( evt nog bij kennissen langs)
Dag 7: vertrek naar Fort Meyers: Six Mile Cypress Cove Slough Preserve/ Miramar outlet shopping
Dag 8: vertrek naar Everglades: everglades city/shark valley doorrijden tot Key Largo
Dag 9: Key Largo snorkelen en dan door naar Key West
Dag 10: Key West: geen idee nog wat ik daar ga doen. Beetje chillen denk ik :) dan weer terug naar Miami Beach
Dag 11-12 Aan het strand ergens op Miami (Beach) (nog geen locatie gevonden)
Dag 13: Terug naar Curacao

Wat vinden jullie van deze planning? Is het te doen? Of heb ik echt iets essentieels gemist.
Ik vind natuur belangrijk, ik hou van shoppen en outletdingen, attractieparken heb ik ook gehad. En een stukje cultuur... Verder heb ik niet zoveel eisen.

Als de planning zo ok is kan ik evt wat overnachtingsplaatsen gaan boeken.
zit alleen nog met 1 ding..
Ik heb alleen een CC mastercard die soort van pre-paid is, is wel gelinkt aan mijn naam e.ds. Ik weet niet of dat bij jullie bekend is. Ik kan via deze kaart altijd wel reserveren e.d maar weet niet of ik dan deze ook kan gebruiken voor Borg bij autoverhuur/hotels. Cash betalen is ook een optie maar niet de gewenste :)

Ik wil graag een auto huren(vooraf reserveren) als ik aankom in Miami Airport
Zit te denken om de auto weer in te leveren op mijn 10e dag of 11e dag.
Want dan ga ik denk ik toch niet meer ergens naar toe crossen.
Of is het openbaar vervoer zo dramatisch dat het niet anders kan? of evt fiets huren. Want als je steeds voor je parkeerplaatsje/ autohuur moet betalen en ik deze toch niet gebruik is dat natuurlijk zonde geld.

Any Tips? de groeten....:roll:

Teleton
25-07-10, 16:41
Ik vind natuur belangrijk, ik hou van shoppen en outletdingen, attractieparken heb ik ook gehad. En een stukje cultuur... Verder heb ik niet zoveel eisen. De laatste dagen wil ik het wel ff leuk hebben :)

Voor iemand die niet veel eisen stelt, heb je een behoorlijk vol programma in 13 dagen. Maar misschien kan het best, als je niet veeleisend bent. Heb je al uitgerekend hoeveel kilometer je gaat rijden?

Naar sommige onderdelen kijk ik zelf met enige verbazing, maar misschien heb je een hele goede reden om het zo te plannen. Wat mij opvalt:

Je rijdt op de tweede dag van Miami naar Fort Lauderdale. Aangezien je geen tijdsverschil hebt met Curacao, zou ik maar gelijk doorrijden naar FLDD. Ik zie niet waarom je twee nachten in Miami zou blijven; overnachten is duur en je hebt er verder zo te zien geen plannen.
Je wilt zo te zien op 1 dag naar Kennedy Space Center, dan naar Daytona en dan naar Orlando voor de overnachting? Wil je in die plaatsen iets gaan zien of beleven, of wil je er even geweest zijn?
Je doet KSC (??) Universal Studios (dit zijn twee parken??) en Seaworld in drie achtereenvolgende dagen?
Je rijdt naar Key West, hebt nog geen idee wat te doen (chillen?) en rijdt dan weer terug?
Zelf zou ik zo'n vakantie in twee stukken delen: Orlando en Miami. Voor de reis koos ik de Turnpike.

In Orlando heb je de themaparken en de malls en kan je ook nog een dagje naar Tampa. Neem een lekker goedkoop hotelletje; het barst er van.
In Miami kan je stappen en heb je het strand. Kies voor South Beach, iets duurder misschien, maar je zit wel centraal. Als je wil kan je de Keys en de Everglades bezoeken.

Openbaar vervoer in Miami is verre van ideaal. Parkeren is duur. Maar je reist toch alleen? Denk eens aan een scootertje! Je creditcard vraag zou ik bij de autoverhuurder of bij de cc-maatschappij stellen.

biodome
25-07-10, 17:50
mmmm nu je het zo zegt...... heb je inderdaad wel gelijk..
Dus als ik het begrijp is het handiger om de reis in 2 delen te doen.
Vanuit Orlando en vanuit miami. En vanaf die plaatsen dagtripjes maken?
Er is geen enkele reden om het zo te doen hoor. Ik dacht ik ga een rondje maken....

Het leek me wel leuk om daar bij K-space te zijn geweest en Daytona. Geen reden kan ik zeggen dat ik er ben geweest haha

Is het raar dat er 3 dagen en dan 3 parken op programma staan? Te veel te weinig ?

Ondertussen ben ik me beetje ingaan lezen op de dingen die je op key west kan doen.
En dat sommige er echt 3-4 dagen vooruit trekken... ? Ik vind natuur wel leuk maar na de 10e alligator heb ik die dieren ook wel gehad....
Hoe meer ik trouwens lees... hoe meer ik niet meer weet wat ik eigenlijk wil gaan doen :)

ik ga alles nog even onder de loep nemen..... Bedankt voor je reactie

bluedolph1n
25-07-10, 19:12
Key West is voor iedereen weer anders, ik zelf vind het in ieder geval jammer dat we nu alleen een korte tijd met onze cruise er zijn, en niet langer.
De sfeer vind ik heerlijk, lekker rondslenteren, en ervan genieten.

3 dagen parken achter elkaar en dan hele dagen, is vrij vermoeiend, zeker als het ook erg warm is.
De trip Miami - Kennedy Space Center - Daytona lijkt me ook wat teveel van het goede.
Op tijd weg uit Miami, dan Kennedy Space Center doen is te doen, maar daarna ook nog Daytona zou ik in ieder geval niet doen.

Teleton
25-07-10, 19:16
ik ga alles nog even onder de loep nemen.....

Leg het alternatief gerust nog eens voor! Je merkt al dat er genoeg support is hier. En je hebt nog even de tijd. Het wordt vast een heerlijke vakantie!

biodome
26-07-10, 23:35
ik heb echt heel veel verandert:

22-aug zondag Aankomst door rijden naar Fort Lauderdale
23-aug maandag Fort lauderdale Sawgrass
24-aug dinsdag Fort Lauderdale Everglades
25-aug woensdag Fort Lauderdale naar Key West- snorkelen/duiken/ Mallory Square/
26-aug donderdag Key West naar Orlando
27-aug vrijdag Orlando - Epcot
28-aug zaterdag Orlando - Animal Kingdom
29-aug zondag Orlando - rustdag shoping mall
30-aug maandag Orlando- SeaWorld of gatorland
31-aug dinsdag Orlando KSC en dan terug Miami nog twijfel
1-sep woensdag Miami South
2-sep donderdag Miami South
3-sep vrijdag Terug naar Curacao
4-sep zaterdag Curacao
5-sep zondag Vertrek Curacao
6-sep maandag aankomst Adam

Teleton
01-08-10, 17:44
Dat wordt vast een heerlijke reis al zitten er nog wel wat overmoedige stukjes in. Van Key West naar Orlando wordt een taaie klus. En of je, na een hele dag KSC, nog zin hebt om naar Miami te rijden, is zeker de vraag. Verder zou ik Epcot en AK misschien omdraaien; AK sluit vrij vroeg en na zo'n lange rit uit KW ben je misschien toch wel aan wat rust toe. Wie weet ben je na deze reis ook wel verslingerd aan Florida en trek je voor een volgend bezoek net even wat meer tijd uit.

Gatorland is in een half dagje te doen, maar ik dacht dat je van plan was een gatorfarm in de Everglades te bezoeken? In dat geval zou ik toch naar Seaworld gaan. Het is een puzzel, maar misschien komen er nog meer suggesties......:wink:.