PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema tempest: 2 weken Florida 2010



tempest
20-07-10, 23:45
Hallo allemaal,

het duizelt me een beetje, dit forum...

wij (man, vrouw, kind van 4) willen naar Florida in oktober of november.

wie wil me helpen?

we gaan eigenlijk voor het mooie weer, de sfeer, Amerika en we willen wel wat zien.

in verband met ons zoontje is het natuurlijk wel leuk een dag of 2 naar een pretpark te gaan...

maar het duizelt me.. 2 weken is ws te kort voor Florida, we zijn er niet eerder geweest..

waar is het leuker, Orlando of Miami.

vlucht, hotel aan het strand (waar je ook zwemmen kunt), autohuur, excursies?

als jullie ideeen hebben, ik hou me aanbevolen!!

A.Hofman
21-07-10, 00:15
Hallo,

Wij (man, vrouw, kind van 4 :)) gaan op 1 november naar Florida. Wij hebben bewust gekozen om geen rondreis te maken. A. om dat we dat al een (gedeeltelijk) hebben gedaan. B.Om dat we met onze dochter graag 2 weken een 'thuis' hebben, waar je kunt terugtrekken als je even niks wilt doen. En als uitvalsbasis om dagtrips te maken naar o.a. de pretparken, strand, boottochtjes etc.

Persoonlijk heb ik niks met Miami, liever naar Orlando eo. Maar is zoveel meer!! De steden en dorpjes langs de golf van Mexico, met de mooiste stranden van de USA. Kennedy Space Centre, St.Augustine, Daytona, de Florida Keys, tientallen kleinere attractie(s)parken. musea, kanoën, snorkelen, shoppen, cruisen, dierentuinen, wildlife parken, Nat.parken. rondvluchten, ballonvluchten, etc etc.

Een huurauto is bijna onmisbaar, www.usareisen.de is populair op dit forum. Rechtstreeks vliegen van A'dam naar Orlando kan alleen met MartinAir. Vliegen met 1 of meerdere tussenstops biedt een keur aan maatschappijen en vertrekplaatsen.

Het weer in november is heerlijk, tussen de 20 en 30 graden. Af en toe een buitje. Het is in FL ook winter dus is het rond 18.00 donker.


Hopelijk heb ik jullie een eindje op weg geholpen,

Succes met de planning.

tempest
21-07-10, 00:42
je hebt me echt al op weg geholpen!

het weer... (erg belangrijk! voor ons) is dus helemaal top!

Orlando... ik had er al een goed gevoel bij... nu helemaal!

wat heb jij geboekt? een suite of een villa?
ik neig naar een hotel...

autohuur kan ik goed regelen (denk ik, ik zal vergelijken), de vlucht zal ook geen probleem zijn... we zijn (nog wel, lang leve de nognietleerplicht) flexibel...

doen jullie het in een pakket? of boek je alles los?

oh, ik ben echt enthousiast!

zit te kijken bij kuoni (martinair heeft goede tarieven, 650 retour) en kuoni heeft leuke accommodaties.

wil je me vertellen waar jij zit, wat jij hebt geboekt?
(wellicht staat het ergens op de site? wil je me dan de link geven?)
jij bet een ervaren floridaganger, ik ga een beetje op jou vertrouwen, en ook heb jij een kleuter bij je... dat boezemt me ook vertrouwen in.. ik hoef niet elke dag in een pretpark.. ik wil ook nagenieten en ook plezier hebben in ons kind...

Michael66
21-07-10, 02:13
Hoi,
Misschien is het handig voor je om de zoekfunctie op het forum eens te gaan "ontdekken". Daarmee kun je allerlei onderwerpen vinden, met in de meeste gevallen al een heleboel berichten van andere forummers en een heleboel bruikbare info. Klik bovenaan in de blauwe balk op "Zoeken", dan op "Uitgebreid zoeken", type je zoekwoord in (bijv. Martinair), kies voor "Alleen in titels zoeken" en start de zoekopdracht.

Een heleboel vragen worden ook al gesteld en beantwoord in een aantal onderwerpen "Eerste keer .......: Vragen en tips". Daarvan zijn er onderwerpen over o.a. Miami, Orlando, Walt Disney World en de Keys.

Succes bij je zoektocht! En veel plezier!

A.Hofman
21-07-10, 08:15
Alles wat wij geboekt hebben staat op onze blog (http://hofmaninflorida.blogspot.com). Wij verblijven in een villa in Inverness, een dik uur buiten Orlando.

Los boeken is meer werk, maar je kunt wel op zoek naar aanbiedingen voor elk onderdeel van je pakket. Wil je meer gemak, boek dan een pakket. american estates , usafunvacations ,fly2florida en jan doets zijn een aantal aanbieders die alles voor je kunnen verzorgen.

Op dit forum is (bijna) alles al een keer geschreven, tis alleen een kwestie van zoeken.

In de vele reisverslagen is ook veel info te vinden, vaak met foto's en video's.

Op villa2000 en vrbo staan honderden villas te huur. Vaak iets duurder dan een hotel, maar zoveel meer gemak vinden wij. Echt een 'thuis'.

Lelli Kelly
21-07-10, 09:22
Hoi Tempest,

Wij vertrekken 7 november voor 2 weken naar Florida met onze 3-jarige dochter.
Wij gaan een kleine rondreis doen:
- Orlando (4 nachten waarvan 1 nacht op het vliegveld)
- Crystal River (3 nachten)
- Sarasota (4 nachten)
- Orlando (3 nachten)

We hebben de vlucht bij Martinair (via de website van Martinair) geboekt (comfortclass) en de auto via usareisen.de en de hotels of via de website van het hotel of via hotels.com geboekt.
Als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief van hotels.com krijg je af en toe een kortingscode toegestuurd in je mailbox. Ik kreeg een kortingsbon van 10% en dat scheelt toch weer !
Soms is het goedkoper om via de website van het hotel je reservering te doen.
Ik heb veel rondgekeken op www.tripadvisor.com (http://www.tripadvisor.com) wat de recensies van de hotels waren.
Wij zijn van plan om de autostoel van onze dochter als (ruim)bagage mee te nemen zodat ze lekker in haar eigen stoel kan zitten.

Een tip: wij slapen de eerste nacht op het vliegveld van Orlando in het Hyatt hotel. We kunnen dan na de douaneformaliteiten direct ons bedje inrollen en hoeven dan niet weer in de rij voor de verhuurauto en op zoek naar ons hotel (in het donker). Met onze kleine meid erbij leek ons dit wel zo prettig.

Succes met uitzoeken van alles ! Ik heb veel rondgesurfd op internet en dat geeft al een hoop voorpret.

Groetjes Leonie

tempest
22-07-10, 00:14
@ LellyKelly (grappige naam, dat zijn toch die leuke schoenen voor meisjes?)

dankjewel, ik had je reisschema al gezien!

en als wel een beetje heavy beoordeeld: wij zijn echte strandmensen, normaliter boeken we 2 weken Egypte, Mexico of Bali, luxe en allin. excursies maken we wel ter plekke

Ik ga het toch nog overwegen... dankzij jouw schema...

zo zie je maar weer he.... ander licht over de zaak...

@ Hofman: ik had gelijk je site bekeken toen je reageerde: leuk te zien hoe intensief je met de voorbereiding bezig bent!

en grondig ook..!

en van jouw site kwam ik op die Ierse site... en zo surfde ik maar door..

het is, zoals je zegt, een kwestie van zoeken...

maar ja, voor je zoekt, moet je eerst weten wat je wilt vinden he!

het liefst doe ik het, vooralsnog, via een pakket.


De vluchten zijn dan wat goedkoper, en je hebt de zekerheid van aansluiting op je andere onderdelen.

Nu hecht ik niet zozeer aan aansluiting (heb een goede annuleringsverzekering ook voor samengestelde pakketten) alswel aan goede begeleiding voor als het onverhoopt misgaat.
Dan vind ik een touroperator toch wel onontbeertlijk: voor mij is het doorzichtig waar hij zich aan te houden heeft; bij samenstelling is het wat moeilijker..

We zoeken gewoon verder!!

en @ micheal I love Florida...

dankje voor je advies, ik zal zeker verder speuren dankzij jouw raad!