PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Laredo



laredo
18-07-10, 22:03
Over precies 1 week (zondag de 25e) vlieg ik met mijn vriendin naar Florida. Heb al geregeld ongeregistreerd rond gekeken op dit forum maar vandaag toch de stap genomen om mij te registreren. Eigenlijk omdat ik met een dilemma zit. Misschien kunnen jullie tips geven. Eerst iets meer over onze reis.

In januari hebben wij onze reis grotendeels geboekt bij World Ticket Center (WTC). Echt prima geholpen daar en een goed betaalbare vlucht (649 pp) geboekt met Martinair naar Orlando. Ons reisschema ziet er qua hotels als volgt uit
6 dgn Best Western Lakeside - Kissimmee
3 dgn Trianon Bonita Bay - Naples
2 dgn Ramada plaza beach - Ft Lauderdale
1 dgn Doubletree grand key resort - Key West
7 dgn Hotel Chelsea - Miami Beach
1 dgn Best Western Lakeside - Kissimmee

Alle hotels zijn geboekt bij WTC behalve het hotel Chelsea in Miami. Dat heb ik via expedia.nl geboekt. Alle boekingen gingen prima en heb alles reeds bevestigd gekregen. Echter zie ik steeds meer negatieve recensies verschijnen op tripadvisor over hotel chelsea. Ik twijfel of ik de boeking moet annuleren (dit kan kostenloos tot 3 augustus bij expedia) maar zit dan wel met het probleem dat ik een ander hotel nodig heb in Miami. Misschien handig om te vertellen wat wil ik doen in Miami? Beetje sightseeing en verder relaxen op het strand (als het weer dat toelaat). Voor hotel chelsea heb ik 450 euro betaald voor 7 dagen maar dat is wel exclusief parkeren en ontbijt. Vooral het parkeren is erg prijzig lees ik op dit forum dus een ander hotel met gratis parkeren zou natuurlijk ideaal zijn (uiteraard mag de totaalprijs dan best hoger zijn).

Mijn vraag, is er iemand die ervaring heeft met hotel Chelsea? Wat zijn goede (beschikbare!) hotels in de regio Miami beach? Zijn de andere wijken van Miami ook leuk om te verblijven of is Miami Beach toch wel echt de place to be (ook qua veiligheid?)? Bedankt vast voor alle hulp! Ga nu verder speuren op het forum!

kol
18-07-10, 23:08
Welkom op dit leuke forum! Wat heerlijk voor jullie, bijna naar Florida. Als je twijfels hebt over een hotel zou ik dit persoonlijk altijd annuleren. Vooral in Miami heb je in de zomermaanden echt keuze genoeg om een goed hotel voor een goede prijs te boeken. Heb je al eens aan priceline gedacht. Bijvoorbeeld het Hyatt in Coral Cables wordt vaak voor rond de $60,- gewonnen. Je hebt dan een prima hotel voor ongeveer dezelfde prijs die je nu betaald voor het Chelsea. Kijk het topic over priceline op dit forum maar eens na. Je kunt ook eens kijken bij biddingfortravel.com of het bieden op hotelkamers iets voor jou is. Vele op dit forum doen dit en de meesten zijn hier erg tevreden over. Er zijn verschillende leuke wijken in Miami, bijvoorbeeld Coral Gables.

laredo
19-07-10, 10:58
Bedankt voor je reactie! Klinkt goed dat Priceline, ga het overwegen en straks even overleggen. Het Hyatt hotel ziet er erg mooi uit idd, dat is wel een klasse beter dan het Chelsea hotel. Wel jammer dat het niet aan zee ligt maar waarschijnlijk ben je daar zo met het OV?

Parkeren is wel nog 16 dollar per dag zie ik, zou dat niet goedkoper kunnen? Weet jij iets van een parkeergarage in de buurt van het Hyatt? Andere tips zijn ook zeer welkom!

Njit
19-07-10, 11:09
Parkeren in Miami kost altijd een flinke duit. OV stelt niet veel voor in Miami.
Het is idd de afweging maken: of lekker aan Miami Beach zitten en teveel betalen voor de lokatie (en dan nog steeds een oud hotel hebben) of kiezen voor een wijk als Coral Gables en voor hetzelfde bedrag in een luxe hotel zitten (maar wel een stukje moeten rijden naar Miami Beach).

Zelf zaten wij in het Sonesta (http://www.sonesta.com/CoconutGrove/) hotel in Coconut Grove. We zaten op loopafstand van de Cocowalk (http://www.cocowalk.net/) waar je 's avonds wat kunt eten, drinken, bios etc.

laredo
19-07-10, 14:01
Ok, dat klinkt goed. Je hebt gelijk, vanavond ga ik even overleggen wat we willen. Of de luxe van aan het strand zitten in een simpel hotel of een mooi, luxe hotel maar wat verder van het strand.

Is South beach echt zo geweldig als mensen zeggen of valt het allemaal wel mee? Niet alleen gezien de barretjes en zo maar ook qua zonmogelijkheden? Volgens weeronline is het weer sowieso wisselvallig in juli...

Njit
19-07-10, 14:17
Ik ben zelf absoluut geen strandmens. En de echt mooie stranden vind je aan de andere kant van Florida, bijvoorbeeld Sanibel en Captiva.

South Beach is vooral een kijken-en-bekeken-worden strand.

kol
19-07-10, 18:21
Is South Beach echt zo geweldig? Ik kan die vraag niet beantwoorden. Sommige mensen vinden het geweldig anderen helemaal niet. Ikzelf vind het niet zo bijzonder. Het is inderdaad zoals Njit al zegt een kijken en bekeken worden strand. Ik ben er een keer geweest en toen had ik het wel gezien. Ik denk dat 7 dagen alleen Miami Beach wel wat veel is. Echt gaan liggen bakken op het strand is in Juli wel erg heet hoor. Miami heeft echt veel meer te bieden dan alleen de Miami Beach. Als ik jou was zou ik een stel reisverslagen op dit forum gaan lezen. Je hebt dan een beter idee wat er allemaal te doen is.

laredo
19-07-10, 20:57
Bedankt allemaal voor de reacties. We gaan morgen ons hotel annuleren en kijken of we via priceline een leuke deal kunnen maken in Coral Cables. Zijn er nog andere tips qua hotels in deze wijk?

Njit
19-07-10, 21:58
Zoek op BetterBidding.com (http://www.betterbidding.com/) eens naar Coral Gables. Staan zat leuke hotels. Wij hebben voor het Sonesta destijds een stuk meer betaald als via Priceline gewonnen wordt (meer dan het dubbele). Parkeren betaalden we destijds $5 per keer dat we de garage inreden.
Blijft natuurlijk altijd een gok wat je krijgt maar Hyat Regency is ook prima (#2 van de 113 op Tripadvisor).

Je hebt zo te zien een aantal Free Rebids op Priceline. Moet wel lukken dus om het voor een leuke prijs te krijgen.

laredo
20-07-10, 11:38
Als ik het allemaal goed begrijp kies ik bij Priceline voor name your own price en dan de regio Coral Gables, selecteer ik 4 sterren of hoger en vul dan bij bod bv 40 dollar in. Als hij wordt geaccepteerd heb ik een goede deal, als hij niet wordt geaccepteerd dan kan ik nog een keer bieden met 45 dollar enzovoort? Of zijn free rebids iets anders?

Ebelix
20-07-10, 12:34
De werkwijze is zoals je dat zelf beschrijft. Op dit forum is een onderwerp in zijn geheel over de werkwijze van priceline gaat. Daarnaast heb je nu de Nederlandse variant die prijsvrij heet. www.prijsvrij.nl

Succes

laredo
20-07-10, 12:46
Ondertussen is het helemaal gelukt. Eerst heb ik 50 dollar reward cash verdiend via http://travela.priceline.com/budgettravel/?refclickID=10592070SIDbu&refid=CO2031481 deze link. De code die je moet invullen is IMISSU. Werkte direct. Daarna 60 dollar (eigenlijk dus 67 met mijn 50 dollar extra!) per nacht geboden voor een 4 sterren hotel in de wijk Coral Gables. En direct raak. We verblijven 1 week in het hotal Sonesta Bayfront Hotel Coconut Grove. Heb er erg veel zin in en wil iedereen bedanken voor de reacties en hulp. Na afloop laat ik graag weten hoe ons verblijf was.

@ Njit die 5$ die jij betaalde was dat per nacht in de parkeergarage van Hotel Sonesta zelf of een publieke garage?

Njit
20-07-10, 12:49
Of zijn free rebids iets anders?

Ja. Normaal gesproken moet je 24h wachten voordat je een nieuw bod mag uitbrengen tenzij je iets aan je bieding veranderd (meer **** of een ander gebied erbij). Maar als je dus voor 4 **** bied op Coral Gables en je voegt er een gebied bij dat maar maximaal 3 *** heeft dan heb je dus een 'Free Rebid'.

Bekijk deze Tutorial eens dan heb je het snel door: http://www.tripducky.com/tutorials/Priceline_Zones.htm

Njit
20-07-10, 13:00
Meteen raak wil meestal zeggen dat je teveel hebt betaald :) Maar mooi dat het gelukt is!

Valet Parking bij het hotel zelf kost $19 (in 2007, weet niet wat het nu kost)
Direct naast het hotel zit een Public Parking die $5 per keer vroeg.

Zie ook Bing Maps (http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=n8n5sj89cx0m&scene=9555588&lvl=1&sty=b&ss=yp.sonesta%20hotel~pg.1~rad.0,129304927171961). Op de weg naar de Coco Walk kom je ook nog een Starbucks tegen :)

laredo
21-07-10, 14:05
Haha, nou ja dan maar iets teveel betaald idd. Ben nu erg blij met mijn accomodatie. Geeft mij een stuk beter gevoel dan hotel Chelsea. Hopelijk kunnen we nog steeds vor 5$ per dag parkeren dat zou de kosten daar behoorlijk drukken. Nou ja en anders vind ik wel een oplossing. Zat te denken om anders de auto bij de verhuur op het vliegveld tijdelijk in te leveren, weet iemand of dat mogelijk is? Heb hem in Miami verder toch niet echt nodig.

@ Njit: weet jij of ontbijt inclusief is in het Sonesta hotel? En zo niet wat de kosten zijn?

Teleton
21-07-10, 14:50
Zat te denken om anders de auto bij de verhuur op het vliegveld tijdelijk in te leveren, weet iemand of dat mogelijk is? Heb hem in Miami verder toch niet echt nodig.

Dat hangt af van waar je de auto hebt gehuurd en de condities die gelden. Met andere woorden; kan je de autohuur nog annuleren? Je hebt zelf de voorwaarden.

Als je echt helemaal zeker weet dat je geen auto in Miami nodig hebt, en je kunt annuleren, zou je uit kunnen rekenen wat je kwijt bent als je de auto voor 24 uur huurt om van Orlando naar Miami te rijden. Je huurt dan gewoon vanaf dag 8 weer een auto. Da's nogal simpel, zie het voorbeeld.


http://img704.imageshack.us/img704/1720/voorbeeldusareisen.jpg (http://img704.imageshack.us/i/voorbeeldusareisen.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

SpaceAce
21-07-10, 15:16
Weet je zeker dat je geen auto wilt in Miami? Miami heeft helaas geen goed metrosysteem zoals bijvoorbeeld New York of Washington DC. Natuurlijk rijden er wel bussen, maar dat lijkt mij persoonlijk zo'n gedoe. Met een auto ben je veel vrijer. Om naar Miami Beach te gaan heb je natuurlijk wel weer een auto nodig. Je betaalt alleen dan wel weer de hoofdprijs voor het parkeren. Alhoewel ik volgens mij op dit forum ooit heb gelezen dat er goedkope parkeerplaatsen zijn, of zelfs gratis parkeerplaatsen op Miami Beach (alhoewel deze dan natuurlijk niet direct bij het strand liggen).

laredo
27-07-10, 03:22
Ondertussen ben ik goed aangekomen in FLorida en moet zeggen dat het hier warm is, erg warm :-)! Goede vlucht gehad met Martinair (649 pp retour) alleen wat een gedoe op Orlando airport! Eerst langs de immigratie, dan koffers halen, dan koffers weer inleveren, dan langs de controle (schoenen uit etc!) en daarna weer koffers ophalen. Toen nog in de rij bij Alamo voor de huurauto....We landden om half 6 en reden om half 8 weg met de huurauto. 2 uur dus voordat we op weg konden na de landing.

Moest erg lachen om de dame van Alamo die onze huurauto ging regelen. Of we echt niet een grotere auto wilden? De economy die wij geboekt hadden was echt te klein voor 2 koffers....nou dat was dus echt een mooie verkooptruc. De auto heeft de maat van een ford focus sedan en er passen wel 3 grote koffers in. Dan heb je ook nog de achterbank als ruimte over :-). Al met al blij dat we geen upgrade (12 dollar per dag x 21 dagen =) hebben genomen. Ook de truc van extra verzekeringen zijn we niet ingetrapt. Nu voor 3 weken voor nog geen 400 euro een huurauto met gold pakket zodat mijn vriendin ook kan rijden, ideaal. Tomtom werkte vrijwel direct dus het Best Western Lakeside hotel was zo gevonden.

Via internet vanavond kaartjes besteld voor Disney, gaan er 1 dag heen, ivm de hitte. Daarnaast zijn we al in LA en Parijs geweest dus het is bekend terrein. Waarschijnlijk donderdag naar Seaworld (code pepsi2010 werkt nog steeds voor 20 dollar korting pp) en dan vrijdag naar Cape Canaveral. Erg veel zin in. Zaterdag op weg naar Naples ben benieuwd en houd jullie op de hoogte.

Marita
27-07-10, 20:30
Fijn dat jullie zo goed aangekomen zijn. Twee uur op het vliegveld valt wel mee hoor is niet echt zo heel erg lang. Heel veel plezier deze vakantie en hou ons maar op de hoogte we zullen het graag lezen.

Groetjes Marita