PDA

Bekijk Volledige Versie : Rijden op een (brom)scooter



dan marino
18-07-10, 13:57
Hallo,

Ik ben van plan op met mijn vriendin volgende maand naar Miami op vakantie te gaan, en ik ben in het bezit van een Nederlands brommerrijbewijs (voorheen brommercertificaat). Nu vroeg ik mij af of dit voldoende is om een scooter (49cc) te kunnen huren, de site van de DMV wordt ik niet veel wijzer van want er wordt gesproken van een klasse E rijbewijs (als ik het goed heb).

Als iemand mij goed kan informeren, lijkt me geweldig om op de scooter de stranden van Miami Beach te verkennen :smile:

Bij voorbaat dank! :p

Teleton
19-07-10, 12:06
Nu vroeg ik mij af of dit voldoende is om een scooter (49cc) te kunnen huren, de site van de DMV wordt ik niet veel wijzer van want er wordt gesproken van een klasse E rijbewijs (als ik het goed heb).

En met een klasse E rijbewijs mag je rijden met:



Any non-commercial motor vehicles with Gross Vehicle Weight Rating (GVWR) less than 26,001 pounds, including passenger cars, 15 passenger vans including the driver, trucks or recreational vehicles and two or three wheel motor vehicles 50 cc or less, such as mopeds or small scooters.


Zij maken dus kennelijk geen verschil tussen een auto en een scooter met < 50 cc. Persoonlijk denk ik dus niet dat je bromfietsrijbewijs in Florida geldig is. Maar hiermee is de waarde van je bromfietsrijbewijs nog niet bepaald. Dit zijn immers de gegevens voor een rijbewijs dat in Florida is afgegeven. Met je Nederlandse BE rijbewijs mag je ook in Florida geen truck of van met 15 passagiers besturen.

Exacte info hierover lijkt lastig te vinden, dus waarom neem je geen contact op met het het CBR of de ANWB? Zij zullen je het toch zeker kunnen vertellen?

Maar kennis over een rijbewijs alleen is nog niet voldoende. Let vooral ook op de verzekering, deze is in Florida niet verplicht. Wellicht bieden verhuurders scooters zonder verzekering aan, oppassen dus. En dan zou ik ook nog even uitzoeken hoe het precies zit met regelgeving rond de "eye protection" en het dragen van een helm op een scooter......Allemaal gratis voorpret!

Marcelg
19-07-10, 22:08
Bril en helm niet verplicht t/m 49cc (brommers)
Boven 49cc bril altijd verplicht, helm alleen verplicht als je niet in het bezit bent van een ziektekosten verzekering voor meer dan $10,000.00

Persoonlijk denk ik dat veel bedrijven een bromfiets rijbewijs niet accepteren. Omdat het hier dus gewoon zo is dat je een auto rijbewijs moet hebben en je moet minimaal 16 jaar oud zijn.

dan marino
20-07-10, 17:52
Bedankt voor de info, ik zal idd even informeren bij de Anwb! Ik ben 23, dus zoiezo ouder dan 16 :)!

Ebelix
20-07-10, 18:00
Ben je in het bezit van je autorijbewijs?

dan marino
20-07-10, 18:30
Nee, anders was er geen probleem ;)!