PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema PhilipVDH: Orlando > Orlando 2010



PhilipVDH
18-07-10, 00:57
Hallo allemaal,

Op 17/08 vertrek ik met mijn vrouw en 2 kids (13 & 9 jr) naar Florida. Ik heb via Expedia nog een ongelooflijk interessante combinatie (vlucht + motel + wagen) op de kop kunnen tikken, waardoor deze reis financieel mogelijk werd. Helaas hebben we slechts 11 volle dagen ter plaatse, waarvan we er reeds 8 invullen met attractieparken, en we halfweg 3 dagen op een rondreis willen gaan om het drukke ritme toch wat te doorbreken en ook nog iets interessants te kunnen zien.

Ons schema ziet er als volgt uit:

- 17/08: vertrek Amsterdam > Chicago > Orlando
- 18/08: Epcot
- 19/08: Disney studio's
- 20/08: waterparken Disney + dinnershow Pirates (iets rustiger dag)
- 21/08: Seaworld
- 22/08: Cape Canaveral (eventueel overnachting in Cocoa Beach ?)
- 23/08: rondreis met indien mogelijk wat strand (overnachting ?)
- 24/08: rondreis met bezoek aan Everglades (overnachting ?)
- 25/08: rondreis met indien mogelijk wat strand + aankomst terug in Orlando
- 26/08: Disney Magic Kingdom
- 27/08: Universal Islands of Adventure (Harry Potter !)
- 28/08: Animal Kingdom
- 29/08: terugreis Orlando > Washington > Amsterdam

Voor de rondreis tijdens de dagen 22 t.e.m. 25/08 zoek ik suggesties in verband met de beste plaatsen om te bezoeken, en vooral in welke plekken we best kunnen overnachten. Kwestie van tijdens die dagen een toch iets minder druk ritme te kunnen hanteren, en ook op gezellige plaatsen te kunnen overnachten.

Iemand suggesties ? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Philip

[verwijderd]
18-07-10, 10:54
Je kan wellicht beter als vaste plaats Orlando houden ipv in 3 dagen een rondreis te willen doen, ook vanuit Orlando gaat er een excursie met een boot door de moerassen, verder kan je vanuit Orlando een bezoek brengen aan Daytona (circuit en een strand waar je met de auto op mag).

Dan heb je alleen nog dag 3 in te vullen, wellicht dat je dan richting Tampa - St. Petersburg kan om een boottocht naar de Dolfijnen te maken.

Teleton
18-07-10, 11:23
Kwestie van tijdens die dagen een toch iets minder druk ritme te kunnen hanteren, Net als Jeroen ook een beetje aangeeft, zou ik nog meer rust inbouwen.

Lees ook nu weer in de reisverslagen dat pretparkdagen slopend kunnen zijn voor gezinnen en dan heeft men vaak nog voor een rustiger programma gekozen dan jullie doen. In elf aaneengesloten dagen naar acht themaparken in augustus, als de temperatuur en de vochtigheidsgraad tot zeer hoge waarden oplopen en het standaard enorm druk is, daar zou ik nog eens goed over nadenken.

Gelijk de tweede dag naar Epcot, zonder jezelf even tijd te gunnen om te acclimatiseren, is wellicht ook een punt van overweging.

Een elfdaags verblijf kan een heerlijke vakantie worden, mits je de juiste keuzes maakt.

goedhartl
18-07-10, 16:55
Wauw, dit is inderdaad erg strak. Ik had ook zoveel plannen op de 'vrije' dagen en heb ze allemaal laten varen doordat we zo kapot waren van de pretparkdagen.
Ik zou de rondreis dagen verspreiden zodat je niet elke dag om 7 uur naast je bed hoeft te staan, (gelet op de hitte en drukte van de parken), tenzij je daar geen moeite mee hebt.
Een heel fijne vakantie! (heb je nog plek in je koffer?!;-) )

Michael66
18-07-10, 17:15
Wel grappig: een 3-daagse rondreis door Florida.:lol:
Dat kan, maar wat heb je dan gezien? Vooral de binnenkant van je huurauto en de binnenkant van je ogen.

Zoals hiervoor al aangegeven kun je met een korte vakantie (11 dagen kwalificeer ik als kort) beter wat keuzes maken. Vanuit Orlando kun je leuke dagtochten maken. Binnen anderhalf uur rijden vanuit Orlando/Kissimmee kun je van alles doen:
airboatride op de grote moerasmeren bij St. Cloud parelwitte stranden bezoeken aan de gorl van Mexico (St. Pete Beach, Clearwater etc) strandplaatsen aan de Atlantische oceaan bezoeken (Daytona Beach, Cocoa Beach) een duik nemen in de ruimtevaart op Kennedy Space Center nog een pretpark bezoeken buiten Orlando (o.a. Busch Gardens in Tampa) natuurschoon opzoeken in mooie natuurparken (Silver Spings, Kelly Park, Weeki Wachee Springs etc) het uitgaanscentrum van Tampa (Ybor City) bezoeken een honbalwedstrijd bezoeken van de Tampa Bay Rays in St. Petersburg een rondje golfen op één van de tientallen golfbanen in Centraal Florida ..... en dan zijn er nog honderden andere dingen te doen, te veel om op te noemen.Keuzes, keuzes, keuzes, zucht .... wat is het leven zwaar:roll:

Maar als je dan toch enkele dagen buiten Orlando wilt vertoeven, dan kan ik je vooral aanraden om dat te doen aan de Golf van Mexico. Bijv. Fort Myers, waar de mooiste stranden vlakbij zijn (Sanibel Island, ft. De Soto etc), waar ook nog twee leuke musea zijn (Edison en Ford) en ook nog een leuke outlet-mall in de buurt is (Miromar).
Maar ook diverse plaatsen in de Tampa-area zijn leuke plekken om enkele dagen door te brengen. Een reeks leuke badplaatsen van St. Pete Beach tot aan Clearwater Beach staan garant voor veel zon, strand en plezier.

Succes!

PhilipVDH
18-07-10, 18:25
Bedankt voor jullie reacties. Ik besef wel dat 11 dagen veel te kort is, en dat we op die tijd (te ?) veel willen doen, maar voor die keer dat we hier komen, willen we de kinderen natuurlijk zoveel mogelijk leuks laten meepikken dat op hun verlanglijstje staat, zoals Harry Potter en Disney. En zelf willen we absoluut nog eens graag naar Sea World en Cape Canaveral. En mijn zoontje wil absoluut eens graag de alligators zien in de Everglades. Gelukkig kunnen ze nogal goed tegen laat opblijven.

Het is net daarom dat ik dacht dat het goed was om halfweg de reeks pretparken te onderbreken door op het gemak wat rond te rijden en enkele dingen mee te pikken.

Het is natuurlijk inderdaad mogelijk om dat te doen met dagtrips en Orlando als uitvalsbasis te houden, maar bijvoorbeeld heen en weer naar de Everglades lijkt me dan weer veel te zwaar op één dag.

Mijn idee was daarom eerder om na Canaveral daar in de buurt (Cocoa Beach ?) te blijven slapen, de dag daarna tot aan Miami of Fort Lauderdale te rijden met de nodige haltes, de dag daarna de Everglades te bezoeken en daarna naar Fort Myers te rijden, en de dag daarna via St. Pete terug naar Orlando.

Naar mijn gevoel zijn dit geen té grote afstanden, die tegelijk toelaten om toch iets te zien en af en toe eens ergens aan een strand te stoppen.

Maar misschien vergis ik me en is het toch beter om die 3 dagen te spreiden over de ganse periode, en vanuit Orlando enkele trips te doen naar een strand. Ik kan nog vrijwel alle data wijzigen, enkel canaveral is al vastgelegd op 22/08.

Michael66
18-07-10, 19:13
Als je voor krokodillen naar de Everglades gaat, dan is er ook een alternatief in Orlando: Gatorland. Zoek het maar eens op op internet.

Aangezien je in augustus gaat heb je gedurende een groot deel van de dag weinig kans dat je alligators in het wild aantreft. In de Everglades trekken die zich gedurende de (erg) warme uren terug in het riet en komen helaas niet even tevoorschijn voor de in airboats langsrazende toeristen. Je zult je dan ook moeten behelpen met de "reservaten" daar langs de Tamiami Trail (Highway 41), waar je alligators in gevangenschap aantreft waar ook allerlei shows mee worden gedaan. En dat kun je ook (misschien zelfs beter) bij Gatorland in Orlando gaan zien, dat bespaart je dan meteen een ritje van 4-5 uur.

Je geeft ook aan dat je kids goed tegen laat opblijven kunnen. Maar heb je ook ervaring met je kids in een tropische omgeving? Waar de zon 's zomers moordend is, de temperatuur hoog en de luchtvochtigheidsgraad nog hoger? Dat vereist namelijk een heel andere leefwijze, ander tempo. Veel drinken, regelmatig verkoeling opzoeken, niet te lange dagen maken. Het ene lichaam reageert er beter op dan het andere. Je zult niet de eerste (of de laatste) zijn die na drie volle, lange dagen Orlando ziek op bed ligt, uigedroogd en uitgeput. Of erger, niet jijzelf maar één van je kids. En dan is 11 dagen héééél kort.

Uiteraard ken ik je kids niet, wie weet gaat alles bij jullie helemaal op rolletjes en kan het bovenstaande naar het rijk der bangmakeijen en reisfabels verbannen worden. Mijn ervaring leert dat Florida the Sunshine State ook heel hard kan toeslaan, zowel positief als negatief.

[verwijderd]
18-07-10, 20:28
Mijn zoon is in Nederland ook niet moe te krijgen maar in Florida en de warmte is een heel ander verhaal. Ik zou het bij uitval basis Orlando houden en zeker niet denken dat je 'even' naar Miami rijdt met de auto. Via de Turnpike is het zeker een ritje van 4 á 5 uur. En dan wil je ook nog wat gaan doen ???

Vertrouw op de ervaren Florida gangers en laat je vakantie geen HEL worden.

Hou een lijstje met wat je wil doen en bekijk daar wat je KAN doen. Afgelopen mei vakantie was het ook erg warm in Florida en liepen de meeste families die er op dat moment waren tegen een dag aan dat er toch iemand van het reisgezelschap ziek was. En dan kan je helaas niet zoveel ondernemen.

En zoals hier boven gezegd, zorg ervoor dat je voldoende drinkt.

moonlight91
18-07-10, 21:16
wij hebben afgelopen mei vakantie ook een pretparkvakantie gehouden
de eerste dag hebben we wat rond gehangen in orlando en de omgeving verkent, en een plons genomen in het zwembad bij het hotel

als onderbreking om even geen park te zien hebben we een bezoek gebracht aan clearwater beach en st augustine
verder hebben we op een rustig aan dag een airboatride in kissimmee gedaan (misschien een alternatief voor de everglades)
wij hebben wel bewust orlando als basis gehouden

ook wij hadden de pech dat onze zoon van de hitte en de vermoeidheid op een dag zich helemaal niet lekker voelde waardoor we ook wat eerder het park hebben verlaten

Michael66
18-07-10, 22:23
En dat was in mei. In augustus is het meestal nog iets warmer en zeker veel vochtiger. Dir combi is helaas vaker dan vakantiegangers lief is een onaangename spelbreker. Tenzij je er rekening mee houdt en je gedrag erop aanpast. Dan is het genieten, genieten en ..... shoppen!!! ;)

kol
18-07-10, 22:52
Ik ben het eens met allen die voor mij gereageerd hebben. Ik zou ook als thuisbasis Orlando aanhouden. 3 dagen om rond te rijden is echt te kort. Jammer van je tijd als je in de auto gaat zitten. Ga eens reisverslagen lezen, er zijn er vele op dit forum. Er is echt erg veel te doen in Orlando en als je naar het strand zou willen is dat vanuit Orlando echt heel goed te doen.

Teleton
19-07-10, 08:03
maar voor die keer dat we hier komen, willen we de kinderen natuurlijk zoveel mogelijk leuks laten meepikken dat op hun verlanglijstje staat, zoals Harry Potter en Disney. En zelf willen we absoluut nog eens graag naar Sea World en Cape Canaveral. En mijn zoontje wil absoluut eens graag de alligators zien in de Everglades. . Allemaal heel leuk en logisch, maar willen moet ook kunnen.........:wink:

tempest
21-07-10, 01:56
'k wor al moe als ik het lees.

PhilipVDH
21-07-10, 18:44
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb uiteindelijk beslist om het programma inderdaad wat aan te passen, zodat er meer rustdagen worden ingebouwd. Ik heb tevens maximaal getracht rekening te houden met de openingstijden van de parken, zodat het een evenwichtig programma wordt en we telkens een recuperatiedag hebben na een dag waarop het later gaat worden. Dit geeft het volgende resultaat (tussen haakjes telkens de sluitingsuren van de parken):

17/08 - vertrek
18/08 - rustdag
19/08 - Seaworld (20:00)
20/08 - Disney Magic Kingdom (24:00)
21/08 - rustdag
22/08 - Cape Canaveral
23/08 - Epcot (21:00)
24/08 - rustdag
25/08 - Islands of Adventure (Harry Potter) (19:00)
26/08 - Disney Filmstudio's (22:00)
27/08 - rustdag ('s avonds Pirates dinner show)
28/08 - Disney Animal Kingdom (18:00)
29/08 - terugreis

Dit geeft inderdaad de mogelijkheid om wat uit te slapen en te recupereren na een reeks van twee parken.

[verwijderd]
21-07-10, 18:52
Zeer verstandig en op de rustdagen kan je altijd nog wat ondernemen als je er wel de fut voor hebt. Ook valt er nog genoeg te shoppen in Orlando.

Nu kom je tenminste niet teleurgesteld terug omdat je bepaalde dingen niet hebt kunnen doen.

Hou er nog wel rekening mee dat de dagen erg lang zijn als je 's morgens al naar een park gaat en er tot 's avonds wil blijven, zeker met het klimaat in Florida in de zomer maanden.