PDA

Bekijk Volledige Versie : Feestdagen: Labor Day



S@skia
17-07-10, 09:29
Hoi allemaal, even een vraag. Onze dochter is jarig als we in Florida zijn en wel op zaterdag 4 september, volgens mij Labor Day weekend. Nu weet ik dat Labor Day een nationale feestdag is en dat het in Labor Day weekend druk kan zijn/zal zijn.
Maar hoe erg is dat nou? We willen als surprise naar EPCOT haar favoriete park gaan, of is het verstandig om dit in de week voor haar verjaardag te doen?

Teleton
17-07-10, 10:09
Maar hoe erg is dat nou? ? Tsja, lastig! Wat is erg? Het is der geval erg druk en hoeverre je dat als bezoeker als "erg" ervaart, is verschillend. Reken in ieder geval op (erg) lange wachttijden en grote drukte, ook in Epcot.

S@skia
17-07-10, 13:06
Nou Ton om heel eerlijk te zijn ben ik niet zo goed met mensen massa's en al helemaal niet met hele lange wachttijden, sorry hahahaha.
Lijkt me dus zeer verstandig als we in de voorafgaande week gaan....Thanks

marjoleinenrick
17-07-10, 13:17
Wij gaan zaterdag de 4e naar Universal Studios en zondag de 5e naar Busch Gardens, en maandag willen we de sea screamer misschien doen.

Dus wij moeten ons voorbereiden op lange wachttijden??? :S

Teleton
17-07-10, 15:59
Dus wij moeten ons voorbereiden op lange wachttijden??? :SLabour Day weekend is een toppertje voor de handel, maar wel sneu als je in dat weekend plannen hebt. Zelf gingen we ooit eens naar een Disney zwembad want zo erg kon het toch niet zijn....., dachten we! Alleen nog staanplaatsen in de felle zon....#-o.

En zo zijn wij door schade en schande wijs geworden en plannen we op zulke dagen activiteiten rundum Hause. Ook niet 'even' naar de Mall of een Outletcentre, want ze hangen met de blote bruine benen buiten.

Eén voordeel: de dag na Labour Day lijken de Amerikanen geheel automagically van de aarbodem verdwenen en wordt het weer heerlijk rustig in alle parken. Tot Thanksgiving........:wink:

Michael66
18-07-10, 17:31
Wat je die dagen wel heel goed kunt doen is heel ontspannen alles doen waar geen wachtrijen voor zijn. Kijk en geniet van de prachtig aangelegde tuinen en plantsoenen, met verrassende elementen waar veel tijd in wordt gestoken. Ga op een bankje zitten en geniet van de vele, zeer vele rare Amerikanen en hun families met de vreemdste kleding en slechtst mogelijke schoeisels voor een vermoeiende Disneydag. Ga op "jacht" naar verborgen Mickey's, wie weet vind je er meer dan je reisgenoten. Bekijk de prachtige borden op alle attracties, de één nog mooier gemaakt dan de ander.

En er is nog veel meer te zien en te doen, zonder dat je hoeft aan te schuiven in de ellenlange rijen op Labor Day.

marjoleinenrick
18-07-10, 17:42
Ja, we kunnen onze planning gewoon niet echt meer aanpassen en dat willen we ook niet dus we nemen het gewoon hoe het is. En ''mensen kijken'' vinden we heerlijk haha, dus dan maar een attractie minder als het zo mega druk is.

LEOnie211
27-07-10, 18:25
vorig jaar hebben wij geen last gehad van de drukte van labor day.

Yowannes
27-07-10, 21:56
2 jaar terug waren we op Memorial day (25 mei moet dat geweest zijn) aan de Westkust (California). En alhoewel het een officiële feestdag was, viel de drukte aan de toeristische trekpleisters daar bijzonder goed mee.
De vraag is natuurlijk in welk opzicht "Westkust'ers" van "Floridians" verschillen. ;-)

Corrine
31-07-10, 18:04
Wij vonden het ook wel meevallen...kwamen vorig jaar ook aan in Labor day weekend.
Alles op je gemakkie doen, dat is toch vakantie :)

Bosyka
04-08-10, 17:25
;-)Wij gaan 29-08-2010 naar florida - Inverness - en zijn er 4 september dan natuurlijk ook nog. Als ik dit zo lees dan plannen we maar een dagje relaxen bij het huis met een zwembad. We heben voor de twee weken dat we er zijn wel dingen die we willen doen maar niet op een bepaalde dag. Dus Labor Day wordt rust dag.

Gr. Bob

marjoleinenrick
20-09-10, 17:03
Wij zijn 4 september naar Universal Studio's geweest, 5 sept naar Seaworld en 6 sept naar Busch Gardens. Het was wel druk maar niet vervelend druk, nergens enorme rijen voor attracties en toen we aankwamen ook geen files.
Het is ons dus enorm meegevallen.

Japio
06-08-12, 11:25
Even deze iets omhoog helpen.

Wij gaan vanaf 29 augustus naar Florida. Heeft iemand ervaringen met labor day. Kan ik er vanuit gaan dat dit voor de Amerikanen een lang weekend is (is bijna iedereen vrij?). Wij gaan juist van 30 aug t/m 4 september naar de pretparken namelijk. Is het ook drukker op de highways bijvoorbeeld.

Alvast bedankt

verbeek
06-08-12, 11:37
Enkele jaren geleden waren we er ook met Labor Day weekend en toen was het merkelijk drukker in de parken.
Wel nog te doen mits organiseren en fast pass.

Mvg

Emus
06-08-12, 12:23
Nu we het toch over Labor Day hebben: Wij komen dit jaar aan op 3 september op Orlando Sanford. Volgens Arkefly om 17.40, dus eer we door de douane zijn en de huurauto hebben opgepikt, zijn we zomaar anderhalf uur onderweg.

Moeten we nog rekening houden met extra drukte op de weg (of eventueel zelfs afzettingen i.v.m. parades? Of komen we na de festiviteiten aan? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Japio
06-08-12, 13:19
Tis dus geen nationale feestdag, waarbij veel mensen een lang weekend hebben? De winkels (gedeeltelijk) dicht zijn? Of iets dergelijks?

corrus
06-08-12, 13:24
De enige dag dat je kans hebt dat enkele winkels en/of restaurants dicht kunnen zijn is 25 december.
En het is wél een nationale feestdag... maar op dat gebied niet.

Emus
06-08-12, 15:41
Oh, geen festiviteiten? Van het summiere stukje op Wikipedia begreep ik dat er parades e.d. zouden zijn op deze dag... Zal wel aan mij liggen dan...

En we rijden niet alleen maar snelwegen he, het ging me vooral om de stukken naar en van de snelwegen :)

Michael66
02-09-13, 16:05
http://img27.imageshack.us/img27/6391/xct5.jpg

Labor Day
Labor Day is echt een Amerikaanse viering. Op deze dag wordt gevierd wat de Amerikaanse werknemers door de jaren heen hebben bereikt op sociaal en economisch vlak. Elk jaar wordt op Labor Day stil gestaan bij wat "de werkende klasse heeft bijgedragen aan kracht, succes en welzijn van de Verenigde Staten" (zo staat het beschreven op de website van United States Department of Labor). De eerste Labor Day werd in 1882 in New York gevierd. 12 Jaar later is het tot officiele nationale feestdag verheven, omdat de regering beter contact wilde krijgen met de arbeidersklasse. Dat was vlak nadat de president de grote Pullman-staking had beeindigd door het leger in te zetten. Een vrije dag voor de arbeiders met parades moest helpen bij het herstellen van de relatie.
Bron en meer info over Labor Day: Naar Amerika (http://www.naaramerika.com/2009/09/labor-day.html)