PDA

Bekijk Volledige Versie : Invoeren sigaretten



menno
07-07-10, 12:55
aaanstaande vrijdag is het zover. na 330 nachtjes slapen gaan we naar AMERIKA!!!!!=D> ongetwijfeld dat de volgende vraag ergens online staat, maar het talent om een forum uit te pluizen was mij helaas niet gegunt.

hoeveel sigaretten of shag mag je meenemen vanuit nederland? en hoe werkt het invoeren aangezien ze in amerika toch wel van formuliertjes houden.

alvast bedankt

hzengerink
07-07-10, 12:58
Deze informatie staat op de website van de douane:

Reist u Nederland in vanuit een niet-EU-land (een land dat geen lid is van de Europese Unie)? Dan mag u de volgende goederen meenemen zonder belastingen te betalen:
uw gebruikelijke normale reizigersbagage
een beperkte hoeveelheid alcoholhoudende drank en sigaretten (bijvoorbeeld 1 liter gedistilleerde drank en 200 sigaretten)
andere goederen met een waarde van maximaal € 430
het vervoermiddel waarmee u reist (op een enkel geval na)

www.douane.nl

Wilt u meer sigaretten meenemen, dan zult u hier aangifte van moeten doen bij de douane en dan kunt u na betaling van invoerrechten + btw de sigaretten meenemen, maar ik denk niet dat de sigaretten dan nog steeds goedkoper zijn.

Maar het bovenstaande geld per persoon, dus als u met een groep mensen gaat dan kunt u ook meer invoeren.

Maar 200 sigaretten dus;)

menno
07-07-10, 13:02
dat had ik ook gevonden, maar hoeveel mag je meenemen amerika in?

hzengerink
07-07-10, 13:12
]Wauw helemaal over die zin heen gelezen#-o;-) excusses..

http://www.cbp.gov

waarschijnlijk had u deze site zelf ook al gevonden. Ik kan niet een exact lijstje vinden wat je wel en kan invoeren. Cubaanse sigaren staan wel op de lijst restricted items, maar deze zal u wel niet bedoelen ;)

Wat ik begrijp is dat je de sigaretten moet aangeven op het http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/clearing/traveler_entry_form/traveler_entry_form.xml CBP formulier met de waarde van de sigaretten. En daar zal invoerrechten over betaald moeten worden.

Maar nogmaals ik kan niks vinden over de exacte aantallen, misschien vindt u ze zelf wel op de site :smile:

Guus
07-07-10, 13:20
dat had ik ook gevonden, maar hoeveel mag je meenemen amerika in?
200 sigaretten of 50 (grote) sigaren p.p.

menno
08-07-10, 11:16
bedankt voor de hulp. ik kon het echt niet vinden

Ta2 Gerrit
08-07-10, 11:36
Het is ook moeilijk vinden, en als je wat meer meeneemt, zal niemand er op letten.Wij nemen al sinds jaar en dag wat meer mee, gekocht op Schiphol, in zo'n grote gele SBF tas, en er heeft nog nooit iemand naar gevraagd.