PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema carolinevdm: 20 juli-1 augustus 2010



carolinevdm
19-01-10, 19:49
hallo
wij zouden onze honeymoon graag in Florida doorbrengen,
we zijn nu nog aan het twijfelen of we dit zouden doen met een huurwagen of autocar.
dit zou doorgaan in de periode van 20 juli tot 31 juli ongeveer.
is dit een goede periode kwa temperatuur,niet te veel regen of wind?
weet iemand van jullie wat de beste oplossing is?
we hebben ook een rondreis gevonden van 13 dagen met begeleiding is dit aan te raden?

En ik heb bij jetair de panoramic Florida ontdekt. is dit een interessante route
1e dag : Miami
2e dag: Miami
3e dag Miami- kennedy space Center-St.Augustine
4e dag St.Augustine-Daytona beach-Orlando
5-7de dag: Orlando
8e dag: Orlando-homosassa Springs-Tarpon Springs-Tampa-Sarasota
9e dag: sarasota
10de dag: sarasota-Everglades-Key West
11de dag: key West
12de dag: key West-Miami
13de dag Miami luchthaven

graag eens jullie mening

groetjes carolinevdm:grin:

[verwijderd]
19-01-10, 20:06
Leuk, alvast gefeliciteerd met jullie voornemen om te trouwen.

Welkom op dit Florum voor Floridagangers, weet dat als je eenmaal gaat dat je als Florida verslaafde terug komt. :grin:

Ik lees dat je 11 dagen gaat en vervolgens zie ik een rondreis van 13 dagen ???

11 dagen is niet zo heel lang gezien het aanbod wat er is in Florida, ik zou zeker kijken of het tot de mogelijkheden behoort toch wat langer te gaan aangezien je kosten daar per dag verblijf niet zo hoog hoeven te zijn.

Zelf ben ik ook op huwelijksreis geweest naar Florida en wij hebben de gasten geld als cadeau gevraagd om te besteden tijdens onze Huwelijksreis, hierdoor hebben wij ook de ruimte gehad om toen niet op elke cent te letten, het is misschien een idee.

Persoonlijk zou ik geen rondreis boeken en ik denk dat hier weinig mensen zijn die je dat zullen aanraden, de meeste boeken zelf per dag hun reis en daardoor kan je je eigen keus maken uit wat je wil doen.

Juli is een zeer warme periode in Florida dus hou daar rekening mee.

Verder zou ik eens wat reisverslagen gaan lezen hier zodat je weet wat je allemaal kan doen, daarna kan je eens wat rondneuzen in de vele topics die we al hebben verzameld. Mocht je daarna nog vragen hebben, stel die dan en wees gerust, antwoorden krijg je zeker weten.

carolinevdm
19-01-10, 21:00
dank u wel verwijderd voor de raad,
probleem is , we kunnen maar zo lang, daarna weer aan het werk.
we zijn allebei geen echte liefhebber voor de auto omdat we het echt niet kennen langs daar.
misschien wat stom van ons, daardoor dat we de autocar overwogen.
we zullen nog wat moeten brainstormen!!!
is de prijs van 1774€ veel voor 2 personen heen en terug of valt dat mee?
groetjes
carolinevdm

Vranz
19-01-10, 21:18
Caroline, als het 'hoogzomer' is in Florida (of in de Caribbean), dan regent het veelal regelmatig. Vaak begint de dag zonnig en onbewolkt. Rond het middaguur komt de bewolking opzetten en tegen 't eind van de middag krijg je vaak een onweersbui over je heen. Een uurtje later schijnt de zon dan weer.
Florida rondreizen per touringcar zou ik niet doen. Ondanks 't feit, dat jullie geen liefhebber zijn van de auto, zou ik toch gewoon voor een huurauto kiezen. Rondrijden in Florida is een feest. Amerikanen rijden veel beleefder en veel relaxter dan Europeanen. En de weg vinden is vaak ook makkelijker dan in Europa, met al die genummerde wegen. Nie' bang zijn... gewoon doen!

Francien
19-01-10, 21:49
Volgend jaar zijn wij (al) 25 jaar getrouwd:) en omdat wij zo dom zijn geweest niet onze huwelijksreis in Florida te beleven, gaan we dit natuuuurlijk nu wel daar doen. Dus Caroline, je krijgt er eeuwig spijt van als je niet gaat. Of je nu 9 dagen gaat of 13 dagen, wat maakt het uit! Je bent precies op de goede plek voor een romantische voortzetting van je trouwdag. Ik geloof dat ik idd ook geld zou vragen aan iedereen en dan in zou checken in het meest romantische hotel van de Keys: Hotel Cheeca Lodge http://www.cheeca.com/. Bahama's verbleken hierbij.........welke Bahama's?

Heb je al geboekt? Zo niet, kijk eens bij US airways Brussel-Miami. Volgens mij kan jij goedkoper vliegen dan 887 pp (rond 700 euro pp),maar dan moet je niet te lang wachten want het wordt duurder. Er zijn vluchten tussenuit gehaald, dus de kisten zitten voller en dus....wordt het duurder. Ik heb juli tickets Amsterdam-Tampa 615 euro pp. via Exit-reizen.

Ta2 Gerrit
19-01-10, 21:56
Het lijkt wel een beetje op een Japanse of Amerikaans Europa ontdekkingsreis.
Je ziet in relatief korte tijd zo'n beetje alle highlights van centraal en zuid Florida.

Prima als kennismakingstour, zodat je kunt zien waar je een volgende vakantie wat langer wil blijven ;-)
Er zitten een paar forse reisdagen (bijv. 3 en 10) bij, maar ik begrijp dat het een georganiseerde reis is en het waarschijnlijk met een tourigcar gebeurt ?

Dan pak je tijdens het reizen i.i.g. wat rust. Voor een kennismaking een prima trip, maar voor een echte Floridavakantie m.i. een beetje veel voor de korte periode.

nnbellie
20-01-10, 13:25
ik heb zelf onlangs tickets gekocht voor het hoogseizoen (begin aug) bij orbitz
een vlucht met British Airways voor ongeveer 700 euro pp
Overstap is dan in Londen

Wij hebben eerder met deze maatschappij gevlogen en waren er heel tevreden over!

carolinevdm
20-01-10, 13:50
heb hier tickets gevonden van us airways : door: 562€
terug:490€
is dit veilig om via internet te boeken?
goede prijs?
iemand ervaring met deze maatschappij?
bedankt

[verwijderd]
20-01-10, 15:20
Het goedkoopste wat ik zo snel vind is momenteel 923,- voor een retourtje Orlando vanaf Amsterdam via WorldTicketCenter met Air Lingus en iets duurder met Lufthansa of Delta. Misschien als jullie in de buurt van de grens wonen dat je nog kan kijken of via Brussel of Dusseldorf een betere prijs opleverd.

Belangrijk is wel even of je echt wil gaan rond trekken of dat je vanuit Orlando een hoop gaat doen. In Orlando zelf is al een hoop te doen als je van pretparken houd en je kan vanuit Orlando makkelijk naar Tampa voor Busch Gardens of naar Kennedy Space Center e.d. rijden.

Als je gaat rondtrekken zou je een andere luchthaven kunnen boeken om vandaan terug te vliegen, dit bespaart je dan de retourrit en geeft je wat meer ruimte om dingen te gaan doen onderweg. Je zou dan bv. in Miami kunnen landen en langzaam naar Orlando gaan of omgekeerd.

Maar belangrijkste is, wat willen jullie zelf doen, ik begreep al niet teveel auto rijden maar wordt het verder pretparken bezoeken, strand, winkelen ???

De ellende is dat er gewoon zoveel is en kan in Florida. :grin:

carolinevdm
26-01-10, 20:16
hey ,

onze eerste stappen zijn gezet, het vliegtuig is geboekt!!\\:D/
nu de reis samenstellen!!
pff waar te beginnen

20 juli: brussel-chicago, chicago-orlando
21-24juli: orlando, eerste dag is rust dag, daarna parken, verkenning in de omgeving leuke shoppings?
25juli: kennedy space center, is dit de moeite, terug naar orlando
26juli: homosassa, wat zie je daar allemaal?
27 juli: sarasota?
28 juli : naples
29 juli: everglades
30-31juli miami
31-1 aug: terugvlucht

Is dit haalbaar?

Zouje minder lang in orlando blijven en een dag meer in miami?
homosassa, hier ben ik nog aan het twijfelen, of direct van orlando naar sarasota.
naples is naar het schijnt wel mooi heb ik horen zeggen
is er een mogelijkheid om met een boot mee te gaan ergens?
leuke winkels in orlando en miami?
welke wegen moet je tol betalen?
de ticketten voor pretparken is dit duur of valt dat nog mee?
Kennen jullie leuke hotelletjes voor niet te veel geld?
groetjes

Teleton
27-01-10, 11:50
en moet je betalen ergens?
de ticketten voor pretparken is dit duur of valt dat nog mee, en kennen jullie leuke hotelletjes voor niet te veel geld?


Reken maar dat je overal moet betalen, voor niks gaat de zon op. Maar als je bedoelt of je tolgeld (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=721&highlight=tolgeld) moet betalen, ja op sommige wegen wordt tol geheven. Kaartjes voor themaparken zijn niet goedkoop maar je krijgt wel waar voor je geld. Lees de bestaande rubrieken over dit onderwerp eens door, bijvoorbeeld deze (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3112). In Florida struikel je over de leuke hotelletjes, ze staan voor zover Forumleden hierover hebben geschreven, keurig gerubriceerd in dit topic (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?s=&daysprune=&f=20).

Je wilt ook niet teveel geld betalen.....Da's een relatief begrip; wat de een veel geld noemt, vindt de ander weer niet te veel. Je hebt ruime keuze, in Orlando slaap je al vanaf 30-35 euro in een eenvoudig motel. Op andere plaatsen, zoals in Miami of in Key West, zijn de prijzen hoger. Als je voorkeur naar hotels uitgaat, lees dan ook de berichten over www.priceline.com (http://www.priceline.com) eens door.

Of de wegen veilig zijn, hangt ook van jouw rijgedrag af. Florida is geen derde wereldland en heeft een uitstekende infrastructuur. Zorg dat je de verkeersregels kent, bereid je voor op het rijden met een automaat. Zorg dat je uitgerust bent, weet waar je naar toe wilt en gebruik een goede kaart of een navigatiesysteem. Neem even de tijd om je auto te leren kennen, stel de spiegels af voor je wegrijdt.

Tip van Ton: Lees je bericht eerst even door voor je het plaatst. Zet zo hier en daar eens een punt en een hoofdletter, dan leest het wat gemakkelijker weg en krijg je ook eerder antwoord. Lees anders de do's en don'ts van het forum eens door. Daar lees je ook meer over het gebruik van de zoekfunctie (boven aan ieder pagina, klik op zoeken....) en de rubricering van het Forum. Zo kan je ook gemakkelijk zelf antwoorden zoeken en eventueel doorvragen op een bestaand onderwerp. Je zoekt bijvoorbeeld interessante plekjes, maar Florida is nogal groot, dus kan je beter vermelden waar de belangstelling naar uit gaat, toch? Er zijn genoeg Forumleden die je graag willen helpen maar je maakt het ze gemakkelijker als je je aan onze gewoonten kunt aanpassen.

carolinevdm
26-02-10, 13:16
hallo,
na wat zoekwerk heb ik iets in elkaar geknutseld!

20juli: vertrek Brussel-Orlando
21juli: rustdag en verkennen Orlando
22juli: World Disney Center
23juli: mss SeaWorld of gaan Shoppen
24 juli: Kennedy Space Center bezoeken
25 juli: vertrek richting Tarpon Springs
26 juli: boottocht the dolphins Encounter duurt 75min
vertekken richting Sarasota
27juli: Sarasota-Naples
28 juli: Naples-Miami
29juli: Miami , uitstap everglades , ze komen ons oppikken aan hotel
30-31 juli: Miami, enjoy our honeymoon.
1Aug: Miami- Brussel

hotels in orlando: Days Inn Convention Center
hotel in Tarpon Springs: Red Roof Inn Palm Harbor
hotel in Sarasota: Comfort Inn
hotal in Naples: The Inn on Fifth
hotel in Miami: Dorchester Hotel Suites

onze huurauto hebben we van Alamo:
Alamo Gold Florida met GPS: 443.80€ voor 13 dagen

zijn er nog voorstellen wat we op onze reis weg kunnen meenemen.
groetjes Caroline

carolinevdm
28-06-10, 13:37
hallo,
het begint al te naderen!!! heb hier al een klein schematje, wat denk je...

20-07: vertrek brussel-chicago, chicago-Orlando
21-07: verkenningsdag, of pretpark
22-07: shoppen
23-07:the Dolphins encounter, hopelijk gaat dit door!!
24-07: Kennedy space center
25-07: richting tarpon springs
26-07:richting sarasota
27-07: richting naples
28-07: Miami
29-07: everglades
30-07:miami verkennen...
31-07: valiezen maken, 's avonds vliegtuig
1-08: aankomst zaventem

zo dit is hoe onze huwelijksreis er ongeveer uitziet!!
mochten jullie nog wat leuke ideeën hebben in Tarpon Springs, sarasota of naples , laat dit gerust weten.
Mochten er nog belgen zijn deze periode, zouden we wel eens willen afspreken...

groetjes
caroline