PDA

Bekijk Volledige Versie : Noise Cancelling Headset



Njit
21-06-10, 19:33
Afgelopen reis zagen we verschillende mensen met een NC Headset op. En we zagen het voordeel ervan wel want het motorgeluid was dusdanig hard dat het lastig was om de film te volgen met de standaard hoofdtelefoons van Air France. Maar helaas zaten we al op de terugweg dus te laat om er nog 1 aan te schaffen :)

Wie gebruikt er een NC Headset? Graag merk, prijsindicatie en waarom juist deze?

Ik heb al wel wat reviews gelezen, oa hier:

http://reviews.cnet.com/best-noise-cancelling-headphones/
http://www.seatguru.com/articles/noise-canceling_review.php

Bose heb ik veel gezien in het vliegtuig maar bij dat merk heb ik altijd het idee dat ik (teveel) voor de naam betaal. Het hoeft ook weer geen fortuin te kosten :)

Michael66
21-06-10, 20:04
Die gratis verstrekte koptelefoontjes zijn inderdaad - zwak uitgedrukt - niet ideaal. Maar ja, ze zijn dan ook gratis.
En als ik die links van jou volg en de koptelefoons daar bekijk dan zijn die - ook zwak uitgedrukt - enigzins prijzig.

Daar zou toch een tussenweg in moeten bestaan .....

En dat is ook zo. "Mijn" tussenweg daarin bestaat uit een Sennheiser in-ear headset, de CX 300. Gekocht voor 3-4 tientjes en daarna vele, vele uren "ingewerkt" waardoor het geluid steeds beter is geworden. Ik heb 'm nu al enkele jaren en ben op-en-top-tevreden. Voor het geval deze het loodje legt heb ik er nog eentje aangeschaft en ben die al langzaam aan het "inwerken". Heb ook de nieuwere CX 300-II, CX 400 en CX 500 al geprobeerd, maar persoonlijk zweer ik bij de CX 300.

Dan even terukomend op de vraag: Noice Cancelling. Nou doen ze dat uiteraard niet helemaal. Geen actieve noice cacelling in ieder geval. Wel sluiten ze bij mij behoorlijk goed af (ze gaan in het oor en er zitten drie maten oordopjes bij) en sluiten daarmee veel geluid buiten. En ze blijven (bij mij) goed zitten, ook niet onbelangrijk.
Het verhaal gaat dat Sennheiser headsets gauw last hebben van kabelbreuk. Ik kan daar niet over meepraten. Integendeel, als je weet wat mijn Senheisertje allemaal al heeft meegemaakt aan hals(kabel)brekende toeren en nog steeds in het rijk der levenden is .... ongelooflijk. Even afkloppen! Echt zuinig of voorzichtig ben ik er absoluu niet mee. Vaak val ik ermee in slaap, wikkelt het snoer zich om mij heen, trek ik de stekker met een onbesuisde beweging per ongeluk uit het contact, rol ik het snoertje gewoon om mijn hand op en prop het geheel onbeveiligd in jas, tas of waar dan ook. No problem.

Kortom: Voor mij de Sennheiser CX 300 (http://www.kieskeurig.nl/hoofdtelefoon/sennheiser/cx_300/258846/).

Overigens zijn er vele andere goeie in-ear headsets, goedkoop en duur. Kwestie van proberen en geluk hebben de juiste te treffen, de juiste voor jou en jouw oren.

mattrob
21-06-10, 20:15
Ik gebruik de CX 300 II, ideaal vind ik ;) ! In relatie tot de prijs dan (je zal ongetwijfeld hele goede hebben, maar die zijn ongetwijfeld heel duur)

Ta2 Gerrit
22-06-10, 01:14
Tja, wat zal ik zeggen, ik heb dus een Bose :-$, en wel de QC15.
Hij was niet goedkoop, $349,- (in NL €349,-) maar wel zijn geld waard, vind ik.

Ik kwam hem bij toeval tegen bij de Applestore in de Florida Mall, waar ik in de markt was voor een nieuwe I-pod (Classic). En dan ga je ook wat recreatief luisteren.

Nadat ik hem opgezet had was ik verkocht. Het leek wel of je in een geluiddichte cabine zat zoals die gebruikt worden voor gehoortests.
Dit was de nieuwste van Bose, en uiteaard heb ik daarop zo'n beetje alles geprobeerd wat ze daar hadden. Ze konden er niet bij in de buurt komen.

Maar omdat het een behoorlijke investering is, en we net de nieuwe Classic aangeschaft hadden, liet ik hem mooi liggen. "Thuis" gelijk even diverse sites gecheckt op recensies en prijzen en in de loop van de week ook allerlei NC's getest (Sony, Sennheiser etc.) in diverse zaken, maar de QC15 (http://www.bose.nl/NL/nl/landing-pages/qc15/) bleef favoriet.

Ik heb een paar jaar een, niet al te dure, Sony NC on ear gehad, maar was toch meer gecharmeerd van totale oorbedekkers. In-ears kan ik absoluut niet tegen, hooguit een half uurtje.
En deze, een wereld van verschil met de Sony, beschouw ik als (met de Classic) de beste aankoop van het afgelopen jaar.

Eén nadeel, je hoort niets meer van de dienstmededelingen aan boord :lol:

Guus
22-06-10, 01:23
Sinds kort beschik ik ook over een Bose Quiet Comfort 15. Geweldig apparaat. Gekocht voor $299 via United. Niet echt goedkoop maar gezien het aantal miles welke ik vlieg een zeer goede investering.

JohanC
22-06-10, 04:17
Toen ik een Ipod Classic kocht heb ik er de Shure SE-420-K Earphones bijgekocht, die waren 350 dollar ofzo en das best prijzig voor in earphones. Nadat ik ze een dag had geprobeerd wilde ik er vanaf. Vond die dingen gewoonweg niet fijn zitten. Toen de Bose QuietComfort 3 gekocht voor dezelfde prijs. Zeer tevreden over, werken perfect, geven goed geluid, drukken overbodige geluiden goed weg en de batterij gaat ook nog eens uren mee voordat je hem moet opladen. Duur maar wel de investering waard.

Toch is het een kwestie van persoonlijke smaak, als je er tegen kunt om in ear te dragen dan zal iedere muziekliefhebber zeggen dat je dat beter kunt doen dan noise canceling (wat bij goede in ears niet nodig is natuurlijk) omdat je daarmee toch een deel van je goede geluid wegdrukt. En je hebt geen batterij nodig bij in ears.

Net zoals thuis speakers dus erg moeilijk om aan de hand van gebruikservaringen de juiste headphone aan te schaffen.

charlottejustin
22-06-10, 08:57
Mensen mensen er is nog een merk dat jullie vergeten. heb deze zelf getest en was zeeer zeer indrukwekkend. van denon:

Aktive Noise Cancelling-Funktion
Eine aktive Noise Cancelling-Funktion verringert Hintergrundgeräusche wie Motoren- oder Reiselärm um mehr als 99 %
model: AH-NC732

hzengerink
22-06-10, 13:04
Vorig jaar heb ik in Macy's in New York toch een Noice Cancelling headset gekocht van Sony, voor de actie prijs van $150,-. Op het vliegveld was hij al $250,-, alleen daarom vond ik het al een goede koop ;). Welk type kan ik me zo 1,2,3 niet herinneren maar ik zal het opzoeken zodra ik thuis ben! (zit nu op mijn werk:-\")

Maar deze canceled het buiten geluid wel zeker. Zodra je hem aanzet druk je op de knop monitor en hij filtert het buiten geluid tot bijna geheel weg. Ineens kon ik de film wel volgen in het vliegtuig..

Enig nadeel is dat de stewardessen er minder gecharmeerd van zijn, omdat je de Pasta or Chicken niet hoort en je door een klein schouderklopje van je buurman erop moet worden geattendeerd.. Want dat mogen zij zelf waarschijnlijk niet doen ;)

ps: Hij werkt ook in het ziekenhuis als je op een zaal ligt met 2 "bejaarde" dames van tegen de 90 met longklachten en de daarbij horende rochels gedurende de nacht #-o..

Ik ben dus een fan, en het exacte type volgt nog!

1250
22-06-10, 16:43
Ik heb de:
Bose QC 15
Shure E3
Sennheiser CX300

Bose is het prettigst voor in het vliegtuig, Shure heeft de beste geluidskwaliteit, Sennheiser CX300 is voor dagelijks/fiets.
Ik vind het 't geld waard, zeker als je vaak/vaker vliegt, je kan zo heerlijk slapen in het vliegtuig met die Bose QC15!

Sunshine State
23-06-10, 22:27
Ik gebruik een Audio Technica ATH-ANC3, prima in Ear, en werkt op één mini penlite.

Ebelix
24-06-10, 13:30
Ik ben het met Gerrit eens. Na 2 keer een Sony te hebben gehad ben ik vorig jaar overstag gegaan en heb een Bose gekocht en absoluut geen spijt van gehad. Zoveel beter dan de Sony koptelefoons.

hzengerink
25-06-10, 01:31
Waren dat dan ook noice cancelling headphones of in ear phones! Want de in ear phones zijn idd niet fijn! Ik gebruik een (ja ik heb het type Gevonden) Sony MDR-NC60. Een perfect toestel maar het blijft natuurljk persoonlijk welk type iemand fijn vind.

Wat blijft is dat een echte noice cancelling headphone ideaal is in het vliegtuig!

Michael66
05-02-11, 09:49
Ik heb er net eentje gevonden die ik voor een gunstige prijs in de Florida Forum Shop heb gezet: € 17.50. Zie http://tinyurl.com/6hbhgjz

http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/article15622889.jpg (http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/?menu=category&categoryID=666190)

ralfbosz
07-02-11, 21:07
Vorig jaar de Bose gezien bij de Best Buy, maar de prijs hield me tegen, het is zoals hier vermeld een ideaal ding. In de winkel was het compleet stil met die koptelefoon op.

Maar ik heb gekozen voor deze: http://www.nokia.com/microsites/bh-905

Die was bij de OfficeCentre 119 euro (excl) en komt met een complete kit aan snoertjes. Daarnaast is die ook via Bluetooth te gebruiken. Ideaal voor op normaal gebruik.

Nog niet echt kunnen testen, alleen op een vluchtje van 1 uur, over een maand ga ik hem echt testen tijdens 10 uur vlucht naar Houston :).

JKG
11-02-11, 12:21
Bij paradigit heb je nu ook een aanbieding voor in-ear doppies van Philips voor 18 euro, dit is met actieve noise cancelling.

Die van iBood is zonder actieve n.c. en ik vraag me af hoe groot het verschil hiertussen is. Denk dat ik zo'n setje bij Paradigit wel ga halen, dan moet het geluid van de motoren van het vliegtuig echt bijna wegvallen.
http://www.paradigit.nl/PARADIGIT/product/ZPR_13KDO/01_KADO/productdetails/20042076/Philips_SHN2500_Hoofdtelefoon_(In_ear)/SHN2500_00/default.aspx

Njit
11-02-11, 12:36
Krijgt niet echt top-recencies: http://www.onheadphones.com/product-reviews/in-ear-headphones/philips-in-ear-noise-canceling-headphones-shn2500.html

JKG
11-02-11, 17:38
Heb 'm vanmiddag gekocht (voor het lezen van jouw bericht). Voor 18 euro mag je ook niet teveel verwachten. Even naast een stampende cv-ketel getest en die hoor je niet zo erg meer. Het geluid uit je audioapparaat wordt wel versterkt door het kastje... ik neem 'm de komende vakantie mee, dus we zullen wel zien. Een beetje echte goeie noise cancelling headphone (of earplugs) kost véél meer.
Wat ik nu al wel weet, is dat ik het volume niet helemaal omhoog hoef te gooien (in het vliegtuig) met dit ding er tussen.

corrus
11-02-11, 17:43
Ik heb onderstaande deze week gekocht via de Florida Forum Shop...
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/article15622889.jpg (http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/?menu=category&categoryID=666190)
Vandaag binnengekregen en moet zeggen dat ik 'm best redelijk vind...
ZEKER voor die prijs... :lol:

Njit
03-04-11, 16:50
We hadden voor onze reis naar Curacao de proef gedaan in de electronicawinkel op Schiphol met de QC15. Ze hebben daar een opstelling waarbij ze vliegtuiglawaai simuleren terwijl je muziek luistert. We waren toen eigenlijk direct verkocht alleen het prijskaartje was nog niet helemaal OK (op Schiphol kosten ze 329,- , overal elders in NL 349,-). Maar toen we hem in Curacao voor omgerekend 208 euro konden aanschaffen werd het wel heel erg aantrekkelijk. We hebben er dus 2 gekocht :) Wat een genot om films te kijken op de laptop of muziek te luisteren op de iPod. Het volume hoeft niet meer zo hard om boven het vliegtuiglawaai uit te komen. De hoofdtelefoons zitten ook nog eens enorm lekker.

Deze gaan in het vervolg dus standaard mee op reis!

PENPE
03-04-11, 21:32
Wij gebruiken de in-ear's van BOSE :

http://images.trustedreviews.com/images/article/inline/7397-bose1.jpg

Njit
03-04-11, 22:02
Alleen zijn die niet Noise Cancelling. Op de heenweg heb ik ook in-ears in gehad. Het verschil is gewoon enorm.

Ta2 Gerrit
04-04-11, 11:20
Ik denk dat ik voorgoed verpest ben! Wát een verschil!

Een buitengewoon goede keus, zeker voor die prijs =D>=D>
Ik had hem in de Applestore in de Florida Mall voor ± €240,-, ook niet slecht.

vlinder57
29-12-11, 08:37
Ik ben op zoek naar een ruisonderdrukkende koptelefoon voor in het vliegtuig. De prijzen varieren nogal van 50 tot bijna 400 euro. Wie heeft er ervaring mee en kan mij een goede voor een redelijke prijs aanbevelen?

Syllvia
29-12-11, 08:45
Voor mij is dit de enige echte goede, de QC15 van Bose.
Echt een aanrader.

Njit
29-12-11, 08:51
Voor een redelijke prijs kun je ook een redelijke kwaliteit verwachten. Voor een wat stevigere prijs krijg je ook een stevigere prestatie. Zelf heb ik een Bose QC-15. Die zijn duur (349,-) maar ze werken dan ook echt goed.

Wij hebben de onze overigens in Curacao gekocht voor omgerekend 208,- . In Florida betaal je er ook een stuk minder voor, zelfde prijs als in NL maar dan in $ (+tax). Omgerekend rond de 286,-. Maar wellicht daar ook wel in de aanbieding te krijgen.

Ta2 Gerrit
29-12-11, 10:30
He-le-maal mee eens. Heb hem bij de Applestore in de Florida Mall getest en gekocht. Super.

[verwijderd]
29-12-11, 15:03
Ook hier een zeer tevreden gebruiker van de Bose hoofdtelefoon, ik heb er ook over lopen twijfelen vanwege de prijs maar een demo in de Bose winkel in Florida haalde me over de streep. En afgelopen week op een plek met veel motor lawaai in het vliegtuig heerlijk genoten van de rust door de koptelefoon op te zetten.

Njit
29-12-11, 15:14
Wij kijken meestal films in het vliegtuig. Ik kon voordat we de headsets hadden de film maar met moeite volgen (ik ben aan 1 kant zo goed als doof). Maar nu is het net alsof we gewoon op de bank de film kijken. Hoeft ook niet heel hard.

arno
29-12-11, 16:56
wij gebruiken de sony mdrnc7 ook zeer te vrede over en iets minder duur dan de bose wij betaalde iets van 140 euro op schiphol toen (2,5jaar terug) in de aanbieding.

rotarynette
29-12-11, 20:06
Wij hebben ook de Sony MDR-NC7 gehaald bij de Wallmart,zo'n 50 dollar.
Prima geluid!

Njit
29-12-11, 20:58
Hier gereviewed: http://reviews.cnet.com/headphones/sony-mdr-nc7-headphones/4505-7877_7-33411761.html

Syllvia
31-12-11, 10:45
Wij hebben ook de Sony MDR-NC7 gehaald bij de Wallmart,zo'n 50 dollar.
Prima geluid!

Je bedoelt toch zeker GEEN geluid ? :-P

trails
02-02-12, 11:56
Toch even een opsteker voor de Florida Forum Shop als het mag. Wij hebben vorig jaar 2 van hun headphones gekocht voor nog geen 20 euro per stuk en die hebben we gisteren kunnen uitproberen. Geweldig, wat een geluid en geluids-cancelling. Alle films etc. waren zeer goed te horen en verstaan (geen ondertiteling) en dat was voor ons voor het eerst. Dus: het hoeft niet duur te zijn om goed te zijn. Check out the Shop.

Michael66
08-02-12, 20:21
Fijn dat je er zo blij mee bent! De lage prijs was voor mij een belangrijke reden om ze in de Florida Forum Shop (http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop) te zetten. Inmiddels zijn er al behoorlijk wat forumleden blij mee.

Vandaag weer drie verstuurd. Tijd om de voorraad weer aan te vullen ... :)

trails
15-02-12, 01:08
En omdat je nooit van iemand hoort of ze goed zijn of niet, vond ik het wel terecht om te vermelden dat ze echt goed zijn!!

corrus
15-02-12, 01:17
En omdat je nooit van iemand hoort of ze goed zijn of niet, vond ik het wel terecht om te vermelden dat ze echt goed zijn!!
Maanden geleden is er al iets over geschreven...

http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=139877&postcount=18

sleepwalker
15-02-12, 13:11
bedankt voor die drie!

Ik heb ze geprobeerd en ben verbaast over de prijs kwaliteit verhouding. Mijn eigen koptelefoon is wel iets beter, maar die was dan ook ongeveer vijftien keer zo duur.

jastsali
15-02-12, 16:26
Ik kan ook bevestigen dat dit een prima apparaat is voor het geld. N.a.v. de vorige posts er ook 1 besteld, vandaag ontvangen en verrast door de kwaliteit.:cool: Van harte aanbevolen.

derrobbie
16-02-12, 12:31
Door al deze positieve reacties ga ik de stap toch ook maar wagen:mrgreen::mrgreen:
Je kunt er alvast weer twee klaarleggen, Michael:wink:

Michael66
16-02-12, 20:25
Ik heb net weer nieuwe voorraad besteld, verwacht ze morgen binnen te hebben. Dan gaan de bestelde headsets weer de deur uit.

Michael66
17-02-12, 06:00
Een artikel op C-net over noise cancelling headsets
http://news.cnet.com/8301-13645_3-57378587-47/noise-canceling-vs-noise-isolating-headphones-whats-the-difference/

Njit
18-02-12, 14:50
Bose QC-15 komt goed uit de test. En deze heeft z'n werk wederom goed gedaan afgelopen reis naar Dubai. Heb de batterijen voor de eerste keer vervangen na een terugreis vanaf Curacao, een trip na Florida, een trip naar Oslo en een trip naar Dubai.

derrobbie
23-02-12, 21:09
Ze zijn binnen hoor. Ziet er inderdaad prima uit\\:D/\\:D/
We kunnen niet wachten om ze 'echt' uit te proberen. Nog maar 3 weekjes slapen:lol::lol:

ps bedankt voor de bijgevoegde surprise. Hij is erg leuk;)

Michael66
23-02-12, 23:00
Graag gedaan! Geniet er van!

Njit
23-02-12, 23:17
We kunnen niet wachten om ze 'echt' uit te proberen.

Wat ik met mijn Bose doe om het effect te demonstreren is bij de afzuigkap te staan. Als het goed is merk je duidelijk verschil als je de NC inschakeld.

derrobbie
24-02-12, 15:08
Als het goed is merk je duidelijk verschil als je de NC inschakeld.

Goed idee. En warempel, het werkt ook nog:sun::sun:

arno
24-02-12, 20:13
ook hier zijn ze binnen bedankt voor de snelle service. bij ons duurt het nog iets langer voor we ze echt kunnen testen dus tot die tijd maar af en toe bij de afzuigkap gaan staan:lol:

Michael66
24-02-12, 23:47
Graag gedaan! Ik wens je er veel plezier en weinig omgevingsgeluid mee! :)

Voor de toekomstige bestellers van zo'n headset in de Florida Forum Shop:
De headsets gaan per pakketpost, en daarvoor moet je het artikel "Extra verzendkosten pakketpost" ook aanklikken en erbij bestellen. Doe je dat niet, dan stuur ik je gewoon een mailtje over het alsnog betalen van de extra verzendkosten.

derrobbie
27-02-12, 12:56
Misschien een snelle tip voor liefhebbers van In-ears.
Vandaag bij Ibood.nl (http://www.ibood.com/nl/nl/) de Sony MDR-NC13 voor €24,95 per stuk (ex verzendkosten)

reentje
28-02-12, 14:34
@ Michael66; =D>Heb ze net ontvangen. Bedankt voor die leuke attentie, mijn dochter heeft hem meteen ingepikt en ze is er helemaal blij mee.

rolandino
28-02-12, 21:13
Ook hier binnen, en de afzuigkaptest gedaan. Prima dingen voor het geld! Bedankt voor de extraatjes, die nemen we mee en komen op de auto te zitten ;-)

Michael66
23-02-13, 02:12
Alleen vandaag bij iBood (http://www.ibood.com/nl/nl/) twee voor de prijs van 1: twee stuks Digital Silence DS-101A noisecancelling in-ears voor €21 invl verzending.
Geen idee of ze erg goed zijn,maar goedkoop is het wel.

Liever eentje die over/om je oor heen zit?
In de Florida Forum Shop (http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/c-666190/voor-op-reis/) vind je die nog steeds.

Bullyleo
23-02-13, 11:49
Bedankt voor de tip! Net gelijk een setje bij Ibood besteld. Overigens kan je op de site van Ibood onder de link "bespreek dit product" commentaar en reviews zien.

Njit
23-02-13, 12:11
Wel rekening houden met de verzend-datum: De verwachte verzenddatum van dit product is 6 maart 2013

frankz
18-03-13, 11:48
ok ook maar twee stuks besteld nou maar afwachten tot ze binnen zijn zodat ik ook eens onder de afzuigkap kan gaan staan :)

moniquekruiningen
18-03-13, 13:23
Als je bij IBOOD gaat bestellen, meldt je dan eerst even aan bij Shopkorting.nl, krijg je 2% korting op je aankopen bij IBOOD maar ook bij andere winkels, OOK (reis)verzekeraars en boekingsagenten!!
Aanmelden kost niets!

frankz
18-03-13, 14:08
Als je bij IBOOD gaat bestellen, meldt je dan eerst even aan bij Shopkorting.nl, krijg je 2% korting op je aankopen bij IBOOD maar ook bij andere winkels, OOK (reis)verzekeraars en boekingsagenten!!
Aanmelden kost niets!
bedankt voor de tip, maar ik heb ze bij Michael besteld.

Michael66
18-03-13, 16:41
Ik geef geen 2% korting. ;)

Reza
19-03-13, 12:20
Maar wel leuke gadgets erbij ontvangen ;-) thanks Michael66 !
We hebben de afzuigkaptest gedaan en het lijkt prima te werken, we gaan het merken.

frankz
19-03-13, 21:17
Ik geef geen 2% korting. ;)

nee maar wel super snelle service. Ik heb ze vandaag al binnen gekregen
bedankt

Reza
30-04-13, 05:40
En behalve onder de afzuigkap werken ze prima in het vliegtuig!

b767-300er
21-12-13, 19:44
Even een oud topic het leven in blazen.
Vandaag de QC15 van Bose binnengehad. Wat een geluid!
Tevens de noice reducing even getest onder de afzuiger van de kookplaat op vol vermogen. Helemaal top.
Mooi dealtje kunnen sluiten. Betaalde 232 euro per stuk inclusief verzendkosten. NL-model.
Ik ben blij, aankomende januari in het vliegtuig testen.

Moolenschotjes
22-12-13, 00:11
Is inderdaad een scherpe prijs voor een TOP apparaat.
Kun je aangeven waar je deze deal hebt kunnen sluiten?

Njit
22-12-13, 01:17
Vandaag de QC15 van Bose binnengehad. Wat een geluid!

ga je veel plezier aan beleven! Ik ben zelf niet zo merk-gericht maar maar met deze Headset maken ze hun reputatie meer dan waar..
Mooie prijs ook.. Normaal kost hij overal 299,-

Cindy1969
22-12-13, 11:43
Ok, ik ben overtuigd, ik heb hem zojuist ook bij je besteld Michael, niet alleen handig voor in het vliegtuig, maar ook voor op mijn werk. Ik werk op een grote kantoorafdeling, en word af en toe gek van het gekakel op de afdeling, waardoor ik me niet kan concentreren, denk dat ik er daarom op mijn werk ook veel plezier van ga krijgen.

Ritchie
22-12-13, 11:50
Ik loop hier ook al een tijdje aan te denken, maar ik vind ze wel erg duur.
Ik ben al op internet aan het zoeken naar geluidsvoorbeelden, dus zonder- en met noise cancelling principe.

Njit
22-12-13, 14:16
Loop een keer een Bose winkel binnen. Daar hebben ze meestal een demo opstelling.

Moolenschotjes
23-12-13, 17:55
De kwaliteit is prima en hebben nog geen betere gevonden qua formaat, draag comfort en prijs.
Er zijn zeker goedkopere modellen op de markt. Ook zijn er noise cancelation hoofdtelefoons met Bluetooth oplossing maar deze houden het vaak niet langer vol dan 6-8 uur.

De QC15 houdt het ruim 25 uur vol op een enkele triple A batterij, wat zeker handig is als je onderweg bent.

Ritchie
23-12-13, 19:04
Ik vind 299 euri gewoon te duur, dus ga zoeken naar goedkopere modellen

PENPE
23-12-13, 22:50
De kwaliteit is prima en hebben nog geen betere gevonden qua formaat, draag comfort en prijs..
Ik gebruik zelf al een paar jaar de Bose TriPort in-ear, echt ideaal voor in het vliegtuig en ook op mn werk, waar het doorgaans behalve gezellig ook nogal rumoerig is. Enige nadeel wat ik kan bedenken van het in-ear systeem is dat het draagcomfort na een paar uur toch wel minder wordt, omdat het in feite in je gehoorgang 'gepropt' zit.

http://images.pricerunner.com/product/image/177745385/Bose-In-Ear-Headphones.jpg
Heb de Bose QC15 inmiddels een paar keer in de winkel uitgeprobeerd en deze klinkt prima. Hoe het klinkt als je in een vliegtuig zit weet ik (nog) niet, maar aangezien mn hifi-specialist(en) in april met mij op dezelfde vlucht naar Orlando zitten en ook de QC15 gebruiken kan ik mooi eventjes een 'veldtest' doen ;-)

Rest natuurlijk nog de (pittige)prijs, tsja "voor wat, hoort wat" zullen we maar zeggen....

b767-300er
24-12-13, 00:18
Mochten er nou meer mensen een QC15 willen, dan kan ik eens kijken wat ik zou kunnen doennmet mijn leverancier.

Of je nou 299 betaald (schiphol achter douane 279) of rond de 235 euro is wel een verschil.

b767-300er
24-12-13, 00:19
Ik loop hier ook al een tijdje aan te denken, maar ik vind ze wel erg duur.
Ik ben al op internet aan het zoeken naar geluidsvoorbeelden, dus zonder- en met noise cancelling principe.
Bij de plaatselijke Sarturn en MediaMarkt staan ook proefopstellingen

thefreeze
24-12-13, 00:28
Ik heb al twee jaar achter elkaar een Sony noise cancelling headset kunnen kopen voor rond de 50-60 dollar bij Best Buy.
1 is on-ear en de andere over-ear en ze werken prima.
Vast geen Bose kwaliteit maar als je enkele keren per jaar vliegt is het een zeer goed systeem.

Afgezien van de noise cancellation is het ook prettig dat ze het geluid versterken waardoor je dus een mooie volle bas krijgt.

Zoek op www.bestbuy.com maar op artikelnummer 6614017

PENPE
24-12-13, 00:47
Bij de BestBuy komt ie op 269 dollar, zeg maar zo'n 196 euro :-)

Link : http://www.bestbuy.com/site/searchpage.jsp?_dyncharset=ISO-8859-1&_dynSessConf=&id=pcat17071&type=page&sc=Global&cp=1&nrp=15&sp=&qp=&list=n&iht=y&usc=All+Categories&ks=960&fs=saas&saas=saas&keys=keys&st=bose+qc15

b767-300er
24-12-13, 10:26
NL model? Das wel makkelijk voor de garantie namelijk :)

Njit
24-12-13, 10:44
Ik heb hem in Curacao gehaald. Ook voor rond die prijs. Met zo'n prijsverschil hoef ik niet perse een NL model ;)

Ta2 Gerrit
24-12-13, 14:35
Same here, Apple Store Florida Mall. Gaat al weer een paar jaar naar volle tevredenheid heen en weer.

marcel en annelies
24-12-13, 14:47
Als je er over denkt een Noise Cancelling Headset te kopen, bedenk goed of je een in-ear of on-ear wilt hebben.
Zelf vind ik in-ear prettiger, ik kan niet goed slapen met on-ear. Dit is uiteraard persoonlijk, maar let er wel op.
Als je voor in-ear gaat, dan moet je even goed opletten. Sommige hebben Noice Isolation, geen Cancellation. Isolation betekend gewoon dat het externe geluid geblokkeerd wordt omdat hij in je oor zit :) Klein detail, scheelt veel.
Verder is het belangrijk om te kijken welk percentage aan geluid de headset kan cancellen. Dit verschilt van 80% tot 99% geloof ik, met de bijbehorende prijsklassen.

Zelf heb ik een paar jaar geleden een Panasonic RP-HC31 van een paar tientjes gekocht (83% cancellation). Ook al filtert hij niet alles, het scheelt al aanzienlijk!

Njit
24-12-13, 16:34
Dat is dus Noise Isolation. Door die rubbertjes sluit je al het geluid af.

Njit
24-12-13, 17:49
Kende deze helemaal nog niet. Zijn ook pas eind augustus op de markt zo te zien. Qua performance zijn ze blijkbaar nog beter dan de QC15.
Ze zijn net zo duur als de QC15 zo te zien.

Recensie: https://www.bright.nl/eerste-indruk-bose-quietcomfort-20-noise-cancelling-ear

Cindy1969
27-12-13, 13:37
Ik heb hem zojuist binnen gekregen, en de eerste indruk is goed! En ook bedankt voor de leuke extraatjes Michael!
Ook handig dat er een zakje bij zit om de headset in te bewaren. Blij mee!

frankz
01-03-14, 18:34
Nadat de eerste twee koptelefoons binnen waren zijn deze bijna direct ingepikt door de kids.
dus nu maar weer twee nieuwe besteld.
Michael alvast bedankt

sunnyrojo
01-03-14, 19:37
Fijn dat je er zo blij mee bent! De lage prijs was voor mij een belangrijke reden om ze in de Florida Forum Shop (http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop) te zetten. Inmiddels zijn er al behoorlijk wat forumleden blij mee.

Vandaag weer drie verstuurd. Tijd om de voorraad weer aan te vullen ... :)

Michael, ik weet dat het een tijd geleden is maar heb je nog zo'n headset of misschien vergelijkbaar?

Ritchie
01-03-14, 21:45
Ik had deze ook besteld en inmiddels binnen, over een paar weken kan ik mijn bevindingen hier vertellen

sunnyrojo
01-03-14, 21:55
ik ben benieuwd , voor ons is het voor de komende zomer dus horen we het graag!

frankz
01-03-14, 22:13
ik weet niet hoe de kwaliteit van de duurdere is, maar ik weet wel dat die van Michael prima werkt.
je zit het veel rustiger je film te kijken.

b767-300er
02-03-14, 08:56
Ik vond de BOSE qua kwaliteit beter, maar daar betaal je dan ook een stuk meer voor!
Das de keuze die je maakt. Voor het geld wat er voor die hier in de shop wordt gevraagd heb je een prima apparaatje!

Cindy1969
02-03-14, 14:35
Ik ben erg tevreden over de mijne. Tijdens de vlucht veel plezier van gehad, en gebruik hem nu ook op het werk. Werk in een grote kantoortuin met 40 a 50 mensen, en tijdens werk waarbij veel concentratie is vereist plug ik hem in mijn PC, muziekje op, noice cancelling aan, en hoppa, zonder irritant geklets/gelach/kippenhokgeluiden kan ik lekker doorwerken.

Michael66
02-03-14, 16:31
@sunnyrojo:
In de Florida Forum Shop staat onderstaande headset. Dat is de enige die ik kan leveren.

Ik heb er nog maar eentje op voorraad, daarna weer leverbaar vanaf eind maart 2014.

http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/full15622889.jpg

Zie http://goo.gl/VtkfqN

Als je er één of meer besteld, let er dan op dat je ook het "artikel" Extra Verzendkosten Pakketpost (http://goo.gl/W1AbcZ) erbij besteld. De koptelefoons kunnen namelijk niet door de (meeste) brievenbussen .....

Michael66
20-03-14, 00:16
Ze zijn er weer!

Fleurida
03-04-14, 18:00
Kende deze helemaal nog niet. Zijn ook pas eind augustus op de markt zo te zien. Qua performance zijn ze blijkbaar nog beter dan de QC15.
Ze zijn net zo duur als de QC15 zo te zien.

Recensie: https://www.bright.nl/eerste-indruk-bose-quietcomfort-20-noise-cancelling-ear

Ik heb ze gekocht en ze zijn super!! net zo goed als de QC15 van Gerrit.

Njit
03-04-14, 19:41
Heb ze laatst in een Bose winkel gepast. Zat denk ik de verkeerde maat tip op want ik kreeg ze niet in m'n oor. Zie op de website dat er 3 maten bij zitten (S, M, L).

Fleurida
03-04-14, 20:15
Ze gaan ook niet echt in je oor, ze sluiten je ooringang af. En ze werken super, zelfs Gerrit was zeer onder de indruk.

U geniet gemakkelijker van uw muziek als u niet steeds in de weer hoeft met uw hoofdtelefoon. Onze StayHear®+ oordopjes hebben een zachte en stabiele pasvorm en u hoeft ze niet in uw oren te duwen. De paddenstoelvorm verdeelt het contact met uw oor gelijkmatig voor maximaal comfort en een zachte afsluiting die bijdraagt aan de ruisonderdrukking over het hele spectrum.

Njit
03-04-14, 20:56
Dan zal dat het probleem zijn geweest :) Ach ja, m'n QC15 doet het nog steeds prima. Dus ik ben nog niet aan vervanging toe. Hoewel ik bij de Bose winkel wel Limited Editions zag liggen in mooie kleuren. Maar ja, om hem daarvoor nou te vervangen :D

Fleurida
03-04-14, 21:34
Hebben wij ook gezien in de Florida Mall, Gerrit vond ze prachtig maar $ 100,00 dollar daar of € 100,00 hier is nogal een prijsverschil......

moniquekruiningen
27-04-17, 08:55
Tijd om weer eens leven in dit topic te blazen? Wie helpt me op weg?
ik sta op t punt om de Bose quietcomfort 35 aan te schaffen, maar man wat een geld. (Net geen €300 via Amazon.com)
ik vlieg hooguit 2x per jaar..

iemand 2017 tips?

b767-300er
27-04-17, 10:30
Top ding!
Koop je er maar 1? Mocht je er meerdere kopen, dan valt er behoorlijk wat te onderhandelen met de webwinkels.

Fitzroy
27-04-17, 11:54
Wij hebben via Amazon.de de August voor € 30,- en die bevalt prima.
Scheelt aardig wat geld.

corrus
27-04-17, 12:21
De Oorkappen aan de binnenkant van mijn QC15 zijn helemaal kapot en versleten...
Laat nu heel veel buitengeluid door... :mad:

Njit
27-04-17, 12:43
Die van ons moeten we inderdaad ook een keer vervangen. Komt nu steeds zwart foam uit. Je kunt die gewoon los bestellen.

https://www.bose.nl/nl_nl/products/headphones/headphone_accessories/quietcomfort-15-ear-cushion-kit.html

Anthon14
27-04-17, 14:55
OF halen bij de BOSE shop in Orlando, ze hebben die gewoon in de winkel als je er om vraagt en kosten inderdaad iets van $30,- per setje. Maar de koptelefoon is zijn geld toch echt waard.

trails
27-04-17, 16:08
Wij hebben die noise cancelling headsets via dit forum gekocht. Dat is toch al weer enkele jaren geleden en ze doen het nog steeds. Niet duur en super goed.

Stefan&Jolijn
27-04-17, 16:38
Poeh dat zijn beste prijzen, ik zit zelf al te twijfelen over je JBL T450BT van €50,- misschien wel handig om jullie ervaring hierover te vragen.. Mijn keuze is namelijk een On-Ear maar wat werkt beter voor in het vliegtuig? Over-Ear?

b767-300er
27-04-17, 17:31
Voor noise reduction over-ear als je het mij vraagt...

De bose zijn duur. Qua noise reduction kunnen andere daar wellicht prima tegenop, maar qua gekuidskwaliteit ben ik nog niets beters tegengekomen

sanook
27-04-17, 18:47
Poeh dat zijn beste prijzen, ik zit zelf al te twijfelen over je JBL T450BT van €50,- misschien wel handig om jullie ervaring hierover te vragen.. Mijn keuze is namelijk een On-Ear maar wat werkt beter voor in het vliegtuig? Over-Ear?
Deze JBL heeft geen noise cancelling volgens mij. En voor noise cancelling is over-ear beter want met on-ear komt er nog veel omgevingsgeluid doorheen.
Ik heb zelf de JBL Synchros E40BT en ben daar best tevreden over. Wel ga je hem flink aan je hoofd voelen als je hem een paar uur op hebt.

Njit
28-04-17, 09:03
Wij hebben die noise cancelling headsets via dit forum gekocht. Dat is toch al weer enkele jaren geleden en ze doen het nog steeds. Niet duur en super goed.

Nog steeds te koop. Zie https://goo.gl/6hyo2c

Ta2 Gerrit
28-04-17, 09:50
OF halen bij de BOSE shop in Orlando, ze hebben die gewoon in de winkel als je er om vraagt en kosten inderdaad iets van $30,- per setje. Maar de koptelefoon is zijn geld toch echt waard.

Klopt (net als de hoofdband), en ze zetten ze er nog netjes op ook. Ik geniet nog iedere keer van de Bose, dus voor mij het geld meer dan waard.

Njit
28-04-17, 10:53
Zie dat er in Eindhoven ook een Bose Store zit. Maar eens bellen of ze ze daar ook op voorraad hebben (en gelijk vervangen).
Qua kosten maakt dat ook niet veel uit met de US en dan zitten we heen ook met lekkere schuimpjes :)

moniquekruiningen
28-04-17, 16:39
Ik ben een keer verstandig geweest, denk ik.. Geen Bose gekocht.
Voor die paar keer per jaar dat ik vlieg en met een wetenschap dat ik de komende jaren mss wel nog minder vlieg, mijn dochter gaat na de zomer aan het HBO beginnen en zou eigenlijk dit jaar al niet meer met mams op vakantie mee gaan. Heb ik stilzwijgend geaccepteerd dat ik geen Bose nodig heb en dat ik niet alles hoef te kopen wat ik leuk vind.

Heb op Amazon wat verder gekeken en ben hier op uitgekomen efoshm Active Noise Cancelling over-Ear hoofdtelefoon met Volumeregeling
en mezelf ook maar een setje in ears kado gedaan...
In Ear hoofdtelefoon elinker® Noise Cancelling hoofdtelefoon met microfoon, Krachtig Bass, Hi-FI, platte kabel multifunctioneel Oortelefoon sporthörer, 3.5 mm klinkstekker voor iPhone, iPad, iPod, HTC, MP3/MP4 player,, enzovoort (Grijs)
Samen net iets meer dan €50.. nu maar hopen dat ik daar geen spijt van krijg.

Lelli Kelly
04-06-17, 19:19
Hoi Njit, wanneer verwacht je weer nieuwe voorraad koptelefoons in de webshop?

b767-300er
05-06-17, 09:38
Tip als je er 1 koopt. Wacht de nieuwe regelgeving omtrent elektrische apparatuur af. In de eerste regeling die vooralsnog is uitgesteld zat ook een verbod op koptelefoons.

JKG
05-06-17, 14:38
Heb zelf eentje van Teufel. Over-ear. Mag toch niet hopen dat ze in de toekomst niet in de cabine mogen.

Lelli Kelly
05-06-17, 20:13
Heeft toevallig iemand van dit forum de Bose QuietComfort 35 koptelefoon? Dus de nieuwste versie, de wireless variant?
Ik vraag me namelijk af of de koptelefoon ook gewoon werkt als je de kabel aansluit en een filmpje via het vliegtuigscherm wil gaan kijken.
Werkt de noise cancelling en ruisonderdrukking dan ook nog steeds? Op internet kan ik geen antwoord vinden op deze vraag. De reacties op deze vraag zijn nogal wisselend. Dus ben op zoek naar iemand die er eentje heeft en het ook echt geprobeerd heeft :-)

jarjarbinks
05-06-17, 21:30
Deze heb ik, prima koptelefoon.
Bij de set krijg je ook een bedraadde aansluiting. En ja dan werkt de noise-canceling ook nog.
Werkt dus zowel draadloos als ook bedraad.

Lelli Kelly
05-06-17, 21:54
@jarjarbinks: bedankt voor je reactie. Op internet staan zulke wisselende reacties hierover. Uit verschillende reacties lees ik dan namelijk dat al je de bluetooth uitschakelt als je de kabel aansluit dat dan de ruisonderdrukking niet meer werkt. Maar dat is dus niet zo begrijp ik?
Ben je tevreden over de koptelefoon? Zit er sterk aan te denken deze aan te gaan schaffen, hoewel ik nog even twijfel ivm de prijs... :-(

FloridaFabian
06-06-17, 10:53
Ik heb sinds een paar maanden de Bose QC35 en kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben. Ik gebruik hem dagelijks in de sportschool of tijdens het hardlopen en ook daarvoor is hij zeer goed te gebruiken (denk aan onderhoud, comfort, etc.) maar zeker als je wat vaker vliegt vind ik het een must have, het maakt het reizen zoveel fijner! De noise cancelling werkt ook gewoon met de kabel er in, zolang als je koptelefoon maar aan staat zal hij de ruis onderdrukken.

Michael66
06-06-17, 19:22
De gunstig geprijsde headset met actieve noise cancelling die je de afgelopen jaren in de Florida Forum Shop (https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/) kon kopen is helaas uitverkocht en niet meer leverbaar. Mijn leverancier heeft deze headset niet meer in het assortiment en momenteel ook geen goed vervangend artikel hiervoor. Erg jammer.

Uiteraard blijf ik op zoek naar een goed en vooral betaalbaar alternatief. Als ik daar meer over kan melden dan lezen jullie dat uiteraard hier op het forum, en op onze facebook pagina (https://www.facebook.com/FloridaForum/).

Voor reisstekkers en andere reisbenodigdheidjes kun je uiteraard nog gewoon in de Florida Forum Shop (https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/c-666190/voor-op-reis/) terecht!

https://s21.postimg.org/6czcsp3pj/85b02d7f3fe9768b40a82bdb2af3cc56004ff64a.jpg (https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/)

jarjarbinks
06-06-17, 19:32
Mij bevalt de Qc35 prima. Werkt goed en doet wat hij moet doen, noise cancelen. Zit in een mooie hoes en de accu gaat lang mee.
Ja klopt de prijs is hoog, dat is natuurlijk persoonlijk. Heb hem in USA gekocht en toch nog iets aan korting bedongen in een Bose winkel.
Hierdoor was hij net wat goedkoper dan in NL en online. Buiten het inzicht in je beurs kan ik hem zeker aanraden. Idem aan FloridaFabian.

JvdL
07-06-17, 01:04
Mij bevalt ie ook perfect, is al mijn 3de generatie bose en deze is weer beter. Tip als ik me niet vergis is ie op dit moment bij amazon.de in de aanbieding :)

corrus
07-06-17, 10:51
Tip als je er 1 koopt. Wacht de nieuwe regelgeving omtrent elektrische apparatuur af. In de eerste regeling die vooralsnog is uitgesteld zat ook een verbod op koptelefoons.
Klopt, echter dit gaat dan gelden voor de apparatuur met draadloze verbindingen.

Lelli Kelly
07-06-17, 11:08
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de knoop doorgehakt en heb de koptelefoon besteld bij Amazon.de. Daar was de koptelefoon het goedkoopst en ik kreeg nog 10 euro extra korting ivm een actie.