PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Tiggles (Patricia)



Tiggles
17-06-10, 12:19
Hallo,allemaal.
Ik ben Patricia en ik ga samen met mijn man en zoon van 16 in augustus voor het eerst naar Amerika. Heel spannend allemaal en ook best onverwacht. We verblijven 20 dagen in Kissimmee en hebben een huurauto om wat rond te toeren. We hebben geen vast reisschema en zien wel van dag tot dag wat we gaan ondernemen. Ik heb me al aardig ingelezen over Florida en er zijn ook wel stadjes die we willen gaan bekijken en ik wil zeker naar Harry Potter. Via dit Forum hebben we ook al heel wat informatie opgedaan. Vooral de praktische tips over het verkeer, tolwegen, koffers e.d. zijn er handig.
Dat we zo onverwacht naar Amerika gaan is omdat onze dochter in Orlando gaat stage lopen voor 6 maanden en dan is het wel heel leuk als je in de gelegenheid bent om je kind op te zoeken. Daardoor hebben we ook met de negatieve kanten van Amerika te maken gehad, zoals een visum aanvragen als exchange student. Het zal wel te maken hebben met de aanslagen de afgelopen jaren, maar je zou bijna afzien van je plannen.

Teleton
17-06-10, 13:05
samen met mijn man en zoon van 16 in augustus voor het eerst naar Amerika.

Hallo Patricia en familie, hartelijk welkom op dit forum vol Floridaliefhebbers. Jullie hebben heerlijke vooruitzichten, zeg. Twintig dagen in de omgeving van Orlando, daar kan je wel een beetje vakantie vieren!

Natuurlijk kan je heel goed van dag tot dag bekijken wat je gaat doen, maar dan moet je toch een beetje van te voren weten wat er zoal te doen is. Op disndagavond naar The Old Town is een beetje sneu. En mocht je bijvoorbeeld naar Disney's Hollywood Studio's gaan, kies dan een dag waarop je Fantasmic kunt zien. Verder zijn er dagen waarop je maar beter uit themaparken kunt wegblijven, deze vind je in de Disney Crowd Calender (http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14). Ook voor tickets kan je beter wat vooruit denken. Maak gebruik van het internetvoordeel maar in sommige gevallen kan dat niet op het laatste moment.

Laat de formaliteiten je vooral niet afschrikken om van jullie bezoek te genieten. Binnen hun cultuur past nu eenmaal de schijnveiligheid van formuliertjes, stempeltjes,bonnetjes en vooral veel vingerafdrukken. Het liefst in drievoud en vooral tijdig ingeleverd. Zo heeft ieder land zijn eigenaardigheden en dat hoeft helemaal niet negatief te zijn.

Veel plezier gewenst met de voorbereidingen, laat vooral weten hoe het jullie vergaat. Al eens aan een blog gedacht of een reisverslag? Vinden wij als thuisblijvers ook erg leuk. Je hebt al veel info gevonden, maar vragen staat vrij. Er is altijd wel iemand die je verder helpt. Hoe dan ook, geniet van deze heerlijke vakantie!

Tiggles
18-06-10, 21:23
O, we zijn vast van plan om te gaan genieten. Het enigste waar ik erg tegen op zie is de vliegreis. Het is een eeuwigheid geleden dat we gevlogen hebben. We vliegen met US Airways, heeft iemand daar al eens mee gevlogen en hoe was dat ? (mijn man en zoon zijn allebei lang). O.ja we vertrekken 5 augustus. Zijn er nog meer mensen die die dag vertrekken ?

r.teeuwsen
18-06-10, 22:05
Hoi,

Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig wat je dochter voor een studie doet, waar gaat ze stage lopen?? Tenminste als ik zo vrij mag zijn....
Wij komen er zelf vrij vaak en komen diverse stagaires tegen, bij ons in de straat zit iemand die bij Disney werkt en 4 kamers voor stagaires heeft in de verhuur die steeds voor 6 maanden blijven en af en toe zit er een NL'er, best leuk hoor!!
Maare... genieten van al het moois daar!! PS heeft je dochter al een rijbewijs?
Want dat is bijna een must....

Greetz, Remco

Njit
18-06-10, 23:32
Alvast wat antwoorden op je vragen:


We vliegen met US Airways, heeft iemand daar al eens mee gevlogen en hoe was dat ? (mijn man en zoon zijn allebei lang). O.ja we vertrekken 5 augustus. Zijn er nog meer mensen die die dag vertrekken ?

Vliegen met US Airways (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11084&highlight=airways)
Op een rijtje: Naar Florida in 2010 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9926)

Tiggles
19-06-10, 00:30
Mijn dochter doet een opleiding voor toerisme en ze loopt stage op een Hilton resort in Orlando. En ze heeft inderdaad afgelopen maandag in 1 keer haar rijbewijs gehaald. Ik heb vandaag een ritje met haar gemaakt en het is niet leuk om te zeggen,maar ik had het niet meer,ha,ha. Ik geloof niet dat ze kan rijden in Amerika, ze is te jong (19) om een auto te huren en je moet minimaal 1 jaar je rijbewijs hebben. Ze vertrekt 1 juli naar Orlando, dus het zijn drukke weken voor haar. Vandaag heeft ze haar visum ontvangen, alles is nu geregeld en dat geeft weer wat rust in de tent.

Micktomar
20-06-10, 10:20
Allereerst natuurlijk van harte welkom op dit leuke forum.
Er zitten dus allemaal leuke dingen aan te komen zoals je voorbereidingen en dan de vakantie, maar dan vooral dat je na zo'n 5 weken je dochter ook weer ziet.
Lijkt me wel heel erg spannend als er een kind van je zo ver weg haar stage gaat lopen, maar aan de andere kant is dat natuurlijk een onvergetelijke ervaring voor haar!
Ik vraag me af of ze een laptop mee neemt en zo ja, dan is het misschien een handige tip om Skype te installeren, zo kun je elkaar dagelijks (als je daar behoefte aan hebt natuurlijk) even zien en spreken via de pc en het is nog gratis ook!

Jullie eerste keer sinds tijden weer vliegen, ach buiten de strengere controle's is er qua vliegen niet zo heel veel veranderd vind ik, Schiphol is misschien een stuk groter, maar eigenlijk spreekt het allemaal voor zich hoor.
Ook wij vliegen dit jaar met US Airways, wat ik heb begrepen is dat de toestellen niet zo uitgebreid zijn uitgerust als bij sommige andere maatschappijen, zoals een eigen schermpje in de voorstoel, maar ach, het vliegt en brengt je op de plaats van bestemming, en daar gaat het toch maar om!

Geniet in ieder geval nog van de laatste weken samen met je dochter, en het inpakken van de koffers.

Groetjes Marja

Tiggles
20-06-10, 14:25
Tja, het is jammer dat ze bij US Airways met wat oudere vliegtuigen vliegen. We hebben nogal overhaast moeten boeken, omdat we pas eind april zeker wisten dat m'n dochter was aangenomen op haar stageplaats . Ze zou eerst met een klasgenootje gaan, maar dat meisje is niet aangenomen en dus moest ze ineens alleen. Toen hebben we besloten om haar daar op te gaan zoeken, wat wel leuk is , dat mijn jongere broertje is aangestoken door onze Floridakoorts en dus ook een reis geboekt heeft. Hij vertrekt 28 juni en is al in Orlando als onze dochter daar aankomt. Hij haalt haar van het vliegveld. Dus dat is wel heel fijn dat ze daar opgevangen wordt door een bekende. Het is nogal wat als je zo ineens in het diepe gegooid wordt, ineens op eigen benen. En ja ik denk dat het wel janken wordt als we haar naar Schiphol gaan brengen. Maar dit is een droom van haar en dan moet je ze maar laten gaan. En ik hoop dat ze een geweldige tijd tegemoet gaat en veel ervaring opdoet.

O, ja, ik vergeet helemaal te antwoorden op je vraag of ze een laptop meeneemt, die gaat inderdaad mee, maar ze wil geen skype, ze heeft bij mij msn geintalleerd en een webcam, dat vindt ze prettiger. Zo kunnen we ook nog eens alle huisdieren in beeld brengen, want die zal ze wel gaan missen.

r.teeuwsen
21-06-10, 18:52
Hi,

Super, een opleiding toerisme en dan in Orlando stage lopen, ik denk dat er vele zijn die denken, ohw, zat ik daar maar....
Dat rijbewijs, ach over een half jaartje kan ze naar hartelust oefenen op de NL-wegen, lekker achteraan aansluiten in de file...
Dat komt wel goed! Wens haar heel veel plezier daar, en lekker genieten, maar dat gaat zeker lukken.
Genieten jullie ook een beetje van de weken dat je daar bent, er is genoeg te doen!!
Veel plezier daar!

Greetz, remco

Tiggles
21-06-10, 20:47
We gaan zeker genieten, ik heb zeer hoge verwachtingen van de pancakes !

l0ve-summer
21-06-10, 23:45
Mijn dochter doet een opleiding voor toerisme en ze loopt stage op een Hilton resort in Orlando. En ze heeft inderdaad afgelopen maandag in 1 keer haar rijbewijs gehaald. Ik heb vandaag een ritje met haar gemaakt en het is niet leuk om te zeggen,maar ik had het niet meer,ha,ha. Ik geloof niet dat ze kan rijden in Amerika, ze is te jong (19) om een auto te huren en je moet minimaal 1 jaar je rijbewijs hebben. Ze vertrekt 1 juli naar Orlando, dus het zijn drukke weken voor haar. Vandaag heeft ze haar visum ontvangen, alles is nu geregeld en dat geeft weer wat rust in de tent.

Mam, je moet je niet zo aanstellen met dat rijden hoor! Haha, ik had die auto heus wel gezien:-P.

r.teeuwsen
23-06-10, 22:46
Hey,

Veel zucces daar!! Genieten van je stage hè!!
Wie weet tot zien in Orlando ;-)

Greetz, Remco

Lady-M
24-06-10, 22:52
Patricia, wij vliegen ook op 5 augustus, maar dan met Martinair en wij hebben ook een zoon van 16 (en nog een van 14 en een van 12) Ik wil je adviseren om toch een soort planning te maken hoor. Ik houd er niet van, maar heb het toch gedaan, net als 2 jaar geleden. Zo kun je optimaal profiteren van je vakantie. Veel plezier gewenst!

Tiggles
25-06-10, 11:30
Hi,Lady-M,

We zullen ook wel iets van een planning gaan maken, maar we willen ons programma ook wel enigszins aanpassen aan de dagen dat mijn dochter vrij is. We gaan er in in eerste instantie heen om onze dochter op te zoeken. ( dat we nu eindelijk echt naar Amerika is voor mij bonus,ha,ha)
Zij vertrekt 1 juli en als ze eenmaal in Orlando is zal ze wel een werkschema krijgen, en dan kunnen we kijken wat we samen kunnen gaan doen. Leuk dat jullie ook 5 augustus vertrekken, jammer dat we met verschillende maatschappijen vliegen. Was wel leuk geweest als de 16-jarige pubers wat aanspraak hadden gehad.

Terence
26-07-10, 21:39
Hoi, late reactie maar heel veel plezier. En inderdaad ik zou toch ook wel iets plannen. Wij zijn net terug we hebben met United gevlogen was goed hoor. De verzorging op de terugreis beter dan op de heenreis. Vergeet niet om een vestje of iets dergelijks mee te nemen voor in het vliegtuig. Bij de douane was het wel apart er zat een super verveelde meneer hevig kauwgum kauwend te vertellen wat we moesten doen. Het autorijden is prima in Amerika, stukken relaxter dan bij ons wel jammer dat je niet flink hard mag rijden. De wegen lenen zich daar uitstekend voor.

gr Roelina