PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Yftie: Orlando 20 juli - 11 augustus 2010



Yftie
16-06-10, 11:37
van 20 juli tot 11 augustus gaan mijn vriendin en ik de parken in Orlando gaan aandoen! Wat vinden jullie van de volgende planning?

20 juli: Brussel - Orlando
21 juli: Animal Kingdom + shoppen
22 juli: Magic Kingdom (dag 1)
23 juli: Typhoon Lagoon
24 juli: Epcot
25 juli: uitslapen + Disney's downtown
26 juli: Disney's Hollywood Studio's
27 juli: Animal Kingdom + Epcot
28 juli: Blizzerd Beach
29 juli: Magic Kingdom (dag 2)
30 juli: ??
31 juli: Disney's Hollywood Studio's + ??
1 aug: Strand - welk?
2 aug: Islands of adventure
3 aug: Aquatica
4 aug: Universal Studio's
5 aug: Bush Gardens
6 aug: Kennedy Space center + strand (Daytona?)
7 aug: Seaworld
8 aug: Seaworld + shopping
9 aug: Islands of adventure
10 aug: ?? + inpakken
11 aug: Orlando - Brussel

Eigenlijk maak ik niet zo graag zo'n planning maar ik heb bij deze reis het gevoel dat een planning hebben wel het slimste is. Zo kan je bijvoorbeeld op voorhand reserveren voor restaurants in de Disneyparken, natuurlijk moet je dan wel zeker zijn dat je die dag in dat park zal zijn. Daarbij moet je ook nog eens rekening houden met je tickets. 10 dagen toegang tot de Disneyparken + extra's (zoals de waterparken) en het Flex-ticket wat je 14 dagen toegang biedt tot de Universalparken. Het zou bijvoorbeeld dom zijn om op dag 1 een Disneypark te doen en op dag 2 een Universalpark.

Ik besef dat we in een héél drukke periode gaan maar omdat ik in het onderwijs sta kan ik niet anders dan tijdens vakantieperiodes op reis te gaan. Denken jullie dat we voldoende tijd hebben voor alle parken? Wet&wild zit niet in onze planning omdat ik denk dat de andere waterparken gezelliger/mooier zijn. Klopt dat? Nog andere tips?

Teleton
16-06-10, 16:53
Nog andere tips? 't is wel veel...... ;). Juist met zo'n planning worden de zaken zichtbaar en kan je al een beetje beoordelen of e.e.a. haalbaar is. Bovendien kan je op basis van de planning, als de weersomstandigheden dat vragen, ook nog eens wat gemakkelijker schuiven, zonder het overzicht te verliezen.

Zo maar wat opmerkingen en vragen bij jullie planning:

Sommige dingen begrijp ik niet zo goed. 2 dagen achter elkaar naar SeaWorld, is daar een speciale reden voor? Je kunt misschien beter wat meer mixen. Als je op de eerste dag naar AK gaat (en shoppen....?) dan heb je toch tot 3 augustus de tijd om je Disneyticket op te maken? En je Flexticket kan je toch vanaf 29 juli gebruiken? Verder zie ik dat je op twee dagen naar twee Disneyparken wilt. Heb je daarvoor een dure hopperoptie genomen? Dan is hoppen wel erg kostbaar.

Wat is jullie uitvalsbasis eigenlijk? Een hotel, een villa, een condo..?

En op 5 augustus naar Busch Gardens, om de volgende dag weer naar KSC te gaan, lijkt ook niet zo logisch gepland. Reken voor deze dagen op vroeg vertrekken en laat weer thuis.

Hebben jullie de Flextickets al gekocht? Misschien is een ticket voor Seaworld en Busch Gardens en een ticket voor de 2 Universalparken wel een voordeliger oplossing. Aquatica vervalt dan, maar jullie gebruiken slechts 2 waterparken van je Disneyticket. Als je slim plant, kan je daar best drie keer binnen veertien dagen van maken. Deze twee losse tickets i.p.v. een Flexticket maken je ook nog eens flexibeler met je planning.

Tussen 4 en 9 augustus bezoeken jullie dagelijks een themapark. 7 Parken op een rij. Dat is een echt een hele kluif hoor. Vergeet niet dat je in de meest warme, meest vochtige en ook nog eens een vrij drukke periode daar bent. Florida is too much en je wilt toch ook niet helemaal uitgewoond terug van vakantie komen?

Yftie
17-06-10, 09:33
Alvast bedankt voor de tips.

Het is inderdaad zo dat sommige stukken waarschijnlijk wat te zwaar zullen uitvallen. Dat ga ik nog eens bekijken. En nog meer een mix maken (met bijvoorbeeld disneyparken en Universalparken) is ook een goede tip.

Nu je mij er op wijst lijkt het inderdaad niet zo'n goed idee om Bush Gardens en Kennedy Space Centre zo na elkaar te plaatsen, dat zou een lastige bedoeling zijn.

Eigenlijk had ik gedacht dat ik op 3 weken tijd, tijd zat ging hebben om alle parken op mijn gemak te kunnen doen, maar achteraf gezien is dat toch nog niet zo gemakkelijk. Er is gewoon zo veel te doen in Orlando!

We verblijven in Parc Corniche waar we een condo huren. Dat is in het zuidelijke deel van I-drive, niet zo ver van Seaworld.

Teleton
17-06-10, 10:35
We verblijven in Parc Corniche waar we een condo huren. Dat is in het zuidelijke deel van I-drive, niet zo ver van Seaworld. Dat is een fijne locatie, lekker centraal. Er is inderdaad genoeg te doen en drie weken lijkt lang, maar het vliegt voorbij. Niet voor niets is mijn lijfspreuk Florida is too much...

Ik denk dat je toch ook zo af en toe eens een boodschapje moet doen? Veel mensen trekken daar iig de eerste dag voor uit. Beetje bijkomen van de reis, koffers uitpakken en naar de Walmart voor water, wasmiddelen, wcpapier en wat er zoal meer in drie weken in een huishouding wordt gebruikt. Sluit de eerste dag af met een bezoekje aan Down Town Disney en je hebt op 25 juli weer een hele dag voor AK......

Je houdt niet zo van een planning en dat snap ik best. Vakantie doe je het liefst in de relaxstand. Toch is het misschien handig om vooraf een boodschappenlijstje te maken. Hoewel de Walmart of de Publix nooit ver weg zijn, houdt het toch erg op als je om de haverklap om een vergeten boodschapje naar de store moet.

Tans4USA
17-06-10, 12:51
Ondanks dat je niet echt een planning wilt maken moet je toch ook even kijken naar drukke dagen van de parken en openingstijden. Er is op dit forum ook al een topic over geweest, "hoe druk is het in ........"
of kijk op Busy day guide (http://[URL=%22http://[URL=%22http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14%22%22)
Is erg makkelijk om van tevoren te weten of het erg druk wordt in het park en of er 's avonds nog vuurwerk shows of parades zijn.
Ingewikkeld heh een vakantie naar Orlando, maar er is zoveel te doen dat je bijna niet zonder enige planning kunt. Je kunt er altijd van afwijken natuurlijk.
Heel veel succes met de voorbereidingen.

Yftie
07-07-10, 16:48
ik heb ondertussen al wat weer geschoven in mijn planning en het begint al op iets te trekken.

Ik had echter wel nog een vraag over het strand. Welk strand is aan te raden voor een gezellig dagje aan zee? Liefst niet al te ver van Orlando (ik bedoel niet langer dan 2u rijden liefst).

Ta2 Gerrit
07-07-10, 16:52
Daytona Beach en dan met name de ervaring om op het strand te rijden met de auto.

Aan de golfkant vindt je mooiere stranden, maar hoe het met de olie gesteld is durf ik niet te zeggen.
Dus vandaar de Atlantische kant. Cocao Beach kan natuurlijk ook.

Yftie
07-07-10, 17:01
Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik dacht misschien ook clearwater Beach maar het zou dus kunnen zijn dat het water daar toch niet zo helder is...

Daytona Beach lijkt mij wel iets!

carolinevdm
11-07-10, 12:08
Wat een toeval, wij vertrekken ook op 20juli..
Wie weet komen we elkaar nog tegen!!
wanneer hebben jullie je vlucht?
Wij gaan voor de eerste keer, en zouden mss wel wat raad kunnen gebruiken:-)
groetjes en goede reis

Yftie
12-07-10, 19:04
We hebben onze vlucht om 12u00 van Zaventem naar Washington. Voor ons is het echter ook de eerste keer :)... Maar ik heb mij wel zo goed mogelijk proberen voorbereiden. Jaja, nog 8 dagen, het begint te spannen ;)

Wanneer hebben jullie je vlucht? Is het ook voornamelijk Orlando?

Teleton
12-07-10, 19:42
Ik dacht misschien ook clearwater Beach maar het zou dus kunnen zijn dat het water daar toch niet zo helder is...

Kijk ook eens hier op de site van Clearwater (http://www.visitclearwaterflorida.com/):

We are monitoring the oil spill situation closely. There are no negative impacts in Clearwater and we are open for business as usual. For regular updates please visit: www.dep.state.fl.us/ (http://www.dep.state.fl.us/deepwaterhorizon/files/deepwater_response_050410.pdf)

Live webcam of Clearwater Beach (http://www.myclearwater.com/gov/depts/pwa/engin/projects/beachwalk/beachwalkcam/index.asp)

carolinevdm
12-07-10, 23:03
we hebben onze vlucht om 11uur in zaventem naar chicago.
we verblijven 6 dagen in Orlando daarna trekken we door naar Miami.
we hadden gedacht om walt disney te doen en seaworld, gaan ook ondertussen naar het kennedy space center, en een boottocht op zee naar dolfijnen.
Ook wel een dag uitstrekken om te winkelen.

Mss komen we elkaar wel eens tegen, kunnen we dan eentje drinken..;hihii

amusseer jullie alvast!!!