PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema alaincas: Miami - Orlando



alaincas
13-06-10, 12:06
Hoi iedereen,

Ons reisschema

DAG 01 overnachting in Brussel (Morgen lekker ontspannen naar de luchthaven)
DAG 02 Vlucht naar Miami
DAG 03 Miami
DAG 04 Miami à Key West
DAG 05 Key West à Kissimmee of Gainsville (we zien wel hoever we geraken)
DAG 06 Kissimme/Gainsville à Destin of MOBILE (idem)
DAG 07 Destin/Mobile à New Orleans
DAG 08 New Orleans
DAG 09 New Orleans à Tupelo à Memphis
DAG 10 Memphis
DAG 11 Memphis à Nashville
DAG 12 Nashville
DAG 13 Nashville
DAG 14 Nashville à Atlanta (of iets verderop naar florida, we zien wel)
DAG 15 Atlanta à Orlando
DAG 16 Orlando
DAG 17 Orlando
DAG 18 Orlando
DAG 19 Orlando à Brussel L

Teleton
13-06-10, 16:26
Ons reisschema Ik neem aan dat het reisschema geplaatst wordt om er reacties op te krijgen? Tsja, misschien niet zo leuk maar dan heb ik toch helaas een paar kritische nootjes en vragen. Waarom zet je er niet even bij wanneer "ons" precies op reis gaan? Een voor de hand liggende vraag zou zijn of de hotels al geboekt zijn. Hoeveel chauffeurs zijn er aan boord? Met welk type auto wordt er gereisd? Ook het vermelden van de dagen in een reisschema kan handig zijn. Ga je bijvoorbeeld in het weekend naar Key West dan is het lastig om op de bonnefooi te reizen. Op een doordeweekse dag kan je wat gemakkelijker onderdak vinden. Nog en voorstel: stel "ons" even voor in de rubriek Even voorstellen.

Sommige (nou ja, eigenlijk alle) onderdelen van de reis komen erg Japans over. Na afloop kan je zeggen dat je in Key West bent geweest en het graf van Elvis hebt bezocht. En dat de zuidelijke staten prachtige snelwegen hebben..! Een combistop om te plassen en te tanken kan er nog net af. Vanwege het regenseizoen kunnen er dagen bij zijn dat je echt niet opschiet, ook niet op de snelwegen. En voor de prachtige toeristische routes in Georgia, Louisiana en Tennessee is er volgens mij echt geen tijd. Er wordt in vier dagen door Florida gejakkerd, vervolgens worden er andere staten bezocht en dan wordt er weer terug naar Orlando gekacheld. En dat allemaal in effectief 16 dagen? Leg mij het maar uit, want ik kan er zelf geen chocolade van maken.

Het zou toch veel meer voor de hand liggen als er een reis van Miami via New Orleans en Nashville naar Atlanta was gepland, als je met alle geweld zoveel in zo'n korte tijd wil proppen? Maar misschien zit er een hele goeie gedachte achter; laat het maar weten!

Ta2 Gerrit
13-06-10, 20:33
Kan het helemaal met Ton eens zijn; er zit weinig logica in deze Canonball Run.
Als dit licht-informatieve reisschema suggesties of adviezen moet uitlokken, dan hier het mijne:

Brussel-Miami/Key West-Orlando-Atlanta-Nashville-Memphis-New Orleans-Brussel of vice-versa.
Of desnoods Brussel-Miami/Key West-Orlando-Tallahassee/Panama City-New Orleans-Memphis-Nashville-Brussel of andersom.

Blijft een druk schema, maar je maakt i.i.g. geen "dubbele" kilometers in Florida, uitgezonderd Key West uiteraard :-). Maar de trip oogt wel wat logischer.

goedhartl
13-06-10, 21:04
Hoi iedereen,

Ons reisschema

DAG 01 overnachting in Brussel (Morgen lekker ontspannen naar de luchthaven)
DAG 19 Orlando à Brussel L

Zoals ik het zie ga je maandag al vliegen, dus zijn je tickets al geprint.
Dan moet je dus eindigen in Orlando, want vandaar heb je je vlucht terug, klopt dit?
Je bent in ieder geval een goede 1.5 dag kwijt aan het rijden alleen al (zonder files en andere oponthouding), maar ik neem aan dat je je ambitieuze route goed hebt overwogen.
Ik wens je in ieder geval veel succes en een goede reis!
Graag horen we op dit foum hoe het uitgepakt heeft. Ik ben in ieder geval erg benieuwd!

Ta2 Gerrit
13-06-10, 21:17
No bull, nu zie ik het. Ze gaan morgen al op pad, dus de suggesties zijn vrijwel nutteloos

Dat wordt dus een Ta2Gerrit rondreis, veel kilometers in relatief vrij korte tijd :lol:
Alleen doen wij i.h.a. minder plaatsen aan, en blijven dus langer op één plek.

Teleton
14-06-10, 07:53
No bull, nu zie ik het. Ze gaan morgen al op pad, dus de suggesties zijn vrijwel nutteloos

Volgens mij duurt het nog even hoor. Uit de lijst der lijsten:
17-07 T/M 04-08 - alaincas . Maar dat komt er van, als er geen data in het reisschema worden genoemd. Vandaar ook dat ik mijn berichtje nog niet afgesloten had met een welgemeend "Goede reis".

Eigenlijk hoop ik nog op een logische verklaring voor de vreemde route in een reactie. Hoe dan ook zal ik 'ons' dan daarna zeker een goede reis en veel plezier wensen....;-)

[verwijderd]
14-06-10, 10:34
Denk dat dit een nieuw begrip is om toe te voegen aan de term "autovakantie".


De hele vakantie in de auto zitten want dit zijn nogal wat kilometers die gereden moeten worden, pfffff. En ik ben bang dat het een vakantie wordt die vooral in de auto wordt doorgebracht om van a naar b en naar c te komen.

Ik had dit persoonlijk niet gedaan, zonde van je vakantie.

alaincas
14-06-10, 13:24
Hoi,
“Ons” is Alain en Vanessa, een koppel uit West-Vlaanderen, België.
Sorry voor mijn beknopt reisschema maar het is de eerste keer dat ik op dit forum kom, en dacht dat het de bedoeling was enkel het schema door te geven.
Ik heb zelf ook al de bedenking gemaakt dat we veel willen doen in een korte tijd, maar we hebben enkel het hotel geboekt bij aankomst op 18 juli 2010 in Miami. Voor de rest kunnen we nog aanpassen. Ik ben al een beetje aan het rekenen geweest en het zou een trip zijn van ongeveer 4200 km. Wat met twee chauffeurs denk ik wel te doen is. We zijn twee vroege vogels en zouden proberen s’morgens vroeg te reizen. Wat betreft het bezoek aan het graf van Elvis, het zal nu de derde keer zijn dat ik dit en Memphis bezoek, en behalve dit en een bezoek aan de Gibson gitaar fabriek ben ik niet veel meer van plan daar te doen. Daarna reizen we door naar Nashville ongeveer 400km en zijn we toch een aantal dagen op ons gemak bij mijn zus (die woont daar).
Dan besef ik dat het een lange reis is terug naar Orlando (Atlanta is enkel een tussenstop om te slapen, want ik ben daar ook al een paar keer geweest en wil dit niet echt meer bezoeken )maar in Orlando sluiten we onze reis af en blijven we ook 4 dagen ter plaatse.
Er zijn 3 plaatsen waar we moeten zijn en dat is Miami (landen) Nashville (bezoek aan de zus) en Orlando (opstijgen) voor de rest doen we wat we willen.

Dit reisschema is inderdaad geplaatst om er reactie op te krijgen, dus zit er zeker niet mee om die kritische nootjes te plaatsen, ik zie dat meer als een tip, en hou er in ieder geval rekening mee, ik bekijk ook nog eens de rubriek Even voorstellen
Groeten aan iedereen.

Teleton
14-06-10, 14:36
, dus zit er zeker niet mee om die kritische nootjes te plaatsen, ik zie dat meer als een tip

Ze zijn ook niet anders bedoeld hoor! Mooi dat je jullie plannen nog eens even toelichten. Familie bezoek kan een hele legitieme reden zijn om een voor een buitenstaander zo op het oog vreemde route te kiezen. Hoe dan ook, zelfs als je met z'n tweetjes rijdt, blijven het veel kilometertjes. Maar hoe dan ook, met een lekker muziekje en onder goede weersomstandigheden kan je, als je voor deze aanpak kiest, best een hele fijne reis hebben. Have fun!

alaincas
14-06-10, 18:53
Nu ben toch echt gaan twijfelen om New Orleans voor een volgende keer nemen, en dus een dag langer in Key West te blijven, en met meerder stops naar Memphis te rijden, misschien is dan wel beter om eerst naar Nashville te gaan en daarna naar Memphis….. Ik ben er nog niet uit.

hrjhaan
14-06-10, 21:12
Waarom neem je geen binnenlandse vlucht naar Memphis? Wij zijn in november 2009 vanaf Fort Lauderdale naar Memphis gevlogen en van daaruit weer naar Amsterdam. Was nog een mooi eind vliegen van Fort Lauderdale naar Memphis.

Ta2 Gerrit
14-06-10, 21:37
Volgens mij duurt het nog even hoor. Uit de lijst der lijsten:
17-07 T/M 04-08 - alaincas .


Ons reisschema

DAG 01 overnachting in Brussel (Morgen lekker ontspannen naar de luchthaven)


Deze zette mij (en goedhartl) op het verkeerde been. Er is dus nog redding mogelijk :mrgreen:

alaincas
15-06-10, 12:11
@ hrjhaan : ik ben niet zo gek op die binnenvluchten (klein vliegtuig, overbevolkt)
en we hebben een convertible gehuurd, dus zouden we willen genieten van de rit zelf ook.

corrus
15-06-10, 12:22
Dus je wilt gaan rondkarren in een open auto (zonder kofferruimte)???
In een convertible kun je hooguit 1 reistas(je) kwijt... en dat was het dan ook...

Niet verstandig, bovendien veel te heet!!! Maar ja... smaken verschillen...

Teleton
15-06-10, 13:18
Niet verstandig, bovendien veel te heet!!!

Ik was al nieuwsgierig naar de keuze van de auto want qua voorbereiding lijkt het of er nog niet zo goed over de reis gedacht. Te warm is een goed argument om nog eens over een convertible na te denken voor zo'n reis. Voor zo'n reis kies je een ruime auto met airco. Te klein is zeker ook van toepassing. Te hoge UV; in die periode is 10 daar normaal. Wij hebben hier in west Europa bij uitzondering met 8 te maken; je wordt dus geroosterd in een open wagen. Waar voor het gemak ook vaak gemakkelijk aan wordt voorbij gegaan: te nat.....vergeet niet dat het in het hele gebied reusachtig kan regenen in die periode. Ze zitten midden in de regentijd!

Allemaal tips om nog eens over na te denken.

hrjhaan
15-06-10, 18:37
ik ben niet zo gek op die binnenvluchten (klein vliegtuig, overbevolkt)
en we hebben een convertible gehuurd, dus zouden we willen genieten van de rit zelf ook.
Wij vlogen met Delta en het was zeker geen klein vliegtuig. Ruime stoelen, veel beenruimte.
Maar zo'n tocht met de auto heeft natuurlijk ook wel iets. Ieder zijn ding zou ik zeggen. Veel succes met de voorbereidingen.

alaincas
15-06-10, 19:58
Ik was al nieuwsgierig naar de keuze van de auto want qua voorbereiding lijkt het of er nog niet zo goed over de reis gedacht. Te warm is een goed argument om nog eens over een convertible na te denken voor zo'n reis. Voor zo'n reis kies je een ruime auto met airco. Te klein is zeker ook van toepassing. Te hoge UV; in die periode is 10 daar normaal. Wij hebben hier in west Europa bij uitzondering met 8 te maken; je wordt dus geroosterd in een open wagen. Waar voor het gemak ook vaak gemakkelijk aan wordt voorbij gegaan: te nat.....vergeet niet dat het in het hele gebied reusachtig kan regenen in die periode. Ze zitten midden in de regentijd!

Allemaal tips om nog eens over na te denken.

Even mijn keuze voor een convertible toelichten, ik had gedacht om enkel open te rijden als we ergens ter plaatse blijven (als de bagage in het hotel blijft) en niet voor de grote trips. (toch te veel wind om uren aan een stuk te rijden)
Dus met de informatie die ik via het net verkregen heb (constructeurs), zou het moeten te doen zijn om er één redelijke koffer en een sporttas in kwijt te geraken.
Ik dacht bij Hertz dat het veelal een Crysler Sebring is met hardtop, en in de hedendaagse cabrio’s is er toch ook airco aanwezig ??
En, mijn eigen ervaring in de VS is, als uw keuze van voertuig niet echt naar uw smaak is dat je die gemakkelijk kan veranderen, dus als die convertible ons echt te klein of onhandig lijkt, dat we die kunnen wisselen tegen een full size of een SUV. (de prijs voor een convertible en een grote SUV is ongeveer hetzelfde. Of gaat dat in Florida niet zo gemakkelijk.