PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe bereiden jullie de vakantie voor?



ewoudmayers
13-06-10, 11:41
Hoi allemaal,

24 juli ga ik voor het eerst naar florida, 16 dagen met de auto rondreizen. Hoe bereiden jullie zo`n reis voor!!! of bekijken jullie ter plekke wat er te beleven valt. \\:D/

Groeten,

Ewoud

[verwijderd]
13-06-10, 12:58
Als je rond gaat reizen is het zeer aan te raden om vooraf je te verdiepen in de mogelijkheden en bezienswaardigheden zodat je goed beslagen ten ijs komt.

Als je rond rijd verlies je erg veel van je tijd aan het reizen en ben je slecht voor bereid mis je de dingen die je echt moet zien onderweg. En na een dag reizen zit je niet te wachten op het uitzoeken van wat je gaat doen op je volgende tocht maar wil je lekker genieten van je vakantie.

Dus hard aan het werk om te bepalen wat je kan doen en dan een selectie maken van wat je gaat doen.

ekkie50
13-06-10, 14:01
Welkom ewoudmayers. Ik ben het geheel eens met verwijderd dat een goede voorbereiding je heel veel tijd scheelt, tijd die je ongetwijfeld liever aan de mooie en leuke dingen wilt spenderen. Op de bonnefooi rondreizen is wel spannend, maar stel dat je dan net de echt leuke dingen mist...
Ik zou als ik jou was een goed reisboek over Florida kopen en lezen en natuurlijk, last but not least, dit forum raadplegen met al z'n tips, foto's en video's, reisverslagen enz enz! Veel succes, en vragen staat altijd vrij.

Phillostar
13-06-10, 15:00
Ik zit vollop in de voorpret van de vakantiepret. Voor mn 3 weekjes vakantie in Florida (2 weken Orlando en dan via de west kust een ritje richting Miami en weer terug) heb ik (nog) niet alles precies uitgestippelt maar tijdens mn verblijf daar bekijk ik ook per dag wat ik ga doen.
Meestal is het de avond ervoor nog wat surfen op het internet en vliegen met Google earth opzoek naar interessante plekken in de omgeving. Noem het maar modern bagpacking met een laptop en nu ook een auto :), afgelopen 2 jaar ging het prima in Azie

Daarnaast ben ik bezig met een soort vergaar boekje met informatie van het internet wat ik meeneem als handy print-out vakantieboekje.

belgske
13-06-10, 15:21
Hoe heb ik (en nog steeds) mijn reis voorbereid?
Allereerst moet je keuzes maken, wat wil ik absoluut doen?
Daar wij hartje zomer, 31 juli tem 19 aug., in Florida zijn, besloten wij geen lange autotrips te doen.
Wij hebben allen onze voorkeuren op tafel gelegd, en zijn tot de conclusie gekomen dat we Orlando als uitvalsbasis nemen.
Natuurlijk gaan we naar de themaparken. De tickets hebben we al in dec/jan aangeschaft via diverse verkoopsites, die je op dit forum meermaals voorbij ziet komen.
Enkele andere tickets moet ik nog bestellen en ga dit doen bij het plaatselijke VVV-kantoor, Orlando Travel & Visitors Bureau.

In oktober '09 hebben we de hotels al geboekt, in ons geval via de site van een hotel. (reden : op dat moment geldden er grote kortingen). Het hotel gevonden via Google Earth.

Zelf ben ik in '93 en '96 naar de Everglades geweest. Graag zou ik daar terug naartoe zijn gegaan. Rond Orlando zijn er echter ook genoeg prachtige 'natuur'-parken, zoals Kelly Park, Merrit Island National Wildlife Reserve, Orlando Wetlands,...
Airboatrides zijn in Orlando net zo interessant als in de Everglades.

Onze 3 weken zijn volledig ingevuld, en zijn er al achtergekomen dat we tijd te kort hebben om alles te doen wat gepland staat.
Daarom heb ik alle gegevens van mogelijk te bezoeken parken, steden,... genoteerd en wordt ter plaatse wel beslist wat we doen. En willen we een dagske niksen, dan doen we een dagske niksen.

Dus, zoals hierboven al vermeld, je kunt beter voorbereid daar naartoe trekken dan daar alles te moeten uitzoeken. Al heeft dat natuurlijk ook zijn charme, maar ook verlies in tijd.

Succes!!

hrjhaan
13-06-10, 18:22
Wij gaan in juli een 17 daagse rondreis maken. Wij hebben als eerste de plaatsen bepaald die we absoluut willen zien (key west, fort myers, orlando, miami). Daarna de plaatsen waar we willen overnachten. Vervolgens hebben we gegeken op de routeplanner hoeveel kilometer het van de ene naar de andere plaats is. Zo hebben wij een voor ons acceptabel rondje Florida in elkaar gezet. Niet iedere dag reizen, en op de reisdagen niet te veel kilometers zodat er nog genoeg ruimte is voor stops/sight seeings onderweg. Op de blogs van vele forumleden tips gelezen en die op een to do lijst gezet. Een 3 parken pas gekocht voor Bush Gardens, Seaworld en Aquatica. De rest van de dagen in Orlando bekijken we ter plekke wat we doen. Afhankelijk van de weersomstandigheden willen we dan nog Magic Kingdom en Universal Studio's bezoeken. Verder zien we wel wat we onderweg tegenkomen en waar we zin in hebben. We hebben een to do lijst waar in iedere plaats wel iets leuks te doen is. Zoals vele forumleden hebben wij tijdens onze rondreis het motto: niets moet, alles mag. Als we maar genieten.

ewoudmayers
14-06-10, 11:05
Hey bedankt voor de reactie!!

Ook ik/wij zitten vaak achter de PC om te onderzoeken wat we allemaal kunnen doen in florida... en tjeee wat valt er veel te doen. Er zijn zo veel leuke dingen dat ik eigenlijk niet meer weet waar ik moet beginnen. En waar ik ook eigenlijk een beetje bang voor ben is als je zo veel heb uitgezocht dat je daar misschien het e.a. mist.

Ik ben nu wel achter gekomen dat met een rondreis beperkte mogelijkheden heb om dingen te ondernemen die wij zo leuk vinden.... Daarom vind ik het zo verdraaid lastig om alles uit te zoeken.... Uiteraard helpt dit forum aardig mee!!

[verwijderd]
14-06-10, 11:10
Ach eenmaal in Florida geweest wil je daar veeeeel vaker naar toe.

En sommige gaan dan in het voorjaar 6 weken en zeggen dan dat ze de rest van het jaar niet meer gaan en boeken dan stiekum toch nog 3 weken aan het eind van het jaar omdat ze nu al terug willen.

Dus, je hebt nog alle tijd om die andere dingen in 1 van de volgende Florida vakantie's te doen. ;-)

Syllvia
14-06-10, 14:30
Ach eenmaal in Florida geweest wil je daar veeeeel vaker naar toe.


Dat is het enige nadeel van een vakantie naar Florida!

[verwijderd]
14-06-10, 15:49
Dat is het enige nadeel van een vakantie naar Florida!

Tja, die mensen in Nederland die er nog nooit zijn geweest vinden het zo raar dat je steeds naar hetzelfde plekje toe gaat. Terwijl ze zelf ALTIJD naar Italië of Frankrijk gaan. ](*,)

ekkie50
16-06-10, 08:35
Die mensen moeten gewoon echt eens naar Florida gaan om te ervaren waar WIJ het over hebben. Maar je hebt gelijk, dat hoor ik ook heel vaak.

Dr. Phlox
16-06-10, 12:48
We bereiden onze reis ook ver van te voren voor. We zijn in 2008 geweest en willen in 2011 weer gaan. Vanaf onze thuiskomst ben ik al weer aan het lezen gegaan. Niet elke dag/week, maar ben er toch regelmatig mee bezig. We zien dit al voorpret en genieten ervan. Verder regelen we eigenlijk alles van te voren zoals vlucht, auto en verblijf. Tickets doen we ook van te voren regelen indien dit datum gebonden is, zoals DC.

Grz
Ton

petrajessy
16-06-10, 13:55
De voorpret is zo leuk....zou ik niet willen missen. Heel veel reisverslagen lezen en foto's kijken van andere forummers. Gegevens en sites opslaan in een apart mapje en inderdaad veel info uit printen.Dagindeling maken en weblog voorbereiden. Tickets, auto en villa zoeken op internet.
Hier ben ik avonden zoet mee..........heerlijk!
Veel plezier

FloridaFrankie
19-06-10, 20:29
Voorpret is wat mij betreft een belangrijk onderdeel van de vakantie! Reisboeken lezen, sites afstruinen (Florida Forum!). Grote kaart van Orlando en omgeving op tafel om alles in te tekenen, adressen noteren voor de TomTom, Walmart-site doorzoeken om alvast wat aankopen vast te leggen en via Site-To-Store op te pikken! Zo blijf je een beetje in de Florida-stemming!

Verder sluit ik me bij een aantal FF-bezoekers aan: hoe kun je de thuisblijvers nu wijsmaken dat ze na 10 jaar camping in Zuid Frankrijk eens de plas over moeten steken en een echte vakantie beleven (niet gehinderd door enige kennis overigens, maar ben nog nooit in Zuid Frankrijk geweest).

ronenivonne
19-06-10, 22:27
Ik heb ook veel voorbereid en voorpret gehad.En wie weet misschien weer, want we willen proberen om volgend jaar nog een keer naar Florida te gaan.
Veel opzoeken wat waar te doen is.
Welke pretparken wil je bezoeken. Route uitstippelen, hotels zoeken, adressen opzoeken.enz
Als je dan eenmaal in Florida bent sta je tenminste niet met je mond vol tanden.
Als je dan in Florida bent en je hebt een schema, kun je dat daar nog altijd een omgooien, mits je een rondreis maakt dat je op een bepaalde datum op een bepaalde plaats moet zijn.
Zo zouden wij in Orlando naar Seaworld gaan voordat we vertrokken richting Miami.
Maar de jongens wilde eigenlijk liever naar Daytona Speedway, dus hebben we dat gedaan.

senkermens
19-06-10, 23:12
het voorbereiden van een vakantie is al eigenlijk genieten van je vakantie terwijl je nog niet aan je vakantie bent begonnen.
Lekker op internet alles uitzoeken, villa, auto, pretparken, zijn er nieuwe winkels, waar zitten de outlet malls, natuurparken, zwemparken, enz.
een forum doorspitten, blogs van forummers lezen, nieuwsbrieven lezen, filmpjes kijken op youtube, websites van mede forumlezers bekijken. Kortom overal de perfecte info vandaan halen zodat je zelf in een korte tijd zoveel mogelijk kunt doen omdat je perfect bent voorbereid.

Groetjes karin en stefan